Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - koszowy

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 15
61
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 02 Czerwca 2024, 17:38:59 »
Przeglądam sobie swoje archiwalia; zanim zacznę prezentować komórkowe i przede wszystkim aktualne zdjęcia, to może cofnijmy się do 2020, kiedy w moje ręce wpadł pewien przestarzały aparat... niektórzy pewnie pamiętają wzmianki o nim z mattermosta. Aparat był używany sporadycznie przez co najmniej 3 lata, służył mi raczej do zabawy, no chyba, że mówimy o ciekawostkach to drugą rolą było zastępstwo za telefon w razie "W", tudzież nie było żadnego focenia "na poważnie". Skoro wyżej został wspomniany telefon, to muszę przyznać, że od jakiegoś 2021 był on zmieniany parę razy. :P

62
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 28 Maja 2024, 14:30:09 »
2+1 rozumiem, że taki jak w klopach z przedziałem 1 klasy?

63
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 27 Maja 2024, 14:59:36 »
No dobra a co z tą Gamą Dual Power?
Wracając do Impulsa. Wychodzi na to, że jedna jednostka = około dwa igreki 2 klasy, więc tak, w jakimś stopniu kolejna edyta; robienie z jej na siłę dalekobieżnego ezeta (po modernie) jest dla mnie co najwyżej zabawne, nie powinien to być tak jak napisałeś "tabor regionalny na siłę przystosowany do dalekobieznego ruchu". Niemniej jednak liczę na to, że IC kierowało się przy zakupie tym, że pociągi poruszać będą się samymi odcinkami gdzie byłyby mile widziane, a nie fantazjami "jo zaszczepie dwa impulsy i puszcze na ślunsk bo na ślunsku to każdy pociąg musi być".

64
U mnie wygląda to mniej więcej tak. Znam sygnał, wiem jaka to kolejność semaforów po wyjeździe ze stacji (który po którym), za to nie wiem od czego zacząć i czy pisać eventy na dwa pierwsze semafory. Widzę też że ten przypisany oryginalnie do torów ma inny początek niż mój event.

65
Dzięki Ci, bo próbuję też znaleźć i grzebię aż wszędzie gdzie popadnie, nawet w incach semaforów sbl...
To jaki to powinien być sygnał dokładniej? No chyba, że mam się skupić na następnym semaforze, który będzie kluczowy.

66
Trudne sie wylosowało cytując klasyka. Dalej się głowię, jak to ma być z tym przypisywaniem eventów do torów. Pytam bo już jakieś są przypisane i to mi trochę utrudnia zrozumienie eventów bo już nie wiem na czym mam się skupić. :/
Coś tam próbuje, ogólnie to wzoruję sie na twoim screenie. I mam takie artefakty. To samo nie rozumiem jak mam napisać event onstart, i w jaki sposób mam je pozbierać by nie mieć problemów z przypisanymi eventami do torów a własnymi.
event tor0853:uruchom multiple 60 none baltyk_f1_S2 endeventBad event: "tor0853:uruchom" (type: multiple) can't find event "baltyk_f1_s2"

67
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 26 Maja 2024, 21:02:40 »
Na pewno wszelkie "ogryzki" można by tym obsługiwać, Flisaki (wraz z uruchomieniem drugiej pary), pociągi na Zagórz i inne pociągi obsługiwane obecnie Nurkami albo SU4210, czy też może nowe pociągi, np. do Szczecina przez Kołobrzeg.

W sumie to jak tak sobie myśle, to każdy z posta na posta sprowadza się do tego samego rozwiązania. Z drugiej strony odnosząc się do mojej myśli o linii 402 (tudzież Twojej o pociągu "do Szczecina przez Kołobrzeg") to widzę je WYŁĄCZNIE na wakacyjnym Swarożycu; o to mi chodziło wcześniej, ponieważ całkowicie nie widzę sensu by IC miało konkurować na tamtym odcinku z peerami.

68
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 25 Maja 2024, 23:58:23 »
Osobiste marzenie - zobaczyć je na linii 402 :D
Ale i tak uważam, że "pierwszeństwo w wymianie taboru" mają pociągi wspomagane jednostkami SKPLu lub te wagonowe złożone z "pokaźnej" ilości wagonów.

