Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: [1] 2 3 4
1
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Sierpnia 2019, 08:08:29 »
Włókniarz przejechany od Ostrowa do Kaliskiej bez problemów. Na dokładkę przesiadłem się w Kaliskiej na kibel do Sieradza i nim też dotarłem do celu bez komplikacji.

Ja mam wgrana paczkę od @Milka7 oraz po kolei te dodatki z kilku postów w cześniej w kolejności jakiej podano.

2
Na warsztacie / Linia053_Wrzosy
« dnia: 16 Sierpnia 2019, 20:15:06 »
Dobry Wieczór MaSzynowemu Państwu.

W ostatnich tygodniach pracowałem sobie w wolnych chwilach nad sceneryjką. Skromne 37 kilometrów linii dwutorowej z prędkościami 100-120 km/h, kilka stacji, sporo przystanków. Utrzymana w stylu zmodernizowanej magistrali, na końcu linii nieco większa stacja. Zrobiłem mały eksperyment - wziąłem Linię 053, obróciłem swoją scenerię tak aby na wylocie z Dębicy jechać do pierwszej stacji "mojej" scenerii i jakoś to razem połączyć. Tym samym 68 kilometrów oryginalnej L053 z 37 "mojej" daje nam scenerię ~105 kilometrów szlaku. Wyszło to, co w załączniku. Wziąłem najlepszą wersję L053 jaką udało mi się znaleźć, czyli ostatnie przeróbki @Transkei'a. L053 jest całkowicie nieruszona. Sceneria jest utrzymana w podobnym klimacie co L053, czyli wszędzie mamy blokadę jednoodstępową półsamoczynną (PP).

Nic nie powinno nadpisywać. Startujemy w znanej nam Dębicy, wylot na nowy odcinek. Semaforów nie ma, jedziemy jak leci, szlak wolny, zezwalam na pomijanie S1.
https://eu07.pl/userfiles/8463/Linia053_Wrzosy.7z - wypakować w katalogu głównym

Zady:
- jest płasko. Bardzo mi przykro, ale nie umiem robić ładnego terenu, który byłby urozmaicony pagórkami, wzniesieniami itd. Oglądałem poradniki, wzorowałem się na innych sceneriach no ale najzwyczajniej w świecie mi to nie wychodzi
- nie ma sieci trakcyjnej. Nigdy nie miałem do tego głowy. Ale jest wszędzie płasko więc dla osoby ogarniętej dodanie sieci trakcyjnej to będzie chwila.
- otoczenie czasem niedopracowane, ale starałem się pustych miejsc nie zostawiać. Widać tendencję do powtarzalności rozwiązań.

Walety:
- jest sceneria, po której można jeździć siudemkami

Do zrobienia:
- poprawienie przejazdów. Globalnie musiałem zmienić nazwy wszystkich torów i przejazdy się posrały.
- sieć trakcyjna
- odcinek łącznika dwóch scenerii: szlak Dębica - Wrzosy do zrobienia, bo teraz mamy same puste tory.
- słupki hektometrowe. Ktoś mądrze zaczął liczyć kilometry od Dębicy na nowo od zera więc problem częściowo z głowy.
- przypisanie W4, W5 itd.
- dodanie trochę roślinności (głównie trawy) na "moim" odcinku
- ...?

tl;dr
Nowa sceneria.

3
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wykolejenie-pociagu-pkp-intercity-w-warszawie-93100.html?fbclid=IwAR0XO7Tsq2x6xD9fReGwKl4_pvuCs-CY8Y_0N-Ug4VO6IocxQ35TnjZQ4UQ

W piątek 9 sierpnia w Warszawie doszło do wykolejenia pociągu PKP Intercity podczas kursu służbowego, bez pasażerów.
Do zdarzenia doszło o godzinie 21:45 na linii 545, na stacji Warszawa Praga.

– Podczas jazdy służbowego pociągu doszło do wykolejenia lokomotywy Husarz i wagonu. Pociąg wykonywał jazdę bez pasażerów; obsługa pociągu nie ucierpiała w zdarzeniu. Maszynista był trzeźwy. Trwają prace komisji badającej okoliczności zdarzenia, w której są przedstawiciele PKP Intercity i zarządcy infrastruktury – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity.

Wykolejenie miało miejsce przy posterunku Warszawa Michałów. Pociąg nosił oznaczenie PCE 156000/1, odbywał jazdę na trasie Warszawa Grochów – Ciechanów. Był zestawiony z dwóch lokomotyw EU44, wagonu drugiej klasy i wagonu barowego. Według nieoficjalnych informacji, miał sprawdzać rozjazdy.

