Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - koszowy

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Tabor kolejowy / EP09 i ich modernizacje do marca 2003
« dnia: 04 Listopada 2024, 18:28:28 »
Witajcie. Dziś częściowo odkurzę temat EP09. Opracowanie na ten temat zrobił w marcu 2003 śp. były komisarz odbiorczy w ZNLE Gliwice, a później po zaprzestaniu napraw w Gliwicach przez nowego właściciela już jako komisarz na terenie całego kraju a nawet Europy w PKP-IC. Wielki Miłośnik Kolei, ptaków, podróży, życia a także szczęśliwy mąż i ojciec. I tak:
"Modernizacje lokomotyw serii EP09
Większość lokomotyw serii EP09 przechodziła modernizacje podczas pierwszych napraw rewizyjnych (czyli R1). Można powiedzieć, że generalnie były one wykonywane na lokach do numeru 032. Przy czym na niskich numerach punktów modernizacyjnych było więcej a na wyższych było ich niewiele. Dla zobrazowania na czym mniej więcej modernizacje te polegały poniżej podaję punkty modernizacyjne wykonane na lokomotywie EP09-012 podczas naprawy R1 wykonanej w Pafawagu w 1994r. (to jedna z niewielu dziewiątek, która przeszła R1 w Pafawagu a nie w ZNLE Gliwice) :
1. wprowadzono dzielniki luzu na wieszakach klocków hamulcowych
2. zlikwidowano wybieg nagrzewnic w pozycji W przełącznika nagrzewnicy
3. wprowadzono centralne załączanie wentylatorów kabinowych
4. zamontowano instalację łączności przewodowej lokomotywa-pociąg
5. wprowadzono dodatkowe stopnie w szafie WN (do włazu na dach)
6. wykonano pomosty na dachu z siatki ciągnionej i dodatkowe uchwyty do pasów bezpieczeństwa
7. zmniejszono ciężar osłony bocznika indukcyjnego
8. poprawiono dostęp do zaworów nagłego hamowania
9. wprowadzono odwodnienie wnęki stopni wejściowych
10. zmieniono konstrukcję umywalki
11. wprowadzono podstawki pod akumulatory
12. zamontowano wyłącznik indywidualny SHP
13. wprowadzono diody zaporowe w układzie odłaczników jazdy awaryjnej
14. zlikwidowano szafy po UPZ w kabinie maszynisty i w przedziale maszynowym
15. zastosowano końcówki wtykowe KWA na listwach NN
16. zamontowano drugi odgromnik GZM-4 na dachu
17. wymieniono przekładnik ED4 na zmodernizowany i zamontowano dodatkowy elektrozawór EV5
18. wykonano układ smarownia wieszaków pudło-wózek (tuleje z rowkiem smarnym i wyprowadzone kalamitki)
19. usztywniono mocowanie zespołu diod YKP-1
20. poprawiono uszczelnienie pokryw maźnic
21. wprowadzono układ zabezpieczający hamulec pneumatyczny przed przeładowaniem
22. wprowadzono żaluzje odchylne w korytarzu w miejsce okien stałych
23. zmieniono lokalizację wyłącznika baterii (w miejsce po UPZ)
24. zastąpiono siatki ochronne w projektorach szybami klejonymi
25. zamontowano dodatkowe stopnie i poręcze na czole
26. zabudowano fotele ergonomiczne dla pomocnika maszynisty
27. wzmocniono zawiasy szafki NN
28. zmieniono raczki głównego kranu maszynisty
29. wprowadzono nową konstrukcję okien opuszczanych w kabinach
30. wymieniono przełączniki PHJ na zmodernizowane
31. zmieniono konstrukcję ślizgu sprzęgu międzywózkowego
32. zmieniono mocowanie rur piaskowych