69
Aaa, już rozumiem. Wtedy muszę pamiętać, aby zmienić odpowiednią nazwę pliku i jego rozszerzenie na ctr? Generator mnie trochę zmylił.
Czyli jeszcze raz. Pierwzszy event w moim przypadku jaki mam wygenerować to... zmiana semafora na Bałtyku Głównym po określonym czasie, dajmy na to 4 minuty po uruchomieniu scenariusza. Jak będzie wyglądał taki event, jaki to będzie wtedy sygnał? Dane toru i semka w załącznikach.

Może opiszę jak widzę scenariusz. Ogólnie będzie trochę podobny co ten z AL-1230 na skm1. Różnić się będzie tym, że będzie inny skład (czy duet kibli stanie tam bez problemu? - peron 2, tor 5) oraz (osobiście chcę), aby była także możliwość zrobienia pociągu powrotnego z B.Miasto na Główny, bez żadnych udziwnień z plażą czy Alakowicami. Chcę, aby scenariusz był dopasowany pode mnie, czyli tak zwane nie podoba się to co jest, to zrób swoje. Po jego możliwym wykonaniu, rozważę stworzenie wersji z pospiesznym.


70
Pomoc doraźna / Odp: Tworzenie scenariusza
« dnia: 25 Maja 2024, 20:08:58 »
Cóż za zbieg okoliczności! :D Jestem za zescaleniem wątku z moim.

71
Dzięki, w tym programie mam problem z otwarciem pliku z eventami (to nie są przypadkiem ctr czy coś)? Program mi każe otworzyć tylko ince - domyślam się, że dlatego też może być nieaktualny poza tym co napisałeś.

72
No tak, wiem o tym, ba mam pobrany. Mimo to i tak wolę się upewnić z paroma rzeczami i posłuchać rad innych, bo kto pyta, nie błądzi.

73
Wiesz, ważne, aby chociaż udało mi się napisać jeden pociąg, a reszta to niech będą jakieś dekoracje czy ai. No i by też się scenariusz wczytywał szybciej niż zwykły "skm1/2" gdzie jest podobny pociąg ale na samą plaże...
Cytuj
To nie rozumiem pytania. Tak, nie wiesz jak działa wyprzedzanie pociągów?
Jeszcze nie zaczynam pisać scenariusza a już wychodzi prawdopodobny brak wiedzy na tematy podstawowe. Właśnie nie wiem jak mogę kierować pociągi by wyglądało to chociaż trochę realniej. A co do pytania, nie wiem czym jest memcell.

74
Cytuj
Żeby nie kopiować bezmyślnie plików (np. torów), tylko korzystać z tego co jest.
Rozumiem, żeby nie tworzyć dubla pliku z torami (z dopiskiem "swoje")?
Cytuj
Jako że ma być to prosty scenariusz, to możesz zliczać pociągi do jakiegoś memcella i na tej podstawie podawać odpowiednie przebiegi.
O co dokładniej chodzi ze zliczaniem? Ogólnie to nie mam innego pomysłu co do tego, jak towary mogą się poruszać. No chyba, że podkradnę pomysł z oryginalnego Bałtyku gdzie towar jechał z Alakowic na towarowy właśnie.
Cytuj
Nie da się. Wybierz inny tor, w ostateczności wstaw skład odwrotnie z lokomotywą na końcu z obsadą reardriver.
Chyba się da. W magiczny sposób udało mi się zmienić stronę pociągu zmieniając nazwę toru, do którego był przypisany, dziwne.
Cytuj
Raczej nie miałoby to sensu, chociaż może gdzieś tak ruch jest prowadzony z naciskiem na jedną stronę.
Ewentualnie porzucę pomysł drugiego pociągu a zasymuluję po prostu pociąg powrotny...
Cytuj
Nie rozumiem pytania.
Wypadła mi z głowy nazwa ładunku dla wagonu, bo w oryginale mam węgiel w węglarkach a go nie potrzebuję. Czy dać "none"?

W załączniku taka pokazówka, doradźcie czy takie składy mają sens czy coś.

75
Hej.
Chcę zasymulować dwa krótkie pociągi podmiejskie w samym obrębie Bałtyku. Co muszę wiedzieć najpierw? (o poradniku Transkeia wiem, ale chcę poznać też zdanie innnych).