4
Publikacje / MaSzyna 19.08
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 21:39:40 »
Zapraszamy do zapoznania się z ostatnim wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 19.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na początek sierpnia 2019 roku.
Jest to patch zawierający zmiany w rewizjach 3702-4216.
Paczka zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać paczkę bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

5
Pomoc doraźna / Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 12:29:35 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 19.08.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był); Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F12 po czym rozwinąć zakładkę AI scan table.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.


6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Sierpnia 2019, 21:53:12 »
Ja nie wiem czy po chinsku pisze i to ciezko zrozumiec, ale moze sprobuje jeszcze raz. Napisz mi konkretnie jaki to .scn (w sensie nazwa pliku) bo ja nawet nie wiem czy taka odmiane Kaliskiej o jakiej piszesz w ogole mam. Wymienianie nazw pociagow nic mi nie mowi, ja tych scenariuszy na pamiec nie znam.

7
Na warsztacie / Dym z komina
« dnia: 06 Sierpnia 2019, 16:52:38 »
Mam pytanie do znawcow. Czy seria 45 nie ma aby dwóch kominow dymowych? Czy dym obecnie wydobywa się z wlasciwej pozycji? Dolaczam screna dachu, gdyż wydaje mi się ze su45 ma 2 koniny dymowe.



A jednak ma dwa kominy.

Wydzielam dyskusję "Dym z komina" do osobnego wątku.
@MaciejM

8
Tabor kolejowy / Odp: Ewidencja taboru w Maszynie
« dnia: 05 Sierpnia 2019, 21:04:34 »
EP05, ET40 - działa, ale nastawnik dziwnie sam cofa się o kilka pozycji co trochę. Tak ma być?
401DA, 40CC, SU42, T448P - po wybraniu skład znika z zakładki wczytanie

"Czechy" mają wał kułakowy oraz inne sterowanie i tak ma być. Spróbuj najpierw zapanować nad nastawnikiem i "zamknąć" pierwszy układ. W/w diesle nie mają kabin, co jest opisane w dokumentacji...

9
Bieżące kolejowe / Odp: Symulator Rewidenta Taboru Kolejowego - SRTK
« dnia: 02 Sierpnia 2019, 17:13:54 »
Wchodzę sobie na wasze repo a tam pusto. Wchodzę sobie na wasze forum, czy są choćby jakieś założenia projektowe jak to ma wyglądać i jak planujecie to osiągnąć. Nic. Na tym etapie to możecie sobie dyskutować na ławce pod blokiem, bo nie macie NIC do zaprezentowania. Zamykam. Jak będziecie mieli co pokazać, skrobnijcie pw.

10
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 01 Sierpnia 2019, 10:24:51 »
Zgodnie z instrukcją słuchanie muzyki w kabinie podczas jazdy jest zabronione, tak samo jak korzystanie z telefonu komórkowego
A o jakiej instrukcji mówimy? Jakiego przewoźnika?

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Czerwca 2019, 20:03:40 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dzialanie hamulca ED w pojazdach z uboga konfiguracja w fiz nie powinno juz byc losowe

- lekcje dla ai, dalsze szkolenia z prowadzenia sepsobusow przygotowane przez youBy

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Czerwca 2019, 01:55:56 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, okno rozkladu F2 podaje informacje w lekko zwiezlejszej formie; dodatkowo minimalny dopuszczalny rozmiar panelu F2 w pionie zostal zredukowany.

- lekcje dla ai, ai zostalo dodatkowo przeszkolone w operowaniu nastawnikiem sepsobusow przez prof. youBy

- fajczymy intele, rysowanie cieni w kabinie moze opcjonalnie obejmowac cienie rzucane przez otoczenie pojazdu (slupy trakcji, drzewa, mijane sklady itp) Opcja aktywowana jest wpisem w pliku .ini gfx.shadows.cab.range X gdzie X to ~promien (w metrach) obszaru uwzglednianego przy rysowani cieni. Wartosc na poziomie 10-20 pozwala na uwzglednienie obiektow bezposrednio przy torach i jakosci porownywalnej z obecna, wartosc na poziomie 80-90 powinna objac praktycznie wszystko co ma szanse rzucac cien w kabinie, jednak tak jak w przypadku "glownych" cieni zwiekszenie obszaru wiaze sie to z utrata jakosci, dlatego wartosc dobrac trzeba sobie do osobistych preferencji.

