Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Balaclava

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Bocznica / Odp: Demokratyczne głosowanie nad składem osobowym moderacji
« dnia: 30 Października 2022, 19:47:06 »
Zagłosowałem za pozostaniem matka na stanowisku. Osoby nieprzestrzegające zasad są karane i słusznie. I jako "zasady" nie mam tu na myśli "regulaminu mattermosta" tylko zwykłą ludzką przyzwoitość, kulturę osobistą i szacunek wobec innych osób.

2
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 08 Lipca 2022, 09:33:02 »
Sortowanie obu plików alfabetycznie wg. nazwy modelu, a następnie porównanie normalną porównywarką

3
Symulator / Odp: Addon do Blendera
« dnia: 01 Lipca 2022, 19:30:08 »
Aktualizacja 01-07-2022

Link standardowo w pierwszej wiadomości.

  • Znieczulenie eksportera na tekstury leżące poza katalogiem MaSzyny - w takim przypadku zapisuje się sama nazwa pliku.
  • Podgląd modelu jest w stanie wyświetlać tekstury leżące poza katalogiem MaSzyny.
  • W podglądzie modelu można obejrzeć animację modelu.
  • Możliwość eksportu animacji do pliku CTR - póki co we wczesnej fazie beta, ale działa - animację do tarcz zaporowych wypluło bezbłędnie ;)

4
Kolego powoli. Dla każdego swojego problemu tworzysz co najmniej 2 wątki. Czekaj cierpliwie na odpowiedź zanim założysz nowy, gwarantuję że ktoś się prędzej czy później zjawi i pomoże (nikt nie siedzi 24/7 na forum). A najlepiej będzie, jak wejdziesz na nasz czat na kanał "Budowa scenerii", na pewno sprawniej będzie tam komunikacja przebiegać.

5
Od kiedy weszła do exe możliwość definiowania geometrii submodeli za pomocą indeksów, łącznie submodeli nie jest już tak proste jak ctrl+c, ctll+v, ale nadal wykonalne.

Załóżmy sobie na początku przypadek, w którym chcemy złączyć dwa submodele - submodel docelowy nazwijmy sobie biorcą, a ten z którego "wycinamy" geometrię - dawcą.

W celu przeniesienia geometrii dawcy do biorcy należy:
1. Sprawdzić ilość NumVerts w biorcy i zapisać gdzieś na kartce albo gdziekolwiek.
2. Skopiować wierzchołki z dawcy i wkleić za wierzchołkami biorcy.
3. Zwiększyć parametr NumVerts w biorcy, dodając do wartości liczbę NumVerts z dawcy.
4. Na koniec listy indeksów biorcy dokleić indeksy z dawcy, uprzednio każdemu z nich należy zwiększyć wartość o zapisaną wcześniej ilość NumVerts (zapisaliśmy ją w punkcie 1).
5. Ilość NumIndices w biorcy zwiększyć, dodając do wartości liczbę NumIndices z dawcy.

W razie wątpliwości co do składni, to opis formatu znajduje się na wiki i jest stale aktualizowany w miarę dodawania nowych bajerów.
https://wiki.eu07.pl/index.php/Format_T3D

6
Bocznica / Odp: Nie działa klawiatura w MaSzynie
« dnia: 03 Czerwca 2022, 16:29:18 »
Ale to ty dzwonisz...

7
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 21 Maja 2022, 10:02:40 »
Stworzyłeś dwie nastawnie dysponujące w obrębie jednej stacji.

Jak najbardziej może istnieć wiele nastawni dysponujących w obrębie jednej stacji. Chociażby KWK Staszic StA, StB, StC.

8
Symulator / Odp: Addon do Blendera
« dnia: 19 Maja 2022, 22:05:59 »
Aktualizacja 19-05-2022:

Link standardowo w pierwszej wiadomości.

  • Dostosowanie importu E3D do importowania indeksowanej geometrii
  • Możliwość włączenia toru w Model Preview
  • Opcja na usuwanie sufiksów .001, .002 itp z nazw submodeli podczas eksportu.
  • Możliwość wyboru źródła opacity w panelu submodelu
  • Poprawiony eksport hierarchii, powinno dać się teraz eksportować zaznaczone submodele bez wymogu zaznaczania ich rodziców
  • Usunięte małe bugi i dodane kilka nowych - znajdź je wszystkie!

