Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Czarodziej

Strony: 1 [2] 3 4 ... 12
31
I think you can't just leave train break valve on release when changing cab, it has to be put in cut-off position.

-- Edit --

Quick googling revealed some intstruction manuals:
https://www.zzmgliwice.pl/files/lok_serii_eu06_eu07_cz1.pdf
https://www.zzmgliwice.pl/files/lok_serii_eu06_eu07_cz2.pdf

Cz2, 10.7 Cab change says:
Engage train break and leave main valve in cut-off position.

32
Symulator / Odp: Pomoc z Ekranem zewnętrznym EN57AL
« dnia: 03 Listopada 2022, 18:10:52 »
Na początek ostrzegam, nie znam się na kodzie maszyny. Ale się wypowiem.
Z grubsza działa to tak, że programik w pythonie generuje obrazek, który potem jest renderowany jako tekstura (chyba).
Kod uruchamiający skrypt jest w PyInt.cpp, cześć od renderowania w pythonscreenviewer.cpp.

33
Trochę off-topic, w ramach ciekawostki. Tu http://agad.gov.pl/koleje/Bezpieczenstwo_na_kolei.html jest instrukcja sygnałów używanych na Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej z 1859 roku.

34
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 18 Września 2022, 20:32:01 »
Wyciągnięcie i zbudowanie twojej gałęzi rozwiązało problem :)

35
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 18 Września 2022, 19:54:00 »
Wydaje mi się, że moje zmiany są już częścią 22.08, zatem wyciągnąłem gałąź youBy'ego i spróbuję się przejechać.
Dodatkowo, macos zaczął protestować i musiałem "podpisać" exe:
codesign -s - eu07mac.exe

36
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 18 Września 2022, 15:57:13 »
Też mam problem z dźwiękami. W logu znajduję coś takiego:
Failed to open file "dynamic/pkp/et22_v3/["
Bad include: can't open file "["
Były jakieś zmiany w exe od tego?

-- Edit --
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg559893.html#msg559893
Były :/

38
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 26 Lipca 2022, 17:32:19 »
W logu coś się w ogóle pojawia?

39
Nagram 9.

40
Chodzi mi o funkcję assert() z assert.h, konkretnie jest użyta tu: https://github.com/Milek7/maszyna/blob/sim/McZapkie/hamulce.cpp#L121, faktycznie, dla równych wartosci powinno zwrócić 0. Chcesz, żebym to usunął i otworzył PR?
--
Po rozmowie na Mattermost, zmiana tu: https://github.com/Milek7/maszyna/pull/20/files

41
Dzień dobry. Grzebię ostatnio trochę w kodzie, mam wyciągniętą gałąź "sim" Milka i chyba znalazłem babola w hamulce.cpp. Funkcja PFVd ma asercję PH != PL i mi się na tym wywala exe w scenariuszu l053_wieczór. Dzieje się tak, bo:
  • Funkcja jest wołana z funkcji TMHZ_EN57::GetPF, w wariancie PL = 0
  • W tym scenariuszu pociąg tła EN57-1376'19 dojeżdża na stację końcową i się gasi
  • Po pewnym czasie powietrze ucieka z układu, PH = 0 i łapie mi się na asercję
  • Nie dzieje się tak, gdy tym pociągiem się jedzie (kod nigdy nie wchodzi do funkcji PFVd
  • Nie udało mi się tego powtórzyć tym składem na TD
W związku z tym:
  • Czy jest ktoś w stanie powtórzyć to na exe z paczki lub ostatnim developerskim?
  • Czy ten EN57 jest poprawnie dodany w scenariuszu?
  • Co daje ta asercja i czy jest w ogóle potrzebna?
  • Porównywanie floatów przez operator "==" jest mocno dyskusyjne

42
Pomoc doraźna / Odp: Zoom kamery bardzo wysoka
« dnia: 15 Lipca 2022, 12:33:52 »
Maszyna czasem gryzie się z padami różnej maści, spróbuj zaznaczyć "Ignoruj sygnały z gamepada" w ustawieniach ogólnych.

