Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Listopada 2019, 20:51:50 »
Kiedyś robiło się jazdy na kablu przy napięciu 110V za pomocą stycznika ogrzewania. Jedynie kwestia podłożenia nadmiarowego więc jest to do zrealizowana - oczywiście tak jak wspomniałeś wcześniej musi być podłączony zanikowo-napięciowy i ciśnieniowy pantografów. Ale Maszyna Maszyną i na nic takie teoretyzowanie. W rzeczywistym świecie da się ale nie popieram takich zabaw.

2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Listopada 2019, 15:36:50 »
Jeśli chodzi o EU07, to teoretycznie nie, bo po "wysokiej stronie" przy zamkniętych stycznikach ogrzewania napięcie ze sprzęgu ogrzewania będzie podawane na przewód P8 (widać to na schematach w mojej poprzedniej wiadomości) i z tego właśnie przewodu P8 styczniki przetwornic podają zasilanie na przetwornice. Z kolei po "niskiej stronie" też nie ma bezpośredniego uzależnienia załączenia styczników przetwornic od WSa, ale w obwodzie tych styczników jest za to styk bierny przekaźnika wyłącznika szybkiego, który aby pozostawał zamknięty, to musi być napięcie z sieci (otwarty styk bierny przekaźnika zanikowo-napięciowego, który jest zasilany z przewodu P7, a przewody P7 i P8 dzieli styk główny WSa), ciśnienie w obwodzie pantografów (otwarty styk wyłącznika ciśnieniowego pantografów), odblokowane przekaźniki nadmiarowe przetwornic i ogrzewania, a w 303E i ET41 jeszcze odblokowany przekaźnik różnicowy obwodu głównego (w 4E różnicowy obwodu głównego załącza przekaźnik WSa dopiero po zamknięciu się styku pomocniczego WSa) i załączony włącznik rozrządu. Czyli jeśli pantografy są w górze, jest napięcie z sieci i odblokowane są przekaźniki zabezpieczające, to w EU07 teoretycznie da się uruchomić przetwornice bez załączania WSa przy zasilaniu ze sprzęgu ogrzewania. W ET41 też, ale tylko dla pojedynczego członu, bo nie ma przejścia sprzęgu ogrzewania pomiędzy członami, a nawet gdyby zasilić sprzęgi ogrzewania z obu stron, to i tak po "niskiej stronie" jest trochę więcej zależności (mi.in. od włączników rozrządu, a styczniki ogrzewania dla obu członów są załączane oddzielnie z przeciwnych kabin). Pytanie tylko czy nadmiarowy ogrzewania pociągu (nastawienie "książkowe" 200A) wytrzyma prąd rozruchu obu przetwornic... @biovital1 kiedyś wstawiał na forum swoje pomiary prądu rozruchowego przetwornicy, więc trzeba by przeanalizować.
Do przeanalizowania polecam też: https://www.zzmgliwice.pl/files/vadenekum_maszynisty_elektrycznych_pojazdow_trakcyjnych_czesc_3.pdf

3
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Listopada 2019, 12:59:51 »
- poprawka, wirtualny rewident powinien lepiej oceniac w ktorych pojazdach zalaczac baterie i pozostale urzadzenia
Taka uwaga - jeśli lokomotywa ma być ciągnięta "na zimno" przez dłuższy czas, to raczej nie powinna jechać z załączoną baterią, żeby się nie rozładowała bez zasilania z przetwornicy (w MaSzynie bateria też się rozładowuje), ale w rzeczywistości jest na ramie pneumatycznej plombowany kurek odcinający zrzucanie powietrza z PG przez zawór nagłego hamowania i ten kurek się w takiej sytuacji przestawia.
- funkcjonalnosc, aktywowana obsluga CurrentCollector jako zrodla zasilania dla ogrzewania (wpis Heating= w sekcji Clima: pliku .fiz) W trybie tym zasilanie obwodu ogrzewania nie wymaga zamkniecia wylacznika szybkiego, a jedynie doplywu pradu z sieci do pantografow. Tryb ma zastosowanie m.in w siudemkowatych
Yyy, jakby to powiedzieć... No nie za bardzo. Zarówno w EU07, jak i w ET22 do podania zasilania na sprzęgi ogrzewania pociągu konieczne jest zamknięcie styku głównego wyłącznika szybkiego. Może Ci/komuś, kto Ci podpowiadał, pomyliło się z tym, że w EU07 da się zamknąć styczniki ogrzewania pociągu bez zamknięcia wyłącznika szybkiego, ale zasilanie WN i tak wtedy nie pójdzie na sprzęgi. Za to w ET22 nawet styczniki się nie zamkną, bez zamknięcia chociaż styku pomocniczego WSa. W załącznikach schematy z "Vademecum maszynisty elektrycznych pojazdów trakcyjnych" z rozrysowaniem przepływu prądu.

