Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 25 Czerwca 2023, 05:06:58 »
Niestety w pierwszej fazie uruchomienia, wyskakuje mi błąd brakującej tekstury. Exe z paczki w ogóle wywala mnie do win.
Więc proszę wybaczyć. Nie będę mógł nasycić się krwawicą Waszego dzieła.

2
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 30 Maja 2023, 18:52:25 »
@gravition z polecanych podręczników dominuja także klasyki ,,Wagony i hamulce kolejowe" Neumanna oraz  ,,Hamulce pociągów kolejowych" Andrzeja Orlika. ,,Hamulce elektropneumatyczne" Dyji. To były podreczniki wydawane  za czasów epoki słusznie minionej, jednak świetnie wprowadzaja czytelnika w podstawy budowy i dzialania hamulców.
Z nowszych wydań polecam ,,Hamulce pojazdów kolejowych" Tadeusza Piechowiaka.

3
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 30 Maja 2023, 18:33:28 »
@gravition jeśli jestes zainteresowany literatura fachowa z dziedziny hamulców kolejowych, to zapraszam na pw badź ewentualnie na czat.
Jezeli chodzi o dzieła prof Adolfa Langroda to z pewnością polecam ,,Podręcznik rewidenta taboru" z bardzo bogatym opisem i pieknymi rysunkami technicznymi. Zaznaczam, że moze byc trudno dostępny.

4
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 27 Maja 2023, 05:14:30 »
Proszę wybaczyć, że nie odpowiadałem na pytania przez dłuższy czas. Jednocześnie dziękuję Kolegom za wsparcie.
Co do luzowania samą lokomotywą długiego składu odpowiem, że temat można traktować w różny sposób. Osobiście uważam, że przycisku odluźniacza można używać dopiero w końcowej fazie hamowania. Po pierwsze:podczas unikania hamowania lokomotywą następuje nierównomierna praca aparatów cięgłowych, gdyż największe obciążenie skupi się wówczas pomiędzy  lokomotywą a pierwszym wagonem.
Po drugie: maszynista nie odczuwa w pełni stanu kiedy wdrożony stopień hamowania wpływa na dyskomfort podróży.
Nawyk częstego naciskania odluźniacza towarzyszył od czasu eksploatacji pojazdów trakcyjnych systemem planowych stałych obsad trakcyjnych. W ten sposób dokonywano oszczędnościi zużycia wstawek hamulcowych i układu cięgłowo-pneumatycznego lokomotywy.
Są jednak sytuacje kiedy wskazane jest używanie odluźniacza podczas hamowania pociągu. Przypuśćmy nastąpi awaria hamulca elektrodynamicznego w lokomotywie EP09. Hamowanie samą pneumatyką z prędkości 160km/h może zaowocować przegrzanymi wstawkami a nawet przesunięciem obreczy.
Odnosząc się do eksploatacji pociągów z hamulcem wolnodziałającym, nie uważam tego za przeżytek. Dotyczy to przede wszystkim konieczności przemieszczania ładunków narażonych na przesuw, dla których należy unikać wszelkich szarpnięć. Predkość fali hamowania nie odgrywa tu większego znaczenia, gdyż o reakcji hamulca w wagonie decyduje jego nastawienie. Predkość fali hamowania związana była przede wszystkim z zastosowaniem ujednoliconych rur pneumatycznych przewodu głównego hamulcowego.
Ostrożnie podchodziłbym także do krytyki treści instrukcji, gdyż ich skomplikowane zapisy pojawiały się stopniowo przez wkład tzw. ludzi nauki, którzy wielokrotnie byli oderwani od otaczającej ich rzeczywistości. Przykladem jest porównanie treści instrukcji Mw56 z 1980r. z ostatnimi wydaniami Cw1. Dominuje ciężko zrozumiała treść z domieszką wątłego opisu nowszych aparatów. Zbyt mało treści odnosi się do kwestii napełniania układu hamulcowego, za dużo do przestarzałej problematyki przeładowania hamulca, które w obecnych czasach nie występują (raczej je przeciwieństwo - niedoładowanie).
Negatywny wpływ na treść mają także regulacje w postaci treści wydanych Rozporzadzeń, zawierające treści rodem z poprzedniej epoki z nieudolna domieszką nowych wymagań. Praktycznie konieczne jest napisanie ich od nowa a to wymaga wiedzy i pracy. Tylko jak jest to możliwe bez wydawania fachowej literatury?

