Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: 1 ... 4 5 [6]
151
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Kwietnia 2017, 11:33:30 »
Niektore biblioteki sa juz zaszyte w exe. Najwazniejsze jest  zainstalowanie vcredist. Te mozesz pobrac z watku changelog przyklejonym w dziale na warsztacie. Znajdziesz tam w moim poscie instalki bibliotek. Polecam zainstalowanie wszystkich trzech, to jest 2008, 2013 i 2015. Dodatkowo z postu @tmj pobierz katalog pythona, tak jak radzil @EP08-015 umiesc go w katalogu glownym maszyny.
Poszukaj tego dll w google i wrzuć do głównego folderu.
To nie jest dobra droga uzupelniania brakujacych bibliotek, system zawola nastepne i nastepna...
Ed: na takie dictum jak wkleiles nie wiem co powiedziec. Jaki system konkretnie masz, na pewno 64bity?

152
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Kwietnia 2017, 10:04:23 »
Zainstaluj pakiety redystrybuacyjne. Bo wlasnie tego ci brakuje. Vcredist... Odpowiednie dla x32 i x64. W przypadku x64 biblioteki pythona. Wszystko w pierwszym poscie.

153
Na warsztacie / Odp: Maszyniści w każdej kabinie lowpoly
« dnia: 12 Kwietnia 2017, 22:37:48 »
Plik ini urosnie nam nieco, jak widze obaj mamy ochote przypisac w nim mozliwosc wyboru wielu funkcji. Jednak o ile sam mam na to wielka ochote, to widzialbym nie edycje wpisow a raczej ptaszki w rainstedzie. Czy taka mozliwosc istnieje? Mam nadzieje ze tak. W kazdym razie taka funkcja startera powinna byc, jest latwiejsza w obsludze niz edycja pliku ini.

154
Witajcie.
Ostatnio odkrywam uroki działania programów @Mariusza1970 do wyciągania plików z paczek całościowych. Ostatnimi czasy udało mi się przywrócić do żywych (nie bez problemów) kilka starszych scenerii. Okazuje się, że po dodaniu nowego taboru i użyciu obecnie stosowanych rozwiązań jak i dostępnych tekstur, nie jest tak źle z tymi sceneriami. W planach chciałem przywrócić do żywych takie misje jak:
- SDR18 i 19
- Testowo
- Linia 546

... oraz takie których na tą chwilę nie pamiętam. Polegało by to na tym, że użytkownik miałby możliwość, w formie osobnej paczki z dodatkiem, instalacji starszych scenerii ale z wcześniejszym poprawieniem ich przejezdności i ewentualnie sieci trakcyjnej (jeśli będzie taka potrzeba). Po ostatnich testach wyszło, że jest to zadanie żmudne, ale na szczęście nie wymagające tworzenia nie wiadomo jakiej obszernej nakładki, z uwagi na to, że gro scenerii korzysta z tych samych plików. Zostawiam Wam to do rozpatrzenia i w formie wyrażenia swojej opinii. Dla własnego użytku tworzę pierwszą wersję tejże nakładki i w przypadku odmowy, po prostu będę miał to głównie pod swój użytek, ale z możliwością podzielenia się tym co dokonałem. Zapraszam do dyskusji :).

155
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« dnia: 12 Marca 2017, 12:22:45 »
Wtrącę się, bo miałem takie zapytanie. W paczuszce nie było vcredist 2008 i 2013 na systemy 64bitowe. Wystawiam je:

http://eu07.pl/userfiles/1234/bugs-Visual_studio_64bit.7z

156
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 10 Marca 2017, 12:47:19 »
Generalnie historia SP47 jest dość zawiła. Okazuje się bowiem, że ówczesne władze partyjne uznały, że producent i Ministerstwo Komunikacji przekroczyły swoje kompetencje budując SP47-001.

