Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Balaclava

Strony: 1 2 [3] 4 5 6
61
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tworzenie modeli od podstaw
« dnia: 12 Grudnia 2019, 11:24:48 »
Nie jest to typowy poradnik ale pokazuje proces powstawania modelu robionego stricte pod MaSzyne.

62
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 25 Listopada 2019, 16:58:27 »
No zapora niestety wygląda totalnie paintowo w porównaniu z tym.
Ja bym poszukał czegoś fajnego w https://www.textures.com/browse/dirty/1344, fajnie wygląda https://www.textures.com/download/concretedirty0394/87276. Wystarczy powtórzyć mapowanie w poziomie. Z odległości 100-150m powinno to znośnie wyglądać, a na pewno lepiej niż to co jest obecnie.

63
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 11 Listopada 2019, 21:32:41 »
Nowa sieć trakcyjna, ciąg dalszy.
Przygotowałem bogaty zestaw izolatorów trakcyjnych. Przyznam że trochę popuściłem wodze fantazji i mają dość ciężką geometrię, ale w przygotowaniu jest już odchudzony LOD.
1. LT40x, ceramiczne, 2 klosze - najczęściej spotykany na polskich torach.
2. LT60x, ceramiczne, 10 kloszy - póki co spotykane jedynie na CMK, przeznaczone do sieci o napięciu 25kV.
3. LT40x-K, kompozytowe
4. LT40x-K-70, kompozytowe, spotykane m.in na odcinku Sosnowiec Dańdówka - Sosnowiec Kazimierz oraz na odcinkach LK26 z pilotażowo wdrożonym aluminiowym systemem podwieszenia.
5. Izolatory z żywicy organicznej
6. Izolatory skatalogowane w katalogach Kolprojektu (ESN-2005, ESN-2052, ESN-2207, ESN-2135, LK-280)

64
A co tu prowokującego?

65
Na warsztacie / Odp: Hala z teskturą biurowca
« dnia: 07 Listopada 2019, 17:16:34 »
Malowałeś to w paincie? Niestety ale takie tekstury nie mają racji bytu. Dużo lepiej będzie jeśli na textures.com poszukasz tekstur fasad i okien i ładnie to złączysz w gimpie.
Jako przykład jeden z moich dworców, robiony w 100% z tekstur z w/w strony: https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=31725.0;attach=119097;image

66
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 30 Października 2019, 09:43:36 »
Dziękuję. Dawno się nie odzywałem, a w tym czasie popracowaliśmy razem z @Rootkiem nad nowymi modelami sieci trakcyjnej. Ponieważ uzyskaliśmy dostęp do katalogów jesteśmy w stanie dokładnie odtworzyć każdą śrubkę :) Oczywiście nie ma się co obawiać o wydajność. Każdy model ma LOD który odchudza geometrię do postaci, w której ma ona mniej niż 100 trójkątów, a wyświetlana jest już w odległości 50-100m od słupa. Do minimum ograniczona jest również ilość submodeli. W załącznikach jest kilka screenów obrazujących mały kawałek tego, co udało się ostatnimi czasy zrobić.

67
Przy okazji projektu "Linia 62" pracujemy nad nowymi modelami elementów sieci trakcyjnej. O ile dokumentację nowszych rozwiązań technicznych można znaleźć w internecie, to problem pojawia się przy elementach starszego typu - na przykład przy ukośnikach. W związku z tym poszukujemy osób, które dysponują starymi katalogami osprzętu. Najbardziej zależy nam na tym wydanym przez Kolprojekt w 1973 roku (okładka w załączniku). Jeśli ktoś dysponuje takowym, lub jest w stanie go zdobyć, to prosimy bardzo o odzew w tym wątku lub na PW. Oczywiście z chęcią przyjmiemy również inne katalogi, które nie są dostępne w internecie.
Na zachętę dorzucam screen przedstawiający przykładowy model i trochę ujęć z samej scenerii :)

EDIT: Jeśli kogoś to interesuje, to znaleźliśmy to czego szukaliśmy. Gwarantujemy że niedługo MaSzyna dostanie porządne nowe modele elementów sieci.

