Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Czarodziej

Strony: [1] 2 3 ... 12
1
Bieżące kolejowe / Odp: Katastrofa kolejowa w Grecji
« dnia: 06 Marca 2023, 10:03:02 »
No nie wiem, czy powielanie hipotez z jakiegoś forum to dobry pomysł. Większość postów to jakieś domysły albo powtarzanie plotek z internetu. Tu artykuł z CNN z transkrypcją rozmowy maszynisty z dyżurnym: https://www.msn.com/en-us/news/world/anger-boils-over-train-crash-in-greece-as-audio-released-of-driver-being-told-to-ignore-red-light/ar-AA188o8w

2
Zapewne było to wynikiem innego zamówienia: w 1976 roku do Maroka trafiło kilkadziesiąt japońskich lokomotyw wyprodukowanych przez firmę Mitsubishi lub Hitachi [źródła podają różne dane] (moc 3000 kW, Vmax 100 km/h), które posiadały co najważniejsze hamulec ED i miały... prostszą konstrukcję!
Wygląda na to, że wciąż są w służbie :)
https://twitter.com/MondeTrains/status/1628333977067986946

3
Czym się różnią?

4
Do czego służą inne pozycje kierunkowego?

5
Bieżące Symulatorowe / Odp: Czcionka wyświetlacza 7-segmentowego
« dnia: 21 Lutego 2023, 10:28:10 »
Bo to nie jest wyświetlacz siedmiosegmentowy, tylko dziewięciosegmentowy. I na takim może się wyświetlić :P

6
Kiedy byłem na wczasach w Maroko, to rozglądałem się za ich stonkami i bykami, ale pewnie spóźniłem się o jakieś 20 lat :D Każdy pociąg, którym tam jechałem, ciągnęło coś nowszego, zazwyczaj Prima.
Patrzę na tę kabinę z kierownicą po złej stronie i widzę, że tam coś za dużo manometrów jest i ten kontroler od hamulca jakiś dziwny. ONCF używał hamulców próżniowych też?

7
EU07 Foro de Simulador en español / Odp: Necesito yuda....
« dnia: 06 Lutego 2023, 13:32:36 »
Y cómo lo fue? Ya lo tienes funcionando?

8
EU07 Foro de Simulador en español / Odp: Necesito yuda....
« dnia: 01 Lutego 2023, 15:02:11 »
Buenas tardes.

Aquí tienes los ficheros sin torrent:
https://stuff.eu07.pl/maszyna-r7997.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2208/maszyna-diff-r8037-r8375.zip
https://stuff.eu07.pl/releasebins/2211/maszyna-diff-r8375-r8462.zip

Descarga los y descomprime en algún sitio, en orden.

Después mira aquí https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34955.msg561653.html#msg561653 y descarga libs.zip, eu07.zip y starter.zip. Necesitas también librerías MSVC, pero supongo que ya los tienes instalados. Suerte!

9
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: ET41-100 poszukiwania II
« dnia: 25 Stycznia 2023, 17:11:28 »
Bardzo ciekawe malowania, dziękuję.

10
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: ET41-100 poszukiwania II
« dnia: 24 Stycznia 2023, 16:29:57 »
Czy były jeszcze inne lokomotywy w takich barwach?

11
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: ET41-100 poszukiwania II
« dnia: 24 Stycznia 2023, 15:15:16 »
Co oznaczało to specjalne malowanie i czemu może się źle kojarzyć?

12
Forum / Odp: Pump upp - best crypto cośtam
« dnia: 17 Stycznia 2023, 10:38:46 »
Macie listę kont rozsyłających spam?

13
Uruchamianie Symulatora / Odp: Próba uruchomienia symulatora
« dnia: 11 Stycznia 2023, 16:20:11 »
https://learn.microsoft.com/en-us/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170
Instalator Maszyny sam ściąga i instaluje to, także coś poszło mocno nie tak.

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: Aukcja dla WOŚP - 4h jazdy ET41
« dnia: 09 Stycznia 2023, 13:57:08 »
Dzień dobry. Czy w tym roku również planujecie taką licytację?

15
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 12 Grudnia 2022, 14:15:16 »
Już były takie próby z innymi sceneriami, jeden użytkownik nawet zrobił paczkę misji dla jakiegoś Tarniowa, czy czegoś takiego. Niestety, nikt nie był zainteresowany pociągnięciem z nim tematu dalej.

16
Na warsztacie / Odp: Sceneria Jeziorka do pobrania - WiP
« dnia: 06 Grudnia 2022, 11:26:37 »
Czemu wszyscy zarzucacie prace nad sceneriami?

17
I think you can't just leave train break valve on release when changing cab, it has to be put in cut-off position.

-- Edit --

Quick googling revealed some intstruction manuals:
https://www.zzmgliwice.pl/files/lok_serii_eu06_eu07_cz1.pdf
https://www.zzmgliwice.pl/files/lok_serii_eu06_eu07_cz2.pdf

Cz2, 10.7 Cab change says:
Engage train break and leave main valve in cut-off position.

18
Symulator / Odp: Pomoc z Ekranem zewnętrznym EN57AL
« dnia: 03 Listopada 2022, 18:10:52 »
Na początek ostrzegam, nie znam się na kodzie maszyny. Ale się wypowiem.
Z grubsza działa to tak, że programik w pythonie generuje obrazek, który potem jest renderowany jako tekstura (chyba).
Kod uruchamiający skrypt jest w PyInt.cpp, cześć od renderowania w pythonscreenviewer.cpp.

19
Trochę off-topic, w ramach ciekawostki. Tu http://agad.gov.pl/koleje/Bezpieczenstwo_na_kolei.html jest instrukcja sygnałów używanych na Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej z 1859 roku.

