Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - barman_2000

Strony: [1] 2 3
1
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 09 Kwietnia 2025, 01:24:32 »
No ale 130 przy niesprawnym ETCS to wymysł przewoźnika

2
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268 ponowne podejście.
« dnia: 06 Kwietnia 2025, 19:43:35 »
Do MaSzyny najpewniej trafi model TMSu i mowilem ci ze nie ma sensu dublowanie pracy. Zerobilbys jakies ED161, bo nikt nie robi ;)

3
Na warsztacie / Żnin
« dnia: 01 Kwietnia 2025, 22:26:00 »
Witam, przesyłam link do scenerii żnin. https://eu07.pl/userfiles/21553/znin-r2.rar
Pozdrawiam

4
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 14 Marca 2025, 18:36:26 »
Witam. Postanowilem sobie po latach przejechac sie po starej scenerii quark i natknalem sie na problem. Wiem ze w ta sceneriua kiedys zajmowal sie @RA. Otoz nie jest juz przejezdna. Wjazd do Koniewic blokuje kibel przez co pospieszny konczy swoja sluzbe na laczniku pod S1 zaraz za kopalnia. Wiem ze to sceneria historyczna ale czy jest jakies rozwizanie tego problemu?
Błąd w działaniu wynikał z tego, że ktoś dodając moje poprawki do paczki całościowej nie uwzględnił zmian w pliku tarczy zaporowej, w której zapisane były dalsze komendy dla składów. Brak dodania tej zmiany do paczki spowodował, że oczekująca komenda była nadpisywana sygnałem S1 i się nie wykonywała.

Możliwych rozwiązań jest kilka:
1. Dodać do paczki tarczę zaporową w stanie zaproponowanym przeze mnie, w której oczekująca komenda nie będzie blokowana.
2. Przerobić sterowanie tak, aby nie używać komend zapisanych do tarczy zaporowej.
3. Dodać do paczki moją późniejszą poprawkę.

Jesli poprawa bledow na tej scenerii to strata czasu to postuluje o jej usuniecie z paczki. Podobnie pierwsza wersja drawinowa tez nie jest w pelni przejezdna i w niej tez maczal swe palce @Ra.
Też postuluję usunięcie scenerii, skoro nikt nie jest w stanie dopilnować wgrania zmian do paczki i przetestowania poprawności. Oraz uprzejmie proszę się ode mnie odpieprzyć i nie powtarzać w kółko, że wszystko źle działa, bo ja maczałem w tym palce. O ile dobrze pamiętam, moje modyfikacje Drawinowa od 2018 roku nie trafiały już do paczki całościowej, a ja nie mogę odpowiadać za to, że ktoś coś zmienia i nie testuje potem.

5
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 30 Grudnia 2024, 20:37:44 »
W dniu dzisiejszym przedstawiamy wam efekt końcowy prac nad wózkiem lokomotywy Griffin.

6
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Grudnia 2024, 11:00:25 »
Po ponad pół roku pracy, razem z @Dziewiątka oddajemy infrastrukturę peronową dla Zakopianki. Wiele stacji i PO dostało perony oraz tablice. Dorzucone są też drobne obszary roślinne, jak komuś zależy przed pierwszym uruchomieniem usunąć plik .sbt
RJ otrzymały korekty uwzględniające m.in. postój na oblot w Chabówce, czy podjazd osobowym do Rabki-Zdroju (jak to miało miejsce w rzeczywistości). W pliku scenariusza zostały dodane składy dekoracyjne po drodze, głównie w skansenie.

Problemy sprawiają perony wyspowe na stacjach po łuku, tak więc tam gdzie już są (Chabówka, Skawa) zachodzą w skrajnie. W przyszłości planujemy dodać tam dedykowane modele, ale do tego trzeba się jeszcze poduczyć.
Całość dostępna tutaj: https://eu07.pl/userfiles/25970/Zakopianka%20perony.7z

Życzymy wszystkiego najlepszego na święta i przejazdów pełnych radości!


