Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakubg1

Strony: [1] 2 3 ... 46
1
Pomoc doraźna / Odp: Błąd przy scenariuszu Wrzosy - EIC2620
« dnia: 03 Sierpnia 2025, 19:00:53 »
Czyli jeżeli testy się skończyły i dodatek jest wydany (wrzucony na repozytorium) ale nie znalazł się jeszcze w najnowszej paczce całościowej, użytkownicy nie mają prawa zgłaszania żadnych nieprawidłowości? Od zgłaszania nieprawidłowości jest wątek Maszyna rr.mm - problemy - ale niektóre problemy można zgłaszać w osobnych wątkach? Trochę przydałoby się to uporządkować. Sorry za offtop ale brak niektórych zasad jest czasem źródłem nie do końca w przyjazny dla szarych użytkowników, którzy chcą tylko pomóc, sposób.

@lordi12 czy pobrałeś eksperymentalną paczkę całościową Hirka jak wspomniałem wcześniej? :)

2
Poradniki / Odp: [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« dnia: 28 Lipca 2025, 19:32:16 »
Zaktualizowana sceneria mini: https://eu07.pl/userfiles/22592/miniscn.zip
Fajnie by było jakby ktoś wgrał na repozytorium.
Poprawione niebo, aby zawsze wyglądało tak samo. Z jakiegoś dziwnego powodu różni się o 1-2 wartości w jedną czy drugą stronę mimo używania tej samej tekstury, ale jest to niezauważalne.

Zaktualizowany poradnik, zawierający wszystkie powyższe posty jak i własne obserwacje:
1. Wybieramy w starterze mini.scn z kategorii Techniczne.
2. Ustawiamy w scenerii tabor którym jesteśmy zainteresowani, jednocześnie zapamiętując jego długość. Długość pojazdu znajdziemy w zakładce Ogólne.
4. Po uruchomieniu symulatora wychodzimy do widoku zewnętrznego (F4), naciskamy na klawiaturze Ctrl+1 (nie na klawiaturze numerycznej). Naciskamy F12 i wchodzimy w zakładkę "Camera" żeby mieć podgląd pozycji, nie ruszając myszą przemieszczamy kamerę strzałką w prawo tak, aby pierwsza współrzędna wyświetlona na górze miała wartość połowy długości pojazdu (nie musi być idealnie dokładnie). Robimy screena którego następnie wklejamy do GIMPa (lub PSa, jak kto woli);
5. Zaznaczamy obszar taki jak na screenie (dolna krawędź musi obejmować szynę i boczne zderzaki. Wysokość zaznaczenia to wysokość okna gry podzielona przez 5.12.);
6. W menu Obraz klikamy Kadruj według zaznaczenia;
7. Następnie również z menu Obraz wybieramy Skaluj obraz. Jako wysokość wpisujemy 30px, pamiętając żeby były zachowane proporcje (łańcuszek zaznaczony na czerwono musi być "cały", jeśli będzie "rozerwany" przed wpisaniem wysokości należy na niego kliknąć. Następnie akceptujemy poprzez kliknięcie Przeskaluj.
8. Gotową miniaturę eksportujemy w formacie bmp, nazwa w formie <numerbocznypojazdu>.bmp. Odznaczamy opcję "Zapisz informacje o przestrzeni kolorów" i wybieramy format 24bit (R8 G8 B8).

Wybrany renderer i sposób skalowania w pkt 7 nie ma znaczenia, ale w zależności od wyboru rezultat może sie nieco różnić.

3
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268 ponowne podejście.
« dnia: 24 Lipca 2025, 14:48:23 »
Nie mamy problemu z wysyłaniem linków do unoffów tutaj, tak długo jak linki do nich umieszczają ich autorzy.

4
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268 ponowne podejście.
« dnia: 24 Lipca 2025, 13:14:53 »
To też prawda.
czy on trafi do offu czy nie to już drugorzędna kwestia chciał bym żeby model był w maszynie oficjalnie ale jak nie będzie to bardzo płakał nie będę.
Chyba dobry czas na decyzję.