20
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 18 Września 2022, 20:32:01 »
Wyciągnięcie i zbudowanie twojej gałęzi rozwiązało problem :)

21
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 18 Września 2022, 19:54:00 »
Wydaje mi się, że moje zmiany są już częścią 22.08, zatem wyciągnąłem gałąź youBy'ego i spróbuję się przejechać.
Dodatkowo, macos zaczął protestować i musiałem "podpisać" exe:
codesign -s - eu07mac.exe

22
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 18 Września 2022, 15:57:13 »
Też mam problem z dźwiękami. W logu znajduję coś takiego:
Failed to open file "dynamic/pkp/et22_v3/["
Bad include: can't open file "["
Były jakieś zmiany w exe od tego?

-- Edit --
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg559893.html#msg559893
Były :/

24
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 26 Lipca 2022, 17:32:19 »
W logu coś się w ogóle pojawia?

25
Nagram 9.

26
Chodzi mi o funkcję assert() z assert.h, konkretnie jest użyta tu: https://github.com/Milek7/maszyna/blob/sim/McZapkie/hamulce.cpp#L121, faktycznie, dla równych wartosci powinno zwrócić 0. Chcesz, żebym to usunął i otworzył PR?
--
Po rozmowie na Mattermost, zmiana tu: https://github.com/Milek7/maszyna/pull/20/files

27
Dzień dobry. Grzebię ostatnio trochę w kodzie, mam wyciągniętą gałąź "sim" Milka i chyba znalazłem babola w hamulce.cpp. Funkcja PFVd ma asercję PH != PL i mi się na tym wywala exe w scenariuszu l053_wieczór. Dzieje się tak, bo:
  • Funkcja jest wołana z funkcji TMHZ_EN57::GetPF, w wariancie PL = 0
  • W tym scenariuszu pociąg tła EN57-1376'19 dojeżdża na stację końcową i się gasi
  • Po pewnym czasie powietrze ucieka z układu, PH = 0 i łapie mi się na asercję
  • Nie dzieje się tak, gdy tym pociągiem się jedzie (kod nigdy nie wchodzi do funkcji PFVd
  • Nie udało mi się tego powtórzyć tym składem na TD
W związku z tym:
  • Czy jest ktoś w stanie powtórzyć to na exe z paczki lub ostatnim developerskim?
  • Czy ten EN57 jest poprawnie dodany w scenariuszu?
  • Co daje ta asercja i czy jest w ogóle potrzebna?
  • Porównywanie floatów przez operator "==" jest mocno dyskusyjne

28
Pomoc doraźna / Odp: Zoom kamery bardzo wysoka
« dnia: 15 Lipca 2022, 12:33:52 »
Maszyna czasem gryzie się z padami różnej maści, spróbuj zaznaczyć "Ignoruj sygnały z gamepada" w ustawieniach ogólnych.

29
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 13 Lipca 2022, 15:13:10 »
Nie umiem używać Xcode, więc zająłem się pythonem póki co. Przy rendererze "pełnym" ekrany działają. Przy "legacy" wylatuje wyjątek "BAD_ACCESS" (null pointer?) w funcji render_task::upload(), konkretnie dzieje się to w glGenerateMipmap(GL_TEXTURE_2D); Niestety, sam tego raczej nie rozwiążę. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć tak na szybko, co może być nie tak lub jaka jest właściwie różnica w ustawieniach GL dla różnych trybów renderowania i gdzie mogę znaleźć kod odpowiedzialny za te różnice?

30
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 07 Lipca 2022, 17:33:52 »
Jeśli działał wcześniej, to i teraz powinien. Mogę spróbować :)

-- Edit
Segfault powodowany jest przez wołanie .front() na pustym wektorze buffers w audiorenderer_extra.h. Tu otworzyłem ci PR: https://github.com/Milek7/maszyna/pull/20 z tymczasowym naprawieniem problemu. Z tym AI przejechało jeden scenariusz od początku do końca. W łikend jeśli będę miał chwilę, to spróbuję znaleźć, czemu ten bufor jest pusty.

-- Edit2
Popatrzyłem w kod i oczywiście buffer jest pusty, bo wcześniej w lambdzie buffer.id == null_resource. A to jest prawdą, bo wcześniej dzieje się "sound: failed to create AL buffer" z jakiegoś powodu :(

-- Edit3
Cóż, posiedziałem nad tym jeszcze chwilę i przyczyna zwracana z alGetError() to Invalid Value. W związku z tym, że wygląda to na problem z samym tworzeniem buforów przez alGenBuffers(), postawiłem kilka breakpointów i sprawdziłem, jak właściwie wygląda efekt końcowy, czyli wektor m_buffers. Odpaliłem w konsolce debugowania:
for (int i=0; i < m_buffers.size(); i++) ErrorLog(to_string(i).append(": ").append(to_string(m_buffers[i].id)), logtype::generic)Efekt w załączniku. Zadziwiające, że akurat 1024 i wszystkie dalsze mają id o wartości null_resource. Co dziwne, również zerowy jest zepsuty.

-- Edit4
Zerowy jest zepsuty, bo jest dodawany w konstruktorze:
buffer_manager() { m_buffers.emplace_back( openal_buffer() ); }Czyli z jakiegos powodu alGenBuffers można zawołać tylko 1023 razy o_O'

-- Edit5
No i wszystko jasne. Ehh… Apple: https://opensource.apple.com/source/OpenAL/OpenAL-67/Source/OpenAL/oalImp.h.auto.html
Spróbuję z OpenAL-soft

-- Edit6
Z OpenAL-soft działa :)

Strony: [1] 2 3 ... 12