Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Balaclava

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 12 Października 2023, 21:02:21 »
Kibicuję mocno temu projektowi,

Mersi. Ja też kibicuję. Szczególnie żeby było jeszcze ze dwóch aktywnych cotnributorów :)

Cytuj
zatrzymałem się na wizualizacji torów z szynami oraz wizualizacji modeli

Wyglądaly bardzo dobrze!

Cytuj
miał wczytywać kod scenerii i sortować wpisy obiektów geograficznie. Sceneria miała być podzielona na sekcje odpowiadające rozmiarowi sekcji zaszytej w exe

W tym temacie mam pewne przemyślenia i jakieś próby, bo rzeczywiście duże sceny potrafią zamulić edytor Godota (ma jeszcze nieoptymalne implementacje paru operacji na drzewie obiektów sceny).
Edytor może budować sektory w runtime, albo może też budować je podczas importu, a scalać do układu źródłowego podczas eksportu. Może to się dziać wewnętrznie bez udziału i informowania użytkownika.
Teoretycznie edytor mógłby zmienić układ plików INC a nawet narzucać porządek. Nie jestem jednak przekonany czy to będzie dobre, więc zostawiam rozważania o tym na później.
Performance badam na scenach: E. Dobre, Zwierzyniec, Stary Jawor,  Galicja (tu teren przekształcony do plików Godota wczytuje się w mig, ale drzewa i trawy strasznie męczą).

Z pewnością zrobię markery dla designerów, żeby mogli szybko teleportować się do zapisanych miejsc, bo latanie po scenerii jest stratą czasu. No ale to co innego.

Cytuj
W połączeniu z możliwością odpalenia podglądu scenerii z poziomu blendera miało to dać oszczędność czasu na dokonywaniu małych poprawek, bo nie było by potrzeby odpalania całej scenerii za każdym razem

Tak. To też chcę osiągnąć. Chyba że ktoś zrobiłby hot-reloading do EXE, jednak wątpię że to nastąpi - za dużo przeróbek procesu wczytywyania/parsowania plików. Na tę chwilę rendering jednak się różni. I o ile fejsy, normalmapy, inny model oświetlenia i inne shadery można olać myśląc o operacjach dużego kalibru (zalesianie, dodawanie budynków, a nawet prowadzenie dróg), to kiedy zaczynasz kłaść rzekę czy drogę, która inaczej się rysuje na terenie, to nie da się jej dokładnie ustawić i narzędzie nie jest już WYSIWYG. Dlatego jednak chcę/muszę zbliżyć się z renderingiem do EXE, a z tyłu głowy mam narzędzie do edycji terenu, które automatyzowałoby dostosowywanie jego rzeźby  do koryta rzeki, wyrównywałoby teren pod drogę, czy też (jeśli konieczne) robiło most czy tunel.

Przemkła mi nawet myśl zaadaptowania renderera EXE jako alternatywnego renderera dla Godocta (jest taka możliwość), tyle że oceniam to zadanie na zbyt czasochłonne, choćby przez konieczny decoupling renderera od symulacji i jego refaktoryzację do pracy na encjach i materiałach godotowych. Wolę zbliżyć się do wyglądu EXE custom shaderami w Godocie.

Cytuj
niejako efektem ubocznym tego przedsięwzięcia było przeoranie całej maszynowej dokumentacji sceneriowej, z której zapewne intensywnie korzystasz, więc fajnie że przynajmniej w ten sposób ten projekt miał jakiś sens rozwojowy.

Tak, korzystam prawie codziennie z dostępnych materiałów. Przydaje się :) A to czego nie pokrywają (pewnie coś zmieniało się w czasie),  muszę uzupełniać czytaniem źródeł exe.

2
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 09 Października 2023, 00:10:53 »
Cześć.

Nagrałem kolejny preview z postępów prac. Tym razem jest zalążek tego, czego nie miało być w pierwszych wersjach - edycja i eksport torów, a właściwie dowolnych node tracków (tory, drogi, rzeki, itp). Sama serializacja była formalnością, bo node track jest w miarę prosty.