Do sedna:
Czy dodawanie taboru (w tym dekoracji) do .scn na start jest odpowiednim procesem, zanim zacznę pisać eventy?
Na co mam zwracać uwagę przygotowując rozkład jazdy pociągu?
Czy mam sugerować się gotowcami?
O czym muszę pamiętać przygotowując nawet najprostszy scenariusz?
Sprawy organizacyjne, ruch pociągów: jak zorganizować ruch na Bałtyku Towarowym, jeśli pierwszy ma pojechać osobowy, a po nim towar?
W jaki sposób mogę odwrócić pociąg (aby nie był odwrócony do nie tego semafora co trzeba, mam z tym często problem)?
Czy czekanie na przyjazd osobowego A z głównego przez osobowy B na stacji Bałtyk Miasto ma sens, zwłaszcza, że jest to SKMka? Jak mogę to uczynić bardziej realnym, aby uniknąć zbędnych postoi?
Jak zasymulować zmianę kanałów?
Co wpisać zamiast ładunku w pliku .scn?


76
Do pełnej dyskusji się nie dołączę licząc na jeden konkret (jeśli chodzi o mnie), za to chcę zauważyć ciekawą rzecz. @ra używanie przeze mnie tychże treści jak wymienione w przykładach reklamy, nie miałoby na celu ośmieszania czegokolwiek a jedynie ma stanowić element dekoracyjny czy no zwykłą ozdobę. Pomijam zgrzytanie zębów co niektórych osób stąd, nie będę się przejmować tym. Natomiast sfocić coś jest łatwo, a wykorzystać czyjąś pracę do podobnego celu jest komplikujące. Zastanawiam się więc czym kierowali się niektórzy używając materiały z neta do różnych ozdób jak knorr czy jakaś czekolada. Tylko o to mi chodzi.

77
Bieżące Symulatorowe / Używanie zdjęć z sieci a symulator
« dnia: 19 Października 2020, 22:27:42 »
Mam nietypowe pytanie, które za mną łazi od jakichś 4 lat (patrz: data wysłania posta). Czy twórca/użytkownik może ot tak "pożyczać" zdjęcia z internetu, czy lepiej poszukać zdjęć z dopiskiem "zezwalam bla bla bla"? Jest na to jakiś zapis w
licencji czy coś?

Mam parę przykładów:
Przykład a): pod kaliską powstały cztery reklamy z okresu na który jest stylizowana sceneria. No i tu leży pies pogrzebany, bo na tekstury użyte zostały zdjęcia z googlowskiej grafiki.
Przykład b): chcę podmienić sobie panią w kabince na jakąś inną a następnie to wydać.

Dodatkowe informacje:
Nie tyczy się zdjęć z serwisów transportowych, gdzie zgoda jest wymagana. W wakacje '23 udało mi się załatwić zgodę na użycie jednego zdjęcia pod pewien niestety niewydany model.
W którymś wątku z bilbordami @tmj zaproponował użycie materiału promocyjnego PKP IC właśnie z sieci. Ponadto z własnych obserwacji uważam, że parę elementów ozdobnych pochodzi właśnie z pewnych źródeł z sieci.


78
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe EZT dla Pomorza Zachodniego
« dnia: 23 Maja 2024, 17:17:00 »
Nie wiem, nie znam się na oznaczeniach nowych wozów z drugiej generacji, więc trudno powiedzieć czym się różni pod względem technicznym, za to jeśli chodzi o udogodnienia etc., to najpewniej chodzi o:
Cytuj
16 szerszych miejsc przeznaczonych np. dla kobiet w ciąży. Poszerzone fotele poprawią komfort podróży również osób z niepełnosprawnościami. Dedykowane miejsce czeka na osoby poruszające się z psem asystującym. Ponadto w przedniej części składu zaprojektowano wydzielone, podwyższone miejsca dla osób ze spektrum autyzmu. Na szybach będzie specjalna okleina, a na blacie stolika - gra planszowa o stonowanej kolorystyce. Obsługa pojazdu będzie miała też możliwość przygaszenie świateł w tej części pojazdu. Ma to zapewnić osobom ze spektrum autyzmu zwiększony komfort podróży, spokój, wyciszenie – czytamy w komunikacie.

Z drugiej wizualnej strony (coś dla mnie), to dwie pary drzwi po każdej stronie w wagonach środkowych.