33. zmieniono płyty dociskowe w urządzeniu skrętno-pociągowym
34. wprowadzono 5-cio punktowe podparcie głównego agregatu sprężarkowego
35. zamontowano sygnalizację grzania łożysk osiowych
36. wprowadzono otwór sciekowy oleju pod sprężarką
37. zamontowano podkładki gumowe pod obudowy generatorow CA i SHP
38. zamontowano nowy typ hamulca postojowego (pneumatyczno-sprężynowy w miejsce hydraulicznego)
39. zmieniono łożyska w silnikach przetwornic LKPa 368
40. zmieniono konstrukcję żaluzji wlotu powietrza do chłodzenia silników trakcyjnych (na podwójne)
41. zabudowane zmodernizowane obudowy oporów pod pudłem
42. zmieniono mocowanie szyn uziemiających pudła i wózka
43. wprowadzono bocznikowanie styczników rozruchowych stycznikami SR21 i SR22
44. wprowadzono nowy typ sprzęgła sprężarki głównej
45. wymieniono amortyzatory hydrauliczne na amortyzatory produkcji czeskiej
46. zmodyfikowano układ przeciwpoślizgowy EKP421
47. wymieniono regulatory napięcia typu IRN na REN110A
48. uzależniono start Tuhex-u od naładowania kondensatora komutacyjnego
49. wymieniono sworznie w stycznikach SPG
50. wymieniono komory styczników SPO250 (w stycznikach SO1÷4) na większe
51. wzmocniono obejmy nastawiaczy klocków hamulcowych
52. wprowadzono wyłącznik WSAP umożliwiający jazdę awaryjną przy uszkodzeniu regulatora napięcia
53. wzmocniono konstrukcję kierownic kanałów wentylacyjnych silników trakcyjnych
54. podtoczono tuleje prowadzące cylindrów hamulcowych
55. zlikwidowano sygnalizację położenia hamulca postojowego hydraulicznego
Od wielu już lat mówi się o ujednoliceniu wszystkich "dziewiątek" do standardu EP09-046 i 047 ale wg. mnie obecnie (marzec 2003) można to śmiało włożyć między bajki. Może to się zmienić w momencie kiedy pierwsza dziewiątka trafi do naprawy głównej, co powinno wg. moich obliczeń nastąpić w połowie 2004r.
"
Na następnej stronie znajomego był dział:
"Czy wiecie, że .......
1. największy miesięczny przebieg jak do tej pory (tj. do lutego 2004) wyjeździła EP09-046, która jako jedyna dziewiątka przekroczyła 31000 km. Ponadto cztery dziewiątki przekroczyły 30000 km (005,006,008 i 013). Poniżej w tabelce są zestawione wszystkie EP09, które przekroczyły przebieg 29000 km miesięcznie.
2. najcięższą dziewiątką była EP09-041, która jako jedyna przekroczyła 87 t co spowodowane zostało montażem w niej nowego wyłącznika szybkiego typu DCL (WS tego typu był wyłącznie na tej lokomotywie a zamontowano go podczas naprawy okresowej R3+A w styczniu 2002).
lokomotywa powróciła do "normalnej" wagi tj. ok. 86 t w kwietniu 2003 kiedy to wskutek dużej awaryjności nowego WS-a zdemontowano go i powrócono do starego.
3. na lokomotywach EP09-001 i 002 zamontowane pierwotnie były sprężarki tłokowe, które podczas pierwszych napraw rewizyjnych zostały wymienione na sprężarki śrubowe. Były to sprężarki typu V2P-215 dwustopniowe (dwa cylindry na stopień) o układzie cylindrów V.
4. w ramach prób przeciwdziałania w szarpaniach odczuwalnych zwłaszcza w pierwszym wagonie za lokomotywą na EP09-031 podczas naprawy R5 w grudniu 2001 zamontowano nowego typu zderzaki elastomerowe typu KX-ZC-4 oraz elastomerowe aparaty pochłaniające haka cięgłowego typu EPU-2 (na pozostałych dziewiątkach aparaty pochłaniające są sprężynowe).
