Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - koszowy

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Bocznica / Odp: Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 12 Lipca 2025, 03:13:24 »
Co jak co, ale jakość wykonania tej scenerii sprawia, że jazda nawet te 20 km/h to czysta przyjemność.

2
Na warsztacie / Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 18:25:33 »
Cześć, pora pokazać co tam się aktualnie dzieje na warsztacie. Tematem opracowania jest nieistniejąca już linia kolejowa nr 197 Strzebiń – Woźniki Śląskie. Pierwotnie sceneria miała być poligonem wprawkowym przed poważniejszymi projektami ale była już na tyle zaawansowana, że postanowiłem ją dokończyć. Linia jest odwzorowana na stan z 1992 roku czyli na rok przed jej zamknięciem.

Historia linii
     Budowa linii rozpoczęła się w 1929 roku na podstawie ustawy Sejmu śląskiego i trwała do roku 1932. Wybudowano niespełna 14-kilometrowy odcinek od stacji Strzebiń do stacji Woźniki Śląskie. Linię ukończono budować w lipcu 1932 roku, a budowa pochłonęła ok. 5,5 mln ówczesnych polskich złotych. Na linii wybudowano trzy stacje: Strzebiń (miejsce odgałęzienia linii od obecnej linii 131), Psary Śląskie i Woźniki Śląskie, oraz jeden przystanek w Lubszy. Uroczyste otwarcie linii nastąpiło 2 sierpnia 1932 roku (wg niektórych źródeł 1 sierpnia). Na każdej ze stacji pociąg był witany przez oficjeli, mieszkańców a także uświetniany występami dzieci czy chóru. Linia miała być docelowo rozbudowana i połączyć Woźniki z Zawierciem. Niestety plany pokrzyżował wybuch wojny w 1939 roku. Planów dalszej rozbudowy linii nigdy nie zrealizowano. Głównym założeniem budowy tej linii kolejowej była chęć pobudzenia gospodarczego tych rejonów. Planowane było uruchomienie wydobycia złóż rud żelaza, cynku, ołowiu, węgla, wapnia oraz pozyskania drewna z okolicznych lasów.
     Na linii kolejowej kursowały pociągi osobowe z/do Tarnowskich Gór, Kalet a także rozpoczynające i kończące bieg w Strzebiniu przy przydworcowym peronie nazywanym „woźnickim”. Pociągi te nazywano potocznie „sierotami”. Obsługę trakcyjną zapewniały parowozy serii Od2, Ok1, Ok2, Ok22, Tr5, Ty2, Ty42, Ty45 oraz lokomotywy spalinowe SM30, SM41, SM42 i SP42. W czasach świetności, na linii kursowało 9 par pociągów osobowych składających się z 5 boczniaków i brankardu. Kursowały też składy towarowo-osobowe a także towarowe. Na linii, w 1987 roku, odbyło się pożegnanie trakcji parowej w lokomotywowni Tarnowskie Góry. Parowóz Ty45-217 przemierzył wówczas ostatni raz odcinek z Tarnowskich Gór do Woźnik Śląskich. W ostatnim okresie funkcjonowania linii, pociągi składające się z wagonów osobowych 101A (ryflaków) obsługiwały tarnogórskie SP42-127 i SP42-150. Prędkości na linii nie były imponujące co wynika z historycznych rozkładów jazdy. Średnie prędkości na linii na przestrzeni lat wyglądały następująco: w 1933 roku: 60 km/h, w 1935 roku: 35 km/h, w 1965 roku: 45 km/h, w 1980 roku: 45 km/h, w 1992 roku: 20 km/h.
     W końcowym okresie funkcjonowania linii, na stacjach Psary Śląskie i Woźniki Śląskie nie było sygnalizacji przytorowej. Na linii nie istniała blokada liniowa a ruch odbywał się bez zapowiadania pociągów. Na całej linii mógł znajdować się tylko jeden pociąg. Ruch był prowadzony na zasadzie wyjazdu ze Strzebinia i powrotu do Strzebinia. Przed wyjazdem pociągu ze stacji Strzebiń, kierownik wyprawianego pociągu pobierał od dyżurnego ruchu klucze od zwrotnic, które zwracał po powrocie. W wyjątkowych przypadkach, gdy zachodziła konieczność wyprawienia innego pojazdu po wyjeździe pociągu na linię, można było to zrobić dopiero po telefonicznym zgłoszeniu dyżurnemu ruchu stacji Strzebiń wjazdu pociągu z sygnałami końcowymi na stację Woźniki Śląskie. Pośród wielu przejazdów kat. D na linii, znajdował się jeden przejazd kat. A, który był zlokalizowany na szlaku Strzebiń – Psary Śląskie w km 5,531. Obsługa przejazdu została zawieszona jeszcze przed zamknięciem linii, dlatego w obrębie przejazdu obowiązywało ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu.
     Początek lat 90 ubiegłego wieku to czas zamykania wielu linii kolejowych w Polsce. Nie inaczej było w przypadku linii 197. Ruch na linii zawieszono z końcem 1993 roku. Ostatnim dniem kursowania pociągów był 31 grudnia 1993 roku (niektóre źródła podają 25 września 1993 roku a następnie KKA). Od 1 stycznia 1994 roku na linię nie wyjechały już pociągi osobowe. Stacje Psary Śląskie i Woźniki Śląskie zamknięto 24 stycznia 1994 roku. Po tym czasie odbywały się okresowe inspekcje linii jak np. w 1997 roku. Linia została rozebrana w 2006 roku. Do dzisiaj można w terenie znaleźć pozostałości po tej linii – zabudowania stacyjne i perony, betonowe podkłady porzucone w rowach a w niektórych miejscach wciąż w miejscu przebiegu toru, płyty przejazdowe, słupki hektometrowe, przekładki szynowe itd.

