Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - gravition

Strony: [1] 2
1
Bocznica / Odp: Modlitwa o Ratunek
« dnia: 17 Marca 2020, 18:49:51 »
Z modlitwami to proszę sobie iść do kościołów, to jest forum symulatora MASZYNA a nie modlitewnik. To ten sam poziom jak ktoś kiedyś się pluł, że w logo rainsteda jest symbol egipskiego boga Ra od nicku jednego z developerów - dla mnie czysty debilizm. I tak, jestem osobą wierzącą, ale do cholery, miejmy rozum i godność człowieka....

2
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 04 Lutego 2020, 22:06:58 »
Nikt nie będzie się Ciebie czepiał, jak przekroczysz o 1-3 i zaraz przyhamujesz, bo to będzie oznaczało, że maszynista jest czujny i pilnuje prędkości. Natomiast jak ktoś notorycznie przekracza, jeździ np. 121 albo 122 tam gdzie jest 120, albo jak niektórzy agenci zamiast 120 jadą 140-150, no to tutaj już mówimy o potrąceniu % premii, a nawet w skrajnych przypadkach odsunięciu od jazdy.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 04 Lutego 2020, 19:28:24 »
Jeżdżę na EN57AL, FPS i ALc oraz na impulsach. Jeśli chodzi o krótkie trasy tempomat wręcz przeszkadza w sprawnych rozruchach, bo ogranicza moc (dotyczy tylko impulsa), natomiast jeśli między przystankami są dłuższe odległości, górki spadki itd. to korzystam z tempomatu, bo odchodzi mi pilnowanie prędkości i mogę skupić się na szlaku (oczywiście na prędkość też trzeba czasem spojrzeć, bo tempomat może nie zadziałać jak powinien).
Jeśli chodzi o lokele i ich tempomat, to pesowe wynalazki potrafią na ustawionych 130km/h pojechać nawet +5 km/h więcej, więc maszyniści wolą czasem jechać bez tego badziewia.

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 21 Stycznia 2020, 18:20:12 »
W nowej paczce, niech mi ktoś powie - jak ruszyć  EN76? Drzwi zablokowane, schodki schowane a nabite powietrza i po zmianie przepustnicy na jazde nic nie schodzi? Sorki za lajkowość :D
wyluzuj hamulec sprężynowy czerwonym przyciskiem obok zadajnika jazdy

5
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 02 Grudnia 2019, 16:25:35 »
[...]tory zamknięte nie dzielą się na prawe i lewe[...]
Mylisz się kolego, inne zasady obowiązują przy wjeździe z zamkniętego toru szlakowego lewego, a inne z toru szlakowego prawego względem wjazdu na posterunek zapowiadawczy. Jadąc z lewego zamkniętego jedziesz na N, z zamkniętego prawego na S, chyba że jest możliwość podania odpowiedniego sygnału zezwalającego / Sz, z resztą o tym, w jaki sposób odbędzie się powrót z zamkniętego toru informować będzie odpowiednia rubryka w rozkazie Nrob.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 01 Grudnia 2019, 20:22:01 »
Zaraz, bo tu niektórzy się gubią.
Posterunek odstępowy, taki jak tutaj:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/4/41/Lednogora.png
W przypadku, gdy pociąg jadąc od strony Pobiedzisk w kierunku Gniezna jechałby po torze lewym, zatrzymując się przed wskazującym sygnał S1 semaforem "A", chcąc jechać dalej, jechałby na rozkaz pisemny S, a nie N. To jest jedyny przypadek, gdzie na torze lewym można dostać rozkaz pisemny S na pominięcie semafora.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 01 Grudnia 2019, 11:35:58 »
Jak dla mnie zapis
Cytuj
5.Za pomocą rozkazu pisemnego „N” wydaje się drużynie pociągowej następujące zezwolenia, polecenia i informacje:
2)zezwolenie na wjazd pociągu z toru szlakowego lewego (z kierunku przeciwnego do zasadniczego), przy którym nie ma semafora wjazdowego lub innego urządzenia sygnałowego albo gdy nie można na nich podać odpowiedniego sygnału,
jest wystarczająco czytelny i określenie "na nich" odnosi się zarówno do semafora jak i urządzenia sygnałowego. Mając blokadę PP lub SS lub PS lub SP, czyli ruch dwukierunkowy po obydwu torach szlakowych, dojeżdżając do semafora wjazdowego danej stacji po torze lewym, nie ważne czy prawy jest zamknięty czy nie, w przypadku gdy semafor lub urządzenie sygnałowe się zepsuło i nie można na nich podać sygnału, wjazd odbywa się na rozkaz pisemny N rubryka 5.
Tak tłumaczył mi mój instruktor ruchowy, że wszystko, co dotyczy jazd po torze lewym znajduje się w rozkazie pisemnym N, za wyjątkiem pominięcia obsługiwanego semafora posterunku odstępowego bez możliwości zmiany kierunku jazdy.