43
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 13 Lipca 2022, 15:13:10 »
Nie umiem używać Xcode, więc zająłem się pythonem póki co. Przy rendererze "pełnym" ekrany działają. Przy "legacy" wylatuje wyjątek "BAD_ACCESS" (null pointer?) w funcji render_task::upload(), konkretnie dzieje się to w glGenerateMipmap(GL_TEXTURE_2D); Niestety, sam tego raczej nie rozwiążę. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć tak na szybko, co może być nie tak lub jaka jest właściwie różnica w ustawieniach GL dla różnych trybów renderowania i gdzie mogę znaleźć kod odpowiedzialny za te różnice?

44
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 07 Lipca 2022, 17:33:52 »
Jeśli działał wcześniej, to i teraz powinien. Mogę spróbować :)

-- Edit
Segfault powodowany jest przez wołanie .front() na pustym wektorze buffers w audiorenderer_extra.h. Tu otworzyłem ci PR: https://github.com/Milek7/maszyna/pull/20 z tymczasowym naprawieniem problemu. Z tym AI przejechało jeden scenariusz od początku do końca. W łikend jeśli będę miał chwilę, to spróbuję znaleźć, czemu ten bufor jest pusty.

-- Edit2
Popatrzyłem w kod i oczywiście buffer jest pusty, bo wcześniej w lambdzie buffer.id == null_resource. A to jest prawdą, bo wcześniej dzieje się "sound: failed to create AL buffer" z jakiegoś powodu :(

-- Edit3
Cóż, posiedziałem nad tym jeszcze chwilę i przyczyna zwracana z alGetError() to Invalid Value. W związku z tym, że wygląda to na problem z samym tworzeniem buforów przez alGenBuffers(), postawiłem kilka breakpointów i sprawdziłem, jak właściwie wygląda efekt końcowy, czyli wektor m_buffers. Odpaliłem w konsolce debugowania:
for (int i=0; i < m_buffers.size(); i++) ErrorLog(to_string(i).append(": ").append(to_string(m_buffers[i].id)), logtype::generic)Efekt w załączniku. Zadziwiające, że akurat 1024 i wszystkie dalsze mają id o wartości null_resource. Co dziwne, również zerowy jest zepsuty.

-- Edit4
Zerowy jest zepsuty, bo jest dodawany w konstruktorze:
buffer_manager() { m_buffers.emplace_back( openal_buffer() ); }Czyli z jakiegos powodu alGenBuffers można zawołać tylko 1023 razy o_O'

-- Edit5
No i wszystko jasne. Ehh… Apple: https://opensource.apple.com/source/OpenAL/OpenAL-67/Source/OpenAL/oalImp.h.auto.html
Spróbuję z OpenAL-soft

-- Edit6
Z OpenAL-soft działa :)

45
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 07 Lipca 2022, 17:11:41 »
AMD może nie, ale Maszyna ma problemy na Intelach też. I wychodzi na to, że na M1 również, a to wbrew pozorom wcale nie jest słaba karta. No ale jedyne, co mogę pomóc, to debugowanie tych segfaultów, bo się na niczym nie znam :(

46
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 07 Lipca 2022, 13:41:43 »
Dziękuję. Dałem na 0 i nie zapada zmrok po włączeniu świateł. Zmiana z Pythonem jest chyba zbędna, nie doprecyzowałem, że tak się zaczęło robić, jak doinstalowałem Pillow. Zmieniłem tymczasowo nazwę modułu i nie ma segfaulta. Jak będę miał nieco więcej czasu, to spróbuję przejechać jakiś większy scenariusz i zobaczę, jak się w ogóle to exe sprawuje.

Czy istnieje jakakolwiek szansa na znalezienie problemu z wydajnością na kartach innych niż NVidia? Trochę przeszukałem forum i ludzie z całkiem poważnymi Radeonami też narzekają na wydajność i jeżdżą na "legacy".

