Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Anrej

Strony: 1 ... 26 27 [28] 29 30 31
811
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 23 Grudnia 2011, 01:53:18 »
Czy jak przeprowadza się testy trakcyjne lokomotywy, to czy jeździ ona z obciażeniem tzn. ma podpięty skład. Jeśli tak to jaka jest masa tego składu? Czy jeździ tylko jako singel?

812
Inne niekolejowe / Odp: Internet bezprzewodowy na kartę
« dnia: 14 Sierpnia 2011, 11:28:47 »
W Orange jest taka oferta "Orange free na kartę". Nie ma obowiązku kupowania modemu, ale musisz go posiadać. Możesz mieć zainstalowany w komputerze modem GSM, lub funkcję modemu może pełnić telefon komórkowy.

Kup starter, umieść kartę SIM w modemie, karcie do laptopa lub telefonie komórkowym.
Jeżeli korzystasz z Nowego Orange Go, Orange Go, POP, Jednej Idei na Kartę lub Dla Każdego przełącz się na Orange Free na kartę:
wyślij SMS-a pod numer 3033 o treści FREE (koszt SMS-a zgodny z cennikiem Twojej obecnej oferty), lub
wpisz kod *101*40# i potwierdź zieloną słuchawką.
Więcej na http://www.orange.pl/portal/map/map/internet_free_pre_discover
Niestety ale jakość połączenia akurat w twoim miejscu to ci nikt nie zagwarantuje.

813
Bieżące kolejowe / Odp: Dyżurny ruchu zapobiegł tragedii
« dnia: 12 Października 2010, 00:40:42 »
Proszę bardzo.
PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A.
Ir-1 (R-l)
INSTRUKCJA
o prowadzeniu ruchu pociągów
ROZDZIAŁ X POSTĘPOWANIE W RAZIE SZCZEGÓLNYCH WYDARZEŃ, ZAGROŻENIA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU I WYPADKÓW KOLEJOWYCH
Czyli już w samym tytule rozdziału wyróżnia się: szczególne wydarzenia, zagrożenika i wypadki.
§68
Ogólne zasady
1. W razie zagrożenia bezpieczeństwa ruchu należy stosować wszelkie dostępne środki w celu niedopuszczenia do wypadku, a gdy to jest niemożliwe - zmniejszenia skutków wypadku.
2. Pracownik, który zauważył lub dowiedział się o przeszkodzie dla ruchu, zagrożeniu bezpieczeństwa ruchu lub o wypadku kolejowym, powinien o tym zgłosić dyżurnemu ruchu najbliższego posterunku ruchu.
Dyżurny ruchu posterunku, który otrzymał to zgłoszenie, powinien o treści zgłoszenia zawiadomi obie sąsiednie stacje (przyległe do szlaku, którego dotyczy zgłoszenie), pośrednie posterunki ruchu (znajdujące się między tymi stacjami) i dróżników przejazdowych.
3. Jeśli usunięcie zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub zmniejszenie następstw zagrożenia względnie wypadku zależy również od innych pracowników, należy ich niezwłocznie o tym powiadomić, w celu ewentualnego wstrzymania wyprawiania lub zatrzymania pociągu, względnie wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej.
8. Po otrzymaniu zgłoszenia o wypadku lub przeszkodzie, które wymagają wstrzymania ruchu pociągów, dyżurny ruchu zamyka dany tor lub szlak, powiadamia zainteresowanych pracowników oraz właściwe jednostki zgodnie z postanowieniami instrukcji o postępowaniu w sprawach wypadków i incydentów kolejowych, innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami i regulaminem technicznym.
W razie niezatrzymania się pociągu w miej scu, w którym miał się zatrzymać, należy zbadać stan i działanie urządzeń hamulcowych.
9. Do czasu przybycia na miejsce wypadku naczelnika sekcji eksploatacji lub wyznaczonego przez niego pracownika kierownik pociągu, a gdy go nie ma maszynista, powinien przedsięwziąć odpowiednie środki zapobiegające dalszym szkodliwym następstwom wypadku, w szczególności osłonić sygnałami miejsce wypadku, zgłosić wypadek dyżurnemu ruchu oraz zapewnić w miarę możliwości pomoc ofiarom wypadku. Należy również zabezpieczyć ślady, które mogłyby ułatwić ustalenie przyczyn wypadku oraz zabezpieczyć mienie kolejowe, ładunek i bagaże podróżnych.
Ale punkt 9 odnosi się do kierownika pociągu lub maszynisty.[/b]
§69
Cofanie, dzielenie i zabieranie częściami składu pociągu ze szlaku
1. Bez pozwolenia dyżurnego ruchu nie jest dozwolone cofanie pociągu z wyjątkiem nagle grożącego niebezpieczeństwa.
2. Pociąg zatrzymany na szlaku może być cofnięty, jeżeli cofanie uzgodniono z dyżurnym ruchu posterunku zapowiadawczego, w kierunku którego pociąg ma się cofać i gdy na pierwszym wagonie w kierunku cofania, wyposażonym w dźwignię nagłego hamowania, będzie znajdował się pracownik, celem obserwacji toru szlakowego i zahamowania pociągu w razie potrzeby.
Drużyna trakcyjna powinna cofać pociąg ze szczególną ostrożnością, nie przekraczając prędkości wskazanej w § 62 ust. 6 pkt 15 i 16 i zatrzymać pociąg po spostrzeżeniu hamowania, zauważenia sygnału "Stój" oraz w miejscach, o których mowa w ust. 5.
O żadnej komisji tutaj nie ma mowy