Opis na podstawie:
1)   http://old.timer.pl/kolej/index.html
2)   https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=459&okno=przebieg
3)   https://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-nr-197-strzebi%C5%84-wo%C5%BAniki-%C5%9Al%C4%85skie.51940/

Sceneria

Odwzorowaniem w ramach projektu są objęte następujące linie:
- linia 131 od km 52,600 do km 55,900 (w zakresie stacji Strzebiń)
- linia 197 od km 0,000 do km 13,572 (cała linia)

Poglądową mapkę scenerii można zobaczyć tu: klik (mapa).

Torowisko, sieć trakcyjna oraz sygnalizacja zostały odwzorowane za pomocą Rainsted na podstawie archiwalnych ortofotomap oraz planów schematycznych posterunków. Teren został przygotowany na podstawie danych NMT-1. Profile pionowe linii 131 i 197 zostały opracowane i skorygowane na podstawie danych z wygenerowanego terenu (klik: profil linii 131, klik: profil linii 197). Urządzenia srk na stacji Strzebiń zostały odwzorowane na podstawie historycznych zdjęć urządzeń zewnętrznych oraz planu świetlnego i aparatu blokowego w nastawni dysponującej „Stb”. Wszystkie perony są modelami dedykowanymi. Modele peronów uwzględniają profil pionowy linii a także jego załomy. Sceneria posiada 15 odwzorowanych (i odrutowanych) linii energetycznych ze słupami w rzeczywistej ich lokalizacji.

Na potrzeby projektu powstało 19 modeli dedykowanych (nie uwzględniając peronów), które postaram się pokrótce przedstawić w kolejnych postach.

W pierwszej kolejności została skompletowana stacja Strzebiń. Jest to stacja na linii 131, od której odgałęziała się linia 197. Stacja posiadała 5 torów głównych (z czego 4 przyperonowe), jeden boczny i jeden wyciągowy. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 3 perony z czego jeden (przy dworcu) był dedykowany do obsługi pociągów do/z Woźnik Śląskich (tzw. peron „woźnicki”). Na stacji funkcjonowały dwie nastawnie: dysponująca „Stb” zlokalizowana w przybudówce budynku dworca oraz wykonawcza „Stb1” zlokalizowana na głowicy od strony Boronowa/Woźnik. Obie nastawnie były wyposażone w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną.

I jeszcze garść screenów ze stacji Strzebiń i okolic:
STB1 – widok na perony w kierunku Kalet, po lewej stronie peron „woźnicki” i dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, po prawej stronie tory linii 131
STB2 – widok na perony i dworzec od strony kładki w kierunku Boronowa
STB3 – widok ogólny na wieś, po prawej kościół Świętego Krzyża w Strzebiniu, nieco dalej szkoła podstawowa a wprawne oko wypatrzy nawet dworzec i linię kolejową
STB4 – widok na północną głowicę stacji w stronę Boronowa i Woźnik, do Boronowa (linia 131) prosto, tor do Woźnik odgałęzia się w prawo, w oddali nastawnia wykonawcza „Stb1”
STB5 – widok w kierunku południowym na odgałęzienie linii do Woźnik (na lewo)
STB6 – widok na linię do Woźnik tuż za stacją Strzebiń, w prawym dolnym rogu semafor wjazdowy do Strzebinia a w oddali po prawej góra Grójec (365 m n.p.m.), która obecnie jest rezerwatem przyrody

3
Chciałbym tylko powiedzieć, że prace nad scenerią wciąż trwają. Pod linkiem TUTAJ wrzuciłem ostatnio sporo screenów. Powoli uwzględniam i realizuję zgłoszone przez Was poprawki. Dodatkowo doszło nam 31 kilometrów linii:
- linia 89 (~25 km) typu aglomeracyjnego Leosin - Korytowo Centrum
- linia 245 (~6 km) typu lokalnego Orzechowo - Podole

szczegółowy opis scenerii w pliku informacyjnym - https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_opis.png

4
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Huta Katowice w maszynie
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 13:53:06 »
Tylko nie płacz proszę

5
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268 ponowne podejście.
« dnia: 07 Kwietnia 2025, 15:10:49 »
A jak w grę wchodzi tylko ŁKA, to możesz spróbować zrobić Impulsa 2.

6
Na warsztacie / Odp: dodatki ptysia
« dnia: 05 Kwietnia 2025, 23:07:56 »
Nie chcecie wiecej siodemek, to tym razem zasypie was bykami. Aktualnie gotowe dwa. Byk o numerze 906 powstal dzieki zdjeciom Joachimowicza.

7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Marca 2025, 14:24:46 »
Pakiet jednostek KM, SKM, KŚ, PolRegio, IC i dachy Flirta ŁKA oraz SD85 SKPL.

   19WE-001: https://eu07.pl/userfiles/22942/19WE-001.7z

   19WE-002: https://eu07.pl/userfiles/22942/19WE-002.7z

   27WE-008: https://eu07.pl/userfiles/22942/27WE-008.7z

   27WE-010: https://eu07.pl/userfiles/22942/27WE-010-r2.7z

   27WEb-003: https://eu07.pl/userfiles/22942/27WEb-003.7z

   31WEba-001: https://eu07.pl/userfiles/22942/31WEba-001-r2.7z

   31WEba-002: https://eu07.pl/userfiles/22942/31WEba-002.7z

   35WEa-003: https://eu07.pl/userfiles/22942/35WEa-003.7z

   35WEa-005: https://eu07.pl/userfiles/22942/35WEa-005.7z

   36WEa-010: https://eu07.pl/userfiles/22942/36WEa-010.7z

   45WEa-003: https://eu07.pl/userfiles/22942/45WEa-003.7z

   45WEa-010: https://eu07.pl/userfiles/22942/45WEa-010.7z

   ED72Ac-103: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED72Ac-103.7z

   ED160-015: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED160-015.7z

   ED160-024: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED160-024.7z

   ED161-002: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED161-002.7z

   ED161-003: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED161-003.7z

   ED161-012: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED161-012.7z

   EN57AKŁ-1452: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AK%C5%81-1452.7z

