Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - barman_2000

Strony: [1] 2 3
1
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Marca 2024, 10:09:31 »
Akurat jeżeli chodzi o samochody, to jest wymóg nakładany przez producentów, aby zniszczenia nie obejmowały kabiny. Czyli przód i tył mogą się gnieść i ewentualnie boki powgniatać, ale kabina ma być nietknięta. Tak było np. w Driver: San Francisco.

Może wtedy, obecnie co najwyżej może być lakier zdarty. Zobacz sobie na nową Forze czy Gran Turismo.

A czy wziąłeś pod uwagę BeamNG.drive? W tej grze akurat można zniszczyć cały samochód doszczętnie.

A czytałeś w ogóle co napisałem? Gdzie w BeamNG są licencjonowane samochody? Tam gdzie nie ma licencji nic twórców nie ogranicza.

2
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 22:05:01 »
Tak samo jak w większości nowych gier samochodowych na licencji model zniszczeń jest znikomy ponieważ producenci aut sobie nie życzą rozbijania swoich modeli. Tak samo jest z grą F1, model zniszczeń jest jaki jest bo na więcej się FIA nie zgadza.

3
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 11:41:53 »
Tu nawet nie o samo UTK chodzi co też o przewoźników, użyczają swoje loga to chcą się prezentować ładnie a nie na poobijanych i brudnych pojazdach.

4
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 21 Lutego 2024, 09:22:34 »
Jest napisane że sceneria jest bardzo wymagająca. Skoro masz spadki tam gdzie jest dużo obiektów to jest jasne że komputer nie wyrabia. A jak byś podał co masz za konfigurację to już by w ogóle było super.

5
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 31 Grudnia 2023, 15:04:41 »
Nie każdy symulator jest idealny. Obecnie tylko chyba w Trainz'ie można się z szafy uruchomić. W Maszynie poza naciśnięciem guzika sprężarki pomocniczej na EU07 i załączenia baterii na EN57 oraz wciśnięcia cewek ep podniesienia patyków - też nie jest zbyt kolorowo...

W maszynie masz pełne uruchamianie EU07 w taki sam sposób jak w rzeczywistości. Czego byś jeszcze chciał więcej?

6
Bieżące kolejowe / Odp: Impuls Newag
« dnia: 05 Grudnia 2023, 19:47:10 »
Ale każda firma tak postępuje, aby chronić swoje interesy. Swego czasu jak jeszcze pracowałem w motoryzacji byłem na szkoleniu z akumulatorów i producent sam powiedział że masa ludzi pracuje nad tym aby akumulator działał przez określony czas i kończył swój żywot niedługo po gwarancji. Tak samo producenci samochodów, tak projektują różne podzespoły aby albo wymieniać całość za kupę kasy albo przyjeżdżać na serwis autoryzowany bo wymiana wymaga rozkręcenia pół samochodu oraz specjalnego oprogramowania niedostępnego nigdzie ;)

7
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 22 Listopada 2023, 23:11:01 »
Będzie dopiero w grudniowej aktualizacji wraz z wersją retro szlaku Katowice - Sędziszów.

8
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 17 Października 2023, 13:48:53 »
Ale podawanie stacji i posterunku to obok godziny i nazwiska podstawa przy dyktowaniu rozkazów. O ile przy powiedzmy normalnej komunikacji większość się nie stosuje do wytycznych instrukcji to rozkazy są dyktowane w sposób z reguły prawidłowy.

9
Inne niekolejowe / Odp: Train Sim World PC Editor - Darmowy Edytor Tras
« dnia: 10 Października 2023, 11:30:56 »
Trochę Was nie rozumiem, pojedyncze trasowe DLC do TSW to koszt na Xboxie bo tutaj grę posiadam to ok 130 zł a lokomotywa 70 zł. Za TSW4 zapłaciłem 199 zł przedpremierowo i mam 3 nowe trasy i 2 osobne lokomotywy, jeżeli by Dovetail wydało to osobno musiałbym wybulić 500 zł... Nie wspomnę o tym że symulatory lotu potrafią za jedno małe lotnisko wołać 200 zł i tam nikt pretensji nie ma. A pisanie że darmowa Maszyna oferuje więcej to już nawet nie mam zamiaru dyskutować bo to trochę nie ma sensu, jak ktoś lubi po fikcji jeździć to maszyna jest super.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Problemy techniczne (?) 48WEc KD
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 16:41:54 »
Dodajmy do tego, że obecne wytyczne są takie aby zestawy kołowe były wytwarzanie z takich materiałów aby to one się zużywały a nie szyny.

