Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia poglądowe taboru do Maszyny.
« dnia: 08 Października 2022, 12:43:16 »
Niestety nie znalazlem odpowiednika dla takich przypadków, tak wiec dziekuje za utworzenie takowego watku @matek123 .Oczywiście zdjec jest wiecej i w lepszej jakości. Kontakt z wybranymi zainteresowanymi.

2
Tabor kolejowy / Zdjęcia poglądowe taboru do Maszyny.
« dnia: 08 Października 2022, 11:55:29 »
EU07-158 ze starych dobrych czasów.

3
Forum / Odp: Czat - wygasł certyfikat
« dnia: 27 Grudnia 2021, 10:54:34 »
To pewnie ograniczenia pandemiczne. Kiedyś będzie dobrze. Nie martwcie się. Sylwester z Marylą przed nami..

4
Forum / Odp: Propozycja nowego punktu regulaminu.
« dnia: 12 Grudnia 2021, 15:44:09 »
A ja przypominam o zasadzie Audiatur et altera pars.
Oczernić kogoś jest bardzo łatwo, lecz nie dając prawa do obrony surowy wyrok będzie niesprawiedliwym.

5
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 20 Listopada 2021, 13:25:20 »
Jeżeli chodzi o mnie, to dysponuje fotografiami z lat 90-tych. Nie spełniają one obecnych standardów zdjęć na tekstury, ale co będziesz chciał, to sobie użyj.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Mieszanie wagonów z różnym systemem ogrzewania
« dnia: 16 Października 2021, 16:55:35 »
Tak. Nawet wagony bez ogrzewania elektrycznego (a takie też mamy w IC) mają sprzęg WN, bo musi być przelot na dalszą część składu.
A które to są wagony Maćku, bo przyznam szczerze mam zaniki pamięci? Leksy kojarzę, ale nimi się już dawno ogoliłem.

7
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 25 Września 2021, 07:24:49 »
Scenariusz na intermodalu TDE330120 przejechany bez przeszkód.
Z mojej strony jedyna ingerencja to zmiana maszyny na ET22-1036.

Moje uwagi:
- Zbyt krótka droga hamowania od wskaźnika W8 do mostu przed miejscowością Nurzec. (60 km/h)
- Zbyt krótka droga hamowania od wskaźnika W8 do uszkodzonego torowiska przed Hipolit podst. (20 km/h)
- Samochody lubią przejeżdżać przez skład po minięciu lokomotywą przejazdu (zauważyłem 3 takie przypadki) oraz raz zdarzył mi się przejazd autobusu przez przejazd i opuszczone rogatki przed lokomotywą.
- Otwarty przejazd na wjeździe do Dębicy Towarowej. +++ Poprawione | @MaciejM
- Łysa sieć trakcyjna (brak wskaźników, bezprądowej itp. ale już ktoś o tym wspominał)

Ogólnie na chwilę obecną jestem naprawdę pod wrażeniem. Nawet na moim poczciwym laptopie o dziwo FPS był stabilny i jechało się nadzwyczaj przyjemnie.
Świetna robota!
Kolego @Ahmedo, nie czyńmy z MaSzyny ,,posoborowia". Nie bez przyczyny mamy na szlaku przez Nurzec prędkość drogową 100km/h. Droga hamowania 700m została zachowana, ale jak się przyzwyczailiśmy do wdrażania ,,pełnego", to później depczemy buty w podłogę. :D
Gratuluję Maćkowi. Sceneria - wyzwanie dla testujących, aczkolwiek w porównaniu do pracy w nią włożonej, nie zasługuje ona do porównania. PROFESJONALIZM.
Moja uwaga odnosi się, jak wcześniej do reakcji impulsów SHP. To będzie z pewnością do poprawy.

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: Naklejka w kabinie
« dnia: 12 Lipca 2021, 17:12:50 »
Pasuje

9
Mylisz się @barman_2000. Jest to błąd. Komisja pracuje. Odrobina cierpliwości, ewentualnie spalinowozem okazja pojeździć.