   EN57AKM-1488 (graffiti): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1488%20%28graffiti%29.7z

   EN57AKM-1559: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1559.7z

   EN57AKM-1567: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1567.7z

   EN57AKM-1582: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1582.7z

   EN57AKM-1592 (graffiti): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1592%20%28graffiti%29.7z

   EN57AKM-1655: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1655.7z

   EN57AKM-1700: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1700.7z

   EN57AKŚ-223: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AK%C5%9A-223.7z

   EN57AKŚ-1178: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AK%C5%9A-1178.7z

   EN71AKŚ-101: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN71AK%C5%9A-101.7z

   ER75-002: https://eu07.pl/userfiles/22942/ER75-002.7z

   ER75-004: https://eu07.pl/userfiles/22942/ER75-004.7z

   ER160-15: https://eu07.pl/userfiles/22942/ER160-15-r2.7z

   ER160-24: https://eu07.pl/userfiles/22942/ER160-24.7z

   ER160-28 (graffiti): https://eu07.pl/userfiles/22942/ER160-28%20%28graffiti%29.7z

   ER160-43: https://eu07.pl/userfiles/22942/ER160-43.7z

   EW60-001: https://eu07.pl/userfiles/22942/EW60-001.7z

   EW60-002: https://eu07.pl/userfiles/22942/EW60-002.7z

   LM-4268 dach (kolejne podejście, w końcu bez mokrego dachu i bez cieni od słońca): https://eu07.pl/userfiles/22942/LM-4268%20dach-r4.7z

   SD85 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/SD85%20dach.7z

8
Na warsztacie / Odp: dodatki ptysia
« dnia: 21 Marca 2025, 13:28:36 »
Po prawie, ze miesiacu przerwy zapowiadam, ze nastepny "pack" jaki wydam, to beda roznorodne talboty. W wiekszosci PKPC, ale kto wie co wiatr przywieje...

(widoczne bledy na screenie beda poprawione!)

9
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 15 Marca 2025, 14:24:28 »
Po wgraniu poprawki z wątku "Quark - zapętlenie" wszystko działa jak należy.
To niech potwierdzi ktoś jeszcze to wgra się na repo.

10
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 15 Marca 2025, 13:19:13 »
Drawinowo od rana i do wieczora działają dobrze. Dziwię się czemu to nie zostało jeszcze wydane. Mogły by spokojnie zastąpić stara wersję drawinowa.

11
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 25 Lutego 2025, 12:51:10 »
Discord posiada coś takiego jak rich presence - pod twoim profilem pokazuje w co grasz poprostu (opcja do włączenia/wyłączenia w ustawieniach discorda). Rich presence dodaje poprostu trochę więcej informacji o grze - przykład: zamiast pokazywać się pod twoim profilem tylko "W grze: MaSzyna" to dodatkowo klikając na podgląd widać więcej informacji o symulacji. Tak jak pokazałem wyżej - tak się prezentują te informacje w profilu:

12
Gwoli ścisłości - tą niespodzianką jest nowy model EN57 w teście dodatków https://eu07.pl/forum/index.php/topic,36113.0.html
Zapraszam do klejenia tekstur na nowy model :D

13
Czy to są Twoje zdjęcia, bo bardzo delikatnie mówiąc wydają się na pościągane z internetu...

14
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 04 Lutego 2025, 09:04:54 »
W głównym folderze masz podfolder starter. W nim jest plik reguły.txt. Tam możesz sobie definiować jakie chcesz mieć reguły. Aktualniejszą wersję pliku możesz sobie wyciągnąć z https://eu07.pl/userfiles/7492/starter240723beta.zip

15
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 01 Lutego 2025, 18:35:43 »
Moje przypuszczenia są takie, że Seville Rail Rent poszedł z motyką na słońce z belgijkami i prędzej pójdą na złom niż kiedykolwiek choć jedna trafi do ruchu. No ale inny zakład naprawiał ET40-31 przez 7 lat, więc nigdy nie wiadomo.

16
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 30 Stycznia 2025, 22:20:27 »
Wagony, w większości przypadków tylko boki:
A9nouz 50 51 19-78 204-1:
https://eu07.pl/userfiles/28235/A9nouz%2050%2051%2019-78%20204-1.7z

A9nouz 50 51 19-79 202-5:
https://eu07.pl/userfiles/28235/A9nouz%2050%2051%2019-79%20202-5.7z

A9nouz 51 51 19-70 110-7:
https://eu07.pl/userfiles/28235/A9nouz%2051%2051%2019-70%20110-7.7z

A9nouz 57 51 19-79 134-3:
https://eu07.pl/userfiles/28235/A9nouz%2057%2051%2019-79%20134-3.7z

AB9nouz 50 51 39-78 115-5:
https://eu07.pl/userfiles/28235/AB9nouz%2050%2051%2039-78%20115-5.7z

B6bnouvz 50 51 84-78 084-7:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B6bnouvz%2050%2051%2084-78%20084-7.7z

B6bnouvz 50 51 84-78 090-4:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B6bnouvz%2050%2051%2084-78%20090-4.7z

B7nopuvz 50 51 84-78 035-9:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B7nopuvz%2050%2051%2084-78%20035-9.7z

B7nopuvz 50 51 84-78 044-1:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B7nopuvz%2050%2051%2084-78%20044-1.7z

B7nopuvz 50 51 84-78 068-0:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B7nopuvz%2050%2051%2084-78%20068-0.7z

B8bnopuz 50 51 28-78 006-9:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B8bnopuz%2050%2051%2028-78%20006-9.7z

B8bnopuz 51 51 28-70 005-8:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B8bnopuz%2051%2051%2028-70%20005-8.7z