-- Edit
No nie wyszło najlepiej :D
Thread 0 Crashed::  Dispatch queue: com.apple.main-thread
0   eu07mac.exe                           0x1001617e4 audio::openal_source& audio::openal_source::bind<std::__1::__wrap_iter<unsigned long*> >(sound_source*, std::__1::vector<unsigned int, std::__1::allocator<unsigned int> >, std::__1::__wrap_iter<unsigned long*>, std::__1::__wrap_iter<unsigned long*>) + 408
1   eu07mac.exe                           0x1001617cc audio::openal_source& audio::openal_source::bind<std::__1::__wrap_iter<unsigned long*> >(sound_source*, std::__1::vector<unsigned int, std::__1::allocator<unsigned int> >, std::__1::__wrap_iter<unsigned long*>, std::__1::__wrap_iter<unsigned long*>) + 384
2   eu07mac.exe                           0x10016145c void audio::openal_renderer::insert<std::__1::__wrap_iter<unsigned long*> >(std::__1::__wrap_iter<unsigned long*>, std::__1::__wrap_iter<unsigned long*>, sound_source*, std::__1::vector<unsigned int, std::__1::allocator<unsigned int> >) + 152
3   eu07mac.exe                           0x10015e59c void sound_source::insert<std::__1::__wrap_iter<unsigned int*> >(std::__1::__wrap_iter<unsigned int*>, std::__1::__wrap_iter<unsigned int*>) + 812
4   eu07mac.exe                           0x10015db48 sound_source::play_basic() + 244
5   eu07mac.exe                           0x1000b6a34 TDynamicObject::powertrain_sounds::render(TMoverParameters const&, double) + 3252
6   eu07mac.exe                           0x1000b4074 TDynamicObject::RenderSounds() + 204
7   eu07mac.exe                           0x10001dad4 TTrack::RenderDynSounds() + 96
8   eu07mac.exe                           0x100198ea8 scene::basic_region::update_sounds() + 280
9   eu07mac.exe                           0x1001bd97c driver_mode::update() + 1100
10  eu07mac.exe                           0x1001b6bac eu07_application::run() + 696
11  eu07mac.exe                           0x1000c1830 main + 328
12  dyld                                 0x10067108c start + 520
Spróbuję dodać tam jakieś logowanie, zobaczę, co się dzieje.

47
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 06 Lipca 2022, 10:25:25 »
Rzeczywiscie, na legacy z twojej gałęzi włącza się, jest dużo FPS, ale wszystko jest czarne. Dasz link do buildów na Azure?

-- Edit
Po zainstalowaniu Pillow dostaję segfault
-------------------------------------
Translated Report (Full Report Below)
-------------------------------------

Process:               eu07mac.exe [92801]
Path:                  /Users/USER/*/eu07mac.exe
Identifier:            eu07mac.exe
Version:               ???
Code Type:             ARM-64 (Native)
Parent Process:        launchd [1]
Responsible:           Terminal [28384]
User ID:               501

Date/Time:             2022-07-06 13:13:51.2257 +0200
OS Version:            macOS 12.4 (21F79)
Report Version:        12
Anonymous UUID:        CD285B66-886C-7E9B-3D5A-DE9D1255DD4A

Sleep/Wake UUID:       AFCA71DD-5CA5-4BFA-81D5-B32965CA0502

Time Awake Since Boot: 64000 seconds
Time Since Wake:       7805 seconds

System Integrity Protection: enabled

Crashed Thread:        6

Exception Type:        EXC_BAD_ACCESS (SIGSEGV)
Exception Codes:       KERN_INVALID_ADDRESS at 0x0000000000000000
Exception Codes:       0x0000000000000001, 0x0000000000000000
Exception Note:        EXC_CORPSE_NOTIFY

Termination Reason:    Namespace SIGNAL, Code 11 Segmentation fault: 11
Terminating Process:   exc handler [92801]

