Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - adamst

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8
61
Tabor / Odp: Syrena w ED72
« dnia: 24 Stycznia 2018, 11:32:39 »
Czyli analogicznie do ręcznej dźwigni w pozostałych maszynach - wychylając w jedną stronę mamy ton niski, a w drugą wysoki.

62
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Stycznia 2018, 07:07:32 »
Jest w zasadzie tak jak piszesz. Czas wchodzenia jest uzależniony od dawki paliwa - regulator dobiera ją tak, aby nie przekroczyć założonej prędkości wzrostu obrotów - wspomniane 15 sekund od jałowych do maksymalnych. Przy schodzeniu redukcja dawki paliwa jest natychmiastowa, a czas schodzenia z obrotów wynika z bezwładności całego układu.

Żeby to wszystko porządnie porobić faktycznie fizyka silnika jest potrzebna.

Więc jak dla mnie przez to co napisałem do udźwiękowienia Fiatów najbardziej pasuje wielodźwięk każdego rodzaju dźwięku.

Też tak uważam. Dotyczy to także wejść/zejść - poza sytuacjami awaryjnymi zachowanie układu jest w zasadzie stałe - regulator robi robotę ;) W wersji trainzowej pozycje dźwięku są sterowane zadaną pozycją nastawnika a nie faktycznymi obrotami - to jedyny sposób, żeby odtwarzać przejścia.

63
Trochę tam może to być porozrzucane, ale mam nadzieję, że się połapiesz. Wątek "Main" to większość "logiki", oprócz tego jest wątek "aktualizacja_nastawnika" w którym też parę rzeczy od sterowania jest liczonych, a głównym wątkiem fizycznym jest "regulator" - tam jest liczona fizyka silnika spalinowego i obwodu głównego.

64
@tmj - jak masz siłę, to przejrzyj te moje skrypty. Tam niemal całe sterowanie jest rozpisane jak w realu :) Zmienne określające stany styczników/przekaźników są w większości ponazywane zgodnie z nazwami przekaźników na lokomotywie (to dla ułatwienia wyszukiwania). Styczniki bocznikowania to zmienne SBnn (gdzie nn to numerki).

65
Nie, praca kotła parowego w SP42 czy SP45 nie obciąża głównego napędu w żaden sposób. Jedyne co, to oczywiście spala paliwo ;)

66
Szczerze mówiąc nie czytałem dokładnie. W każdym razie w mojej wersji nie ma "udawania" sprężarkami - jest normalnie liczone ciepło wydzielane przez silnik (wartość opałowa spalonego paliwa wg charakterystyki minus obciążenie), zgodnie z przyjętymi współczynnikami wymiany ciepła i pojemnościami cieplnymi rozgrzewa się silnik, od niego ogrzewa się woda i olej, a potem oddaje ciepło w chłodnicach. Wydajność chłodzenia zależy od różnicy temperatur, otwarcia żaluzji, pracy wentylatorów, szybkości jazdy (dodatkowy przepływ powietrza) itd itp. Dlatego wrzuciłem cały skrypt, żeby jakiś exe-majster mógł z tego skorzystać.

Przy okazji rozpisane są też zależności do prawie wszystkich styczników i przekaźników.

"Na skróty" za to liczone jest ciśnienie oleju, jako funkcja obrotów silnika plus modyfikator od temperatury oleju (cieplejszy olej jest rzadszy, więc wtedy wskazanie manometru spada). Przy zatrzymanym silniku zaś po prostu pompka olejowa dobija do jakiejś tam ustalonej małej wartości.