B9nopuvz 50 51 84-70 059-7:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B9nopuvz%2050%2051%2084-70%20059-7.7z

B9nopuz 50 51 29-78 084-5:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B9nopuz%2050%2051%2029-78%20084-5.7z

B9nopuz 50 51 29-78 255-1:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B9nopuz%2050%2051%2029-78%20255-1.7z

B10nouz 50 51 20-78 689-0:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2050%2051%2020-78%20689-0.7z

B10nouz 50 51 20-78 739-3:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2050%2051%2020-78%20739-3.7z

B10nouz 50 51 20-78 771-6:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2050%2051%2020-78%20771-6.7z

B10nouz 50 51 20-78 904-3:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2050%2051%2020-78%20904-3.7z

B10nouz 51 51 20-71 054-3:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2051%2051%2020-71%20054-3.7z

B10nouz 51 51 20-71 113-7:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2051%2051%2020-71%20113-7.7z

B10nouz 51 51 20-71 151-7:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2051%2051%2020-71%20151-7.7z

B10nouz 57 51 20-78 318-9:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2057%2051%2020-78%20318-9.7z

B10nouz 57 51 20-78 323-9:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2057%2051%2020-78%20323-9.7z

B10nouz 57 51 20-78 330-4:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2057%2051%2020-78%20330-4.7z

B10nouz 57 51 20-78 396-5:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2057%2051%2020-78%20396-5.7z

B10nouz 57 51 20-78 420-3:
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2057%2051%2020-78%20420-3.7z

B10nouz 57 51 20-78 421-1
https://eu07.pl/userfiles/28235/B10nouz%2057%2051%2020-78%20421-1.7z

WLAB10mouz 52 51 70-70 048-4:
https://eu07.pl/userfiles/28235/WLAB10mouz%2052%2051%2070-70%20048-4.7z

17
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 30 Stycznia 2025, 21:42:06 »
Lokomotywy/Zespoły trakcyjne:
6193 328 (bok), kontakt pv.

36WEa-016 (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/36WEa-016.7z

36WEh-012 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/36WEh-012.7z

45WE-027 (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/45WE-027.7z

48WEc-030 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/48WEc-030.7z

48WEc-034 (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/48WEc-034.7z

48WEc-042 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/48WEc-042.7z

48WEc-047 (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/48WEc-047.7z

ED161-016 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ED161-016.7z

EN57-2030 (czoła skos + bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EN57-2030.7z

EN57-2075 (czoła skos + bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EN57-2075.7z

EN57AKD-1937 (czoła skos + bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EN57AKD-1937-2.7z

EN57AL-2110 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EN57AL-2110.7z

EN57AL-2115 (bok + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EN57AL-2115.7z

EP07-1015 (czoło skos + bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EP07-1015.7z

EP07-1021 (czoła skos + bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EP07-1021.7z

EP07-1027 (czoło skos + bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EP07-1027.7z

EP09-013 (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EP09-013.7z

EP09-046 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EP09-046%2725.7z

EU160-015 (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EU160-015.7z

EU160-026 (bok + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EU160-026.7z

EU160-044 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EU160-044.7z

M62-0269B (bok + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/M62-0269B.7z

SA134-007 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SA134-007%2725.7z

18
Na warsztacie / Odp: calkowo_drezyny
« dnia: 27 Stycznia 2025, 18:45:41 »
No właśnie mikoli wyeksmitowałem, bo dziwnie mi to wyglądało, że przejazd machajki focą tłumami. Zazwyczaj przy takiej atrakcji to stoi kilku ludzi w oczekiwaniu na swoją kolej i losowi przechodnie, którzy może spojrzą w dobrym momencie w dobrym kierunku.

Jeśli coś robić w tym kierunku, to co najwyżej przy drugim torze zrobić scenkę "załadunku" drezyny w drugim kierunku.

Najchętniej to bym zobaczył cywili na drezynce, no ale na to potrzebuję chwili.

19
Na warsztacie / calkowo_drezyny
« dnia: 27 Stycznia 2025, 00:09:35 »
Siema,
Generalnie skleiłem taki ekscytujący i wielce wyczekiwany "scenariusz", nazywający się Całkowo_drezyny. Inspirowany Bieszczadzkimi Drezynami Rowerowymi oraz dodatkową atrakcją na Kolei Grójeckiej, pozwala nam na około 20-minutowy przejazd drezyną ręczną tam i z powrotem do Emilianowa. Możliwy jest również przejazd w kierunku Bold (Boldów?), ale tam nie mierzyłem czasu przejazdu. Granice oznaczyłem tarczami D1, ale w rzeczywistości nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać się w potężną eskapadę do Macierzewa.

Więc no, jakby ktoś miał ochotę poklikać na przemian "+" i "-" przez bite 20 minut to zapraszam.

Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/calkowo_drezyny.7z

20
Bocznica / Odp: SA109
« dnia: 16 Stycznia 2025, 17:24:05 »
XD

21
Bieżące kolejowe / Odp: LTC, Jaxan, IGL - wątek zbiorczy
« dnia: 14 Stycznia 2025, 16:18:45 »
Jest 200% pewności co do wiarygodności powyższych informacji. Publicznie faktycznie lepiej takich rzeczy nie pisać, ale na PW jak najbardziej można.