8
Bieżące kolejowe / Odp: "Elfie" podwozie
« dnia: 26 Sierpnia 2019, 13:32:02 »
Zgodnie z DTR wózek ten wazy 7,1 tony.

9
W sumie to miałem już w planach złapanie takiej jednostki i obfocenie wszystkiego, bo dostęp miałbym bez problemu, ale nazywanie ludzi, dla których kolej to pasja i hobby "zboczuchami", ba, od niektórych w pracy usłyszałem że miłośnicy kolei są pojeb*mi... sorry, odechciało mi się. Radź se sam.

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 17:48:12 »
Byłoby to bardzo dobre urozmaicenie jazdy, dalszym etapem rozwoju mogłoby być urozmaicenie dźwięków jazdy w zależności od rodzaju zastosowanych podkładów itd. Dla mnie pomysł na +
Mogę dostarczyć materiał dźwiękowy z różnych pojazdów (en57, ed78 itd.)

11
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 25 Lipca 2019, 13:42:56 »
Zgodnie z instrukcją słuchanie muzyki w kabinie podczas jazdy jest zabronione, tak samo jak korzystanie z telefonu komórkowego

12
Tabor kolejowy / Odp: ET22 wentylatory silników trakcyjnych
« dnia: 05 Lipca 2019, 22:40:04 »
Luzem teoretycznie nie, bo nie obciążasz tak silników trakcyjnych i nie grzeją się mocno, ale to i tak jest nieprawidłowa praktyka, bo po coś te wentylatory zostały zabudowane.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 30 Czerwca 2019, 19:18:36 »
Jeżeli spełniasz wymagania zdrowotne, masz kulturę osobistą i jesteś poukładaną osobą, to nie widzę najmniejszego problemu, na kursie w POLREGIO są teraz 2 kobiety które również z koleją nie miały prawie w ogóle do czynienia, startują od zera, i sobie bardzo dobrze radzą, także śmiało startuj

14
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Moc ogrzewania wagonów
« dnia: 09 Czerwca 2019, 20:38:58 »
Dla EN76 z DTR wyciągnąłem takie dane:
Ogrzewanie na 1 człon ok. 37 kW
Klimatyzacja na 1 człon ok. 32 kW

edit - dane dla EN57AL (thermoking)
ogrzewanie 1 klimatyzator 20 kW
klimatyzacja 1 klimatyzator 31 kW

15
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 07 Kwietnia 2019, 21:05:55 »
A w prawdziwym świeci? Bo z jakiegoś powodu w modelu tego nie zrobiłem.

Tak, w prawdziwym elfie ten przycisk świeci po załączeniu tempomatu.

16
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dźwięk wydawany przez szyny.
« dnia: 09 Marca 2019, 20:55:43 »
Myślę że koledze chodzi o korugację szyn, czyli faliste zużycie powierzchni tocznej szyny

http://acei.put.poznan.pl/index.php/acei/article/view/104/80

17
Nie wiem czy już to macie, ale na EP08-006 jest w kabinach plakacik z ładną panią na tle ładnego czerwonego BMW ;)

18
Źle mnie zrozumiałeś, przy odrobinie chęci i woli wszystko się da, tylko trzeba chcieć, a z tym jest u nas problem. Gdyby u nas odpowiednio to uregulować i zorganizować, to również by to dobrze działało, problem leży w systemie, który jest przestarzały i nadal pisany pod parowozy w momencie, gdy w eksploatacji mamy pendolino z ERTMS na pokładzie.
Tak samo nie wiem czy jesteś w temacie propozycji zmian sygnalizacji w Polsce ->
http://www.ikolej.pl/fileadmin/user_upload/Seminaria_IK/Styczen19_Torun_Golebiewski.pdf?fbclid=IwAR129EWZxARFJ7uycBIrCNbce3RkHzQXy9IKetKyrwbKiKXUNy8qKLLetTE
Niepotrzebne komplikowanie, zamieszanie, przerost formy nad treścią, przebajerowanie. W Niemczech jest prosty i sprawny system sygnalizacji, o czym pisze wiele osób mających doświadczenie w poruszaniu się po tamtejszych torach, zamiast wziąć przykład z tego co dobre, wymyśla się coś na siłę i niepotrzebnie komplikuje życie. Żebyś nie zrozumiał mnie źle - fajnie, że ktoś zajął się tym tematem i chce wprowadzić zmiany, ale jak zwykle jest to robione nie tak jak powinno, jak wiele różnych innych rzeczy, które aż proszą się o reformę.

