Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tomekilawa

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
91
Bieżące kolejowe / Odp: Czy nocne TLK to tylko wagony sypialne?
« dnia: 22 Sierpnia 2010, 11:50:13 »
Pisałem o nim umownie, nie patrzyłem jakie dokładnie wagony jadą.

92
Bieżące kolejowe / Odp: Czy nocne TLK to tylko wagony sypialne?
« dnia: 21 Sierpnia 2010, 22:44:01 »
Tak gwoli ścisłości, Monciak teraz jest EIC i jeździ w dzień.
Tego że jeździ już jako EIC się nie dopatrzyłem. No ale lata w nocy, jedynie w dzień jedzie na odcinku Kraków - Zakopane i Działdowo - Gdynia.

93
Bieżące kolejowe / Odp: Czy nocne TLK to tylko wagony sypialne?
« dnia: 21 Sierpnia 2010, 22:31:10 »
Że myślisz że są tylko same sypialki :P. No to tłumaczę że zawsze są wagony dla podróżnych np. Adu, Bdu i część tylko to te sypialki.

94
Bieżące kolejowe / Odp: Czy nocne TLK to tylko wagony sypialne?
« dnia: 21 Sierpnia 2010, 22:17:27 »
Niekoniecznie. Na przykład TLK Monciak-Krupówki jest tak zestawiony : 5xWlabo+4xbdu+5xwlabo. Są składy TLK bez wszystkich sypialnych lub nie mają wcale sypialnych, takich jest większość.

95
Bieżące Symulatorowe / AC3D - eksporty do MaSzyny.
« dnia: 11 Sierpnia 2010, 23:38:15 »
Dowiedziałem się ostatnio o programie do modelowania o nazwie AC3D. Jest to bardzo prosty w obsłudze program. Można za pomocą odpowiedniego pluginu przerzucić efekty naszej pracy do 3dsmaxa i ponownie wyeksportować do T3D. Tylko niewiem co z hierarchią i mapowaniem tzn. czy się stworzy i zachowa. Może ktoś miał już styczność z tym programem. Tutaj ciut informacji o nim :
Cytuj
AC3D jest programem, który pomoże Ci wyświetlić, edytować oraz tworzyć grafiki 3D z popularnym modelarzem obiektów/scen 3D dostępnym dla Windows i Linux. Program jest bardzo prosty w użyciu lecz również potężny.

Najważniejsze funkcje programu:

    * - prosty, intuicyjny interfejs
      "przeciąg i upuść",
    * - generator tekstu czcionek Truetype 2D oraz 3D,
    * - zintegrowany edytor koordynujący tekstury graficzne,
    * - wiele wspieranych rozszerzeń plików 3D,
    * - brak limitów poligonów.


   « Dodano: 21 Sierpnia 2010, 19:37:33 »
Przetestowałem ten program. Wniosek taki że powinien nadać się do MaSzyny. Jedyne czego nie przenosi to mapowania i nie nadaje hierarchii. Z tymi drobnostkami można sobie poradzić. Mój kolega zrobił część pudła SM42 w około godzinę. Robił to oczywiście na podstawie rysunku z wymiarami nałożonymi na płaszczyźnie i nałożoną teksturą (na razie ze starej wersji SM42).

96
Tabor / Odp: Problem z edycją składu na En 57
« dnia: 21 Sierpnia 2010, 12:16:15 »
Nie, nie zadziała. Bo w chk EN57 jest sprzęg automatyczny, a w EU07 jest śrubowy tak jak w lokomotywach i wagonach. Zaś jak piszesz o SM42 która ciągnie EZT - do takiego sprzęgania służy półsprzęg. Teoretycznie każdy pojazd wyposażony w sprzęg sharfenberga powinien posiadać na stanie pół sprzęg. Jednak w większości ich nie ma. Na przykład w sekcji utrzymania taboru PR takie pół sprzęgi są i są zakładane właśnie na SM42.

97
Tabor / Odp: Problem z edycją składu na En 57
« dnia: 20 Sierpnia 2010, 21:57:03 »
To robisz tak jak to napisałem, tylko przypominam żeby tak nie robić bo nie zadziała takie sprzęganie EN57 z np. EU07 ;)

98
Tabor / Odp: Problem z edycją składu na En 57
« dnia: 20 Sierpnia 2010, 21:51:07 »
Jak ustawiasz sprzęgi i obsadę. Musisz ustawić w pierwszym członie obsadę headdriver, a w reszcie członów connected. Sprzęgi zaś musisz ustawić następujące sprzęgi : mechaniczny, hamulec,przejście, ukrotnienie i powietrze w każdym członie. Dodam że nie można łączyć EZT z taborem ze sprzęgiem śrubowym.

EDIT: Libertyn, nie przeczytałem twojego postu.

