Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: 1 2 [3] 4 5 6
61
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 22:05:16 »
Moim zdaniem wszelkie usuwanie scenerii z paczki powinny być tylko jako podmiana z jakąś nową albo jak nie jest możliwe jej proste naprawienie (czyt. naprawy lub zrobienia nowego scenariusza).

62
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 21:28:21 »
powinniśmy mieć wyłącznie dobre scenerie
Takim sposobem wyleciałyby wszystkie obecne, co do jednej. 0 map w symulatorze? Brzmi jak plan.

63
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 20:23:59 »
Jeśli ktoś na tej scenerii szuka walorów estetycznych to powinien zrewidować swoje oczekiwania bo to tak jak szukać rozumu i godności człowieka u [...]. Argument, że jest nieprzejezdna oddalam bo ostatnio przejechałem cały popych. Jest podkreślone, że to sceneria niskiej jakości i w takim założeniu swoją rolę spełnia. Może konkurować z innymi w swojej wadze. Komuś, kto nie może sobie pozwolić na lepsze scenerie sprawi tyle samo radości co inne. Poza nazwą jej i stacji na niej nie widzę powodu czemu ta miałaby zostać usunięta a inne nie. Tym bardziej że nie zabiera znaczącej ilości miejsca na dysku.


Zakazy 22
matek123

64
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 25 Listopada 2022, 14:51:57 »
Kolejna propozycja do listy: filtrowanie pojazdów po typie ładunku, który mogą przewozić.

65
Na warsztacie / [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Listopada 2022, 22:22:28 »
Zanim pobierzesz, uważnie przeczytaj treść posta aby uniknąć niepotrzebnych błędów. W przypadku problemów, przed zgłoszeniem ich, najpierw zapoznaj się z wątkiem!

W związku z niepewną przyszłością naszych projektów, spowodowaną ostatnimi perturbacjami (w zasadzie o tym co nas drażni, można przeczytać w oświadczeniu @Celuś (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34215.msg562088.html#msg562088)), udostępniamy Wam do dyspozycji "rozgrzebaną" scenerię - Bieszczady '00.  W niedalekiej przyszłości pojawi się także L61 i Cegielnia. Przed nami jeszcze dużo pracy, więc chcieliśmy ten czas oczekiwania trochę skrócić, a przy okazji zabezpieczyć Was przed nagłym anulowaniem prac.

Na szlaku do Łupkowa możemy już podziwiać otoczenie bliskie dokończenia, jednak nie w stanie finalnym. Reszta scenerii w większości składa się z gołego terenu i automatycznie wstawionych budynków. Potencjalne osoby chętne do dekorowania prosimy o w miarę wierne odwzorowanie okolic torów w oparciu o filmy cab/rearview oraz mapy. Pozostało bardzo dużo do zrobienia, a jedna czy dwie osoby z ograniczonym czasem nie dają rady.

Ważne - nie jest to faza testów, więc prosimy nie pisać wiadomości na temat błędów, a raczej na temat własnych odczuć i "cobymożna zrobić lepiej". Jesteśmy w pełni świadomi wszystkich błędów - brakujących tekstur, latających trawek, braku czy lewitujących dróg lub torów zanikających w terenie.
Sceneria na ten moment posiada dwa zaprogramowane scenariusze: TMZ11781 i Południe. Na pozostałych rozjazdami i semaforami sterujemy sami poprzez mapę. Zaleca się rozstawienie składów w magazynie według własnych preferencji. W Starterze możemy wybierać z kilku różnych miejsc ustawienia początkowego składu, głównie na linii 107.
Ostrzeżenie - sceneria BARDZO wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Nie dotyczy, w paczce zawarty został plik .sbt, po jego usunięciu należy zastosować powyższą metodę. Aktualizacje będą pojawiać się na bieżąco na repozytorium, a paczki całościowe będą składane na życzenie, nie częściej niż raz w miesiącu.

Autorzy:
-Tory, teren, sygnalizacja - Jan21
-Dekoracje - Toprus , Jakisrandomowynoob, maciekt269, mati222, Kermit, DominiczekTS2009, Kolej w Polsce (Kawup)
-Drogi - GG
-Słupy i druty - Toprus, Kolej w Polsce
-Tablice relacyjne - M79r
-Komunikaty radiowe - Hanys, Szogun

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar
Alternatywny serwer: Gógle dysk

Uwaga! Do działania wymagana jest paczka zależności: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar

Oraz Hotfix naprawiający dziurę w torowisku na Linii 107: https://eu07.pl/userfiles/21553/Hotfix_Galicja_R7.rar


Kolejność wypakowywania dowolna, ważne żeby po instalacji, w Starterze/Rainstedzie wybrać załączony plik .EXE jako ten domyślny.

