1
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 14:03:05 »
Wypaliło mi oczy. Czy to 2005 rok? Powrót do przeszłości?
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
To co wtedy już przedstawili było naprawdę imponujące. Generalnie największym problemem od strony technicznej były dla nich stare pojazdy o stosunkowo dużej awaryjności oraz mało "tech friendly". Natomiast co do samego prowadzenia pociągu i nauki AI zachowań, to materiałem wyjściowym miały być dane zebrane podczas prowadzenia programu Maszynista 5.0.Wprowadzenie głupiego wskaźnika W21a uprzedzającego o wskaźniku W21 to niekończąca się papierologia i biurokratyczna przepychanka (nie wspominając o kosztach), a pociągi miałyby w najbliższej (10-20 lat) przyszłości zacząć po istniejącej infrastrukturze jeździć autonomicznie? Dobrze zrobione prezentacje w powerpoincie zawsze dobrze wyglądają, jednak rzeczywistość jest jaka jest.
Najgorsze jak jedzie gość któremu tłumaczysz krok po kroku co może być przyczyną, a on i tak swoje "ja tam się nie znam…" albo mimo nakierowania on nadal, że "nie widzi". Z przykrością muszę stwierdzić, że kultura techniczna leży.Wszystko się w 100% zgadza, sam miałem okazję prowadzić taką osobę po sznurku co dokładnie ma robić, jakie zawory zamykać, a potem okazało się że mimo to zrobił wszystko na opak i nie mógł ruszyć. Zamiast szlak blokować pół godziny blokowali go ponad dwie. Nie wspominając już o tym, że po zdarzeniu jak go spotkałem, to przyznał się, że dzwonił do pewnego instruktora i jak usłyszałem, co ten instruktor kazał mu zrobić to się za głowę złapałem, że ktoś z 40 letnim doświadczeniem mógł mu takie buble podpowiedzieć a ja zachodziłem w głowę, dlaczego tego wozu nie szło ruszyć skoro robił wszystko tak jak mu kazałem. Dodam, że osoba która walczyła na szlaku jest z tego samego kursu co ja, więc to jest to o czym jest pisane wyżej - połowa sukcesu to kurs, druga połowa to zaangażowanie pracownika. Jak ktoś olewa i jeździ na zasadzie "jakoś to będzie" bo ma telefon przy tyłku i w razie w gdzieś zadzwoni, to potem w praniu wychodzi to co wyżej.
Sorry, pisałem to już raz w innym wątku, ale to trzeba powtórzyć - Rainsted w żadnym wypadku nie jest trupem. Na prawdę, jak ktoś ma chęci się nauczyć, to da się to zrobić, a możliwości tego edytora są potężne. Uważam, że jak ktoś szuka "prostszego edytora", to po prostu chce pójść na łatwiznę, a trasa "wypluta" z takiego edytora nie byłaby zbyt realistyczna. Szkoda by było porzucać też włożone w niego lata pracy.
S = trzystawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa na szlaku jednotorowym lub jednokierunkowa na szlaku dwutorowym dla jazdy pociągu w kierunku zasadniczymNiestety, jak to w PLK, zdarzył się błąd przy konstrukcji rozkładów jazdy, i mamy sytuacje taką, iż w niektórych miejscach, jak np. Puszczykówko, gdzie na gruncie urządzenia sterowania ruchem kolejowym przystosowane są do prowadzenia ruchu na zasadach blokady czterostawnej, miejsca te mają w wewnętrznym rozkładzie jazdy błędne oznaczenie SS.
SS =trzystawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa naszlaku dwu lub więcej torowym, przystosowana dla jazdy pociągupo torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego
SP =trzystawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa dla jazdy pociągu w kierunku zasadniczym i jednoodstępowa (półsamoczynna) blokada liniowa przystosowana dla jazdypociągu po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego, naszlaku dwu lub więcej torowym
PS = jednoodstępowa (półsamoczynna) blokada liniowa dla jazdypociągu w kierunku zasadniczym i trzystawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa przystosowana dla jazdy pociągu po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego, na szlaku dwu lub więcej torowym
4S = czterostawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa na szlaku jednotorowym lub jednokierunkowa na szlaku dwutorowym dla jazdy pociągu w kierunku zasadniczym
4SS = czterostawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa na szlaku dwu lub więcej torowym, przystosowana dla jazdy pociągu po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego
4SP = czterostawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa dla jazdy pociągu w kierunku zasadniczym i jednoodstępowa (półsamoczynna) blokada liniowa przystosowana dla jazdy pociągu po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego, na szlaku dwu lub więcej torowym
P4S = jednoodstępowa (półsamoczynna) blokada liniowa dla jazdy pociągu w kierunku zasadniczym i czterostawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa przystosowana dla jazdy pociągu po torze w kierunku u przeciwnym do zasadniczego, na szlaku dwu lub więcej torowym
Ktoś coś wie w jakiej medycynie pracy można zrobić prywatnie badania do licencji?
W nowej paczce, niech mi ktoś powie - jak ruszyć EN76? Drzwi zablokowane, schodki schowane a nabite powietrza i po zmianie przepustnicy na jazde nic nie schodzi? Sorki za lajkowość :Dwyluzuj hamulec sprężynowy czerwonym przyciskiem obok zadajnika jazdy
[...]tory zamknięte nie dzielą się na prawe i lewe[...]Mylisz się kolego, inne zasady obowiązują przy wjeździe z zamkniętego toru szlakowego lewego, a inne z toru szlakowego prawego względem wjazdu na posterunek zapowiadawczy. Jadąc z lewego zamkniętego jedziesz na N, z zamkniętego prawego na S, chyba że jest możliwość podania odpowiedniego sygnału zezwalającego / Sz, z resztą o tym, w jaki sposób odbędzie się powrót z zamkniętego toru informować będzie odpowiednia rubryka w rozkazie Nrob.
5.Za pomocą rozkazu pisemnego „N” wydaje się drużynie pociągowej następujące zezwolenia, polecenia i informacje:jest wystarczająco czytelny i określenie "na nich" odnosi się zarówno do semafora jak i urządzenia sygnałowego. Mając blokadę PP lub SS lub PS lub SP, czyli ruch dwukierunkowy po obydwu torach szlakowych, dojeżdżając do semafora wjazdowego danej stacji po torze lewym, nie ważne czy prawy jest zamknięty czy nie, w przypadku gdy semafor lub urządzenie sygnałowe się zepsuło i nie można na nich podać sygnału, wjazd odbywa się na rozkaz pisemny N rubryka 5.
2)zezwolenie na wjazd pociągu z toru szlakowego lewego (z kierunku przeciwnego do zasadniczego), przy którym nie ma semafora wjazdowego lub innego urządzenia sygnałowego albo gdy nie można na nich podać odpowiedniego sygnału,