Pamiętajcie że skrypty tworzę zawsze pod najnowszą oficjalną wersję. Instalacja na wersji starszej może spowodować niepoprawne działanie skryptów.

9
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 06 Kwietnia 2022, 15:01:07 »
Dziękuje za wszystkie złożone do tej pory propozycje. Co do niektórych propozycji, to może być trudno je zrealizować ze względu na to, że edytor powstaje w programie który nie został do takich celów stworzony i niestety ma parę ograniczeń technicznych, nie wszystko da się oskryptować, a jeśli się da, to niekoniecznie wyjdzie coś intuicyjnego, także proszę się z góry nie nastawiać że powstanie kombajn do wszystkiego (a przynajmniej nie od razu).

Mimo wszystko, nadal proszę o składanie propozycji, będę miał co robić na najbliższe lata.


10
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wygładzanie w Blenderze
« dnia: 22 Marca 2022, 20:36:19 »
Zaznacz cały ten łuk poza dwoma ostatnimi vertexami i odpal tego bevela jeszcze raz, ale tak jak Pan Ryba pisze, daj jedną iteracje. Te trójkąty które przy okazji powstaną przesuń edge slidem (2x G) żeby niepotrzebnie geometrii nie dokładać.

11
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 06 Marca 2022, 16:59:35 »
Jeszcze mam pytanie, czy dało by się dodać do edytora w blenderze opcji automatycznego drutowania słupów energetycznych i telefonicznych, a później eksportu ich do osobnego pliku ?

Da

12
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak spoić siatkę?
« dnia: 06 Marca 2022, 14:02:47 »
Co masz na myśli pod pojęciem "spojenie"?

13
Poszukuję, chcę zrobić / Edytorski koncert życzeń
« dnia: 05 Marca 2022, 18:45:20 »
Ponieważ skrypty do modeli są już jako-tako bezawaryjne to nieuchronnie zbliża się czas żeby wziąć się porządnie za skrypty do edycji scenerii.
Ponieważ moje doświadczenia z innymi symulatorami które posiadają edytor są totalnie zerowe, to nie orientuje się w tym, jakie metodologie są stosowane i jaka idea stoi za ichniejszymi narzędziami edycyjnymi.
Proszę w wątku napisać jak wyobrażacie sobie edycję scenerii w aspektach:
- terenu
- torów
- zalesiania
- sadzenia trawy

Mile widziane przykłady, np. filmy z edytorów trainza czy innych (niekoniecznie nawet kolejowych).

Od razu zaznaczę że w założeniach edytor ma być na tyle What You See Is What You Get na ile technicznie pozwoli Blender. Bawiąc się tematem rok temu wyszło na to, że całkiem dużo z tej cytrynki można wycisnąć.





Pozdrawiam i liczę na duży odzew, bo scenerie to bezdyskusyjnie najmniej przyjazny aspekt rozwoju symulatora.

14
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 23 Lutego 2022, 19:10:20 »
A inżyniery po to robiły rysunki techniczne żeby robić dobrze.

15
Symulator / Odp: Addon do Blendera
« dnia: 20 Lutego 2022, 15:19:46 »
Aktualizacja 20-02-2022:

Rewolucyjna wersja, lista zmian jest bardzo długa. Skupiłem się na podniesieniu bezstratności danych, w szczególności w zakresie shadingu geometrii.