7
Instalujesz cdp jak kazdy inny przez content manager trainz, klikasz na liscie dodatkow prawym i dajesz open for editing, wchodzisz w folder z zainstalowanymi dodatkami trainz i dalej w dany kuid, trainzowe pliki 3d sa w formacie .im, bierzesz dany .im i otwierasz go programem 3d object converter przez przeciagniecie pliku, po zaimportowaniu w 3d obj conv wciskasz ctrl+u - odbicie pionowe tekstur bo domyslnie importuja sie odwrocone, nastepnie zapisujesz to do .obj i otwierasz w blenderze. Malo ktory model w trainz jest zmapowany z duzych tex, wiec trzeba go zazwyczaj przepalac na jeden uklad bo sklada sie z paru/parunastu znaczkow pocztowych. Jezeli chodzi o tabor to i tak trzeba poustawiac pivoty pod animacje, klucze (nazwy) elementow animowanych, dolozyc freespoty, latwiejsze jest konwertowanie obiektow statycznych na dekoracje scenerii. Np kilanziom (trainzart.pl) dal nam zgode i udostepnil nam wszystko co jest jego autorstwa, wiec jak faktycznie jestes zainteresowany tematem to proponuje zaczac od tego.

8
**[Akcja Aktywizacyjna: Poszukiwani Twórcy Otoczenia]**
**Hej, Forumowicze!**

Potrzebujemy Waszej pomocy w ważnym przedsięwzięciu! 😊

W związku z nowymi projektami scenerii, który ma na celu wierne odwzorowanie otoczenia, szukamy utalentowanych osób z zacięciem do detali, które potrafią odtwarzać rzeczywistość w sposób precyzyjny i kreatywny. Jeżeli umiesz z pasją przenosić otaczający świat na medium artystyczne lub technologiczne, ta akcja jest właśnie dla Ciebie!

Jak możesz się zaangażować? 
  • Zgłoś się! Opisz swoje umiejętności, pokaż przykłady swoich prac, a my odezwiemy się do Ciebie. 
  • Podziel się wiedzą! Jeśli znasz techniki, narzędzia lub sposoby na skuteczne odwzorowanie otoczenia, podziel się z innymi. 
  • Poleć znajomego! Może znasz kogoś, kto idealnie pasuje do tego projektu – daj im znać o tej inicjatywie. 
Czego oczekujemy? 
Cytuj
 
- Staranności i precyzji w odwzorowywaniu detali.   
- Kreatywnego podejścia do projektowania przestrzeni. 
 

Co oferujemy? 
  • Możliwość udziału w inspirującym projekcie. 
  • Szansę na rozwój swoich umiejętności i poznanie ciekawych osób, oraz zdjecie pamiątkowe z @JAN21
  • Wyróżnienie w ramach społeczności i potencjalną współpracę w przyszłych inicjatywach. 
 

Jeśli chcesz dołączyć lub dowiedzieć się więcej, śmiało pisz w odpowiedzi do tego wątku albo kontaktuj się bezpośrednio z nami! 💬

Razem możemy stworzyć coś niesamowitego! 🌍✨ 

--- 
Czekamy na Wasze zgłoszenia! 💪

9
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 25 Lipca 2024, 23:11:31 »
Zapomniałeś zrobić salto z półobrotu. Bez tego ani rusz.

10
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 27 Czerwca 2024, 21:25:06 »
Cześć, prace trwają.