99
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wierzchołki 3DS
« dnia: 18 Sierpnia 2010, 20:53:08 »
Dzięki za napisanie o innej funkcji, też się przyda ale nie o to mi chodziło. Szukałem sposobu na dodanie punktu do bryły by ją formować tak jak innymi punktami w editable mesh i opcją vertex. Jak ją teraz znalazłem to nie wiem jak jej używać. :|

100
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wierzchołki 3DS
« dnia: 18 Sierpnia 2010, 15:57:14 »
Chcę ten punkt zaznaczony w kółku przytwierdzić do bryły. (patrz załącznik)

101
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wierzchołki 3DS
« dnia: 18 Sierpnia 2010, 15:40:36 »
Łatwiej będzie jak zrobisz screeny tego co masz i co zamierzasz zrobić :)
Na razie to się uczę modelować. Choć jest jeden model który chcę zrobić, mianowicie wagon do przewozu zboża Tadgns (takiego raczej nie ma jeszcze). Wczoraj stało kilka ich na stacji, ale były ze 20 torów ode mnie. Nie mam na razie na niego materiałów.

102
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Pulpity kostkowe i przebiegi
« dnia: 18 Sierpnia 2010, 12:47:22 »
Po co mamy się bawić w tworzenie planów i tracić czas skoro będzie generator który załatwi sprawę w dosłownie minutkę? Teraz są ważniejsze rzeczy do zrobienia takie jak lista przebiegów i rozkłady jazdy. Wy chcecie się na siłę bawić w jakieś kostki..., bo myślicie że jak coś takiego zrobicie to zabłyśniecie jako developerzy? ;] (kieruję to szczególnie do @epoka9.24).

103
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wierzchołki 3DS
« dnia: 18 Sierpnia 2010, 12:32:20 »
No dobra napiszę jaśniej :P. Mam bryłę, wyeksportowałem ją do editable mesh, później patrzę do zakładki edit geometry i mam taki button jak create. Stworzyłem nim punkt i przesunąłem go opcją move do tego miejsca co mi się podoba. Następnie chcę go przytwierdzić do bryły i móc nim zmieniać wygląd tejże bryły. Zaś wychodzi tak że on wygląda jakby był przytwierdzony - a jest inaczej i te linie które oznaczają rogi boxa się podwyższają i idą do góry razem z tym punktem, a model dalej jest taki sam.

104
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wierzchołki 3DS
« dnia: 18 Sierpnia 2010, 00:11:01 »
Kolejne pytanko na temat 3dsmaxa. Otóż dodałem punkt do edycji geometrii bryły w editable mesh. Chcę go teraz przywiązać do bryły - jak to zrobić?

105
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Pulpity kostkowe i przebiegi
« dnia: 17 Sierpnia 2010, 22:30:48 »
Fototekstury po to żeby było widać kostki. Proste -> Jest zdjęcie kostki, łączysz je z innymi kostkami np. w gimpie i zapisujesz jako jpg lub bmp i podkładasz jako plan. Na nim operujesz przebiegami.

106
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Pulpity kostkowe i przebiegi
« dnia: 17 Sierpnia 2010, 22:02:30 »
Ja mogę zrobić pulpity kostkowe.
Obawiam się że to będzie na czymś innym polegać niż plik bmp z painta wklejony po prostu do programu.
tu wypowiedź @Ra na temat pulpitów/sterowania :
Cytuj
7. Układ dla pulpitu kostkowego. To raczej najbardziej skomplikowana część, bo nie wystarczy narysować obrazek, ale trzeba podać typ kostki na każdej pozycji.

107
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie odnośnie manometra cylindra hamulcowego.
« dnia: 16 Sierpnia 2010, 17:17:16 »
BDelay2 - z tego co wyczytałem właśnie w dokumentacji od .chk to trzeba zmniejszyć parametr. Odpowiada za opóźnienie napełniania cylindra hamulcowego. Czyli im mniej tym szybciej się napełnia cylinder ham. i hamuje skład.

108
Bieżące Symulatorowe / Odp: Teamspeak MaSzynowców...
« dnia: 15 Sierpnia 2010, 23:19:13 »
Każdy ma oryginalne eventy. Radiotelefon to tylko taki dodatek.

109
Bieżące Symulatorowe / Odp: Teamspeak MaSzynowców...
« dnia: 15 Sierpnia 2010, 22:20:51 »
Z tego co mi wiadomo na razie nie ma takiego czegoś jak ustawianie przebiegów via internet. Co prawda nieco ma się zmienić niedługo (mam nadzieję) ;).