W tym miejscu chcę nadmienić, że tory są w Maszynie bardzo fajnie przemyślane. Niby proste, ale zasada ciągłości toru oparta o współrzędne punktów daje bogate możliowości budowania niezależnych obszarów i łączenia między nimi linii. Gdyby EXE obsługiwało jakiś rodzaj streamingu, to można byłoby przejechać Polskę wzdłuż i wszerz :)



Edytor nadal jest w edytorze (jako editor plugin do Godot Editor), jednak docelowo tak nie pozostanie - są pewne ograniczenia i zbyt wiele można zepsuć, ale na prototyp / proof-of-concept póki co wystarcza. W tej chwili najważniejsza jest obsługa wszystkich obiektów występujących w Symulatorze, tak import jak i eksport. Dopiero mając ten "klocek" będę pracował nad docelowym UI edytora.

Ponieważ obawiam się że nadwyrężę zasady forum tymi postami, a chcę co jakiś czas wrzucać informacje o postępach, to założyłem dedykowany serwer na Discord: https://discord.gg/ArkzuXGP

3
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 26 Września 2023, 12:33:56 »
To już nie wspominam, że ktoś upchnął "include" do plików FIZ, MMD i T3D. Pozostaje mi kupić popcorn i przyglądać się, czy kiedykolwiek ktoś to jeszcze ogarnie. ;) Kiedy mogłem, to protestowałem przeciw wprowadzaniu pewnych rozwiązań, które może były ciekawe i jakoś przydatne, ale były również istotnym źródłem dalszych problemów. Niektóre przepchnięto, po czym problemy się ujawniły i niektóre z nich pozostają nadal nierozwiązane. Nie mam już ambicji, żeby to sprzątać. Nie widzę też innych chętnych.

Należałoby określić, co w zasadzie chcemy osiągnąć. Ja — powiedzmy — mam pod opieką trasę od Słowacji do Opola, Kępna i Częstochowy, chciałbym dołączyć "Kaliską" oraz CMK, a także odkopać tory z Łodzi do Torunia. Być może coś jeszcze, jeśli się da... Chciałbym, żeby to jakoś działało, jakoś wyglądało i nadawało się do użytku. Fajnie by było zrobić scenerie na stan z połowy XX wieku i dokończyć symulację parowozów, ale to na razie sobie odpuszczam. ;)

4
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 25 Września 2023, 09:34:30 »
Tu nawet nie chodzi o parametryzowanie drzew, tylko o wydajność, bo exe skleja wszystkie trawki o jednym materiale w jedno. Jakiś czas temu dopatrzyłem się, że na wrzosach było grass.t3d. Po zmianie na inc grywalność skoczyła.
Na upartego można w excelu albo zrobić mały programik, żeby przed edycją gras.inc podmienić na gras.t3d.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby, żeby exe w t3d/e3d rozpoznawało czy obiekt zawiera jakieś animacje, czy nie (np kubły/ławki na peronach, trawa) i ich scalanie w jeden obiekt (tak jak geometrie na trójkątach terenu).

5
Na warsztacie / Odp: Częstochowa: finalne porządkowanie
« dnia: 14 Sierpnia 2023, 16:45:10 »
Nie wiem dokładnie w czym jest problem, bo dokładnie w sposób wyżej opisany podzielona jest L61 janowska, czy zakopianka, co pozwala na właśnie wydzielenie w danym scenariuszu do załadowania tylko to czego ten scenariusz potrzebuje. To już funkcjonuje, to już działa, więc nie wiem w czym jest problem. Jeżeli chodzi o realne problemy z dzieleniem scenerii, to jedyną kwestią jest na ten moment teren, który potrzebuje żeby jego binarny zapis można było podpinać pod scenariusze - tak obecnie funkcjonują scmy. To je obecnie podpina się, a na ich podstawie generowany plik binarny unikatowy dla każdego scenariusza. W obliczu omawianej "modułowości" scenerii jest często bez sensu - jak mamy kilku trzy trasę, to zamiast trzech, trzeba mieć łącznie 6 wariantów sbt (1,2,3,1+2,2+3,1+2+3), zakładając że tak będą wyglądać scenariusze. To dlaczego sbt>scm było już wielokrotnie omawiane.

6
Kilka osób narzeka tutaj na wiki, że jest zła. Przecież rok-dwa temu została gruntownie przebudowana i zaktualizowana przez Balaclavę! Co tam jest nie tak? Uważam ją za najlepsze źródło informacji o symulatorze.

