Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - gravition

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / Odp: Maszynowy Discord
« dnia: 25 Lipca 2019, 22:24:46 »
Discord musi stać na serwerze discorda i wymaga oddzielnej autoryzacji. MM jest pod naszą pełną kontrolą i jest spięty z forum. Bawcie się, ale oficjalnie nic nie będzie. Człowiek z większą renomą próbował i nic z tego nie wyszło.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lipca 2019, 15:50:13 »
Może nie chce. Jedni nie rozumieją tych co nie odpoczywają inni nie rozumieją tych co odpoczywają. Dajmy każdemu żyć i niech każdy robi co chce ;) Znam kilkanaście takich przypadków. Jeden lubi to co robi, inny pracuje żeby wnuczkom opłacić studia, kolejny ma ciężko chorego członka rodziny i pracuje na emeryturze żeby opłacić operacje itp. Ile ludzi tyle historii. Ja osobiście też sobie nie wyobrażam żebym miał kiedyś siedzieć na emeryturze i "odpoczywać". Ale podobno tak jest, że jak człowiek przyzwyczajony jest do ciężkiej pracy to po jakimś czasie już nie usiedzi na miejscu... Życie :)

3
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 01 Lipca 2019, 09:50:34 »
Jest takie piękne powiedzenie, że "wypadki (i nie tylko) wpisane są w ryzyko zawodowe maszynisty"... Owszem, na każdym stanowisku zrobiona jest ocena ryzyka i każdy kandydat musi się z tym pogodzić co tam jest napisane. Inaczej jednak jest na gruncie, bo mam na myśli wypadki z ludźmi, a nie jest to przyjemne ani dla maszynisty, ani dla komisji powypadkowej. Czy każdy jest sobie w stanie z tym poradzić? Myślę, że nikt tego nie wie, dopóki nie będzie miał z tym większej lub mniejszej styczności. Zatem jest to ryzyko, które wcześniej czy później wystawi was na próbę... Oczywiście wyżej pisano też o służbach nocnych, ale może też trafić się seria ciężkich służb pod rząd i będzie to kolejny negatywny aspekt pracy, ale są też przyjemniejsze chwile w tym zawodzie i każdy odbiera to inaczej i z czego innego czerpie satysfakcję. Tutaj jeśli ktoś wykonuje zawód maszynisty z pasją, a nie tylko dla kasy, to łatwiej mu jest/będzie znieść niedogodności, a nawet i nimi się cieszyć...

Ot, taka moja luźna opinia...

4
Z krótkiej obserwacji (bo w zasadzie dopiero zacząłem jeździć) wnioskuję, że przy podwójnej obsadzie (niezależnie czy 160km/h czy 130km/h) wszystko zależy od osób, które ze sobą jadą. Ogólnie z większością maszynistów mieliśmy zasadę, że mówimy sobie tylko o tym, że następny semafor na "Stój", ale mimo wszystko każdy się obserwował i "na wszelki" zwracał uwagę, jeśli jest jakieś ograniczenie, a widać lekkie opóźnienie kolegi z hamowaniem :D Nawet jeżdżąc za obserwatora nie bałem się zwracać uwagi, przecież to też moje życie i też za pewne byłbym pociągnięty do odpowiedzialności w razie jakiegoś zdarzenia. Ale co człowiek to inny charakter i to powinno być też weryfikowane, jak wygląda współpraca ze sobą dwóch osób.

Co do jazdy 160km/h w pojedynkę. Przede wszystkim 160km/h w przewozie regionalnym mija się z celem, za blisko siebie są przystanki i stacje, a koszty eksploatacji pojazdów rosną masakrycznie. 130 w zupełności wystarczy. Spółki powinny jednak skupić się na usprawnieniu wymiany pasażerów w miejscach postoju a nie kupowanie biletu w pierwszych drzwiach...
ETCS dla pośpiechów to powinno być minimum dla pojedynczej obsady przy 160km/h i tyle. Każdy system, który zwiększa bezpieczeństwo, powinien być stosowany.

5
Bieżące Symulatorowe / Rozkład jazdy Herby Nowe - Kępno dla Ra
« dnia: 28 Grudnia 2018, 17:19:07 »
Witam

Nie mam Facebooka, a na wysyłaniu prywatnej wiadomości nie dopatrzyłem się możliwości dołączenia załącznika.
Poniżej rozkłady jazdy pociągów z roku 2003 dla projektu Ra Herby Nowe - Kępno. 

6
Tabor kolejowy / Odp: Prąd rozruchu przetwornicy na lokomotywie EU07
« dnia: 09 Czerwca 2018, 17:52:16 »
I sprężarka normalnie startowała? To niemożliwe by obciążona i nieobciążona przetwornica miały taki sam prąd rozruchowy.
Tak oczywiście normalnie startowała. Mam gdzieś na dysku filmy dla tego "wydarzenia". Pomiar wykonałem, bo swego czasu był zarzut ze strony specjalistów od utrzymania lokomotyw, że wypalenia na komutatorze powstają, bo maszyniści nie zwracają uwagi na zalecenia opóźnienia włączenia sprężarek względem uruchamiania przetwornic (nie wszędzie są blokady za pomocą przekaźników czasowych). Prawda jest taka że prądnica mająca obroty = zero nie indukuje nic, a więc zwarcie jej wyjścia za pomocą stojących również silników sprężarek nic nie zmienia. Prądnica wzbudza się stopniowo i najpierw prąd płynący przez jej uzwojenie wzbudzenia - płynie przez szeregowo włączoną żarówkę. Dopiero gdy napięcie na zaciskach uzyska ok. 60V - pracę podejmuje elektronika regulatora napięcia, która za pomocą przekaźnika odłącza żarówkę i przejmuje zasilanie i podciąga napięcie do 110V. To wszystko trwa w czasie. Dziury na komutatorze powstawały z innego powodu, a mianowicie z niewyważenia maszyny, która zawsze zatrzymywała się w tym samym miejscu i rozruch odbywał się z tych samych działek na komutatorze.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w IR1 projekt
« dnia: 06 Czerwca 2018, 20:54:11 »
Tylko w porze nocnej na szlakach z SBL.

8
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 05 Lipca 2017, 08:34:19 »
Otwórz edytorem tekstu typu notatnik plik w głównym folderze z maszyną "eu07_input-keyboard" i zmień sobie, odszukaj numerację od hamulców czyli:
Cytuj
trainbrakeincrease num_3 // zwiekszenie stopnia hamowania zaworu maszynisty
trainbrakedecrease num_9 // zmniejszenie stopnia hamowania zaworu maszynisty
trainbrakecharging num_. // napelnianie uderzeniowe przewodu glownego
trainbrakerelease num_4 // ustawienie zaworu maszynisty w pozycji jazdy
trainbrakefirstservice num_2 // pozycja pierwszego stopnia hamowania
trainbrakeservice num_5 // pozycja hamowanie pelnego
trainbrakefullservice num_8 // pozycja hamowania uzupelniajacego
trainbrakeemergency num_0 // hamowanie nagle
I pozmieniaj sobie cyferki. P.S. Ten wpis powyżej jest oparty na starych ustawieniach o takich jakich opisujesz.

Strony: [1]