Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - gravition

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: EN57 - jednorazowy stuk / uderzenie przy ruszaniu
« dnia: 04 Października 2020, 00:49:36 »
A to nie czasem kierpoć zamyka drzwi zaraz za kabiną maszynisty standardowym pierd*lnięciem?

2
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 04 Lutego 2020, 19:28:24 »
Jeżdżę na EN57AL, FPS i ALc oraz na impulsach. Jeśli chodzi o krótkie trasy tempomat wręcz przeszkadza w sprawnych rozruchach, bo ogranicza moc (dotyczy tylko impulsa), natomiast jeśli między przystankami są dłuższe odległości, górki spadki itd. to korzystam z tempomatu, bo odchodzi mi pilnowanie prędkości i mogę skupić się na szlaku (oczywiście na prędkość też trzeba czasem spojrzeć, bo tempomat może nie zadziałać jak powinien).
Jeśli chodzi o lokele i ich tempomat, to pesowe wynalazki potrafią na ustawionych 130km/h pojechać nawet +5 km/h więcej, więc maszyniści wolą czasem jechać bez tego badziewia.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 02 Grudnia 2019, 16:25:35 »
[...]tory zamknięte nie dzielą się na prawe i lewe[...]
Mylisz się kolego, inne zasady obowiązują przy wjeździe z zamkniętego toru szlakowego lewego, a inne z toru szlakowego prawego względem wjazdu na posterunek zapowiadawczy. Jadąc z lewego zamkniętego jedziesz na N, z zamkniętego prawego na S, chyba że jest możliwość podania odpowiedniego sygnału zezwalającego / Sz, z resztą o tym, w jaki sposób odbędzie się powrót z zamkniętego toru informować będzie odpowiednia rubryka w rozkazie Nrob.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 01 Grudnia 2019, 20:22:01 »
Zaraz, bo tu niektórzy się gubią.
Posterunek odstępowy, taki jak tutaj:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/4/41/Lednogora.png
W przypadku, gdy pociąg jadąc od strony Pobiedzisk w kierunku Gniezna jechałby po torze lewym, zatrzymując się przed wskazującym sygnał S1 semaforem "A", chcąc jechać dalej, jechałby na rozkaz pisemny S, a nie N. To jest jedyny przypadek, gdzie na torze lewym można dostać rozkaz pisemny S na pominięcie semafora.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 01 Grudnia 2019, 11:35:58 »
Jak dla mnie zapis
Cytuj
5.Za pomocą rozkazu pisemnego „N” wydaje się drużynie pociągowej następujące zezwolenia, polecenia i informacje:
2)zezwolenie na wjazd pociągu z toru szlakowego lewego (z kierunku przeciwnego do zasadniczego), przy którym nie ma semafora wjazdowego lub innego urządzenia sygnałowego albo gdy nie można na nich podać odpowiedniego sygnału,
jest wystarczająco czytelny i określenie "na nich" odnosi się zarówno do semafora jak i urządzenia sygnałowego. Mając blokadę PP lub SS lub PS lub SP, czyli ruch dwukierunkowy po obydwu torach szlakowych, dojeżdżając do semafora wjazdowego danej stacji po torze lewym, nie ważne czy prawy jest zamknięty czy nie, w przypadku gdy semafor lub urządzenie sygnałowe się zepsuło i nie można na nich podać sygnału, wjazd odbywa się na rozkaz pisemny N rubryka 5.
Tak tłumaczył mi mój instruktor ruchowy, że wszystko, co dotyczy jazd po torze lewym znajduje się w rozkazie pisemnym N, za wyjątkiem pominięcia obsługiwanego semafora posterunku odstępowego bez możliwości zmiany kierunku jazdy.

6
W sumie to miałem już w planach złapanie takiej jednostki i obfocenie wszystkiego, bo dostęp miałbym bez problemu, ale nazywanie ludzi, dla których kolej to pasja i hobby "zboczuchami", ba, od niektórych w pracy usłyszałem że miłośnicy kolei są pojeb*mi... sorry, odechciało mi się. Radź se sam.