4
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 15 Listopada 2019, 23:31:53 »
Dobry wieczór :) Podobno od 120 dni już nic się w temacie nie pojawiło, to dzisiaj cosik wrzucę. Coś tam się cały czas dzieje, w większości teren i drogi. Otoczenie na widokówkach wstawiane na szybko edytorem, stąd tyle widocznych błędów, no ale przynajmniej widać jak to się będzie prezentować pod koniec :) Ostatnimi czasy powstaje teren na odcinku od Zawad do Zamościc wraz z odnogą do Suszców Zdrój (dawna stacja bez nazwy, dzięki @DP99 za propozycje ;) ) Cały czas zmieniam technikę tworzenia tego dziadostwa i dlatego tak bardzo skaczę po tej mapie :P Mam nadzieje, że wygląda to w miarę sensownie, bo teren to straszna mordęga i nie chciał bym tego już jakoś mocniej przerabiać.. Teraz tylko będę musiał w to jakąś drogę (krajową/wojewódzką) odwsidowsi wcisnąć :P
@Tomnord15 jak mówiłem tak zrobiłem - Nie dość, że znalazło się miejsce na jeszcze jeden tunel, to i na most się znalazło :>

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Listopada 2019, 19:58:35 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kalkulacje wysokiego napiecia w skladzie powinny byc niezalezne od kierunku jazdy. Prosze zwrocic uwage czy poprawka nie miala negatywnych efektow ubocznych w zestawach spietych kablami WN i/lub ogrzewania

- poprawka, przygotowana przez youBy latka na blokowanie sie hydrosprzegla

- funkcjonalnosc, dodana przez youBy obsluga parametru TransEff w sekcji Engine pliku .fiz, definiujacego sprawnosc przekladni

- dobra zmiana, uruchomiona obsluga parametru cablight: w pliku .mmd ktory do tej pory nie robil nic :v

6
Akurat kierowcow wjezdzajacych w zamkniete szlabany to w symulatorze mamy tak gdzies juz od dekady... ;v

7
Autor poświęcił swój cenny czas żeby uczcić ten wyjątkowy dzień, a ludzie mieszają go z błotem.
To nie jest wina Stele, że dresiarze z racami kojarzą się źle, szczególnie 11 listopada. Już sam fakt, że chciał wypróbować możliwości emiterów dymu w *ten* sposób, jest mocno kontrowersyjny. Są już w Maszynie paczki fajek, gołe baby, reklamy różnych firm, wulgarne napisy na dworcach, menele śpiący na ławkach, teraz mamy jeszcze kiboli z racami. Dodajcie jeszcze pijanych kierowców wjeżdżających w zamknięte szlabany i będzie komplet - symulator Polska 2019 :D

Edycja: Chociaż jak tak patrzę na opis z pierwszego posta, to już wiem, że mu chodziło o trolling i gównoburzę ;)

8
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 11 Listopada 2019, 17:49:32 »
Sygnał zezwalający wyświetlany ze światłem białym migającym jest sygnałem wątpliwym.

9
Ja bym to usunął , bo wkrada się polityka w symek i mogą rodzić się konflikty. A chyba nie o to nam tu chodzi.

10
Czy po instalacji dodatku sklady beda obrzucane kamieniami, a hamulce zrywane?

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2019, 14:13:18 »
Będzie nowe PC w tym tygodniu.