"(...) Fakt budowy w Polsce lokomotywy spalinowej o dużej mocy uszedł wcześniej uwadze decydentów, toteż po ujawnieniu jej istnienia najwyższe władze partyjne uznały, że przemysł i Ministerstwo Komunikacji przekroczyły swoje kompetencje. Nie pomógł fakt, że na początku grudnia lokomotywa poprowadziła pociąg specjalny, wiozący z Poznania do Warszawy delegatów na VII Zjazd PZPR, a dla celów propagandowych została pomalowana w atrakcyjny, nietypowy dla polskich kolei sposób, w tonacji kremowo-brązowej (...)"

Można tutaj domniemywać, że był chaos w zarządzaniu przemysłem, bo ktoś przecież zlecił OBRPS opracowanie dokumentacji m.in. dla lokomotywy pasażerskiej o Vmax 140 km/h z kołami monoblokowymi.

"(...) W dniu 19 grudnia 1975 r. lokomotywa SP47-001 została oddelegowana do próbnej eksploatacji w Lokomotywowni Poznań Główny. Okazało się, że rzeczywiste parametry prądnicy głównej odbiegają od założonych i nie pozwalają na pracę ciągłą przy maksymalnych napięciach prądu. Wynikły też nieoczekiwane trudności z przeprowadzeniem próby biegu i hamowania przy pełnej założonej prędkości konstrukcyjnej 140 km/h. Zachodziła obawa, że lokomotywa nie wyposażona w hamulec elektrodynamiczny nie uzyska wymaganej przy tej prędkości drogi hamowania, zresztą trudno było wówczas o wyznaczenie szlaku, na którym można było dokonać takiej próby. Ostatecznie 8 stycznia 1976 r. zapadła decyzja ograniczenia prędkości pojazdu do 120 km/h (...)"

czytamy dalej

"(...) Po dwóch latach eksploatacji, 23 listopada 1977 r., nastąpiła pierwsza poważniejsza awaria SP47-001 - obustronne pęknięcie ramy jednego z wózków. W jej następstwie wzmocniono konstrukcję wózków obu lokomotyw. W kwietniu 1978 r. „jedynka" przekazana została Polskim Kolejom Państwowym, wchodząc na stan Lokomotywowni Warszawa Odolany ze stanem licznika 187174 km, a w październiku wysłano ją, pomalowaną już w typowy dla PKP sposób, na wystawę TRANSPORT '78 do Monachium (...)"

oraz

"(...) Lokomotywa SP47-002 po przejechaniu około 340 tysięcy km, w czerwcu 1982 r. jako pierwsza została na dłużej wycofana z ruchu z powodu zużycia zestawów kołowych. Po rocznym postoju w Lokomotywowni Malbork skierowano ją do naprawy okresowej (Rl) do Zakładów Cegielskiego. Brak możliwości zakupu, w warunkach ogólnego kryzysu gospodarczego, nowych kół monoblokowych spowodował, że w trakcie ciągnącej się przez kilka lat naprawy lokomotywa otrzymała zestawy z kołami ramiennymi. Alternatywą było całkowite unieruchomienie pojazdu (...)"

i dalej

"(...) Remont zakończono ostatecznie 21 marca 1988 r., jednak SP47-002 nie powróciła już na zelektryfikowaną w międzyczasie trasę Warszawa-Gdynia. Została skierowana do Lokomotywowni w Bydgoszczy, a w styczniu 1990 r. do Olsztyna. Tam wyznaczano ją z reguły do obsługi lżejszych pociągów, prowadzenie których nie pozwalało na pełne wykorzystywanie mocy silnika spalinowego. W MD Olsztyn w okresie 15 czerwca-7 listopada 1990 r. przeprowadzono drugą naprawę rewizyjną (R2), w czasie której w lokomotywie zabudowano nowy, pechowy jak się wkrótce okazało silnik spalinowy, dostarczony z magazynu rezerwy obiegowej w Kwidzynie. Należy nadmienić, że był to trzeci, a zarazem ostatni, z wyprodukowanych w Cegielskim kolejowych silników o mocy 3000 KM. W Karsznicach dokonano wymiany obręczy na zestawach kołowych i przeprowadzono przegląd silników trakcyjnych. Po powrocie do służby lokomotywa przejechała około 58 000 km. W maju 1991 r. nastąpiło ukręcenie się końcówki wału korbowego zainstalowanego pół roku wcześniej silnika spalinowego. Z uwagi na brak jednostki napędowej, którą dałoby się wykorzystać w pojeździe, awaria ta równała się w praktyce wyrokowi śmierci na lokomotywę. SP47-002 nie wyjechała już z Olsztyna. W dniu 11 grudnia 1998 r., została skreślona z ewidencji i w kwietniu 2001 r. pocięta na złom na terenie tamtejszego Zakładzie Taboru (...)"