Elementy gotowe:
- układ torowy
- prawidłowo działające rezonatory SHP
- przypisane wskaźniki i semafory, TOP-y
- uruchomiona SBL
- teren oraz roślinność na większości scenerii
- układ drogowy i ruch aut, w tym ruch aut na przejazdach kolejowych wstrzymywany przez opuszczenie rogatek
- prawie przejazdy są obsługiwane automatycznie przez nadjeżdżający pociąg, na każdym przejeździe jest ruch aut (są 2 przejazdy w granicy posterunku, które muszą być obsługiwane ręcznie)
- większość modeli budynków na scenerii ma wersję z nocnym oświetleniem
- otoczenie na ~70% scenerii

Brakuje:
- sieć trakcyjna
- tekstury tabliczek dla SBL, TOP
- dopracowanego otoczenia na ~30% scenerii
- scenariuszy

11
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Kwietnia 2024, 20:54:04 »
Błaszki, Piwonice i Kalisz ogarnięte. :)

Myślę, że za niedługo wstawię tu paczkę do testów, po czym będzie można przystąpić do podmian rozjazdów.

12
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:42:42 »
Jeśli nic się nie zmieni, to za chwilę wszyscy stąd pouciekają i ktoś będzie już musiał tutaj zgasić światło. Bo pewnie każdy będzie miał już dosyć czekania.

Zawsze można znaleźć jakieś inne wyjście - np. zacząć robić unoffowe PC.

13
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 13 Kwietnia 2024, 08:01:57 »
Jakby kto pytal i byl (na pewno) zainteresowany to mam kabine z U2 na ktora jest zgoda na konwert z dociagnietymi sciankami do naszego pudla, pozostalo przerobienie tylnej sciany, dolozenie drzwi, zmapowanie scianek bocznych i lekkiej przeroboki centralnego panelu.

14
Bocznica / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 23:58:44 »
XD

15
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 23:41:28 »
A to przepraszam bardzo, mam głaskać po główce i udawać, że nie jest źle zrobione?
Pytaliście wprost, co poprawić, więc dostaliście odpowiedź, co jest źle i dlaczego się nie nada. Co do nowego doświadczenia, to jest jasna sugestia, co można zrobić, żeby takowe nabyć - robić prostsze modele. Osoby bardziej doświadczone mają:
a) swoje projekty
b) prawdopodobnie rozpoczęty i całkiem rozwinięty projekt tejże kabiny.

Jeżeli wypisanie błędów na prośbę o wypisanie błędów was zniechęca, to trochę xd.

16
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 24 Lutego 2024, 15:51:51 »
xd stary wrócił z mlekiem. Jak tam te wszystkie projekty co to miały wyjść do końca 2k23, a wraca jak bumerang tylko temat, że coś robicie, że potrzeba materiałów, że będzie quality content?

17
Mi się to wydaje absurdalne, że 8 lat po wielkim sukcesie, którym niby było opublikowanie Kaliskiej, nadal nie jest zintegrowana z paczką całościową. Ale ja się przecież nie znam, bo inni wiedzą lepiej, jak zadbać o rozwój symulatora.

Mi poprostu zalezy by ta scn znalazla sie w koncu w pc. Zeby jej juz tu nie kisic przez kolejne lata.
Też bym chciał, żeby ktoś napisał, jakie są dalsze plany na najbliższe lata... Ja mogę napisać, co bym chciał zrobić, ale zaraz znowu będzie kolejna krzywa akcja, że inni użytkownicy mają równie dobre pomysły i trzeba uwzględnić propozycje opisane na jakimś eu07.es albo yaazzo.net.

Są już ułożone tory do Ostrowa Wielkopolskiego od południa, więc chciałbym Ostrów Wielkopolski wydzielić i próbować podłączyć do LK272. No ale może niech się wypowiedzą zarządzający projektem, bo jak zaproponowałem prowizoryczne dostosowanie Kaliskiej do kierunków świata (gdy zrobiłem niebo z gwiazdami oraz ruch światła słonecznego w ciągu dnia), to zarządzający projektem stwierdzili "Kaliskiej obracać nie będziemy" (jak trzeba, to poszukam cytat, ale na szybko to nie znalazłem)...