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Października 2019, 20:47:15 »
Jedna rzecz mnie intryguje, przy zmianie w ini na legacy dosc mocno spada fps.
To akurat zrozumiale jesli sie uwzgledni ze do tej pory uzywales symulatora z wpisem gfxrenderer simple ktory ustawia uproszczona wizualizacje, w porownaniu do bardziej wymagajacego trybu legacy. Zeby uruchomic nowy renderer najlepiej wpis gfxrenderer w ogole usunac z .ini ale na ukladach pseudograficznych intela efekt moze byc nie za ciekawy.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, hamowanie nagle powinno byc aktywne na ostatniej pozycji wlasciwej dla danego hamulca

- poprawka, szaderowy renderer nie myli sie juz dobierajac zasieg widocznosci do widzialnosci

- zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer uwzglednia ilosc swiatel zalaczonych w pojezdzie i/lub ich potencjalne przyciemnienie

- zeby bylo tak jak bylo, noc w trybie szaderowym jest ciemna

- dobra zmiana, exe akceptuje ustawienia szaderowego renderera wprowadzone w galazce Milka7

13
Tabor kolejowy / Odp: Agregat SU42 - informacje i dokumentacja
« dnia: 12 Października 2019, 19:58:19 »
3208 to 10,4 litrowe V8: https://youtu.be/9N5l8NrsmZM?t=45

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Września 2019, 14:06:30 »
Dzwiek stuku na zlaczach jest na ta chwile przynajmniej obslugiwany, tak jak wiekszosc dzwiekow, tylko w jednej wersji.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kalkulacja punktow laczenia szyn powinna byc bardziej stabilna

- poprawka, logowanie bledow w skryptach Pythona powinno obejmowac wiecej przypadkow

- eksperymentalnie, nastawnik typu jointctrl: nie skaluje polozenia dzwigni dla pozycji hamowania

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Września 2019, 13:13:40 »
Sytuacja co do ewentualnej diagnozy problemu z AMD rowniez bez zmian :<

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wyliczanie miejsc stuku kol na laczach szyn powinno byc nieco bardziej jednolite

- diagnostyka, logowanie event launcherow uruchamianych o danej godzinie obejmuje rowniez przypisane do danego launchera event(y)

- funkcjonalnosc, w plikach .mmd oprocz zwyklego tekstu mozna rowniez umieszczac parametry, na zasadach takich samych jak w plikach dolaczanych dyrektywa include. Obslugiwane sa nastepujace parametry:
(p1) // nazwa pojazdu, podana we wpisie trainset/node
(p2) // nazwa typu pojazdu, podana we wpisie trainset/node
(p3) // nazwa skorki przypisanej do danego egzemplarza, podana we wpisie trainset/node

przykladowo, jesli wstawimy do scenariusza flagowy pojazd symulatora uzywajac wpisu
node -1 0 EP07-424 dynamic PKP\303E_V1 303e-ep-tv-424-hist 303e-ep-tv 0 headdriver 115 0 enddynamic
to przy wczytywaniu jego pliku .mmd wartoscia parametru (p1) bedzie ep07-424 parametru (p2) 303e-ep-tv a parametru (p3) 303e-ep-tv-424-hist

- funkcjonalnosc, w pliku .mmd mozna zdefiniowac dodatkowe modele 3d ktore zostana "doczepione" do danego pojazdu. Modele te otrzymaja taki sam zestaw tekstur wymiennych jak pojazd, do ktorego sa doczepione. Definicja doczepek umieszczana jest w sekcji models: i wyglada nastepujaco:
attachments: {
 model1
 model2
// itd
}
gdzie model1, model2 itd to nazwy plikow modeli ktore powinny zostac doczepione do pojazdu (modele wyszukiwane sa w katalogu danego pojazdu). Dla kazdego modelu oprocz pojedynczej nazwy modelu mozna podac ich zestaw zamkniety w nawiasach [] co spowoduje wylosowanie jednej nazwy z tak zdefiniowanego zestawu.

Przy podawaniu nazw plikow mozna wykorzystac wspomniane wyzej parametry -- dla przykladu ciag numerkyczyde/(p1).t3d przy wczytywaniu siudemky wstawionej z nazwa EP07-424 zostanie przeksztalcony do postaci numerkyczyde/ep07-424.t3d

16
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 24 Września 2019, 18:15:45 »
Czy w Lublinku, też tak macie, żeby "zliczyło" wymianę pasażerów, trzeba otworzyć w EN57 drzwi na międzytorze zamiast na krawędź peronu?
Na innych stacjach też jest inaczej (przy czym tam przy każdym torze jest po peronie)...


17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Września 2019, 06:20:55 »
W członie rozrządczym EN57 przekładnia powinna być ledwo słyszalna, szczególnie w kabinie. Teraz to wygląda jakby silniki były w członie r, a nie s.

