Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Czarodziej

Strony: [1] 2
1
Symulator / Odp: SU46 - woda
« dnia: 18 Września 2023, 23:56:23 »
SU45 jak i 46 mają zrobioną symulację obiegów wody oraz ich podgrzewania przed włączeniem silnika. Gdy jest zbyt zimna, to się wyświetla kontrolka od awarii i nie da się odpalić silnika. Problem jest taki, że obie SU nie mają wymodelowanej maszynowni, więc wszystko trzeba robić z klawiatury.

Ogólnie to za wyjątkiem jakiegoś scenariusza na Całkowie 2.0 to nie trzeba się tym przejmować, bo temperatury są odpowiednio wysokie by móc na spokojnie odpalać i jechać. Pomocnik będzie czasem chciał, by to wszystko załączyć, ale jak się nie świeci ww. lampka to można go olać.

2
Bieżące Symulatorowe / Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 14 Września 2023, 16:31:10 »
Addon manager, dla ułatwienia sprawy, mógłby być oddzielnym programem, który byłby w paczce. Natomiast problem z dodatkami jest taki, że ich instalacja jest względnie prosta, ale ich pliki mieszają się z bazowymi. Łatwo też o konflikty. Wolałbym pokombinować żeby addonsy miały swoje subfoldery np. w addons/ czy mods/, choć to wymagałoby sporych zmian w exe i nie wiem jak bardzo byłoby możliwe.
Mam do skończenia na kiedyś: https://github.com/Milek7/maszyna/tree/vfs
Centralizacja wszystkich dostępów do plików przez klasę ivfsstream, czytanie plików ze skompresowanego archiwum (eu07vfs jako niezależna biblioteka w C, bo archiwa musiałyby też otwierane przez zewnętrzne narzędzia i startery), do zrobienia została obsługa otwierania wielu archiwów dodatków jako overlay na poprzednie.

3
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 14 Września 2023, 12:04:59 »
Kaliska - jeden z lepszych projektów w MaSzynie; moim skromnym zdaniem - powinien znaleźć się w paczce. Sam bardzo bym chciał pomóc w jej udoskonaleniu, chociażby poprzez jej udekorowanie, bo miejscami jest nieco pustynna. Za dwa miesiące będę w stanie zaoferować pomoc z wyżej wspomnianego zakresu.
Długość trasy sprawia, że można się pobawić, potencjał jest, choćby w kawałku linii 131 (Działoszyn - ZWK), cały projekt przy zmyślnym scenariuszu będzie po prostu petardą :)

4
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 10 Września 2023, 22:44:59 »
Ja jestem za tym, by Kaliska trafiła do paczki. Od dawna nie mieliśmy nic większego w nowościach o ile kiszoną scenerię dziesiątkami lat można nazwać nowością, bo chyba już każdy o niej słyszał. W każdym razie, jedno czego brakuje, to większy ruch na radiu i zapowiedzi stacyjnych jak dla mnie.

5
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 10 Września 2023, 18:26:57 »
Ta sceneria po uzyskaniu stabilnosci dzialania juz dawno powinna byc w oficjalnej pc. Niewiem po co ja tu na sile kisicie.

6
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 08 Września 2023, 20:06:32 »
Ja podejrzewam, że odpowiedź na to pytanie znajduje się kilka wiadomości wyżej napisaną przez użytkownika katom, który nawet podesłał pliki na podmianę taboru do obecnej wersji.

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 29 Sierpnia 2023, 19:23:05 »
Zauważyłem pewien problem w Starterze. Jak obrócimy wieloczłonowy skład i potem chcemy go podmienić klikając dwukrotnie na inny z listy to tworzy się taka maszkarada. Dzieje się to na EZTach, dwuczłonowych lokomotywach jak i wagonach.

8
Dawno temu w Nowym Sączu. ReShade, Maszyna paczka 23.07, mapa Galicja użytkownika JAN21. Stan mapy na 26.08.2023.

9
SM42-907 oczekuje rozpoczęcia manewrów na terenie bocznicy elektrociepłowni Dobre.

10
Bimbam ... Tu stacja Wrzosy - Tu stacja Wrzosy. Pociąg TLK 38205 spółki Intercity do stacji Wolica, jest opóźniony o około 5 minut. Opóźnienie może ulec zmianie... Za utrudnienia przepraszamy. Bimbam

11
Podpięte arduino I skonfigurowane w ini na jednym kompie wysypuje symulator, na drugim działa. Co tu może być nie tak?

Problem rozwiązałem aktualizując sterowniki od USB w laptopie. Swoja droga wymiana kabelków w nastawniku dobiegła końca. Są pierwsze lampki i w 50% funkcjonalny dolny panel.


21.08.2023 11:39
Swoja droga ktoś z posiadaczy haslerow kręcił w nim przebieg do tylu już?