Pozdrówki

Edit: /01.12.2022/ Pierwszy scenariusz w mocnej wersji beta. Trochę poprawek i innych dupereli. Do pobrania pod tym samym linkiem. Poprawka do scenariusza: https://eu07.pl/userfiles/21553/scenery-r5.rar
Edit: /16.01.2023/ Do pobrania pod tym samym linkiem co zawsze, najnowsza wersja zawierająca dodatkowo: Linię 96, Linie 104, Linie 110, oraz przedłużenie Linii 108 od Jasła do Stróż. Linie są w stanie "surowym, zasadniczym" co oznacza, że są przejezdne przez użytkownika, oraz przez AI (przy ręcznym sterowaniu, lub gdy ktoś napisze scenariusz), lecz nie zawierają jakościowych dekoracji i wizualnie wymagają jeszcze trochę dopieszczenia. Linia 104 kończy się za Rabką-Zaryte, aby dojechać do Chabówki należy pobrać Zakopiankę, wszystkie niezbędne zależności powinny się bez problemu wczytać.
Edit: /14.03.2023/ Paczucha do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/21553/bieszczady-r2.rar (podmienić wszystkie pliki). Drugi szybszy link: DyskGugle.kom
Zawiera ona:
-dekoracje na znacznej większości odcinka linii 96 obejmowanego przez naszą scenerię (Stróże - Grybów - Ptaszkowa - Nowy Sącz), w tym pięknie udekorowany Nowy Sącz z ZNTK i lokomotywownią!
-sieć trakcyjną na części linii 96 oraz na całości zelektryfikowanego odcinka linii 108
-nowe dekoracje na linii 108 (Besko, Sanok, Zagórz, Ustrzyki i Krościenko)
Za dekoracje w większości odpowiada @Toprus oraz @maciekt269
-scenariusz pół-dobowy "Bieszczady_Poludnie" (w wersji WIP), pozwalający nam na przejazd wieloma różnymi składami, w tym ponad 7 godzinna służba jako maszynista pociągu Osobowego na trasie Zagórz - Krościenko - Zagórz - Łupków - Zagórz. Scenariusz będzie na bieżąco ]

Edit: /01.05.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r4.rar
Zależności: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
SBT dla scenariusza "Galicja_południe": https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_poludnie.rar

Edit: /08.07.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r5.rar
Zależności stare, SBT zawarte w paczce

Edit: /26.08.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r6.rar
Zależności stare, SBT zawarte w paczce

Edit: /27.01.2024/ Paczka do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar Alternatywny serwer: Gógle dysk
Zależności stare, SBT zawarte w paczce


Edit: /28.01.2024/ Hotfix do ostatniej paczki, naprawiający dziurę w torowisku na Linii 107: https://eu07.pl/userfiles/21553/Hotfix_Galicja_R7.rar

Scenariusz Galicja_poludnie_1.0 zawiera tylko Linie 107 oraz węzeł Zagórski. Scenariusz Galicja_poludnie zawiera całą mapę w pełnej krasie.

W paczce dodatkowo został zawarty plik .sbt, gdyż czas ładowania całego projektu z plików .scm przekracza 40minut.

Pobieramy tylko i wyłącznie najnowszą paczkę!

66
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:36:30 »


Cytuj
To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

To, ze tworzysz od roku nie daje tobie zadnego immunitetu ani nie sprawia, ze twoje zdanie jest najwazniejsze i nie uprawnia do podejscia bo ja tak chce i tak ma byc i hoooy. Postepujac w ten sposob w imie wlasnych racji  wyszlo ze zrobilas chlew i po zalosnej prowokacji z st44 zaszkodzilas calemu projektowi i kazdemu docelowemu blabla. W ten sposob nie zachowuja sie dojrzale osoby, nie tedy droga, bla bla. I nie mow mi ze sie nie da inaczej bo jakos ja potrafilem wprowadzic jakies innowacje w postaci includowanych elementow wozow czy skryptow pixy na parametrach. 

A wiecej mi sie nie chce, z fartem, elo i sztywniutko.

Zakazy 20, 21.
+5
@MaciejM


Tu nie bylo wuglaryzmu zlociutki.

67
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Października 2022, 08:15:46 »
W poczatkowej fazie jedno i drugie. Milek jednak dostosowal Rainsteda z tego co pamietam, pozostaly moje. Jednak juz pisalem wiele razy, moimi sie nie ma co przejmowac. Z biegiem czasu, zewnetrzne toole, zastepowane sa przez diagonostyke exe. Tak wiec, ja nie wetowalem i nie wetuje i nke bede wetowal a za zdanie innych nie odpowiadam:) .