10
Inne niekolejowe / Odp: Prośba o pomoc rodzinie
« dnia: 23 Stycznia 2021, 12:10:13 »
Pierwsze kroki skierowałbym raczej do ubezpieczyciela a nie na forum symulatora :|
Aż mi się nie chce komentować takiego poziomu znieczulicy. Ubezpieczenie jest na określona kwotę, poza tym pieniądze nie są od razu wypłacane. Liczy się przede wszystkim pomoc doraźna.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek ST43 z pociągiem z Gryfowa.
« dnia: 27 Grudnia 2020, 13:39:16 »
Jeśli pracował w lokomotywowni Węgliniec, to być może byl to ww. wypadek. Okoliczności pasuja, jeno imię dziadka nie. Tak też czytaj Waćpan, coby sprawę rozeznać czy zali o ten wypadek sie rozchodzi.
,,4 maja 1970r. Chojnów. Ranek na stacji Okmiany (odcinek Bolesławiec-Chojnów) był pogodny, chociaż temperatura powietrza wynosiła tylko +6°C. Na stacji stało wahadło złożone z 33 wagonów załadowanych żwirem. Okolo 4 rano przybyła lokomotywa ST43-131 z lokomotywowni Węgliniec, prowadzona przez maszynistę Aleksandra K. i pomocnika Franciszka B. Dyżurny ruchu stacji Okmiany skierował lokomotywę do oczekującego skladu, który miał odjechać jako pociąg nr 55282. Pomocnik maszynisty połaczył lokomotywę ze składem. Ponieważ nie było kierownika pociągu, to szczegółową próbę hamulca powinien przeprowadzić maszynista z pomocnikiem pod ogólnym nadzorem dyżurnego ruchu. Dyżurny ruchu chcąc jak najszybciej wyprawić pociąg jeszcze przed nadejściem pośpiesznego 6306 Berlin-Kraków, okłamał maszynistę, twierdząc, że szczegółowa próba hamulca została przeprowadzona przez parowóz manewrowy, a teraz należy wykonać tylko próbę uproszczoną. By maszynista nie miał wątpliwości, dyżurny ruchu wraz z dokumentami przewozowymi wręczył maszyniście odręcznie sporządzona kartę próby hamulca z fikcyjnymi danymi na temat ciężaru brutto, ciężaru hamującego i wymaganego ciężaru hamującego. Na karcie brak było podpisu dyżurnego ruchu. Maszynista nie spojrzał nawet na karte próby hamulca, tylko wysłal pomocnika na koniec składu w celu przeprowadzenia uproszczonej próby hamulca. Pomocnik idąc wzdłuż składu nie zwrócił uwagi na to, że rączki nastawcze przekladni hamulców ustawione były na pozycję ,,Próżne", a nie ,,Ładowne" i nie zgłosił tego maszyniście. Na końcu składu pomocnik otworzył jedynie kurek przewody głównego hamulcowego, sprawdzajac ciśnienie powietrza. To zadowoliło maszynistę. O godz. 5:11 dyżurny ruchu podał na semaforze sygnał zezwalajacy i pociąg 55282 bez szczegółowej próby hamulca wyruszył na szlak do stacji Chojnów. Na 12-kilometrowym szlaku maszynista utrzymywał rozkladowa prędkość 60 km/h i wbrew instrukcji Mts1 nie przeprowadził hamowania kontrolnego, choć istnialy warunki do sprawdzenia działania hamulca zespolonego w prdktyce. Dyżurny ruchu stacji Chojnów przygotowal dla pociągu 55282 wjazd na tor główny dodatkowy zakończony za zwrotnica torem uporowym. Na wysokości swmafora wjazdowego do stacji Chojnów maszynista Aleksander K. rozpocząl przy szybkości ok. 60 km/h stopniowe hamowanie pociągu. Ponieważ predkość pociągu nie malala, właczył nagłe hamowanie. Nawet wystepujace w tym miejscu wzniesienie toru 5,3‰ nie dopomogło w zatrzymaniu składu. Pociąg minął semafor wyjazdowy wskazujacy sygnał ,,Stój" i najechał na kozioł oporowy z predkością ok. 45 km/h. Poważnie uszkodzona zostala lokomotywa i kompletnie zniszczone 4 wagony. Po wypadku ustalono, że ciężar hamujący rzeczywisty (bez 4 rozbitych wagonów) wynosił tylko 160t, wobec wymaganych 263t. Cwaniactwo dyżurnego ruchu z Okmian tym razem nie opłaciło się".
Katastrofy i wypadki kolejowe w Polsce-R. Garbacik-R. Stankiewicz

