Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Wydział zamówień / ET21
« dnia: 20 Listopada 2021, 07:19:58 »
Składam zamówienie na zdjęcia na tekstury wszelkich et21.

2
Od kilku miesięcy składam swój pulpit, więc pora uchylić rąbka tajemnicy. Z zamiarem budowy pulpitu nosiłem się już bardzo długiego czasu, natomiast dopiero latem tego roku zacząłem się zająć tym na poważnie. Pulpit jest inspirowany Impulsem, jednak nie jest to pełne odwzorowanie 1:1. Jest ku temu kilka powodów.
Po pierwsze, oryginalne komponenty kosztują krocie. To nie jest siódemka czy kibel, gdzie przy odrobinie samozaparcia i szczęścia można zdobyć kompletny pulpit z osprzętem z kasowanego pojazdu. Tutaj konieczny byłby zakup wszystkiego. Kompletne wyposażenie kabiny pojazdu to setki tysięcy i to już ten poziom, gdzie nie ma większego znaczenia, czy liczymy to w złotówkach, czy w euro. Wstępnie liczę, że moja całość będzie jakieś 100 razy tańsza niż oryginał. Nie jest to mało, ale już jest to kwota osiągalna dla przeciętnego człowieka, który ma jakieś hobby :) Przy okazji wszelkie samoróbki i zamienniki wyglądają trochę inaczej niż komponenty oryginalne, więc i tak nie będzie tego efektu.
Po drugie, współczesny pulpit jest po prostu duży. Laminat pulpitu w samej części maszynisty to około 1,5 metra. Mieszkając w bloku nie można sobie pozwolić na taki luksus, w związku z czym musi on być jak najbardziej kompaktowy. Cała skrzynka ma 80 cm szerokości i mieści się swobodnie na biurku czy stole. W razie czego zawsze można ją ściągnąć, schować, powiesić. Teoretycznie mógłbym go jeszcze zwęzić o 20cm, tylko wtedy nie zmieści mi się kartka A4 między zadajnikami i musiałbym zrezygnować z fizycznych manometrów. No i ciasno zrobiłoby się pod spodem, gdzie jest przymocowane Arduino i przekaźniki.
Po trzecie, każdy wariant jest inny. Jak można się przekonać w maszynie, każdy Elf czy Impuls posiada indywidualną kabinę, projektowaną pod każdego zamawiającego oddzielnie - tak jak w rzeczywistości. W związku z tym i tak pulpit nie będzie pasować do większości wariantów, które są dostępne. Dodatkowo część wariantów ma pewne przyciski w bardzo niecodziennych miejscach. Przykładowo w pojazdach 36WEa-KD i 45WE-KM przyciski od hamulca sprężynowego znajdują się na ścianie za pomocnikiem.
Z powyższych powodów całość wygląda tak, a nie inaczej. Mimo to moje oczekiwania są wystarczająco spełnione. Poniżej kilka słów odnośnie samej budowy.

Skrzynka
Formatki ze sklejki 5 mm (faktycznie chyba została użyta 4,2 mm) wycięte laserowo zgodnie z przygotowanym przeze mnie rysunkiem. Po zakupie pomalowałem, przewierciłem brakujące 50 otworów montażowych na łączniki ciesielskie, dorobiłem poprzeczkę wzmacniającą i nóżkę. Bardzo polecam aby przemyśleć kwestię mocowania przed wysłaniem projektu do cięcia. Wiercenie otworów w takiej cienkiej sklejce to niewdzięczna robota

Nastawniki
Wycięte laserowo z pleksi, aluminiowe rurki łączące. Kulka na zadajniku hamulca kupna, rękojeść zadajnika jazdy wydrukowana 3D. Po wydruku musiałem ją oszlifować i pomalować. Wykrywanie pozycji załatwiają potencjometry.

Przyciski, lampki
Dostępne w internecie w różnych sklepach i platformach, każdy wybierze coś dla siebie. Ja zdecydowałem się na standard otworu montażowego 22 mm (oryginalnie w Impulsach są 30 mm). W drodze są przełączniki obrotowe oraz malutkie joysticki, które zastąpią hebelki. Niestety z tym ostatnim jest największy problem, bo coś sensownego montowanego z otworze okrągłym to tylko części oryginalne w cenie zdecydowanie nie przystającej do całej realizacji.