68
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia poglądowe taboru do Maszyny.
« dnia: 08 Października 2022, 16:26:09 »
To ja dodam coś na początek z Bydgoszczy.

Trochę jest inna idea tego wątku. Tak jak dziś Fuji8 napisał, tutaj warto umieszczać zdjęcia "białych kruków", które nie spełniają norm zdjęć na tekstury, a mogą być pomocne, jak ktoś ręcznie chce namalować teksturę. Filary troszkę przeszkadzają. Porównaj zdjęcie EU40 ze swoimi. Dzisiejszą wrzutkę Twoich zdjęć przeniosłem do wątku "Z kamerą na PKP". Te zostawiam tu jako przykład. Współczesne pojazdy, które nie są jakoś unikalne lepiej wrzucać do w/w wątku.

Tutaj można wrzucać zdjęcia które miały być na tekstury, ale np. pojazd jest bardzo unikalny a zdjęcia wyszły poruszone, przepalone itp.

Matek123

69
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia poglądowe taboru do Maszyny.
« dnia: 08 Października 2022, 12:31:05 »
Wątek w którym można umieszczać zdjęcia, które nie spełniają wymogów wątku "Zdjęcia taboru na tekstury", ale mogą mieć dużą wartość dla projektu.

70
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 04 Października 2022, 14:17:04 »
Na akceptację oczekuje zmiana od @marcinn dotycząca przekazywania informacji po UART o numerze kanału radiowego i poziomu głośności. Jest to również związane do dodatkowymi ustawieniami w eu07.ini w zmiennej uartfeature. Teraz są tam 4 parametry (dla nastawników i hamulców) ustawiane yes/no, ale po wprowadzeniu tych dodatkowych dwóch, będzie trzeba je uwzględnić w okienku "Konfiguracja COM", bo teraz dopisane ręcznie w eu07.ini są usuwane przez starter. Także piąty yes/no to będzie radiovolumeenable, a szósty to radiochannelenable. Poproszę zatem o uwzględnienie tego w wydaniu startera. Nowe funkcje przeszły pozytywnie testy z moim pulpitem więc mam nadzieję, że pojawią się wkrótce na stałe w exe. Teraz wszystko w rękach @Milek7.

71
Tabor kolejowy / Odp: Nieprawidłowy dźwięk rozruchu EW58
« dnia: 03 Października 2022, 16:58:13 »
Nie wiem jak jest i powinno być. Na pewno na logikę może być głośniej, bo jest odwrotnie rozwiązany napęd. W EN57 silniki trakcyjne są w środkowym członie, a w EW58 środkowy człon ma wózki toczne, a silniki są w członach z kabiną. Możesz poszukać na YT filmiku z prawdziwą EW58 i porównać z EW w maszynie.

72
Forum / Odp: Chat - netykieta też obowiązuje!
« dnia: 03 Października 2022, 16:12:59 »
Jeśli komuś nie podoba się moderacja czatu, to proszę z niego nie korzystać. Publiczne obrażanie moderatora, kwestionowanie jego decyzji, a potem pisanie skarg i zasłanianie się dziurawym regulaminem, uważam za kpinę.

73
Publikacje / MaSzyna 22.08
« dnia: 22 Sierpnia 2022, 13:18:33 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na sierpień 2022 roku.
Jest to patch, który należy zainstalować na poprzednią paczkę 22.03, nie należy go instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.08: 46 GB



Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch 1 do wydania 22.03: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
Patch 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8037-r8375.zip.torrent (również pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do paczki 22.03)
Patch 1 do wydania 22.08: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8375-r8389.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego
X64:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x64/eu07.zip
X86:
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/libs.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/x32/eu07.zip

Starter: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/starter.zip
Rainsted: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/starters/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/editor_tools.zip
Programy na potrzeby symulatora: https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/simulator_software.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


Pełna lista zmian
Lista sum kontrolnych plików

następna maszyna planowo to 22.11

74
Publikacje / MaSzyna 22.03
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 21:33:45 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 22.03! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na marzec 2022 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu, nie należy instalować w folderach systemowych, gdzie X to litera dysku systemowego:
X:\ProgramData, X:\Program Files, X:\Windows.


POBIERZ

Instalator nie ma wykupionego podpisu certyfikowanego i będzie bardziej podejrzany dla antywirusów od poprzedniego.

