Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Czarodziej

Strony: [1] 2
1
Rail Polska wije się na łuku.

3
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 01 Lutego 2023, 03:08:36 »
Poszperałem trochę w kodzie exe i szczerze - już mi przeszło. Według mnie ten codebase jest nie do odratowania. Chyba że przebrnie przez niego grupa doświadczonych programistów za kilkanaście tysięcy złotych.

Wątek póki co zamykam. Nie wyrzucać, bo wciąż jest to sporo idei zebranych w jedno miejsce.

Sorry za narobienie smaku i nadziei, jednak muszę skapitulować. Żeby w ogóle się za to zabrać, musiałbym w zasadzie rzucić wszystko. Pracę i wszystkie inne projekty. Z drugiej strony, nigdzie nie obiecałem że na pewno podejmę się tego tematu.

4
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: ET41-100 poszukiwania II
« dnia: 25 Stycznia 2023, 19:10:45 »
Wracając jeszcze do ET41-100 warto zaznaczyć, że był to pierwszy ryflowany "Jamnik", przy czym numery 101 - 111 nadal były "gładkie". Na dobre ryfle weszły od numeru bocznego 112.

5
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: ET41-100 poszukiwania II
« dnia: 24 Stycznia 2023, 20:07:19 »
Czy były jeszcze inne lokomotywy w takich barwach?
Może nie były to identyczne barwy, ale z pewnością wzornictwo wyszło z jednego biura projektowego. Mam tutaj na myśli maszyny typu 201Eg (PaFaWag), które były eksportowane do Maroka na koleje ONCF jako seria E1000. Użyte barwy są podobne, a wzór na czole na pewno posłużył później do "ozdobienia" ET41-100 w 1980 roku.

6
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: ET41-100 poszukiwania II
« dnia: 24 Stycznia 2023, 16:38:52 »
W moim avatarze jest SP47-001, ale podrzucam znane w necie zdjęcie jako załącznik. Lokomotywa poprowadziła pociąg specjalny wiozący z Poznania do Warszawy delegatów na VII Zjazd PZPR (08.12.1975), a dla celów propagandowych została pomalowana w atrakcyjny, nietypowy dla polskich kolei sposób (w tonacji kremowo-brązowej). Barwy zielone na styl SU46 otrzymała około 1977 roku.

7
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: ET41-100 poszukiwania II
« dnia: 24 Stycznia 2023, 16:30:54 »
Tak, SP47-001, chociaż schemat się trochę różnił, to okazja i kolorystyka były te same.

8
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: ET41-100 poszukiwania II
« dnia: 24 Stycznia 2023, 15:41:01 »
Lokomotywę przygotowano na VIII zjazd PZPR w Warszawie w 1980 roku i "100-tka" w "reprezentacyjnych" barwach zwanych "rządowymi" miała bodaj dwa razy prowadzić extra skład z delegatami partyjnymi do Warszawy (chyba ze Śląska). Zjazd odbywał się w dniach 11-15.02.1980. PZPR się dziś źle kojarzy, a sam rok 1980 w historii PL był bardzo burzliwy.

A propos modelu PIKO w skali HO: modele ET41-100 powstawały na zamówienie i przerabiał je z fabrycznych PIKO jeden ze znanych modelarzy (zmiana malowania, nowe reflektory lusterkowe, firanki w kabinie, zielone pulpity, sterowanie cyfrowe, białe bandaże na kołach...). W sumie tych modeli jest trochę, ale raczej nie ma dwóch takich samych - różnią się detalami względem siebie i czasem względem oryginału (oprawy żaluzji, przydział macierzysty itd.).

9
Poszukuję, chcę zrobić / ET41-100 poszukiwania II
« dnia: 23 Stycznia 2023, 15:00:02 »
Stary wątek z 2004 roku został dawno temu zamknięty dlatego założyłem nowy. Chciałbym się odnieść do fragmentu postu jak poniżej Kolegi Dudusia, bo temat jest ciekawy:

"(...) Jakiś czas później kiedy ,,era" E. Gierka legla w gruzach doszła mnie wiadomość że ET41-100 została przemalowana na zielono. Zastanawiam sie tylko kiedy i gdzie zrobiono te foty w tzw ,,barwach narodowych" które dziś stanowią tekstury do ET41-100 w symku ? Czyżby były aż tak archiwalne ?(...)"