19
Porównywanie pilotów do maszynistów jest nietrafione, proszę nie porównywać nieporównywalnie bardziej skomplikowanej kabiny samolotu do kabiny maszynisty. Maszynista będąc w pojedynkę jest w stanie samodzielnie obsłużyć maszynę, co jest bardzo utrudnione w przypadku samolotu i jest to zupełnie inna para kaloszy. I proszę sobie szczerze odpowiedzieć na pytanie, czym tak naprawdę w trakcie jazdy zajmuje się pomocnik maszynisty? Siedzi i ślepi się na szlak, nie wykonuje żadnych czynności związanych z obsługą maszyny, może jedynie podać sygnał RP1 lub wdusić grzyba od hamowania nagłego, NIC poza tym. Jedynie w dawnych czasach wykonywał polecenia głównego maszynisty w stylu przynieś podaj pozamiataj podłącz loka do wagonów. I to, co najważniejsze, a co zostało już wyżej poruszone i każdy maszynista z większym lub mniejszym doświadczeniem potwierdzi, że osoba siedząca na miejscu pomocnika maszynisty często gęsto po prostu rozprasza prowadzącego, ja osobiście jak jadę i mi ktoś nadaje z boku o pierdołach to dostaję palmy bo mnie to rozprasza i nie mogę się skupić na jeździe. A jak zwrócisz takiemu uwagę, to jeszcze się sfocha i potem rozgaduje jaki to niekoleżeński jesteś. Jazda w pojedynkę z prędkością 160km/h jest jak najbardziej możliwa, a jeżeli ktoś twierdzi, że przeszkodą jest ograniczona percepcja, to należy tutaj poruszyć temat badań lekarskich, a głównie chodzi o psychotesty, gdyż to one mają za zadanie stwierdzić, czy dany kandydat posiada odpowiednie zdolności i czasy reakcji,a co za tym idzie czy jest w stanie poprowadzić pociąg. Do przemyślenia jest kształt tych testów, sposób sprawdzania percepcji, odruchów i innych rzeczy mających wpływ na prawidłową reakcję osoby prowadzącej pociąg na sytuację ruchową. Można też powiedzieć, że w warunkach nocnych, w deszczy czy we mgle jazda w pojedynkę z dużą prędkością jest ogromnym ryzykiem, ale taki jest już ten zawód, i jak ktoś się na niego decyduje to powinien wiedzieć co go czeka.

20
Poradniki / Odp: [SCN] Poradnik tworzenia w Rainsted
« dnia: 13 Lutego 2019, 19:07:40 »
To, ze edytor jest zaawansowany i posiada wiele różnych możliwości pozwalających na "inżynierskie zastosowanie" nie musi kłócić się z tym, by posiadał przejrzysty, czytelny i w miarę ogarnięty interfejs, pozwalający się w nim odnaleźć i ogarnać jego opcje. Póki co to edytor rainsted wykorzystuję właściwie tylko i wyłącznie do ściągania podkładów z geoportalu, bo ułożenie prostego toru jest tak czasochłonne i skomplikowane, że położenie 30 km scenerii zajmuje pół roku, a gdzie teren, obiekty itd....

21
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 31 Stycznia 2019, 09:16:17 »
W kolejach wielkopolskich od jutra rusza kurs na świadectwo maszynisty dla osób, które posiadają już licencję maszynisty. Był również nabór na kurs na licencję maszynisty, ale warunkiem było zapłacenie 5000 PLN i życie 3 miesiące bez jakiejkolwiek pensji ani możliwości dorobienia sobie ze względu na stacjonarny tryb zajęć.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 09 Stycznia 2019, 12:43:37 »
PKP Cargo z tego co słyszałem cały czas przyjmuje ludzi, gdybyś napisał przed nowym rokiem to Koleje Wielkopolskie też przyjmowały kandydatów z licencją i od 01.02 startuje kurs na świadectwo, obserwuj też stronę PKP IC bo oni też na pewno będą potrzebować