Wymagane miejsce na dysku do instalacji MaSzyny 22.03: 43 GB


Instalacja manualna; Torrenta można też pobrać by seedować i wesprzeć nasz serwer:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip.torrent (pobrać klientem bittorrent. Wypakować archiwum do nowego katalogu)
Poniższe pliki wypakować do folderu symulatora:
Patch1: https://stuff.eu07.pl/maszyna-diff-r7997-r8037.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exefiles_common.zip
I zależnie od wersji systemu operacyjnego X64:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win64.zip
X86:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exe_win32.zip

Starter: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter220327.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Pliki dla twórców map: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT:
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z


75
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Projekt i informacje z nim związane:

Z dniem 20.11.2022 projekt zatrzymał się na następującym stadium:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, teren, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk, sieć trakcyjna (odcinek Zakopane - Sieniawa, jedynie prowadzenie przewodu jezdnego oraz konstrukcje wsporcze);

Do paczki dołączone zostają dwa scenariusze dotychczas wykorzystywane przez autorów do testów - "Tatry - scenariusz demonstracyjny", oraz "Tatry - scenariusz deweloperski". Scenariusz demonstracyjny pozwala na przejechanie odcinka z Suchej Beskidzkiej do Zakopanego pociągiem 13413 "Tatry" z rozkładu 2011/2012, oraz pociągiem powrotnym (przesiadka na jedną z lokomotyw odstawioną na Spyrkówce w Zakopanem). Istnieje również możliwość przejażdżki osobowym 22120 w odwrotnej relacji. W plikach znajdują się również rozkłady dla innych pociągów - mądre głowy sobie skleją. Koniecznie należy nadmienić - brak jest eventów sterujących, przebiegi należy nastawiać sobie ręcznie pod klawiszem Tab (render pełny).Scenariusz deweloperski zawiera tylko jeden skład bez rozkładów. Wszystkie pliki są odpowiednio ponazywane i posegregowane, zwłaszcza w folderze /scenery. Dotyczy to również zestawu plików źródłowych, który zostanie wydany osobie, która byłaby zainteresowana ewentualnym dalszym rozwijaniem projektu. Powinno to w znaczący sposób zachęcić do pracy, gdyż myślę, że nawet osoba nie znająca struktury symulatora prędko byłaby się wstanie połapać co jest czym :).
W paczce znajduje się repack paczki sieci trakcyjnej autorstwa @bohunIC (oryginały wysięgników), @danniel (warianty wysięgników) oraz innych autorów (bramki, słupy, odłączniki, kotwy - autorów ciężko zidentyfikować). Paczka znajduje się w osobnych folderach "siec_trakcyjna_ph". Docelowo zestaw tych elementów, (po włączeniu w niego słupów, odłączników, naciągów, przewodów wzmacniajacych oraz LPNów), miał zostać opublikowany jako "placeholder" pod przyszłą publikację całkowicie nowej paczki sieci trakcyjnej, nad którą od roku pracę prowadzi @Blaclava, @JAN21, @KolejWPolsce, @Celuś. Paczkę tą cechować miało bezproblemowe pasowanie do siebie wszystkich elementów, brak wariantów łączonych (wszystko osobno, budowa z "klocków" - mniej plików), oraz w efekcie - możliwość banalnej wręcz podmiany w momencie wyjścia paczki pełnej. Nie wszystko jednak udało się z tego zakresu zrealizować. Pośród plików znaleźć można również pewne elementy z poprzedniej "próby" odtworzenia Zakopianki - mosty autorstwa @PEKAP i @Kolejarz.

Podziękowania:

Serdecznie dziękuję wszystkim którzy przez ostatnie 12 miesięcy pomagali w rozwoju projektu, począwszy od samego wprowadzenia mnie "w" Maszynę, po aktywną pomoc, poprzez testy. po dobre słowo. Dziękuję za mile spędzony czas i za wspólne rozwijanie symulatora. Nic ze sobą do grobu zabierać nie zamierzam, postaram się czynnie odpowiadać na pytania oraz nawet w pewnym stopniu wspomóc osoby zainteresowane ewentualnym rozwijaniem projektu. Sama jednak w opisanej wyżej sytuacji nie jestem w stanie dalej pracować (pełny opis sytuacji znajduje się w poście #22). Zatem z nazwiska i za co:

- @Ra - Wysłuchiwanie mojego ględzenia i rozwijanie edytora;
- @JAN21 - Wprowadzenie do symulatora, aktywna pomoc przy projekcie, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @GOPdriver - Wprowadzenie do symulatora;
- @Toprus - Tony materiałów historyczno-fotograficznych, testy, aktywna pomoc przy projekcie;
- @Balaclava - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastruktrukturalnym, wielokrotne otwieranie oczu w kontekście Blendera, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Kolejarz - Tony materiałów historyczno-filmowych, setki zdjęć i pomiarów;
- @KolejWPolsce - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastrukturalnym;
- @youBy - Wysłuchiwanie mojego ględzenia, i wprowadzenie istotnych zmian w exe (widoczky :DDD), pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Stele - Niby tylko, ale aż - wyciągnięcie z szafy karłów do Chabówky;

