Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - adamst

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Kwietnia 2020, 21:16:35 »
Ma cztery pozycje - 0, RI, RII, W. Tak szczerze powiedziawszy to ten nastawnik determinuje tylko w której lokomotywie (naszej - pozycja RI, czy na ukrotnieniu - pozycja RII) ma włączyć się pompa oleju, paliwa, ma zadziałać przycisk START. Hebelki wentylatorów są na ukrotnieniu. Natomiast pozycja W jest ustawiana w lokomotywie sterowanej, żebyśmy mogli nią sterować z lokomotywy przez nas obsadzonej.

Zależności wszystkich trzech wałków:
  • możliwość wyjęcia klucza z nastawnika kierunku lub rozruchu tylko w ich położeniu 0.
  • brak możliwości przestawienia koła nastawnika głównego na pozycję W i dalej gdy nie ma wybranego kierunku jazdy.
  • możliwość przełączenia kierunku jazdy w przód lub w tył tylko, gdy nastawnik rozruchu jest w pozycji 0.
  • brak możliwości zmiany kierunku, gdy nastawnik główny nie jest w pozycji 0.

2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Stycznia 2020, 17:35:53 »
Cytuj
Jakiś dziwny wzajemny wpływ obwodów na siebie - tym bardziej zastanawiający, że przecież obwód WN ogrzewania nie ma w zasadzie żadnych wspólnych punktów z pozostałymi obwodami lokomotywy - osobna prądnica ze swoim prostownikiem i regulatorem.
W każdym razie na SU45 podczas załączania stycznika ogrzewania (czyli na ostatnim etapie uruchamiania grzania) można zaobserwować chwilowy podskok napięcia w obwodach NN ponad znamionowe 110V, co objawia się chwilowym jaśniejszym rozbłyskiem lampek na pulpicie, a czasem kończy się spaleniem bezpiecznika w regulatorze i zanikiem ładowania oraz wyłączeniem wentylatorów silników trakcyjnych.
Jest element wspólny. Mianowicie zasilanie wzbudzania prądnicy grzewczej jest ze 110V czyli z prądnicy pomocniczej. Kiedy załącza się grzanie regulator puszcza maks prąd wzbudzania na prądnice grzewczą a kiedy osiągnie napięcie zadane zbija ten prąd. Dlatego mamy podskok napięcia w obwodzie NN.

Zresztą np. na siódemce kiedy wyłączają się sprężarki też jest taki podskok.

Strony: [1] 2