Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - firleju

Strony: [1] 2 3 ... 35
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Listopada 2019, 07:43:00 »
system przesylania komend dla pojazdow w ukrotnieniu nadal ma swoje, jeszcze borlandowe, ograniczenia
W zasadzie należy się cieszyć, że nie trzeba tego dalej kompilować w Borlandzie ;)

3
Bieżące kolejowe / Odp: LCS Poznań
« dnia: 27 Listopada 2019, 14:47:54 »
Do tej pory mnie zastanawia, w jaki sposób ktoś odebrał architekturę systemu, która naraża na nie działanie całego LCS. Przecież ta awaria nie obejmuje "tylko" Poznania Głównego, ale w zasadzie cały węzeł.
Specjalistą od tych systemów nie jestem, jedyny jaki oglądałem z bliska to SIMIS-W Siemensa na LCS w Żywcu (obejmuje całe trzy stacje), i tam każda stacja miała własny awaryjny podsystem obejmujący działaniem tylko tą stację. Więc w razie W można było obsadzić każdą nastawnię i jeździć na zapowiadanie.

4
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 27 Listopada 2019, 08:53:42 »
Jak się bawisz w takie szczegóły zadbaj, żeby na filarach na spuście przelewowym ten poziom był taki sam jak na reszcie.

5
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 27 Listopada 2019, 07:17:05 »
O wiele lepiej. W zasadzie jest tylko jedna rzecz. Ten ciemny dół wyznacza typowy maksymalny stan wody i powinien być równoległy do tafli zalewu. Widać, że po prawej stronie podnosi się. Ten mankament pewnie jest związany z rozciąganiem tekstury.

6
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 25 Listopada 2019, 11:03:59 »
Ja tylko dorzucę, że na zaporze powinien być pionowy podział betonu (dylatacje). Tak to wygląda, że względu na technologię budowy i utrzymania. No i poszczególne pionowe elementy mają najczęściej delikatnie inny odcień.

7
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Października 2019, 14:38:37 »
Obliczyć punkt przecięcia torów i od niego odliczać sobie odległości początki i końca rozjazdu. Automat, żadnego definiowania w scenerii.

8
Pomoc doraźna / Odp: Zamarzająca Maszyna na Shaderowym EXE
« dnia: 03 Sierpnia 2019, 10:32:32 »
Ja bym powiedział, że uruchom najpierw na wersji tmj, a potem na tych samych plikach binarnych uruchom swoją wersję.

9
Na warsztacie / Odp: Shader paralaksy
« dnia: 07 Maja 2019, 12:35:06 »
No i wyszła zbyt mała rozdzielczość podsypki.

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Kwietnia 2019, 09:11:25 »
@tmj, no ale mamy chyba zasymulowane działanie termostatu? Silnik na biegu jałowym powinien osiągnąć temperaturę pracy tylko mu to dużo czasu zajmie.

11
Ja nie za bardzo rozumiem, czemu pracę maszynisty przyrównuje się do pilota samolotu kiedy to jest zupełnie inny pojazd i nie zupełnie inne problemy. Zresztą porusza się z prędkością ok. 900 km/h i raczej nikt rozsądny przy tej prędkości nie chciał by mieć tylko jednego kierującego. Jak już do czegoś przyrównywać to do kierowcy samochodu. Albo lepiej ogólnie pojazdu mechanicznego poruszającego się po utwardzonych drogach publicznych.
Najlepszą analogią do linii 130 km/h+ są oczywiście autostrady. I tak: ciężarówki we wszystkich krajach UE: 90 km/h, autobusy zależnie od wyposażenia 90 / 100 km/h a samochody osobowe / dostawcze już w zasadzie dowolnie: od 90 km/h w Norwegii do bezlimitowanych Niemiec. Ciężarówki i autobusy na autostradach mają tak niskie ograniczenia nie ze względu na kierowców tylko ze względu na wydajność systemu hamowania, czyli ograniczenia techniczne pojazdów. Dla pojazdów osobowych praktycznie wszyscy producenci przyjmują, że typowy kierowca jest w stanie prowadzić samochód samodzielnie do prędkości 250 km/h. Czyli jest w stanie zauważać znaki, skrzyżowania, manewry innych pojazdów i prawidłowo na nie reagować. Żeby móc jeździć szybciej musi już przejść przeszkolenie.
Uznajemy, że maszynista nie jest raczej normalnym kierowcą tylko takim po przeszkoleniu. I nie wiem czym mają się różnić badania w zdolności reakcji kierowcy i maszynisty, oprócz tego że maszynista powinien wiedzieć jak patrzeć na szlak, żeby widzieć różne rzeczy. Większość z nas jest w stanie jechać samochodem po autostradzie te 160 km/h, w szczególności jeśli jest luźniej i nie stanowi to większego problemu. To z punktu widzenia maszynisty też takiego problemu nie będzie. To tyle jeśli chodzi o behawiorystykę.