7
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

8
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 13:21:20 »
A prawię (a w zasadzie prawiłam, bo długo nie zaglądałam do worda) takie głupoty bo dość mam osobiście dość patrzenia jak powstają kolejne wrzoski, kaliskie i inne trupiaszki,
No to dokończ swoją scenerie pokaż że można. Te trupiaszki powstawały w pojedynke. Kaliską zacząłem robić w 2006 roku. Byłas w ogóle wtedy na świecie? W ogole cie nie rozumiem, czego ty chcesz. Po co startowac z jedna z najtrudniejszzych linii w Polsce a potem płakac ze nikt nie chce pomóc? Każdy robi linie ze swojego otoczenie do których ma sentyment. Chciałbym pomóc przy Czestochowa - Kielce ale w domu mam taką sytuacje że, moge tylko 3 godziny tygodniowo posiwecić na robienie trasy,. Linai 131, o zgrozo w 3dsmaxie. Juz od pierwszego swojego posta na forum siejesz ferment własnie nt  trupiaszków którzy inni zrobili. Po co? Z góry wiedziałem że nie skończysz tego projektu.

9
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 10:52:13 »
Przestarzalej technologii nie przeskoczycie. Musicie sie z faktem pogodzic, ze babuszka MaSzyna nie nadaje sie do rozwoju w obecnej formie. Szkoda czasu tworcow. Latwiej zrobic cos od zera, niz probowac wyprostowac MaSzyne. Bardzo sie ciesze, ze powstaly inne projekty, w tym komercyjne. Tworza to ludzie, ktorzy na MaSzynie zjedli zeby. To wiele mowi o tym, ze MaSzyna sie nie nadaje do rozbudowy. Tak wiec dajcie sobie spokoj ;) Serio.

10
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 05 Lutego 2023, 08:27:44 »
Żadne wybory nie mają sensu, bo wiadomo jak się skończą. Niech się wypowie ktoś, kto do tej pory za to odpowiadał. Może były admin, może ktoś kto płaci za utrzymanie tego serwisu.

Nie znam sie, wiec chetnie sie wypowiem.

Placimy z Wingerem za serwer i domene, ale od wielu lat nie mamy czasu na sledzenie forum, wiec nie wiemy kto nadaje sie do roli admina. Do tej pory spolecznosc sama to jakos ogarniala i admini wyznaczali swoich nastepcow.

Propozycja - trzeba zwrocic sie do osob, ktore ostatnio byly aktywnymi adminami (i ogarniaja biezaca sytuacje), zeby kogos wskazaly?

11
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 01 Lutego 2023, 03:08:36 »
Poszperałem trochę w kodzie exe i szczerze - już mi przeszło. Według mnie ten codebase jest nie do odratowania. Chyba że przebrnie przez niego grupa doświadczonych programistów za kilkanaście tysięcy złotych.

Wątek póki co zamykam. Nie wyrzucać, bo wciąż jest to sporo idei zebranych w jedno miejsce.

Sorry za narobienie smaku i nadziei, jednak muszę skapitulować. Żeby w ogóle się za to zabrać, musiałbym w zasadzie rzucić wszystko. Pracę i wszystkie inne projekty. Z drugiej strony, nigdzie nie obiecałem że na pewno podejmę się tego tematu.

12
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 10:37:59 »
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
A czego się spodziewałeś, jak w moderacji siedzi część osób co w TD2 - metody uciszania takie same :D

Co do samego symulatora, miałem okazję pograć w Playtest i mam mieszane uczucia. Wiem, że kilka osób stąd jest zaangażowanych w projekcie, część osób, które znam osobiście również i wypowiadanie się negatywnie nie jest dla mnie komfortowe. Więc może najpierw zacznę od plusów:
- pomysł na samą rozgrywkę, tak jak wyglądało to w Playtestach, że wchodzimy na pociągi, które jeżdżą już po mapie i przejmujemy od AI - petarda, zawsze mamy generowany ruch, nie ma graczy a chcesz po dyżurować np. nocą? Elegancko, pociągi jeżdżą jak w ISDR,
- graficznie również na plus, przytemperowałbym niektóre kolory, bo większość rzeczy jest za jaskrawa, zbyt czysta, świeci się okropnie, ewidentnie ktoś to przejaskrawił wszystko, a suwaczki w ustawieniach niewiele pomagają. Natomiast modele pojazdów - fajnie to wygląda, widać, że się przyłożono,
- dyżurowanie bez osobnych programów, komunikacja również wewnątrz gry - super,
- dużo osób narzeka na optymalizację nawet na lepszych sprzętach, u mnie stabilnie, wszystko na full na RTX2060, Ryzen 3700x, żadnych przycięć. Może kwestia tego, że dużo osób ma już po prostu syf na tych swoich maszynach?