Changelog:
/20.11.2022/ - Wydanie scenerii w wersji pre-Alpha
/21.01.2023/ - Nowa paczka scenerii, poprawiono wpisy powodujące niezaczytywanie się modułów scenerii (domki, teren)



Disklejmery:

- Każdą kolejną paczkę należy instalować nadpisując pliki (chyba że przy wydaniu będzie napisane, że należy zrobić inaczej
- Przed instalacją każdej nowej paczki scenerii należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby nic podczas wypakowywania dołączonych do paczki ich nowych wersji się nie pomieszało!
- Przed instalacją każdej nowej poprawki scenerii (do nich nie są dołączane pliki *.sbt) należy usunąć wszystkie pliki sbt, aby mogły się one wygenerować na nowo!
- Sceneria jest ciężka, a wczytywanie zwłaszcza na słabym sprzęcie zajmuje długo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości.

Peace.

76
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 13 Lutego 2022, 21:51:21 »
@Naro: czytam przez lata bardzo dużo publikacji i wypowiedzi na forach, a więc uwierz mi, że takie podejście do języka polskiego jak twoje jest rażące! Czy pomyślałeś o tym, że brak interpunkcji i składni zdania może prowadzić do niezrozumienia wypowiedzi, a wręcz (jak dla mnie) lekceważy czytającego...? Proszę pisać logicznie i z sensem, aby nikt nie musiał się domyślać o co chodzi. To przecież proste. Słowotoki to marny sposób porozumiewania się...

77
Na warsztacie / Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 06 Lutego 2022, 14:21:33 »
W załączeniu przesyłam Bałtyk SKM 2 przystosowany do SCS-1 autorstwa Paula. Jest to program umożliwiający sterowanie ruchem zewnętrznym. Link do pobrania wersji 2021 prosto od Paula: https://isdr.pl/index.php/topic,565.msg8742.html.

Autor pulpitu: Emik z TD2
Poprawki pulpitu, dostosowanie scenerii: ja

Aktualizacja paczki - 12.02.2022 23:45


Co można:
- puścić skład AKŁ do Alakowic, a po manewrach wrócić nim bez rozkładu
- puścić skład 2xEN96 do Plaży (nie chce się obracać na powrót)
- wypuścić siódemkę z krytymi do Alakowic
- przyjąć i dowolnie wypuścić pociąg CTL
- przemanewrować ST45 w Bałtyku, wypuścić ją na szlak
- przyjąć i wyprawić pociągi od stony Chojnic (Alakowice) i Wejherowa (Bałtyk) - pociągi przyjeżdżają co 5 minut z opóźnieniem losowym do 3 minut
- po ręcznym uruchomieniu spotów z żeberka w Bałtyku można nimi manewrować i pojechać
- usunąć wszystkie składy i poustawiać je po swojemu


Jak uruchomić
Jednorazowo wykonujemy kroki:
0a. Wypakować paczkę "multi" do głównego folderu maszyny
0b. W pliku eu07.ini wstawić wpis "multiplayer 1"
0c. Ściągnąć SCS i wypakować gdzieś na boku
0d. Rozpakować gdziekolwiek archiwum Maszyna-Baltyk_scs.
Gdy już mamy SCS i scenerię:
1. Odpalić SCS i włączyć plik maszyna-baltyk.scs - w dowolnym miejscu na komputerze
2. Uruchomić scenerię baltyk_skm_multi.scn


Przykładowa rozgrywka:
Film nie jest obrabiany - stąd też od razu polecam przewinąć o kilka/kilkanaście minut, aż się wszystko rozhula.



Pomysły do zrobienia:
- cześć torów w okolicach semaforów należałoby pociąć, żeby sensownie ustalić punkty podziału izolacji
- brak semafora R w Bałtyku Plaży - do zastanowienia, jak to rozwiązać, bo ten wyjazdowy S w sumie też jest z czapy tam - w moich okolicach po prostu na końcu byłby uporek i wyjazd przez maszynistę bez sygnału
- wykazuje ciągle zajętość odcinka za rozjazdem 111 w Bałtyku - do zastanowienie, czy ma to być odrębnym odcinkiem i czy nie dołożyć tam tarczy manewrowej
- wykazuje zajętość w okolicach rozjazdu 33 w Bałtyku, brak tarczy TM12 na gruncie - trzeba ustawić na scenerii tarcze manewrowe zgodnie z pulpitem
- nie wiem, na ile udałoby się podpiąć oryginalne skrypty radiotelefonu do scenerii, można by umieścić emitery dźwięków na Bałtyku z komunikatem "pociąg XYZ wyjechał" i zgłoszenia przy mijaniu tarczy ostrzegawczej
- przydałoby się znać od początku kolejność wyprawianych pociągów celem uporządkowania ruchu (odstawianie towarowych na bok)
- ustawienie domyślnych pozycji kamer w najważniejszych punktach scenerii

Miłego dyżurowania!