Maszynę przemalowano na zielono podczas rewizji w 1984 w ZNTK Oleśnica. W necie jest co najmniej kilka zdjęć "100-tki" w różnych miejscach i są to zarówno fotki B&W jak i kolorowe. Zakładam, że wykonano je zarówno w HCP (taki był zwyczaj), ale również m.in. w Gliwicach i Poznaniu Głównym. Trochę szkoda, że podczas P5+M w 2019 w Ostrowie Wlkp. nie przywrócono jej takiego malowania, ale z drugiej strony komuś mogło się źle kojarzyć. Dla mnie wielka szkoda, bo na pewno fotki trafiły by na tekstury do MaSzyny.

Ostatnie dodane zdjęcie jest wykonane w Poznaniu Głównym 10.02.1980 roku.

10
20.11.2020 r. Jawor
SM42-523 ciągnie dwa kible na kasację przez malownicze szlaki. Screen można też zobaczyć na tle grupy "Maszyna" na Facebooku

11
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 19 Stycznia 2023, 09:19:34 »
Może wynikać to z faktu, że z sieci leci 3kV, a z silnika diesla na silniki trakcyjne idzie maksymalnie powiedzmy 2kV.
Nawet w słabszej wersji tzn. 111Ed są zasilane wszystkie silniki trakcyjne. Napięcie za prostownikiem dojazdowego modułu spalinowego wynosi ponad 3 kV. Tak samo jest w mocnej hybrydzie 111DE.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 18 Stycznia 2023, 15:30:02 »
Nowa lokomotywa z Pesy oznaczona 111DE ma natomiast tylko jeden pantograf nad jedną z kabin. Wynika to z zamontowania w drugiej części pojazdu sporego silnika spalinowego (Pesa deklaruje motor o mocy 1800 kW).

13
Forum / Odp: Pump upp - best crypto cośtam
« dnia: 17 Stycznia 2023, 12:57:44 »
Żaden wyciek. Po wpisaniu w gugla ip okazuje się, że jego użytkownik jest znany z ataków brute force. A z kolei po wpisaniu tytułu spamowego wątku dowiadujemy się, że nasze forum nie jest jedyne. Dotychczas używane ip i nazwę hosta zablokowałem, powinien być spokój na jakiś czas.
No i tutaj powinna być  blokada. 3-4 razy błędne hasło,  powiadomienie na meila z hasłem tymczasowym do resetu.
Tyle że z loga wygląda to tak, jakby atakujący za pierwszym razem wpisywał dobre hasło, i to przypadku wszystkich czterech użytkowników. Nie ma komunikatów o błędnym haśle.

14
Forum / Projekt uhonorowania ŚP. MichAL_57 - Zrealizowano
« dnia: 11 Stycznia 2023, 22:44:07 »
Dzień dobry Państwu.

Przed kilkoma tygodniami dowiedzieliśmy się o śmierci naszego współużytkownika - Michała (MichAL_57).
Jego tata opowiadał, że Michał pragnął włączyć się w aktywne wspomaganie projektu, a także jak tylko mógł, pomagał współużytkownikom. Niestety ciężka choroba zabrała go nam... Na zawsze...
W wątku o jego śmierci, złożyłem jego tacie obietnicę, że dołożę starań, aby syna należycie uhonorować.

Zrodził się u mnie pomysł, aby uhonorowaniem Michała było umieszczenie czegoś w kabinie jego ulubionego pojazdu.
Mój pomysł to przygotowanie naklejki podobnej do tej, która jest uhonorowaniem @youBy'a w kabinach Turbokibli. Moja wizja zakłada umieszczenie czarno białego zdjęcia Michała w jakimś stylowym obramowaniu - coś wyglądającego jak nagrobny medalion. Można by tenże medalion umieścić w którymś miejscu w kabinie EN57AL oczywiście.
Tak jak mówiłem, wszystko widzę w postaci naklejki podobnej do Jubajowej.

I tutaj prośba do osób które umiałby takie coś ładnie przygotować, pomożecie towarzysze ?
Proszę o wyrażenie opinii, zarówno Michał (spoglądający na nas z Nieba) jak i jego tata na pewno będą bardzo wdzięczni.

Ku pamięci MichAL_57
Requiescant in pace✝️ Wiecznaja pamiat'☦️

15
 na stacji w macierzewie. jest to pierwsze zdjęcie z moje serii screenów "kiedyś to było". zdjęcie jest zmodyfikowane (zrobione czarno białe) jeśli to problem to mogę zmienić.