I chyba to by było na tyle z plusów, lecimy minusy:
- nie grywalny pulpit kostkowy na czas Playtestu, pełno dziwnych błędów na SCSie,
- brak urozmaicenia, manewrów, rozłączania składów, ładunków dla wagonów itp. przepuszczamy pociągi z lewej na prawą i odwrotnie. Szał, jak puścimy pociąg przez tor dodatkowy,
- pełno bugów graficznych, przenikających roślinności i lewitujących, przewodów NN/WN przechodzących pod siecią trakcyjną, spadające samochodów z wiaduktów, wjeżdżające na przejazd pomimo zamkniętych zapór, pełno dziur w obiektach - brak kolizji i wpada się pod ziemię,
- niepoprawna praca SSP,
- zbugowane AI na dyżurkach, nie radziło sobie z większą ilością pociągów,
- za długie scenariusze w EA, w realu jak mam służbę, gdzie jadę ciurkiem ponad 3h woła o pomstę do nieba, a gdzie siedzenie tyle przed ekranem... przydałoby się coś krótszego,
- podczas Playtestu wyłapano multum błędów na takim krótkim odcinku trasy, nawet nie chce wiedzieć, ile jest na całym aż do Warszawy...
- miasta, wsie, lasy i pola, widać że to wszystko generowanie, od tak żeby było, zero zróżnicowania, kilka charakterystycznych obiektów, reszta kopiuj/wklej, kompletnie nie czuć klimatu Polski. Screeny i filmy na Fb/YT robione w najlepszych miejscach. Innych takich miejsc na pewno nie spotkacie nigdzie indziej,
- generalnie zero jakieś rozrywki i zabawy, mamy symulatory gdzie można porządnie pojeździć/po dyżurować, tutaj chociażby na Playtest nie wiem jaki był cel. Ot tak zasiadasz za kołem i lecisz bez konkretnego celu. Lepiej się bawiłem pierwszy raz w TD2 gdy były tylko stacje Buk, Cis, Grab, Ligota, z trzema budynkami na krzyż, lokomotywa EU07 i kwadratowy Impuls, niż w SimRailu, serio.
- projekt, który chce mieć status symulatora i równolegle tworzony jest symulator również szkoleniowy, a tutaj pełno merytorycznych błędów, wręcz nakazów łamania obowiązujących przepisów kolejowych, od wymuszania jazdy na złym oświetleniu czołowym, po złe wskazówki do jazdy na zastępczy, czy na semaforach z podwyższeniem prędkości, razi to po oczach fest.
- wrzucenie do jazdy Elfa 1 to też pomyłka, ta maszyna to strup do jazdy, szczególnie z tym zadajnikiem jazdy i hamowania. Prościej kiblem się jeździ niż tym cudem, a jeszcze lepiej byłoby jakiegoś Impulsika wrzucić.

Ogólnie to co pokazano na Playtest, można było zrozumieć, było widać, że zgłaszane błędy w mniejszym/większym stopniu były eliminowane, mimo wszystko się zawiodłem. Taki długi czas był hype, nakręcanie obserwatorów, a wyszło trochę (tak jak ktoś pisał na Steam) jak z Cyberpunkiem. Chwalenie się zdjęciami, jaki ma się ogrom ludzi i studio, a lepsze efekty osiąga kilku zapaleńców grzebiących w czymś w wolnej chwili.

Branie teraz 150zł za EA to gruba przesada, po prostu odblokowano dalszą część trasy, po której można było się spodziewać, że będzie zbugowana jak jej wcześniejsza część w Playtest. A wyszło w sumie jeszcze gorzej, bo błędy wróciły, a na szlakach pusto, nic nie jeździ, z nikim się nie miniecie.
Jakaś drobna opłata pokroju 20zł Supportera tak jak w TD2 miała by sens - udostępnić jeszcze edytor i gracze sami zbudowali by na tej bazie fajny projekt. trasy, stacje, posterunki.
Środowisko kolejowe jest jakie jest, pełno dzieci, którym pokażesz Pendolino i wyrzucą każdy (nie przez siebie zarobiony) pieniądz, mimo wszystko apeluję, szanujmy swoje oszczędności i czas. Gdyby społeczność tworzącą MaSzynę wesprzeć taką kwotą, mielibyśmy tutaj bezkonkurencyjny produkt.