  • przebudowany system includów, dedykowane rozwiązanie zamiast kolekcji. Można już używać kolekcji w dowolny sposób, przy okazji nie ma już bezsensownego ograniczenia w postaci braku eksportu obiektów nie leżących bezpośrednio w Scene Collection.
  • przebudowany import geometrii. Jeśli submodel ma trójkąty zdefiniowane bez jawnych normalnych, to są one na etapie importu liczone na podstawie smooth grup i zapisywane w meshu jako Custom Split Normals Data.
    W przypadku, gdy w modelu występują przylegające do siebie płaszczyzny o odwrotnych orientacjach, to zostaną one zaimportowane prawidłowo, tzn. tworzące je wierzchołki nie zostaną połączone.
  • usunięty przełącznik "Use explicit normals". Aktualnie wszystkie modele eksportują się do formatu T3D w formie indeksowanej geometrii.
  • zmiany w obsłudzie obiektów typu Spot (FreeSpotLight): domyślnie wstawiają się one z wartością Selfillum=2.
    Dopracowano import i eksport parametrów HotspotAngle i FalloffAngle. Dotychczasowy kod obsługujący eksport tych parametrów pochodził jeszcze ze skryptu firleja i nie do końca był poprawny. Po zmianach import i eksport tych parametrów stał się całkowicie bezstratny.
  • usunięte podawanie ścieżek do repla na etapie importu. W zamian na obiektach, które mają zdefiniowane tekstury wymienne tworzone są puste materiały, w których miejsce można następnie zaimportować wybrany materiał
  • submodele typu Mesh które nie zawierają geometrii są importowane do Blendera jako obiekty Empty (Plain Axes), oraz w drugą stronę: Obiekty typu Empty (o dowolnym podtypie) są eksportowane jako pusty submodel typu Mesh.
  • poprawiony zakres parametru selfillum na <-1;2>
  • Dodany moduł Model Preview, czyli system który pozwala na szybki podgląd modelu w silniku MaSzyny.
  • W przypadku wystąpienia krytycznego błędu skryptu w czasie eksportu zawartość docelowego pliku nie ulega nadpisaniu.
  • Opacity dla eksportowanego submodelu określane jest na podstawie ustawień aktywnego materiału (ustawienia znajdują się w zakładce Viewport Display - są to opcje Blend Mode oraz Clip Threshold). Parametr opacity w panelu T3D Properties pełni teraz rolę wartości zapasowej w przypadku braku materiału na submodelu. Również ustawianie odpowiednich trybów blendu alfy jest rozwiązane automatycznie po stronie importera materiałów.
  • Root path ustawiany jest indywidualnie dla każdego pliku blend (pod nazwą environment path). W miarę możliwości ustawi się on sam podczas importowania assetów.
  • dedykowane narzędzia do wczytywania materiałów i tekstur MaSzynowych, dbające o prawidłowe wczytanie i konfigurację wyświetlania materiału w silniku blendera

Link do najnowszej wersji oraz instrukcji znajduję się w pierwszej wiadomości. Problemy i sugestie rozwoju należy zgłaszać w osobnym wątku.

Tymczasowo wycofane zostały również narzędzia związane z plikami SCN. Rozwój skryptów będzie się teraz skupiał właśnie na nich i będą one udostępniane sukcesywnie w kolejnych wersjach.

16
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 18 Lutego 2022, 20:01:43 »
Poważnie MaxDistance? Aż dziw bierze, bo błąd mówi o tym że gdzieś jest materiał do którego niepodpięta jest tekstura w node tree (to też już naprawione w nowej wersji). No ale skoro działa to dobrze :)

17
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 18 Lutego 2022, 18:47:44 »
Póki czekacie na nową wersje to rozwiązania są takie:
@gup1254 - upewnij się, że obiekty leżą bezpośrednio w Scene Collection, a nie w żadnej innej kolekcji (w nowej wersji już będzie poprawione)
@jakisrandomowynoob - tak jak @Pitek napisał, odznacz przy eksporcie "Export face indices". To wyłącza eksport nowego formatu geometrii, którego nie przetestowałem dokładnie - jak widać. W nowej wersji wszystko będzie eksportować się do tego formatu, ale już poprawnie.
@Pitek - modelu nie widać, bo być może korzystasz ze starego exe które nie obsługuje indeksowania geometrii. Ten ficzer pojawił się gdzieś w październiku 2020. To że import nie działa to dość dziwne... co dokładnie importujesz i czy wywala jakieś błędy?

18
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 18 Lutego 2022, 12:23:29 »
Nowa wersja skryptów już kończy etap testów, o ile nic mi chłopaki nie wykryją poważnego to wypuszczę na dniach, a może i jutro.

19
Infrastruktura kolejowa / Odp: Szyny z mocowaniami - koncepcja
« dnia: 13 Lutego 2022, 22:22:21 »
Myślałem. Będzie, ale na razie nie chciałem się tym męczyć na zapas, tylko dać jakaś wstępna koncepcje i zebrać więcej sugestii i pomysłów.

20
Pomoc w tworzeniu / Odp: jak otworzyć/zrobic e3d?
« dnia: 07 Lutego 2022, 12:44:07 »
Wszystkie. Jest instrukcja instalacji jak byk napisana w wątku. Przeczytaj proszę jeszcze raz uważnie. Nie masz rozpakowywać tego pliku, tylko wczytać go w blendera bez rozpakowywyania.