5. na kilku EP09 (009,010 i 011) została zamontowana instalacja sygnalizacji kabinowej EBICAB, która ponoć testowana była w okolicy Grodziska Maz.. Kilka lat temu została ona zdemontowana, aczkolwiek pozostały jej pozostałości (np. zawór elektropneumatyczny nad podłogą między drzwiami wejściowymi do kabiny po stronie maszynisty a pulpitem pod kranami, resztki szafy po aparaturze w przedziale maszynowym 2 czy też wsporniki zawieszenia anteny odbiornika na środkowym wsporniku pod pudłem).
6. pierwotnie hamulec elektrodynamiczny działał na EP09 do prędkości 140km/h. W zakresie 140÷160km/h lokomotywa hamowała wyłącznie pneumatycznie. Zmieniano to podczas napraw rewizyjnych R1 tak, że hamulec ED działa w zakresie prędkosci 10÷160km/h.
7. pierwsze dziewiątki wyposażone były w wycieraczki pneumatyczne. Wycieraczki o napędzie elektrycznym zabudowywano na nich w trakcie pierwszych napraw okresowych.
8. pole magnetyczne pochodzące od bocznika indukcyjnego znajdującego się zaraz za ścianą kabiny "A" było na pierwszych dziewiątkach bardzo silne. Przekazy ustne mówią, że lekki klucz przyłożony do ściany nie spadał przyciągany polem magnetycznym. Aby temu przeciwdziałać założono dodatkowe osłony bocznika ograniczające pole magnet. w kabinie do 3 mT.
9. przewidziany pierwotnie dla dziewiątek hamulec postojowy hydrauliczny (taki jak na EM10-001 i 002) okazał się zawodny w eksploatacji wskutek częstych nieszczelności układu. Dlatego też zmieniono go na hamulec sprężynowy (taki sam jest na EM10-101 i 102). Na kilku lokach po hamulcu hydraulicznym pozostała "martwa" kontrolka na pulpicie pomocnika.
10. w kwietniu 2002 podczas naprawy rewizyjnej wykonywanej w ZNLE Gliwice na lokomotywie EP09-043 zamontowano nowe odbieraki prądu typu DSA200 produkcji f-my Stemmann. Lokomotywa przeszła jazdy próbne; jedna na trasie Gliwice-Kędzierzyn-Gliwice z Vmax=120km/h (w dn.2002.04.23) i drugą na CMK na trasie Gliwice-Olszamowice-Gliwice z Vmax=160km/h (w dn.2002.04.25). Po ukończeniu naprawy w dn.2002.04.30 lokomotywa została przekazana do eksploatacji obserwowanej.
11. w czasie napraw okresowych R6 w maju/czerwcu 2002 na lokomotywach EP09-001 i 005 w przekładniach głównych dotychczas stosowany smar przekładniowy KZE zastąpiono smarem Centurail 516 produkcji firmy Fuchs. W związku z tym dziewiątki te "poddano" eksploatacji obserwowanej. Smar Centurail 516 (a wcześniej Centurail 512) od 2000r wypiera smar KZE na wielu seriach lokomotyw (np. na EU07,ET41,ET22).
12. wysoka awaryjność klimatyzacji (a zwłaszcza modułu zasilającego) i duży koszt napraw u producenta w Niemczech spowodowała, że na początku lutego 2003 na lok. EP09-038 zamontowano w miejsce niemieckiej polską przetwornicę statyczna typu PSM-12 produkcji warszawskiej f-my MEDCOM. Lokomotywę przekazano do eksploatacji obserwowanej w dn. 2003.02.07. Drugą lokomotywą na której dokonano takiej zmiany była EP09-047 (2003.03.19)."


