Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EU40

Strony: [1] 2 3 ... 55
1
Bocznica / Odp: Kultura osobista na forum a regulamin
« dnia: 31 Stycznia 2022, 21:36:53 »
Proponuję ppwrót do tematu.
Pyskówki na gadu gadu.

2
Bocznica / Odp: 111AMM-20
« dnia: 31 Stycznia 2022, 21:07:50 »
Przy tym tempie prac, łatwo o pomyłkę w watkach. ;)

3
Bieżące kolejowe / Odp: Masa hamującą.
« dnia: 23 Stycznia 2022, 10:21:58 »
Nowa myśl techniczna bedzie nakazywala wprowadzanie jednostki w Niutonach. I w ten sposób dojdziemy do kompletnej paranoi, gdyz w przypadku właczonych przyspieszaczy nagłego hamowania, siłę hamowania określa się umownie i nie ma ona wówczas nic wspólnego ze zwiekszeniem siły hamowania. Cóż powiedzieć? Idzie nowe..

4
Bieżące kolejowe / Odp: Masa hamującą.
« dnia: 22 Stycznia 2022, 15:58:06 »
Hamulce Kolejowe-A.Orlik-WKŁ.

5
Forum / Odp: Czat - wygasł certyfikat
« dnia: 27 Grudnia 2021, 10:54:34 »
To pewnie ograniczenia pandemiczne. Kiedyś będzie dobrze. Nie martwcie się. Sylwester z Marylą przed nami..

6
Forum / Odp: Propozycja nowego punktu regulaminu.
« dnia: 12 Grudnia 2021, 15:44:09 »
A ja przypominam o zasadzie Audiatur et altera pars.
Oczernić kogoś jest bardzo łatwo, lecz nie dając prawa do obrony surowy wyrok będzie niesprawiedliwym.

7
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 20 Listopada 2021, 13:25:20 »
Jeżeli chodzi o mnie, to dysponuje fotografiami z lat 90-tych. Nie spełniają one obecnych standardów zdjęć na tekstury, ale co będziesz chciał, to sobie użyj.

8
Tabor kolejowy / Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 26 Października 2021, 17:07:48 »
Takie tam zdjęcie wagonu z ,,Odry" ze strony Fototeki. Film ,,A jeśli bedzie jesień..".

9
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 16 Października 2021, 21:20:59 »
Tak dla pamieci, jakby co: 8310 w Kujacinie Kierpoć podaje sygnal odjazd ze 2 minuty przed czasem.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Mieszanie wagonów z różnym systemem ogrzewania
« dnia: 16 Października 2021, 20:07:07 »
Obecne przepisy wymagaja zasilania szyny zbiorczej głównego przewodu ogrzewczego przez cały rok, czyli w praktyce każdy wyprawiany pociąg w drogę ma wystawiony druk Mw563 ,,Polecenie załączenia ogrzewania elektrycznego". W rzeczywistości nie ma z tego powodu większych problemów. Tak jak Maciek napisał, kiedy potrzeba to się Welsa albo wyłącznik załącza i jest cieplutko.
Kiedyś jeszcze chłodnie i ich przebudowy miały przelotowe przewody elektryczne i parowe.
A chłodnia skad miała zasilanie wentylatora?

11
Bieżące kolejowe / Odp: Mieszanie wagonów z różnym systemem ogrzewania
« dnia: 16 Października 2021, 19:14:11 »
A fucktycznie! :D
Dzieki!

12
Bieżące kolejowe / Odp: Mieszanie wagonów z różnym systemem ogrzewania
« dnia: 16 Października 2021, 16:55:35 »
Tak. Nawet wagony bez ogrzewania elektrycznego (a takie też mamy w IC) mają sprzęg WN, bo musi być przelot na dalszą część składu.
A które to są wagony Maćku, bo przyznam szczerze mam zaniki pamięci? Leksy kojarzę, ale nimi się już dawno ogoliłem.

13
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 25 Września 2021, 07:24:49 »
Scenariusz na intermodalu TDE330120 przejechany bez przeszkód.
Z mojej strony jedyna ingerencja to zmiana maszyny na ET22-1036.

