Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - firleju

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 35
91
To wygląda na jakiś problem architekturalny. Nowa wersja nVidii musiała wprowadzi jakieś zmiany, na których nowe exe ma problemy z wydajnością. Jedyne co mi przychodzi do głowy to instalacja przez Was VS i zrobienie przebiegu z profilacją kodu. Inaczej nie dojdziemy co jest nie tak.

92
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 22 Lipca 2017, 22:15:14 »
No to jestes w najlepszej pozycji zeby to zdebugowac, bo mozesz dojsc co tam jest przyczyna ;o
A gdzie tego mam szukać w ogóle? Bo na grafice to ja się w ogóle nie znam.

93
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 22 Lipca 2017, 08:20:05 »
Ja mam taki sam efekt. VBO czy DL nie gra roli. Po włączeniu oświetlenia cała sceneria się rozświetla. Pisałem w wątku ale widzę, że gdzieś umknęło. Jadę na Intelu.
DynamicLights nic nie zmienia.

94
Bieżące Symulatorowe / Odp: Widoczność semaforów
« dnia: 21 Lipca 2017, 17:09:20 »
Tylko widzisz, jeślibyś stanął w tym miejscu co dałeś przykład i ty popatrzył na ten sygnał, a potem na zdjęcie i porównał to stwierdziłbyś, że na zdjęciu jest zdecydowanie gorzej widoczny.

95
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 21 Lipca 2017, 16:58:51 »
Ekhm... to jest test, nie koncert życzeń.

96
Forum / Odp: Drobny update serwera
« dnia: 21 Lipca 2017, 16:56:41 »
Czy rejestracja na Gitlaba może być czasowo zablokowana dopóki nie ogarnie się co ma na niego zostać przerzucone?

97
Forum / Odp: Drobny update serwera
« dnia: 21 Lipca 2017, 06:57:59 »
No wypadałoby wiki postawić bo trzymanie dokumentacji na osobnych serwerach to obciach.

98
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 21 Lipca 2017, 06:47:31 »
@firleju : Do głównego z aktualną paczką wypakować?
P.S. Ostatni test z niby aktualnym sterownikiem odbywał się jednak na starszej, przywróconej wersji (nie zwróciłem uwagi), natomiast wszystkie wcześniejsze przejazdy odbywały się na najnowszej wersji sterownika. Na wszystkich to samo.

EDIT: Wsadziłem to EXE do aktualnego folderu z paczką, Rainsted je odczytuje, ale przy próbie odpalenia scenerii (jest zaznaczone to EXE) wyskakuje błąd który przedstawiam w załączonym screenie.
Jeszcze chciałbym się zapytać, czy archiwa bin_x64 i/lub bin_x86 powinny być wypakowane? Rozumiem, że są one dla poszczególnych systemów (32-bit (x86) lub 64-bit (x64)?
Tymczasowo trzeba wypakować archiwa x86 jeśli używałeś wersji x64.

@Tmj - ja na wersji debug miałem fp:except na inicjacji normalnych (i wszędzie tam gdzie zamieniłeś SafeNormalize na inną funkcję).

99
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 20 Lipca 2017, 21:33:51 »
Niestety, wyglada na to ze wysyp nastapil gdzies w sterowniku graficznym, w taki sposob ze nie ma sladu co go wywolalo po stronie exe :<  Przejechalem sie ta trasa, ale nic zlego sie nie przytrafilo. Jesli problem bedzie sie powtarzal i nazbiera sie wiecej danych moze uda sie ewentualnie ustalic przyczyne.
Przejedź się na wersji debug nie na release.

100
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 20 Lipca 2017, 21:28:18 »
Przejedź się na tym i sprawdź czy będzie ok. Wersja 32bit. Nie ma niektórych ostatnich zmian od tmj ale to nie powinno przeszkadzać.