VM Region Info: 0 is not in any region.  Bytes before following region: 4294967296
      REGION TYPE                    START - END         [ VSIZE] PRT/MAX SHRMOD  REGION DETAIL
      UNUSED SPACE AT START
---> 
      __TEXT                      100000000-100494000    [ 4688K] r-x/r-x SM=COW  ...*/eu07mac.exe

Thread 0::  Dispatch queue: com.apple.main-thread
0   libsystem_kernel.dylib               0x182556a90 __write_nocancel + 8
1   libsystem_c.dylib                     0x1824845b0 __swrite + 24
2   libsystem_c.dylib                     0x182463444 _swrite + 108
3   libsystem_c.dylib                     0x18246156c __sflush + 232
4   libsystem_c.dylib                     0x18246140c fflush + 36
5   libc++.1.dylib                       0x1824fd958 std::__1::basic_filebuf<char, std::__1::char_traits<char> >::sync() + 328
6   libc++.1.dylib                       0x1824ee324 std::__1::basic_ostream<char, std::__1::char_traits<char> >::flush() + 144
7   eu07mac.exe                           0x1000e7d28 WriteLog(char const*, logtype) + 528
8   eu07mac.exe                           0x1000cbe00 event_manager::AddToQuery(basic_event*, TDynamicObject const*, double) + 384
9   eu07mac.exe                           0x1000cbb94 multi_event::run_() + 116
10  eu07mac.exe                           0x1000c55f0 basic_event::run() + 272
11  eu07mac.exe                           0x1000d292c event_manager::update() + 176
12  eu07mac.exe                           0x1001c1308 driver_mode::update() + 884
13  eu07mac.exe                           0x1001ba610 eu07_application::run() + 696
14  eu07mac.exe                           0x1000c182c main + 328
15  dyld                                 0x10067108c start + 520

Thread 1:
0   libsystem_pthread.dylib               0x18258b078 start_wqthread + 0

Thread 2:
0   libsystem_pthread.dylib               0x18258b078 start_wqthread + 0

Thread 3:: com.apple.NSEventThread
0   libsystem_kernel.dylib               0x1825528b0 mach_msg_trap + 8
1   libsystem_kernel.dylib               0x182552d20 mach_msg + 76
2   CoreFoundation                       0x18265d2b0 __CFRunLoopServiceMachPort + 372
3   CoreFoundation                       0x18265b760 __CFRunLoopRun + 1180
4   CoreFoundation                       0x18265ab24 CFRunLoopRunSpecific + 600
5   AppKit                               0x18532e374 _NSEventThread + 196
6   libsystem_pthread.dylib               0x18259026c _pthread_start + 148
7   libsystem_pthread.dylib               0x18258b08c thread_start + 8

Thread 4:: AMCP Logging Spool
0   libsystem_kernel.dylib               0x1825528ec semaphore_wait_trap + 8
1   caulk                                 0x18affea2c caulk::mach::semaphore::wait_or_error() + 28
2   caulk                                 0x18afe27ac caulk::concurrent::details::worker_thread::run() + 56
3   caulk                                 0x18afe23cc void* caulk::thread_proxy<std::__1::tuple<caulk::thread::attributes, void (caulk::concurrent::details::worker_thread::*)(), std::__1::tuple<caulk::concurrent::details::worker_thread*> > >(void*) + 96
4   libsystem_pthread.dylib               0x18259026c _pthread_start + 148
5   libsystem_pthread.dylib               0x18258b08c thread_start + 8

Thread 5:: com.apple.audio.IOThread.client
0   libsystem_kernel.dylib               0x1825528b0 mach_msg_trap + 8
1   libsystem_kernel.dylib               0x182552d20 mach_msg + 76
2   CoreAudio                             0x1842a1ef4 HALB_MachPort::SendSimpleMessageWithSimpleReply(unsigned int, unsigned int, int, int&, bool, unsigned int) + 104
3   CoreAudio                             0x18412f238 HALC_ProxyIOContext::IOWorkLoop() + 3396
4   CoreAudio                             0x18412defc invocation function for block in HALC_ProxyIOContext::HALC_ProxyIOContext(unsigned int, unsigned int) + 100
5   CoreAudio                             0x1842fa304 HALB_IOThread::Entry(void*) + 88
6   libsystem_pthread.dylib               0x18259026c _pthread_start + 148
7   libsystem_pthread.dylib               0x18258b08c thread_start + 8