18
Pod projekt Linii 61 cały czas dodawane są nowe assety:
Tym razem most nad rzeką Pilicą w Koniecpolu (ten od strony drogi)

19
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 16 Października 2023, 22:36:24 »
Zgadza się, stawiamy na realizm, zatem rozmowa powinna być jak w rzeczywistości - gdzie nikt sobie głowy dokładnymi stenogramami nie zawraca.

20
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 16 Października 2023, 21:36:47 »
Wątek się nieco zakurzył ale to nie znaczy, że prace stanęły. Ostatnimi czasy niezbyt szybko się posuwały do przodu ale teraz powinny nieco przyspieszyć. Nie mniej, udało się skończyć teren pod całą linię 55 oraz stację Siedlce wraz z przyległymi wyjazdami. W niektórych miejscach trzeba jeszcze skorygować niwelety torów bo wchodzą w teren ale są to niewielkie korekty wysokości.

Kolejne prace na linii 55 skupią się na wspomnianej poprawce wysokości niwelet, dodaniu dróg oraz ich wypoziomowaniu.

Poniżej załączam screeny terenu:
1SP - st. Sokołów Podlaski, wyjazd w stronę Siedlec
2BP - szlak Sokołów Podlaski - Siedlce, widok na przejazd w ciągu DK63
3SL - wjazd do Siedlec od strony Sokołowa Podlaskiego, po prawej wykop, w którym biegł drugi tor (obecnie biegnie tędy obwodnica Siedlec)
4SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Warszawy, na pierwszym planie wiadukt "garwoliński", po lewej wykop, w którym biegł drugi tor do Sokołowa
5SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Łukowa/Czeremchy
6DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec, w lewo, na wiadukt nad linią 2, odbija nieistniejący dzisiaj drugi tor
7DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec (szersza perspektywa), w lewo odbija łącznica 520 w kierunku podg. Doły na linii 2

21
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 14:09:19 »
wafel i karpatka, ludzie litosci

22
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 16:23:58 »
Dzień dobry,
Misja towarowym do Olechowa zakończona powodzeniem. W wątku cisza, a od ostatniej wersji scenerii zdążyło wyjść kilka patchy i narobiły się braki w texturach. Z uwagi na to, że nie potrafię jeździć z różowymi wagonami pozamieniałem brakujący tabor na ten z wersji 23.07. Załączam poniżej dla tych, którzy nie mają czasu bawić się w takie zamiany, a chcą pośmigać po Kaliskiej. Po moich testach wszystko działa jak należy.

23
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 19:51:24 »
Odkurzamy wątek :). Poniżej krótki spis naszych ostatnich prac i rzeczy, które udało nam się osiągnąć.

Toprus - aktualnie intensywnie prowadzone są prace dekoracyjne na odcinku Zagórz - Krosno. Mamy gotową roślinność (drzewa i krzewy) na całym kawałku szlaku do przystanku Krosno Polanka. Połowa Krosna wyposażona została już w zabudowę i detale miejskie, a część miasta również w (niefunkcjonalne) ulice. Między Krosnem i st. Nowosielce zostały wstawione drogi polne i lokalne, a przejazdy kolejowe są oznakowane dla aut. W Sanoku wstępnie rozpoczęto prace nad dekorowaniem okolic dworca. Trawy są w stanie częściowo lub w pełni gotowe na fragmentach Zagórz - Nowosielce, w okolicach przystanku Długie, w okolicach Beska, na części kawałka Milcza - Krosno. Cała linia 107 i odcinek linii 108 Jasło - Krościenko zostały wyposażone we wskaźniki i ograniczenia (jeszcze nie przypisane do torów). Na fragmencie N. Zagórz - Krosno zostały wstawione słupy teletechniczne.

mati222 - trwają prace nad podmienianiem budynków generowanych przez CityGML na modele z teksturami na odcinku Krościenko - Zagórz. Na razie gotowy jest fragment Krościenko - Ustrzyki.