Natomiast zupełnie nie rozumiem co oznacza, że maszynista ma dużo do czytania w trakcie prowadzenia. Kierowcom zabrania się takich rzeczy, w tym w szczególności właśnie czytania. Jak jeszcze rozumiem ograniczenia prędkości to już nie powinien czytać ulotek i jest to błąd systemowy. Tylko, że nie ma on nic do rzeczy jeśli chodzi o zdolność do reakcji i prędkość, bo taki Impuls ze 160 km/h ma krótszą odległość hamowania niż towarowy z tych swoich 70 km/h. Czy to oznacza, że maszynista impulsa nie może czytać ulotek bo ma te 160 a maszynista towarowego już jak najbardziej może bo ma 70?

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Lutego 2019, 08:57:19 »
Być może wynika to ze zbyt szybkiego wyłączenia sygnału (zbyt blisko ustawiony event wygaszający) i następują sytuacje wyścigu pomiędzy eventami wykonującymi się z szybkością FPS, a skanowanie jest zdaje się robione rzadziej (1s?)

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Lutego 2019, 08:52:09 »
Jak dla mnie wygląda na zmiany w działaniu hamulców objawiające się dopiero przy odpowiednio długich składach.

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Lutego 2019, 18:00:37 »
Wygląda jak zachowanie po przejechaniu czerwonego. Wtedy nie odznacza semafora jako nieaktywnego.

15
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Stycznia 2019, 09:27:29 »
Heh, powód dla którego zająłem się poprawkami w exe :D

16
Symulator / Odp: Zachowanie się lokomotywy na łuku.
« dnia: 26 Października 2018, 08:58:24 »
W skryptach krzywe przejściowe są zrobione na zasadzie wyliczenia punktu końcowego krzywej zgodnie ze wzorem na przesunięcie punktu końca krzywej oraz nadaniu pełnych parametrów jak dla łuku w punkcie stycznym do łuku oraz jak dla prostej w punkcie stycznym z prostą.
Krzywe nie muszą być robione jako klotoida. Mogą być używane także inne krzywe, które spełniają warunki bliskie stałemu wzrostowi przyśpieszenia odśrodkowego.

17
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 10 Października 2018, 07:47:18 »
Stele. nie przesadzaj z realizmem bo nigdy nie wyjdzie.

18
A my teraz nie składamy obiektów includując bezpośrednio w t3d?

19
Inne niekolejowe / Odp: Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 24 Września 2018, 10:51:01 »
Ja od Zenita B, z osobnym światłomierzem.

20
Inne niekolejowe / Odp: Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 21 Września 2018, 18:52:05 »
No wiesz. Ja mam D80.

21
Bieżące kolejowe / Praca weekendowa w Kolejach Mazowieckich
« dnia: 11 Września 2018, 05:59:23 »
Cześć wszystkim,

Poproszony zostałem od dobrej znajomej o przekazanie poniższej wiadomości. Z mojej strony dodam, że osoba jest godna zaufania i nie odwala lipy.
Cytuj
Praca polega na przejazdach wskazanymi pociągami oraz
a) liczeniu osób wsiadających i wysiadających na wszystkich stacjach
b) przeprowadzeniu ankietowych badań satysfakcji czyli rozdaniu krótkich ankiet do samodzielnego wypełnienia przez pasażerów i zebraniu ich
 
Termin badania : 11-13 października 2018 r (czwartek – sobota), należałoby więc na nocleg dotrzeć już 10.10.2018 aby rozpocząć pracę wczesnym rankiem w czwartek.
 