Sterowanie
Sercem pulpitu jest Arduino MEGA wraz z modułem przekaźnikowym. Program sterujący jest oparty o bibliotekę marcinna, która odpowiada za komunikację z Maszyną. Ze swojej strony musiałem ustawić powiązania kontrolek z pinami oraz napisać algorytm sterowania jazdą i hamowaniem z jednego zadajnika (wejścia) wraz z uwględnieniem pozycji charakterystycznych na krańcach zakresów (0, 1%, 100%, nagłe).
Odrębną rzeczą jest sterowanie tempomatem. Biorąc pod uwagę ilość potrzebnej pracy, żeby móc sensownie to wszystko wykonać z poziomu ekranu (tak jak w rzeczywistości), na chwilę obecną pozostaję przy wyświetlaniu klawiatury tempomatu na telefonie i sterowanie tym poprzez aplikację TouchPortal.

Ekran
Zamówiłem 8-calowy ekran niedotykowy w metalowej obudowie (do montażu panelowego), podłączony do karty graficznej komputera jako dodatkowy monitor. W drodze do mnie jest drugi ekran, na którym będę wyświetlać rozkład jazdy. Widok ekranu jest z pythona z maszyny. Skrypt na koniec zapisuje plik w ramdisku, natomiast mój program go stamtąd cyklicznie ładuje i wyświetla na pełnym ekranie bez ramki. Nie jest to może rozwiązanie najwyższych lotów, natomiast przy obecnej mocy obliczeniowej komputerów (Maszyna wykorzystuje u mnie 1/8 procesora i przeciętnie 50% karty graficznej) i tak nie stanowi to nadmiernego obciążenia.

Manometry (w toku)
Tutaj wykorzystam typowe silniki krokowe wraz odpowiednim układem sterującym. Do tego muszę wymodelować same obudowy, które też zostaną wykonane jako druk 3D. No i trzeba będzie wyciąć z przeźroczystej pleksi szybki.

Z innych tematów - trzeba uporządkować kwestię zasilania, wyprowadzenia kabli itd. Docelowo muszę mieć: jedno złącze USB, jedno złącze do zasilania 12V (chwilowo są podłączone dwa zasilacze - oddzielny do lampek, oddzielny do ekranu, a trzeci dojdzie wraz z drugim ekranem), dwa złącza HDMI do prawego i lewego monitora.

W załączeniu kilka zdjęć ze stanu bieżącego oraz link do próbnego przejazdu:

Widoczne na zdjęciach folie usunę dopiero po ostatecznym montażu całości. Póki co zostają, żeby przypadkiem nie zarysować elementów przy montażu/demontażu.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Mieszanie wagonów z różnym systemem ogrzewania
« dnia: 16 Października 2021, 17:18:54 »
WLAB.

4
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 25 Września 2021, 17:35:02 »
Cześć,
w 1 poście dostępny link do rev133:, zmiany względem rev126:
- poprawiona przenikająca droga p.o. Kujacin Przystanek
- poprawione RJ (dodane przez @Kogut decyminuty w służbowych RJ)
- Wolica Potok podg poprawione odczytywanie wirtualnego W4 dla przewijania RJ
- poprawiona stylistyka opisu HTML
- zmodyfikowane udźwiękowienie otoczenia stacji i dworców
- poprawki w numerach i nazwach handlowych pociągów dalekobieżnych
- 8310, 34800 poprawione dekoracje
- poprawki scenariuszy
- poprawki RJ
- usunięcie latających traw
- dodane wskaźniki W6B zamiast W6A
- dodany test radia na kanałach R5, R3 (wszystkie na SCN mają test radia)
- poprawki lokalizacji wskaźników
- komunikaty SIP dla scenerii (@Turbokibel)
- poprawki plików SCN
- poprawka rozkazu O dla 330120
- poprawki opisu
- poprawiony stukot na torowisku (@Turbokibel)

5
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 25 Września 2021, 09:21:28 »
Tak, z shp trzeba poprawić, bo zmieniła się obsługa SHP i nie ma reakcji lokomotywy w momencie wjazdu na tor z eventem shp, tylko gdy się zbliży fizycznie do modelu rezonatora.