13
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Moc ogrzewania wagonów
« dnia: 15 Czerwca 2019, 19:36:14 »
Dla starych EN57 i EN71 (na podstawie książki "Elektryczne zespoły trakcyjne serii EW55 i EN57" E. Domański, E. Kowalczyk, Z. Skoniecki):
Do ogrzewania przedziałów pasażerskich EN57 służą grzejniki o mocy 700W każdy na napięcie znamionowe 3000/4V (grzejniki połączone po cztery szeregowo i zasilane z sieci). Grzejników jest łącznie 88 sztuk, czyli 22 grypy po 4 sztuki. Domniemywam, że po 7 grup w członach rozrządczych i 8 grup w członie silnikowym. Zatem moc grzewcza członu rozrządczego to 7 * 4 * 700W = 19600W*[1]. Dla członu silnikowego byłoby to 8 * 4 * 700W = 22400W*[2]. Dla całego EN57 moc grzewcza wynosi 2 * 19600W + 22400W = 61600W*[3], a dla EN71 (według przyjętego rozmieszczenia grzejników) 2 * 19600W + 2 * 22400W = 84000W*[4]. Moc ogrzewania całej jednostki można zmniejszyć, bo obwody ogrzewania podzielone są na dwa: 1/3 i 2/3. Można zatem wybrać grzanie wszystkimi grzejnikami, 2/3 liczbą grzejników lub 1/3 liczby grzejników. Wyboru dokonuje się przełącznikiem pakietowym "PG" w szafce NN - pierwszy na lewo od mierników elektrycznych.

Dodatkowo do obwodu ogrzewania pojedynczej kabiny maszynisty podłączone są cztery grzejniki o mocy 1000W każdy, z czego dwa są faktycznie w kabinie, a dwa po przeciwnej stronie ściany w przedziale służbowym, co daje 4000W*[5] na obwód ogrzewania pojedynczej kabiny, przy czym w EN57 grzeją zawsze obie kabiny jednocześnie (jest tylko jeden stycznik grzania kabiny w szafie WN członu silnikowego), a w EN71 tylko ta, w której faktycznie załączy się ogrzewanie (po jednym styczniku w każdym z dwóch członów silnikowych).

Uwaga:
Podane moce grzewcze dotyczą sytuacji, gdy w sieci jest napięcie 3000V, a moc grzania rośnie z kwadratem napięcia, bo wzór na moc, to m.in. P = U^2 / R. Zatem dla grzejnika o mocy 700W przy napięciu znamionowym 3000/4V rezystancja wynosi: (3000/4)^2 / 700 ≈ 803,6 Ohm, czyli przy napięciu sieci 3600V moc takiego grzejnika będzie wynosić: (3600/4)^2 / 803,6 ≈ 1008W, czyli 1,44 razy więcej, niż przy napięciu 3000W w sieci. Zatem podane wyżej moce grzewcze przy napięciu sieci 3600W zmienią się na:
- [1] - 19 600W -> 28 224W (6,53A -> 7,84A);
- [2] - 22 400W -> 32 256W (7,47A -> 8,96A);
- [3] - 61 600W -> 88 704W (20,53A -> 24,64A);
- [4] - 84 000W -> 120 960W (28,00A -> 33,60A);
- [5] - 4 000W -> 5 760W (1,33A -> 1,60A).
Przy okazji w nawiasach podałem zmianę pobieranego prądu - wzór to oczywiście I = P / U. Tak samo trzeba to przeliczać we wszystkich innych pojazdach (w tym w wagonach), w których są grzejniki rezystancyjne zasilane napięciem sieci.. Gotowy wzór na to:
Pak = Uak^2 / (Uzn^2 / Pzn),
gdzie:
- Pak - moc aktualna grzania (pojedynczego grzejnika, grupy 4 grzejników lub mocy wszystkich grzejników w pojeździe zależnie od tego, co wstawi się za Pzn);
- Uak - napięcie aktualne przypadające na pojedynczy grzejnik lub napięcie sieci (ale wtedy za Uzn trzeba wstawić napięcie zasilania grupy grzejników, jeśli są spięte po kilka szeregowo);
- Uzn - napięcie znamionowe zasilania pojedynczego grzejnika lub grupy grzejników połączonych szeregowo (przy założeniu jw.);
- Pzn - moc znamionowa grzania (pojedynczego grzejnika, grupy 4 grzejników lub mocy wszystkich grzejników w pojeździe zależnie od tego, czego moc aktualną grzania chce się policzyć.