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: Siła hamowania EN57
« dnia: 28 Lipca 2023, 11:04:29 »
Ogólnie to manometr pokazuje ciśnienie w cylindrach tylko pierwszego wózka, więc możliwe jest że tył składu może już hamować, a przód nie dlatego jest opóźnienie na manometrze. Ogólnie z oddaniem hamowania jest problem, pisałem już kiedyś że jazda siódemką z wagonami osobowymi też odbiega od rzeczywistości.

12
Oczywiście że da się łagodnie ruszyć. Nawet na EN57 to można zrobić, ale to zależy od wielu czynników. Po pierwsze ludzki, są maszyniści co od początku dają po kole pod same nadmiarowe, niekiedy im ten nadmiarowy zadziała to wtedy jest mocne szarpnięcie po składzie. Następnie tabor, EP09 ma skłonności do przenoszenia szarpnięć i to czuć na pierwszych wagonach podczas rozruchu i jazdy praktycznie na każdym pociągu, do tego niekiedy rozkręci się sprzęg pomiędzy lokomotywą i wagonem, albo skład jest zbyt luźno skręcony. No i jeszcze do tego dochodzi rozkład jazdy, jak jest pociąg spóźniony to każdy się to stara nadrobić, a dynamiczny rozruch może mocno w tym pomóc, innym razem rozkład jest tak źle ułożony, że starając się jechać w sposób wygodny dla pasażerów będziemy pociąg opóźniać.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 28 Czerwca 2023, 13:42:50 »
Tylko że tacy "nieogarnięci" maszyniści byli również wtedy kiedy trzeba było kończyć szkoły kolejowe, warsztat, pomocnika i dopiero się dopchało za nastawnik. Sam znam kilku co są już w wieku emerytalnym i mają problem z przełożeniem ładowania na EP09 więc to takie trochę odwracanie kota ogonem. A że obecnie dużo takich "nieogarów" trafia do prywaciarzy to efekt tego że nie radzą sobie tam gdzie są większe wymagania, a prywaciarze biorą każdego, sam znam kilku co nie zdali egzaminów a poszli do prywaciarza i jeżdżą więc przewoźnicy też doprowadzają do tego że jest jak jest bo brakuje ludzi do pracy.
Po drugie o jakim utrzymaniu lokomotyw tu piszesz kiedy naprawy poziomu P4 ograniczają się do pomalowania lokomotywy i wraca ona w gorszym stanie niż była wcześniej. Wszyscy zrzucają na maszynistę wszystko, najlepiej jak by po godzinach jeszcze naprawiał te lokomotywy, kiedy pomimo odpisywania konkretnego i w sposób jednoznaczny usterek nikt z tym nic nie robi. Więc zróbmy, aby każdy potrzebował inżyniera kolejnictwa aby zostać maszynistą bo będzie musiał trupy naprawiać na szlaku aby warsztat nic nie robił. Na pewno zachęcimy potencjalnych nowych kandydatów.

PS. W tak uwielbianych i stawianych za wzór kolejach czeskich szkolenie trwa kilka miesięcy... (czego nie jestem zwolennikiem ale tak tylko zaznaczam)

14
Bieżące kolejowe / Odp: Symulatory szkoleniowe.
« dnia: 16 Czerwca 2023, 16:00:07 »
Symulatory kolejowe nawet te najlepsze, a szkoliłem się na trzech różnych mocno średnio oddają jazdę prawdziwym składem. Bardziej tu chodzi o możliwość symulacji dziwnych sytuacji ruchowych czy awaryjnych niż o samą jazdę.

PS. 7 wagonów to nigdy nie będzie długo luzować, a fali na osobowych się nie stosuje szczególnie tych wyposażonych w hamulec tarczowy ;)

15
Tabor kolejowy / Odp: Typ sprężarek na Eu07 i ET22
« dnia: 29 Kwietnia 2023, 10:28:11 »
Konstrukcyjnie są podobne bo są to sprężarki tłokowe dwustopniowe tylko że na ET22 są po stronie wysokiej czyli na 3000V, a na 7 po niskiej na 110V.

16
Na warsztacie / Odp: Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 25 Kwietnia 2023, 20:20:38 »
Czy tylko ja nie mogę wejść w podane linki aby pobrać??