6
Na warsztacie / Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 01 Września 2021, 23:06:55 »
Link do paczki:
https://eu07.pl/userfiles/8463/wrzosy_svn_rev230.7z
(należy wypakować w głównym katalogu Symulatora MaSzyna w wersji 21.04)
Rev: 230
Data: 18.01.2022

Paczki wsporcze, konieczna do prawidłowego działania:
https://eu07.pl/userfiles/11222/dwschod_2104%281%29.7z
https://eu07.pl/userfiles/26284/l053_trakcja_dwschod.7z
https://eu07.pl/userfiles/25037/dwschod_2104.rar



Cześć!
Zapraszam do otwartych testów scenerii "Linia053_Wrzosy".

Fikcyjna sceneria "Linia053_Wrzosy" zawiera w sobie podstawową wersję scenerii "Linia_053" od Sandomierza do Dębicy autorstwa @Driver24 z lat 2006/2007, dekoracje, modyfikacje i usprawnienia przygotowane przez twórców @Trus oraz @Transkei oraz zupełnie nowy odcinek Dębica - Wolica autorstwa @MaciejM, nad którym prace trwały w latach 2019-2021. W obecnym kształcie cała sceneria liczy sobie około 160 km szlaku (505 km w przeliczeniu na pojedynczy tor), a szlak kolejowy jest całkowicie zelektryfikowany. Zupełnie nowy odcinek liczy około 91 kilometrów szlaku.

Przed uruchomieniem scenerii sugeruję zapoznać się z plikiem informacyjnym w katalogu /inne/l053_wrzosy/wrzosy_opis.html gdzie znajdziecie odpowiedzi na mnóstwo Waszych pytań.

Czego oczekuję w tym wątku:
- wskazania błędów które znaleźliście, zarówno w scenerii oraz scenariuszach, informując o błędzie należy dokładnie wskazać lokalizację / okoliczności, screen i koordynaty mile widziane
- krótkich informacji w stylu "Scenariusz KS34800 przejezdny!" a jeśli coś nie działa w scenariuszu to opisać dokładnie co się dzieje, log.txt mile widziany

Co jest w scenerii i paczce:
- sceneria "Linia053_Wrzosy", czyli podstawowa Linia053 oraz nowy odcinek 91 km, nad którym pracowałem od lutego 2019 roku
- 5 gotowych scenariuszy: dwa pośpieszne, jeden osobowy, jeden towarowy, jeden scenariusz pociągu służbowego

Znane błędy:
- kierowcy samobójcy mają skłonność do wjeżdżania na przejazdy, tych błędów proszę tutaj nie zgłaszać

Zapraszam do aktywności!
Pozdrawiam,
@MaciejM

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dopracowanie EW58
« dnia: 04 Lipca 2021, 11:10:55 »
Fizyka byłaby na pewno nasza. Rulz ostatnio sporo działał.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 03 Lipca 2021, 22:44:22 »
W imieniu Oświęcimskiego Klubu Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" zapraszam na prezentację MaSzyny z repliką pulpitu EN57-1829 podczas XIII Ogólnopolskiej Wystawy Modeli w Miejskiej Hali Widowiskowo Sportowej w Iławie w dniach 10-11 lipca (10:00-19:00 i 10:00-16:00 z ok. godzinnymi przerwami technicznymi). Choć na razie to jeszcze raczej epizodyczny wyjazd. Więcej na temat wystawy tutaj: KLIK.
Uwaga - w celu przejażdżki każdy chętny będzie zobowiązany przez "instruktora" do założenia udostępnianych przez niego nieodpłatnie foliowych rękawiczek jednorazowych. Przy symulatorze maksymalnie jedna osoba z niego korzystająca plus ew. jej opiekun.

10
EP03-01 miała pierwotnie trafić do MK Warszawa, ale walała się przez lata w MD Warszawa Odolany. Jej stan na początku lat 90 XX wieku był masakryczny. BTW, skreślono ją z PKP 21.10.1974. W ZNTK Mińsk Mazowiecki dano maszynie "nowe życie", ale wszelkie "flaki" pochodziły z EN57 i ET22. Z ASEA nic nie zostało.