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 17:48:12 »
Byłoby to bardzo dobre urozmaicenie jazdy, dalszym etapem rozwoju mogłoby być urozmaicenie dźwięków jazdy w zależności od rodzaju zastosowanych podkładów itd. Dla mnie pomysł na +
Mogę dostarczyć materiał dźwiękowy z różnych pojazdów (en57, ed78 itd.)

8
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka w lokomotywie.
« dnia: 25 Lipca 2019, 13:42:56 »
Zgodnie z instrukcją słuchanie muzyki w kabinie podczas jazdy jest zabronione, tak samo jak korzystanie z telefonu komórkowego

9
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Moc ogrzewania wagonów
« dnia: 09 Czerwca 2019, 20:38:58 »
Dla EN76 z DTR wyciągnąłem takie dane:
Ogrzewanie na 1 człon ok. 37 kW
Klimatyzacja na 1 człon ok. 32 kW

edit - dane dla EN57AL (thermoking)
ogrzewanie 1 klimatyzator 20 kW
klimatyzacja 1 klimatyzator 31 kW

10
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dźwięk wydawany przez szyny.
« dnia: 09 Marca 2019, 20:55:43 »
Myślę że koledze chodzi o korugację szyn, czyli faliste zużycie powierzchni tocznej szyny

http://acei.put.poznan.pl/index.php/acei/article/view/104/80

11
Źle mnie zrozumiałeś, przy odrobinie chęci i woli wszystko się da, tylko trzeba chcieć, a z tym jest u nas problem. Gdyby u nas odpowiednio to uregulować i zorganizować, to również by to dobrze działało, problem leży w systemie, który jest przestarzały i nadal pisany pod parowozy w momencie, gdy w eksploatacji mamy pendolino z ERTMS na pokładzie.
Tak samo nie wiem czy jesteś w temacie propozycji zmian sygnalizacji w Polsce ->
http://www.ikolej.pl/fileadmin/user_upload/Seminaria_IK/Styczen19_Torun_Golebiewski.pdf?fbclid=IwAR129EWZxARFJ7uycBIrCNbce3RkHzQXy9IKetKyrwbKiKXUNy8qKLLetTE
Niepotrzebne komplikowanie, zamieszanie, przerost formy nad treścią, przebajerowanie. W Niemczech jest prosty i sprawny system sygnalizacji, o czym pisze wiele osób mających doświadczenie w poruszaniu się po tamtejszych torach, zamiast wziąć przykład z tego co dobre, wymyśla się coś na siłę i niepotrzebnie komplikuje życie. Żebyś nie zrozumiał mnie źle - fajnie, że ktoś zajął się tym tematem i chce wprowadzić zmiany, ale jak zwykle jest to robione nie tak jak powinno, jak wiele różnych innych rzeczy, które aż proszą się o reformę.

12
Porównywanie pilotów do maszynistów jest nietrafione, proszę nie porównywać nieporównywalnie bardziej skomplikowanej kabiny samolotu do kabiny maszynisty. Maszynista będąc w pojedynkę jest w stanie samodzielnie obsłużyć maszynę, co jest bardzo utrudnione w przypadku samolotu i jest to zupełnie inna para kaloszy. I proszę sobie szczerze odpowiedzieć na pytanie, czym tak naprawdę w trakcie jazdy zajmuje się pomocnik maszynisty? Siedzi i ślepi się na szlak, nie wykonuje żadnych czynności związanych z obsługą maszyny, może jedynie podać sygnał RP1 lub wdusić grzyba od hamowania nagłego, NIC poza tym. Jedynie w dawnych czasach wykonywał polecenia głównego maszynisty w stylu przynieś podaj pozamiataj podłącz loka do wagonów. I to, co najważniejsze, a co zostało już wyżej poruszone i każdy maszynista z większym lub mniejszym doświadczeniem potwierdzi, że osoba siedząca na miejscu pomocnika maszynisty często gęsto po prostu rozprasza prowadzącego, ja osobiście jak jadę i mi ktoś nadaje z boku o pierdołach to dostaję palmy bo mnie to rozprasza i nie mogę się skupić na jeździe. A jak zwrócisz takiemu uwagę, to jeszcze się sfocha i potem rozgaduje jaki to niekoleżeński jesteś. Jazda w pojedynkę z prędkością 160km/h jest jak najbardziej możliwa, a jeżeli ktoś twierdzi, że przeszkodą jest ograniczona percepcja, to należy tutaj poruszyć temat badań lekarskich, a głównie chodzi o psychotesty, gdyż to one mają za zadanie stwierdzić, czy dany kandydat posiada odpowiednie zdolności i czasy reakcji,a co za tym idzie czy jest w stanie poprowadzić pociąg. Do przemyślenia jest kształt tych testów, sposób sprawdzania percepcji, odruchów i innych rzeczy mających wpływ na prawidłową reakcję osoby prowadzącej pociąg na sytuację ruchową. Można też powiedzieć, że w warunkach nocnych, w deszczy czy we mgle jazda w pojedynkę z dużą prędkością jest ogromnym ryzykiem, ale taki jest już ten zawód, i jak ktoś się na niego decyduje to powinien wiedzieć co go czeka.