12
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 10 Listopada 2020, 19:17:00 »
Julianka? Chyba żartujesz.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 10 Listopada 2020, 15:41:23 »
Polecam materiał odnośnie katastrofy na kanale Kuracyja, w którym poruszona jest m.in. kwestia odpowiedzialności PLK.

A ja serii tych filmów nie polecam, gdyż sa swobodną interpretacja autora nie koniecznie podparta na faktach. Najbardziej uwidoczniło to się w filmie o katastrofie pod Julianką.

14
Bocznica / Odp: EP07-505
« dnia: 04 Listopada 2020, 05:37:59 »
Kwestia gustu @wisniaxv. Osobiście wolę poprzednią wersję malowania.
Swoją drogą ciekawe jakby wyglądała w leśno-turkusowym malowaniu z czołem ,,kogel mogel".

15
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 01 Listopada 2020, 19:24:57 »
Nie zgodzę się z tym tak do końca. W moim materiale na pewno pociag 65100 ,,Mieszko" ; 45200,,Pogoria"; 52100,,Kopernik"; 45104,,Kormoran"-koniec sierpnia 2014r. -kursowały z wagonami w starym malowaniu. Należy także mieć na uwadze że w tym okresie niektóre wagony podczas P4 nie były przemalowywane na barwy PKP-IC. Pewnym jest że nie stanowiły większości w składzie pociągu.
Oczywiście jeszcze uwaga. To było malowanie PKP wg wzorca z 1991r. Więc nie nazwalbym jego PR.

16
Bocznica / Odp: Poziom czatu
« dnia: 31 Października 2020, 22:42:44 »
Co Ci powiem. To Ci powiem. Ale Ci powiem..

17
Inne niekolejowe / Odp: Modlitwa o Ratunek
« dnia: 15 Października 2020, 19:19:17 »
Na te trudne dla nas dni załączam Wam link do pięknego przekazu księdza Karla Stehlina, przedstawiającego istotę Różańca Świętego. Skupmy się teraz na tym co jest w naszym życiu istotne.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Oznaczenia na pudle
« dnia: 08 Października 2020, 21:15:40 »
Po lewej masz masę służbową z naladowanymi zbiornikami wodnymi po 50%. Po prawej masę zryczaltowaną z obciążeniem. Czyli tzw. brutto.
Poniżej masz ilość miejsc siedzacych. Od niemieckiego słowa die Platz - miejsce.
Czyli na SA134-001 ktoś musiał popełnić błąd? Jak oznaczenie w "tabelce" jest chyba "77t | 86t", a obok tekstem "Masa brutto 77t"
Pokaż kto wyprodukował i sam sobie odpowiedz.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Hamowanie składem
« dnia: 23 Września 2020, 17:01:36 »
Widzisz Szanowny Kolego. Istnieje coś takiego jak hamowanie kontrolne. Nie ma to większego znaczenia czy ta predkość wynosi 160km/h czy 120km/h. Skuteczność hamulca maszynista ocenia uprzednio właśnie podczas hamowania kontrolnego. Dochodzi do tego znajomość taboru, który maszynista obsluguje. Wagony klockowe mają przeważnie mniejsza skuteczność hamowania (poza zmodernizowanymi w ostatnich latach), oraz dłuższy czas luzowania cylindów hamulcowych (przekrój 14'-16').
Możliwy jest także wpływ zmiany obciążenia brutto pociągu. Pasażerów przybyło. Pociąg stał się cięższy, to i piętami trzeba sobie nieraz pomagać. ;)

20
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 23 Września 2020, 17:22:05 »
Przyjacielu @bumer. Nacisnijże przycisk na pulpicie myszeczką, prawym wskazującym tenże ku głebi naciskając.

