Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - firleju

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Praca weekendowa w Kolejach Mazowieckich
« dnia: 11 Września 2018, 05:59:23 »
Cześć wszystkim,

Poproszony zostałem od dobrej znajomej o przekazanie poniższej wiadomości. Z mojej strony dodam, że osoba jest godna zaufania i nie odwala lipy.
Cytuj
Praca polega na przejazdach wskazanymi pociągami oraz
a) liczeniu osób wsiadających i wysiadających na wszystkich stacjach
b) przeprowadzeniu ankietowych badań satysfakcji czyli rozdaniu krótkich ankiet do samodzielnego wypełnienia przez pasażerów i zebraniu ich
 
Termin badania : 11-13 października 2018 r (czwartek – sobota), należałoby więc na nocleg dotrzeć już 10.10.2018 aby rozpocząć pracę wczesnym rankiem w czwartek.
 
Praca na umowę zlecenie. Stawka za godzinę pracy wynosi 20 zł brutto za czas pracy w pociągach oraz czas oczekiwania na kolejny pociąg. Cena za dzień pracy uzależniona jest od czasu potrzebnego na realizację i wynosi od 8 do 12 godzin dziennie (pracy efektywnej i dyspozycyjności), dla chętnych możemy opracować obiegi dłuższe, aby mogli zarobić więcej. Zapewniamy noclegi, jeżeli są potrzebne oraz zwracamy koszty podróży bądź dojazdu do wyznaczonej stacji PKP i powrotu do domu.
 
Badanie jest realizowane w pociągach kursujących na liniach Kolei Mazowieckich od stacji początkowych w miejscowościach: Łuków, Ostrołęka, Sierpc, Czeremcha, Radom, Dęblin, Drzewica.
 
Badanie musi być przeprowadzone na wszystkich kursach na danej linii we wszystkich trzech dniach (od godziny 2-4 rano do późnego wieczora), ankieterzy będą ściśle współpracować z obsługą pociągów, dostaną od nich wszelkie możliwe wsparcie. Każdy ankieter dostanie tzw. obieg, czyli rozpiskę stacji i godzin, dzięki której będzie wiedział, gdzie wsiąść i gdzie się przesiąść, by praca szła sprawnie i szybko.
 
Osoby te otrzymają solidne szkolenie, wszystkie potrzebne materiały oraz szeroko rozumiane wsparcie z mojej strony a także całodobowy kontakt ze mną w dniach pracy w pociągach.
Podajcie proszę kontakt do mnie: e-mail aida.matys@imas.pl i tel. 504824431.
 
Za zrekrutowanie każdej osoby, która rzetelnie wykona powierzoną pracę mogę wypłacić wynagrodzenie w wysokości 50 zł netto.Osoba z Wrocławia, która pojedzie do pracy do Sierpca otrzyma dodatkowe, dobrze płatne zadanie.
 
Więcej szczegółów prześlę po nawiązaniu współpracy.
 
Serdecznie pozdrawiam
 
Aida Matys
--------------------------------------
Starszy Specjalista d/s Realizacji Badań
Senior Research Executive
IMAS International Sp.z o.o.
PL 50-541 Wrocław
Al.Armii Krajowej 61
tel: +48 71 77 10 800; 71 77 10 811
www.imas.pl

2
Bocznica / Odp: Wersja OpenGL
« dnia: 25 Czerwca 2018, 18:54:02 »
Ja mam 4.0 (intel) i 4.5 (nVidia)

3
Na warsztacie / Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2017, 08:58:23 »
Witam,

Jako, że dawno już konwersja została zakończona, a wątek się strasznie rozrósł więc zakładam nowy, zamykam stary.
Changelog dalej w tym samym miejscu.