"(...) Lokomotywa SP47-001, która znacznie wcześniej weszła do eksploatacji, już w marcu 1981 r. po przebiegu około 380 tysięcy km została czasowo wycofana z ruchu ze względu na osiągnięcie granicznych dopuszczalnych wartości zużycia obrzeży monoblokowych zestawów kołowych. Zwołano wówczas komisję dla oceny stanu technicznego lokomotywy, która dopuściła zestawy kołowe do ruchu przez następne 100000 km pod warunkiem wykonania napawania obręczy, natomiast lokomotywę skierowano do pierwszej naprawy rewizyjnej (Rl) do HCP. Trwała ona ponad półtora roku, a po jej ukończeniu w listopadzie 1982 r. pojazd przydzielono do Lokomotywowni w Malborku (...)"

"(...) W dniu 7 października 1983 r. po przejechaniu kolejnych 190 tysięcy km SP47-001 została (ze stanem licznika 569500 km) wycofana z ruchu, gdyż zużyte zestawy kołowe nie pozwoliły na jej dalszą eksploatację. Po kilkuletnim postoju, lokomotywa w czerwcu 1987 r. została wysłana do naprawy rewizyjnej R2 do HCP. Oprócz konieczności wymiany zestawów kołowych stwierdzono uszkodzenie łożysk jednego z silników trakcyjnych oraz uszkodzenie napędu wentylatora silników trakcyjnych. Prace naprawcze rozpoczęto dopiero wiosną 1994 r. W ramach naprawy zabudowano zwykłe zestawy kołowe oraz zainstalowano urządzenie SHP. Wyremontowana lokomotywa w dniu 27 września 1994 r. odbyła pierwszą jazdę próbną na trasie Poznań - Leszno - Poznań. Z dniem 26 października oddano ją do eksploatacji do Olsztyna. Przez dwa i pół roku SP47-001 przejechała ponad 240 tysięcy km, prowadząc pociągi pospieszne, przeważnie na trasie Olsztyn-Ełk, zamiennie z lokomotywami serii SU46. Łączny jej przebieg na PKP wyniósł 820205 km. Awaria silnika spalinowego, która nastąpiła 21 maja 1997 r. unieruchomiła lokomotywę na stałe. W rezultacie w grudniu 1998 r. pojazd skreślono z ewidencji. Po zewnętrznej renowacji przeprowadzonej w Olsztynie, został na początku lipca 2000 r. ustawiony jako eksponat na terenie Skansenu Taboru w Kościerzynie.

Nad najnowocześniejszą konstrukcją polskich lokomotyw spalinowych od początku wisiało fatum. Począwszy od politycznych uwarunkowań, związanych z zakupem przez PKP, a następnie nagłym zakończeniem budowy serii SP47, poprzez niezapewnienie już wybudowanym pojazdom odpowiedniej liczby podzespołów i części zamiennych aż po światowy kryzys paliwowy. Nie zostały również we właściwy sposób wykorzystane moc i prędkość lokomotyw, których przez długie miesiące używano do obsługi pociągów, nie wymagających prowadzenia ich przez pojazdy z tak dużymi możliwościom trakcyjnym, jak obie SP47 (...)".

źródło: "Lokomotywy spalinowe produkcji HCP serii SP45, SU46, SP47; KOLPRESS, Poznań 2004".

Mamy zatem powyżej oficjalnie spisane fakty dotyczące historii obu SP47. Może, gdyby zbudowano kolejnych zamierzanych 10 szt. serii informacyjnej oraz gdyby zamówiono więcej podzespołów na wymianę, seria SP47 została by bardziej dopracowana. Cóż, lata 70 i 80 rządziły się swoimi prawami zarówno politycznymi jak i gospodarczymi.