79
Bieżące kolejowe / Nowe EZT dla Pomorza Zachodniego
« dnia: 23 Maja 2024, 17:03:00 »
Już 25 maja w swój pierwszy kurs wyruszyć ma zupełnie nowy EZT serii Impuls 2 oznaczony jako 31WEbb:
Cytuj
Na inauguracyjny przejazd nowym pociągiem Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego przygotował 20 zestawów bezpłatnych biletów. Pakiet zawiera w sumie 4 bilety – na przejazd w obie strony dla pasażera i roweru. Wyjazd ze Szczecina w sobotę, 25 maja o godz. 7.35, natomiast w podróż powrotną pociąg ze Świnoujścia wyruszy o godz. 16.10.
W sumie ciekawe, że ten skład przejął barwy po hybrydzie. Mam nadzieję, że będą to stałe barwy ZP zamiast tych "kradzionych" od włoskiego TPER (podziękujcie PESIE za zgapienie schematu podczas produkcji Atribo). Ogólnie to odczuwam, że ALki zostaną sprzedane właśnie na koszt tych nowych impulsów; niemniej jednak ciekawi mnie czy w związku z ich sprzedażą, zachpom dalej bedzie wystawiać swój tabor na Kołobrzeg-Poznań, czy przejmie to już w pełni Polregio.
Link do artykułu: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pierwszy-impuls-2-z-nowej-serii-juz-na-zachodnim-pomorzu-119010.html
Zachpom to lubi zabawki Newagu... :)

Poniżej kilka grafik z tego jak i pozostałych artykułów (w tym materiały promocyjne):

80
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 23 Maja 2024, 16:52:26 »
Wydaje mi się, że SN84 zastąpione będą przez SD85 (ex DM90 NS zwane "Bizonami").
Nie po to kupowane są hybrydy aby dalej wynajmować tabor z SKPL,(...)

Wtrące się; słuszna uwaga dotycząca czegoś co chcę zauważyć w swoich postach wyżej. Poza tym skpl w końcu będzie mieć pole do udzielania się w innych może i ważniejszych celach zamiast użyczania jednostek picowi (oj ile płaczu było bo nurka z wagonami zabrali...). Swoją drogą, to czy ktoś z Was jechał wymienionymi w którymś poście Sudetami przed i po zmianie składu? Jak oceniacie tą zmianę? Czy szt skplu jednak wystarcza na takie zadanie?

[...]o ile dla obsługi nie jest to zwykle problemem, to tu zaraz zaczęłoby się narzekanie, że delikatne uszy pasażerów puchną przez ten zły Newag.

Polak potrafi ;)

81
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 23 Maja 2024, 14:14:12 »
Rozumiem, że w kontekście wymiany taboru w SKPLu, tak? Bo mi chodziło o pociąg Sudety, czy dalej by SKPL udostępniało swój tabor.

Zrobię taki offtop, jeśli faktycznie wymiana taboru ma mieć miejsce, to SD85, których jest na pewno więcej (sprowadzonych) niż samych SN84 może uratować niektóre sytuacje. Zastąpienie SN84 "starym-nowym" taborem w postaci holenderskich jednostek pewnie nastąpi  za parę lat, gdy na chodzie będzie więcej sztuk poza tą jedną czy dwoma.

82
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 23 Maja 2024, 13:43:46 »
Tak, faktycznie jest ciasno. Udało mi się znaleźć jakąś fotke. Zresztą co się dziwić, przestrzeń w tym wagonie wygląda na wystarczającą, ale mam nadzieję, że newag akurat tego nie skaszani bardziej.

83
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 23 Maja 2024, 11:41:44 »
Ciekawe spostrzeżenie. Też mnie to ciekawi, w jaki sposób rozwiążą tą kwestię. A z ciekawości, jak wyglądają takie przejścia w GTW?

84
Bieżące kolejowe / Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 23 Maja 2024, 09:18:59 »
Taka ciekawostka się szykuje: https://kolejowyportal.pl/newag-dostarczy-pkp-intercity-hybrydowe-zespoly-trakcyjne/
Cytuj
PKP Intercity rozstrzygnęło przetargu na zakup 35 nowych dwunapędowych zespołów trakcyjnych (HZT). Za dostawę pojazdów odpowiadać będzie Newag, który jako jedyny podmiot złożył ofertę w postępowaniu. To pierwsze takie pojazdy w taborze przewoźnika.
Abstrahując od tego skandalu z Newagiem i pomijając fakt, że sama jednostka wygląda jak impuls, to będzie to pierwsza polska jednostka z przedziałem silnikowym, zaś raczej będzie to druga na naszych torach po GTW od DB Regio odwiedzających niegdyś Szczecin.
Jak sądzicie, czy poza wykorzystaniem na dotychczasowych odcinkach po których poruszają się TLK/IC z użyciem składów wagonowych lub szt, byłaby szansa na uruchomienie w przyszłości jakichś nowych relacji? Mam wrażenie, że one będą dedykowane głównie na Podsudecką w zamian za SN84 i na pewno pojawią się także w Lubuskim. Zresztą, zobaczymy jak to będzie.