4
Na warsztacie / Planowane zmiany w exe
« dnia: 01 Lutego 2017, 09:17:40 »
Otwieram dyskusję o tym w których miejscach należy zmienić kod oraz jak to zrobić, żeby osiągnąć cele. Na początek szybka lista tego co moim zdaniem wymaga zmian:
  • Rozbicie mover na klasy odpowiadające typom (prądu stałego, asynchrony, diesel, diesel electric, itp) a następnie poszczególnym modelom (obecnie rozróżnienie przez dt_xx). Za tym idą zmiany w parserze plików fiz, bo będzie można wywalić wszystkie niepotrzebne zmienne. Nie mówiąc już, że jakiekolwiek dodanie nowego typu pojazdu będzie łatwiejsze. Z minusów wymaga to zmian w interfejsie do pythona na pobieranie przez skrypt wybranych danych, ale samych ekranów nie jest jeszcze na tyle, żeby nie dało się tego wykonać.
  • Rozbicie Driver na część tylko dla człowieka oraz tylko dla AI, być może AI dla specjalnych okazji jeśli mają być takowe.
  • Implementacja protokołu do wymiany danych z SCS. Wywalenie eventów. Dość trudne, gdyż już teraz na etapie zmian w tabelce dochodzę do kwestii kompatybilności z tym co obecnie można robić, a co będzie możliwe po zmianach. Tu jest pytanie czy tylko naprawić co jest na potrzeby Kaliskiej w obecnej wersji i po prostu zrobić to od nowa, ale wtedy wszystkie scenariusze będą do zrobienia na nowo (chociaż zapewne odtworzenie będzie bardzo łatwe przy pomocy SCS).
  • Serializacja danych w celu zapisu i odtworzenia stanu sesji jest możliwa, szczególnie jeśli porozbijamy monolityczne klasy jak obecnie.

5
Bocznica / Firlej vs Mariusz
« dnia: 02 Października 2016, 13:36:40 »
Tak, tak, oczywiście...

Dwóch zgryźliwych tetryków wydzielamy i kierujemy na bok, skoro panowie się wyładowali. :) | @Stele

6
Na warsztacie / Exe - konwersja na C++
« dnia: 08 Września 2016, 10:51:21 »
Witam,

Mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu dam w tym wątku specjalne exe do testów. Pierwszą zmianą jak będzie wprowadzona będzie wyprowadzenie obsługi rozkładów jazdy z Pascala do c++. Dlaczego? Był to najprostszy moduł do zrobienia. Nie miał interakcji z pozostałymi plikami Pascala więc można było na nim przetestować np. wykorzystany konwerter.
Jakie są wstępne wnioski: konwersja nie będzie łatwa i przyjemna. Jest dużo takich fajnych kruczków, które powodują, że każdą linijkę trzeba przejrzeć, szczególnie przy obsłudze pętli oraz funkcji z ObjectPascala / Delphi.

Biblioteka glew32 potrzebna do uruchomienia (wejdzie w skład paczki) http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28159.msg437252.html#msg437252

7
Forum / Administracja
« dnia: 25 Czerwca 2016, 08:37:03 »
Chciałem tylko poinformować, że zostali wybrani dwaj nowi admini na okres próbny: macius5991 oraz Stele. Osobiście gratuluję i mam nadzieję, że to posunięcie przyczyni się do wprowadzenia tak bardzo potrzebnych zmian w działalności naszej forumowej braci a w efekcie to większej aktywności oraz rozwoju tego co wspólnie tworzymy.
Jeszcze raz gratulacje.

Howgh!
Grzesiek

8
Na warsztacie / Numeracja exe
« dnia: 26 Maja 2016, 00:02:47 »
Mam propozycję zmiany sposobu oznaczania kolejnych wersji exe. Przejście z kolejnych numerów na coś bardziej podobnego do numeracji kernela linuxa. Obecnie numer exe i tak składa się z 4 cyfr ale do określania używamy tylko ostatniej. Chciałbym przejść na 2 pierwsze. Wtedy będzie można "ustabilniać" wersje i ewentualnie wprowadzać do takiej wersji tylko poprawki nie zrywające kompatybilności. Po zrobieniu wersji stabilnej inkrementacja 2 cyfry i staje się ona aktualną wersją deweloperską.