Prawdopodobnie możecie się spodziewać wkrótce nowej paczki do pobrania, zawierającej to wszystko :)

24
Myślę, że większość graczy nie będzie zadowolona z scenerii retro. :)

25
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 14 Lutego 2023, 09:43:20 »
Post który źle się zestarzał:

(...)To trzeba mieć naprawdę dobrze pod kopułą żeby myśleć że da się zrobić coś co przyciągnie rzeszę użytkowników i da zarobić.(...)

26
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 13 Lutego 2023, 09:43:54 »
W żadnym calu się nie zgadzam. Robiłem i ten, i ten rodzaj scenerii.
Do fikcyjnych trzeba mieć pod paznokciem wszystkie normy, instrukcje, wytyczne bo inaczej wychodzi syf.
Do realistycznych (przynajmniej tych powstających nowymi metodami) wystarczą same podstawy. Jakiś inżynier już wszystko za nas policzył, a my tylko odrysowujemy jego prace i przenosimy do symulatora.
Chyba że w kontekście fikcyjnych scenerii mówimy o płaskiej, okrągłej makiecie to wtedy rzeczywiście, są najprostrze.

Z "dedykami" to też nie jest do końca tak jak się wszystkim wydaje. Nikt z nas nie jeździ po Bieszczadach żeby cyknąć foty dworca na tekstury, bo większość rzeczy da się odwzorować w oparciu o parę istniejących zdjęć i foty satelitarne. Problem pojawia się w momencie w którym nie ma nawet jednego zdjęcia poglądowego z przykładowej Koziej Wólki i trzeba albo improwizować w oparciu o cabview/satelitę, albo w ostateczności zarządzić wyjazd.

27
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 16 Stycznia 2023, 22:44:52 »
Ojtam ojtam, pozagryzamy się nawzajem i tyle. MaSzyna na chwilę obecną już jest półmartwa, dzięki "mondrym" decyzjom co niektórych osób.

28
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 31 Grudnia 2022, 00:34:20 »
Po około 4 roboczogodzinach w Rainstedzie, L96 i L104 są gotowe do poziomowania, dodatkowo L96 została wydłużona do Bobowej, a w międzyczasie powstał już cały brakujący teren. W skrócie mówiąc - do zakończenia prac zasadniczych nad całością projektu zostało wypoziomowanie oraz osygnalizowanie około 120km torów i rozwieszenie sieci trakcyjnej nad około 105km torów.

Edit: /07.01.2023/ Po 168 roboczogodzinach (sumarycznie) z prac zasadniczych zostało już tylko rozwieszenie sieci :) L96 i L104 zostały wypoziomowane, osygnalizowane i są technicznie w pełni zdatne do jazdy. Dodatkowo udało się nawiązać połączenie z Zakopianką. @Toprus i spółka mogą wchodzić z dekoracjami ;) Z mojej strony zostało tylko dopoziomowanie torów do warunków lokalnych, pomalowanie terenu, rozlanie wód, ustawienie różnorodnych podsypek i skończyć oraz od razu rozwiesić nową sieć, i zacząć długą przygodę z obiektami dedykowanymi (perony, dworce, nastawnie, mosty, wiadukty). Przy okazji jakby ktoś był chętny do modelowania to zapraszam do kontaktu :) 

Spodziewajcie się w niedalekiej przyszłości filmu/lajwa z przejazdu po całej trasie :>

29
Forum / Odp: Zablokowanie #eu07 na Mattermost
« dnia: 30 Grudnia 2022, 20:16:00 »
Czat wylaczyc, forum zbanowac, maszyne upanstwowic!

30
No tak, zapomniałem.. Repo L61 tylko dla rangowych, z Bieszczadami chyba jest podobnie..

Edit: Soruwa ziomy, link do złej paczki się wrzucił..
Poprawione w pierwszym poście.

Strony: [1] 2 3