Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Balaclava

Strony: [1] 2 3 ... 21
1
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 06 Stycznia 2022, 22:50:23 »
Zanim na dobre przepadnę w edytowanie scenerii, to wypadałoby dopracować ten pół-produkt zwany importem T3D i popracować nad jego bezstratnością. Celem jest doprowadzenie do sytuacji, że model zaimportowany i następnie natychmiastowo wyeksportowany powinien w symulatorze wyglądać tak samo, jak przed eksportem. Wobec tego podjąłem starania żeby w końcu smooth na modelu nie ulegał destrukcji, co jak widać na screenie udało się osiągnąć - niestety nie radzi sobie z kilkoma patologicznymi sytuacjami które na dniach postaram się wykryć i poprawić. Potem do ogarnięcia zostanie mi ostatni ficzer jaki uznałem za niezbędny, czyli eksport animacji jako eventy. Po zakończeniu tych prac światło dzienne ujrzy nowa aktualizacja.

2
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 27 Listopada 2021, 13:56:04 »
Przejechałem kilka scenariuszy i właściwie ze swojej strony bym sugerował zmniejszyć powtarzalność niektórych modeli dworców, nastawni i strażnic przejazdowych. Ostatnio na repo weszło sporo modeli z tego wątku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32965.msg535192.html#msg535192

- poprawione, modele zmienione. @MaciejM

3
Pomoc doraźna / Odp: Import modelu do blendera
« dnia: 11 Listopada 2021, 22:34:24 »
Ja widze problem taki że model był imporcony spoza katalogu szamyny (w sumie wypadalo by zeby taki przypadek dzialal, o ile root jest ustawiony - bedzie dorobione)

4
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 21 Października 2021, 17:25:41 »
Przyczepię się że mamy w paczce piękne drogowe słupki pikietażowe a na screenie widzę jakieś betonowe konusy :/

6
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 11 Września 2021, 22:12:22 »
Żeby narobić wam smaka na to, co się kroi w nadchodzących aktualizacjach:

7
Pomoc w tworzeniu / Odp: Tworzenie modeli od podstaw
« dnia: 11 Września 2021, 10:16:38 »
Najlepiej nauczyć się robić to samemu. Dam przykład:
Kiedy robiłem jeszcze scenerię KPK-LK, nie umiałem w ogóle modelować. Zrobiłem więc zdjęcia obiektów i zacząłem szukać modelarza. Niestety nikt chętny przez pół roku się nie znalazł, więc siłą rzeczy i tak musiałem nauczyć się modelować. Jakbym tego nie zrobił, to zapewne do dziś nie miałbym co na scenerię wstawić, bo inne osoby są nazjwyczajniej zajęte swoimi projektami (i nie ma w tym nic złego oczywiście).

8
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 03 Września 2021, 22:50:24 »
Czy dużym problemem byłoby klikalne wskazywanie tekstur repli w imporcie, zamiast wpisywanie ścieżki?
W nowej wersji będzie to trochę ułatwione, bo wystarczylo będzie podanie ścieżki relatywnej bez rozszerzenia. Dodatkowo na obiektach wspoldzielacych ten sam index repla będzie pusty materiał, gdzie będzie można se wstawić teksturke "jakoktochce".

Kiedy nową wersja będzie to nie wiem - zrealizowałem w sumie większość, jak nie wszystkie sugerowane poprawki, ale przy okazji rozgrzebalem inne i tak sobie to leży. Na horyzoncie blender 3.0, pewnie trzeba będzie dostosować addona i wtedy może pojawi się update.

Pozdrawiam.

9
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 17 Lipca 2021, 18:12:22 »
Import scenerii to chyba nawet nie działa w tej wersji. Nowa wersja skryptu będzie miała juz cos bardziej stabilnego

10
Infrastruktura kolejowa / Materiały do koszów semaforowych
« dnia: 27 Maja 2021, 20:03:28 »
Nie mogę dać modeli, ale screenami które mogą pomóc w wymodelowaniu koszow na semaforki juz moge poratowac.
Archiwum zawiera screeny: kosza na 5 komor, kosza na 3 komory, kosza na top - krotka wersja, kosza na top - dluga wersja, segment pomostu oraz 2 typy drabin.

Zdrowia życze
krzysiuup vel Balaclava

11
Bocznica / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 31 Marca 2021, 20:33:11 »

12
Pomoc doraźna / Odp: Edytowanie plików E3d w notatniku
« dnia: 28 Marca 2021, 19:20:18 »
Zapraszam do blendera, są moje skrypty, chce poczuć się potrzebny :}

13
Symulator / Odp: Addon do Blendera
« dnia: 27 Marca 2021, 21:06:04 »
Aktualizacja 27-03-2021

- eksperymentalnie, zgodność z nowymi ficzerami wprowadzonymi jakiś czas temu do T3D, mianowice eksport i import indeksowanej geometrii. Do opcji eksportu dodany został przełącznik Export face indices. Domyślnie jest on włączony. Wyłączenie go uruchomi tradycyjny eksport, tj. trójkąty z maskami wygładzania.