814
Inne niekolejowe / Odp: Problem z napędem DVD od LG.
« dnia: 11 Października 2010, 23:40:47 »
Wykrywało mi wcześniej go jako CD-ROM (ten który wyjąłem) i wysuwałem przez kliknięcie na napęd - PPM>wysuń. Ale tylko to działało, więc odinstalowałem stery i wyłączyłem w menadżerze urządzeń. Płyty nie wykrywało i tak.
Całkiem to jest poplątane. "Go" ma się rozumieć jako napęd, czy jako DVD LG GH22BP20. Przecież do DVD nie trzeba instalować żadnych sterów, czyli jak mogłeś odinstalować. Skoro wyłączyłeś w menadżerze urządzeń, to jak ma być wykrywany i działać.
Dlaczego nie bierzesz pod uwagę błąd kuzyna. Czy kuzyn jest nieomylny.
Nie jest zalecane podłączanie na jednej taśmie dysku twardego i czytnika DVD. Powinno się podłączyć na drugiej taśmie i ustawić zworkę na SINGLE, chyba że masz dwa napędy.
Jak miałeś wcześniej zainstalowany CD-ROM lub DVD i działał, to w Biosie powinno być dobrze.
Jeśli nie to najlepiej wszystkie pozycje IDE ustawić na Auto.

815
Bieżące kolejowe / Odp: Dyżurny ruchu zapobiegł tragedii
« dnia: 11 Października 2010, 00:55:23 »
Oczywiście że nie mam wyobraźni. W przypadku gdy tak naprawdę nic się nie stało a komisja ponad 2 godziny ustała, który skład wycofać. Może jeszcze mają podziekować, że im przewoźnik zapewnił atrakcję a najlepiej to jakby wrócili na piechotę.
Krzysiek nigdzie nie pisze napisał, że to co zaszło było wypadkiem. Wypadek by był jakby doszło do zderzenia, to było tylko zagrożeniem.
Na kolei to jest cała procedura, nie będę tutaj opisywał szczegółow.
1. Dyżurny ruchu spotrzega, że są dwa składy na jednym torze.
2. Wykorzystując Radio-Stop zatrzymuje, ma takie prawo.
3. Powiadamia sąsiędni posterunek i dróżników przejazdowych.
4. Zapewnia osłonę miejsca zdarzenia.
5. To do dyżurnego ruchu należy decyzja o cofnięciu składu. Warunkiem jest, aby w pierwszym wagonie w kierunku cofania był pracownik, który w razie czego zatrzyma skład kurkiem nagłego hamowania. W przypadku składu osobowego to pewnie nie ma z tym problemu.
W przypadku cofania jeżeli uzgodniono z dyżurnym ruchu prędkość wynosi 20km/godz lub 30km/godz.
Jeśli nie uzgodniono maksymalna prędkość cofania wynosi 5km/godz.
I co? To wszystko trwało ponad 2 godziny.

Krzysiek626

816
Bieżące kolejowe / Odp: Dyżurny ruchu zapobiegł tragedii
« dnia: 10 Października 2010, 01:33:08 »
Tylko jako pasażer nie rozumiem. Dlaczego ponad 2 godziny trzeba było czekać, aż komisja PKP PKL podjęła decyzję.
Jak widać, to coś topornie było.

