Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - koszowy

Strony: 1 2 [3] 4 5
61
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 18 Sierpnia 2020, 13:43:00 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Wyszukiwarka- dodane wyszukiwanie wg operatora, autora tekstury, autora zdjęć,
  • poprawione parowanie fizyki do tekstury przy teksturach na kilka modeli,
  • możliwość pobierania wersji testowych poprzez kliknięcie PPM na przycisku aktualizacji,
  • poprawiona opcja zasięgu cieni 400m (mogła być niedostępna).
Dotychczas nowe wersje bezpośrednio przez program można było pobrać zwykle po pewnym czasie, gdy nie zgłoszono błędów. Będzie można pobrać taką wersję testową przez kliknięcie PPM na przycisku aktualizacji.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter200818.zip

62
Bocznica / Odp: Odp: Brudnopis
« dnia: 17 Sierpnia 2020, 22:51:40 »
Elektrowozy

EP05: 22
EP09: 005 005' 006 009 012 014 019 020 020' 021 021' 022 023 024 025 028 031 032 033 038 040 041 042 043 044 045 046 046'
ET21: 012 012' 23 70
3E-100: 002 005 031 076 117
3E/1: 006 006' 007 009 067 067'
3E/1M: 488
ET40: 55
ET42: 001 006 007 011 013 015 017 036 044
Taurus (EU44): 002 003 006 007 008
Vectron (X4E): 619
Vectron (X4EC): 037-3 049-8 054-8
Vectron (193): 232-6 261-5 360 361-3 363-9 365-4 366 368-8 560-0 563-4 735-8 823
Vectron (EU46): 511 512
Gama (111Ed): 005 005' 011 011' 011'' (B) 012 019 019' 020 020' 020'' 022 023 023'
Griffin (EU160): 001 001 (B) 008 010 013 014 014' 023 023' 026 027 030
Griffin (E4DCUd): 002
Traxx (EU47): 006
Traxx (E186): 241 274-7 275 530-2
Eurosprinter (E189): 012-8 802 806
Dragon (E6ACT): 006 009 009'
Dragon (E6ACTd): 103
Dragon (E6ACTa): 005 011 015
Dragon (E6ACTab): 010 034 037 038
Dragon (E6ACTad): 017 026
Dragon (E6ACTadb): 029 030
131: 067/068
162: 114
163: 043-3
Skoda (181): 002-7 003-5 014-2 047-2 049-8 053-0 058-9 077-9 077-9' 077-9'' 078-7 078-7' 083-7 083-7' 088-6 106-1 100-9 104-1 114-0 116-5 131-4 144-7
Skoda (182): 001-8 001-8' 007-5 011-7 028-1 040-6 057-0 064-6 071-1 075-2 078-6 094-3 107-3 116-4 123-0 143-8 155-2 157-8 160-2 162-8 163-6 163-6' 163-6''
Skoda (E182): 129
Skoda (183): 001-7 035-5 035-5' 035-5''
207E: 001

65
Symulator / Odp: Seria gameplay MaSzyna
« dnia: 11 Sierpnia 2020, 21:16:19 »
Druga część wycieczki kolejowej w symulatorze MaSzyna
W tej części podróżujemy SU45 na odcinku Paszki Wielkie - Wiliś. Na trasie czeka na nas wielu kolejowych spoterów!




66
EP09-026


Wagon konferencyjny 507A ASamnouz oklejone z okazji rocznicy Bitwy Warszawskiej brakuje tej strony gdzie nie ma po środku okien okien.

67
Symulator / Odp: Seria gameplay MaSzyna
« dnia: 08 Sierpnia 2020, 20:56:00 »
Gameplay przedstawia scenariusz Całkowo Wycieczka, bohaterem odcinka jest lokomotywa SU45-115
W pierwszej części jedziemy na odcinku Macierzewo - Paszki Wielkie.


68
Czysciciele szyb na stacji Baltyk Miasto pracuja na premie.

69
Na warsztacie / Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 04 Sierpnia 2020, 22:52:38 »
W tym wątku będą prezentowane prace nad moimi projektami do Symulatora Pojazdów Szynowych "MaSzyna". Wątek założony głównie w celu zapobiegania ewentualnemu zdublowaniu pracy. Jeśli administracja/moderacja nie będzie miała nic przeciwko, to informacja o każdym następnym dodatku będzie w nowym poście, dla lepszej czytelności.