5
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268 ponowne podejście.
« dnia: 24 Lipca 2025, 00:26:25 »
Fajnie że piszesz licencję. Jak ją będziesz egzekwować?

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Animacja pantografów + czarne szyby
« dnia: 19 Lipca 2025, 21:31:54 »
Wątek mozna zamknąć ale nie umiem jak
Tylko moderacja i administracja ma możliwość zamknięcia wątku.

7
Bocznica / Odp: Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 12 Lipca 2025, 03:13:24 »
Co jak co, ale jakość wykonania tej scenerii sprawia, że jazda nawet te 20 km/h to czysta przyjemność.

8
Pomoc doraźna / Odp: Błąd przy scenariuszu Wrzosy - EIC2620
« dnia: 09 Lipca 2025, 02:02:47 »
Dam podpowiedź bo to wina naszego zespołu że nie ma paczki.
Poszukaj programów do ściągania torrentów. Takim programem pobierzesz paczkę.

9
Pomoc doraźna / Odp: Błąd przy scenariuszu Wrzosy - EIC2620
« dnia: 07 Lipca 2025, 22:28:05 »
Nie masz zainstalowanego (lub masz niepoprawnie zainstalowany) EN57 v2. Poczekaj na paczkę całościową jakieś pół roku albo dłużej.

W międzyczasie spróbuj zainstalować scenariusz na paczce stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,36222.0.html

10
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 07 Lipca 2025, 19:49:03 »
Z ciekawości próbowałeś Ctrl+F na rusku (połączenie ośmiu silników szeregowo)? Może to coś da.

11
Pomoc doraźna / Odp: nie dzialajace wyswietlacze/ekrany
« dnia: 04 Lipca 2025, 19:31:50 »
Z jakiej wersji symulatora korzystasz?

12
Tam chyba wystarczy multiple wywołujący siebie z opóźnieniem i sprawdzaniem czy podany jest przelot dla pociągu z Olechowa. Jak jest, to wywołujemy tego samego multipla za minutę, a jak nie - podajemy wjazd.

13
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 10:09:29 »
Tu by się przydało najpierw zrobić zdjęcia szerokiej maści dróg (np. z drona: płyty betonowe, wąskie drogi szutrowe, klasyczne drogi asfaltowe z dziurami i bez, może nawet autostrady), sygnalizację świetlną chyba że ktoś jest chętny konwertować z Trainza, barierki, i mnóstwo innej nieoczywistej infrastruktury drogowej. Nie mamy dużo modeli albo tekstur w MaSzynie żeby można było ulepić coś porządnego.

14
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 09:59:53 »
Możliwość rozwieszania sieci i drutów, przyklejanie niektórych obiektów takich jak słupy sieci trakcyjnej czy semafory przy torach, przyklejanie wysięgników sieci trakcyjnej do bramek. Możliwość wstawienia obiektów z losową rotacją. Pędzle do obszarowego wstawiania małych obiektów z możliwością zrobienia listy aby losowo z niej wybierało. Dynamiczna konwersja drzewek z node na trójkąty i odwrotnie(?). Możliwość wstawiania ścian lasu. Możliwość przypisania semaforów do torów. Możliwość malowania terenu różnymi teksturami podłoża.
Pewnie by się jeszcze sporo znalazło czego można oczekiwać od dobrego edytora scenerii. Powodzenia!

15
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 29 Czerwca 2025, 15:09:14 »
Pewnie podczas wczytywania program trafił na wpis który zepsuł proces ładowania i albo się zawiesił albo wysypał.

16
Na warsztacie / Odp: dodatki ptysia
« dnia: 26 Czerwca 2025, 13:19:54 »
Wiem, że lokomotywy z czasem blekną albo się kurzą, więc nie każda wygląda tak samo niebiesko. Te lokomotywy jednak miały naprawy w bardzo podobnym okresie, dlatego dziwnie wyglądały razem.

17
Na warsztacie / Odp: dodatki ptysia
« dnia: 25 Czerwca 2025, 22:34:50 »
Seria zdjęć serii zdjęć nierówna. Co takiego jest w zdjęciach, że nie da się poprawić odcieni kolorów?