78
Bocznica / Odp: Kultura osobista na forum a regulamin
« dnia: 31 Stycznia 2022, 21:48:27 »
Obstawiam pkt 19: Nie obrażaj innych Użytkowników – pamiętaj, że na Forum każdy może wyrazić swój pogląd na dany temat.

Forum, to nie księga skarg i zażaleń – nie wyrażaj tu swego żalu np. na temat złego potraktowania Ciebie przez Moderatora lub Administratora. Od tego są prywatne wiadomości. Pamiętaj też, że Moderator i Administrator nie mają obowiązku tłumaczyć się ze swojej decyzji.

79
Bocznica / Odp: EU07-078
« dnia: 25 Stycznia 2022, 19:59:20 »
Wezta to wywalta do kosza to i durna dyskusja z wazonem sie skonczy, miejsca na serwerze i repo sie zaoszczedzi a za kolejnym klonem z przebitym numerem i tak nikt nie bedzie plakal.

80
Na warsztacie / Parowozik do zabawy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 19:19:06 »
https://eu07.pl/userfiles/9629/parowozik.7z
Model pochodzi z http://www.ts-studio.eu07.pl/down-lok_p.html, raczej jako ciekawostka niż coś użytecznego, uruchamia się jak SU45.

81
Wydział zamówień / ET21
« dnia: 20 Listopada 2021, 07:19:58 »
Składam zamówienie na zdjęcia na tekstury wszelkich et21.

82
Od kilku miesięcy składam swój pulpit, więc pora uchylić rąbka tajemnicy. Z zamiarem budowy pulpitu nosiłem się już bardzo długiego czasu, natomiast dopiero latem tego roku zacząłem się zająć tym na poważnie. Pulpit jest inspirowany Impulsem, jednak nie jest to pełne odwzorowanie 1:1. Jest ku temu kilka powodów.
Po pierwsze, oryginalne komponenty kosztują krocie. To nie jest siódemka czy kibel, gdzie przy odrobinie samozaparcia i szczęścia można zdobyć kompletny pulpit z osprzętem z kasowanego pojazdu. Tutaj konieczny byłby zakup wszystkiego. Kompletne wyposażenie kabiny pojazdu to setki tysięcy i to już ten poziom, gdzie nie ma większego znaczenia, czy liczymy to w złotówkach, czy w euro. Wstępnie liczę, że moja całość będzie jakieś 100 razy tańsza niż oryginał. Nie jest to mało, ale już jest to kwota osiągalna dla przeciętnego człowieka, który ma jakieś hobby :) Przy okazji wszelkie samoróbki i zamienniki wyglądają trochę inaczej niż komponenty oryginalne, więc i tak nie będzie tego efektu.
Po drugie, współczesny pulpit jest po prostu duży. Laminat pulpitu w samej części maszynisty to około 1,5 metra. Mieszkając w bloku nie można sobie pozwolić na taki luksus, w związku z czym musi on być jak najbardziej kompaktowy. Cała skrzynka ma 80 cm szerokości i mieści się swobodnie na biurku czy stole. W razie czego zawsze można ją ściągnąć, schować, powiesić. Teoretycznie mógłbym go jeszcze zwęzić o 20cm, tylko wtedy nie zmieści mi się kartka A4 między zadajnikami i musiałbym zrezygnować z fizycznych manometrów. No i ciasno zrobiłoby się pod spodem, gdzie jest przymocowane Arduino i przekaźniki.
Po trzecie, każdy wariant jest inny. Jak można się przekonać w maszynie, każdy Elf czy Impuls posiada indywidualną kabinę, projektowaną pod każdego zamawiającego oddzielnie - tak jak w rzeczywistości. W związku z tym i tak pulpit nie będzie pasować do większości wariantów, które są dostępne. Dodatkowo część wariantów ma pewne przyciski w bardzo niecodziennych miejscach. Przykładowo w pojazdach 36WEa-KD i 45WE-KM przyciski od hamulca sprężynowego znajdują się na ścianie za pomocnikiem.
Z powyższych powodów całość wygląda tak, a nie inaczej. Mimo to moje oczekiwania są wystarczająco spełnione. Poniżej kilka słów odnośnie samej budowy.