A z oficjalnych informacji to:
1) https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/komornik-wystawil-na-licytacje-lokomotywe-ltc-106162.html - półprawda, bo jakimś dziwnym cudem ta sama lokomotywa M62-1286 znalazła się w Rzepinie oklejona naklejką "Lokomotywa zajęta przez Komornika Sądowego na poczet sprawy 1862/21" - raczej się tam nie teleportowała.
2) https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/problemy-logistics--transport-company-przewoznik-stracil-umowe-z-plk-105214.html
3) https://krs-pobierz.pl/logistics-transport-company-spolka-z-ograniczona-odpowiedzialnoscia-i5569909 - jeden z tych panów przebywa w ośrodku odosobnienia i rehabilitacji ogrodzonym drutem kolczastym.
4a) Składniki masy upadłościowej: https://krz.ms.gov.pl/#!/application/KRZPortalPUB/1.9/KrzRejPubGui.WyszukiwanieSkladnikowMasy?params=JTdCJTdE&seq=1
4b) https://krz.ms.gov.pl/#!/application/KRZPortalPUB/1.9/KrzRejPubGui.WyszukiwaniePodmiotow?params=JTdCJTdE&itemId=item-2&seq=0 wpisać wystarczy KRS: 0000542899.

Z ciekawostek:
1. niby wszystko jest tak jak pisze wyżej, a lokomotyw oklejonych logiem LTC przybywa;
2. ci sami ludzie co byli w LTC - dalej rządzą wymienionymi wyżej spółkami i nikt nie widzi nic podejrzanego w tym, a sposób działania jest podobny jak w LTC;
3. w dniu zabrania licencji LTC - pociągi pod banderą LTC jeździły jeszcze przez kolejnych kilka tygodni; co przytomniejszy dyżurny brał taki pociąg na bok, a po kilku godzinach pociąg ruszał pod osłoną nocy, M62-1286 od czasu zabrania licencji LTC a do czasu zajęcia jej przez komornika też jeździła oczywiście pod osłoną nocy...
4. IGL, JAXAN (kapitał wniesiony: 5 000 zł - tyle samo ile wniósł do Ukrainian Railways (na Polskę) Ukraiński biznesman) - na stronie CEiDG brak danych.
https://www.biznes.gov.pl/pl/wyszukiwarka-firm/wpis/krs/0000765443
https://www.biznes.gov.pl/pl/wyszukiwarka-firm/wpis/krs/0000818004

BTW oficjalnej, szumnej informacji o utracie licencji przez LTC nie ma nigdzie. Ot po prostu zniknęła z listy.
PL-KUBA to: Mateusz Pietrzak GTC – Global Transport Company, źródło: https://www.era.europa.eu/domains/registers/vkm_en - dane firmy pokrywają się z danymi LTC - ale nikogo to nie dziwi i nikogo to nie interesuje, nawet UTK-u, dlaczego? Ano może przez kody PKD: https://www.biznes.gov.pl/pl/wyszukiwarka-firm/wpis/ceidg/59C1132C-3CF8-423E-8570-D06A8D03DE18
JAXAN w oficjalnej liście UTK - nie występuje: https://utk.gov.pl/pl/rejestry/licencjonowani-przewozn/18676,Wykaz-przedsiebiorcow-posiadajacych-licencje-przewoznika-kolejowego-wydana-przez.html, ale za to jest zarejestrowany na Matkę albo Żonę - właściciela PL-KUBA: https://rejestr.io/krs/775567/jaxan.

Źródło screena załączonego poniżej: https://rejestr.io/krs/542899/logistics-transport-company

Podobnie jest z Cargo Master. Tyle, że Cargo Master jest lepiej poukładany najwyraźniej, bo to też nikogo nie dziwi, że pojazd jeszcze nie powstał na papierze, a oni mają już na niego uprawnienia, a znajomości szlaku mają powbijane na całą Europę, kraje byłego ZSRR no i pewnie na metro z Lichenia do Watykanu również mają znajomość.

Kolejna ciekawostka w tej ośmiornicy to ta fundacja: https://rejestr.io/krs/1120900/fundacja-kolej-na-mlodych istniejąca na tym samym adresie co PL-KUBA. Podczaszy to sławne nazwisko w Jaworzynie Śląskiej / Żarowie. Zajmują się kasacją lokomotyw. Dużo przetargów wygrali. https://wyszukiwarka-krs.ms.gov.pl/dane-szczegolowe-podmiotu;numerKRS=qFRT9coB3ZUprAzocs2u8Q%3D%3D;typ=S - stąd idziemy do Pani Katarzyny Joanny Duś, która jest wspólniczką firmy T&C niby ze Strzelina: https://rejestr.io/krs/693462/t-c, ale jednak z Jurija Gagarina 110 z Wrocławia: https://wyszukiwarka-krs.ms.gov.pl/dane-szczegolowe-podmiotu;numerKRS=kKSwkWiVue8Ag2zx7PKrdw%3D%3D;typ=P, gdzie to na tej samej ulicy, pod tym samym adresem urzęduje firma Jaxan :)

Co do ZPK Szumowo = Natrix, warte uwagi są powiązania i fundacja: https://rejestr.io/krs/320967/zaklady-produkcji-kruszyw-rupinscy, BTW gdzieś już te niektóre nazwiska się pojawiły, prawda?
https://www.forbes.pl/sylwetka/kazimierz-i-irena-rupinscy

A co do Jaxan'u to kolejna ciekawostka: https://proligawroclaw.pl/team/jaxan/ - tak to jest ich drużyna piłkarska składająca się z ich pracowników. Może nie ma to bezpośredniego związku z firmą, ale zawsze można sprawdzić kto ma jakie miejsce w tabeli ;)

Co do zeznań podatkowych: https://www.bizraport.pl/krs/0000765443/jaxan-spolka-z-ograniczona-odpowiedzialnoscia - są dostępne za okres 2018 - 2021 rok.
Powyższe dane pochodzą z oficjalnych źródeł i stron dostępnych z ogólnodostępnej przeglądarki Google, nie podlegają więc ściganiu z art. 212 § 2 k.k. oraz art. 212 § 4 k.k.

22
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:41:32 »
Właściwie moznaby juz sie wtedy pokusic o to aby kazdy dzwiek z sekcji sounds moza zdefiniowac w wariant wewnetrzny i zewnetrzny.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 04 Stycznia 2025, 22:50:32 »
Materiał promocyjny Regiovanów Kozlam z ciekawymi, jak dla mnie, ujęciami z ich produkcji.