67
Jakby co, to zapraszam do przejrzenia mojego skryptu trainzowego od spalinówek. Model cieplny fiata wyszedł niemal idealnie, SU46 też się w miarę realistycznie zachowuje. TrainzScript to takie pseudo-c, więc powinno się dać to czytać ;-) Jest nawet trochę komentarzy ;-)

http://eu07.pl/userfiles/427/priv-diesel_scripts.zip

Główna część interesującego nas tematu to wątek "termo" ("thread void termo()")

68
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury SU46.
« dnia: 20 Grudnia 2017, 16:25:16 »
Lepiej i szybciej to zrobić za pomocą konwertera. Swego czasu za jego pomocą przeniosłem klika modeli do środowiska 3D.

Jeżeli ktoś jest chętny do przeniesienia przy pomocy konwertera, to śmiało - modele są na mojej stronie spakowane "luzem", nie do *.cdp, więc nawet nie trzeba mieć Trainza, żeby się do nich dobrać.
SU45: http://adamstan-trainz.pl/downloads.php?cat_id=1&file_id=15
SU46: http://adamstan-trainz.pl/downloads.php?cat_id=1&file_id=21

69
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury SU46.
« dnia: 20 Grudnia 2017, 13:25:13 »
Jasne, tylko właśnie najgorsze jest to, że oprócz spakowania trzeba wcześniej w maxie połączyć z powrotem wydzielone elementy, a to trochę roboty jest.

70
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury SU46.
« dnia: 20 Grudnia 2017, 07:55:25 »
OK, postaram się spakować. Chyba że wyciągniesz je konwerterem z wersji trainzowych - tylko tam są rozbite na kilka submodeli, trzeba by każdy skonwertować oddzielnie i połączyć. To samo muszę zrobić w maxie, bo też mam to porozdzielane.

71
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Grudnia 2017, 08:27:39 »
Ewentualnie, dla dźwięków "składanych" przeprowadzić jedno losowanie, na początku, które wylosuje cały zestaw.

72
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Grudnia 2017, 10:15:06 »
Nie wiem, czy to jest do zrobienia, ale może jakimś sposobem na tą kierunkowość byłoby wstawienie już na samym wyjściu dźwięku jakiegoś "zwężacza bazy stereo"? Tzn. żeby zawsze do danego kanału domiksować np. 10% (czyli -20dB) kanału drugiego?. W ten sposób unikniemy sytuacji, gdy jeden z kanałów całkowicie zaniknie.

73
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Grudnia 2017, 05:08:46 »
Kacu, póki co możesz dać start "przetwornicy" jako automatyczny pod wyłącznik główny. Wtedy będziesz miał silnik pod M. Sprężarkę przepiąć pod sterowanie ręczne i będzie wymagała osobnego hebla. Tyle da się na obecnym buildzie wykonać.

W SU46 sprężarka jest napędzana silnikiem elektrycznym, ale jest sterowana automatycznie, tzn. przez wyłączniki ciśnieniowe, gdy tylko pracuje silnik spalinowy i jest ładowanie. Ale jest domyślnie włączona, a wyłącza się ją trwale bezpiecznikiem w szafie NN.

Na pulpicie SU45 (i chyba 46 też) jest hebelek "awaryjne sterowanie sprężarki", ale służy on tylko do ręcznego sterowania sprężarką w razie awarii wyłącznika ciśnieniowego. W normalnym trybie, zarówno na 45 jak i 46 praca sprężarki jest w pełni zautomatyzowana, i nie wymaga osobnego załączania z pulpitu.

74
Tabor kolejowy / Odp: Operowanie nastawnikiem jazdy w spalinowozach.
« dnia: 12 Listopada 2017, 17:50:49 »
Tak, ale tak czy inaczej jest jakiś tam ogranicznik "gazu" - regulator zawsze dba o optymalne warunki pracy silnika, i nawet zakręcenie kołem od razu z zera na ostatnią pozycję w fiacie czy stonce przy sprawnych urządzeniach nie wywoła awarii.

A coś kojarzę - tylko nie pamiętam z jakiego forum, być może nawet tu to było - historię o rozbiegnięciu się silnika w ST44, i jako jedna z przyczyn była wymieniona właśnie specyficzna budowa jego regulatora.