9
Na warsztacie / Exe od wersji 476
« dnia: 25 Maja 2016, 07:55:13 »
Witam,

Rozpoczynamy nową serię poprawek do exe. Poprzednia przyniosła największą zmianę w postaci dodania możliwości sterowania pojazdami z silnikami asynchronicznymi. Te prace są dalej kontynuowane przez yB i przeszkadzać mu nie będę.
Teraz chciałbym się skupić na implementacji zmian wprowadzonych przez Q. Jako, że nie powiodła się integracja z najnowszymi wersjami tego co zrobił to będzie trzeba ręcznie przenosić niektóre rzeczy, które wprowadził. Prosiłbym o info, które funkcję uznajecie za warte przeniesienia w pierwszej kolejności a co w dalszej. Docelowo powinny być przeniesione wszystkie (no może oprócz wysyłania logów na serwer).

10
Pomoc doraźna / Ruszanie lokomotywą - aktualizacja
« dnia: 20 Listopada 2015, 12:38:07 »
Witam,

Chciałem prosić osoby wiedzące o aktualizację krótkiego tutoriala o ruszaniu lokomotywą, gdyż obecnie na pewno nie jest aktualny.
Jako, że jestem na etapie testów exe natknąłem się na problem uzupełnienia wiedzy o takim podstawowym elemencie odpalenie loka, ale zdecydowanie skrótów już nie pamiętam a po kodzie szukać mi się nie chce ;)
Będę wdzięczny za reakcję.

11
Rainsted / Wybór exe
« dnia: 04 Listopada 2015, 07:42:24 »
Witam,

Jaka może być przyczyna faktu, że pomimo wyboru innego exe w zakładce ustawienia (np. eu07_472.exe) zawsze jest uruchamiane domyślne (tj. eu07.exe)?

Z góry dziękuję za pomoc.

12
Pomoc w tworzeniu / Kategorie prędkości
« dnia: 20 Czerwca 2015, 10:05:03 »
Witam,

Podczas prac nad tabelką prędkości w exe, które wynikły z błędu ruszania z W4 gdy zostaną wykryte dwa semafory (wątek http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26938.0.html) doszedłem do wniosku, że jest potrzebne rozróżnianie na rodzaje prędkości, które są wrzucane AI.
W tej chwili exe rozróżnia 3 rodzaje:
SetVelocity - ogólna prędkość kasowana pierwszą zmianą, jest używana we wszelakich semaforach
ShuntVelocity - prędkość do jazd manewrowych
SetProximityVelocity - pierwotnie służyła AI do hamowania przed zwolnieniami, obecnie nie brana pod uwagę (używana jest w W9 oraz tarczach ostrzegawczych)

Problem leży w SetVelocity, która jest zbyt ogólna i na jej podstawie nie można stwierdzić kto wrzuca tak naprawdę tą prędkość. W związku z tym nie ma możliwości wykrycia że widzimy dwa semafory, a nie semafor i ograniczenie w torach. Dodatkowo każde ograniczenie prędkości zmienia prędkość nadaną przez semafor, więc jeśli na semaforze było 40, a potem jest komórka z prędkością 60 to AI uzna że ograniczenie to 60.

Co chciałbym zrobić: dodać nowe kategorie dla semaforów, ograniczeń prędkości oraz prędkości drogowej. Dzięki temu można zbudować tabelkę z której wybiera sobie najmniejszą dostępną i nie będą się nawzajem nadpisywać. Problem mam z nazwaniem.
Jeśli chodzi o prędkośc z semafora to prawdopodobnie z nowym exe pójdzie paczka zmieniająca nazwę typu prędkości co rozwiąże wiele problemów. Czy to samo zrobić dla reszty typów ograniczeń?
W tej chwili W9 tworzy dwie komórki i nadają one prędkość proximity co w ogóle ze sobą nie gra. Mogę stworzyć specjalne wersje wskaźników lub zmodyfikować istniejące. Szczególnie to pytanie dotyczy tarcz ostrzegawczych (ktokolwiek przypisuje te eventy do torów?).
Drugą kwestią jest, że jest to potencjalne złamanie wstecznej kompatybilności czego naprawdę chciałbym uniknąć

