Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Anrej

Strony: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 31
781
Nigdy nie zauważyłem, aby maszynista szedł do dyżurnego ruchu. Zawsze dyżurny ruchu przychodził i dawał sygnał do odjazdu.
Z opisu stacji Pałedzie na stronie http://semaforek.pl/wiki/index.php/Pal%C4%99dzie wynika, że ruch na niej jest sterowany z Opalenicy. Semafor wyjazdowy w kierunku Buka jest zaraz przy końcu peronu.
W informacji jest podane, że został użyty przycisk Radio-Stop. Jest też napisane o uszkodzeniu zwrotnicy, mogło nastąpić rozprucie zwrotnicy 16.
Według mnie bardzo mało prawdopodobne jest, aby maszynista świadomie ruszył, mając podany sygnał S 1.
Przyczyną może być usterka sterowania, lub ostre słońce dało odbicie i sygnał na semaforze został źle odczytany.

782
Po katastrofie pod Szczekocinami miałobyć wprowadzone. Aby w każdym przypadku pociag jadacy po niewłaściwym torze był oznakowany sygnałem Pc2. Nie wiadomo co ztego wyszło.
Kierownik pociagu lub konduktor podaje sygnał:
Sygnał Rp 12 „Gotów do odjazdu"
Sygnał Rp 13 „Pociąg nr... gotów do odjazdu"
Sygnał Rp 14 „Odjazd pociągów pasażerskich"
Sa to sygnały informujace, że można odjechać. Także informacja, że drzwi można zamknać. Jeśli sa sterowane z kabiny maszynisty.
Dyżurny ruchu podaje sygnał Rd 1 „Nakaz jazdy"
Co jak dyżurny ruchu poda sygnał Rd 1 a semafor wskazuje sygnał S 1.

783
Pytanie czy rower z przyczepionym silnikiem to dalej rower. Zgodnie z kodeksem rower to pojazd napędzany siłą nóg kierującego. Jak ma przyczepiony silnik to juz jest traktowany jako motorower.
To zajrzyj jeszcze raz do kodeksu :)
Masz jakieś zarzuty, to prosze artykuł, paragraf kodeksu drogowego. a nie zajrzyj do kodeksu.

785
Pytanie czy rower z przyczepionym silnikiem to dalej rower. Zgodnie z kodeksem rower to pojazd napędzany siłą nóg kierującego. Jak ma przyczepiony silnik to juz jest traktowany jako motorower.
Optymalnym wyjściem będzie kupno motorowerka spalinowego lub elektrycznego.
Rower to jest rower.

786
Płacisz za badania? Niepłacisz.
Badania które przechodziłeś starając się na stanowisko wózka widłowego nie są wiążące. Nie wiem jak teraz jest, dawniej kolej miała własną służbę zdrowia i ona ocenia przydatność.
Wadę lub korekcję określa się w dioptriach. 0,8 to jest maksymalna dopuszczalna wada zwroku w dioptriach. Ty masz wadę zwroku 0,75 i 0,5 dioptrii.
Spróbować zawsze można. Ważne aby przed badaniem zwrok był wypoczęty.

787
Bieżące kolejowe / Odp: Torowisko na moście kolejowym
« dnia: 27 Kwietnia 2012, 22:49:53 »
Technologia taka jest stosowana i to nie tylko na mostach, aby zniwelować szczelinę dyletacyjną. Szyny zmieniają długość, dlatego stosowane są szczeliny dyletacyjne. W tym przypadku jedna szyna zachodzi na drugą. Pociągi mogą rozwijać większe szybkości, ale nie ma charaktrystycznego stukania.

788
Inne niekolejowe / Odp: Wypadek (prawie)kolejowy
« dnia: 27 Kwietnia 2012, 22:35:15 »
Tak mnie ciekawi jak on się tam znalazł. Czy znowu jechał według wskazań GPS i skręcił w tory kolejowe. Nie mogli to wycofać prosto do przejazdu.