18
Na warsztacie / Odp: dodatki ptysia
« dnia: 25 Czerwca 2025, 22:30:29 »
Ewidentnie widać, że siódemki różnią się temperaturą barw i nasyceniem.

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pytanie odnośnie pesobusów.
« dnia: 21 Czerwca 2025, 06:43:33 »
W wątku z kabiną pojawił się też konwert modelu Thalysa (SA103, SA132) z paroma teksturami, ale model jest bardzo niewymiarowy i nie wiadomo czy wrzucimy kabinę samą czy razem z tym modelem.

20
Tabor kolejowy / Odp: Dźwięki do sa102
« dnia: 17 Czerwca 2025, 16:05:54 »
Tak. W związku z tym nie rozumiem, dlaczego uważasz, że nikt tego nie widział poprzednim razem.

21
Tabor kolejowy / Odp: Dźwięki do sa102
« dnia: 17 Czerwca 2025, 16:00:32 »
Ciężko z samych dżwięków zrobić w pełni funkcjonalny pojazd. Nie zmienia to faktu, że są też potrzebne. Przydadzą się w przyszłości.

22
Infrastruktura kolejowa / Odp: Jazda na widoczność - 40 kmh
« dnia: 12 Czerwca 2025, 01:36:54 »
A może jakieś warunki w incach na rok symulacji? Do tego czasu nie zgadzam się na dublowanie plików, bo potem ktoś poprawi jeden bez drugiego wariantu i wyjdzie jeszcze większy bałagan w plikach.

Już pomijam fakt, że z jakiegoś dziwnego powodu (bo tak było od zawsze) wszystkie semafory są bezpośrednio w katalogu scenery, zamiast w jakimś podkatalogu...

23
Bocznica / Odp: Materiały filmowe na dźwięki do MaSzyny
« dnia: 07 Czerwca 2025, 14:59:06 »
Następnym razem najpierw załatw zgodę, a potem pisz na forum.

24
Na chwilę obecną są tam tylko tory i teren oraz zbierane jest trochę modeli charakterystycznych obiektów i sieci trakcyjnej.

25
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 05 Czerwca 2025, 20:06:03 »
Zamiast robić niepotrzebne poradniki, powołując się na swój własny autorytet, którego nie ma, niech się zajmie albo samodoskonaleniem w tej kwestii żeby się ten autorytet faktycznie pojawił, albo najlepiej zajmie się czymś bardziej pożytecznym. W maszynie twórców nie ma pod sufit.

Poradniki też trzeba umieć robić i trzeba nabyć w tym doświadczenie. A jest trochę nieudokumentowanych rzeczy, do których poradniki warto napisać.

26
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 05 Czerwca 2025, 14:23:34 »
Teraz to ja jestem jeszcze miły. Jezeli jest coś godne pochwały, to wtedy się to chwali, natomiast kolega zrobił najbardziej niepotrzebną z niepotrzebnych rzeczy, popadając przy tym w nieuzasadniony samozachwyt. Takich rzeczy się nie chwali.

Każdy od czegoś zaczynał.

27
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 05 Czerwca 2025, 02:40:34 »
O ile zgadzam się z przedmówcami, prosiłbym o obniżenie tonu wypowiedzi, ponieważ pisząc w ten sposób odstraszamy potencjalnych nowych twórców.

@bismarck: Nie zrażaj się i próbuj dalej, doświadczenie nabywa się z czasem. Powodzenia! :D

28
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Czerwca 2025, 17:40:43 »
Proponowałbym zmianę nazwy dyrektywy //optional na //$optional, ponieważ przyjęło się, że dyrektywy wykrywane tylko przez starter posiadają znak $.

29
Wydział zamówień / Odp: E6ACTa kabina
« dnia: 30 Maja 2025, 21:57:01 »
Na chwilę obecną nikt nie prowadzi żadnych prac nad kabiną do tej lokomotywy.

30
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 26 Maja 2025, 14:40:51 »
Czat zdechł, więc wysyłam paczkę tutaj. https://eu07.pl/userfiles/22592/mini_24.zip. Te miniaturki zostały już wgrane w rev 9126.

Strony: [1] 2 3 ... 46