Thread 6 Crashed:
0   ???                                           0x0 ???
1   eu07mac.exe                           0x10015679c python_taskqueue::run(GLFWwindow*, threading::lockable<std::__1::deque<render_task*, std::__1::allocator<render_task*> > >&, threading::lockable<std::__1::deque<render_task*, std::__1::allocator<render_task*> > >&, threading::condition_variable&, std::__1::atomic<bool>&) + 332
2   eu07mac.exe                           0x100157ed0 void* std::__1::__thread_proxy<std::__1::tuple<std::__1::unique_ptr<std::__1::__thread_struct, std::__1::default_delete<std::__1::__thread_struct> >, void (python_taskqueue::*)(GLFWwindow*, threading::lockable<std::__1::deque<render_task*, std::__1::allocator<render_task*> > >&, threading::lockable<std::__1::deque<render_task*, std::__1::allocator<render_task*> > >&, threading::condition_variable&, std::__1::atomic<bool>&), python_taskqueue*, GLFWwindow*, std::__1::reference_wrapper<threading::lockable<std::__1::deque<render_task*, std::__1::allocator<render_task*> > > >, std::__1::reference_wrapper<threading::lockable<std::__1::deque<render_task*, std::__1::allocator<render_task*> > > >, std::__1::reference_wrapper<threading::condition_variable>, std::__1::reference_wrapper<std::__1::atomic<bool> > > >(void*) + 72
3   libsystem_pthread.dylib               0x18259026c _pthread_start + 148
4   libsystem_pthread.dylib               0x18258b08c thread_start + 8

Thread 7:
0   libsystem_pthread.dylib               0x18258b078 start_wqthread + 0


Thread 6 crashed with ARM Thread State (64-bit):
    x0: 0x0000000000000de1   x1: 0x0000000000000de1   x2: 0x0000000000002801   x3: 0x00000001701ceefc
    x4: 0x0000000000000001   x5: 0x0000000000000020   x6: 0x00000001701ced2c   x7: 0x00000001701ced24
    x8: 0x0000000000000000   x9: 0x0000000000002703  x10: 0x000000000000000a  x11: 0x000000000000000f
   x12: 0x0000000000000058  x13: 0x0000000000000001  x14: 0xffffffffffffffff  x15: 0x0000000000000000
   x16: 0x00000001e3e8c4bc  x17: 0x00000001e3e8c158  x18: 0x0000000000000000  x19: 0x00006000003aa440
   x20: 0x00000001004e0198  x21: 0x00000001004e3648  x22: 0x00000001004e35d8  x23: 0x0000000100ca9770
   x24: 0x00000001004e3510  x25: 0x0000600003508160  x26: 0x00000001004e3678  x27: 0x00000001004e3608
   x28: 0x00006000003aa440   fp: 0x00000001701cef30   lr: 0x0000000100155cfc
    sp: 0x00000001701cef10   pc: 0x0000000000000000 cpsr: 0x60001000
   far: 0x0000000000000000  esr: 0x82000006 (Instruction Abort) Translation fault
-- ciach ---

-- Edit 2
Wygląda na to, że przez chwilę obraz wygląda w miarę normalnie, a po chwili wszystko robi się ciemne, czarne.

-- Edit 3
I dzieje się tak dlatego, że jakaś lokomotywa na scenerii włącza jakiekolwiek światło. W załącznikach ten efekt na torze testowym.
Da się coś z tym zrobić?