817
Inne niekolejowe / Odp: Projekt - Maszynista
« dnia: 10 Października 2010, 00:57:03 »
Pod względem prawnym to może tutaj coś znajdziesz.
http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2007,nr,170/poz,1204,rozporzadzenie-ministra-transportu-zmieniajace-rozporzadzenie-w-sprawie-wykazu.html

Nie którzy lubią zawód maszynisty. Jest to pewien typ wolności. Nie jesteś w zakładzie, nie masz bezpośrednio nad sobą przełożonego. Wyjeżdżasz na szlak, na haku masz trochę ton, przed tobą przestrzeń życiowa.
Ale jest druga strona medalu. Jest to cygańskie życie. Przecież będąc maszynistą, nie wracasz po 8 godzinach pracy do domu.

818
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy
« dnia: 23 Czerwca 2010, 21:24:34 »
W tym przypadku lokomotywa jedzie na przednim, bo na tylny ma węglowe nakładki ślizgowe, które stosowane są na czeskich i słowackich kolejach. U nas stosowane są miedziane nakładki ślizgowe bo przewód jezdny jest twardszy.
Może wkładki węglowe stosowane są w celu lepszej współpracy. Tak dla kontrastu. Dlaczego w popularnym sprzęcie elektroakustucznym ślizgacz potencjamomometru jest wykonany z metalu, który dociska do ścieżki. W sprzęcie wyższej jakości, profesjonalnym taki ślizgacz jest węglowy.

819
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009 [SP1]
« dnia: 23 Czerwca 2010, 01:01:02 »
To sobie poczekamy na SP2.
To prawda nieczytałem http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15492.0.html, gdyż najpierw trafiłem tutaj.

Przecież aplikacje przeważnie najpierw są wydawane w wersji alfa i jest udostępniana zamkniętemu gronu alfatesterów. Po przejsciu testów i poprawieniu błędów, jest udostępniona szerszej publiczności jako program beta. Dopiero po wyknaniu betatestów i wniesienia poprawek program jest dostępny ogółówi.

Być może nikt z betatesterów nie pracuje na karcie graficznej ATI Radeon, przecież tak może być.
Sam do nie dawna pracowałem na Nvidia, dopiero po zmianie sprzętu na Radeonie.

820
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009 [SP1]
« dnia: 21 Czerwca 2010, 20:13:38 »
Według mnie to zadużo tych błędów. Przecież SP wydaje się aby wyeliminować błędy a nie powiększyć.
Tak się zastanawiam, co z przeprowadzaniem testów i od czego są betatesterzy.

Według zapowiedzi SP1, miało być wydane głównie w celu poprawnego działania symulatora na kartach graficznych ATI Radeon

821
Bocznica / Odp: Prośba o pliki
« dnia: 17 Maja 2010, 00:37:47 »
Ale przecież sciagłeś paczkę. To chyba masz i możesz rozpakować. Jak nie to zawsze można sciągnąć drugi raz.

822
Inne niekolejowe / Odp: Borland Builder 6
« dnia: 15 Maja 2010, 23:11:14 »
Nie tylko na swoim komputerze możesz uruchomić, ale na każdym na którym są potrzebne biblioteki. Z tego co wiem. To w opcjach kompilacjii, linkowania trzeba zaznaczyć aby dodał do kodu wykonywalnego potrzebne biblioteki. Jak co precyzyjnie nie potrafię podać. Po tym rozmiar pliku exe jest większy, ale uruchamia się na każdym komputerze.

823
Tabor / Odp: Nadmiar w Byku
« dnia: 09 Maja 2010, 23:15:19 »
Można podstawić ET22 w misji EU06_EU07,a skład przecież możesz sobie zestawić dowolnie.Ja podstawiam byka pod EP08 na hak 25 eaosów z węglem i potem wracam misją EN57 z pustymi węglarkami i w ten sposób symuluję sobie wahadła węglowe na linii 96 Tarnów-Nowy Sącz.Fantazja nie zna granic.
Oczywiście że możesz sobie fantazjować i zestawiać skład dowolnie. Ale jak piszesz.
Moje pytanie dotyczy następującej sytuacji .Jadę bykiem na Mocznikach pod górę na równoległej bezoporowej pozycji nastawnika .Lok zaczyna zwalniać, rosną prądy, więc zaczynam schodzić nastawnikiem w dół utrzymując wartości prądu 500-550A i podczas zejścia z pierwszej pozycji oporowej równoległej do szeregowo-równoległej wybija nadmiarowy.Czy tak jest w realu, czy to jakiś błąd w pliku chk, czy też jest to moja błędna technika?
Należałoby o zmianach napisać. Nie uważasz.