23
Bieżące kolejowe / Odp: Wskaźniki W6a, W6b oraz Rp1
« dnia: 29 Grudnia 2018, 17:43:58 »
Tak jak mówi Atapi, długi ton to długi ton i wychodzę z założenia, że spokojnie z 2-3 sekundy można trzymać trąbę. Ale większość mechaników, których spotykam tylko odklepuje, żeby zawór zadziałał i odpisał się w komputerze, że został uruchomiony ;)
A zdarzają się jeszcze tacy, którzy dają zjebkę "co ty niewyżyty seksualnie jesteś? ogłuchnąć chcesz?" :)

24
Na warsztacie / Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« dnia: 23 Lipca 2018, 08:42:23 »
Przede wszystkim czytelny rozkład jazdy, dostępny pod którymś z klawiszy F1-F12, najlepiej gdyby pokazywał się w formie graficznej albo był zaciągany z pdfa tak jak np. w misji l053 poranek - tam są fajne rozkłady jazdy, które odpalam na drugim monitorze i czuję się jak w lokomotywie. Oprócz tego czytelniejsze opisy przycisków w kabinie maszynisty.

25
Proszę o uściślenie, w jakich przypadkach sygnał obowiązuje do semafora SBL, chodzi np. o wyjazd na sygnał Sz? Wtedy jest jazda 20km/h od semafora wyjazdowego, na którym podany jest Sz do semafora SBL?

26
Wyobraź sobie, że tego wagonu nie ma, dwa SA łączysz sprzęgiem śrubowym, powietrzem i właśnie tym kabelkiem, przez który idą sygnały elektryczne sterowania, w tym sip. Łączenie SA - wagon - SA jest zrobione w taki sam sposób, tylko w podwoziu wagonu jest przedłużacz, którym idą sygnały elektryczne sterowania między SA

27
Testami, kwadracikami się nie przejmuj, przejdziesz to bez problemu przy 1 podejściu, te testy są po to żeby odsiać ludzi z refleksem szachisty, zakładając, że idąc na maszynistę jesteś pewien swojego zdrowia i swojego refleksu, masz prawo jazdy kategorii B i jeździsz samochodem, to przejdziesz to bez problemu, pozdro i trzymam kciuki

28
Tabor kolejowy / Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« dnia: 09 Czerwca 2018, 19:36:05 »
Na nowoczesnych EZT z zamontowanymi systemami R&G za pozycjonowanie składu odpowiedzialny jest moduł drogi. Aktualna pozycja pociągu na bieżąco odczytywana jest z GPS i czujników zamontowanych na osiach (obliczanie pozycji pociągu na podstawie przejechanej drogi odcinkowej w przypadku utraty sygnału GPS). Dane te przekazywane są przez moduł drogi do komputera sterującego SRG5000 (stary, wyszedł z użytku) lub SRG6000 (montowany w pojazdach nowych lub po modernizacji), które znajdują się w kabinach maszynisty. Komputer SRG ma wprowadzone w konfiguracji tzw. check pointy na stacjach, które mają postać okręgu o promieniu około 500m z środkiem na stacji. Gdy pojazd wjedzie w obręb danego okręgu system informacji pasażerskiej sygnalizuje zbliżanie się do tej stacji, po zatrzymaniu się pojazdu sygnalizuje postój na danej stacji, a po ruszeniu pojazdu i wyjechaniu z okręgu zapowiada następną stację, po czym przechodzi w tryb wyświetlania pozostałej trasy.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Zmiany w IR1 projekt
« dnia: 06 Czerwca 2018, 20:49:48 »
Dobrze przeczytałem, że wymagają od towarowych stosowania świetlnego Pc5 w przypadku jazdy po szlakach z SBL?

30
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 19 Lipca 2017, 21:13:25 »
zeby nikt nie mogl sie nagle rozmyslec, szkodzac projektowi
taka sytuacja miała niedawno miejsce w train driverze powodując chaos i zamęt którego skutki odczuwamy do dzisiaj, zebranie się do kupy i ogarnięcie tego burdelu którego narobiły te osoby trwać będzie jeszcze kupę czasu, więc jestem przeciwko jakimkolwiek zmianom, niech zostanie tak jak jest, bo wyjdzie to na dobre maszynie, na pewno nikt nie chciałby tutaj informacji o nagłym odejściu jakiegoś deva i zniknięciu np. elfa bo tak.

Strony: [1] 2