13
Forum / Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Stycznia 2023, 14:21:12 »
Dzień dobry,
Kiedy Antek rezygnował z funkcji administratora to pokrótce opisał sytuację w wątku na forum. Natomiast teraz wchodząc w listę administratorów już nie widzę na niej Maćka, który przejął jego rolę. Wydaje mi się, że jest to sytuacja, która może rodzić pewnego rodzaju problemy. Byłoby korzystnie gdyby ktoś zajął jakieś stanowisko w tej sprawie.

14
Forum / Odp: Odblokowanie #eu07 na Mattermost
« dnia: 23 Grudnia 2022, 23:31:42 »
Nie dlatego, ze bylo poblazane samo w sobie, tylko dlatego ze mm nie ma funkcji moderatorskich. Sami wiecie, ze maskotka to taka kara mocno naookolo. Tak wiec takie rzeczy to nie z mm.

15
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 17:06:11 »
Dlatego na koniec zostało dodane poniższe zdanie.
Cytuj
Środowisko Maszyny jednak trzyma poziom :D

Czytając wypowiedzi obu stron zastanawiam się czy aby na pewno o przepychanki chodzi. Jak pisałem wcześniej, to nie jest tak, że tylko maszyna kłóci się między sobą. Żadne środowisko w które się zagłębiałem nie było wyjątkowe i wszędzie były równe żenujące kłótnie. Ta tutaj idealnie wpisuje się w schemat. Kluczem dla mnie jest pytanie Po co robię? Dla kogo? W maszynie Stapox dał przykład, że jeśli chcesz się odciąć od toksycznego środowiska, betonu, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się odciąć i robić po swojemu. "Maszyna" jako projekt dalej się rozwijał, z jednej strony dodatki na forum, z drugiej te Stapoxowe, które nie były ograniczane wizją osób niezwiązanych z ich produkcją. W innych symulatorach ludzie wykorzystywali również inne powszechnie stosowane rozwiązania.
Jeśli autor chce rozwijać symulator, dać przykład, że można inaczej, wznieść tworzenie scenerii na wyższy poziom, to nic nie stoi na przeszkodzie. Pomijam ograniczenia symulatora i tym podobne, bo zaczynając tworzyć chyba miał świadomość na co się pisze. Ukończenie projektu mogłoby być czymś, co pozwoliłoby niektórym spojrzeć na tę stronę symulatora inaczej, zakończenie go w tym stanie daje jedynie kolejny dowód, że jeśli ktoś wychodzi z podobną inicjatywą, to nie warto się w nią angażować, bo niczym zapałka, jak szybko wybuchła, tak szybko się wypaliła. I chyba nie ma sensu na kimkolwiek wieszać psów, bo ilość takich inicjatyw jest... spora. Gdyby wszystkie się udały, to mielibyśmy symulator zbliżony do ideału.

16
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:36:30 »


Cytuj
To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

To, ze tworzysz od roku nie daje tobie zadnego immunitetu ani nie sprawia, ze twoje zdanie jest najwazniejsze i nie uprawnia do podejscia bo ja tak chce i tak ma byc i hoooy. Postepujac w ten sposob w imie wlasnych racji  wyszlo ze zrobilas chlew i po zalosnej prowokacji z st44 zaszkodzilas calemu projektowi i kazdemu docelowemu blabla. W ten sposob nie zachowuja sie dojrzale osoby, nie tedy droga, bla bla. I nie mow mi ze sie nie da inaczej bo jakos ja potrafilem wprowadzic jakies innowacje w postaci includowanych elementow wozow czy skryptow pixy na parametrach. 

A wiecej mi sie nie chce, z fartem, elo i sztywniutko.

Zakazy 20, 21.
+5
@MaciejM


Tu nie bylo wuglaryzmu zlociutki.

17
Forum / Odp: Zawieszenie działalności
« dnia: 01 Listopada 2022, 19:56:55 »
Dziękuję Antku za kilka lat pracy, w okresie tym udało się pozyskać i "wyszkolić" wiele osób, podreperować kilka obszarów Projektu w których miał on istotne braki i ogólnie ruszyć MaSzynę do przodu. Postaram się troszkę pokapitanować tego Titanica.

Zamykam.
@MaciejM.