824
Pomoc doraźna / Odp: Jak dodać.
« dnia: 09 Maja 2010, 22:53:40 »
Cytuj
dodaję wpisy i co dalej? Nie wiem gdzie to jest...
Jak gdzie to jest. Powinno być w:
EU07\Dynamic\PKP\SM48\
EU07\Sounds\
EU07\Textures\Mini\

Tylko jak można się doczytać w złe miejsce skopiowałeś.

825
Tabor / Odp: Nadmiar w Byku
« dnia: 09 Maja 2010, 02:42:35 »
Przejedź się jeszcze do Stolców Dużych, z dwoma tysiącami ton na haku zobaczysz że jest co robić. Oczywiście przestrzegając ograniczeń.

Kropkę to się stawia zaraz po wyrazie, a nie po spacji...
ZiomalCl

Wyrażaj się jaśniej. Trudno do wszystkiego dochodzić. Mówimy o Mocznikach ET22.
Orginalny fragment scenerii:
trainset rozklad tor_trasa_d_lok 0.0 0.0
//$o Aby rozpocząć wciśnij: Shift+4
node 800 0 ET22-615 dynamic PKP\ET22_v1 201E-615.dds 201E 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset


trainset none tor_trasa_d_wag1 0.0 0.0
node 800 0 5520371-5 dynamic PKP\eaos_v1 401W-67.dds 401w 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos_v1 401W-50.dds 401w 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos_v1 401W-60.dds 401w 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos_v1 401W-64.dds 401w 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags04.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags03.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags01.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags03.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-503320-2 dynamic pkp\sis_v1 #sis.dds 426S 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-503320-2 dynamic pkp\sis_v1 #sis.dds 426S 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-503320-2 dynamic pkp\sis_v1 #sis.dds 426S 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Rs_v1 rs01.dds 412Z 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Rs_v1 rs01.dds 412Z 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Rs_v1 rs01.dds 412Z 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags04.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags03.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags01.dds 401ka 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 5520372-0 dynamic PKP\Gags_v2 gags03.dds 401ka 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset
Gdzie tutaj masz dwa tysiące ton?

826
Pomoc doraźna / Odp: Łączenie lokomotyw
« dnia: 09 Maja 2010, 01:34:49 »
Anrej, koledze chodzi o to, że nie łączy się kablami ukrotnienia na przykład ET22 z SU46, bo to jest fizycznie niemożliwe. Nie chodziło mu, że nie może jechać ST44 + SM42. Należy czytać ze zrozumieniem :)
Ja czytam ze zrozumieniem, ale o ukrotnieniu nic nie pisał.

827
Pomoc doraźna / Odp: Łączenie lokomotyw
« dnia: 08 Maja 2010, 00:51:58 »
Zacznijmy od tego, że na PKP nie można połączyć lokomotyw różnego typu.
Pierwsze coś takiego słyszę.
chciałbym się dowiedzieć jak można połączyć moc lokomotyw w jednym składzie, chciałbym na własny użytek zrobić jeden długi skład ale nawet mocne lokomotywy nie dają przy nim rady.
To może ET41.
EU07 ma moc 2000kW.
ET22 ma moc 3000kW.
ET41 ma moc 4000kW.

828
Tabor / Odp: Nadmiar w Byku
« dnia: 07 Maja 2010, 02:06:51 »
Przejechałem tę trasę ET22 i żadnych problemów nie widzę. Na tej trasie natężenie 500A nigdy nie przekracza, nie mówiąc 550A. To fakt jak się jedzie z Mocznik-Zdrój do fabryki w pewnym momencie natężenie zaczyna wzrastać. Ale spokojnie natężenie zblizyło się do 450A, nastawnik z pozycji 48 na pozycje 35 powrót 36 na bezoporową szeregowo-równoległą. Zwrosło natężenie tak do 450A, to nastawnik na pozycje 20 powrót na 21. Bez problemu pokonałem odcinek. Nadmiarowy nie wybiło. Natężenie zaczęło spadać, to zwiększałem prędkość.
Żeby było ciekawie. To węglarki miały po 10 ton wegla, zmieniłem aby miały po 50 ton węgla. Wagony kryte były były puste, dołozyłem po 55 ton zboża.