18
Nie mam matermoosta ani fejsbuka.
A czat maszynowy  to niby Marku  co to? Mattermost.

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Września 2019, 21:40:34 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, potencjalna latka na klopoty kart amd z wizualizacja dymu (chociaz szanse ze wysypy faktycznie znikna sa raczej mizerne)

- eksperymentalnie, symulator powinien domyslnie uruchamiac sie na karcie graficznej zamiast pseudoukladow graficznych intela

- dobra zmiana, aktywacja kabiny nie wiaze sie z uruchamianiem czuwakow w calym skladzie

- funkcjonalnosc, dodany alternatywny tryb przejmowania kontroli nad innym pojazdem, dostepny pod kombinacja Ctrl+F5  W trybie tym, jesli przejmujemy pojazd znajdujacy sie w skladzie ktory juz kontrolowalismy z innego pojazdu, ai normalnie umieszczane w pojezdzie ktory opuszczamy zostaje automatycznie uspiona. Pozwala to np. na przechodzenie miedzy dwoma lub wiecej obsadzonymi EZT spietymi ze soba w trakcie scenariusza (nalezy jednak pamietac o 'recznym' ustawieniu w opuszczanym pojezdzie kranu w pozycje odciecia oraz nastawnikow jazdy/kierunku w pozycji neutralnej)

20
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Sierpnia 2019, 16:08:06 »
Skrajna głupota tego pracownika... Takie praktyki kończą się niestety bardzo źle.

21
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 21 Sierpnia 2019, 21:59:00 »
Drogowskazowy w Opatowku nie wyswietla sie gdy zajety jest szlak do Radliczyc. Wiem ze, wyjazdowy jest zielony i to moze mylic. Ale tak to jest zrobione. Tak bylo mi wygodnie napisac tam eventy.  Nie mam pomyslu na te bledy. Poki co nie mam czasu na testy. Ale nowa wersja maszyny zacheca do poprawek w tej scenerii. Takze cos na pewno kiedys wydam.

22
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Sierpnia 2019, 08:08:29 »
Włókniarz przejechany od Ostrowa do Kaliskiej bez problemów. Na dokładkę przesiadłem się w Kaliskiej na kibel do Sieradza i nim też dotarłem do celu bez komplikacji.

Ja mam wgrana paczkę od @Milka7 oraz po kolei te dodatki z kilku postów w cześniej w kolejności jakiej podano.

23
Na warsztacie / Linia053_Wrzosy (do pobrania w pierwszym poście)
« dnia: 16 Sierpnia 2019, 20:15:06 »
Dobry Wieczór MaSzynowemu Państwu.

W ostatnich tygodniach pracowałem sobie w wolnych chwilach nad sceneryjką. Skromne 37 kilometrów linii dwutorowej z prędkościami 100-120 km/h, kilka stacji, sporo przystanków. Utrzymana w stylu zmodernizowanej magistrali, na końcu linii nieco większa stacja. Zrobiłem mały eksperyment - wziąłem Linię 053, obróciłem swoją scenerię tak aby na wylocie z Dębicy jechać do pierwszej stacji "mojej" scenerii i jakoś to razem połączyć. Tym samym 68 kilometrów oryginalnej L053 z 37 "mojej" daje nam scenerię ~105 kilometrów szlaku. Wyszło to, co w załączniku. Wziąłem najlepszą wersję L053 jaką udało mi się znaleźć, czyli ostatnie przeróbki @Transkei'a. L053 jest całkowicie nieruszona. Sceneria jest utrzymana w podobnym klimacie co L053, czyli wszędzie mamy blokadę jednoodstępową półsamoczynną (PP).

Wersja aktualna - 09.10.2019:
https://eu07.pl/userfiles/8463/L-53+Wrzosy_09102019.7z - wypakować w katalogu głównym, usunąć plik SBT ze /scenery o takiej samej nazwie jak nazwa scenerii
https://eu07.pl/userfiles/23180/ploty.7z - dodatkowo paczka płotów by @Stele
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31942.0.html - dodatkowo paczka peronów Bezpośredni link dla osób nie mających dostępu do TD https://eu07.pl/userfiles/8463/perony_old.7z

=====

Zady:
- jest płasko. Bardzo mi przykro, ale nie umiem robić ładnego terenu, który byłby urozmaicony pagórkami, wzniesieniami itd. Oglądałem poradniki, wzorowałem się na innych sceneriach no ale najzwyczajniej w świecie mi to nie wychodzi
- nie ma sieci trakcyjnej. Nigdy nie miałem do tego głowy. Ale jest wszędzie płasko więc dla osoby ogarniętej dodanie sieci trakcyjnej to będzie chwila.
- otoczenie czasem niedopracowane, ale starałem się pustych miejsc nie zostawiać. Widać tendencję do powtarzalności rozwiązań.