5
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 24 Lutego 2023, 07:04:52 »
Jezeli chodzi o kanaly wlotowe przetwornic, sa one za zaluzjami zabezpieczone przed zanieczyszczeniem filtrami.

Zadając pytanie:
Czy jednak na wlocie do kanału chłodzącego silniki jest dodatkowy filtr?
dokładniej miałem na myśli bezpośredni wlot do wentylatora i kanału tłocznego chołodzenia silników trakcyjnych (jak w załączonym zdjęciu). Na zdjęciu widać, że rzeczony wlot nie zabezpiecza przed zassaniem pyłów i innych małych rzeczy unoszonych w powietrzu, które przy otwartych zewnętrznych drzwiach do tego przedziału mogą zostać zassane przez wentylator gdyż omijają filtr na żaluzji, która znajduje się na ścianie pudła lokomotywy. Czyli dlatego należy między innymi jeździć z zamkniętymi drzwiami?
Dokladnie tak Kolego @ganc. Powietrze do chłodzenia silników trakcyjnych jest pobierane z wnętrza korytarza, a wiec czerpnia jest w filtrach żaluzji bocznych pojazdu. To rozwiazanie dotyczy oczywiscie EU/P07, EP08, ET22, ET41, EP09.
Kanał wentylacyjny jest szczególnie narazony na pożary w przypadku jego silnego zanieczyszczenia.
Z powodu pobierania powietrza z korytarza, panuje w nim podcisnienie, które w przypadku uszkodzen zamka drzwi do kabiny maszynisty, może powodować ich otwieranie podczas pracy przetwornicy.
Tak jak na tym filmie:

6
Tabor kolejowy / Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 20 Lutego 2023, 07:56:47 »
Witam Szanownych Forumowiczów.
Ostatnimi dniami, podczas dyskusji na naszym czacie pojawila się myśl załozenia wątku dotyczacego szkoleń, w którym specjalisci z dziedziny taboru kolejowego udzielą kilku rad dotyczacych działania zespołów i podzespołów wchodzacych w sklad taboru kolejowego. Z osobistego doswiadczenia wiem, ze bez wiedzy teoretycznej ciężko jest zajmowac sie przydzielonym zadaniem. Dotyczy to także obslugi pojazdów Naszej MaSzyny.
W tym celu chciałbym spróbować załozyć w tym dziale wątek który dzialalby na zasadzie Q&A na zglaszane tematy.
W związku z powyższym mam prosbe o zglaszanie ponizej tematyki,l z ktorej chcielibyscie uzyskać wiedzę.
Posty beda co jakis czas zglaszane do usuniecia (nie obrażajcie sie o to). Związane to bedzie z tym, ze np. dana odpowiedź zostala udzielona. W odpowiedzi bedziemy oczywiscie udzielali informacje kto zadal pytanie.
Zapraszam Was do zadawania tematow i watpliwosci. Odpowiedzi bedziemy konsultować, bo co kilka głów to nie jedna.
Zgloszenia można takze zgłaszac do mnie w prywatnych wiadomosciach, jesli komus zalezy na anonimowosci.

7
Forum / Odp: Przerwa od twórczości.
« dnia: 16 Lutego 2023, 17:50:46 »
Dziękujemy za dotychczasową pracę. Twój wklad nie zostanie zapomniany.
Miłego urlopu!

8
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 15:36:01 »
Skoro niezadowoleni z MaSzyny uwazaja, że jest źle, jak problem? Adieu!
Ja tam zostaję. Mi tam sie wszystko podoba. Kto ze mną?

9
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 04:55:05 »
Podstawowe pytanie. Na jakiej podstawie twierdzicie że MaSzyna upada? Dyskusja potoczyła się w kierunku paniki z powodu funkcji, jak jedna z wielu. Podstawą MaSzyny są twórcy, gdyż bez ich ciężkiej pracy, nie osiągnelibyśmy poziomu na jaki, moim zdaniem doszliśmy. Jeżeli ktoś traktuje Naszego Symka jako maszynkę do trzepania kasy, pisząc o komercjalizacjach, powinien zastanowić się nad tym, czy trafił na odpowiednie forum.
Moim skromnym, temat wątku jest prowokacją w celu samozniszczenia MaSzyny od środka.
Uszanuję każdą władzę, realizującą podstawowy cel.