11
Bez komentarza trudno zrozumieć co autor ma na myśli. EP03 podpięta pod 6DG?
Jeżeli był w niej LuV1, to nie powinna luzować stopniowo.
Tak. SM42 z nowoczesną pneumatyką od Knora sterowała układem hamulcowym EP03, która symulowała klasyczny wagon z nieluzującym stopniowo zaworem rozrządczym. EP03 ma dwa zawory rozrządcze, gdzie każdy wózek ma swój zbiornik pomocniczy i dźwignie przestawcze towarowy/osobowy. Trudno już o takie wagony, bo nawet te z Chabówki podobno przebudowano na luzujące stopniowo.

13
Patch naprawiający błędy zgłoszone (różowe znaki STOP, powtarzacze, panienki z różem na torach itp.)
dla ciekawskich: rewizje 358-375

2.0 -> 2.0.1: https://eu07.pl/userfiles/27025/patch-kaliska%20v2.0.1.7z
Paczka całościowa: https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v2.0.1.7z

Przy okazji dałem znaczniki //$decor dla składów dekoracyjnych w OW, powinno pomóc z wydajnością na słabszych komputerach. Wymaga najnowszego startera, klikamy PPM na "Ustawienia" i zaznaczamy opcję by chować dekoracyjne składy.

Teraz już się skupiamy na poprawkach sieci trakcyjnej; jak będą jakieś poważniejsze błędy ze scenerią, to krzyczeć.

14
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Naklejki w kabinie
« dnia: 26 Maja 2021, 00:45:20 »
Pobierz sobie obrazek czystej porwanej naklejki, pełno tego na stronach ze stockowymi grafikami i zmiksuj z treścią. Uzyskasz lepszy efekt od malowania z palca, chyba że masz wielki talent artystyczny. ;)

15
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, procedura uruchamiania pojazdu powinna byc mniej czepliwa pozycji hamulca zespolonego

- w ramach koncertu zyczen, aktywacja sygnalu SHP nastepuje w momencie kontaktu rezonatora z czujnikiem, zamiast jak do tej pory w momencie wjazdu na tor spiety z rezonatorem

- funkcjonalnosc, polozenie czujnika SHP w pojezdzie moze byc zdefiniowane wpisem MagnetLocation=X w sekcji Security pliku fiz, gdzie X jest odlegloscia miedzy czolem pojazdu a czujnikiem, w metrach. Domyslnie czujnik umieszczony jest w polowie dlugosci pojazdu.

16
Szkoda tylko, że jest tak ubogo jeśli chodzi o zdjęcia kompletnej kabiny.
Intryguje mnie np. prędkościomierz firmy Deuta-Werke i jego sposób podświetlenia tarczy (wskazówka z tego co wiem była ciemna, zatem w nocy musiał być kiepsko widoczny).
Intryguje mnie sposób przełączania pantografów poprzez duży przełącznik w nastawniku jazdy.
No i same ułożenie hebelków i podpisy pod nimi. Niby mamy, dzięki uprzejmości @EP08_015 kompletny model wraz z kabiną i wręcz aż prosi się o odświeżenie (podobnie jak EP02 i EP03).

Inne pytanie pozostaje, czy wozy które robiły jako grzałka były pojazdami stricte stacjonarnymi czy wzorem EU04-24 była potrzeba pełnego uruchomienia?

To co panowie tutaj opisujecie (cześć i chwała Waszej pamięci!) aż prosi się o porządną publikację na temat tych lokomotyw i historii utrzymania taboru w B.B. :)

17
Z całą pewnością np. EU04-01, 11, 18 i 24 miały malowanie: jasny seledyn/ciemny seledyn/jasny seledyn. W załączniku zdjęcie wraku EU04-18 na złomowisku Katowice Muchowiec.