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Czerwca 2019, 21:25:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, wstepnie zaimplementowana obsluga pradnicy jako zrodla pradu dla ogrzewania skladu. Przykladowa konfiguracja pradnicy dla SU45 w pliku .fiz wyglada nastepujaco:
Clima: Heating=Generator HGeneratorEngine=Main HGeneratorMinRPM=696 HGeneratorMinVoltage=2400 HGeneratorMaxRPM=1500 HGeneratorMaxVoltage=3300
gdzie:
HGeneratorEngine // typ silnika napedzajacego pradnice; na ten moment faktycznie obslugiwany jest tylko typ Main oznaczajacy spiecie z 'glownym' silnikiem pojazdu
HGeneratorMinRPM // dolna wartosc zakresu 'roboczego' pradnicy, w obrotach na minute
HGeneratorMinVoltage // napiecie generowane przy dolnej roboczej predkosci obrotowej
HGeneratorMaxRPM // gorna wartosc zakresu 'roboczego' pradnicy, w obrotach na minute
HGeneratorMaxVoltage // napiecie generowane przy gornej roboczej predkosci obrotowej

- szamynstwu mowimy stanowcze nie, zasilanie ogrzewania pradem z glownego ukladu pojazdu nie jest od tej pory zachowaniem standardowym dla kazdego pojazdu, ale powinno byc sygnalizowane wpisem w pliku .fiz:
Clima: Heating=Main


15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Czerwca 2019, 09:42:53 »
Dziękuje @EU40 i @miko22 za wyjaśnienia.
Cytuj
Nie wiem, jak jest w przypadku innych lokomotyw dwuczłonowych, ale możliwe, że tak samo.
W ET40 miedzy członami są sprzęgi grzewcze.

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Czerwca 2019, 09:05:18 »
Koledze @SM40 chodzi o to że na drugą lokomotywę za pojazdem prowadzącym, przesyłaną w stanie nieczynnym nie przepływa prąd elektryczny do ogrzewania wagonów. Nie mam podglądu w chwili obecnej na schemat, ale wydaje mi się że jest to w lokomotywie przewód przelotowy z równoległym połączeniem przez stycznik ogrzewania, WS i odbierakiem prądu.
Obecność prądu ogrzewczego z jednej strony powinna więc i w mojej ocenie pojawić się na drugiej stronie lokomotywy.
Zgadza się, przy czym nie dotyczy to np. ET41, które nie mają sprzęgu ogrzewania pomiędzy członami, więc i przejścia zasilania z jednego końca lokomotywy na drugi, co wiem, że w rzeczywistości też powodowało probleby, kiedy zdefektowała ET41 ciągnąca akurat skład osobowy (zdarzało się), bo podczepiając np. EU07 na przód składu, nie dało się z niej zasilić ogrzewania wagonów przez ET41, która była pomiędzy. W nich są po prostu oddzielne styczniki ogrzewania pociągu w każdym z członów i załączając ogrzewanie z kabiny członu sterującego, załącza się stycznik w członie sterowanym (tylnym)*. Nie wiem, jak jest w przypadku innych lokomotyw dwuczłonowych, ale możliwe, że tak samo.

* To swoją drogą też wprowadzało nieraz w błąd maszynistów nieobeznanych dobrze w tym temacie na zasadzie: załączam hebelek ogrzewania pociągu i nie słyszę, żeby stycznik "klapał", więc defekt, bo ogrzewanie nie działa. W rzeczywistości "klapał", tylko w przeciwnym członie i wszystko działało jak powinno, ale nie dało się tego usłyszeć, jak choćby w siódemce.

PS: Podobna różnica jest z ogrzewaniem kabiny między EN57 a EN71, który nie ma przejścia WN ogrzewania pomiędzy członami silnikowymi i tam też są oddzielne styczniki na jedną i drugą stronę, więc w zimie, jeśli maszynista ma załączone ogrzewanie kabiny, to cieplej jest w tylnym przedziale służbowym w EN57, niż w EN71 ;)

17
Pociąg 16105 dojechał tylko do Łasku (Łaska) - trudno mi prawidłowo zastosować prawidłową formę gramatyczną. I koniec wycieczki.

Tubylcy mówią do Łasku.

18
W dzisiejszym uaktualnieniu Szamyna Kroliq Edyszon czyli szereg modyfikacji przygotowanych przez youBy:

- dobra zmiana, kran typu MHZ_K8P powraca do pozycji neutralnej podobnie jak krany kibluff

- funkcjonalnosc, turbokible dysponuja teraz dzialajacym tempomatem

- funkcjonalnosc, dodane mozliwosci konfiguracji nastawnika do elfa (ale szczegoly bedzie musial podac sam autor bo ja sie nie znam i nie wiem o co tam chodzi :v

- lekcje dla AI, prowadzac pojazdy z silnikiem diesla AI nie powinno "machac nastawnikiem jak poje...e" bo osiagnieciu predkosci podroznej

19
Tym razem ja nie rozumiem. Co masz na mysli mowiac "zmienic domyslna"? W symulatorze jako takim nie ma czegos takiego jak domyslna podsypka, jest ona ustawiana przez autora scenerii dla kazdego definiowanego odcinka.