829
Tabor / Odp: Nadmiar w Byku
« dnia: 05 Maja 2010, 01:40:16 »
Trochę mi zamieszałeś Anrej, bo tak jak pisałem byk nie ma neutralnych pozycji pomiędzy grupami połączeń
A inne lokomotywy elektryczne mają? Wogóle co to są neutralne pozycje.
też nie wiem jakbym miał używać bocznika podczas zmniejszania prądów nastawnikiem gdy opory ruchu rosną.
Bocznikować można na pozycji bezoporowej, takie są trzy.
Pytałem o konkretną sytuację, bo wydaje mi się, że prąd przy przejściu z układu równoległego na szeregowo-równoległy powinien się zmniejszyć i wobec tego nie powinno wybić przekażnika nadmiarowego
I tak i nie. Teoretycznie jak napięcie zasilania silników zmaleje natężenie prąd powinien się zmnieszyć. Ale jak opory ruchu wzrosna to natężenie prądu też wzrośnie.

Nie wiem dokładnie czy nadmiarowy działa tylko przy przekroczeniu granicznego natężenia prądu. Czy zadziała jeśli ciągle przekroczy się nominalne natężenie prądu.

830
Tabor / Odp: Nadmiar w Byku
« dnia: 03 Maja 2010, 20:42:37 »
W starym pliku chk były pozycje neutralne w nowym nie ma, ale pytałem kiedyś mecha jeżdżącego bykiem i stwierdził, że takich pozycji w rzeczywistości nie ma
Nie wiadmo o co się pytałeś. Przestawiasz nastawnik na pozycję 1, silniki zostają połączone szeregowo poprzez opory rozruchowe. Przekręcasz nastawnik na dalsze pozycje w pewnej pozycji opory rozruchowe są wyłączone. Jest to pierwsza pozycja bezoporowa. Przekręcasz nastawnik na następną pozycje. Silniki zostają połączone szeregowo-równolegle poprzez opory rozruchowe. Sytuacja się powtarza. Przekręcając nastawnik dochodzisz do drugiej pozycji bezoporowej. Na nastepnej pozycji silniki zostają połączone równolegle. Cały proces się powtarza aż do uzyskania trzeciej pozycji bezopoorowej.
Przy schodzeniu w dół już tak nie jest. Jesteś na trzeciej bezoporowej. Skręcasz nastawnik na niższe pozycje. Silniki zasilane są po przez opory rozruchowe. Dochodzisz do drugiej bezoporowej i tutaj okazuje się, że wartość prądu wynosi 0 A. Trzeba przekręcić nastawnik na niższą pozycje i powrócić na bezoporową.

Może za powoli schodzisz na pozycję bezoporową szeregowo-równoległą. Jeśli nie pomoże zejść na szeregową. Używać bocznikowania.
Prąd 500-500A jest zaduży. ET22 ma moc ciągłą silników 3000kW przy 6 silnikach wychodzi 500kW na silnik silnik zasilany jest napięciem 1500V, co daje 333A. Przy mocy godzinowej 3120kW prąd 347A.

831
Prad przesylany jest linia trojfazowa 15/30kV AC do podstacji, gdzie pozniej przerabiany jest na 3kV DC.
Czyli mam rozumieć. Silnik trójfazowy napędza prądnicę, która wytwarza prąd stały o napieciu 3,5 kV. Chyba nie stosowany jest układ transformator i prostownik.