101
Ale powiem Ci, że to dziwne, że instalacja sterowników położyła Ci system.

102
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 20 Lipca 2017, 19:48:45 »
Patrząc na to co się stało na TD2 to:
1. Licencja nie może być copyright, tylko copyleft gdyż jak będzie copyright to może się stać tak, że autor wycofa licencję na użycie i np. połowa dodatków zniknie.
2. Licencja copyleft powinna umożliwiać modyfikację utworu (w szczególności modeli, scenerii i scenariuszy) przez kolejnych użytkowników przy zachowaniu licencji
3. Problem powstaje czy to powinno być na zasadach udostępniam całkowicie publicznie czy nie.

Poczytałem troszkę i chciałem się zapytać Atapiego dlaczego obecna sytuacja jest skomplikowana z prawnego punktu widzenia.
Chociaż być może powinny być podpisywane umowy autorskie przez każdego autora na przypisanie licencji (skonkretyzowanej w umowie) jego utworom. W takim układzie zmianie licencji podlegałyby tylko nowe utwory i tylko dla tych autorów, którzy podpisaliby aneks.
Kiedyś trafiłem na coś takiego https://rfc.zeromq.org/spec:22/C4/ i być może jest to do wykorzystania w jakiejś formie.

103
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 20 Lipca 2017, 15:17:08 »
Czysta CC jest jak GPL. Jak wypuścisz do Maszyny to wypuściłeś w świat i jak ktoś będzie chciał przenieść bez pytania do Trainza to może sobie wziąć i to zrobić. A autor może nie chcieć dać trainzowi a dać bez ograniczeń maszynie.
Za to CC BY-NC-ND uniemożliwia wprowadzanie modyfikacji w utworze co nie jest dobre w naszym przypadku.
Dlatego ta modyfikacja. Na potrzeby Maszyny oznacza: jako dodatek do maszyny z możliwością dowolnej modyfikacji i dalszego użycia tylko w maszynie. Maszyna jako symulator - paczka (oprogramowanie oraz wszelkie dodatki wymagane do jego użycia).

104
Jeśli korzystasz z exe 32 bit to python też musi być 32 bit. W wątku changelog są wszysytkie biblioteki w odpowiednich wersjach jak coś.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html

105
Potrzeba użyć exe w wersji 32 lub 64 bit. Exe w najnowszej wersji w obu wersjach jest w dziale Na warsztacie. Trzeba pamiętać, żeby mieć jeszcze pythona w odpowiedniej wersji lub używać taboru bez pythona (stara siódemka będzie działać).

106
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 20 Lipca 2017, 08:19:49 »
Proponuję jeszcze inne podejście:
CC BY-NC-SA ale ograniczone tylko do użytku na potrzeby Maszyny (uznanie autorstwa, użytek niekomercyjny, na tych samych warunkach)
Wykorzystanie na inne potrzeby nie objęte licencją.

EDIT:
Po zapoznaniu się z tekstem tej licencji bardzo dokładnie wychodzi, że w celu ograniczenia licencji do Maszyny, należy skopiować tekst licencji i zmienić w nim par 2, pkt a ppk 1.

107
Sprawdź czy na 32/64 bit są różnice. Być może jakieś kłopoty z alokowaniem pamięci do karty.

108
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sygnalizacja CD (Czeskie Drahy)
« dnia: 18 Lipca 2017, 12:02:24 »
Przy drugim podanym wpisie podałeś, że wszystkie komory mają być ciemne.

109
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 14 Lipca 2017, 21:54:47 »
To ja z innej beczki (w ramach koncertu życzeń): może drugi format dźwięków niż tylko wav? Przy tej liczbie możliwości zaczniemy wielkością repo doganiać tekstury.