24
Na razie się jeszcze trochę wstrzymaj, a dostaniesz niespodziankę ;)

25
Na warsztacie / Odp: L61+144_osobowy_nowy_tabor
« dnia: 27 Grudnia 2024, 16:00:30 »
SP42-001 jeździ po Dolnym Śląsku głównie pod szyldem KSK na rozkładach KD SA. Są to składy po węźle wrocławskim w zestawieniu "Bolki" (Bi29/BCi29/Ci28) i "klasa" https://wrphoto.eu/details.php?image_id=58171&mode=search, czy też same "Bolki" lub dłuższe trasy z wagonami 110Ac ex kuszetka, 110A ex salonka, czy od kilku miesięcy dodatkowo z wagonem Y/B85 https://wrphoto.eu/details.php?image_id=57543&mode=search, https://wrphoto.eu/details.php?image_id=58020&mode=search. Ostatnio "Kociołek" był też w Krapkowicach po węglarkę serii Es: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=58244

26
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 23 Grudnia 2024, 20:48:06 »
Cześć, od dziś sceneria jest dostępna w ramach otwartych testów. Zapraszam do zapoznania się z aktualizacją w 1 poście.

27
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 23 Listopada 2024, 13:02:43 »
Cytuj
O tym, że towar będzie przed Panem jechał, bym darował osobiście. Chyba że taki wymóg.
Jaka jest szansa, że na dwóch sąsiednich szlakach będzie ta sama usterka z fałszywą zajętością?
Od ~roku dyżurni ruchu muszą informować drużyny pociągowe o tym w jaki sposób będzie prowadzony ruch pociągów w kontekście nieregularności, krzyżowań czy opóźnień. Obserwuję to na co dzień, stąd zaproponowałem taki komunikat.

Co do zajętości to są to dwa różne zdarzenia losowe o prawdopodobieństwie 10%, tak więc jest prawdopodobieństwo 1%, że oba odcinki będą zajęte.



Wersja 0.01 prawie na ukończeniu. Gotowy jest scenariusz na pociągu osobowym Boguszyce - Kaletnik (~2h jazdy) oraz na pociągu pospiesznym Leosin - Kaletnik (~75 min. jazdy).

28
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Grudnia 2024, 14:13:31 »
754 026:
https://eu07.pl/userfiles/28235/754%20028.7z

193 639 (bok + czoło skos) na standardowych zasadach
6193 326 Baltic Express (2 boki + czoło), również zapraszam na pv.

29
Tabor kolejowy / EN57AKM w Kolejach Mazowieckich
« dnia: 19 Listopada 2024, 22:14:20 »
Spis wszystkich EN57AKM które znajdują się w Kolejach Mazowieckich, pod względem wyposażenia i wyświetlaczy.

Newag 2009 (4): 1568, 1572, 1582, 1584
- Klima JMN-40, wyświetlacze R&G, drzwi klasyczne, pantografy nożycowe. Obecnie wszystkie jednostki tej serii są na wypożyczeniu do KŚ.
ZNTK MM 2009/2010 (6): 1564, 1569, 1573, 1577, 1585, 1586
- Klima szeroka, wyświetlacze R&G, drzwi klasyczne, pantografy nożycowe. Charakterystycznym elementem są lampki nad drzwiami wewnątrz składu (stąd pseudonim "lampki") oraz podwójne obudowane klimatyzatory części pasażerskiej na każdym z członów.
Newag 2010 (5): 1578, 1581, 1587, 1588, 1589
- Klima szeroka, wyświetlacze R&G, drzwi klasyczne, pantografy połówkowe. Jedyne jednostki KM które mają wyświetlacze R&G i numer linii zawsze wyświetlany po lewej stronie. Charakterystyczną cechą są wyświetlacze boczne zamontowane na członie s w inny sposób niż na członach rozrządczych.
Newag 2010/2011 (18): 1295, 1299, 1559, 1560, 1565, 1571, 1591, 1592, 1593, 1594, 1629, 1630, 1631, 1633, 1642, 1643, 1655, 1700
- Klima szeroka, wyświetlacze MacroSystem, drzwi klasyczne, pantografy połówkowe. Oryginalnie wyświetlacze czołowe miały niską rozdzielczość, jednak po 1P4/2 niektóre egzemplarze dostały nieco nowszą wersję, znaną choćby z klasycznych EN57 w Polregio. Obecnie ze starym sterownikiem zostały 1559, 1560, 1565, 1571, 1593, 1594, 1630, 1642. Co ciekawe, EN57AKM-1299 jako jedyny posiada stary sterownik ale nowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, przez co tekst jest nieco mniejszy.
ZNTK MM 2013 "Ex Chopper/KM" (5): 1486, 1561, 1562, 1566, 1567
- Klima JMN-40, wyświetlacze R&G, drzwi klasyczne, pantografy nożycowe. EN57AKM-1561 jako jedyny posiada szeroką klimatyzację.
Newag/ZNTK MM 2013/2014 "Chinka" (34): 1590, 1596, 1597, 1598, 1599, 1601, 1604, 1605, 1606, 1607, 1609, 1611, 1613, 1614, 1616, 1619, 1620, 1621, 1622, 1623, 1624, 1626, 1627, 1634, 1636, 1637, 1639, 1640, 1641, 1646, 1660, 1682, 1713, 1761
- Klima zabudowana, wyświetlacze MacroSystem, drzwi odskokowo-przesuwne, pantografy połówkowe. Charakterystyczne jednostki z pomalowanymi wnękami reflektorów na czarno i szerokimi czarnymi marginesami w wyświetlaczach bocznych. Co ciekawe, 1597, 1601, 1616, 1634, 1636, 1713 i 1761 zostały zmodernizowane w Mińsku, a nie w Newagu. Mimo to nie różnią się znacznie. Oryginalnie miały bardzo stare sterowniki, które wymieniano przy pierwszej P4. Egzemplarze o numerach 1634, 1637 i 1713 jako jedyne dostały nieco starsze sterowniki (znane z EN57 w Polregio).