832
Symulator / Odp: Masa brutto pociągu
« dnia: 02 Maja 2010, 00:39:08 »
To zależy od maksymalnego pochylenia na trasie, również od stanu hamulców. Z górki może uciągnąć nawet nieskończoną masę, ale niekoniecznie ją zahamuje. Moc lokomotywy potrzebna jest na pokonywanie oporów ruchu, jak również zwiększanie energii potencjalnej składu w polu grawitacyjnym. Lokomotywa nie działa jak winda, dla której znając moc silnika, przełożenia przekładni i wytrzymałość materiałów można wyliczyć maksymalną masę.
Piszesz tak ogólnikowo.
1. Przecież wiadomo, jak pociąg jedzie poziomo to siła grawitacji jest zero. Przy pochyleniu trasy lokomotywa musi pokonać siłę grawitacji, dopuszczalna masa brutto zależy od pochylenia trasy. Myślę, że w opisie trasy jest podawane nachylenie trasy i charakterystyki lokomotywy podają jaką masę brutto może ciągnąć przy danym nachyleniu.
2. Co to znaczy zależy od stanu hamulców? W dokumentacji podaje się stosunek masy hamującej do masy brutto, od tej wartości zależy dopuszczalna prędkość.  Sumuje się masę brutto całego składu i masę hamującą hamującą całego składu. Następnie sprawdza, czy jest zgodna z dokumentacja.
W symulatorze można wyznaczyć masę brutto natomiast masy hamującej już nie. Każdy wagon ma przałącznik próżny/ładowny i podane masy hamujące a także masę przy której należy przełączyć. Symulator tego nie ma.
3. Pierwsza zasada dynamiki Newtona. Jeśli na ciało nie działaja żadne siły lub się równoważą. Ciało pozostaje w spoczynku lub porusza się ruchem jednostajnym.
Druga zasada dynamiki Newtona. Jeśli na ciało działa siła. Ciało porusza się ruchem przyspieszonym.
Lokomotywa musi mieć odpowiednią moc, aby uzyskać odpowiednie przyspieszenie. Łatwo to zauwazyć. Przy przyspieszeniu pobór prądu jest większy niż przy stałej prędkości.
4. Porównanie z winda nie jest najlepsze. Pociągi jeżdżą po szynach, trudno sobie wyobrazić pociąg jadący pionowo po szynach.

Elektrowóz ET22 może prowadzić pociągi towarowe o masie 2700 Mg z prędkością 80 km/h, natomiast składy o masie do 3150 Mg z prędkością 70 km/h. Można też zaprząc ciężki pociąg pasażerski, który przy masie 700 Mg może być ciągnięty z maksymalną prędkością konstrukcyjną elektrowozu wynoszącą 125 km/h. Maksymalna siła pociągowa 410 kN.
Elektrowóz EU07 może prowadzić pociągi w pasażerskie o masie brutto do 700 Mg z prędkością maksymalną 125 km/h lub lekkie pociągi towarowe o masie do 2000 Mg, z prędkością maksymalną 70 km/h. Maksymalna siła pociągowa 280 kN.

Tylko co to jest ta maksymalna siła pociągowa. Silnik z uwzglądnieniem przekładni tyle uciągnie, czy zostanie zerwany układ sprzęgowy.

833
Bieżące kolejowe / Odp: Prąd w kablu, a kolej dużych prędkości
« dnia: 30 Kwietnia 2010, 20:52:56 »
Ja mam pytanie. Trakcja kolejowa 3kV DC zasilana jest z własnej elektrowni prądu stałego, czy z ogólnodostepnych elektrowni prądu trójfazowego? Oczywiście prąd zmienny musi być zamieniony na prąd stały.

834
Symulator / Odp: Masa brutto pociągu
« dnia: 30 Kwietnia 2010, 00:16:12 »
Na pewno chodzi mu o to, jaką masę brutto może uciągnąć np ET-22.

835
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 09 Kwietnia 2010, 04:32:39 »
W kolejnictwie stosowany jest hamulec pneumatyczny. Jest tak skonstruowany aby w przypadku rozerwania składu, nastapiło hamowanie. Hamulec elektropneumatyczny stosowany w EZT musi być komptabilny z hamulcem pneumtycznym. W przypadku jak zajdzie potrzeba podpięcia lokomotywy spalinowej np. Dlatego w EZT jest taki sam hamulec pneumatyczny, do którego dodano dodatkowe sterowanie elektryczne.
A że PKP jest beton, to nadal istnieje przepis według którego podstawowym hamulcem jest pneumatyczny. Próbę hamulca lub hamowanie kontrolne, wykonuje się hamulcem pneumatycznym. Nawet jak by był inny.
Na innych kolejach można spotkać wagony z hamulcem EP.

