781
Bieżące kolejowe / Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« dnia: 18 Października 2012, 08:26:17 »
Nigdy nie zauważyłem, aby maszynista szedł do dyżurnego ruchu. Zawsze dyżurny ruchu przychodził i dawał sygnał do odjazdu.
Z opisu stacji Pałedzie na stronie http://semaforek.pl/wiki/index.php/Pal%C4%99dzie wynika, że ruch na niej jest sterowany z Opalenicy. Semafor wyjazdowy w kierunku Buka jest zaraz przy końcu peronu.
W informacji jest podane, że został użyty przycisk Radio-Stop. Jest też napisane o uszkodzeniu zwrotnicy, mogło nastąpić rozprucie zwrotnicy 16.
Według mnie bardzo mało prawdopodobne jest, aby maszynista świadomie ruszył, mając podany sygnał S 1.
Przyczyną może być usterka sterowania, lub ostre słońce dało odbicie i sygnał na semaforze został źle odczytany.
Z opisu stacji Pałedzie na stronie http://semaforek.pl/wiki/index.php/Pal%C4%99dzie wynika, że ruch na niej jest sterowany z Opalenicy. Semafor wyjazdowy w kierunku Buka jest zaraz przy końcu peronu.
W informacji jest podane, że został użyty przycisk Radio-Stop. Jest też napisane o uszkodzeniu zwrotnicy, mogło nastąpić rozprucie zwrotnicy 16.
Według mnie bardzo mało prawdopodobne jest, aby maszynista świadomie ruszył, mając podany sygnał S 1.
Przyczyną może być usterka sterowania, lub ostre słońce dało odbicie i sygnał na semaforze został źle odczytany.