12
Symulator / Odp: Szukam instrukcji obsługi ET22 i ET42 dla wersji 22.08
« dnia: 21 Sierpnia 2023, 01:47:13 »
Matek nie bij, teraz dopiero zauwazylem ze kolega prosil o dokumentacje a moze komus innemu sie cos przyda.

Mam cale vademecum dla EN57/ET21/EU07/ET41/ET22. Jakbys potrzebowal dokladniejsze dokumentacje napisz do mnie na priv.

https://eu07.pl/userfiles/24886/vadenekum_maszynisty...pdf

13
Wrzosy - pociąg służbowy.

14
Zgłosiłem w Systemie zgłoszeń błędów w Symulatorze wspominany wcześniej problem dotyczący niedziałającego kranu na pulpitach opartych o Pokeys. Próbowałem dzisiaj obejść problem wykorzystaniem dołączonego do płytki oprogramowania PoBlock, który umożliwia własne programowanie płytki. Chciałem zrobić chociaż jakąś prowizorkę, typu zakres napięcia od do, daje odpowiedni klawisz dla ułożenia kranu. Niestety, aby Pokeys działał, musi być opcja w starterze załączona dla używania Pokeysa, co jednocześnie odcina używanie klawiatury numerycznej dla pozycji kranu (brak reakcji). Tym samym nadal od X wersji pulpit jest bezużyteczny, gdyż w żaden sposób nie można hamować pojazdem.

15
Cała organizacja tego projektu leży już od dobrych paru lat. Świeży i chętny programista nie wie nawet gdzie może znaleźć aktualny kod źródłowy, ponieważ powstał jakiś idiotyczny podział pomiędzy repozytorium tmj, a milka. Główne repozytorium praktycznie było aktualizowane raz na jakiś czas od święta.

Zobaczcie na ten przykładowy projekt: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue To multiplayer do gta san andreas. Gra ma prawie 20 lat bo została wydana w 2004 roku, a ten projekt gdzieś w 2006. Działa do dziś, rozwijany jest do dziś, ciągle przybywa nowych funkcji i developerów - Wiecie dlaczego? Bo to jest w jakiś sposób zorganizowane. Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana i dodana do gry lub odrzucna z podanym powodem czy sugestią poprawek.

Mało tego, oprócz normalnie dostepnego repozytorium mamy też tam instrukcje jak skompilować projekt, co jest potrzebne, jakie są ich wytyczne nt. kodowania, co robić, czego nie robić, dobre praktyki https://wiki.multitheftauto.com/wiki/PL/Kompilowanie_MTASA, https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/master/CONTRIBUTING.md#contributors-guide i obszerna dokumentacja na wiki.

Tymczasem w MaSzynie mamy 3 różne repozytoria, przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje. Szary użytkownik nie może wyrazić swojej subiektywnej opinii na temat jakichś decyzji czy modeli, ponieważ zaraz wszyscy na niego lecą "nie podoba się?! To nie graj albo zrób lepsze".

Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

16
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 21:16:42 »
Zaczyna się wydziwianie ze Steamem... Na Steam jedynie oficjalna paczka powinna trafiać. Resztę jak ktoś będzie chciał niech sobie pobierze ze strony Maszyny jako "dodatki".
Na Steam jest zakładka 'Warsztat' skąd pobiera się dodatki do danych gier - dział publikacje/na warsztacie można by przenieść tam. :)

17
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 15:30:09 »
Ewentualnie pójść taktyką TSC i wrzucać scenerie jako darmowe DLC :)

18
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:43:43 »
Obie w. wym. osoby (Miłosz i Hirek) dopuściły się bardzo ciężkich przewinień. Miłoszowi zostały grzechy odpuszczone, chłopak odpokutował i teraz nie można dla niego niczego zarzucić. Tak samo trzeba dać szansę Hirkowi.

Hirek jest w tym co robi mistrzem i basta. Jak chcecie pchnąć projekt do przodu, to tylko z nim się wam to uda.

Nie zapowiada się, aby przyszła tu druga tak zdolna osoba, więc trzeba się ratować tymi którzy są.

Koniec.

19
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:41:12 »
Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
Fakt faktem ze przeskrobałem i to mocno, ale taka przerwa dala trochę do myślenia szczerze. Za bardzo się poczułem w swojej roli i namieszałem zapominając o reszcie społeczności forum. Mimo wszystko - co mnie nie zabije to mnie wzmocni.

20
Elektrociepłownia w Dobrym. Ciemno i duszno. Zerwał się wiatr i pojawił się deszcz, który po kilku minutach od wykonania zdjęć zaczął padać intensywniej.

21
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 31 Lipca 2023, 20:02:22 »
Tak.