68
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 15 Września 2019, 22:36:23 »
Nowy ficzer w blenderowym edytorze terenu: podkład ortofotomapy. Na screenie widoczna siatka terenu w okolicy KWK Staszic na scenerii "Linia 62". Siatka została wygenerowana z zakupionych danych NMT o gęstości 1m przez specjalnie przygotowany do tego celu program (napisał go @Żabek). Teraz w blenderze muszę ją uprościć i oteksturować, zszyć dziury, dodać ściany lasu, wykopać rzeki, poprawić przyczółki mostów i wiaduktów itp...

69
Na warsztacie / Odp: Modele od Krzysia - wątek prezentacyjno-edukacyjny
« dnia: 12 Września 2019, 21:53:23 »
Kolejne modele do projektu "Linia 62".

1. Budynek dworca ze stacji Tunel.
2. Budynek dworca ze stacji Kozłów.

W obu przypadkach tekstury zostały namalowane ręcznie, bo nie posiadałem dobrych materiałów na fototekstury.

70
Symulator / Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« dnia: 04 Września 2019, 20:04:27 »
Teoretycznie wszystko można by robić w słabej jakości i postawić tak daleko od torów, by dobrze wyglądało.
Oczywiscie ze mozna. Na przyklad gromade domkow w low-poly. Tak sie robi chociazby w ETS2.

71
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność MaSzyny.
« dnia: 28 Sierpnia 2019, 16:38:35 »
A nie lepiej żebyś napisał o tym tutaj? Wtedy też inni skorzystają.

72
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 24 Sierpnia 2019, 14:30:26 »
Przy dużym zagęszczeniu obiektów jak najbardziej może pomóc.

73
Symulator / Odp: dziwne rzeczy w rainsted
« dnia: 13 Sierpnia 2019, 14:20:38 »
To jest kwestia wklepania w ini czy komputer ma byc serwerem czy klientem. Potem z hamachi zczytuje się ip serwera i wszyscy wklepują go do ini. Potem kwestia odpalenia scenerii. Tylko nie jestem w stanie sobie przypomnieć jakie były wpisy i gdzie to exe jest.

74
Odnawianie modeli c.d.
Po raz kolejny wziąłem się za stary model sprzed co najmniej 16 lat. Tym razem jest to dworzec ze Skoczowa.

75
Po prostu podajesz parametr dodatkowy "railtype [nazwa_pliku_txt_z_profilem]" w node track

76
Naszła mnie ochota na odrestaurowywanie starych modeli. Na pierwszy ogień idzie ponad 16-letni model budynku dworca z Bruchniewa.

Ponieważ nie miałem współczesnych zdjęć obiektu, byłem zmuszony namalować teksturę na własną rękę.

Na początku wyciąłem ze starego układu tekstury każdą ścianę do osobnego pliku i przeskalowałem do wyższej rozdzielczości.
Następnie na taki obraz nakładałem kolejne warstwy. Na początku czystą teksturę betonu, a na nią nanosiłem zabrudzenia, zacieki i dziury po odpadniętym tynku, sugerując się wyglądem pierwotnej tekstury oraz zdjęciami poglądowymi.

W efekcie powstała całkiem fotorealistyczna tekstura w dość dużym stopniu wierna oryginałowi.

77
Na warsztacie / Balaclava 3D Studio
« dnia: 19 Czerwca 2019, 21:27:48 »
W tym wątku będę prezentował modele, nad którymi pracuję. Wątek ma też służyć do szkolenia przyszłych pokoleń modelarzy, w związku z czym będę starał się sporadycznie pisać jakieś mini-felietony na temat teksturowania, optymalizacji oraz innych zagadnień z zakresu modelowania. Proszę także śmiało zadawać pytania w tym wątku.

Po dłuższej przerwie okołomaturalnej powoli staram się przyzwyczajać do nowego Blendera 2.80. Na początek dwa modele.