2
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 03 Listopada 2024, 15:15:00 »
Prezentuję film z jazdy po scenerii pociągiem przyśpieszonym oraz pospiesznym.

https://www.youtube.com/live/Clp-JEty1iE?si=r9HaD6x8Tw9ifNcz

3
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 25 Października 2024, 18:58:16 »
Po wypakowaniu do najnowszej paczki starter wyswietla ponizsze bledy taborowe

 Braki dla pojazdu: 33517855562-9 tekstura: 33517855562-9 [406RB_NO_NZ_GATX_4]
 Braki dla pojazdu: 33517855562-9 tekstura: 33517855562-9 [406RB_NO_NZ_GATX_4]
 Braki dla pojazdu: 33517856543-8 tekstura: 33517856543-8 [406RB_SO_SZ_GATX_2]
 Braki dla pojazdu: 83517859376-9 tekstura: 83517859376-9 [406RB_NO_SZ_GATX_1]
 Braki dla pojazdu: 84517952928-2 tekstura: 84517952928-2 [406RB_SO_SZ_GATX_1]
 Braki dla pojazdu: 33517863356-6 tekstura: 33517863356-6 [406RB_NO_NZ_ORKOL_2]
 Braki dla pojazdu: 33517856543-8 tekstura: 33517856543-8 [406RB_SO_SZ_GATX_2]
 Braki dla pojazdu: 83517859376-9 tekstura: 83517859376-9 [406RB_NO_SZ_GATX_1]
 Braki dla pojazdu: 33517855562-9 tekstura: 33517855562-9 [406RB_NO_NZ_GATX_4]

Czy cos w kierunku wydania robimy? bo scenariusze sa przejezdne i warto by bylo zastapic tym i drawinowem od rana istniejaca wersje niestabilna scenerii. Przy okazji ktoś usunął wszystkie lasy.

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Września 2024, 20:27:41 »
Wrzuta z całego sierpnia cz. 3


Węglarki, w paczce:
CH-AXBSK 5320 455-9
CH-ECCOR 5320 706-5
CH-ECCOR 5320 732-1
CH-ECCOR 5321 100-0
CH-ECCOR 5321 387-3
CZ-TSSC 5375 589-4
D-DBSRP 5359 402-0
PL-DBSRP 5332 127-8
PL-DBSRP 5338 566-1
PL-ECCOR 5947 011-1
PL-WAGON 5330 525-5
PL-ZOS 5301 287-7
SK-CWAG 5976 405-6
SK-ECCOR 5332 122-4
SK-ZOS 5348 022-8
https://eu07.pl/userfiles/29191/W%C4%99glarki.zip

Wagony budimexu:
PL-BXKOL 6279 912-4
PL-BXKOL 6701 220-0
PL-BXKOL 4545705-5
https://eu07.pl/userfiles/29191/Budimex%20%28Fa%2CFlls%2CFaccs%29.zip

Beczki:
PL-TM 7874 100-5
PL-TM 7877 920-3
https://eu07.pl/userfiles/29191/Beczki.zip

Socjalne:
PL-PLK 9550 777-8
PL-PLK 9550 838-8
https://eu07.pl/userfiles/29191/Socjalne.zip

PL-PKPIC 50 51 39-78 115-5
https://eu07.pl/userfiles/29191/PL-PKPIC%2050%2051%2039-78%20115-5.zip

Wagony z intermodalnego (posiadam ładunki z telefonu):
CZ-TNTD 4975 500-8
PL-PCCC 4564 233-5
PL-PCCC 4961 201-2
https://eu07.pl/userfiles/29191/Intermodalny.zip

Dach EN97, numer nieokreślony:
https://eu07.pl/userfiles/29191/EN97dach.zip

E-ERSA 933 2 573-3
https://eu07.pl/userfiles/29191/E-ERSA%20933%202%20573-3.zip

Jakiś cuś:
https://eu07.pl/userfiles/29191/DL-12-3.zip

5
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 31 Lipca 2024, 16:47:00 »
1996 rok. Mijanka "Ondraszka" najpierw z Ex "Panorama", a później Ex "Sobieski". Kamera na pokładzie EP09-012. Pierwszy mijany skład napędzała EP09-024, a drugi EP09-027. Amerykanie w swym najlepszym myśliwcu F-14 zastosowali telewizyjny system rozpoznania obiektów latających - potencjalnych celów - z potężnym teleobiektywem. Nasz był ciut słabszy ;-) https://youtu.be/_iHL7fcjEmg

6
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 23 Lipca 2024, 12:00:33 »
Braki taborowe Narodowego przewoźnika.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 16 Lipca 2024, 10:57:06 »
Warto obejrzeć od minuty 08:47... "Rozwój przemysłu w Polsce Ludowej".