789
Forum / Odp: Rozmiary obrazków.
« dnia: 25 Kwietnia 2012, 00:28:08 »
Dobra. A tak po za tematem. Jaki aparat musi być do robienia tekstur?
A jaki masz aparat fotograficzny? Ten co masz, może być wystarczający. Należy ustawić maksymalną rozdzielczość w Mpx, ale bez interpolacji. Jest to coś takiego co cyfrowo zwiększa ilość Mpx. Ustawić minimalną kompresję. Im większa kompresja tym fotka zajmuje mniej miejsca, ale jest gorszej jakości. Ustawienie czułości - im większa tym większa możliwość zaszumienia.

Nie ma formy "NIM większa/mniejsza/dalej".
Quark-t

790
A jakby była sytuacja odwrotna. Ostatni semafor na SBL wskazywałby ograniczenie do 40km/godz na wjazdowym. Na wjazdowym zamiast sygnału S10 byłby S2 czyli malsymalna na tym i na następnym.

791
Bieżące kolejowe / Odp: Hiszpańska kolej
« dnia: 25 Kwietnia 2012, 00:48:02 »
Cytuj
Jak można zmienić roztaw zestawów. Zestaw kołowe tworzą jedną całość. Jak to jest w przypadku pociągu z Polski.
Podobnie jest przy ruchu między Polską a Rosją. W tym przypadku są wymieniane zestawy lub wózki.

Polecam mój pierwszy post w tym wątku, ostatni link. Tam zobaczysz jak to się odbywa.
@Anrej: da się, nie tylko w Hiszpanii: http://www.zntkpoznan.com.pl/viewpage.php?page_id=15
Tylko że to mi nic nie wyjaśnia.

792
Nie wiadomo o co cały szum medialny. Tor na który wjechał był bezpieczny. Co by było jakby maszynista się nie zorientował i przyjechali do Szydłowca zamiast do Brzegu. Dlaczego pasażerowie musieli przesiadać się do innego pociągu. Przecież mógł wycofać i pojechać w prawidłowym kierunku.

793
Bocznica / Wydzielone z: Zderzenie dwóch pociągów w Amsterdamie
« dnia: 23 Kwietnia 2012, 23:49:26 »
Maszynistka jest to kobieta pisząca na maszynie do pisania. Idąc tym tropem mężczyzna piszący na maszynie do pisania to maszynista.

OT na bocznicę, takie filologiczne dyskusje to ewentualnie w innych niekolejowych prowadzić można.

Kamils

794
Bieżące kolejowe / Odp: Hiszpańska kolej
« dnia: 23 Kwietnia 2012, 23:39:23 »
Jak można zmienić roztaw zestawów. Zestaw kołowe tworzą jedną całość. Jak to jest w przypadku pociągu z Polski.
Podobnie jest przy ruchu między Polską a Rosją. W tym przypadku są wymieniane zestawy lub wózki.

795
Bocznica / Odp: Zderzenie dwóch pociągów w Amsterdamie
« dnia: 23 Kwietnia 2012, 00:45:43 »
Tam też wjechały dwa pociągi wjechały na sygnał zastępczy. Nigdzie nie ma informacji o przyczynach katastrofy.
To wyjechały na zastępczy, ale nigdzie nie ma o tym informacji? Jesteś jakiś jasnowidz czy co? Czasem mógłbyś przestać pisać chaotyczne posty.
To miałobyć zdanie pytające a nie oznajmujące:
Tam też wjechały dwa pociągi wjechały na sygnał zastępczy?

Post zgłoszony do moderacji. Regulamin, zakazy punkty 12 i 25.
ZiomalCl

796
W TVN24 był wywiad z tym z tym maszynistą i musieli wiedzieć. Wyraźnie powiedział. Ostatni semafor SBL wskazywał, że na wjazdowym jest sygnał maksymalna prędkość. Wjazdowy pokazywał sygnał prędkość 40km/godz. Zatrzymał skład z tego wynika że przed wjazdowym. Zarządał komisji. Dyżurny ruchu się go spytał. Czy nadal żąda komisji. Odpowiedział - tak.
Jeszcze był tam przejazd kolejowy. Zatrzymał się tak aby nie blokować przejazdu.