157
To już musisz sam wybrać. Dla przykładu oryginalne Arduino UNO kosztuje 95zł, a ja mam trzy klony po 30zł i działają bez problemu. @Arq też pisał, że ma jakąś chińską podróbkę Arduino Micro za $3,11, więc pewnie ta z allegro będzie działać, ale odpowiedzialności nie biorę ;) W końcu to nie oryginał...

158
A gdyby brakło Ci pinów na przełączniki, to można użyć ekspanderów sterowanych przez I2C: https://youtu.be/JNmVREucfyc W ogóle polecam ten kanał, jeśli chodzi o Arduino i ogólnie elektronikę. Jakby co, to też postaram się pomóc ;)

159
A może rozwiązanie @Arq by się sprawdziło? http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13529.msg427220.html#msg427220 Nie chodzi mi o wygląd, tylko o urządzenia które są w środku.

160
No nie da sie tak jak chciales w 1  wiadomosci. Mozg jest w scalaku. Na oryginalnym mozgu z myszki, tego nie wykonasz.

161
Kolego @RoboBatman.
ad 1) Koszt samych części zależy od tego jak szybo chce się zbudować pulpit, jak daleko jest najbliższego sklepu elektronicznego i ile sztuk się buduje. Jeżeli do sklepu idzie się w kapciach, arduino, encoder,  i duże pokrętło zamówi z Chin, masz dostęp do laminarki i cyrkla tnącego Olfa jesteś w stanie zrobić to ładnie i zmieścić sie w 120zł.

ad 2) Może zagmatwałem opis, ale tam już są wykorzystane 4 linie analogowe:
 a) jest potencjometr hamulca zasadniczego,
 b) potencjometr hamulca lokomotywy (który równie dobrze można zastąpić przełącznikiem   astabilnym 3 pozycyjnym (patrz schemat),
 c)  przełącznik obrotowy (7 pozycyjny) nastawnika bocznikowania, którym wybiera odpowiednie napięcie z dzielnika rezystorowego.
 d) nastawnik kierunku - którym również zmienia się podział napięcia na dzielniku rezystorowym.
    ja zastosowałem przełacznik 3 pozycyjny, ale w EN57 są dwa biegi do przodu (przełącznik powienien być 4 pozycyjny) więc najlepiej zamiast biegu pierwszego wybierać od razu drugi.
 e) nastawnik jazdy (mocy) - zastosowałem encoder obrotowy, który świetnie się sprawdza w przypadku maszyn jak EU07.

Mam jeszcze pomysł na wersję z programowalnym trybem pracy pulpitu zapisywanym w EEPROM. Jeżeli włączy się zasilanie "bateria" z wciśniętym przyciskiem sygnału zamykania drzwi to pulpit będzie działał w trybie En57 (bez kierownicy), w którym encoder będzie wyłączony, a przełacznik bocznikowania będzie wysyłał kody klawiszy nastawnika jazdy. Włączenie zasilania z wciśniętym przyciskiem syreny spowoduje, że pulpit wróci do obecnego trybu EU07. 
 

162
Wszystkim, którzy w pocie czoła budują pulpity z użyciem przekaźników i kondensatorów, starych klawiatur do PC, pokeys-a czy próbują znaleźć port USB w swoim laptopie z Win10  dedykuję swój projekt pulpitu. Jednocześnie składam hołd wszystkim tym, którzy tworzą wierne kopie autentycznych pulpitów ze wszystkimi możliwymi przełącznikami i wskaźnikami.

Przedstawiam mini pulpit, którego sercem jest Arduino micro pro (okrojona wersja Arduino Leonardo), dostępnego w Chinach za $3.11 z darmową przesyłką.