8
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 15 Lipca 2024, 16:37:44 »
Nie "podobno".
https://kolejowyportal.pl/gama-dual-power-na-torze-doswiadczalnym-kolo-zmigrodu/
Cytuj
W niedzielę po południu na teren Ośrodka Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w Węglewie k. Żmigrodu przyjechała prototypowa lokomotywa 111DE-001 wyprodukowana przez Pesa Bydgoszcz.

9
Na warsztacie / "Piratem" po Bałtyku!
« dnia: 15 Lipca 2024, 15:59:00 »
Witam,
Ostatnia publikacja bałtyku KM przypomniała mi bałtyku turkol - mojej modyfikacji do bałtyku skm2 sprzed roku. Przez ostatnie dni nanosiłem poprawki na scenariusz i dzisiaj go upubliczniam - https://eu07.pl/userfiles/25970/Ba%C5%82tyk_turkol.7z
W porównaniu z oryginalnym scenariuszem zmieniło się:
  • składy - w tym tutułowy turkol "Pirat" wzorowany na tego z 2023 roku, reszta pozmieniana w ramach prezentacji taboru z wersji 24.06;
  • rozkłady - dedykowane "Piratowi" (o tym jeszcze niżej) jak i TLK/IC przejeżdżającym przez scenerie;
  • dekoracje - więcej miłośników na szlaku i wzmożony ruch pieszych na stacji docelowej + imitacja latarni;
  • eventy - tylko w celu przypisania nowego RJ na Bałtyku Plaży;
  • miniaturka - dedykowana dla tego scenariusza.
Czego brakuje/Co nie działa jak powinno:
  • sygnał odjazdu od kierownika pociągu - brak;
  • AI - radzi sobie ze zmianą kabiny w Bałtyku Plaży (ale jak pewnie każdy się spodziewał) pcha skład z EP05;
  • rozkłady dla "Pirata" - mają kategorię ROJ zamiast np: RPE/RPS, wynika to z eventów Transkeia, które wsysłają w Bałtyku Głównym na bok tylko wskazane pociągi w tym dokładnie R0J55331. Każdy inny numer skutkuje przelotem do Wejherowa.
Jeżeli ktoś w tym scenariuszu widzi potencjał, to nie ma problemu z jego edycją w celu wyeliminowania błędów.
Z chęcią posłucham waszych uwag i opinii. Miłej trasy!

10
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 12 Lipca 2024, 11:42:39 »
W końcu coś co nie jest chorą ambicją realistycznej scenerii. Miejmy nadzieję, że będzie to rzeczywiście mniej monotonne od Wrzosów, bardziej realistyczne. Fajnie też, że otoczenie wygląda git, jak będzie na poziomie takiego Całkowa lub lepiej nawet - to będzie petarda. Szkoda jednak że płaska, bo wtedy nie ma 80% zabawy z prowadzeniem ciężkich towarowych.

13
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 04 Lipca 2024, 19:18:42 »

14
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 30 Czerwca 2024, 21:34:56 »
Coś pod przyszły model stonki. https://eu07.pl/userfiles/11222/SM42-1043.7z

15
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 30 Czerwca 2024, 18:04:44 »
EU07-320 SKPL, bez oznaczeń, jeszcze nieodebrana (bok + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EU07-320.7z

16
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 29 Czerwca 2024, 20:12:03 »
Najmocniej przepraszam za pochopne "uśmiercenie" startera. Sam nie grzeszę projektami w trakcie prac, które mają dłuższą przerwę, a mimo to ich jeszcze oficjalnie nie porzuciłem.

Jeżeli chodzi o sam problem, widzę bardzo proste rozwiązanie - ukrycie kolejnych po pierwszym pojazdów z listy dostępnych pojazdów, tak aby każdego zespołu był dostępny jeden człon. Niezależnie od tego, który wstawimy, efekt jest dokładnie ten sam - wstawia się cała jednostka.