797
Forum jest po to aby każdy się wypowiedział.
@Sawi
Niby co Ci miałem udowodnić, czym Cię prowokuję. Ja już nie muszę uczyć się instrukcji obowiązującej na kolei, mogę to wiedzieć dla własnej ciekawości. Ale Tobie może się przydać.
@MasterYoda
Ja bym tak nie uogólniał. To fakt wiele rzeczy rozumiemy, ale to o niczym nie świadczy. Przeciętny pasażer "mugol" jak napisałeś nie jest zorientowany. Pociąg stoi to stoi, gorzej jak dłużej stoi. Ostatnio jechałem pociągiem i też nie3 wiedziałem, dlaczego pociąg się zatrzymał między stacjami. Nie wszyscy jeżdżą w lokomotywach.
@macius5991
Forum na Onecie raczej nie czytam, gdyż jest dla mnie denny. Może to dla niego jest nie zrozumiałe, pół kraju stoi, przez jedną lampkę.
Cytat: Patrykos
Chcesz po prostu powiedzieć: „Chrzanić bezpieczeństwo, ważne żeby Kowalski dojechał na czas!”?
Nigdzie nie napisałem chrzanić bezpieczeństwo, ale zachować pewien rosądek. Przecież takie awarię się zdarzały i się będą zdarzać. Czy za każdym razem będą komisje zwoływać.
Pod Szczkocinami nie było instrukcji, nikt nie myślał o bezpieczeństwie.

W TVN24 oglądałem graficzne wyjaśnienie w czym był problem. Były dwa semafory. Semafor po prawej stronie zezwalał na jazdę z prędkością 40km/godz. Semafor po lewej stronie zezwalał na jazdę z prędkością 120km/godz.

798
Bieżące kolejowe / Odp: Zderzenie dwóch pociągów w Amsterdamie
« dnia: 22 Kwietnia 2012, 01:49:15 »
Tam też wjechały dwa pociągi wjechały na sygnał zastępczy? Nigdzie nie ma informacji o przyczynach katastrofy.

799
Dla mnie jako pasażera 4 godziny to bardzo ślamazarnie. Co mnie interesuje jakaś instrukcja Ir-8.
Kolej powinna wiedzieć, że to oni sa dla psażerów a nie pasażerowie dla kolei.
Była komisja i jaki werdykt, sa jakieś działania.

800
Może słusznie postapił. Teraz będą na zimno dmuchać.
Tylko co ta komisja robiła 4 godziny, wytłumaczy to ktoś.
Wszyscy poszkodawani którzy stali powinni wnieś pozew do sądu.

801
Bieżące kolejowe / Odp: Prawa pasażera
« dnia: 19 Kwietnia 2012, 23:44:10 »
Moje pytania są następujące:
  • Czy takiego przewoźnika można oskarżyć o brak bezpieczeństwa podczas podróży i niemożność skorzystania z pustych wagonów?
  • Czy jest takie prawo, że można siedzieć w pierwszej klasie mając bilet na drugą, dopóki nie znajdzie się pasażer z pierwszej klasy, któremu to miejsce zajmujemy? Słyszałem, że kiedyś takie coś było, jednak ten miły kierowniczek/konduktorek pociągu powiedział, że absolutnie.
  • Jeśli drużyny konduktorskiej nie interesuje los pasażerów w czasie podróży, to kogo?
  • Czy rewizorzy lub konduktor mogliby mnie ukarać za to, że siedzę w wagonie, który na drzwiach jest oznaczony jako 2 klasa, a w rzeczywistości jest 1 klasy? Idąc przez kilka wagonów można się pomylić, niekoniecznie muszę zwracać uwagę na zewnętrzne malowanie wagonu, w środku są sprzeczne informacje (na drzwiach korytarzowych 2, na przedziałowych 1).
Spróbuje ci odpowiedzieć na pytania na które sam powinieneś sobie odpowiedzieć
  • Jakie masz argumenty o braku bezpieczeństwa. Jak były zarazerwowane, to nie znaczy że były puste.
  • To jesteś śmieszny, słusznie ci obsługa odpowiedziała. Co pasażer ci będzie bilet sprawdzał
  • Nie wiem jak to rozumiesz, drużyna konduktorska nie jest niańką
  • To jest najbardziej konfliktowe. Nie wiem jak jest, kiedyś były podstawiane wagony klasy 1 jako wagony klasy2. Taki wagon musi być oznakowany. Jak na drzwiach wejściowych do wagonu jest 2 klasa, to jest 2 klasa. Tylko że pół wagonu może być klasy 1, pół klasy 2
Sprawdziłeś jaki skład jest zgodnie z rozkładem może wagony były: 2,2,1,1,2 a miały być 2,2,1,2,2.