18
W wątku "Tabor kolei DR - DB", we wpisie nr 14 pisałem:

Dodam coś ze swoich wspomnień dot. EU04: interesuję się to serią mniej więcej od 1989 roku i od tego czasu zbieram różne dane, ale także szukałem śladów tych loków, przy czym zacząłem w 1989 od ówczesnego Muzeum Kolejnictwa, gdzie stała EU04-24. Niestety była w stanie agonalnym, a przyjechała do Warszawy o własnych siłach latem 1982 roku... Na początku lat 90 bywałem na słynnym złomowisku lokomotyw w Chróścinie Nyskiej i miałem okazję widzieć już tylko pocięte wraki EU04 i EU20 z tabliczkami, przy czym nie była to typowa sterta złomu, ale coś, co jeszcze w jakimś procencie przypominało, że była to lokomotywa (kabiny odcinano w całości, a potem całe ściany boczne). Lokomotyw obu serii widziałem kilkanaście w w/w stanie. Był jeszcze inny wątek: odwiedziłem w latach 90 miejsce, gdzie na złomowisku Katowice Muchowiec pocięto przedostatnią "Bezerkę", czyli EU04-18, która przez lata była "grzejką" w Bielsku Białej (do listopada 1987, czyli 4,5 roku po skreśleniu z PKP!). Niestety na Muchowcu "18-tki" już nie było... Badając dalej temat pamiętałem, że jeżdżąc często przez Czechowice Dziedzice do rodziny w Bielsku Białej zawsze nos miałem przy szybie i oglądałem lokomotywy odstawione przy płocie lokomotywowni. Tam, jak się później dowiedziałem odstawiano zawsze maszyny rezerwowe, uszkodzone lub wycofane z eksploatacji. Tutaj z pomocą przyszedł mój starszy brat, mówiąc że około 1983 roku widział tam kilka EU04 i pokazywał mi je jako 9 letniemu chłopcu. Wiecie, że po latach ustaliłem, że były to EU04-03, 04, 07 i 18 i rzeczywiście rok 1983! Pasja do kolei połączona z badaniem jej historii to piękna sprawa!

Dodam w podsumowaniu info o ostatnich EU04, które wycofane z ruchu jeszcze gdzieś tam stały (lista niepełna):
1983 Czechowice Dziedzice: 03, 04, 07, 18
1985 Łazy: 17, 21, 23
1986 Czechowice Dziedzice: 24.

Ostatnimi jeżdżącymi były: EU04-24 (do 15.06.1982) i EU04-11 (do 19.09.1982), a ostatnią "pod prądem" jako "grzejka" EU04-18 (skreślona z PKP 09.05.1983). W ruchu regionalnym EU04 prowadziły głównie piętrusy (ścięte) serii Bipa i/lub wagony "ryflaki" typu 43A. Ogólnie maszyny EU04 pocięto w PPZM Chróścina Nyska, w Rybniku, Zabrzegu Czarnolesiu i Katowicach Muchowcu.

EU04-18 do 11.1987 pracowała jako "grzejka" przy peronie 1A w BBG, czyli tam, gdzie później był skansen taboru. EU04-03 i 04 pocięto w Rybniku, 07 w Zabrzegu Czarnolesie, a 18 w Katowicach Muchowcu. Trudno mi powiedzieć, która z ostatnich czterech EU04 w Czechowicach była tamtejszą grzejką. Może chodzi tutaj cały czas o EU04-18, bo jak pisałem wyżej była ostatnią wycofaną ze służby.

19
@FORDAN: wybrałeś sobie jedno z najbardziej strzeżonych i restrykcyjnych miejsc. Ochrona jest po to, aby strzec majątku spółki, a zakazy mają także inne zadanie jak choćby ochronę twojego zdrowia. Po Olszynce nie raz pod bramami szopy kręciły się postronne osoby, a to przecież miejsce dość niebezpieczne. Co ciekawe niegdyś byłem świadkiem tego, że SOK jednak nie reagował na tych ludzi, ale bardzo chętnie zainteresowali się moją osobą, gdyż robiłem zdjęcia... Na nic się to zdało, gdyż miałem zgodę od PKP IC i odwiedziłem wcześniej naczelnika szopy.