10
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 12 Grudnia 2022, 18:08:05 »
W takim razie po co zawracacie nam głowy jakimis propozycjami i ankietami?
Jak wam się nie podoba to ją wywalcie i będzie zbędne to usprawiedliwianie ,,dlaczego ja wywaliliśmy".
Napisałem wczesniej co jest mocna strona tej scenerii a w odpowiedzi pada hasło ,,No mamy wzniesienia! Na l61..".
Zdaje się, że ktoś tutaj czegoś nie zrozumiał.

11
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 07 Grudnia 2022, 15:51:16 »
Wodotrysków PRowych pragnę poinformować, że Moczniki poza niektórymi wadami dotyczącymi otoczenia, mają świetnie ukształtowana scenerię do nauki jazdy pociagami towarowymi.

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia poglądowe taboru do Maszyny.
« dnia: 08 Października 2022, 12:43:16 »
Niestety nie znalazlem odpowiednika dla takich przypadków, tak wiec dziekuje za utworzenie takowego watku @matek123 .Oczywiście zdjec jest wiecej i w lepszej jakości. Kontakt z wybranymi zainteresowanymi.

13
Tabor kolejowy / Zdjęcia poglądowe taboru do Maszyny.
« dnia: 08 Października 2022, 11:55:29 »
EU07-158 ze starych dobrych czasów.

14
Forum / Odp: Czat - wygasł certyfikat
« dnia: 27 Grudnia 2021, 10:54:34 »
To pewnie ograniczenia pandemiczne. Kiedyś będzie dobrze. Nie martwcie się. Sylwester z Marylą przed nami..

15
Forum / Odp: Propozycja nowego punktu regulaminu.
« dnia: 12 Grudnia 2021, 15:44:09 »
A ja przypominam o zasadzie Audiatur et altera pars.
Oczernić kogoś jest bardzo łatwo, lecz nie dając prawa do obrony surowy wyrok będzie niesprawiedliwym.

16
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 20 Listopada 2021, 13:25:20 »
Jeżeli chodzi o mnie, to dysponuje fotografiami z lat 90-tych. Nie spełniają one obecnych standardów zdjęć na tekstury, ale co będziesz chciał, to sobie użyj.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Mieszanie wagonów z różnym systemem ogrzewania
« dnia: 16 Października 2021, 16:55:35 »
Tak. Nawet wagony bez ogrzewania elektrycznego (a takie też mamy w IC) mają sprzęg WN, bo musi być przelot na dalszą część składu.
A które to są wagony Maćku, bo przyznam szczerze mam zaniki pamięci? Leksy kojarzę, ale nimi się już dawno ogoliłem.

18
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 25 Września 2021, 07:24:49 »
Scenariusz na intermodalu TDE330120 przejechany bez przeszkód.
Z mojej strony jedyna ingerencja to zmiana maszyny na ET22-1036.

Moje uwagi:
- Zbyt krótka droga hamowania od wskaźnika W8 do mostu przed miejscowością Nurzec. (60 km/h)
- Zbyt krótka droga hamowania od wskaźnika W8 do uszkodzonego torowiska przed Hipolit podst. (20 km/h)
- Samochody lubią przejeżdżać przez skład po minięciu lokomotywą przejazdu (zauważyłem 3 takie przypadki) oraz raz zdarzył mi się przejazd autobusu przez przejazd i opuszczone rogatki przed lokomotywą.
- Otwarty przejazd na wjeździe do Dębicy Towarowej. +++ Poprawione | @MaciejM
- Łysa sieć trakcyjna (brak wskaźników, bezprądowej itp. ale już ktoś o tym wspominał)

Ogólnie na chwilę obecną jestem naprawdę pod wrażeniem. Nawet na moim poczciwym laptopie o dziwo FPS był stabilny i jechało się nadzwyczaj przyjemnie.
Świetna robota!
Kolego @Ahmedo, nie czyńmy z MaSzyny ,,posoborowia". Nie bez przyczyny mamy na szlaku przez Nurzec prędkość drogową 100km/h. Droga hamowania 700m została zachowana, ale jak się przyzwyczailiśmy do wdrażania ,,pełnego", to później depczemy buty w podłogę. :D
Gratuluję Maćkowi. Sceneria - wyzwanie dla testujących, aczkolwiek w porównaniu do pracy w nią włożonej, nie zasługuje ona do porównania. PROFESJONALIZM.
Moja uwaga odnosi się, jak wcześniej do reakcji impulsów SHP. To będzie z pewnością do poprawy.