16
Inne niekolejowe / Michał - wielki fan Kolei ♾️
« dnia: 23 Grudnia 2022, 17:59:45 »
Witajcie

Piszę w sprawie mojego syna Michała (z jego konta michAL_57), jestem jego tatą. Wiedząc jak wiele dla niego znaczyło korzystanie i kontakt ze społecznością fanów kolei, uznałem to za swój obowiązek. Chcę napisać jak dużo dla osób z niepełnosprawnościami stanowią grupy nieformalne i cyfrowy świat rozwijany w ich ramach.

Podobny wpis wysłałem na td2.info.pl bo tam się ostatnio udzielał. Postanowiłem wysłać i tu, może wybaczycie. Symulator MaSzyna był dla niego ostatnio z pewnych względów niedostępny z uwagi na ograniczenia fizyczne, ale pamiętam czasy do 2021 r. gdy się nim delektował!

Michał ostatnio pisał na forum TD2 5 października. Jeszcze w piątek, 7-go, po napisaniu matury próbnej w liceum dłubał sobie coś w GIMPie i planował pomóc w jakiejś testowej scenerii... Miałem plany go w tym wesprzeć dołączając do projektu. Miał mieć dużo czasu gdy skończy szkołę w 2023 r.

W czerwcu dobił do 17 lat. Całe życie był osobą poważnie niepełnosprawną. Od zawsze kochał kolej i autobusy. Miał chorobę mięśniową, w ostatnim roku poruszał tylko palcami dłoni, a mimo to kończył kolejne klasy ze świetnymi wynikami, ostatnio z nagrodą premiera RP. Znał nieźle 3 języki obce. Nie pamiętam, by kiedykolwiek narzekał na swój stan.

Niestety po paru dniach, 9 października rano stracił świadomość i samodzielny oddech, którego już przez ostatnie 68 dni nie odzyskał. Wiadomo, płuca też potrzebują mięśni.

W piątek 16 grudnia zmarł.

Zawsze z podziwem patrzyłem na jego wysiłki i rzeczowe wyrażanie się, co możecie łatwo sprawdzić, mimo, że napisanie choćby jednego słowa to dla niego był wysiłek większy niż dla nas. Od ponad roku dużo korzystał z respiratora.

Bardzo związał się ze społecznością TD2 i korzystał z tego symulatora (wcześniej, jak pisałem z MaSzyny, dopóki dawał radę, zafascynowany realizmem). Robił to mimo, że z komputerowych akcesoriów mógł obsługiwać już tylko myszkę i znajdował się w pozycji półleżącej. Najwyraźniej oddałby dla możliwości zajmowania się koleją wszystko. Interesował się zarówno jazdą, jak i sterowaniem ruchem.

Mam w głowie różne myśli jak upamiętnić Michała. Oczywiście bardzo mi zależy by konto forumowe Michała pozostało widoczne, choć nie będzie używane. Pomyślałem sobie pewnego dnia, czy kiedyś wizerunek Michała nie trafiłby do symulatora - na peron, do wagonu lub nawet do lokomotywy?

Dziękuję za to, co robicie. Pomyślcie o Nim, kiedykolwiek usłyszycie gwizd lokomotywy. Może to właśnie on przejeżdża i Was pozdrawia?

Konto Youtube Michała to https://www.youtube.com/channel/UCM6oIBufXJHHwJJLk0Y6PRg
Profile TD2: https://td2.info.pl/profile/?u=23976

Misiek na pewno gdzieś tam jeździ ukochanymi "kiblami". Wiadomo skąd jego internetowa ksywka - michAL-57.

Pozdrawiam,
Jarek

PS: Ceremonia pogrzebowa jest planowana w Warszawie, 28 grudnia o godz. 12 w kościele Św. Franciszka z Asyżu, przy ul. Hynka 4, Warszawa Okęcie. Następnie udajemy się na cmentarz przy ul. Pawła Lipowczana.

PS: Zamiast kwiatów, których nie będzie gdzie złożyć przy urnie na cmentarzu, proponujemy darowizny wspierające chłopców takich jak Michał: https://www.parentproject.org.pl/darowizny
Jest możliwość kupić im kilka dni więcej i tym samym spełnić życzenie Michała. W tytule przelewu można coś do niego napisać.
Dotyczy to też osób nie mogących przyjechać, a zainteresowanych tematem.