110
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 07 Lipca 2017, 07:57:07 »
Dokopałem się do tego czemu czasami tabelka nie widzi semafora za W4. To jest związane ze sposobem przypisania eventów, które stoją przy tym samym torze oraz jak kod przypisuje odległość od semafora w pierwszym kroku. Wystarczy, że W4 blokuje skanowanie toru ale stoi przy torze do którego jest dowiązany semafor. AI zajmuje tor do którego dowiązany jest semafor a po zejściu W4 następuje dalsze skanowanie. Skanowanie prawidłowo odbywa się od toru do którego jest przypisany W4, przechodzi na następny tor, wykrywa semafor i wpisuje go do tabelki z odległością początku toru. Toru na który AI już wjechało i minęło jego początek. Po skanowaniu jest uruchamiana funkcja czyszcząca, która usuwa semafor jako minięty. Dopiero w następnym przebiegu jest ustalana prawidłowa odległość od eventów dopiero nadanych.

Tmj, nie poprawiaj tego teraz gdyż przenoszę niektóre zmiany z mojej pokręconej wersji na aktualną tabelkę (na vectorze). Tam to jest rozwiązane.


111
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Lipca 2017, 22:01:21 »
Cieeeeeenieeeeee <ślini się>

112
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Lipca 2017, 07:10:06 »
@Milek, zauważyłeś że cień od trakcji urywa Ci się na lewym przęśle na zrzucie, który dałeś?

113
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 30 Czerwca 2017, 09:59:15 »
Krzyśku, ja wykryłem błąd, który występuje także u tmj, ale tylko w wersjach debug. W wersjach release, które idą do testów ogólnych, ten błąd się nie ujawni ze względu na ustawienia kompilatora. Gdyby nie takie ustawienie już dawno ten błąd by został wykryty.

114
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 30 Czerwca 2017, 06:59:29 »
Ja mam glm 0.9.8.4. Wyrzuca gdyż debug ma ustawioną flagę fp:except. A wyrzuca błąd floating point exceptions. Poprawiłem to w kodzie po prostu i teraz chodzi na obu wersjach.
Gorzej, że na mojej wersji wywala mi na assercie ttrack == nullptr przy czym ttrack nie jest null i to jest dziwne. Ale to było na wersji 0626, a nie sprawdzałem jeszcze na zmergowanej 0628.

Co do normalizacji to użyłem czegoś takiego:
auto c = glm::cross(v1,v2);
n1 = glm::length(c) != 0 ? glm::normalize(c) : glm::vec3()

115
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 29 Czerwca 2017, 21:14:49 »
A ja głupieję. Testuje exe 0628 i idzie. Biorę wrzucam pliki 1:1 na moje repo, kompiluje i mam crasha przy InitNormals. Narzucam mój projekt na repo tmj, nie mogę skompilować. Wziąć się pochlastać.
Udało się skompilować na tmj. Idzie na release, na debug się sypie. Już nie mam siły, żeby szukać dlaczego.

116
Bieżące Symulatorowe / Odp: Specular w modelach
« dnia: 29 Czerwca 2017, 11:53:00 »
No właśnie dlatego w wątku o exe powiedziałem, że specular powinna trzymać tekstura, albo coś innego dopinanego do tektury tak, żeby np. zasymlować błyszczącego loka zaraz po rewizyjnej.

117
Bieżące Symulatorowe / Odp: Specular w modelach
« dnia: 29 Czerwca 2017, 10:35:33 »
Koncepcja dobra, byleby program wyświetlił teksturę której specular mamy nadać.

118
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 29 Czerwca 2017, 07:10:00 »
A jeszcze odnośnie specular: to chyba lepiej by było trzymać to w materiale, a nie w modelu.

119
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 29 Czerwca 2017, 07:02:41 »
Znalazłem miłego bug-a:
Ground.cpp, linijka koło 211. InitNormals. glm::normalize nie sprawdza czy przypadkiem nie próbuje znormalizować zerowego wektora. Jeśli mu się taki trafi to crash.

120
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 27 Czerwca 2017, 06:55:34 »
Mnie  to całe utf wkurza. Np. w pythonie masz możliwość wymuszenia otwarcia pliku w utf, ale co z tego jeśli z tekstu nie są usuwane znaczniki utf i musisz właśnie uwzględniać je tak ja tutaj.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 35