1. Posterunek nr 57 (Kotulin, linia 132). Piętrowy, murowany budynek poniemiecki z piękną, drewnianą klatką schodową.
Autor zdjęć: @krzysiuup

2. Wieża wodna z Jaworzyny Śląskiej. Dość uniwersalny model, zważając na pospolitość tej konstrukcji na polskich stacjach.
Autor zdjęć: @fuji8

78
Wydział zamówień / Odp: linia 139
« dnia: 05 Maja 2019, 13:00:53 »
Przez najbliższe kilka lat raczej nikomu nie będzie się chciało ;) Chyba że odpłatnie.

79
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 28 Kwietnia 2019, 14:51:37 »
Screen przedstawia różnicę między modelem high-poly i low-poly fragmentu nastawni "StA" z KWK "Staszic".
Bryła po prawej składa się z 1164 trójkątów, a jej sąsiadka - z zaledwie 96, przy czym różnice między nimi są praktycznie niezauważalne na pierwszy rzut oka.
Pozwala to na drastyczne ograniczenie zakresu renderowania obiektu high-poly do kilkudziesięciu metrów, co odciąży kartę graficzną przy obserwowaniu modelu z dalekiej odległości.

https://eu07.pl/userfiles/21206/lod_difference.jpg

80
Pomoc doraźna / Odp: Tekstura płotu się nie wyświetla
« dnia: 29 Marca 2019, 17:53:58 »
Tekstura jest jako (p6) w tym przypadku. Jako pierwszy parametr wpisz "none". Jest niezły bałagan z tym, najlepiej w razie wątpliwości zajrzeć wewnątrz inca jak są wykorzystywane parametry.

81
Poradniki / Odp: Poradnik klejenia tex.
« dnia: 10 Marca 2019, 13:23:11 »
Na tym filmie da się zobaczyć jak powstaje tekstura nastawni. Są dość lakoniczne opisy, ale jeśli ktoś zna narzędzia w Gimpie to na pewno coś dla siebie znajdzie. Już kilka osób zainspirowało się tym filmem i modelują w taki sposób jak ja.


82
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Modyfikacja modelu kozła oporowego
« dnia: 16 Lutego 2019, 14:19:54 »
Oto koziołek seby, wycięta poduszka ziemna i wskaźnik. Szyny również przycięte.

83
Bocznica / Odp: Linia 276
« dnia: 25 Stycznia 2019, 22:08:47 »
Na kaliską 14 lat czekaliśmy i nikt nie narzekał :)

84
Trasy / Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« dnia: 08 Stycznia 2019, 20:54:19 »
Ja już raczej nie będe miał ochoty. Jak chcesz rozbudować to pisz do Ra.

85
Trasy / Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« dnia: 08 Stycznia 2019, 20:24:28 »
A czemu miało by nie być?

86
Trasy / Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« dnia: 08 Stycznia 2019, 19:51:12 »
http://eu07.rainsted.com/o-eu07/ Jest jeszcze online

87
Trasy / Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« dnia: 08 Stycznia 2019, 07:50:14 »
Bazę modeli można znaleźć w Rainsted na zakładce debuggera. Tak jak pisze Stele, dwa lata temu robiłem taki katalog metodą którą przedstawił Mariusz.

88
Trasy / Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« dnia: 07 Stycznia 2019, 21:24:27 »
Jest ryzyko że ludziska mogliby bez zgody i wiedzy twórców podkradać modele. Chciałem upublicznić, ale za każdym razem mój pomysł jest zbijany tym właśnie argumentem.

89
Na warsztacie / Odp: Projekt "KPK-LK"
« dnia: 31 Grudnia 2018, 14:26:42 »
Projekt aktualnie czeka na swoją kolej, bo pomagam @Szociowi przy jego projekcie. Myślę że za 2-3 miesiące będę mógł ruszyć dalej. A w międzyczasie znalazłem jeszcze czas na wymodelowanie sracza ze stacji Ortowice.

90
Poradniki / [MOD] Nocne oświetlenie budynków
« dnia: 30 Grudnia 2018, 14:31:30 »

Chaotyczny tutorial na temat nocnego oświetlenia modeli, powstał dość spontanicznie.
Włączcie napisy, zawarłem w nich opis czynności.

Strony: 1 2 [3] 4 5 6