21
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 06 Stycznia 2022, 22:50:23 »
Zanim na dobre przepadnę w edytowanie scenerii, to wypadałoby dopracować ten pół-produkt zwany importem T3D i popracować nad jego bezstratnością. Celem jest doprowadzenie do sytuacji, że model zaimportowany i następnie natychmiastowo wyeksportowany powinien w symulatorze wyglądać tak samo, jak przed eksportem. Wobec tego podjąłem starania żeby w końcu smooth na modelu nie ulegał destrukcji, co jak widać na screenie udało się osiągnąć - niestety nie radzi sobie z kilkoma patologicznymi sytuacjami które na dniach postaram się wykryć i poprawić. Potem do ogarnięcia zostanie mi ostatni ficzer jaki uznałem za niezbędny, czyli eksport animacji jako eventy. Po zakończeniu tych prac światło dzienne ujrzy nowa aktualizacja.

22
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 27 Listopada 2021, 13:56:04 »
Przejechałem kilka scenariuszy i właściwie ze swojej strony bym sugerował zmniejszyć powtarzalność niektórych modeli dworców, nastawni i strażnic przejazdowych. Ostatnio na repo weszło sporo modeli z tego wątku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32965.msg535192.html#msg535192

- poprawione, modele zmienione. @MaciejM

23
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 21 Października 2021, 17:25:41 »
Przyczepię się że mamy w paczce piękne drogowe słupki pikietażowe a na screenie widzę jakieś betonowe konusy :/

25
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 11 Września 2021, 22:12:22 »
Żeby narobić wam smaka na to, co się kroi w nadchodzących aktualizacjach:

26
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 03 Września 2021, 22:50:24 »
Czy dużym problemem byłoby klikalne wskazywanie tekstur repli w imporcie, zamiast wpisywanie ścieżki?
W nowej wersji będzie to trochę ułatwione, bo wystarczylo będzie podanie ścieżki relatywnej bez rozszerzenia. Dodatkowo na obiektach wspoldzielacych ten sam index repla będzie pusty materiał, gdzie będzie można se wstawić teksturke "jakoktochce".

Kiedy nową wersja będzie to nie wiem - zrealizowałem w sumie większość, jak nie wszystkie sugerowane poprawki, ale przy okazji rozgrzebalem inne i tak sobie to leży. Na horyzoncie blender 3.0, pewnie trzeba będzie dostosować addona i wtedy może pojawi się update.

Pozdrawiam.

27
Infrastruktura kolejowa / Materiały do koszów semaforowych
« dnia: 27 Maja 2021, 20:03:28 »
Nie mogę dać modeli, ale screenami które mogą pomóc w wymodelowaniu koszow na semaforki juz moge poratowac.
Archiwum zawiera screeny: kosza na 5 komor, kosza na 3 komory, kosza na top - krotka wersja, kosza na top - dluga wersja, segment pomostu oraz 2 typy drabin.

Zdrowia życze
krzysiuup vel Balaclava

28
Bieżące kolejowe / Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« dnia: 13 Marca 2021, 10:16:13 »
Moje stanowisko w tej sprawie jest takie, że zgody faktycznie udzieliłem, mimo iż nie użyłem nigdzie słowa "zezwalam", ale jednak polecenie użycia skórki 001 mogło być tak zinterpretowane. W modzie znajduje się kilka innych moich skórek, ale na prawdę zwisa mi to i niech sobie są. Za to bardziej ciekawi mnie sprawa zgody od innych współtwórców. No i trochę mi śmierdzi że mod został opublikowany na zewnętrznej stronie, a autor nawet nie wspomniał o jego publikacji na naszym forum.

29
Bocznica / Odp: Addon do Blendera
« dnia: 06 Listopada 2020, 18:22:56 »
Od teraz addon pobiera się jako aktualny stan repozytorium. Zawarte są w nim wszystkie zależności potrzebne do prawidłowego działania. Zaktualizowany link w pierwszym poście.
Zgłoszone poprawki wprowadzane na bieżąco, są dostępne dla was praktycznie natychmiastowo po wypchnięciu przeze mnie zmian na gita

30
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 27 Września 2020, 10:03:20 »
Czy będzie opcja tworzenia modyfikacji (wstawienie modelu pojazdu we własnym zakresie) w trybie jednoosobowym, czy bardziej zamknięty jak TD2?
Cytując oficjalne stanowisko SimRail S.A z komentarzy pod trailerem na kanale PlayWay:
Cytuj
Yes, they are in plans

Strony: [1] 2 3 ... 5