-- Edit 4
Znalazłem Azure: https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build, exe stamtąd nie działa, mam aktualnego macOSa, Apple już jakiś czas temu usunęło Pythona 2.7 z systemu
dyld[59793]: Library not loaded: /System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.7/Python
  Referenced from: /Volumes/Samsung_T5/gry/MaSzyna/eu07milek.exe
  Reason: tried: '/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.7/Python' (no such file), '/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.7/Python' (no such file)

48
Na warsztacie / Odp: Natywny build MacOS
« dnia: 05 Lipca 2022, 23:36:44 »
Dobry wieczór, odgrzewam kotleta.
Rewizja 98050176 (najnowsza z oficjalnego GitHuba Maszyny, o ile można tak to nazwać).
Buduję tak:
build % cmake -DWITH_LUA=false -DWITH_OPENVR=false -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release -DPYTHON_LIBRARY=$(python-config --prefix)/lib/libpython2.7.a -DPYTHON_INCLUDE_DIRS=$(python-config --prefix)/include/python2.7 -DOPENAL_INCLUDE_DIR=/opt/homebrew/Cellar/openal-soft/1.22.2/include -DOPENAL_LIBRARY=/opt/homebrew/Cellar/openal-soft/1.22.2/lib/libopenal.dylib ..
make -j20
Kompilator: Apple clang version 13.1.6 (clang-1316.0.21.2.5)
Target: arm64-apple-darwin21.5.0
Zależności dla cmake zainstalowałem z homebrew.
Starożytnego pythona 2.7 zainstalowałem pyenvem, skopiowałem do katalogu z grą i nazwałem macpython64. Symulator się o dziwo uruchamia, FPS jak na kalkulatorze, od 7 do 12. Załączam logi z uruchomienia toru testowego i Zwierzyńca. Poważniejszych nawet nie próbowałem.

49
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 02 Czerwca 2022, 22:11:19 »
Przepraszam za insynuacje odnośnie źródeł, zredagowałem mój poprzedni post. Wygląda na to, że wersja 64bit działa z wine64 i Rosettą na macOS/arm64 :) Dziękuję za poświęcony czas, będę testował dalej w wolnych chwilach.
Edit: Symulator się włącza, 5 FPS na Zwierzyńcu nie rokuje zbyt dobrze. Cóż, spróbuję zbudować natywne exe.
Edit2: Znalazłem post ze źródłami: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,24985.msg530841.html#msg530841
Edit3: Prosta konwersja Delphi -> Lazarus nie zadziałała, więc póki co będę to odpalał z wine i skupię się na symulatorze.

50
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Maja 2022, 23:03:36 »
No tak, tylko na Debianie pewnie zainstalowałeś sobie muli-arch i całą rzeszę paczek i386. Ja takiej możliwości nie mam, niestety.
% file `which wine`
/opt/homebrew/bin/wine: Mach-O executable i386
% file `which wine64`
/opt/homebrew/bin/wine64: Mach-O 64-bit executable x86_64
% uname -a
Darwin Jabko.lan 21.5.0 Darwin Kernel Version 21.5.0: Tue Apr 26 21:08:37 PDT 2022; root:xnu-8020.121.3~4/RELEASE_ARM64_T6000 arm64
To wine i tak z Rosettą działa.
Choć samo eu07.exe odpala, 10fps na torze testowym ;)
Działa lepiej niż na moim poprzednim pracowym Dellu!

Edit: Tak, macOS. Albo Szczawik zbuduje 64 bit, albo sobie nie pogram. Źródła startera są chyba niedostępne dla motłochu. Źródła są dostępne, link jest gdzieś wcześniej w wątku.

51
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Maja 2022, 19:13:20 »
Czy jest możliwość zbudowania Startera 64 bit?
% wine Starter.exe                               
zsh: bad CPU type in executable: wine
% file Starter.exe
Starter.exe: PE32 executable (GUI) Intel 80386, for MS Windows
% wine64 Starter.exe
Nie udało się uruchomić aplikacji lub nie ma aplikacji skojarzonej z danym plikiem.
ShellExecuteEx nie powiodło się: Błąd wewnętrzny.