17
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 27 Czerwca 2024, 23:56:43 »
Jeśli chodzi o animowane ludziki to problem jest taki, że po konwersji na e3d zresetowały się punkty orientacji animacji. Pracuję już nad poprawką.

18
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 27 Czerwca 2024, 11:17:18 »
Animowane ludziki na Bałtyku SKM1 nie animują się poprawnie. Ci chodzący poruszają nogami w lewo i prawo. Zbliżając się kamerą do pana z walizką, znika. Oprócz tego jest pan na załączonym zdjęciu, któremu ręka lata oddzielona od ciała.

19
Publikacje / MaSzyna 24.06
« dnia: 25 Czerwca 2024, 19:53:56 »


Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 24.06!

POBIERZ INSTALATOR


NIE należy instalować do folderów systemowych, takich jak Pulpit, User Files czy Program Files!
Powiadomienia Windows Smart Screen i antywirusowe należy zignorować.
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu czystej instalacji: 72 GiB (77 GB).



Możliwe jest wsparcie finansowe na rzecz m.in. tej i przyszłych paczek całościowych. Szczegóły:



20
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 25 Czerwca 2024, 19:52:54 »
Od czasu ostatniego posta pojawiły się:
  • kabina E189,
  • EP09-043,
  • E186 928,
  • 168A i 111Arow w nowym malowaniu,
  • kilka modeli statycznych – konenery i naczepy,
  • paczka całościowa 24.06.

Aktualnie zajmuję się Vectronem wraz z kabiną.
(kliknij, aby powiększyć)

21
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 27 Maja 2024, 17:48:02 »
No jak co z DualPower. Pesa jak to pesa jest w lesie i jest opóźnienie, sam prezes się dzisiaj nawet o tym wypowiadał.

22
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 26 Maja 2024, 13:27:39 »
W uzupełnieniu paczki całościowej opublikowanej przez Toprusa oraz matka123 przesyłam scaloną wersję Elektrociepłowni Dobre w odświeżonej szacie wykonanej przez ESK8 z wątku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35218.msg565216.html#msg565216.

Paczka zawiera tylko scenerię z paczki całościowej od @matek123 + merge plików dekoracyjnych @ESK8 (usunięte duble torów powodujące niecodzienne zachowanie lokomotyw) oraz nowy plik z usuniętym eventem burzy (dla tych co lubią jeździć w słonecznej pogodzie) - pioruny zaszyte były na stałe. Plus aktualizacja opisów.

https://eu07.pl/userfiles/27582/EDOBRE_s_deko.zip

23
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 19 Maja 2024, 18:53:39 »
Witam, dziś prezentuję najstarszy EZT jeżdżący po polskich torach

EN57-038 "Babcia" (2 czoła + prawie cały bok)
https://eu07.pl/userfiles/29191/EN57-038.zip

oraz kabinqa do tegoż EZTa:
https://eu07.pl/userfiles/29191/Kabinqa.zip
nie za dużo, ale zawsze coś :)

Oraz na prośbę @spot57 jego zdjęcia
PL-LKA 36WEd-011 (bok+czoło skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Impuls.zip

24
Na warsztacie / Zapowiedzi głosowe własne do maszyny z lektorem
« dnia: 14 Maja 2024, 13:40:26 »
Witajcie moi drodzy,

Z przyjemnością informujemy, że prowadzimy prace nad zapowiedziami do gry "Maszyna". Aktualnie zapowiedzi głosowe są w fazie beta. Chcielibyśmy prosić o Waszą opinię oraz wszelkie uwagi na ich temat. Wasz feedback jest dla nas niezwykle cenny i pomoże nam w dalszym doskonaleniu zapowiedzi.

link do przejazdu testowego, możesz ocenić: https://youtu.be/ZCJvQ7op-dg

Jeśli chcielibyście przetestować zapowiedzi, prosimy o kontakt na adres email: firmaesmc@gmail.com.
- próbki zapowiedzi Oczywiście jestem w stanie podesłać na email