13
Na warsztacie / Skrypty do Blender-a
« dnia: 18 Maja 2015, 22:29:26 »
Witam,

Widząc pewne zapotrzebowanie wziąłem się za temat skryptów do eksportu modeli z Blendera do MaSzyny. W obecnej chwili działa eksport typu Mesh, jednak wielce prawdopodobne jest, że posiada on błędy dlatego w tej chwili jeszcze nie zostanie udostępniony.

Jeśli ktoś chce dostać skrypt do testów w takiej wersji jakiej jest proszę o PW.

  Dodano: 19 Maja 2015, 18:27:46
Pytanie do modelarzy. Czy w projektach używa się obiektów typu Point? Bo Light owszem i to będzie.

14
Na warsztacie / Exe od wersji 470
« dnia: 14 Kwietnia 2015, 21:33:12 »
Witam, rozpoczynamy łatanie exe na potrzeby paczki 15.04.

Wszystkie oficjalne exe będą wydawane na github: https://github.com/eu07/maszyna/releases
Wersje niestabilne będą dostępne na https://github.com/firleju/maszyna/releases/

470:
- przywrócenie działania event0
- umożliwienia przypisania event0, eventall1, eventall2 i eventall0 do toru za pomocą wpisu eventu
- dodanie hamulca do machajki (specjalnie dla Stele by yB)

471:
- dodanie pythonowego rendera ekranów LCD
https://github.com/firleju/maszyna/releases/tag/15.3.1168.471

472:
- kierpoć informuje o gotowości do odjazdu jeśli ustawiona jest parzysta opcja definicji przytsanku (odjedź nie patrząc na sygnał) i sygnał jest czerwony (kompatybilność ze starymi sceneriami)
https://github.com/firleju/maszyna/releases/tag/15.3.1169.472
https://github.com/firleju/maszyna/releases/tag/15.3.1169.472python

473:
W załączniku oprócz samego exe znajdują się pliki z katalogu /scenery/ip/pkp/: zmodyfikowane 2w27(a)n.inc oraz nowe pliki w9n.inc, w14n.inc oraz w27n.inc.
Nie używać tych plików ze starymi exe, gdyż AI nie będzie rozpoznawać zawartych w nich komend i w związku z tym będzie będzie się przed nimi zatrzymywało.
- nowe rodzaje komend:
  • RoadVelocity - nadanie prędkości drogowej. Obowiązuje do następnej komórki tego typu
  • SectionVelocity - ograniczenie prędkości, składa się z dwóch zmiennych: prędkości, długości. Długość może przyjmować trzy stany:
    • < 0 - obowiązuje do napotkania kolejnej komórki tego typu
    • = 0 - ograniczenie punktowe, np. przejazd
    • > 0 - obowiązuje przez podaną długość i potem automatycznie się kasuje
- poprawiony wybór ważniejszego ograniczenia, lecz dalej nie jest to dobrze zrobione. Będzie przedmiotem dalszych prac.
- hiddenevents włączone domyślnie jako że nie zgłoszono w ciągu ostatniego roku problemów z ich działaniem
- automatyczne uznawanie minięcia wskaźnika W5 jeśli po ograniczeniu nadanym przez semafor nie znalazł już przed sobą kolejnego semafora lub rozjazdów. Do przedyskutowania ewentualnie jest czy powinien przyspieszać już w stacji jeśli przed sobą ma same rozjazdy bez ograniczeń prędkości.
- dorzucone logowanie wyjścia z ograniczenia nadanego przez SectionVelocity. To w celu stwierdzenia co jest ewentualnie nie tak. Jak będzie już na pewno wszystko działało to usunę.
- gdy AI trafi na nierozpoznaną komendę będzie ją igonorowało. Zmiana ma na celu kompatybilność z przyszłymi exe.
- zmniejszona odległość skanowania na postoju z 2500 na 1500 [m].
https://github.com/firleju/maszyna/releases/tag/15.4.1170.473
https://github.com/firleju/maszyna/releases/tag/15.4.1170.473p