PS. pozazdrościli chyba ilości zachpomowi :P

85
>Zaraz będzie ciemno!
>Zam... ilcz! :D

86
Na warsztacie / Odp: "MaSzynowy Zakład Komunikacji" - dodatki Koszowego
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 15:25:48 »
Zostało utworzone referendum (widoczne nad pierwszym postem), zapraszam do głosowania :)
Jako osoba tworząca głosowanie, zastrzegam sobie prawo do wydawania pobocznych POJEDYNCZYCH dodatków, będących lub nie będących po części powiązanymi z tymi z listy.
Poza tym, przeglądam sobie często wyniki głosowania i widzę, że jest mały wyścig pomiędzy dwoma pozycjami, ale mimo wszystko w tytule jest jasno podkreślone, co mam wydać jako pierwsze, z wyznaczonych rzeczy na liście. Więc mogę sobie przygotowywać je w międzyczasie.

W zasadzie skubię trochę tego, trochę tamtego. Wtajemniczeni wiedzą - nie muszę się tłumaczyć z tego, co lubię tworzyć i dlaczego akurat autobusy :)

Głosowanie dobiegło końca, dziękuję kazdemu za udział. Niebawem pojawi się więc COŚ, na razie w formie statycznej ze względów takich, iż pojazd jaki robię niszczeje sobie na pewnym parkingu.

Mała zapowiedź tajemniczych wozów (w tym tego "samochodu") :D; podpowiem, legenda prlu.

87
Z całym szacunkiem, ale nie chcę obrzucać Ciebie dodatkową robotą ;D
Póki co wolę czekać na konkretne opinie lub uzasadnienia, czy gong dla dedyka ma sens, dopiero potem można kombinować do dalej.

88
Pytanie trochę związane z samymi komunikatami - czy gong przed komunikatem "następny przystanek" jest możliwy do zaimplementowania w exe również? Można wtedy go dopisać do mmd danego pojazdu tak jak jest to z wszelkimi dźwiękami odpowiedzialnymi za komunikaty, a jak komuś by przeszkadzało, to może sobie wyłączyć. Opcjonalnie, porobić dedyki tak jak dla ww. ALki zachpomu, która miała takie gongi (chyba, że mmdki już są? nie mam chwilowo jak sprawdzić bo mi dysk z maszyną odmówił posłuszeństwa...).
PS. Służę pomocą dźwiękową.

90
Symulator / Odp: Wasz/a ulubiony/a... w MaSzynie
« dnia: 01 Maja 2024, 14:33:23 »
TD nie ma co zestawiać z innymi sceneriami, bo poza sprawami technicznymi zobaczysz tam nic :D, aczkolwiek do dekorowania dla siebie jest to bardzo fajny plac zabaw. Ja natomiast lubię i cenie sobie scenerie tj. (nowy) Bałtyk, L053, Wrzosy, Stary Jawor i może Całkowo V2, ze względu na rozbudowany teren i zawartą tam stację Janiszew jako "preludium" do zabawy na większości scenariuszy. Osobiście nie przyszło mi nigdy przejechać jej w całości, ale po prostu podoba mi się. Z realistycznymi sceneriami typu Galicja mam podobnie, ale o nich się na razie nie wypowiem bo nie było jeszcze okazji aby je przetestować, ale sądząc po screenach to zapowiada się petarda z klimatem i szczegółami o jakie zadbali twórcy. Dlaczego nie wymieniam zwykłego Całkowa? Za mało się tam dzieje.

Jeśli zaś chodzi o tabor, preferuję poczciwe siódemkowate i tym podobne pojazdy z PaFaWaGu i HCP. Z tych nowoczesnych podchodzą mi (na razie) jedynie Dragon, ALicje i Impulsy.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 15