Nie wiem jak teraz jest z tymi zgodami. Czasy są popaprane. W latach 90 i na początku 2k jechało się do dowolnej MD i zgłaszało się do naczelnika lub dyspozytora. Miało to co najmniej dwa znaczenia: można było ze spokojem obejrzeć wszystko i zrobić zdjęcia, a poza tym w dobrym tonie było zgłoszenie się do gospodarza terenu. Potem wszystko się zmieniło na gorsze, a wiele osób zaczęło się kręcić "na własną" rękę po terenach kolejowych. To nie sprzyjało ogólnie przyjętemu porządkowi.

20
Cały obszar Grochowa (KM oraz PKP IC) jest chroniony więc nie sugeruję wchodzić na teren poza dniami otwartymi, imprezami itd. bo każda osoba nieupoważniona prędzej czy później z terenu zostanie usunięta, najprawdopodobniej w asyście SOK.

21
Interfejs do kontrolerów jest. W końcu Simrail pracuje już jako oprogramowanie w kilku symulatorach. Tylko nie wiem jak z publicznością api będzie i kwestiami licencyjnymi. W końcu podstawą działalności gospodarczej Simkolu jest budowa i wdrażanie takowych.
Maszyna jako projekt otwarty będzie trwać tak długo, jak ktokolwiek będzie chciał to ciągnąć. Tak samo jak TSW nikogo nie zabiło, to i Simrail nikogo nie zabije. No i nigdy nie będzie mógł konkurować pod względem ilości skórek do siódemek, a to niektórych przyciąga. :P
Zasady budowy infrastruktury kolejowej są wszędzie takie same. Skomplikowanie narzędzi i wymagany wkład pracy podobne. Nauka nie pójdzie w las. Jedyny atut, to generowanie otoczenia z danych rządowych na wyższym poziomie. Do maszyny wygenerujesz tylko teren i wstawisz bure klocki domków. Tam teren się sam oteksturuje, bure klocki staną się bardziej domkopodobne i wyrosną lasy oraz pola. No i będzie się to w locie strimować a nie ładować na start, zajmując dziesiątki gigabajtów ramu, gdyby użyć podobnych rozwiązań na obecnym maszynowym silniku.

22
Przejechałem Cegielskim całą trasę i zauważyłem błąd. W niektórych miejscach powtarzacze przed semaforami wjazdowymi wskazują sygnały niewłaściwego semafora.

23
Publikacje / Odp: MaSzyna 21.04
« dnia: 09 Maja 2021, 23:06:55 »
Instalator został zaktualizowany o hotfixa poprawiającego błędy wykryte i poprawione w pierwszym tygodniu po premierze. Pobieramy ponownie instalator i wybieramy katalog z maszyną 21.04. Po wykryciu wersji, zostanie on zablokowany na pobranie samego patcha. Wszystkie visuale należy odznaczyć, bo przecież już je macie.
Link do samodzielnego archiwum również widnieje w poście wyżej. Przy ręcznym wypakowaniu proszę ponownie pobrać i uruchomić skrypt 2104HF_kasuj.bat dla skasowania starych terenów binarnych.
Na tym kończymy wydanie 21.04 i wracamy do tworzenia nowych treści. Wykryte błędy oczywiście dalej będą poprawiane w miarę możliwości, ale będzie trzeba je dogrywać samodzielnie z repozytorium lub czekać na kolejne wydanie. Mamy nadzieję, że nic poważnego nie zostało. :)

24
Nowa Kaliska do testów, przystosowana do paczki 21.04. Kilka istotnych zmian:

-Nowy mechanizm prędkości (W9, W14, W27) - usunięcie "krzywych hamowań" w torach, usunięcie wpisów velocity (jedynie zostały wpisy poniżej 10km/h), a wskaźniki działają teraz tak, że są "rzutowane" z torów.

-SHP zostało wymienione na paczkowe, przy okazji przypisania torów zrobiłem od nowa.

-Sieć trakcyjna: elektryfikacja pętli, oraz poprawki drutu na szlaku Łódź Kaliska - Łask (jedyny spadek napięcia może być w Kolumnie).

-Drzewka: roślinność została wyseparowana do odrębnego pliku, a następnie usunięte duplikaty i nachodzące na siebie drzewka.