Procesor emuluje zewnętrzną klawiaturę USB wraz z informacją zwrotną o stanie CapsLock i ScrollLock.  Obsługuje  1 encoder obrotowy nastawnika mocy, 20 przełączników i  przycisków (w tym jeden w encoderze), 3 LEDy  -  "CA/SHA", "Jazda na oporach"  (jako informacja zwrotna),  kontrolkę "wyłącznik szybki" (programowo) oraz 4 potencjometry - przełącznik kierunku, nastawnik bocznikowania, hamulec maszynisty, hamulec lokomotywy.

Tak to wygląda od frontu:

i od strony bebechów:


 Układ jest w 100% ukończony, przeszedł testy na wersji MaSzyna 15 07 - wystarczy odpalić symulator, w ustawieniach "informacje zwrotne" wybrać: CapsLock=CA/SHP, Scroll= opory rozruchowe, podłączyć pulpit do USB i zacząć zabawę.

Po włączeniu przełącznika zasilania układ synchronizuje się z MaSzyną wysyłając kody klawiatury aktualnych ustawień przełączników i nastawników pulpitu. Potencjometr hamulca maszynisty obsługuje podstawowe pozycje  wybierane z klawiatury numerycznej 9.42580 . Potencjometr hamulca lokomotywy w skrajnych pozycjach wysyła kody 7 i 1. Nastawnik kierunku przystosowany do pracy z EN57 gdzie są 2 biegi do przodu.

W załączeniu plik projektu naklejki na obudowę Z-33A (z warstwami), schemat elektryczny, plik hex do arduino.
Po więcej informacji (np. jak zaprogramować arduino) zapraszam na stronę: http://forum.modelarstwo.info/threads/pulpit-do-symulatora-maszyna-eu07.32698/


Pozdrawiam

  Dodano: 03 Października 2016, 21:57:33
Wiadomość dla kolegi Kutylo.
Poszukaj biblioteki HID-master na arduino - w niej informacja zwrotna działa prawidłowo.

Ponadto w projekcie wykorzystano bibliotekę TimerOne  - m.in do obsługi klawiatury,
 do obsługi encodera bibliotekę "PinChangeInterrupt" oraz "encoder-arduino" (ClickEncoder.h)
Program zajmuje 41% flasha i 12% RAMu

Oto krótka prezentację pulpitu na dowód, że jest funkcjonalny i działa w nim informacja zwrotna:
https://vimeo.com/187083748

Uwaga: W dniu 2017.02.26 schemat został zaktualizowany z powodu zauważonych błędów. R9 w przełączniku kierunku ma być połączony z VCC. W nastawniku jazdy R11 do masy, a R16 do VCC. 

Liczba osób, która dotychczas (2017.02.26) zgłosiła mi wykonanie pulpitu wynosi: 2


  Dodano: 03 Października 2016, 22:47:00


163
Na warsztacie / Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 24 Stycznia 2016, 11:06:52 »
UWAGA: Sceneria zawiera błędy i w krótkim czasie nie jesteśmy w stanie ich poprawić. Liczymy na Waszą pomoc.

Wielu z Was słyszało o tej scenerii. Tym razem będziecie mogli sami ocenić jak wygląda. Będziecie też mogli wykazać swoje umiejętności i pomóc ją skończyć. Zapadła decyzja o udostępnieniu tej scenerii. Autorem trasy jest Kolega @Pozdze, zmagał się z budową tej scenerii spory szmat czasu. Od końca 2014 r. staraliśmy się pomóc w udostępnieniu tej scenerii w takim stanie jak jest.


Sceneria jako nieskończona zawiera błędy i braki, jednak staraliśmy się aby była przejezdna. Wielkość tej scenerii powoduje bardzo długi czas wczytania, proszę więc zachować cierpliwość przy uruchamianiu.

Sceneria do pobrania:

164
Infrastruktura kolejowa / Odp: Skrzynia z symbolem [T]
« dnia: 21 Lutego 2014, 16:47:07 »
Co ciekawe, łącza te w wielu miejscach nadal działają ;)

165
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna w TVP! (program: Jak to działa?)
« dnia: 11 Stycznia 2014, 11:01:11 »
Otwieram temat. Pokazali Was jednak dzisiaj. Na dowód pamiątkowy screen:). Jak się innym podobało wystąpienie?