Walety:
- jest sceneria, po której można jeździć siudemkami


Do zrobienia:
- sieć trakcyjna
- dodanie TOP-ów na szlaku


tl;dr
Nowa sceneria.

24
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wykolejenie-pociagu-pkp-intercity-w-warszawie-93100.html?fbclid=IwAR0XO7Tsq2x6xD9fReGwKl4_pvuCs-CY8Y_0N-Ug4VO6IocxQ35TnjZQ4UQ

W piątek 9 sierpnia w Warszawie doszło do wykolejenia pociągu PKP Intercity podczas kursu służbowego, bez pasażerów.
Do zdarzenia doszło o godzinie 21:45 na linii 545, na stacji Warszawa Praga.

– Podczas jazdy służbowego pociągu doszło do wykolejenia lokomotywy Husarz i wagonu. Pociąg wykonywał jazdę bez pasażerów; obsługa pociągu nie ucierpiała w zdarzeniu. Maszynista był trzeźwy. Trwają prace komisji badającej okoliczności zdarzenia, w której są przedstawiciele PKP Intercity i zarządcy infrastruktury – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity.

Wykolejenie miało miejsce przy posterunku Warszawa Michałów. Pociąg nosił oznaczenie PCE 156000/1, odbywał jazdę na trasie Warszawa Grochów – Ciechanów. Był zestawiony z dwóch lokomotyw EU44, wagonu drugiej klasy i wagonu barowego. Według nieoficjalnych informacji, miał sprawdzać rozjazdy.

25
Publikacje / MaSzyna 19.08
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 21:39:40 »
Zapraszamy do zapoznania się z ostatnim wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 19.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na początek sierpnia 2019 roku.
Jest to patch zawierający zmiany w rewizjach 3702-4216.
Paczka zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać paczkę bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

26
Pomoc doraźna / Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 12:29:35 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 19.08.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był); Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F12 po czym rozwinąć zakładkę AI scan table.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.


27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Sierpnia 2019, 21:53:12 »
Ja nie wiem czy po chinsku pisze i to ciezko zrozumiec, ale moze sprobuje jeszcze raz. Napisz mi konkretnie jaki to .scn (w sensie nazwa pliku) bo ja nawet nie wiem czy taka odmiane Kaliskiej o jakiej piszesz w ogole mam. Wymienianie nazw pociagow nic mi nie mowi, ja tych scenariuszy na pamiec nie znam.

28
Na warsztacie / Dym z komina
« dnia: 06 Sierpnia 2019, 16:52:38 »
Mam pytanie do znawcow. Czy seria 45 nie ma aby dwóch kominow dymowych? Czy dym obecnie wydobywa się z wlasciwej pozycji? Dolaczam screna dachu, gdyż wydaje mi się ze su45 ma 2 koniny dymowe.



A jednak ma dwa kominy.

Wydzielam dyskusję "Dym z komina" do osobnego wątku.
@MaciejM

29
Tabor kolejowy / Odp: Ewidencja taboru w Maszynie
« dnia: 05 Sierpnia 2019, 21:04:34 »
EP05, ET40 - działa, ale nastawnik dziwnie sam cofa się o kilka pozycji co trochę. Tak ma być?
401DA, 40CC, SU42, T448P - po wybraniu skład znika z zakładki wczytanie

"Czechy" mają wał kułakowy oraz inne sterowanie i tak ma być. Spróbuj najpierw zapanować nad nastawnikiem i "zamknąć" pierwszy układ. W/w diesle nie mają kabin, co jest opisane w dokumentacji...

30
Bieżące kolejowe / Odp: Symulator Rewidenta Taboru Kolejowego - SRTK
« dnia: 02 Sierpnia 2019, 17:13:54 »
Wchodzę sobie na wasze repo a tam pusto. Wchodzę sobie na wasze forum, czy są choćby jakieś założenia projektowe jak to ma wyglądać i jak planujecie to osiągnąć. Nic. Na tym etapie to możecie sobie dyskutować na ławce pod blokiem, bo nie macie NIC do zaprezentowania. Zamykam. Jak będziecie mieli co pokazać, skrobnijcie pw.

Strony: [1] 2 3 ... 5