Skrzynka
Formatki ze sklejki 5 mm (faktycznie chyba została użyta 4,2 mm) wycięte laserowo zgodnie z przygotowanym przeze mnie rysunkiem. Po zakupie pomalowałem, przewierciłem brakujące 50 otworów montażowych na łączniki ciesielskie, dorobiłem poprzeczkę wzmacniającą i nóżkę. Bardzo polecam aby przemyśleć kwestię mocowania przed wysłaniem projektu do cięcia. Wiercenie otworów w takiej cienkiej sklejce to niewdzięczna robota

Nastawniki
Wycięte laserowo z pleksi, aluminiowe rurki łączące. Kulka na zadajniku hamulca kupna, rękojeść zadajnika jazdy wydrukowana 3D. Po wydruku musiałem ją oszlifować i pomalować. Wykrywanie pozycji załatwiają potencjometry.

Przyciski, lampki
Dostępne w internecie w różnych sklepach i platformach, każdy wybierze coś dla siebie. Ja zdecydowałem się na standard otworu montażowego 22 mm (oryginalnie w Impulsach są 30 mm). W drodze są przełączniki obrotowe oraz malutkie joysticki, które zastąpią hebelki. Niestety z tym ostatnim jest największy problem, bo coś sensownego montowanego z otworze okrągłym to tylko części oryginalne w cenie zdecydowanie nie przystającej do całej realizacji.

Sterowanie
Sercem pulpitu jest Arduino MEGA wraz z modułem przekaźnikowym. Program sterujący jest oparty o bibliotekę marcinna, która odpowiada za komunikację z Maszyną. Ze swojej strony musiałem ustawić powiązania kontrolek z pinami oraz napisać algorytm sterowania jazdą i hamowaniem z jednego zadajnika (wejścia) wraz z uwględnieniem pozycji charakterystycznych na krańcach zakresów (0, 1%, 100%, nagłe).
Odrębną rzeczą jest sterowanie tempomatem. Biorąc pod uwagę ilość potrzebnej pracy, żeby móc sensownie to wszystko wykonać z poziomu ekranu (tak jak w rzeczywistości), na chwilę obecną pozostaję przy wyświetlaniu klawiatury tempomatu na telefonie i sterowanie tym poprzez aplikację TouchPortal.

Ekran
Zamówiłem 8-calowy ekran niedotykowy w metalowej obudowie (do montażu panelowego), podłączony do karty graficznej komputera jako dodatkowy monitor. W drodze do mnie jest drugi ekran, na którym będę wyświetlać rozkład jazdy. Widok ekranu jest z pythona z maszyny. Skrypt na koniec zapisuje plik w ramdisku, natomiast mój program go stamtąd cyklicznie ładuje i wyświetla na pełnym ekranie bez ramki. Nie jest to może rozwiązanie najwyższych lotów, natomiast przy obecnej mocy obliczeniowej komputerów (Maszyna wykorzystuje u mnie 1/8 procesora i przeciętnie 50% karty graficznej) i tak nie stanowi to nadmiernego obciążenia.

Manometry (w toku)
Tutaj wykorzystam typowe silniki krokowe wraz odpowiednim układem sterującym. Do tego muszę wymodelować same obudowy, które też zostaną wykonane jako druk 3D. No i trzeba będzie wyciąć z przeźroczystej pleksi szybki.

Z innych tematów - trzeba uporządkować kwestię zasilania, wyprowadzenia kabli itd. Docelowo muszę mieć: jedno złącze USB, jedno złącze do zasilania 12V (chwilowo są podłączone dwa zasilacze - oddzielny do lampek, oddzielny do ekranu, a trzeci dojdzie wraz z drugim ekranem), dwa złącza HDMI do prawego i lewego monitora.

W załączeniu kilka zdjęć ze stanu bieżącego oraz link do próbnego przejazdu:

Widoczne na zdjęciach folie usunę dopiero po ostatecznym montażu całości. Póki co zostają, żeby przypadkiem nie zarysować elementów przy montażu/demontażu.

83
Bieżące kolejowe / Odp: Mieszanie wagonów z różnym systemem ogrzewania
« dnia: 16 Października 2021, 17:18:54 »
WLAB.

84
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 25 Września 2021, 17:35:02 »
Cześć,
w 1 poście dostępny link do rev133:, zmiany względem rev126:
- poprawiona przenikająca droga p.o. Kujacin Przystanek
- poprawione RJ (dodane przez @Kogut decyminuty w służbowych RJ)
- Wolica Potok podg poprawione odczytywanie wirtualnego W4 dla przewijania RJ
- poprawiona stylistyka opisu HTML
- zmodyfikowane udźwiękowienie otoczenia stacji i dworców
- poprawki w numerach i nazwach handlowych pociągów dalekobieżnych
- 8310, 34800 poprawione dekoracje
- poprawki scenariuszy
- poprawki RJ
- usunięcie latających traw
- dodane wskaźniki W6B zamiast W6A
- dodany test radia na kanałach R5, R3 (wszystkie na SCN mają test radia)
- poprawki lokalizacji wskaźników
- komunikaty SIP dla scenerii (@Turbokibel)
- poprawki plików SCN
- poprawka rozkazu O dla 330120
- poprawki opisu
- poprawiony stukot na torowisku (@Turbokibel)