-Różne poprawki rozkładów (w tym poprawka rozkładu dla Włókniarza, żeby jaśnie pan mechanik nie wjeżdżał na kozioł betonowy)

-Semafory: urealnienie tabliczek, podmiana niektórych na paczkowe, w niektórych miejscach przypisanie tarcz ostrzegawczych (np. w Męckiej Woli) czy powtarzaczy (np. Czekanów).

-Urozmaicenie składów: Składy są teraz zgodne w większości ze składami w 2005-8; nowości takie jak wagony Bhp z logiem PKP, wagony 11xA/14xA w barwach PKPPR, urozmaicenie byków (i podmiana na et22_v3).

-SBL ŁKT - Łódź Chojny: teraz SBL jest oparta na odcinkach izolowanych, a w przeciwnym kierunku jest wygaszona (tak jak w realu).

Były też inne zmiany, np. dodanie transkrypcji dla niektórych dźwięków, poprawki niektórych modeli bo miały skopane ścieżki do tesktur, poprawki tekstur, usunięcie degeneratów z terenu, gdzie nie gdzie więcej otoczonka itp. Cały changelog dla ciekawskich daję tu: https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=kaliska&path=%2F&isdir=1&sr=358&er=150&max=208&search=&all=1

Link do paczki: (eksperymentalnie e3d/ogg/dds): https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v2.0.7z

Do przetestowania w szczególności: prędkość na pomocniku, SHP, sieć trakcyjna na odcinku Łódź Kaliska - Łask, SBL ŁKT - Łódź Chojny

Znane błędy: Tabliczki na semaforach zaporowych w NS nadal różowe (chyba kwestia ścieżki do tekstury która nie wskazuje na katalog tabl/), tarcza zaporowa w Sieradzu (ztcp kwestia modelu), AI nie umie poprawnie prowadzić ciężkie pociągi w niektórych miejscach (wina exe).

W paczce jest plik kaliska-test.scn; służy on do testowania sieci pod kątem łamań patyków. Najlepiej pojeździć na minimapie na exe Milka, i dać mi plik errors.txt, bym wiedział gdzie łamie patyk.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 07 Maja 2021, 08:37:46 »
Czy bocznikowanie na pozycji oporowej jest fizycznie niemożliwe…
Oczywiście, że jest możliwe ;) Są jednak układy uniemożliwiające takie działanie. Gdy jednak "coś" zawiedzie możliwe jest to:

 ;)

26
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 06 Maja 2021, 16:26:56 »
Prócz tego, że tracicsz energię na oporach rozruchowych, to jeszcze dodatkowo ograniczasz moment obrotowy. Co tego, że silnik teoretycznie będzie mógł się "szybciej kręcić" skoro nie będzie miał momentu.

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Kwietnia 2021, 19:18:19 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, nieistniejace urzadzenia kabinowe nie powinny generowac dzwiekow

- dobra zmiana, sygnal zalaczenie ogrzewania przekazywany jest kablem sterujacym

- eksperymentalnie, odczytywanie komend z komorki pamieci w trybie manewrowym dziala w odleglosci do 250m jesli pojazd prowadzony jest przez czlowieka. Odczyt dostepny jest tylko dla pojazdu polozonego najblizej danej komorki

- funkcjonalnosc, definicja dzwieku moze zawierac opcjonalny parametr
soundproofing: [ A B C D E F ]
// listener: rear cab (A), engine (B), front cab (C), window (D), attached camera (E), free camera (F)
okreslajacy ze dla tego dzwieku maja byc zastosowane indywidualne parametry tlumienia, definiowane na tej samej zasadzie co w ogolnym wpisie soundproofing: pliku .mmd

- funkcjonalnosc, definicja urzadzenia kabinowego moze zawierac opcjonalny parametr soundproofing: identyczny jak w przypadku indywidualnego dzwieku. Podane w takim wpisie wartosci zastosowane beda dla wszystkich dzwiekow przypisanych do danego urzadzenia, z wyjatkiem dzwiekow z wlasnym wpisem soundproofing:

28
Tabor kolejowy / Odp: EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 18 Kwietnia 2021, 12:53:42 »
Jedną sprężarkę zgodnie z jakim opisem? EP02 posiadały dwie sprężarki. Spoglądając na wiki domniemywam, że źródłem tych rewelacji jest artykuł ze ŚK 2/97?