Z góry dziękujemy za współpracę i czekamy na Waszą opinie. :D

- poniżej znajdziecie link do próbek

Edit:


Link do pobrania: https://drive.google.com/drive/folders/15AxcOkGoU629tZksCNuVWUtyHoGqtOR8?usp=sharing


---

Skoro chcecie zapowiedzi, udostępniam wam wersję beta. Wielkie błędy mogą się zdarzyć, jak również powtórzenia zapowiedzi, zwłaszcza komunikatów specjalnych. Prosimy o niezwracanie na to uwagi.[/color]

Instrukcja:

1. Wejdź do folderu "MaSzyna".
2. Otwórz folder "sounds".
3. Przejdź do folderu "sip".
4. Skopiuj folder "sip" i zapisz go w wybranym miejscu jako kopię zapasową.
5. Przenieś folder z modyfikacji do folderu "sounds" -> "sip".


---

Pozdrawiam,
Miłosz 

Zespół ESMC


Zapoznaj się z regulaminem i zasadami formatowania tekstu

25
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 12 Maja 2024, 21:41:07 »
Dziura na reflektory wydaje się za duża, ale szczerze źle nie wygląda. Dajmy mu szansę, bo lepszego prędko nie będzie.

26
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 19:32:40 »
Super, fajny, bardzo świeży efekt daje nowa strona.

Na gorąco:
  • Odczułem, że główny baner jest wysoko, przecięcie paska z menu od reszty dałbym +- w okolicach tekstu "Strona główna"
  • Fajny zabieg z pobraniem w zielonym kolorze
  • Może dodatkowo pierwsza (górna lewa) aktualność też by prowadziła do artykułu z najnowszym wydaniem
  • Tekst zakładki "Symulator Maszyna ..." + "Aktualności" wyrównałbym, żeby zaczynał się i kończył tak jak linki do artykułów
  • Czat / Forum / Wiki widziałbym bez kursywy i podkreślenia, tak jak zakładki "Kontakt", "Galeria"
  • Chyba spacing pomiędzy "O symulatorze" i "Galeria" jest większy od reszty, pierdoła
  • Może jeszcze w przypadku :hover (najechanie na obszar danego banera) poszczególne teksty "O symulatorze" ... zmieniałyby kolor z białego na maszynowy zielony?

edit: daty przy aktualnościach dałbym na obrazek, przy "1 kwietnia 2023" jest mało miejsca przy tekście artykułu, przykład do inspiracji https://www.prezydent.pl/aktualnosci

27
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 17:36:17 »
Wygląd dosyć mocno się zmienił, mam nadzieję że na plus.
Jak zwykle prosiłbym o opinie.

(logo MaSzyny w banerze zostanie usunięte, ale Toprus nie zachował oryginałów, więc się zadeklarował, że zrobi nowe)

28
Cześć,
wysyłam zdjęcia na tekstury wolnostojących sklepów wielkopowierzchiowych Dino oraz Biedronka.

Sklepy są w lokalizacji wg współrzędnych poniżej - miejscowość Siennica, powiat miński:
52°06'04.8"N 21°36'23.5"E
Na Google Maps nie ma ich jeszcze na zdjęciach lotniczych, ale na GeoPortalu są już dostępne, można zmierzyć wielkość budynków.

https://eu07.pl/userfiles/8463/dino_siennica.7z
https://eu07.pl/userfiles/8463/biedronka_siennica.7z

29
Znowu linia 96, tym razem skład "Karpaty" inspirowany tym z załączonego zdjęcia.

30
Inne niekolejowe / Odp: [Kolejarz] Legionowo Piaski - test i pomoc
« dnia: 17 Marca 2024, 22:26:18 »
Możesz napisać na czym polegał błąd. Kiedyś robiłem podejścia do modyfikacji układu, żeby można było wpychać wagony na bocznicę, ale coś sypało błędami.

Strony: [1] 2 3 ... 6