802
Bzdura, skoro był pewien, że puszcza na właściwy nie wyświetlił mu W24 razem z zastępczym...
Nie wiem co sugerujesz. Czy myślisz, jakby był pewien, że puszcza na niewłaściwy tor, to by puścił. Pytanie dlaczego musiał dać sygnał zastępczy. Na tor nie właściwy można wjechać po podaniu sygnału wolna droga. Oczywiście nie mógł dać sygnału wolna droga, gdyż na posterunku Sprowa był podany na ten tor sygnał wolnej drogi.
Wskaźnik W24 podświetla się tak w przypadku podania sygnału wolna droga jak i zastępczego.

Wprowadzenie do używania sygnału Pc2 w każdym przypadku wjazdu na tor niewłaściwy jest właściwe.
Zastosowanie światła niebieskiego nie jest dobrym rozwiązaniem. Na oznaczenie taboru jest stosowany sygnał Tb2, do oznaczenia wagonów. W nocy są to jedna lub dwa światła koloru niebieskiego.

Wyobrazacie sobie prowadzić pociąg w nocy, jak światła będą tak naprzemian migać.

803
Inne niekolejowe / Odp: Referendum emerytalne
« dnia: 29 Marca 2012, 10:51:18 »
Przecież to jest wprowadzanie w błąd społeczeństwa. To nie jest tak. Będziesz dłużej pracował, będziesz miał więcej odłożone, będziesz miał większą emeryturę. Tak by było jakby emerytura była kapitałowa.
W Polsce emerytura jest społecznościowa. Obecnie pracujący płacą na emerytury obecnych emerytów. Niech ktoś powie jak to będzie za jakiś czas.
Gadanie że na jednego emeryta będzie pracowało ilu tam pracujacych, że przyczyną tego jest niż demograficzny. Ma się nijak do rzeczywistości. Przecież czego się nie da uniknąć będzie postęp techonologiczny. Procesy produkcyjne coraz więcej bedą z automatyzowane, czyli będzie potrzebnych mniej pracujących.
Takim systemem kapitałowym jest OFE. A tutaj oferuje się jak chcesz mieć wyższą emeryturę, to sobie odkładaj prywatnie na emeryturę kapitałową.

804
Tylko że w tym przpadku zostały podane sygnały zastępcze "Sz". Według tej opcji nowy wskaźnik "W26c" ma informować, że wjazd na szlak jest możliwy, jeśli został podświetlony wskaźnik "W24" lub maszynista otrzymał rozkaz "N". Co będzie jak zostanie podany sygnał zastępczy "Sz".
Przeanalizujmy
Dyżurny Starzyny ma usterkę zwrotnicy 3/4 nie może padać sygnału wolna droga, podaje sygnał zastępczy "Sz". Tak naprawdę zwrotnica jest źle ustawiona, podświetlany jest wskaźnik "W24". Pociąg bez żadnych przeszkód rusza.
Dyżurna Sprowy też wypuszcza pociąg na sygnał zastępczy "Sz" na ten sam tor.