22
Na warsztacie / Odp: Częstochowa: finalne porządkowanie
« dnia: 19 Lipca 2023, 17:07:59 »
Trochę nie rozumiem koncepcji "wywalania wszystkiego i robienia na nowo". Moim zdaniem, skoro coś jest i działa, to można zidentyfikować błędy i je poprawić, zachowując ciągłość i prawidłowość funkcjonowania. Co innego, jeśli coś jest zbudowane z wadliwych materiałów, np. budynki z początku XX wieku, postawione bez fundamentów i przeciwwilgociowej izolacji poziomej — te lepiej zburzyć i wybudować na nowo. Tzn. jestem za tym, żeby dołączyć Kucelinkę i wyjazd na południe, jeśli da się jakieś dodatkowe misje tam wyciągnąć. Nie widzę też problemu, żeby połączyć obiekty z różnych źródeł, a nawet wygenerować osobny RSF do kontynuacji prac nad Częstochową (tak jak powstały RSF dla Wyczerpów oraz Ozimka).

Niemniej obecnie staram się funkcjonować w obszarze określonym paczką linia61-f2305, czyli powiększanie o dodatkowe tory to raczej dopiero we wrześniu. Docelowo chciałbym dociągnąć tory do LK64, bo leży to już z 10 lat. Do podpięcia też będzie CMK...

23
Oczywiście że da się łagodnie ruszyć. Nawet na EN57 to można zrobić, ale to zależy od wielu czynników. Po pierwsze ludzki, są maszyniści co od początku dają po kole pod same nadmiarowe, niekiedy im ten nadmiarowy zadziała to wtedy jest mocne szarpnięcie po składzie. Następnie tabor, EP09 ma skłonności do przenoszenia szarpnięć i to czuć na pierwszych wagonach podczas rozruchu i jazdy praktycznie na każdym pociągu, do tego niekiedy rozkręci się sprzęg pomiędzy lokomotywą i wagonem, albo skład jest zbyt luźno skręcony. No i jeszcze do tego dochodzi rozkład jazdy, jak jest pociąg spóźniony to każdy się to stara nadrobić, a dynamiczny rozruch może mocno w tym pomóc, innym razem rozkład jest tak źle ułożony, że starając się jechać w sposób wygodny dla pasażerów będziemy pociąg opóźniać.

24

Wychowywałem się w Macierzewie, tutaj także się urodziłem. Dorastałem w czasach, gdy na całkowskim szlaku dominowały ciężkie towarowe prowadzone "Gagarami", a składy osobowe były przeważnie zestawione z SP45 i wagonów Bipa. [...] Lata 90. Na dyskotekach dominowały przeboje między innymi Blue System oraz wczesnego Eurodance. Nastroje w kraju były zagmatwane. Ludzi ogarniał strach, niepokój, niepewność. [...] Na kolei wówczas pojawiły się "żółte czoła", towarzyszące prawie każdej lokomotywie przemalowywanej w związku z ułatwieniem widoczności.

Z pamiętnika Romka Abramowskiego, 2003

25
Na warsztacie / KWB Konin / Adamów
« dnia: 15 Czerwca 2023, 20:41:03 »
Witam

Od niedawna wraz z @KolejowyKamil pracujemy nad sceneriami KWB Konin oraz KWB Adamów.
Sceneria ma na celu odtworzyć całą sieć kolei KWB Konin oraz Adamowa jako oddzielna sceneria.


Bez rozpisywania, do rzeczy, bo na chwilę obecną nie jest zbyt wiele do pokazania przedstawiam aktualny stan prac:

Konin
tory skończone, niweleta z brakami na poszczególnych odc. (bez profilu)

Adamów
tory skończone, niweleta z brakami na poszczególnych odc. (bez profilu)



26
EU07 Simulator English forum / Odp: Source code for Starter app?
« dnia: 28 Kwietnia 2023, 12:35:31 »
Version 7.12 is on the repository- label is filled dynamically from FileVersion. I will upload an update soon.

27
Publikacje / Odp: MaSzyna 23.04
« dnia: 23 Kwietnia 2023, 17:09:06 »
NOWOŚCI W OBECNYM WYDANIU
Lista w przygotowaniu - nie zawiera wszystkich nowości, niektóre odnośniki nie mają jeszcze wpisanych zdjęć!