475:
- dodane asynchrony
- dodany nowy hamulec dla EN57AL
- poprawki w działaniu hamulców podczas zmiany kabiny i pojazdu
- poprawki dla łapania W4 przez AI (W4 musi stać przed semaforem zgodnym z trybem jazdy)
- dźwięki piasecznicy jako AdvancedSound
- nowa smuga
- rozszerzenie działania PoKeys
- poprawka na wysyp przy przeciążeniu TractionPowerSource
- jednostki są łączone sprzęgiem depotowym
- poprawka blokady drzwi włączanej hebelkiem
- programator świateł
- AI hamuje także ręcznym
https://github.com/eu07/maszyna/releases/tag/16.0.1172.475

15
Bieżące Symulatorowe / Wybór nowej licencji
« dnia: 30 Marca 2015, 22:56:15 »
Witam,

Jako, że dużo rzeczy leci na chacie, to dla potomności byłoby miło założyć wątek nt.

Na obecnym etapie i po rozmowie dzisiaj z yB są rozważane dwa warianty:

GPL3 - jako strong copyleft ale być może problematyczne dołączanie kodu stron 3-ich

LGPL3 lub MPL2 - jako słaby copyleft rozwiązujące problem dołączania kodu stron trzecich.
Z tych dwóch ostatnich lepiej prezentuje się moim zdaniem MPL, szczególnie w kwestii ochrony patentowej. Różnice są także na którym poziomie nastepuje ochrona. O szczegółach można poczytać w tych miejscach:

http://www.gatsbymedia.net/development-articles/why-we-use-the-mpl
http://gondwanaland.com/mlog/2011/12/06/mozilla-public-license-2-0-and-increasing-public-copyright-license-compatibility/
http://programmers.stackexchange.com/questions/221365/mozilla-public-license-mpl-2-0-vs-lesser-gnu-general-public-license-lgpl-3-0

Pozdrawiam
GF

16
Na warsztacie / Opis logiczny scenerii - VD prace koncepcyjne
« dnia: 21 Grudnia 2014, 07:36:32 »
Cześć wszystkim,

Od 8 lat mam na dysku działającą betę czegoś co można nazwać VirtualDispatcherem. Niestety ten kawałek kodu, który wtedy napisałem ma pewne braki, którymi jest nieprzystosowanie do potrzeb maszyny oraz nieprzenaszalność na inne platformy (obecnie .NET 2.0 ale napisane w VisualC++ w związku z czym niekompilowalne pod Mono). Stwierdziłem więc, że przepiszę to na C# (pracę z innymi frameworkami skończyłem na etapie zabaw, jednak pisanie w C++ wykracza poza moje umiejętności i dostępny czas - pewnie mógłbym napisać, że poświęcam go dla rodziny aczkolwiek bardziej chodzi o pewną dwulatkę ;) ). W tej chwili najbardziej zawieszam się na etapie przeniesienia tego co jest w scn na coś co jest trawialne dla VD w temacie sterowania. Powstał więc w mojej głowie pomysł rozdzielenia struktury "twardej" scenerii od jej części logicznej. Wyglądałoby to mniej więcej tak:

1. Wydzielenie przypisania eventów do torów do osobnych wpisów - w tej chwili cała praca AI jeśli chodzi o interakcję ze sterowaniem odbywa się poprzez eventy. Mają one jednak tą wadę, że praktycznie każdy scenariusz musi mieć własny układ torowy nawet jeśli wszystkie tory są identyczne w swoich właściwościach fizycznych. Żeby takie coś zastosować trzeba niestety zmodewrnizować parser na poziomie exe. Plusem jest zunifikowanie scenariuiszy do jednego układu torowego z różniącymi się tylko plikami sterującymi. W dalszej kolejności być może uda się w ten sposób doprowadzić też do tego, że AI będzie jeździło zgodnie z ograniczeniami przypisanymi przez te eventy (szczególnie wskaźniki w27).
2. Wydzielenie opisów odcinków izolowanych dla osobnych wpisów z możliwością przypisania toru do więcej niż jednego odcinka - praca VD odbywa się głównie na odcinkach izolowanych, choć tworzenie przebiegów działa u mnie na elementach fizycznych.
3. Ze względu na coś takiego jak blokada liniowa potrzebny jest rozdział na stacje, co można zrobić na poziomie odcinków izolowanych. Jednak taki opis jest potrzebny lecz nie ma konieczności trzymania go w plikach scenerii.
4. Aby VD działał poprawnie na podstawie otrzymanego rozkładu jazdy potrzebny jest opis połączeń pomiędzy kolejnymi posterunkami ruchu, w tym także typ blokady liniowej (to akurat na potrzeby części do prowadzenia ruchu) oraz typ urządzeń zamontowanych na danej stacji (sposób generacji przebiegów, opóźnienia w tworzeniu przebiegu i takie tam). Tą część i tak będzie trzeba tworzyć osobno, prawdopodobnie będzie trzeba napisać dedykowany edytor chyba, że Paul zechce dostosować swój własny.

To co tworzę jest w architekturze klient-serwer także na potrzeby przyszłego multiplayera. W tym miejscu proszę gości od exe i twórców scenariuszy i scenerii o informację czy to co proponuję ma ręce i nogi i czy w ogóle chcieliby stosować/zaimplementować takie narzędzie.

Jeśli ktoś chce napisać, że trzeba będzie znowu przerabiać wszystkie scenerie to informuję, że nie mam zamiaru zrywać wstecznej kompatybilności z obecnymi rozwiązaniami. To co jest i tak będzie działać.

Pozdrawiam

17
Bieżące kolejowe / Informacja pasażerska - pytania
« dnia: 03 Sierpnia 2011, 08:26:21 »
Witam,

W związku z pewnym projektem dla Krakowa chciałem się zapytać jak obecnie wygląda sytuacja zarządzania informacją o rozkładzie jazdy na polskich kolejach.
1. Czy PLK posiada pełen rozkład dla pociągów osobowych, a w szczególności czy ma go w wersji elektronicznej (podejrzewam, że ma) i czy ten system ma zdolność eksportu tych danych.
2. Czy jest zcentralizowany system aktualizacji pozycji pociągu (tzn szacowanego opóźnienia), czy każda ze spółek prowadzi go sobie osobno. Jeśli jest, kto go prowadzi.

18
Bocznica / Odp: Konkurs na najlepszy film promujący symulator MaSzyna
« dnia: 09 Grudnia 2010, 07:03:49 »
Ja akurat lubię taki dramatyczny instrumental z wstawkami chóru :)
Film fajny, niska jakość (tylko 240p), ale jak podejrzewam to przez wcześniejsze zgrywanie filmów z youtube'a.
Nie wyglądają dobrze te sceny z obracającą się kamerą. Lepiej takich unikać, co było zresztą powiedziane wcześniej.

Robicie koledzy bałagan, prosiłem o same linki do filmów. Nie będzie wyjątków, wszystkie posty bez linków do filmu trafią na bocznicę.
Krzysiek626

19
Bocznica / Wiadomości wydzielone - skrypty do 3ds max
« dnia: 02 Sierpnia 2007, 09:32:16 »
Update:

Koleja sp32-202 słusznie zauważył błąd podczas tworzenia flexów. Błąd już poprawiony,. Skrypty zaktualizowane (podmieniony plik). Link w poście wyżej.

Innych błędów nie zauważono.