52
It's a DC-DC voltage converter. Rotary converter on older machines, electronic one on newer.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_converter

53
Bieżące kolejowe / Odp: Przyszłość radzieckich lokomotyw w Polsce
« dnia: 13 Kwietnia 2022, 13:57:43 »
Normalnie po staremu będzie. Polska żadnych sankcji gospodarczych na Rosję nie nałożyła.

54
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 08 Kwietnia 2022, 21:08:21 »
I tak się właśnie stało. Rozwiązało to też problem, o którym pisałem wyżej, dziękuję!

Wydaje mi się jednak, że coś jest skopane z rozkładami, gdyż w tej misji i w misji pierwszej (ep07) nie odhacza stacji Jeżynianka jel po wyjeździe.

55
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa 3 - scenariusz
« dnia: 08 Kwietnia 2022, 11:28:09 »
Czy jest jakakolwiek szansa na to, żeby ten scenariusz przeszedł testy, ktoś pomógł autorowi to dociągnąć do słynnej maszynowej jakości, żeby to mogło trafić do paczki? Szkoda, żeby skisło na forum :)

56
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 07 Kwietnia 2022, 19:54:37 »
Nie, 01-04 pokazuje pod F12. Taki wleciał z instalatora. Muszę zainstalować od nowa?

57
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 07 Kwietnia 2022, 19:01:42 »
Wrzosy TDE dwa razy wywaliły mi się w tym samym miejscu. Wjeżdżam na bok w Mokrej, stoję chwilę i Maszyna się wykrzacza. Pamięć jeszcze w rezerwie jest, log urwany. Końcówka wygląda tak:
Memcell: m_toa_sem_distmem - [SetProximityVelocity] [500.00] [-1.00]
EVENT LAUNCHED by 31514541864-8_5: m_spa_sp2
EVENT LAUNCHED by 31514541864-8_5: nu_f_sem_anim_sr2_8
Type: Animation
EVENT LAUNCHED by 31514541864-8_5: nu_f_sem_anim_sr2_9
Type: Animation
EVENT LAUNCHED by 31514541864-8_5: nu_f_sem_anim_sr2_10
Type: Animation
EVENT LAUNCHED by 31514541864-8_5: nu_f_sem_sr2n
EVENT LAUNCHED by 31514541864-8_5: nu_f_sem_info_vmax
Type: UpdateValues & Track command - [SetVelocity] [-1.00] [-1.00]
 Memcell: nu_f_sem_mem - [SetVelocity] [-1.00] [-1.00]
EVENT LAUNCHED by 31514541864-8_5: m_a_sem_info_vmax
Type: UpdateValues & Track command - [SetVelocity] [-1.00] [X]
 Memcell: m_a_sem_mem - [SetVelocity] [-1.00] [0.00]
EVENT LAUNCHED by 31514541864-8_5: m_a_sem_distinfo_stop
Type: UpdateValues & Track command - [SetVelocity] [X] [0.00]
 Memcell: m_a_sem_mem - [SetVelocity] [-1.00] [0.00]
eu06-18 received command: [trainbrakerelease]
eu06-18 received command: [pantographtogglefront]
EVENT LAUNCHED by 31514541864-8_5: r7_nurzec1
Type: Sound - [play] [channel 7]
eu06-18 received command: [independentbrakeincrease]
eu06-18 received command: [independentbrakeincrease]
eu06-18 received command: [independentbrakeincrease]
EVENT LAUNCHED: odglosy_repeat
Type: Multi-event
EVENT ADDED TO QUEUE: odglosy_stacji_scn
EVENT LAUNCHED: odglosy_stacji_scn
Type: Multi-event
EVENT ADDED TO QUEUE: s_nr_po
EVENT ADDED TO QUEUE: s_w_rakowicka
EVENT ADDED TO QUEUE: s_rakowice
EVENT ADDED TO QUEUE: s_stoki
EVENT ADDED TO QUEUE: s_nurzec
EVENT ADDED TO QUEUE: s_mokra
EVENT ADDED TO QUEUE: s_cieprzykowice
EVENT ADDED TO QUEUE: sound_groszex
EVENT ADDED TO QUEUE: sound_nowosielce
EVENT ADDED TO QUEUE: sound_bytnica
EVENT ADDED TO QUEUE: sound_arkadia
EVENT ADDED TO QUEUE: s_zachodnia
EVENT ADDED TO QUEUE: s_zdroj
EVENT ADDED TO QUEUE: s_fabryka
EVENT ADDED TO QUEUE: s_miasto
EVENT ADDED TO QUEUE: s_wolica
EVENT ADDED TO QUEUE: s_bt_po
EVENT ADDED TO QUEUE: s_jerz
EVENT ADDED TO QUEUE: sound_polepo
EVENT ADDED TO QUEUE: sound_kujprz
EVENT ADDED TO QUEUE: s_kujacin
EVENT ADDED TO QUEUE: s_ryciny