75
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia SU46.
« dnia: 11 Listopada 2017, 00:25:41 »
A widzisz, ja musiałem zadziałać odwrotnie, bo w Trainzie cały czas jest załadowane całe wnętrze, czyli obie kabiny i korytarz, a silnik graficzny jest mało wydajny. Stąd dużo uproszczeń. Ale pomysł jest fajny - co najwyżej potem ja sobie niektóre z tych śrubek będę musiał powycinać ;-)

Obecnie całe wnętrze (kabiny z korytarzem) ma ok. 170 tys. poly.

Jak skompletuję paczkę to się odezwę - chyba że sobie po prostu skonwertujesz model z formatu trainzowego, tylko wtedy to jest jakby pusta skorupa, bo wszystkie ruchome submodele (kotwice przekaźników, drzwi itp) są wtedy w osobnych plikach. Także przygotowanie paczki dla Ciebie przeze mnie sprowadza się do tego samego - muszę te wszystkie elementy powstawiać w gmaxie na swoje miejsca, bo normalnie w ich miejscu są tylko punkty zaczepienia.

Jakbyś chciał wykorzystać jakieś elementy pulpitów czy ogólnie kabin - czy to modele, czy tekstury - to też nie ma problemu.

76
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia SU46.
« dnia: 10 Listopada 2017, 11:31:11 »
OK. Przepraszam, że tyle już musisz czekać - ciężko mi znaleźć czas na złożenie tej paczki, ale pamiętam o temacie.

77
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia SU46.
« dnia: 10 Listopada 2017, 07:41:13 »
Podejrzewam, że mój model maszynowni jest zbyt low-poly jak na stantardy przyjęte przez @Kaca ;-) Ale w razie czego chętnie udostępnię.
- tu można się poglądowo zorientować jak moje wnętrze SU46 wygląda w akcji.

78
Tabor kolejowy / Odp: Operowanie nastawnikiem jazdy w spalinowozach.
« dnia: 07 Listopada 2017, 13:48:01 »
SU45/46 i SM42 mają regulator obrotów Woodwarda, któremu to nie robi różnicy, wchodzą sobie na zadane obroty w swoim tempie. O ile kojarzę, ST44 ma regulator o innej budowie, i może jemu przeskakiwanie o kilka pozycji nastawnika przeszkadza.

79
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Października 2017, 07:24:31 »
Co do dźwięków, dość ciekawe jest rozwiązanie w Trainz jeżeli chodzi o definiowanie zasięgu - można by rozważyć coś podobnego. Zasięg dźwięku jest definiowany dwoma parametrami - pierwszy określa odległość, do której głośność jest stała - czyli w pewnym sensie definiuje "rozmiar" źródła. Po przekroczeniu tej pierwszej odległości głośność spada zgodnie z zasadami dla źródła punktowego, czyli z kwadratem odległości. Natomiast druga liczba określa zasięg słyszalności, po przekroczeniu którego dźwięk jest całkowicie wyłączany - niezależnie od tego, jaką głośność miałby z wyliczeń.

80
Bieżące kolejowe / Odp: Będzie kolejna czynna SU45
« dnia: 24 Września 2017, 22:40:58 »
Ale Unikol akurat ma drugą na części ;-)

81
Tabor / Odp: Korekta SU46 - wylot
« dnia: 10 Czerwca 2017, 10:28:46 »
Jeżeli zredukowałeś do 14 to nic dziwnego, bo - jeszcze raz powtarzam - SU46 ma 15 pozycji (plus 0, czyli razem 16), i tyle zapewne jest na teksturze pod kołem:
0,W,S,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13.

0 - bieg jałowy
W - pozycja wstępna - zamknięcie styczników liniowych, ale wyłączone wzbudzenie prądnicy głównej, czyli brak jazdy
S - jazda z ograniczonym wzbudzeniem przy załączonym ogrzewaniu
1 - 13 - pozycje jazdy.