166
Inne niekolejowe / Odp: Trasa CMK MSTS na stronie Marcina
« dnia: 16 Października 2012, 15:28:34 »
Lol, tak twierdzac wiele osob mogloby Cie wziac za czlowieka prostego, zeby nie pisac "za idiote", i slusznie. Fizyka to nie tylko rozruch czy inne styczniki - przyspieszenie, hamowanie, wytracanie predkosci to moze geografia, co? Ogarnijcie sie z niektorymi wypowiedziami, bo sami siebie osmieszacie...

Kultura wypowiedzi obowiązuje na forum - ostrzeżenie /ShaXbee

167
Inne niekolejowe / Odp: Trasa CMK MSTS na stronie Marcina
« dnia: 15 Października 2012, 19:56:18 »
Dziękuję Wam za miłe komentarze. Jak pisałem na innym forum zdecydowałem się na update ze względu pewnych problemów, które zaczęły się pojawiać na trasie i chciałem uchronić swój projekt przed dalszymi błędami. Trasa wciąż jest nieskończona i nieskończony jest również proces jej rozszerzania o kolejne trasy, odcinki, itd.

Wiem, że korzystanie z MSTS dla wielu z Was może być (i pewnie jest) przejściem na coś gorszego pod względem sterowania no ale taki już MSTS jest. Nic na to osobiście nie poradzę, bo tylko tworzę tę trasę. Trudno jest kwestionować pod tym względem wyższość Maszyny nad MSTSem. Nie mam też zamiaru tego robić. Jeśli ktoś chce korzystać i z jednego i z drugiego, to tym bardziej się cieszę, że moja trasa znajduje wśród użytkowników różnych symulatorów uznanie. Jeszcze raz dziękuję ;-)

168
Inne niekolejowe / Odp: Programy, które pamiętacie
« dnia: 05 Czerwca 2012, 19:22:04 »
No i jeszcze Miś Uszatek

169
Inne niekolejowe / Odp: Programy, które pamiętacie
« dnia: 04 Czerwca 2012, 23:51:10 »
Jeszcze Idź Na Całość było dobre (czerwony kot jako maskotka)
Zdjęcie zrobione w jednym z częstochowskich salonów meblowych.

170
Inne niekolejowe / Odp: Programy, które pamiętacie
« dnia: 01 Czerwca 2012, 09:12:54 »
Program z Adamem Słodowym (nie pamiętam tytułu)...
"Zrób to sam".

171
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 07 Kwietnia 2008, 18:58:36 »
Na początek SU45(zdjęcia pochodzą z lokomotywy Su45-213)
                               

Reszta się uploaduje(później podam link). Nie mam czesu na skalowanie całość będzie miała 164MB.
Zdjęcia są mojego autorstwa, pierwszy raz robiłem ale myślę że wiele się przyda.
Zezwalam na pełne wykorzystanie zdjęć dla potrzeb własnych i dobra symulatora "Maszyna"

Obiecany link do reszty zdjęć: http://uploaded.to/?id=io7uaj

172
Publikacje / Lokomotywa EU05 do pobrania
« dnia: 27 Czerwca 2007, 21:39:51 »
Witam!
Po dość długim czasie lokomotywa została ukończona. Nikt z betatesterów nie zgłaszał błędów, więc ją publikuję. Uczniowie mają prezent od Profety za piękne świadectwa, a studenci za udaną sesję ;).
Po pobraniu paczkę należy wypakować do katalogu głównego MaSzyny. Następnie zapoznać się z plikiem "info EU05.txt" gdzie wyjaśnione są wszystkie wpisy oraz inne sprawy.
Uwaga! Lokomotywa wymaga exe 699 kB! (czyli exe zmodyfikowane przez youBy)
Garść screenów pod poniższym adresem:
http://my.opera.com/akvin-profeta/albums/show.dml?id=203963
A poniżej link do paczki:
http://www.eu07.pl/userfiles/EU05.rar
lub
http://members.lycos.co.uk/kubamanka/MaSzyna/Pliki/EU05.rar
Życzę miłej jazdy i pozdrawiam!

Strony: 1 ... 4 5 [6]