- rozgrzebany import/eksport SCN oraz zalążek narzędzi edycyjnych do scenerii. Coś tam niby działa, ale na razie niestabilnie. Zalecam nie używać.

Link do pobrania najnowszej wersji znajduje się w pierwszym poście.

14
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 17 Marca 2021, 19:44:50 »
Podeślij plik który importujesz.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« dnia: 13 Marca 2021, 10:16:13 »
Moje stanowisko w tej sprawie jest takie, że zgody faktycznie udzieliłem, mimo iż nie użyłem nigdzie słowa "zezwalam", ale jednak polecenie użycia skórki 001 mogło być tak zinterpretowane. W modzie znajduje się kilka innych moich skórek, ale na prawdę zwisa mi to i niech sobie są. Za to bardziej ciekawi mnie sprawa zgody od innych współtwórców. No i trochę mi śmierdzi że mod został opublikowany na zewnętrznej stronie, a autor nawet nie wspomniał o jego publikacji na naszym forum.

16
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 16 Lutego 2021, 10:21:04 »
Trzeba podać rozszerzenie. Poprawie to tak zeby sam sobie dopasowal, ale na razie trzeba podawac jawnie

17
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 13 Lutego 2021, 14:47:39 »
Tak, weszła. I tak właśnie przypuszczałem że masz stary plik

18
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 13 Lutego 2021, 14:21:18 »
Pewnie w inpucie masz wpisane 255 (tam chyba jest soft limit i da sie wpisac wiecej).

19
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 13 Lutego 2021, 14:13:34 »
Zdaje się że sprowadzałem do zakresu 0-1, ale nie pamiętam. Zaraz to obejrze

20
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 12 Lutego 2021, 21:18:44 »
Co to znaczy "buguje się"? Wyskakuje jakiś błąd? Czy po prostu zawiesza się na dłuższą chwile? Jak to drugie, to normalna sprawa. Trzeba chwilkę poczekać i powinno się po jakimś czasie załadować.

21
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 12 Lutego 2021, 16:21:28 »
Tak, można pobrać w stosownym wątku (link w moim podpisie)

22
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 10 Lutego 2021, 21:25:48 »
Import trójkątów poprzez import scm/scn. Co prawda mesh importuje, ale nie robi materiału, przez co cały teren trzeba oteksturować od nowa.

U mnie działa :P Co konkretnie próbujesz zaimportować, jaki plik? Pokaż też screena blendera po takim imporcie.

23
Pomoc doraźna / Odp: Odp: Addon do Blendera
« dnia: 10 Lutego 2021, 19:51:49 »
Spróbuj przeinstalować z najnowszej wersji, poprawiłem to :)

24
Pomoc doraźna / Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 10 Lutego 2021, 18:32:30 »
Tutaj proszę zgłaszać błędy związane z niedziałaniem blenderowych skryptów. I życzenia też mile widziane.

Wątek wydawniczy skryptów znajduje się tutaj

25
Bocznica / Odp: Odp: Addon do Blendera
« dnia: 10 Lutego 2021, 18:29:08 »
Zapraszam do pobrania poprawki, aktualizacja linku w pierwszym poście.

26
Bocznica / Odp: Odp: Addon do Blendera
« dnia: 09 Lutego 2021, 17:47:26 »
Możesz podać jaki błąd wyskakuje przy imporcie E3D?

27
Bocznica / Odp: Odp: Addon do Blendera
« dnia: 08 Lutego 2021, 22:03:53 »
Dziwna sytuacja, bo zainstalowalem te pluginy z linku ktory podales na czystym blenderze i importuje bez problemu. Moze folder eu07_tools jest pusty? Sprawdz prosze.

28
Bocznica / Odp: Odp: Addon do Blendera
« dnia: 29 Listopada 2020, 12:27:27 »
Tak, myślałem ze pobranie repo przez zip zaciąga też pliki z submodules, niestety tak nie jest. Będzie trzeba coś innego wymyślić żeby zmiany wypchniete na repo userzy mogli od razu pobrac u siebie. Jakies pomysly?

29
Bocznica / Odp: Addon do Blendera
« dnia: 14 Listopada 2020, 21:25:04 »
Chciałbym was poprosić o koncert życzeń nt. edytora scenerii w Blenderze. Mam teraz czas i chęci na zabawę w skryptowanie a w końcu jakieś porządne narzędzie do tego by się przydało.

30
Bocznica / Odp: Addon do Blendera
« dnia: 06 Listopada 2020, 18:22:56 »
Od teraz addon pobiera się jako aktualny stan repozytorium. Zawarte są w nim wszystkie zależności potrzebne do prawidłowego działania. Zaktualizowany link w pierwszym poście.
Zgłoszone poprawki wprowadzane na bieżąco, są dostępne dla was praktycznie natychmiastowo po wypchnięciu przeze mnie zmian na gita

Strony: [1] 2 3 ... 21