82
Tabor / Odp: Korekta SU46 - wylot
« dnia: 10 Czerwca 2017, 07:45:28 »
SU46 ma o jedną pozycję nastawnika więcej niż SU45 - zasadniczych pozycji jazdy jest 13, tak jak w fiacie, ale pomiędzy pozycją W a 1 jest jeszcze pozycja S, na której przy załączonym ogrzewaniu mamy dodatkowy opór w obwodzie wzbudzenia, żeby łagodniej ruszać. Przy wyłączonym grzaniu jest identyczna z pierwszą.

83
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 05 Czerwca 2017, 12:00:36 »
Kod graficzny exe przechodzi teraz pewne przerobki
O jakich przerobkach mowimy?

Przy okazji porusze cos co negatywnie wplywa na oprawe graficzna tj drzewa, ktore sa wyswietlane jako alpha w ukladzie X. Cienie klada sie na czesci/na jednej stronie textury i wyglada to bardzo zle, mysle ze wiecie o czym mowa. Pewnie jest prostrzy sposob jak edycja pliku inc?

W trainzie radziliśmy sobie z tym w ten sposób, że się edytowało materiały w modelach drzewek wywalając im diffuse i specular, a zostawiając tylko ambient. Ale nie wiem, czy w Maszynowym modelu oświetlenia by to przeszło. Niestety to ogólna przypadłość drzewek "billboardowych" że brzydko reagują na światło kierunkowe.

84
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SA101/102 - poszukiwana DTR
« dnia: 14 Maja 2017, 20:00:28 »
Koledze udało się załatwić aktualną DTRkę z Chojnic :-) Natomiast nie ma tam wymiarów, więc jeżeli w tej dokumentacji którą posiadasz są plany z wymiarami, to bardzo by się przydały.

85
Pomoc doraźna / Odp: SU42 i nastawnik jazdy?
« dnia: 05 Maja 2017, 10:39:49 »
Czarna strzałka na prędkościomierzu w lokomotywach SM/SP/SU42 oznacza prędkość 33km/h. Od tej prędkości można załączać bocznikowanie. Aby to zrobić, należy cofnąć nastawnik na pozycję 6 lub 7 i nacisnąć przycisk bocznikowania. Boczniki będą załączone do momentu zejścia nastawnikiem do zera, lub zadziałania przekaźnika wyłączającego bocznikowanie przy wzroście prądu ponad ustawioną wartość (nie pamiętam w tej chwili, ile).

86
Poszukuję, chcę zrobić / SA101/102 - poszukiwana DTR
« dnia: 27 Kwietnia 2017, 18:30:59 »
Czołem :-)
Przymierzam się do zrobienia kabiny do SA101/102. Głównie do TRS, ale oczywiście na potrzeby Maszynowe też mogę udostępnić. Materiały foto mam, ale do Trainz muszę zrobić też fizykę i sterowanie. W związku z tym prośba - czy ktoś mógłby poratować DTRką czy też instrukcją? Najlepiej do ostatniej wersji, czyli z silnikiem Deutz i przekładnią Voith.

87
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 27 Kwietnia 2017, 18:23:13 »
Cytat: tmj
I drugie glupie pytanie, tym razem z "rzeczywistosci": czy w EN57 i pochodnych jest cos takiego jak kurek trojdrogowy? Bo w exe jest to zakodowane tak, ze w przypadku EZT jest on traktowany jak nieistniejacy, mozna pompowac zbiornik pantografu bez jego przelaczenia, i nawet po 'odcieciu' zbiornika glownego powietrze z niego zasila zbiornik pantografu. A ja nie wiem jak ma byc :x

O ile mi wiadomo EN57 ma zawór automatyczny - jeżeli ZG jest pusty to zbiornik pantografów jest od niego odcięty, i można go pompować małą sprężarką, a gdy ciśnienie w ZG, czy tam przewodzie zasilającym, przekroczy ciśnienie zadziałania zaworu, to przestawia się on na zasilanie zbiornika pantografów z głównej instalacji.