29
Tabor kolejowy / Odp: EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 17 Kwietnia 2021, 20:33:36 »
Postaram się odpowiedzieć na pytania na tyle na ile udało mi się przez lata interesowania się tą lokomotywą ustalić:
ad. a: Opis elektrowozu E110 autorstwa CBKPTK Poznań ze stycznia 1953 roku na temat nastawnika mówi, cytuję: "(...) Nastawnik posiada dwie rączki: rączkę połączeniową (jazda do przodu, jazda do tyłu) i rączkę jazdy. (...)" Świadczy to o tym, że nie zastosowano jak to miało mieć miejsce w 2E53 (rączka połączeniowa nastawnika była obiektem krytyki organu nadzorującego zamówienie) oraz w nastawnikach konstrukcji radzieckiej, jak KME-4W, osobnej dźwigni połączeń silników.
ad. b: Dokumentacja obwodów rozrządu jest doskonale zachowana w literaturze technicznej z lat 50 i 60. Elektrowozy EP02 posiadały rozruch stycznikowy pośredni. Specyficzną jego cechą było zabezpieczenie w obwodzie sterowania uniemożliwiające powrót z równoległego połączenia silników na szeregowe bez cofnięcia nastawnika na 0 (co powodowało rozłączenie styczników biorących udział w tej blokadzie).
ad. c: Brak danych na ten temat, aczkolwiek EP01, których pod kątem elektrycznym EP02 były wierną kopią posiadały nastawnik kołowy. Możliwe, że w przebiegu eksploatacji zebrano uwagi wg których uznano nastawnik dźwigniowy za bardziej naturalny dla obsługi na tamte czasy i modyfikacja taka została wprowadzona na życzenie zamawiającego część elektryczną elektrowozu.
ad. d: Odpowiedź nawiązuje do źródeł wiedzy podanych w ad. b, tzn.: 13 stopni na połączeniu szeregowym, 3 stopnie osłabienia pola, 11 na połączeniu równoległym oraz ponownie 3 stopnie osłabienia pola. Wynika to z tabeli połączeń nastawnika jazdy oraz pisemnego opisu obwodu sterowania.

EDIT:
Dodam, że ze względu na późniejsze inne umieszczenie części przyrządów kontrolno-pomiarowych takich jak prędkościomierz i manometry nastawnik najprawdopodobniej był obsługiwany lewą ręką, a sam fotel maszynisty umiejscowiony był bliżej prawego okna niż mogłoby się to wydawać z gabarytów pulpitu. Nadbudowa przesłaniająca mierniki elektryczne również sugeruje, że jest to modyfikacja doraźna, bez przeprojektowania pozostałej bryły pulpitu.

30
Tabor kolejowy / EP02 - rodzaj i budowa nastawnika jazdy
« dnia: 17 Kwietnia 2021, 11:18:29 »
Czołgiem,
Z racji bardzo ubogiej dokumentacji zdjęciowej i/oraz/lub technicznej co do budowy i wyposażenia elektrycznego lokomotywy EP02, zadaję pytanie tutaj. Moje poszukiwania są niestety bez owocne, część stanowi raczej domysły.
Ale do puenty, pytanie dotyczy rodzaju zastosowanego nastawnika jazdy w lokomotywie EP02. Poniżej wrzucam screeny z filmiku "120 km na godzinę" dostępnego tutaj:
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=en/node/7699

Czy przedstawiony na filmie w prototypowej jeszcze odsłonie EP02 nastawnik może być tym zastosowanym w pierwszych 3E (ET21) którego zdjęcie przedstawia screen 3? Prosiłbym o pomoc w ustaleniu rodzaju sterowania z uwagi na wątpliwości:
a) czy jedną dźwignią sterowało się zarówno szeregiem, bokami oraz jazdą równoległą?
b) czy rodzaj rozruchu był podobny jak w EW51/52/ czyli tramwajowy?
c) czy później zastosowano nastawnik kołowy?
d) ile w rzeczywistości było pozycji szeregowych, równoległych oraz bocznikowych ponieważ źródła różnie przedstawiają?

Strony: [1] 2 3 ... 6