20
Na warsztacie / Skrypty do 3ds max
« dnia: 30 Lipca 2007, 12:24:41 »
Skrypty ISDRa: http://eu07.pl/userfiles/4220/priv-skrypty.rar

Po paru dniach walki ze skrytpami 3ds max-a oddaję w wasze ręce poprawione skrytpy Q (?).

Proszę o uwagi co można by jeszcze dodać. Jeśli będę w stanie to postaram się coś zrobić z tym.

No i ofkoz zgłaszamy błędy. Nie miałem za bardzo czasu potestować po ostatnich zmianach.

Plik można znaleźć pod adresem http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/eu07_scripts_by_firleju.rar

Uwaga!!! Najnowszy update na serwerze po potwierdzeniu przez Krzyśka626.

Changelog:
ver. 04.01.2008
1. Dodanie nowego rozjazdu krzyzowego R190 w trzech wersjach podsypki
a) Dodano odpowiedni plik max
b) Dodano pliki w postaci bitmap do wrzucenia do katalogu texture
c) Dodano plik sterujacy do wrzucenia do katalogu scenery
2. Usunieto niepotrzebne pliki maxa.

ver. 25.11.2007
1. Usuniecie niepotrzebnego kodu z CreateTrack
2. Poprawki wprowadzone do narzedzia tworzenia drog
a) Poprawione zapisywanie parametrow
b) Design narzedzia podobny do tego od torow

ver. 19.11.2007
1. Dodano mozliwosc wstawiania rozjazdu krzyzowego do toru z ustawieniem czy w prawo czy w lewo

ver. 12.11.2007
1. Dodano mozliwosc wybierania tekstury torow z rozwijalnej listy
2. Poprawa dzialania funkcji wstawiania krzywej przejsciowej (liczenie pochylenia)

ver. 18.10.2007
1. Poprawiono blad w CreateTrack powodujacy niedopisywanie wartosci przechylki przy uzyciu funkcji
   "dodaj do poprzedniego"

ver. 14.10.2007
1. Dodano eksportowanie nazw podkatalogow dla bitmap z katalogu textures dla T3DExport
2. Male poprawki w wyswietlaniu dla CreateTrack
3. Eksportery scenerii uwzgledniaja podkatalog przy eksporcie nazwy tekstury

ver. 19.09.2007
1. Dodano mozliwosc wstawienia rozjazdu krzyzowego
2. Dodano wstawianie slupkow hektometrowych (do 99,9 km trasy)
3. Dodano takie ladne okienko postepu ladowania skrytpu

ver. 23.08.2007
1. Okno glowne
a) Takie male usprawnienie - gdy wchodzimy do jakiegos narzedzia to zwija sie roleta glowna - tym samym
   nie trzeba przewijac calego okna

ver. 16.08.2007

1. Narzedzie do torow
a) Dodano mozliwosc kladzenia lukow na wzniesieniach
b) Wprowadzono tworzenie lukow pionowych (zadnych naglych zalomow wiecej)
c) Przy tworzeniu krzywej przejsciowej jest automatycznie obliczane przechylenie na podstawie podanych
   wartosci dopuszczalnego przyspieszenia niezrownowazonego
d) Zmieniony wyglad okna ze wzgledu na to, zeby okno nie bylo takie dlugie
e) Jesli tworzony jest luk to skrypt automatycznie przelicza przechylenie na prawidlowe (aby sklad nie przechylal
   sie nie w ta strone, przynajmniej dobrze zrobione modele ;))

2. Narzedzie do osadzania drzew
a) Przerobiony troszke skrypt @Wasyla dodajacy przyciski do osadzania najczesciej uzywanych drzew
   (tzn wszystkich) ;)

3. Narzedzie do semaforow
a) Dodane przyciski do szybkiego osadzania wszystkich dostepnych semaforow (jesli to nie bedzie pasowac to usune)
   Narazie nie wyglada to za pieknie, ale jesli bedzie zapotrzebowanie na cos takiego to poprawie