18
Na warsztacie / Moje ostateczne stanowisko
« dnia: 31 Października 2022, 06:57:10 »
Hej ze względu na wczorajszą guanoburzę jaka miała miejsce na mm oraz pomówienia i żenujący wręcz poziom dyskusjii użytkownika, który sam jest hipokrytą i ma problemy ze sobą, które rozładowuje na klawiaturze zostałem zmuszony do przedstawienia swojego ostatecznego stanowiska dotyczącego zaczętych przeze mnie projektów. Wygląda ono następująco iż robię to co chcę i kiedy chcę. Nigdzie nie podawałem terminu, a jeśli to zrobiłem, to przepraszam byłem w błędzie. Nie mam z nikim ani umowy spisanej, ani tym bardziej czegoś co mnie wiąże bym zrobił to w danym czasie. By była jasność w takiej sytuacji mogę to nawet i 10 lat robić jak słusznie wczoraj wytknął @SQT a wam nic do tego. Zostało mnie wczoraj wytknięte również że rzekomo chciałem się pochwalić tym co robię i temu robię screeny co jest kompletną bzdurą bo nie zależy mnie na atencjii i jakimś poklasku to już mam dawno za sobą. Wielu z was się wydaje, że mnie znacie i wiecie to czy tamto, ale prawda jest zupełnie innna. Jednak zmęczyło mnie już pisanie jak jest i co się zmienia bo wy i tak wiecie lepiej niż ja sam. Screeny nie mają na celu pokazać patrzcie co mam a wy mieć nie będziecie, tylko patrzcie tak wygląda na daną chwilę ten projekt. Obecnie na głowie mam coś znaczniej ważniejszego niż modele temu czas jaki na to mogę poświecić jest znikomy i potrwa to jeszcze trochę. Miałem czas i chęci to robiłem i pewnie robić nadal będę jak się pojawi ku temu okazja i większa ilość czasu. Zarzucane mnie było nie raz kiszenie dodatków co jest z perspektywy czasu dość zabawne bo po dokładnym objaśneniu sytuacjii wysłałem do skończenia E189, husarzą i kilka innych rzeczy o których nie macie pojęcia a są one w paczce i cieszą oko lub w czasie nieokreślnym się tam niebawem pojawią. Długi czas się upierałem by tego nie dawać, bo nie ma kabiny i to był błąd który po objaśneniu zrozumiałem, bo zawsze to można wydać jako pojazd sterowany przez komputer a kabine zrobić póżniej.

19
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 14 Czerwca 2022, 22:20:18 »
Aktualizacja: poprawione zostały błędy zgłaszane przez Marconiego i EP08_015. Cała paczka do pobrania jest w pierwszym poście (zawiera także poprawki sieci, semafora i znaków), natomiast tutaj można pobrać sam plik z eventami.

Aby MaSzyna nie zamieniła się w jakieś kółko kolekcjonerów wirtualnych modeli kolejek nazywających swoją wizję świata realizmem, informuję, że nie wyrażam zgody na jakiekolwiek podmiany taboru w scenariuszu przez 3 lata od momentu publikacji (to jest wątek publiczny, czyli można go traktować jak publikację, zatem termin upłynie 1.06.2025 r.). Po prostu uważam, że dobór taboru jest moim przywilejem jako autora.
Jeżeli ktoś ma propozycje na inny tabor, to może stworzyć dodatkowy plik .scn z alternatywnym taborem (tak jak to zrobił Maszynista_94), jednakże nie może się on nazywać "drawinowo_do_wieczora.scn", tylko np.: "drawinowo_do_wieczora_2022.scn" lub coś w tym stylu.
W sumie to czemu tego nie robić przy innych scenariuszach? Taboru do obsadzenia mamy znacznie więcej niż dostępnych scenariuszy, a paczka całościowa od takich klonów raczej nie urośnie.

Inne tematy:
  • Scenerii raczej nie przewiduję modyfikować pod kątem dopasowania do jakieś konkretnej epoki, gdyby to robić, to niestety wymiana peronów to stanowczo za mało, pozostaną budynki, sklepy, odcinki linii ze zmodernizowanym torowiskiem, prędkościami szlakowymi, i wiele innych tematów. Wyjdzie z tego druga sceneria.
  • Dekoracje na magistrali (odcinek Włodowice – Grabówek – Drawinowo – Grodzisk) nie robiłem ja, tylko mati222. Łatwo to odróżnić w .scm, mati222 używał edytora, a ja nie. Jego dekoracje są od paru miesięcy do pobrania z wątku z Drawinowem od rana.