Praca na umowę zlecenie. Stawka za godzinę pracy wynosi 20 zł brutto za czas pracy w pociągach oraz czas oczekiwania na kolejny pociąg. Cena za dzień pracy uzależniona jest od czasu potrzebnego na realizację i wynosi od 8 do 12 godzin dziennie (pracy efektywnej i dyspozycyjności), dla chętnych możemy opracować obiegi dłuższe, aby mogli zarobić więcej. Zapewniamy noclegi, jeżeli są potrzebne oraz zwracamy koszty podróży bądź dojazdu do wyznaczonej stacji PKP i powrotu do domu.
 
Badanie jest realizowane w pociągach kursujących na liniach Kolei Mazowieckich od stacji początkowych w miejscowościach: Łuków, Ostrołęka, Sierpc, Czeremcha, Radom, Dęblin, Drzewica.
 
Badanie musi być przeprowadzone na wszystkich kursach na danej linii we wszystkich trzech dniach (od godziny 2-4 rano do późnego wieczora), ankieterzy będą ściśle współpracować z obsługą pociągów, dostaną od nich wszelkie możliwe wsparcie. Każdy ankieter dostanie tzw. obieg, czyli rozpiskę stacji i godzin, dzięki której będzie wiedział, gdzie wsiąść i gdzie się przesiąść, by praca szła sprawnie i szybko.
 
Osoby te otrzymają solidne szkolenie, wszystkie potrzebne materiały oraz szeroko rozumiane wsparcie z mojej strony a także całodobowy kontakt ze mną w dniach pracy w pociągach.
Podajcie proszę kontakt do mnie: e-mail aida.matys@imas.pl i tel. 504824431.
 
Za zrekrutowanie każdej osoby, która rzetelnie wykona powierzoną pracę mogę wypłacić wynagrodzenie w wysokości 50 zł netto.Osoba z Wrocławia, która pojedzie do pracy do Sierpca otrzyma dodatkowe, dobrze płatne zadanie.
 
Więcej szczegółów prześlę po nawiązaniu współpracy.
 
Serdecznie pozdrawiam
 
Aida Matys
--------------------------------------
Starszy Specjalista d/s Realizacji Badań
Senior Research Executive
IMAS International Sp.z o.o.
PL 50-541 Wrocław
Al.Armii Krajowej 61
tel: +48 71 77 10 800; 71 77 10 811
www.imas.pl

22
Na warsztacie / Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 09 Sierpnia 2018, 07:12:00 »
W ogóle, to całe tłumaczenie exe na c++ zaczęło się od tego, że chciałem mmd i inne takie przerobić na yamla :D Można więc zakończyć już w tym kierunku.

23
Na warsztacie / Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 08 Sierpnia 2018, 13:44:02 »
A czy gdziekolwiek wcześniej był stawiany taki wymóg? Bo w reszcie plików spacja jest traktowana jak inne białe znaki i raczej należałoby stosować taką samą zasadę dla wszystkich plików.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 13:15:46 »
Większość z nas zapewne prowadzi. Powiedzcie kiedy jesteście bardziej skupieni na jeździe: jedziecie sami czy macie sympatyczną osobę na prawym siedzeniu z którą można sobie umilić rozmową czas jazdy?
Dlaczego maszyniści mieli by mieć inaczej?

25
Na warsztacie / Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 25 Lipca 2018, 13:02:19 »
Może wydzielić ustawienia graficzne do osobnego ini, żeby nie rozbudowywać już obecnego.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Premiera Dragona 2
« dnia: 17 Lipca 2018, 10:20:55 »
No nie wiem, ja tam zawsze myślałem, że ksywkę ma "szerszeń".

27
Bocznica / Odp: Wersja OpenGL
« dnia: 25 Czerwca 2018, 18:54:02 »
Ja mam 4.0 (intel) i 4.5 (nVidia)

28
Tabor / Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« dnia: 24 Maja 2018, 14:08:33 »
Nie wiem czy to cecha impulsów dla KMał ale jeśli jadą w parze to wyrzucanie nadmiarowego jest normą, szczególnie na niektórych odcinkach. Być może jest to związane z tym, że to 2x2MW w asynchronie, a starsze impulsy były 1,6 MW.

29
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 07 Maja 2018, 10:05:35 »
Moja propozycja jest taka, żeby zrobić samą scenerię z podstawowymi eventami (przypisanie urządzeń) i dać komuś innemu do zrobienia scenariuszy. Będzie szybciej i lepiej za pewne. Po drugie zanim to wyjdzie to może się uda zrobić jakiś normalny system opisu scenariusza tak, że nie będzie się trzeba męczyć jak teraz.

Strony: [1] 2 3 ... 35