85
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 25 Września 2021, 09:21:28 »
Tak, z shp trzeba poprawić, bo zmieniła się obsługa SHP i nie ma reakcji lokomotywy w momencie wjazdu na tor z eventem shp, tylko gdy się zbliży fizycznie do modelu rezonatora.

86
Na warsztacie / Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 01 Września 2021, 23:06:55 »
Informuję, że otwarte testy scenerii "Wrzosy" zostały zakończone. Bardzo dziękuję za aktywność w tym wątku! Sceneria zostanie dodana do najbliższego wydania Symulatora "MaSzyna".


Cześć!
Zapraszam do otwartych testów scenerii "Linia053_Wrzosy".

Fikcyjna sceneria "Linia053_Wrzosy" zawiera w sobie podstawową wersję scenerii "Linia_053" od Sandomierza do Dębicy autorstwa @Driver24 z lat 2006/2007, dekoracje, modyfikacje i usprawnienia przygotowane przez twórców @Trus oraz @Transkei oraz zupełnie nowy odcinek Dębica - Wolica autorstwa @MaciejM, nad którym prace trwały w latach 2019-2021. W obecnym kształcie cała sceneria liczy sobie około 160 km szlaku (505 km w przeliczeniu na pojedynczy tor), a szlak kolejowy jest całkowicie zelektryfikowany. Zupełnie nowy odcinek liczy około 91 kilometrów szlaku.

Przed uruchomieniem scenerii sugeruję zapoznać się z plikiem informacyjnym w katalogu /inne/l053_wrzosy/wrzosy_opis.html gdzie znajdziecie odpowiedzi na mnóstwo Waszych pytań.

Czego oczekuję w tym wątku:
- wskazania błędów które znaleźliście, zarówno w scenerii oraz scenariuszach, informując o błędzie należy dokładnie wskazać lokalizację / okoliczności, screen i koordynaty mile widziane
- krótkich informacji w stylu "Scenariusz KS34800 przejezdny!" a jeśli coś nie działa w scenariuszu to opisać dokładnie co się dzieje, log.txt mile widziany

Co jest w scenerii i paczce:
- sceneria "Linia053_Wrzosy", czyli podstawowa Linia053 oraz nowy odcinek 91 km, nad którym pracowałem od lutego 2019 roku
- 5 gotowych scenariuszy: dwa pośpieszne, jeden osobowy, jeden towarowy, jeden scenariusz pociągu służbowego

Znane błędy:
- kierowcy samobójcy mają skłonność do wjeżdżania na przejazdy, tych błędów proszę tutaj nie zgłaszać

Zapraszam do aktywności!
Pozdrawiam,
@MaciejM

87
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dopracowanie EW58
« dnia: 04 Lipca 2021, 11:10:55 »
Fizyka byłaby na pewno nasza. Rulz ostatnio sporo działał.

89
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 03 Lipca 2021, 22:44:22 »
W imieniu Oświęcimskiego Klubu Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" zapraszam na prezentację MaSzyny z repliką pulpitu EN57-1829 podczas XIII Ogólnopolskiej Wystawy Modeli w Miejskiej Hali Widowiskowo Sportowej w Iławie w dniach 10-11 lipca (10:00-19:00 i 10:00-16:00 z ok. godzinnymi przerwami technicznymi). Choć na razie to jeszcze raczej epizodyczny wyjazd. Więcej na temat wystawy tutaj: KLIK.
Uwaga - w celu przejażdżki każdy chętny będzie zobowiązany przez "instruktora" do założenia udostępnianych przez niego nieodpłatnie foliowych rękawiczek jednorazowych. Przy symulatorze maksymalnie jedna osoba z niego korzystająca plus ew. jej opiekun.

90
EP03-01 miała pierwotnie trafić do MK Warszawa, ale walała się przez lata w MD Warszawa Odolany. Jej stan na początku lat 90 XX wieku był masakryczny. BTW, skreślono ją z PKP 21.10.1974. W ZNTK Mińsk Mazowiecki dano maszynie "nowe życie", ale wszelkie "flaki" pochodziły z EN57 i ET22. Z ASEA nic nie zostało.

Strony: 1 2 [3] 4 5 6