805
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 06 Marca 2012, 09:08:32 »
Pociąg roboczy zjeżdżający do stacji również miałby na czole sygnał Pc1 (zarówno z przodu jak i z tyłu), więc światła na torze prawym nie są niczym dziwnym.
Ale tam nie było żadnego pociągu roboczego.
Jak to jest maszynista dostaje sygnał zastępczy Sz na semaforze i co. Odrazu rusza. Czy musi dostać pisemny rozkaz, lub potwierdzenie przez radiotelefon.
Pociąg IR Warszawa - Kraków prowadzony przez ET-22 wjechał na niewłaściwy tor. Czy maszynista został poinformowany, że wjeżdża na niewłaściwy tor. Jeżeli tak to w jaki sposób jest to w tym przypadku rozwiązane.
W mediach podali, że pociąg jadący niewłaściwym torem powinien mieć zapalone jedno światło czerwone Pc2. Jak to jest w tym konkretnym przypadku.

806
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 06 Marca 2012, 01:01:13 »
To może ktoś odpowie. Dlaczego maszynista EP-09 prowadzącej pociąg TLK z Przemyśla do Warszawa dostał sygnał zastępczy Sz. Przecież tak patrząc mógł dostać normalny sygnał wolnej drogi.
Teraz jak to jest, czy dyżurni dwuch sąsiędnich posterunków się nie porozumiewaja. Przecież chyba wiedzieli jaki pociąg z jakiego kierunku pojedzie.
Tak z historii.
Najpierw było berło. Maszynista z posterunku A brał berło i przewoził do postrunku B. Nastepnie maszynista z posterunku B przewoził go na posterunek A. Na odcinku było tylko jedno berło.
Następnie były telefony i jeden dzwonił do drugiego.

807
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 05 Marca 2012, 10:42:13 »
Zależy jaka była topografia terenu i z jakiej odległości maszyniści mogli się widzieć.
Przy szybkości 120km/godz. pociąg w ciągu 1 sek przejeżdża 33m. Na pokonanie odcinka 1km potrzebuje 30sek.

@Mihau
W takim przypadku na rozmowy przez radio nie ma czasu. Jedynie hamowanie nagłe i radio stop.

@Exe
Tylko że fotografia nigdy nie odda rzeczywistości. Fotografia nie ma takiej rozpiętości kontrastu.

Maszynista włącza nagłe hamowanie. W jakim czasie skłąd zaczyna hamować.

Na TVN24 pokazali ET-22 już na nasypie.

808
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 05 Marca 2012, 01:34:20 »
To się mylisz. Pociągi towarowe też jeżdżą według rozkazu

809
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 05 Marca 2012, 00:17:21 »
Bo się sprowadza różnych profesorów z polibudy za 5 zł (nie zamierzam nikogo obrażać), którzy są Znafcami. Przecież taki ZNAFCA wie więcej, niż sama komisja.
Tylko że ci ZNAFCY to są wysokiej rangi pracownicy kolejnictwa.

810
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 23:14:56 »
To jak to jest z tym SBL?
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=89124192&postcount=584 zobrazowanie sytuacji
Z tego linku wynika, że jest  dwukierunkowa polsamoczynna blokade liniowa - PBL.

Z grafiki na
Za gazeta.pl.
że TLK Przemyśl - Warszwa nie powinien dostać sygnału zastępczego.

Oglądam TVN 24 oni opierają się na ekspertach z kolejnictwa.
Rozmowa z dyżurną ruchu.
Jak powinien być oznakowany pociąg jadący niewłaściwym torem?
Powinien mieć zapalone jedno czerwone światło Pc2.
Tylko dlaczego nie powie, że w przypadku jak nie ma dwukierunkowej blokady liniowej.
Tak samo z pisemnym rozkazem przejazdu na sygnał zastępczy.
Od początku wszyscy eksperci od kolejnictwa twierdzą , że sąsiedni tor był na tym odcinku był czynny.
Wszyscy się zastanawiają dlaczego pociągi znalazły się na tym samym torze.
Dopiero ostatnio jakiś ekspert od kolejnictwa mówi. Na sąsiednim torze była modernizowana trakcja.

Strony: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 31