4. Okno glowne
a) Poprawione szerokosci przyciskow (sztuk 1) i male poprawki w tlumaczeniu

5. Narzedzie do zwrotnic
a) Troszke przerobiony widok, mnie sie wydaje troszke bardziej intuicyjny
b) Dodane przyciski do osadzania zwrotnic (automatycznie dodaje podsypke)
c) Przycisk osadzania rozjazdu krzyzowego nie dziala jeszcze, ale kiedys bedzie
d) Poprawione tworzenie wpisow wlasciwosci, jesli chodzi o zapisywanie promieni
   (poprzednio wiekszosc zwrotnic miala promien 300m bez wzgledu na to jaka tworzylismy)


ver. 09.07.2004
Nowosci w porownaniu z wersja 2002:

1. nowe przyciski do osadzania roznych typow plikow .inc:
a) passive .inc (pliki tylko do wyswietlania, nazwa jest nazwa tekstury)
b) active .inc (pliki ktore maja w srodku zdefiniowane zdarzenia, wiec musza miec unikalna nazwe, np. ogr. predk.)
c) signal .inc (tak jak b. ale pomyslane specjalnie dla sygnalizatorow)
d) tree .inc (tak jak a. ale dedykowane plikom treesmall.inc, tree.inc oraz treebig.inc)
   rozne .inc oznaczane sa roznymi kolorami, rozmiar ikonki sygnalizatora jest dobrany tak,
   aby laltwo sie dostawialo do toru.
   Pasywne pliki .inc nie musza miec unikalnych nazw.

2. ulepszone narzedzie kreacji toru:
a) definicja nachylenia toru w promilach (dziala na razie tylko dla toru prostego, dla lukow jest tak jak bylo
   czyli nachylenie brane jest z normalizowanego wektora poprzedniego odcinka)
b) zmiana jednego parametru z trojki promienia/kata/dlugosci luku powoduje przeliczenie 2 pozostalych
   (bardzo wygodne przy ukladach torowych stacji, mozna wygenerowac luk przeciwny do zwrotnicy)

3. ulatwione tworzenie zwrotnicy:
   nie trzeba definiowac oddzielnie pliku .inc ze sterowaniem zwrotnika i tekstura podkladow,
   plik jest dolaczany automatycznie w user properties i potem eksporotwany.

4. zabepieczenie przed zdegenerowanymi trojkatami w .scn

5. delanuay mesh (triangulacja) dziala tylko na linie niezdefiniowane, drogi, rzeki
   oraz tory ktorych Environment jest zdefiniowany jako "flat",
   pozostale tory i zwrotnice nie sa brane pod uwage.

6. Add to Previous Track - wygodny guzik do dodawania toru do ostatnio utworzonego

7. siec trakcji elektrycznej:
a) guzik "wires" do tworzenia przesel sieci trakcyjnej oraz includowania slupow
   (w przypadku zalomow na luku slupy dodawane sa od razu automatycznie, w przypadku
   prostej po uzyciu narzedzia "zigzag").
b) guzik "gantry" do includowania bramek trakcyjnych o zmiennej dlugosci.
c) w przygotowaniu - podstacja trakcyjna (nazwa przewodu definiuje jego zrodlo mocy)

21
Forum / Szukajka
« dnia: 29 Grudnia 2006, 22:29:39 »
Hmmm... Poszukałem na forum tematów o szukajce... ręcznie ofkoz, gdyż szukajka, jak wiadomo wszem i wobec, nie działa. I tematów nie znalazłem.
Więc chciałem się zabytać Starszyznę, czy w planach bliższych lub dalszych jest naprawienie jakże pomocnej szukajki, której to ikona nam tak pięknie mruga zachęcając do skorzystania.

Z tego co obadałem problem może leżeć w trzech miejscach:
1. Plik bazy MySQL został skasowany
2. Zostały odebrane uprawnienia do tablicy dla usera od forum
3. Zostały odebrane uprawnienia do pliku dla serwera MySQL

No i mam pytanie, czy ktoś w ogóle zajmuje się www i forum od strony technicznej.

Strony: [1]