EVENT ADDED TO QUEUE: s_ryc_po
EVENT ADDED TO QUEUE: hip_po_sound
EVENT ADDED TO QUEUE: azory_snd
EVENT ADDED TO QUEUE: s_wrzosy_st
EVENT ADDED TO QUEUE: nowe_sa_snd
EVENT ADDED TO QUEUE: s_debica
EVENT ADDED TO QUEUE: s_turow
EVENT ADDED TO QUEUE: s_ppole
EVENT ADDED TO QUEUE: s_swo
EVENT ADDED TO QUEUE: odglosy_repeat
EVENT LAUNCHED: s_nr_po
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_w_rakowicka
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_rakowice
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_stoki
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_nurzec
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_mokra
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_cieprzykowice
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: sound_groszex
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: sound_nowosielce
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: sound_bytnica
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: sound_arkadia
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_zachodnia
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_zdroj
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_fabryka
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_miasto
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_wolica
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_bt_po
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_jerz
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: sound_polepo
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: sound_kujprz
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_kujacin
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_ryciny
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_ryc_po
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: hip_po_sound
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: azory_snd
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_wrzosy_st
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: nowe_sa_snd
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_debica
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_turow
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_ppole
Type: Sound - [play]
EVENT LAUNCHED: s_swo
Type: Sound - [play]
eu06-18 received command: [independentbrakeincrease]
EVENT ADDED TO QUEUE by ic1_lok: 1t_track072:event2
EVENT LAUNCHED by ic1_lok: 1t_track072:event2
Type: Multi-event
EVENT ADDED TO QUEUE by ic1_lok: aut_prz1_stop
EVENT LAUNCHED by ic1_lok: aut_prz1_stop
Type: TrackVel - [0.00]
Ktoś jeszcze ma taki problem? Gdzie jeszcze mogę zerknąć w poszukiwaniu błędu?

58
Pomoc doraźna / Odp: Ręczna zmiana zwrotnic
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 18:52:44 »
@Milek7 Takie rzeczy są gdzieś udokumentowane? :)

59
Pomoc doraźna / Odp: Ręczna zmiana zwrotnic
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 18:20:06 »
Dzień dobry, odkopuję.
W związku z tym, że w najnowszej wersji jest mapka i można na niej zmieniać sygnały semaforów, miło byłoby móc też przekładać rozjazdy. Trochę pogrzebałem i widzę, że niektóre automatyczne rozjazdy już można przekładać T/t (np. na scenerii Wrzosy). Czy to jest jakiś hack w samej scenerii czy w tych konkretnych rozjazdach tamże?

60
Pomoc doraźna / Odp: SM42 nie mogę ruszyć
« dnia: 30 Marca 2022, 17:31:31 »
Zerknij na pomocnika pod F1. Od pewnego czasu naciskanie "-" kręci dalej kierownicą, po przejściu pozycji 0 zaczynasz załączać hamulec pomocniczy.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 12