17
Forum / Boże Narodzenie 2022
« dnia: 23 Grudnia 2022, 14:33:24 »

18
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 08 Grudnia 2022, 19:17:44 »
Dodam tylko do wypowiedzi użytkownika @EU40, że ja wykorzystuję scenerię MOCZNIKI do testowania fizyk lokomotyw jak zachowują się na wzniesieniu z ciężkim towarem
Na Krzyżowej też tam była taka magiczna góreczka :>

19
Tabor kolejowy / ET22 rekord mocy
« dnia: 08 Grudnia 2022, 09:29:56 »
Witajcie!
Moc ciągła ET22 podawana w literaturze dla napięcia 3kV wynosi 3000 kW. Jak wiadomo tabor trakcji elektrycznej charakteryzuje się dużą przeciążalnością i chwilowe moce mogą osiągać dwukrotność tej wartości. Pokazany na obrazkach zapis rzeczywistej jazdy, to fragment zapisu zwykłej pracy na jednotorowej linii pomiędzy Olzą a Wodzisławiem Śląskim ze składem pociągu o masie ok. 1400 brt. Dla lepszej czytelności wykresu pomnożyłem prędkość jazdy i pozycje jazdy przez liczbę 10. Pozycje jazdy z osłabionym polem są zapisywane w prędkościomierzu jako setki. Pozycję 21 i boczniki od 1 do 6 odzwierciedla liczba z zakresu 101-106. Pozycję 48 i boczniki od 1 do 6 odzwierciedla liczba z zakresu 301-306. Moc maksymalną uzyskał kolega maszynista podczas tej jazdy na pozycji 48 i boczniku nr. 5. Moc pobierana z sieci na cele trakcyjne osiągnęła wartość 5837 kW przy prędkości 68,6 km/h.

20
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 09:23:27 »
Ojej! Kolejny świetny projekt zakończony w połowie z powodu wewnętrznych wojenek i przepychanek. Środowisko Maszyny jednak trzyma poziom :D

21
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 07 Grudnia 2022, 16:02:53 »
Dodam tylko do wypowiedzi użytkownika @EU40, że ja wykorzystuję scenerię MOCZNIKI do testowania fizyk lokomotyw jak zachowują się na wzniesieniu z ciężkim towarem, dlatego jestem na NIE jeśli chodzi o kasację tej scenerii. Innej tak znakomitej alternatywy dla Moczników obecnie nie ma, bo albo sceneria jest płaska jak stół vide Wrzosy, albo są niewielkie wzniesienia i pagórki vide L61.

22
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 07 Grudnia 2022, 15:51:16 »
Wodotrysków PRowych pragnę poinformować, że Moczniki poza niektórymi wadami dotyczącymi otoczenia, mają świetnie ukształtowana scenerię do nauki jazdy pociagami towarowymi.

23
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 20:23:59 »
Jeśli ktoś na tej scenerii szuka walorów estetycznych to powinien zrewidować swoje oczekiwania bo to tak jak szukać rozumu i godności człowieka u [...]. Argument, że jest nieprzejezdna oddalam bo ostatnio przejechałem cały popych. Jest podkreślone, że to sceneria niskiej jakości i w takim założeniu swoją rolę spełnia. Może konkurować z innymi w swojej wadze. Komuś, kto nie może sobie pozwolić na lepsze scenerie sprawi tyle samo radości co inne. Poza nazwą jej i stacji na niej nie widzę powodu czemu ta miałaby zostać usunięta a inne nie. Tym bardziej że nie zabiera znaczącej ilości miejsca na dysku.


Zakazy 22
matek123

24
Diesel to jest czar!

25
W jesiennym klimacie.

26
EU07 Simulator English forum / Odp: Viewport stuck at the vertical limit
« dnia: 28 Listopada 2022, 16:29:17 »
Im not 100% sure (not even 50%), but it can happen if you don't have "ignore gamepad signals" turn on.

27
| 14.11.2022 | Bałtyk Główny | Adolf z dwoma wydmuszkami oczekuje na możliwość wepchnięcia wagonów na teren ZNTK.

28
Na warsztacie / Odp: Przeróbki kabin Wacka
« dnia: 14 Listopada 2022, 19:59:56 »
W przypadku EN57 rzeczywiście przydałoby się przerobić nieco szarą kabinę. Bardziej pasują tam kontrolki z EP09 niż te, które są teraz, rodem z EP07-10XX. No i oczywiście pchać to na repo.
Witam witam wracam po przerwie. Takie coś na kiblu udało mi się wyskrobać w godzinkę. Kiedyś podobne lampki były na białej kabinie w EN57-1818.

29
Ok. Thank you!!! Mystery resolved.

30
Nope. We don't use emergency brake when changing cabins. Full brake, then quickly to cutoff. It won't release the brake. You pull the little lever on the opposite end of fv4a, then quickly turn in to cutoff. The locomotive will remain braked. Been there, done that. You can do it in sim too. Don't use keyboards. Quickly turn the brake handle to cutoff with your mouse.

Strony: [1] 2