21
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 21 Września 2020, 11:01:51 »
Na razie pobierz paczkę z pierwszego wątku. Będziesz przerzucony do strony z aktualnosciami. Nie zmieniaj tylko plilow nowszych na starsze. Później podeślę pliki na podmianę, łącznie z pozmienianym taborem.

22
Chociaż nastawnik jazdy obsługuję przyciskami myszki, uważam że Kolega @jochand ma rację. Obsługując nastawnik jazdy jedynie przyciskami + i - rzeczywiście nieporęcznie byłoby przysłowiowo ,,szukać po ciemku" klawisza Shift.
Mamy przez lata przyzwyczajenia, które tak po prostu trudno odzwyczaić i w pełni uwagę rozumiem.

23
Po prostu zaprzestano wspierania 32jek, które siadają na najnowszych shaderach. Jak masz możliwość to sobie przeinstaluj na x64bity.

24
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 24 Kwietnia 2020, 06:05:47 »
Kliknij w ,,Magazyn" i niżej masz ,,Zamień na skład z magazynu".

25
Bieżące kolejowe / Odp: UPZ w EP09-002
« dnia: 17 Kwietnia 2020, 07:12:50 »
O to zdjęcie Ci chodzi @biovital?

26
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pudło ED160 i ED161
« dnia: 16 Kwietnia 2020, 21:22:51 »
Skoro coś zrobiłeś to bądź łaskaw pokazać Twój wysiłek. Napisałeś że zacząłeś robić kabinę a następnie prosisz o zdjęcia, wymiary i w ogóle całe biuro konstrukcyjne na e-maila.
Może po prostu zacznij od czegoś na miarę Twoich możliwości. Np. Jakiś budynek, szopkę, sklep? Zmierzysz, pofocisz. Jak zobaczymy na co Cię stać z pewnością pomożemy.

27
Bieżące kolejowe / Odp: UPZ w EP09-002
« dnia: 16 Kwietnia 2020, 15:49:03 »
Ostatnio czytałem o modernizacjach EP09, i dotyczytałem że lokomotywa EP09-002 posiada UPZ. Czy ktoś wyjaśni mi jego sterowanie?
Działało to mniej więcej na tej zasadzie:
1. Ustawiało się nastawnik kierunkowy na wybrany kierunek jazdy (pozycje dodatkowe z literą A). W ten sposób nastawnik jazdy miał możliwość obsługi jedynie kilku położeń z nastawami prądowymi rozruchu. Po dziś dzień pozostały.
2. Specjalnym pokrętłem na lewej części pulpitu nastawiało się prędkość. Podczas nastawy na prędkościomierzu Hasler podświetlały się czerwone diody do zadanej prędkości.
3. Nastawiało się wybraną pozycję nastawnika jazdy o odpowiednim nastawieniu prądu rozruchu.
Verbo @eu40.

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Kwietnia 2020, 14:44:41 »
@Turbokibel ma rację. Wyłącznik ciśnieniowy przewodu głównego hamulcowego powinien zgodnie ze schematem rozłączyć styczniki liniowe, z resztą tak jak w SM42.

29
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 18:17:31 »
Powtórzyłem jazdę na l053-noc oraz drawinowie-noc i skoki napięcia w sieci powtarzają się w tych samych miejscach, oczywiście z rozłączaniem WSa. Nie ma to związku z rozruchem, opuszczaniem pantografów. Nawet na wybiegu wyrzuca. Verbum @EU40.

30
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 29 Marca 2020, 20:26:46 »
A w mojej ocenie jest idealny i nie mam z nim żadnych problemów. Po ostatniej aktualizacji bez problemu można sobie zestawić pociąg z dowolnymi parametrami. Cienie w kabinie też są odpowiednie i jak dla mnie to już jest czepianie się o zawartość cukru w soku malinowym.

Strony: [1] 2 3 ... 6