30
Tabor kolejowy / EP09 i ich modernizacje do marca 2003
« dnia: 04 Listopada 2024, 18:28:28 »
Witajcie. Dziś częściowo odkurzę temat EP09. Opracowanie na ten temat zrobił w marcu 2003 śp. były komisarz odbiorczy w ZNLE Gliwice, a później po zaprzestaniu napraw w Gliwicach przez nowego właściciela już jako komisarz na terenie całego kraju a nawet Europy w PKP-IC. Wielki Miłośnik Kolei, ptaków, podróży, życia a także szczęśliwy mąż i ojciec. I tak:
"Modernizacje lokomotyw serii EP09
Większość lokomotyw serii EP09 przechodziła modernizacje podczas pierwszych napraw rewizyjnych (czyli R1). Można powiedzieć, że generalnie były one wykonywane na lokach do numeru 032. Przy czym na niskich numerach punktów modernizacyjnych było więcej a na wyższych było ich niewiele. Dla zobrazowania na czym mniej więcej modernizacje te polegały poniżej podaję punkty modernizacyjne wykonane na lokomotywie EP09-012 podczas naprawy R1 wykonanej w Pafawagu w 1994r. (to jedna z niewielu dziewiątek, która przeszła R1 w Pafawagu a nie w ZNLE Gliwice) :
1. wprowadzono dzielniki luzu na wieszakach klocków hamulcowych
2. zlikwidowano wybieg nagrzewnic w pozycji W przełącznika nagrzewnicy
3. wprowadzono centralne załączanie wentylatorów kabinowych
4. zamontowano instalację łączności przewodowej lokomotywa-pociąg
5. wprowadzono dodatkowe stopnie w szafie WN (do włazu na dach)
6. wykonano pomosty na dachu z siatki ciągnionej i dodatkowe uchwyty do pasów bezpieczeństwa
7. zmniejszono ciężar osłony bocznika indukcyjnego
8. poprawiono dostęp do zaworów nagłego hamowania
9. wprowadzono odwodnienie wnęki stopni wejściowych
10. zmieniono konstrukcję umywalki
11. wprowadzono podstawki pod akumulatory
12. zamontowano wyłącznik indywidualny SHP
13. wprowadzono diody zaporowe w układzie odłaczników jazdy awaryjnej
14. zlikwidowano szafy po UPZ w kabinie maszynisty i w przedziale maszynowym
15. zastosowano końcówki wtykowe KWA na listwach NN
16. zamontowano drugi odgromnik GZM-4 na dachu
17. wymieniono przekładnik ED4 na zmodernizowany i zamontowano dodatkowy elektrozawór EV5
18. wykonano układ smarownia wieszaków pudło-wózek (tuleje z rowkiem smarnym i wyprowadzone kalamitki)
19. usztywniono mocowanie zespołu diod YKP-1
20. poprawiono uszczelnienie pokryw maźnic
21. wprowadzono układ zabezpieczający hamulec pneumatyczny przed przeładowaniem
22. wprowadzono żaluzje odchylne w korytarzu w miejsce okien stałych
23. zmieniono lokalizację wyłącznika baterii (w miejsce po UPZ)
24. zastąpiono siatki ochronne w projektorach szybami klejonymi
25. zamontowano dodatkowe stopnie i poręcze na czole
26. zabudowano fotele ergonomiczne dla pomocnika maszynisty
27. wzmocniono zawiasy szafki NN
28. zmieniono raczki głównego kranu maszynisty
29. wprowadzono nową konstrukcję okien opuszczanych w kabinach
30. wymieniono przełączniki PHJ na zmodernizowane
31. zmieniono konstrukcję ślizgu sprzęgu międzywózkowego
32. zmieniono mocowanie rur piaskowych
33. zmieniono płyty dociskowe w urządzeniu skrętno-pociągowym
34. wprowadzono 5-cio punktowe podparcie głównego agregatu sprężarkowego
35. zamontowano sygnalizację grzania łożysk osiowych
36. wprowadzono otwór sciekowy oleju pod sprężarką
37. zamontowano podkładki gumowe pod obudowy generatorow CA i SHP
38. zamontowano nowy typ hamulca postojowego (pneumatyczno-sprężynowy w miejsce hydraulicznego)
39. zmieniono łożyska w silnikach przetwornic LKPa 368
40. zmieniono konstrukcję żaluzji wlotu powietrza do chłodzenia silników trakcyjnych (na podwójne)
41. zabudowane zmodernizowane obudowy oporów pod pudłem
42. zmieniono mocowanie szyn uziemiających pudła i wózka
43. wprowadzono bocznikowanie styczników rozruchowych stycznikami SR21 i SR22
44. wprowadzono nowy typ sprzęgła sprężarki głównej
45. wymieniono amortyzatory hydrauliczne na amortyzatory produkcji czeskiej
46. zmodyfikowano układ przeciwpoślizgowy EKP421
47. wymieniono regulatory napięcia typu IRN na REN110A
48. uzależniono start Tuhex-u od naładowania kondensatora komutacyjnego
49. wymieniono sworznie w stycznikach SPG
50. wymieniono komory styczników SPO250 (w stycznikach SO1÷4) na większe
51. wzmocniono obejmy nastawiaczy klocków hamulcowych
52. wprowadzono wyłącznik WSAP umożliwiający jazdę awaryjną przy uszkodzeniu regulatora napięcia
53. wzmocniono konstrukcję kierownic kanałów wentylacyjnych silników trakcyjnych
54. podtoczono tuleje prowadzące cylindrów hamulcowych
55. zlikwidowano sygnalizację położenia hamulca postojowego hydraulicznego