110
16-latek zginął pod kołami pociągu osobowego relacji Olsztyn Gł. - Iława Gł. w Nowej Wsi k./Iławy :
http://www.tvn24.pl/12690,1669431,0,1,16_latek-zginal-pod-kolami-pociagu,wiadomosc.html

Cytuj
TRAGICZNY WYPADEK W NOWEJ WSI K. IŁAWY
16-latek zginął pod kołami pociągu
Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym koło Iławy doszło do tragedii. Pod pociąg wpadł 16-letni motorowerzysta. Ruch pociągów na trasie Olsztyn-Iława był wstrzymany przez prawie dwie godziny. Obecnie na tej trasie nie ma już utrudnień.
- Ok. godz. 16.45 na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Nowej Wsi koło Iławy pod pociąg Olsztyn-Iława wjechał 16-letni motorowerzysta. Zginął na miejscu - poinformował PAP Dawid Stefański ze służby prasowej warmińsko-mazurskiej komendy policji.
Policjanci i prokurator na miejscu badają, co było przyczyną tragicznego wypadku i przesłuchują świadków.
Pociągi już jeżdżą
Ruch pociągów na trasie Olsztyn-Iława był przez dwie godziny całkowicie wstrzymany. Skład ruszył z Nowej Wsi dopiero ok. 18.30, wtedy też zaczęły z Olsztyna odjeżdżać planowe pociągi.

111
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 07 Sierpnia 2010, 16:22:29 »
Zabłąkana EU07-111 Kolei Mazowieckich na Brochowie.
Może używali ją do obsługi jakiegoś pociągu kontenerowego na Wr. Brochów.

112
Tabor kolejowy / Odp: Tender kabinowy
« dnia: 06 Sierpnia 2010, 18:42:17 »
Może to też być druga kabina jak jedziesz do tyłu ;).

113
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak wgrać kabinę z 3DS Max?
« dnia: 04 Sierpnia 2010, 19:38:05 »
Prawdopodobnie źle przypisałeś kabinę w mmd. W czasie inicjalizacji pojazdu do sterowania ładuje się kabina. Więc dlatego wywala błąd.

114
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 04 Sierpnia 2010, 19:31:29 »
Może być taki budynek (patrz załącznik)? Tak na szybko zrobione tylko tekstury trzeba znaleźć/zrobić.

115
Bieżące Symulatorowe / Odp: Ukratnianie
« dnia: 04 Sierpnia 2010, 11:42:22 »
Raczej to przypadek, lub źle przeprowadzony test (najprawdopodobniejsze :P). Bo co mają do prędkości taboru wpisy o tym jaka tekstura ma być nałożona na jaki model. Może przeprowadź jeszcze raz te testy.

116
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak wgrać kabinę z 3DS Max?
« dnia: 03 Sierpnia 2010, 18:22:08 »
Na początek po prostu skopiuj sobie np. fizykę od SP42 i wklep ją do pliku z fizyką SP32.
Oczywiście to będzie naciągana fizyka. Z tego co wiem należy też wpisać odpowiednie wymiary w pliku chk bo mogą być problemy ze sprzęganiem/oddaleniem od siebie taboru przy SP32.

117
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak wgrać kabinę z 3DS Max?
« dnia: 03 Sierpnia 2010, 18:09:17 »
Kabinę wgrałem ale innej fizyki nieumiem dać, mógłby mi ktoś w tym pomóc? Z góry dzięki.
Musisz stworzyć fizykę dla SP32 i dać do pliku chk, lub skopiować z innej lokomotywy np. z SP42 i wstawić inne parametry (ale nie powiem dokładniej co i jak bo jeszcze tego nie opanowałem).

118
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak wgrać kabinę z 3DS Max?
« dnia: 03 Sierpnia 2010, 13:06:55 »
Masz do SP32 odpowiednie wpisy dla kabiny w *mmd i tesktury tej kabiny w folderze z SP32?

119
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tekstury z ...
« dnia: 02 Sierpnia 2010, 10:30:48 »
Czyli trzeba zagadać z kimś czy udostępni ten Mesh (o którym zupełnie nic nie wiem) i ewentualnie zdjęcia na tekstury tak? Czy to musi być jakaś wymiana?
Jak znajdzie się taka osoba która chciała dać mesha i tekstury to z wymianą się pewnie obejdzie ;).  Chyba że ktoś jest nie chętny np. ma "nienawiść" do MaSzyną (są tacy).

120
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nastawnik - 4E
« dnia: 01 Sierpnia 2010, 21:35:53 »
Miałeś skopiować to : //---------------------------------------------------------------------------------
Parent: NastawnikPodst
Type: Mesh
Name: kolo_nast
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: 4E_5]nastawnik.dds
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 -2.30968e-007 0.0 0.0
           2.30968e-007 1.0 -1.74846e-007 0.0
           0.0 1.74846e-007 1.0 0.0
           0.0 -4.76837e-007 -2.38419e-007 1.0
NumVerts: 3792
+ te wierzchołki. A nie kopiować całą zawartość pliku t3d i wrzucić do innego.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10