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: Naklejka w kabinie
« dnia: 12 Lipca 2021, 17:12:50 »
Pasuje

20
Mylisz się @barman_2000. Jest to błąd. Komisja pracuje. Odrobina cierpliwości, ewentualnie spalinowozem okazja pojeździć.

21
Inne niekolejowe / Odp: Prośba o pomoc rodzinie
« dnia: 23 Stycznia 2021, 12:10:13 »
Pierwsze kroki skierowałbym raczej do ubezpieczyciela a nie na forum symulatora :|
Aż mi się nie chce komentować takiego poziomu znieczulicy. Ubezpieczenie jest na określona kwotę, poza tym pieniądze nie są od razu wypłacane. Liczy się przede wszystkim pomoc doraźna.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek ST43 z pociągiem z Gryfowa.
« dnia: 27 Grudnia 2020, 13:39:16 »
Jeśli pracował w lokomotywowni Węgliniec, to być może byl to ww. wypadek. Okoliczności pasuja, jeno imię dziadka nie. Tak też czytaj Waćpan, coby sprawę rozeznać czy zali o ten wypadek sie rozchodzi.
,,4 maja 1970r. Chojnów. Ranek na stacji Okmiany (odcinek Bolesławiec-Chojnów) był pogodny, chociaż temperatura powietrza wynosiła tylko +6°C. Na stacji stało wahadło złożone z 33 wagonów załadowanych żwirem. Okolo 4 rano przybyła lokomotywa ST43-131 z lokomotywowni Węgliniec, prowadzona przez maszynistę Aleksandra K. i pomocnika Franciszka B. Dyżurny ruchu stacji Okmiany skierował lokomotywę do oczekującego skladu, który miał odjechać jako pociąg nr 55282. Pomocnik maszynisty połaczył lokomotywę ze składem. Ponieważ nie było kierownika pociągu, to szczegółową próbę hamulca powinien przeprowadzić maszynista z pomocnikiem pod ogólnym nadzorem dyżurnego ruchu. Dyżurny ruchu chcąc jak najszybciej wyprawić pociąg jeszcze przed nadejściem pośpiesznego 6306 Berlin-Kraków, okłamał maszynistę, twierdząc, że szczegółowa próba hamulca została przeprowadzona przez parowóz manewrowy, a teraz należy wykonać tylko próbę uproszczoną. By maszynista nie miał wątpliwości, dyżurny ruchu wraz z dokumentami przewozowymi wręczył maszyniście odręcznie sporządzona kartę próby hamulca z fikcyjnymi danymi na temat ciężaru brutto, ciężaru hamującego i wymaganego ciężaru hamującego. Na karcie brak było podpisu dyżurnego ruchu. Maszynista nie spojrzał nawet na karte próby hamulca, tylko wysłal pomocnika na koniec składu w celu przeprowadzenia uproszczonej próby hamulca. Pomocnik idąc wzdłuż składu nie zwrócił uwagi na to, że rączki nastawcze przekladni hamulców ustawione były na pozycję ,,Próżne", a nie ,,Ładowne" i nie zgłosił tego maszyniście. Na końcu składu pomocnik otworzył jedynie kurek przewody głównego hamulcowego, sprawdzajac ciśnienie powietrza. To zadowoliło maszynistę. O godz. 5:11 dyżurny ruchu podał na semaforze sygnał zezwalajacy i pociąg 55282 bez szczegółowej próby hamulca wyruszył na szlak do stacji Chojnów. Na 12-kilometrowym szlaku maszynista utrzymywał rozkladowa prędkość 60 km/h i wbrew instrukcji Mts1 nie przeprowadził hamowania kontrolnego, choć istnialy warunki do sprawdzenia działania hamulca zespolonego w prdktyce. Dyżurny ruchu stacji Chojnów przygotowal dla pociągu 55282 wjazd na tor główny dodatkowy zakończony za zwrotnica torem uporowym. Na wysokości swmafora wjazdowego do stacji Chojnów maszynista Aleksander K. rozpocząl przy szybkości ok. 60 km/h stopniowe hamowanie pociągu. Ponieważ predkość pociągu nie malala, właczył nagłe hamowanie. Nawet wystepujace w tym miejscu wzniesienie toru 5,3‰ nie dopomogło w zatrzymaniu składu. Pociąg minął semafor wyjazdowy wskazujacy sygnał ,,Stój" i najechał na kozioł oporowy z predkością ok. 45 km/h. Poważnie uszkodzona zostala lokomotywa i kompletnie zniszczone 4 wagony. Po wypadku ustalono, że ciężar hamujący rzeczywisty (bez 4 rozbitych wagonów) wynosił tylko 160t, wobec wymaganych 263t. Cwaniactwo dyżurnego ruchu z Okmian tym razem nie opłaciło się".
Katastrofy i wypadki kolejowe w Polsce-R. Garbacik-R. Stankiewicz