20
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Rysunek obwodu głównego EP05
« dnia: 01 Maja 2019, 20:00:27 »
Służę schematem dla EU05 (załącznik).


22
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, tekstury modeli ladunkow umieszczone w katalogu pojazdu nie powinny sie juz gubic

- poprawka, skrypty pythona powinny otrzymywac informacje o pozycji nastawnikow z pojazdu kontrolowanego zamiast obsadzonego

- dobra zmiana, przygotowana przez youBy modyfikacja hamowania ED w bydgoskich produktach pociagopodobnych

- eksperymentalnie, drobne zmiany w obsludze hamowania przez AI, szczegolnie dla szynobusow. Przygotowane pod uaktualniona przez youBy wersje plikow .fiz dla SA134, wiec na wersji paczkowej moga sie potencjalnie pojawic niepozadane efekty uboczne

23
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 29 Kwietnia 2019, 19:33:30 »
https://eu07.pl/userfiles/212/kaliska%20.rar
Wypadalo by, żeby ktoś powymienial tabor na nowszy.

I co dziala Ci?

24
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 28 Kwietnia 2019, 15:41:53 »
Ja odpalilem na czasie systemowym. I bylo ok. Pozdze dal duze opoznienie temu skladowi. Musisz zmienic to co podalem kilka postow wyzej. Wg pozdzego ten sklad zamiast po 19 to po 20 wyjezdza. Z prawie godzinowym opoznieniem.

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Kwietnia 2019, 10:56:55 »
A da radę do tego podpiąć klawisze albo przełącznik w radiotelefonach?

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Kwietnia 2019, 06:41:58 »
Wpis sound.volume.radio musisz dodać sobie we własnym zakresie do eu07.ini.

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Kwietnia 2019, 20:40:05 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ekran elfa nie powinien pokazywac sily trakcyjnej w sytuacji gdy sklad stoi zahamowany

- poprawka, ai powinna zachowywac sie mniej po polsku na przejazdach. Uwaga: poprawka wiaze sie ze zmiana w procedurze skanowania trasy, dlatego prosze zwrocic uwage czy nie wystapia niepozadane efekty uboczne, w postaci eventow pojawiajacych sie w tabelce skanowania wiecej niz raz w sytuacji gdy trasa pojazdu nie zapetla sie

- eksperymentalnie, kalkulacja oporow powietrza uwzglednia redukcje oporu przez pojazd poprzedzajacy

- w ramach koncertu zyczen, poziom glosnosci komunikatow radiowych moze byc modyfikowany parametrem w pliku .ini sound.volume.radio X gdzie X to liczba w zakresie 0.0-1.0 bedaca mnoznikiem glosnosci bazowej

28
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, napisy dla odtwarzanych dzwiekow wyswietlane sa tylko dla dzwiekow faktycznie slyszalnych

- kolejne przygotowane przez youBy poprawki i ficzery pod obsluge lokomotyw starych i nowych

29
Puscilem AI po Drawinowie z tym podanym skladem, ale niestety przejechala calosc normalnie i bez zaciec :<  Byc moze efekt pojawia sie przy prowadzeniu skladu recznie, zobacze pozniej jeszcze raz.

W miedzyczasie, w dziejszym uaktualnieniu:

- poprawka, stacje bez peronow nie powinny byc juz pulapka bez wyjscia dla AI

- Zajac Kroliq Wielkanocny+, przygotowane przez youBy ficzery i dopieszczanie AI pod katem obslugi mitycznego Elfa

- funkcjonalnosc, dodane urzadzenia kabinowe:
coolingfans_sw: // przelacznik wymuszajacy prace wentylatorow oporow rozruchowych
tempomat_sw: // dedykowany przelacznik stanu tempomatu, nie wymagajacy ciagania go mysza

- w ramach koncertu zyczen, aktualna godzina podawana w oknie rozkladu jazdy przesunieta zostala na belke okna w celu zmniejszenia ogolnego obszaru zajmowanego przez informacje


30
Akurat ta EP nie ma drzwi w fiz zdeklarowanych bo nie ma takiej potrzeby. Ten lok to taki polunoff bo kiedyś w paczce była oficjalnie, tylko wyleciała podobnie jak EP23.

Możesz sprawdzić > https://eu07.pl/userfiles/212/EP40_v1.rar

Strony: [1] 2 3 4