836
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 08 Kwietnia 2010, 12:27:00 »
W Polsce hamulcem zasadniczym jest zawsze hamulec samoczynny zespolony (powietrzny).
Logicznie mysląc hamulec samoczynny jest to hamulec który działa samoczynnie bez udziału człowieka. Ja nie widzę aby to był hamulec somoczynny.
Hamulec EP nie może być hamulcem zasadniczym, gdyż nie umożliwia on współpracy z innymi pojazdami i nie jest samoczynny. Hamulec pneumatyczny stoi zawsze nad hamulcem elektropneumatycznym.
Skoro EZT został wyposażony w hamulec EP to jest to hamulec zasadniczy. Dla wyjaśnienia jest to tak samo hamulec pneumatyczny, tylko ze sterowaniem elektrycznym. W przypadku awarii sterowania elektrycznego działa jak zwykły hamulec pneumatyczny. Tak samo w przypadku rozerweania składu. Co to znaczy. Nie umożliwia współpracę z innymi pojazdami. O samoczynnym już pisałem. Hamulec pneumatyczny to przeżytek, był dobry przy szybkości 40km/godz.

837
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 08 Kwietnia 2010, 01:17:39 »
Chodziło mi właśnie o to że hamulec EP działa podobnie jak pomocniczy podaje powietrze bezpośrednio do cylindrów.
Jeśli EZT ma hamulec EP, jest to hamulec zasadniczy. Kojarzenie go z hamulcem pomocniczym jest wprowdzeniem w błąd.
Hamulcem zasadniczym jest hamulec samoczyny zespolony.
Dla mnie hamulec samoczynny, jest hamulcem który działa samoczynnie. Hamulec zasadniczy takim hamulcem nie jest.
Można uważać, że hamulcem pomocniczym jest każdy hamulec poza zasadniczym, można też uważać, że hamulcem pomocniczym nazywamy hamulec pneumatyczny działający tylko na pojazd trakcyjny — co kto woli.
Hamulcem pomocniczym może być hamulec reczny, działający mechanicznie po przez układ dźwigni na klocki hamulcowe. Przecież w wagonach też taki jest stosowany. Także pneumatyczny działający tylko na koła pojazdu trakcyjnego.
To co to jest za hmulec co nim hamujemy w kiblu 1 - 7?
Fragment pliku klawiszologia.txt
7/1 - [kl. numeryczna] - hamowanie/odhamowywanie dowolnego pojazdu* hamulcem pomocniczym

* - tylko pojazdy do 500 m od prowadzonej lokomotywy i stojące na tym samym torze

838
Tabor kolejowy / Odp: Hamulec pomocniczy
« dnia: 07 Kwietnia 2010, 10:44:19 »
Ale człowieku mącisz.
Hamulec pomocniczy działający na lokomotywę, jest tylko w lokomotywach. W EZT nie ma hamulca pomocniczego, gdyż lokomotywa z składem stanowia jedną całość. Hamowanie elektropneumatyczne dokonuje się tą sama dźwignią co pneumatyczne. W symku jest to 1 pozycja dżwigni hamulca. Charakteryzuje się to brakiem spadku ciśnienia w PG.
Klawisze 1 i 7 obsługują kran pomocniczy lokomotywy. Ale jak podejdziesz do wagonu, to też używając klawiszy 1 i 7, zahamować lub odhamować wagon. Mimo że w wagonie kranu hamulca nie ma.

839
Bocznica / Odzywki moderatorów
« dnia: 03 Stycznia 2010, 22:40:51 »
Cytuj
A obiecywanej i reklamowanej nowej paczki całościowej jak nie było tak nie ma. Ale może lepiej niedźwiedzia nie budzić.

Od czasu do czasu masz gorszy dzień (przejrzałem Twoje posty), ale na dziś limit się wyczerpał. Następny taki post będzie z ostrzeżeniem (obiecanka). Bocznica.
Krzysiek626.

Trolowanie, bez pomysłu i sensu. Bocznica.
Krzysiek626
Tak też myślałem

Bocznica.
ZiomalCl

 Pieniactwo.
ZiomalCl

840
Bocznica / Obiecanki
« dnia: 02 Stycznia 2010, 20:32:41 »
A obiecywanej i reklamowanej nowej paczki całościowej jak nie było tak nie ma. Ale może lepiej niedźwiedzia nie budzić.

Od czasu do czasu masz gorszy dzień (przejrzałem Twoje posty), ale na dziś limit się wyczerpał. Następny taki post będzie z ostrzeżeniem (obiecanka). Bocznica.
Krzysiek626.

Strony: 1 ... 26 27 [28] 29 30 31