Moje uwagi:
- Zbyt krótka droga hamowania od wskaźnika W8 do mostu przed miejscowością Nurzec. (60 km/h)
- Zbyt krótka droga hamowania od wskaźnika W8 do uszkodzonego torowiska przed Hipolit podst. (20 km/h)
- Samochody lubią przejeżdżać przez skład po minięciu lokomotywą przejazdu (zauważyłem 3 takie przypadki) oraz raz zdarzył mi się przejazd autobusu przez przejazd i opuszczone rogatki przed lokomotywą.
- Otwarty przejazd na wjeździe do Dębicy Towarowej. +++ Poprawione | @MaciejM
- Łysa sieć trakcyjna (brak wskaźników, bezprądowej itp. ale już ktoś o tym wspominał)

Ogólnie na chwilę obecną jestem naprawdę pod wrażeniem. Nawet na moim poczciwym laptopie o dziwo FPS był stabilny i jechało się nadzwyczaj przyjemnie.
Świetna robota!
Kolego @Ahmedo, nie czyńmy z MaSzyny ,,posoborowia". Nie bez przyczyny mamy na szlaku przez Nurzec prędkość drogową 100km/h. Droga hamowania 700m została zachowana, ale jak się przyzwyczailiśmy do wdrażania ,,pełnego", to później depczemy buty w podłogę. :D
Gratuluję Maćkowi. Sceneria - wyzwanie dla testujących, aczkolwiek w porównaniu do pracy w nią włożonej, nie zasługuje ona do porównania. PROFESJONALIZM.
Moja uwaga odnosi się, jak wcześniej do reakcji impulsów SHP. To będzie z pewnością do poprawy.

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: Naklejka w kabinie
« dnia: 12 Lipca 2021, 17:12:50 »
Pasuje

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dopracowanie EW58
« dnia: 04 Lipca 2021, 11:01:48 »
No hamulca Trainz na pewno nie odwzoruje, więc przynajmniej niech fizyka sobie cierpliwie czeka na gotowy model.

16
Nie jest mylące, gdyz ET21 miały zawory rozrządcze LuV1. Zawory rozrzadcze Knorra stosowano na parowozach. Jeżeli dokonano jakichś przeróbek ukladu hamulcowego z powodu braku  części zamiennych powinno zostać zmienione oznaczenie.
Dobra..teges. Pieprzę głupoty. @MichaiŁ ma rację.


17
Cytuj
Na lokomotywach powszechnie stosowano zawór rozrządczy LuV-1 m.in na ET21 oraz na EP03.
Nie wiem jak EP03, ale ET21 wszystkie inne znane mi pojazdy trakcyjne z tego typu hamulcem maja zawór rozrządczy H1K5. Zawór LuV1 to zawór do wagonów towarowych.

Cytuj
Nie sprawiały też problemu ze wstecznym zasileniem zbiorników głównych lokomotywy poprzez główny przewód hamulcowy np. z innej lokomotywy, co na potrzeby niniejszego filmu uczyniono.
Zasilanie takie powoduje, że powietrze z PG unosi nam suwak obrotowy przez co może nam nadmuchać pod suwak ewentualnych zanieczyszczeń z przewodu głównego. Zanieczyszczenie te mogą porysować suwak i gładź i zawór będzie nieszczelny.
@MichaiŁ zanim coś napiszesz, zapoznaj się z budową pojazdu. Przynajmniej na schemacie. Nawet na pudle masz oznakowanie zaworu rozrządczego Westinghousa. Oczywiście że @biovital1 ma rację z tym LuV1.
Nie ma racji!
Co do zanieczyszczania zbiorników głównych, to   też poddaję pod wątpliwość że jest to spowodowane startą gładzią. Generalnie kanaliki suwaka predzej się zasyfia, jak przepuszczą przez suwak paprochy. W położeniu odcięcia suwak praktycznie uniemożliwia przedostawanie się syfu. No chyba że totalnie trzon rękojeści byłby źle skręcony, ale to zaraz wyszłoby podczas pierwszej próby hamulca pojazdu.

18
Dzięki @biovital1. Jeśli możesz, to nagraj jeszcze co nieco ze Szweda. Zawsze mnie ciekawiło czy ze Sputnika jest tylko sam blok nastawników a reszta oryginał.

19
Bez komentarza trudno zrozumieć co autor ma na myśli. EP03 podpięta pod 6DG?
Jeżeli był w niej LuV1, to nie powinna luzować stopniowo.

20
Prawdopodobnie @Jaco masz rację. Podpytam się kolegi, czy chodziło o Czechowice czy też Bielsko. Szacunek za te cenne informacje. EU04 pokochałem od ujrzenia jej pierwszego czarno-białego zdjęcia w 1998r. :)
Z kolei znajomy maszynista, który jeździł w Piotrkowie na EU20 wspominał mi, że pod koniec eksploatacji lokomotywy tej serii były dopracowane. Zachwalał je, że potrafiły pociągnąć każdy skład pociągu i w ruchu towarowym nie sprawiały problemów, wypadając nawet lepiej od ET22.