23
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 10 Listopada 2020, 19:17:00 »
Julianka? Chyba żartujesz.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 10 Listopada 2020, 15:41:23 »
Polecam materiał odnośnie katastrofy na kanale Kuracyja, w którym poruszona jest m.in. kwestia odpowiedzialności PLK.

A ja serii tych filmów nie polecam, gdyż sa swobodną interpretacja autora nie koniecznie podparta na faktach. Najbardziej uwidoczniło to się w filmie o katastrofie pod Julianką.

25
Bocznica / Odp: EP07-505
« dnia: 04 Listopada 2020, 05:37:59 »
Kwestia gustu @wisniaxv. Osobiście wolę poprzednią wersję malowania.
Swoją drogą ciekawe jakby wyglądała w leśno-turkusowym malowaniu z czołem ,,kogel mogel".

26
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 01 Listopada 2020, 19:24:57 »
Nie zgodzę się z tym tak do końca. W moim materiale na pewno pociag 65100 ,,Mieszko" ; 45200,,Pogoria"; 52100,,Kopernik"; 45104,,Kormoran"-koniec sierpnia 2014r. -kursowały z wagonami w starym malowaniu. Należy także mieć na uwadze że w tym okresie niektóre wagony podczas P4 nie były przemalowywane na barwy PKP-IC. Pewnym jest że nie stanowiły większości w składzie pociągu.
Oczywiście jeszcze uwaga. To było malowanie PKP wg wzorca z 1991r. Więc nie nazwalbym jego PR.

27
Bocznica / Odp: Poziom czatu
« dnia: 31 Października 2020, 22:42:44 »
Co Ci powiem. To Ci powiem. Ale Ci powiem..

28
Inne niekolejowe / Odp: Modlitwa o Ratunek
« dnia: 15 Października 2020, 19:19:17 »
Na te trudne dla nas dni załączam Wam link do pięknego przekazu księdza Karla Stehlina, przedstawiającego istotę Różańca Świętego. Skupmy się teraz na tym co jest w naszym życiu istotne.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Oznaczenia na pudle
« dnia: 08 Października 2020, 21:15:40 »
Po lewej masz masę służbową z naladowanymi zbiornikami wodnymi po 50%. Po prawej masę zryczaltowaną z obciążeniem. Czyli tzw. brutto.
Poniżej masz ilość miejsc siedzacych. Od niemieckiego słowa die Platz - miejsce.
Czyli na SA134-001 ktoś musiał popełnić błąd? Jak oznaczenie w "tabelce" jest chyba "77t | 86t", a obok tekstem "Masa brutto 77t"
Pokaż kto wyprodukował i sam sobie odpowiedz.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie składem
« dnia: 23 Września 2020, 17:01:36 »
Widzisz Szanowny Kolego. Istnieje coś takiego jak hamowanie kontrolne. Nie ma to większego znaczenia czy ta predkość wynosi 160km/h czy 120km/h. Skuteczność hamulca maszynista ocenia uprzednio właśnie podczas hamowania kontrolnego. Dochodzi do tego znajomość taboru, który maszynista obsluguje. Wagony klockowe mają przeważnie mniejsza skuteczność hamowania (poza zmodernizowanymi w ostatnich latach), oraz dłuższy czas luzowania cylindów hamulcowych (przekrój 14'-16').
Możliwy jest także wpływ zmiany obciążenia brutto pociągu. Pasażerów przybyło. Pociąg stał się cięższy, to i piętami trzeba sobie nieraz pomagać. ;)

Strony: [1] 2 3 ... 6