13
Poradniki / Odp: [SCN] Poradnik tworzenia w Rainsted
« dnia: 13 Lutego 2019, 19:07:40 »
To, ze edytor jest zaawansowany i posiada wiele różnych możliwości pozwalających na "inżynierskie zastosowanie" nie musi kłócić się z tym, by posiadał przejrzysty, czytelny i w miarę ogarnięty interfejs, pozwalający się w nim odnaleźć i ogarnać jego opcje. Póki co to edytor rainsted wykorzystuję właściwie tylko i wyłącznie do ściągania podkładów z geoportalu, bo ułożenie prostego toru jest tak czasochłonne i skomplikowane, że położenie 30 km scenerii zajmuje pół roku, a gdzie teren, obiekty itd....

14
Na warsztacie / Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« dnia: 23 Lipca 2018, 08:42:23 »
Przede wszystkim czytelny rozkład jazdy, dostępny pod którymś z klawiszy F1-F12, najlepiej gdyby pokazywał się w formie graficznej albo był zaciągany z pdfa tak jak np. w misji l053 poranek - tam są fajne rozkłady jazdy, które odpalam na drugim monitorze i czuję się jak w lokomotywie. Oprócz tego czytelniejsze opisy przycisków w kabinie maszynisty.

15
Wyobraź sobie, że tego wagonu nie ma, dwa SA łączysz sprzęgiem śrubowym, powietrzem i właśnie tym kabelkiem, przez który idą sygnały elektryczne sterowania, w tym sip. Łączenie SA - wagon - SA jest zrobione w taki sam sposób, tylko w podwoziu wagonu jest przedłużacz, którym idą sygnały elektryczne sterowania między SA

16
Tabor kolejowy / Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« dnia: 09 Czerwca 2018, 19:36:05 »
Na nowoczesnych EZT z zamontowanymi systemami R&G za pozycjonowanie składu odpowiedzialny jest moduł drogi. Aktualna pozycja pociągu na bieżąco odczytywana jest z GPS i czujników zamontowanych na osiach (obliczanie pozycji pociągu na podstawie przejechanej drogi odcinkowej w przypadku utraty sygnału GPS). Dane te przekazywane są przez moduł drogi do komputera sterującego SRG5000 (stary, wyszedł z użytku) lub SRG6000 (montowany w pojazdach nowych lub po modernizacji), które znajdują się w kabinach maszynisty. Komputer SRG ma wprowadzone w konfiguracji tzw. check pointy na stacjach, które mają postać okręgu o promieniu około 500m z środkiem na stacji. Gdy pojazd wjedzie w obręb danego okręgu system informacji pasażerskiej sygnalizuje zbliżanie się do tej stacji, po zatrzymaniu się pojazdu sygnalizuje postój na danej stacji, a po ruszeniu pojazdu i wyjechaniu z okręgu zapowiada następną stację, po czym przechodzi w tryb wyświetlania pozostałej trasy.

17
Inne niekolejowe / Odp: Train Driver 2
« dnia: 16 Maja 2017, 22:06:13 »
Proponuję powstrzymać się od dalszej dyskusji o sytuacji TD2 na tym forum bo jest to bezcelowe, jutro wstaje forum TD-ka i tam będziemy dyskutować na ten temat, nie róbmy tu śmietnika.

Strony: [1]