88
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 13:20:21 »
A ten przelacznik w Trainz to cos robi, czy tylko tak dla picu jest?

Robi :-) Po pierwsze normalnie przełącza napięcie prądnicy ogrzewczej, i wpływa na sterowanie obrotami zgodnie z rzeczwistością. Ponadto mam zrobioną uproszczoną symulację obwodu grzewczego. Działa to w ten sposób, że każdy wagon w składzie stanowi dla obwodu ogrzewania obciążenie w postaci rezystancji 400Ω.  Tak więc licząc wagony obliczam sobie z wzoru na równoległe połączenie rezystancji rezystancję wypadkową. Mając to oraz napięcie ogrzewania, obliczam prąd i moc grzania, którą dodaję do obciążenia silnika spalinowego. Tak więc załączenie ogrzewania znacząco wpływa na charakterystykę trakcyjną.

Dodatkowo mam w kabinie jako "lampkę" kwitek z rozkazem uruchomienia ogrzewania, gdy zostanie zdefiniowana temperatura otoczenia poniżej 10 stopni.

To sztywne ograniczenie (każdy wagon=400Ω) wynika z tego, że nie mogę w prosty sposób odczytać typu wagonów i ich parametrów (wymagałoby to ujednolicenia skryptu w wagonach, co przy wielu twórcach wagonów i mnogości modeli wagonów będących w obiegu jest mało realne), za to łatwo mogę je policzyć.

89
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 11 Kwietnia 2017, 07:39:46 »
Przy okazji pytanie do mechanikow, przy jakich szybkosciach nastepuje wbicie kolejnych bocznikow?

SU45:
II - powyżej 40km/h, III powyżej 50
SU46:
II i III - 40, IV - 50

Oprócz tego nastawnik musi być na pozycji 10 lub wyższej, i domyślnie - przy automatycznym sterowaniu - musi zostać osiągnięte maksymalne wzbudzenie prądnicy. Wtedy zostaje zwarty mikrostyk SWMx na regulatorze wzbudzenia, co załącza przekaźnik PZB1. Ten przekaźnik powoduje chwilowe odwzbudzenie prądnicy. Po osiągnięciu minimalnego wzbudzenia załącza się przekaźnik PWmin, który z kolei powoduje załączenie przekaźnika PZB2, a ten ostatni umożliwia załączenie odpowiedniego stycznika bocznikowania. Zwykle jeździ(ło) się z podpartym PZB2, co pomijało całą tę skomplikowaną sekwencję, i boki wchodziły uzależnione wyłącznie od pozycji nastawnika i prędkości.

Wyłączenie bocznikowania następuje przy spadku prędkości poniżej wartości podanych powyżej (powoduje to rozwarcie styków pomocniczych prędkościomierza), przy cofnięciu nastawnika na niższe pozycje, oraz gdy prąd trzeciego silnika trakcyjnego przekroczy próg zadziałania przekaźnika PB.

Przy cofaniu nastawnika na SU45 III bocznik wyłącza się poniżej 10 pozycji, II trzyma na pozycjach 7-9 i prędkości powyżej 50 km/h, I na pozycjach 7-9. Na SU46 IV zachowuje się tak jak III w 45, II i III zachowują się z grubsza podobnie do II w 45, i I tak samo w obu lokomotywach.

90
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 08 Kwietnia 2017, 15:38:29 »
Mylący może być opis "przetwornica wyłączona i odblokowana", co sugerowałoby, że jak hebel jest w dole, to nie jest odblokowana ;-) Ale to po prostu niezręczność opisu - chodzi tylko o funkcje tego przełącznika, który wyłącza, i odblokowuje, jeżeli jest co odblokowywać ;-)

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8