21
A czy w tamtym czasie jako ,,grzejka" w Czechowicach-Dziedzicach nie stała także skasowana EU04? Kolega mi często wspominał, że w latach 80-tych na pewno tam stała.

22
Pod względem prawa wejście na teren lokomotywowni osobom postronnym jest zabronione. Pod względem prawa nie można zabronić fotografowania, chyba że obiekt ma znaczenie strategiczne państwa.
Inna kwestią jest udostępnianie zdjęć. Tak więc wszystko jest pokręcone.
Jednakże radziłbym się nie kręcić w tym miejscu i nie ulegać namowom plotek. Verboten und schlus.

23
Pomoc doraźna / Odp: EP09 Wywala gre
« dnia: 13 Maja 2021, 17:59:01 »
No to masakra. Czyli muszę kupić nowego laptopa. świetnie. Albo pamięci dodać.
Mi tam na 4GB działa. Zmień tekstury na 1024, multiplayer na brak i zaraz świat stanie się lepszy.

24
Mylisz się @barman_2000. Jest to błąd. Komisja pracuje. Odrobina cierpliwości, ewentualnie spalinowozem okazja pojeździć.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 08 Maja 2021, 11:37:00 »
Nie, no jasne. Niech się jarają. Zespół przekładni także wytrzyma. Co tam zębatka? Przyjadą i zrobią.
Koło naukowe chyba zapomina jak ważną rolę spełnia moment obrotowy w trakcie rozruchu. Skupiacie się na wynikach pomiarów tylko jednego parametru - natężenie prądu w obwodzie silnika trakcyjnego.
Psujcie lokomotywy dalej. Będzie dobrze.
Dalszą dyskusję ze swojej strony uważam za zbędną.
@sqt jak masz chęć, to kontynuuj dyskusję. Ja mam pole do zaorania.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 08 Maja 2021, 04:53:46 »
@MichaiŁ a teraz odnieś to do poboru prądu przez pojazd trakcyjny wyposażony w trójfazowy silnik klatkowy i porównaj zużycie energii wraz ze wzrostem prędkości. Odniosłeś się tylko do wartości początkowej rozruchu rezystorowego.
Pytasz o to jak bocznikowanie negatywnie oddziaływuje na uzwojenia stojana. Otóż bocznikując przy rozruchu silnik szeregowy powodujesz osłabienie pola magnetycznego stojana, co z kolei przyczynia się do wzrostu temperatury uzwojeń, co przełoży się na stopienie ich izolacji. Dochodzą do tego nierównomierne obroty wirnika, który po prostu się wybija.
Więc z łaski swojej schowaj sobie ten komputer na lokomotywie i jej po prostu nie psuj. Poza wskazaniami wartości poboru prądu są też inne czynniki, na które powinieneś zwracać uwagę.
Tak w ogóle to co to za zwyczaj katowania silnika przy zahamowanej lokomotywie?

27
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 07 Maja 2021, 18:07:19 »
No trudno aby jechała, skoro w cylindrach 0,4 MPa.
Zadałbym raczej pytanie: jak negatywnie to wpłynie na uzwojenia stojana?
Jeszcze jedno pytanie: jakież to gigantyczne straty energii tracimy na jeździe na rezystorach rozruchowych?

28
Bieżące kolejowe / Odp: Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 07 Maja 2021, 10:39:57 »
A ja bym te wszystkie boczniki to wziął i...
Wracając do tematu, to wielu jest bywa zdziwionych, że równoległa nie wchodzi.
Kiedyś młodzieży załączało się pakieciakiem wysoki rozruch i też pojawiało się to samo zdziwienie na twarzy.

29
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 05 Maja 2021, 10:20:27 »
Nie wiem o czym ta dyskusja. Moge potwierdzić jednak że pompa paliwa jest włączana wyłacznikiem typu Z w sposób stabilny. Wyłaczymy ją, to silnik spalinowy się zatrzymuje. Czyli nasza symulacja..także teges Chłopacy.
Eee..herezję piszę. Bzdura! Sorry za wprowadzenie w błąd. Starzeję się.
Jednocześnie proszę o odniesienie się czy inni mają problemy z hamulcami ręcznymi o których wyżej pisałem.

30
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 05 Maja 2021, 06:15:52 »
Po zaladowaniu jakiejkolwiek SU/P45 ze składem pociągu, hamulce ręczne są pozakręcane. Myślałem, że problem minie wraz z najnowszą paczką. Jednakże nie minął. Proszę użytkowników o sprawdzenie czy podobny problem występuje.
Identyczny problem dotyczy także SM42.
W przypadku SU46 problem nie występuje.

Strony: [1] 2 3 ... 55