17
Przeznaczyć na złom to nie oznacza konieczności fizycznej likwidacji. To jest uchwała która ma na celu zdjęcie ich z kapitału spółki.

18
Pospiesznym dojechałem do Kucelinki i S1. Testuję dalej następny scenariusz :P

19
Na repo się nie można zalogować (na repo kaliskiej mogę bez problemu).

Edit:
W paczce tych scenariuszy nie ma, i ogólnie chyba coś jest nie tak z tą paczką bo uruchomiłem jeden z tych dostępnych i tak w ogóle otoczenia nie ma ani dekoracji nigdzie.

20
Jak połamanie pantografu może być nieznaną przyczyną skoro wiemy co się stało?

Przyczyna nieznana czyli nie wiemy co się stało i idziemy szukać. Na jednotorowym szlaku nie ma sensu stosować ponieważ nikogo ostrzegać się nie musi bo nikt drugim torem jechać nie będzie.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Kandydat na maszynistę Intercity
« dnia: 10 Października 2022, 20:47:41 »
Licencje ogarniasz sobie sam, w ostatnim czasie IC już nie robi szkoleń z licencją i raczej się to nie zmieni.

Ganiać po całej Polsce nie będziesz, ale jak np. zatrudnisz się do sekcji Skarżysko-Kamienna to szkolenia teoretyczne czy jazdy na lokomotywach spalinowych będziesz musiał odbyć w Krakowie.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Kandydat na maszynistę Intercity
« dnia: 10 Października 2022, 20:15:25 »
Dostałem się już dawno i ukończyłem. Odbywa się tak samo jak wszędzie bo szkolenie na świadectwo jest regulowanie odgórnie. Najpierw praktyki na warsztacie, u rewidentów i w wagonowni całość około 2 miesiące. Potem jazda za obserwatora, 200 godzin spalinowe, 300 elektryczne. Następnie szkolenie teoretyczne na świadectwo ok. 2 miesiące. I najważniejsza część, jazda z przydzielonymi opiekunami pod nadzorem czyli nauka prowadzenia pociągu w praktyce, 1000 godzin elektryczne i 200 spalinowe. Następnie egzamin już raczej po nowemu czyli w UTK oraz na symulatorze. Całość szkolenia to jakieś ok. 2 lata. Ja zrobiłem w 20 miesięcy. Jesteś zatrudniony w zakładzie do którego są przyjęcia i do sekcji, która Ci najbardziej odpowiada, na umowę o pracę za najniższą krajową plus dodatki za pracę w nocy, w weekendy i warunki niebezpieczne.

23
Tabor kolejowy / Odp: Terminal MTE-15 i coś jeszcze
« dnia: 03 Października 2022, 14:01:34 »
Być może, to nie jest oryginalne wyposażenie więc zależy od kreatywności tego kto montował.

24
Tabor kolejowy / Odp: Terminal MTE-15 i coś jeszcze
« dnia: 03 Października 2022, 13:24:30 »
Ja tam widzę sterownik do podgrzewacza/webasto.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Karta znajomości szlaku
« dnia: 21 Września 2022, 13:05:40 »
A po co Ci to? To jest nic innego jak zwykła tabelka z miesiącami i wypisanymi szlakami.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Wada wzroku a praca konduktora/kiepoca
« dnia: 16 Września 2022, 11:23:13 »
Jeszcze nic nie zostało zmienione i nie wiadomo do końca kiedy będzie. Jak wyjdzie rozporządzenie to będzie wiadomo czy w ogóle coś zmienią, ale nie sądzę aby aż tak bardzo złagodzili wymagania.

27
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 30 Sierpnia 2022, 16:36:23 »
W zasadzie to nie na czas zmiany kabiny tylko jak jest w trybie parking to każdy nowoczesny EZT wyświetla czerwone z obu kabin.

28
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 06 Sierpnia 2022, 16:45:17 »
ET41 MUSI jeździć na dwóch, bo inaczej nie pojedzie na obie sekcje.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość maksymalna dla lokomotyw luzem.
« dnia: 06 Sierpnia 2022, 11:46:53 »
EP08 to jest ta sama konstrukcja hamulca co EU07 więc 110 km/h.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 04 Sierpnia 2022, 13:01:19 »
EN96 mogą jeździć normalnie.

Strony: [1] 2 3