Od wielu już lat mówi się o ujednoliceniu wszystkich "dziewiątek" do standardu EP09-046 i 047 ale wg. mnie obecnie (marzec 2003) można to śmiało włożyć między bajki. Może to się zmienić w momencie kiedy pierwsza dziewiątka trafi do naprawy głównej, co powinno wg. moich obliczeń nastąpić w połowie 2004r.
"
Na następnej stronie znajomego był dział:
"Czy wiecie, że .......
1. największy miesięczny przebieg jak do tej pory (tj. do lutego 2004) wyjeździła EP09-046, która jako jedyna dziewiątka przekroczyła 31000 km. Ponadto cztery dziewiątki przekroczyły 30000 km (005,006,008 i 013). Poniżej w tabelce są zestawione wszystkie EP09, które przekroczyły przebieg 29000 km miesięcznie.
2. najcięższą dziewiątką była EP09-041, która jako jedyna przekroczyła 87 t co spowodowane zostało montażem w niej nowego wyłącznika szybkiego typu DCL (WS tego typu był wyłącznie na tej lokomotywie a zamontowano go podczas naprawy okresowej R3+A w styczniu 2002).
lokomotywa powróciła do "normalnej" wagi tj. ok. 86 t w kwietniu 2003 kiedy to wskutek dużej awaryjności nowego WS-a zdemontowano go i powrócono do starego.
3. na lokomotywach EP09-001 i 002 zamontowane pierwotnie były sprężarki tłokowe, które podczas pierwszych napraw rewizyjnych zostały wymienione na sprężarki śrubowe. Były to sprężarki typu V2P-215 dwustopniowe (dwa cylindry na stopień) o układzie cylindrów V.
4. w ramach prób przeciwdziałania w szarpaniach odczuwalnych zwłaszcza w pierwszym wagonie za lokomotywą na EP09-031 podczas naprawy R5 w grudniu 2001 zamontowano nowego typu zderzaki elastomerowe typu KX-ZC-4 oraz elastomerowe aparaty pochłaniające haka cięgłowego typu EPU-2 (na pozostałych dziewiątkach aparaty pochłaniające są sprężynowe).
5. na kilku EP09 (009,010 i 011) została zamontowana instalacja sygnalizacji kabinowej EBICAB, która ponoć testowana była w okolicy Grodziska Maz.. Kilka lat temu została ona zdemontowana, aczkolwiek pozostały jej pozostałości (np. zawór elektropneumatyczny nad podłogą między drzwiami wejściowymi do kabiny po stronie maszynisty a pulpitem pod kranami, resztki szafy po aparaturze w przedziale maszynowym 2 czy też wsporniki zawieszenia anteny odbiornika na środkowym wsporniku pod pudłem).
6. pierwotnie hamulec elektrodynamiczny działał na EP09 do prędkości 140km/h. W zakresie 140÷160km/h lokomotywa hamowała wyłącznie pneumatycznie. Zmieniano to podczas napraw rewizyjnych R1 tak, że hamulec ED działa w zakresie prędkosci 10÷160km/h.
7. pierwsze dziewiątki wyposażone były w wycieraczki pneumatyczne. Wycieraczki o napędzie elektrycznym zabudowywano na nich w trakcie pierwszych napraw okresowych.
8. pole magnetyczne pochodzące od bocznika indukcyjnego znajdującego się zaraz za ścianą kabiny "A" było na pierwszych dziewiątkach bardzo silne. Przekazy ustne mówią, że lekki klucz przyłożony do ściany nie spadał przyciągany polem magnetycznym. Aby temu przeciwdziałać założono dodatkowe osłony bocznika ograniczające pole magnet. w kabinie do 3 mT.
9. przewidziany pierwotnie dla dziewiątek hamulec postojowy hydrauliczny (taki jak na EM10-001 i 002) okazał się zawodny w eksploatacji wskutek częstych nieszczelności układu. Dlatego też zmieniono go na hamulec sprężynowy (taki sam jest na EM10-101 i 102). Na kilku lokach po hamulcu hydraulicznym pozostała "martwa" kontrolka na pulpicie pomocnika.
10. w kwietniu 2002 podczas naprawy rewizyjnej wykonywanej w ZNLE Gliwice na lokomotywie EP09-043 zamontowano nowe odbieraki prądu typu DSA200 produkcji f-my Stemmann. Lokomotywa przeszła jazdy próbne; jedna na trasie Gliwice-Kędzierzyn-Gliwice z Vmax=120km/h (w dn.2002.04.23) i drugą na CMK na trasie Gliwice-Olszamowice-Gliwice z Vmax=160km/h (w dn.2002.04.25). Po ukończeniu naprawy w dn.2002.04.30 lokomotywa została przekazana do eksploatacji obserwowanej.
11. w czasie napraw okresowych R6 w maju/czerwcu 2002 na lokomotywach EP09-001 i 005 w przekładniach głównych dotychczas stosowany smar przekładniowy KZE zastąpiono smarem Centurail 516 produkcji firmy Fuchs. W związku z tym dziewiątki te "poddano" eksploatacji obserwowanej. Smar Centurail 516 (a wcześniej Centurail 512) od 2000r wypiera smar KZE na wielu seriach lokomotyw (np. na EU07,ET41,ET22).
12. wysoka awaryjność klimatyzacji (a zwłaszcza modułu zasilającego) i duży koszt napraw u producenta w Niemczech spowodowała, że na początku lutego 2003 na lok. EP09-038 zamontowano w miejsce niemieckiej polską przetwornicę statyczna typu PSM-12 produkcji warszawskiej f-my MEDCOM. Lokomotywę przekazano do eksploatacji obserwowanej w dn. 2003.02.07. Drugą lokomotywą na której dokonano takiej zmiany była EP09-047 (2003.03.19)."


Strony: [1] 2 3 ... 7