Wprowadzono:
  • nowy model 3D lokomotyw serii ST44:
  • nowy model 3D lokomotyw serii T448p/740/742 (bez kabiny):
    • Tekstury: T448p: 007, 008, 023, 053, 077, 081, 084, 109, 111, 118'08, 118'15, 125'09, 125'13, 126'08, 126'15, 135, 151; 740: 552-5, 572-3, 707-5, 949-3; 742: 008-6, 147-2, 245-4, 432-8, 434-4, 452-6, 510-1;
    • Autor: @DieselPower;
  • nowy model wagonu do przewozu naczep T3000e:
  • odświeżony model lokomotywy EU07:

Nowe tekstury pojazdów:

Nowe obiekty do wstawiania na scenerie:

Zaktualizowano:
  • jednostki EN57, w tym:
    • nowe wyświetlacze głównie dla starszych tekstur @jakubg1;
    • sterowniki drzwi dla egzemplarzy posiadających indywidualne otwieranie drzwi @Miłosz Dorsz, @Kermit;
    • panel SOD dla niektórych egzemplarzy @???;
    • nowe dźwięki nastawnika jazdy @Turbokibel;
    • memoriał dla ś.p. @michAL_57 w kabinie EN57-047'11.
  • komunikaty ekranowe w lokomotywach Traxx @jakubg1;
  • dźwięki dla lokomotyw serii 181, 182 oraz 183 (przekładnia) @mareczek;
  • dźwięki dla lokomotyw serii TEM2, SM48, T448p (silnik) @Toprus;

Inne zmiany:
  • SHP w Traxxach zbijamy teraz kombinacją Shift+Spacja;
  • dodano możliwość ukrycia pojazdów archiwalnych w Starterze;
  • archiwalne pojazdy zostały usunięte z domyślnych zestawień składów na sceneriach,
  • wiele pomniejszych zmian i poprawek błędów.

28
Publikacje / MaSzyna 23.04
« dnia: 23 Kwietnia 2023, 17:00:56 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 23.04!

Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu.
Pobierz instalator
NIE należy instalować paczki do folderów systemowych, takich jak Program Files!
Wymagane miejsce na dysku do procesu instalacji: 62 GiB

Instalacja manualna:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r8639.zip.torrent
Wymagane pliki dla exe: https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exefiles_common.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 64 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exe_win64.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 32 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exe_win32.zip
Starter (od @szczawik): https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230321.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Dodatkowe pliki dla twórców: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
64 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
32 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
64 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
32 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT (tylko dla systemów starszych niż Windows 10 nieposiadających aktualizacji Universal CRT):
64 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
32 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z

29
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 18 Kwietnia 2023, 11:55:26 »
Cóż, ja próbowałem uporządkować semafory w 2015 roku, ale że nie mogłem wysłać poprawek, bo ktoś mi zablokował dostęp do paczki, to sobie odpuściłem. Planowałem też zrobić generator do Rainsted, który na podstawie nazwy semafora by dobierał zawartość INC... Albo sprawdzałby zawartość istniejących plików INC i ewentualnie dopisywał brakujące rzeczy (czasem dochodziły kolejne semafory razem ze sceneriami i mogło w nich brakować realizacji nowszych pomysłów). Bo np. podawanie Sz powinno działać niezależnie od pozostałych świateł, wskaźniki W19 i W20 mogłyby się same zapalać itd.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Katastrofa kolejowa w Grecji
« dnia: 14 Kwietnia 2023, 15:33:35 »
Przy okazji innej informacji domyśliłem się, do czego służą te klucze. Otóż po katastrofie wybuchł spór między związkowcami a rządem. Związkowcy twierdzą, że ślimaczenie się z wdrożeniem zdalnego sterowania na tej linii przyczyniło się do wypadku. Jest w tym malutkie ziarenko prawdy, bo pewnie wtedy nadzór nad sytuacją ruchową byłby lepszy. Z kolei resort transportu nie bez racji argumentuje, że lokalne urządzenia w Larissie, prawidłowo użytkowane, zapewniały bezpieczeństwo. Podkreślono, że tam jest nastawianie przebiegowe (podobnie jak u nas np. we Wrocławiu Gł. w urządzeniach półblokowych - naciskamy początek i koniec drogi przebiegu, a urządzenia nastawiają drogę i wyświetlają sygnał, o ile nie ma przeszkód do jazdy). I to nastawianie wg jakiegoś rejestratora było używane do godziny na krótko przed katastrofą. Po katastrofie również działało, co potwierdzono eksperymentem. I ta skrzynka jest odpowiednikiem naszych przycisków do nastawiania zwrotnic wyłączonych z przebiegowego nastawiania, tylko tam są klucze, prawdopodobnie celem ścisłej reglamentacji ręcznego sterowania. A amperomierz - amperomierzem prądu nastawczego. Eksperci zauważyli ponadto, że kolizyjna jazda była widoczna na planie świetlnym przez 5,5 km.

Ta katastrofa jest bezlitośnie prosta, śledczy muszą ustalić tylko, dlaczego dyżurny przeszedł na ręczne nastawianie a potem nienależycie obserwował plan.

W sieci jest nagranie, jak wydając rozkaz na radiu upewnia maszynistę: Jedziesz, jedziesz...

Strony: [1] 2