20
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 03 Czerwca 2022, 19:54:57 »
Miały być cotygodniowe vlogi deweloperów dotyczące funkcjonalności i aktualizacji symulatora, informacje na temat nowych lokomotyw i wagonów, a także mapa drogowa wdrażania poszczególnych elementów gry przed jej premierą. Aktualnie jedynym źródłem informacji o Simrailu jest strona na FB, którą aktualizują raz na miesiąc i moim zdaniem takie podejście do kolejowej społeczności i graczy jest mało profesjonalne.

Posiadacie info, co się dzieje z tym projektem? Moim zdaniem lepiej byłoby grzać temat, nawet co tydzień, niż wszystko wrzucić kilka dni przed premierą, oczywiście jeśli ona się w ogóle odbędzie.

21
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

22
Pomoc w tworzeniu / Odp: Cienie na modelu w blenderze
« dnia: 05 Maja 2022, 21:05:06 »

23
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

24
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 22:56:50 »
Dobry żart, nie? ;) Tak na prawdę nie jesteśmy aż tacy głupi żeby porywać się na 500. kilometrową trasę przez pół Polski, podczas gdy L61 i Jeziorka czeka na dokończenie :P Screeny to tylko trochę podrasowane ukiszone "Gury".
Sorki za zrobienie co niektórym nadziei :<

25
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Marca 2022, 01:45:33 »
Cześć. Przedstawiam zestaw różnych jednostek, które udało mi się sfotografować w Warszawie.
Do użytku dla każdego, do wszystkich symulatorów. ;)


19WE-01 SKM (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/19WE-01.rar

27WE-006 SKM (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/27WE-006.rar

27WE-006 SKM v2 (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/27WE-006%20v2.rar

27WE-011 SKM (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/27WE-011.rar

31WEba-001 SKM (2 boki + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/31WEba-001.rar

31WEba-002 SKM (2 boki + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/31WEba-002.rar

35WE-002 SKM (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/35WE-002.rar

35WE-008 SKM (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/35WE-008.rar

45WE-002 Koleje Mazowieckie (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-002.rar

45WE-005 Koleje Mazowieckie (niekompletny bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-005.rar

45WE-007 Koleje Mazowieckie (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-007.rar

45WE-010 Koleje Mazowieckie (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-010.rar

45WE-011 Koleje Mazowieckie (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-011.rar

45WE-013 Koleje Mazowieckie (niekompletny bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-013.rar

ED78-024 PolRegio (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/ED78-024.rar

EN57AKM-1578 Koleje Mazowieckie (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1578.rar

EN57AKM-1641 Koleje Mazowieckie (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1641.rar

EN57AKM-1642 Koleje Mazowieckie (bok + czoło): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1642.rar

EN57AKM-1682 Koleje Mazowieckie (bok + czoło): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1682.rar

EN57AL-1674 Koleje Mazowieckie (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AL-1674.rar

EN57AL-1712 Koleje Mazowieckie (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AL-1712.rar

EN57AL-1902 Koleje Mazowieckie (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AL-1902.rar

EN97-007 WKD (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN97-007.rar

ER160-20 Koleje Mazowieckie (bok + detale): https://eu07.pl/userfiles/22942/ER160-20.rar

ER160-24 Koleje Mazowieckie (bok + czoło): https://eu07.pl/userfiles/22942/ER160-24.rar

26
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 09 Marca 2022, 11:35:25 »
- Pobieranie modeli budynków z Geoportalu

Mam pewne doświadczenia i powiem że proceduralne mapowanie tych surowych bryłek z geoportalu daje dość mizerne efekty. Lepszą opcją było by importowanie całych grup domków do blendera, gdzie poprawiamy pewne wady tych modeli (np. wyciągamy okapy na dachu, dodajemy jakieś pierdoły w stylu klimatyzatorów, balkonów) oraz teksturujemy je możliwie najmniejszą ilością tekstur - można porobić atlasy dla okien, dachów, fasad, klimatyzatorów, wedle uznania. Domkom blisko torów można dowalić więcej detalu, a tym trzecioplanowym nawet nie wstawiać okien ;) Potem eksport do zwykłego t3d z jakimś sensownym rozbiciem na mniejsze grupy i wstawianie na scenerię. Będzie po pierwsze ładniej, po drugie optymalniej.
Oczywiście w razie potrzeby mogę rozwinąć plugin do modeli o stosowne ułatwienia w tym aspekcie.
Oczywiście, że takie randomowe i mało dokładne modele nie nadają się do oglądania z bliskiego dystansu, ale dla budynków (które nie są charakterystyczne dla danego miejsca) w oddali, które będą maskować granicę terenu/dodawać "życia" miejscom słabo widocznym z torów, ma to moim zdaniem sens. Dlatego przydałaby się tutaj opcja podobna do tej na podstawie której pobierane są kwadraty terenu - ustawiam zakres np. 1000m / 2000m i w odległości pomiędzy od 1000m do 2000m od torowiska pobierane są proste bryły budynków, które będą na swoim miejscu, zgodnie z rzeczywistością.

27
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 09 Marca 2022, 11:27:20 »
No i jeśli dłubiesz przy zalesianiu, to możesz jeszcze machnąć antykolizyjny mechanizm np. zaznaczasz obszar do zalesiania a na tym obszarze są obiekty typu budynki itp, aby je omijał. Takie moje schizy automatyzacji :)

28
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 05 Marca 2022, 21:17:56 »
Przydałaby się zakładka dla trybu normalnego i developerskiego, gdzie w jednej zakładce mielibyśmy jakieś podstawowe rzeczy potrzebne tylko do zbudowania podstawowej scenerii typu TD, a w wersji zaawansowanej już bardziej skomplikowane atrakcje. Chodzi o to, żeby szary użytkownik miał rozdzielone rzeczy tak, że jak wejdzie w edytor to żeby się nie przestraszył że znów będzie trzeba męczyć się z jakimiś pierdołami żeby wyeksportował sobie scenerie. Ewentualnie kilka zakładek gdzie mielibyśmy to wszystko ładnie opisane, na przykład gdzie zakładka zalesianie, no to rzeczy do zalesiania, typu drzewka, zmniejszanie, powiększanie itd. gdzie drogi to rzeczy to dróg, gdzie sceneria to rzeczy do budowania scenerii.

29
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 05 Marca 2022, 19:14:36 »
Na początek proponował bym skupić się jedynie na kwestii drobnej edycji dróg. Od torów jest Rainsted i wątpię że blenderze położymy coś równie zgodnego z rzeczywistością i wszelkimi normami. Za to o wiele bardziej przydatna była by obsługa kładzenia skrzyżowań drogowych i edycji dróg. Rainsted jest pod tym względem czasochłonny, a i niekiedy człowiek się męczy godzinę ze 100m drogi bo niema podglądu na żywo.

Następnie zajął bym się terenem i kwestią dopasowywania podtorza do wypoziomowanych już torów. Samo generowanie nasypów/wykopów mnie jakoś nie przekonuje, chociaż to wszystko jest do przedyskutowania. Co do ustawiania kwadratów - to na 100% można precyzyjnie wyliczyć, kwestia jest taka, żeby skrypty czytały przesunięcie torów z nagłówka pliku wygenerowanego przez Rainsteda i potem elegancko przeliczyć punkt środkowy kwadratu NMT.

W kolejnym rzucie należało by ogarnąć kwestie rozwieszania sieci. Rainsted może i ładnie sobie z tym radzi na obecnych manelach, ale jak bedziemy mieli nową sieć, to nie wyobrażam sobie pasować tego wszystkiego bez podglądu w czasie rzeczywistym.

Nie wiem na jakim etapie jest podkład z map satelitarnych, ale to by się przydało mocno do "malowania" terenu czy odtwarzania peronów, lub innych rozległych obiektów dedykowanych.. Co do usprawnień zalesiania i zatrawiania, się nie wypowiem.

30
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 05 Marca 2022, 19:09:56 »
Od siebie dorzucam najupierdliwszy aspekt zabawy, z którym dane mi było się zmierzyć - poziomowanie dróg i torów. Nie oczekuję czegoś w stylu guzika "dociągnij wszystkie ulice/tory do ziemi", ale może przynajmniej opcję ciągnięcia punktu styku dwóch linii w taki sposób, żeby nie powstawały załamania na tymże styku (co widać na załączonym w pierwszym poście filmie). Niesamowicie usprawniłoby to pracę, bo poziomowanie (zwłaszcza dróg, bo jednak przy torach system niwelet dostaje bonusowe punkty za precyzję) jest moim zdaniem najbardziej czasochłonnym i najmniej idiotoodpornym elementem zabawy z samym Rainstedem.
Taki system, który właśnie opisuję, pamiętam z Trainza 2004. Tam robienie różnych scenerii było samą przyjemnością ;).

Strony: [1] 2 3 ... 6