Po wagonach 140A-10 i 174A przyszła pora na 111A-20. Są to wagony bezprzedziałowe drugiej klasy, powstałe w wyniku modernizacji 141A oraz różnych odmian 111A. Charakteryzują się malowaniem "czarny pasek", starymi wózkami 4ANc S oraz niewygodnymi fotelami. Wykonane.

Wydane od początku: katalog tekstur,
wydane od 09.2021r. oraz aktualnie tworzone: arkusz Google Docs.

71
Pomoc doraźna / Odp: Starter - konfiguracja
« dnia: 30 Lipca 2020, 17:05:26 »
Pliki scn grupuje się dodając odpowiedni wpis np: "//$l Całkowo2". Całkowo jest nie włączone do paczki, ponieważ autor cały czas pracuje nad scenerią.

Zamykam.

72
Zdjęcia podglądowe są w paczce, którą wysłałem, w zdjęciach na tekstury, razem z pudłem. Tak po prawdzie, to oba wnętrza są podobne. Dzisiaj będę jechał do Ełku, machnę więcej zdjęć, może film.

Póki co byłem dwa razy i jechały polregio, ale nic straconego. Do Ełku jeżdżę co tydzień, więc w końcu się musi trafić.

No i w końcu się trafił. https://eu07.pl/userfiles/23148/DSC_0546.7z

73
Forum / Ostrzeżenie o kasowaniu plików użytkowników
« dnia: 25 Lipca 2020, 23:21:48 »
W związku z kończeniem się miejsca na serwerze, przeprowadzona będzie akcja kasowania plików użytkowników. Proszę niezwłocznie skasować samodzielnie wszystkie zbędne pliki. Wydane już dodatki z testów.  Backupy starych paczek. Jeśli w ten sposób nie zostanie wygospodarowane wystarczająco dużo miejsca, będziemy kasować wszystkie archiwa starsze niż kilka lat, arbitralnie oceniając zawartość na podstawie nazwy i prefiksu.


PROSIMY NIE KASOWAĆ ZDJĘĆ NA TEKSTURY. Nawet, jeżeli zostały już wykorzystane - przydadzą się na przyszłość.

75
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat @gg
« dnia: 18 Lipca 2020, 12:26:54 »
Pokazuję informacje o projekcie EN57AL-1551 , który tworzę z @JAN21 i @koszowy . https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=lok&typ=3&seria=47&lok=2604&numer=1551&title=EN57AL-1551
Zostało jeszcze lowpoly dokończyć, fiz, mmd dedykowane, przód ezt, dokończenie sklejki na drugi bok. Póki co nie ma materiałów na kabinę, więc ją później się zajmiemy. Człon S jest praktycznie skończony.

76
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat @gg
« dnia: 15 Lipca 2020, 15:08:34 »
Cytuj
Wczytywał się tylko trzeba było, ręcznie dopisać kolor pasa.
Aktualizacja pliku nodebank.txt na repo:
-Dodane wpisy 17 nowych peronów i przypisanie wszystkich dostępnych wariantów,
-mały dopisek w innej kategorii,
-dodane wpisy dla peronów "old" , które mają po 2 warianty.
rev. 5979
Na załącznikach pokazane są przykłady nowych peronów oraz perony "old".

77
Pomoc doraźna / Odp: Budowanie scenariusza
« dnia: 14 Lipca 2020, 16:28:27 »
@koszowy dzięki za pomoc

78
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat @gg
« dnia: 11 Lipca 2020, 12:20:11 »
Nodebank.txt w obecnej wersji pozwala na wstawienie wielu wariantów tekstur na niektóre modele. W załącznikach pokazane są przykłady:

79
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, poszerzona obsluga pliku nodebank.txt
-- zamiast jak dotychczas prezentowac zawartosc danego wpisu node model, prezentowany jest uproszczony opis
-- jako opis traktowany jest tekst umieszczony w danej linijce przed slowem kluczowym node
-- w przypadku braku opisu (linijka rozpoczyna sie od slowa kluczowego node) opis zostanie wygenerowany automatycznie, w postaci nazwa_modelu (tekstura wymienna)
-- jesli linijka nie zawiera slowa kluczowego node jest ona traktowana jako nazwa zwijalnej kategorii. Wpisy napotkane po nazwie kategorii umieszczone zostana w tej kategorii
-- wpisy umieszczone w danej kategorii automatycznie sortowane sa w porzadku alfabetycznym

- funkcjonalnosc, panel Node Bank edytora wzbogacil sie o pole wyszukiwania. Prezentowana lista dostepnych do wstawienia modeli jest dynamicznie ograniczana do wpisow zawierajacych tekst wprowadzony w polu wyszukiwania

80
Na warsztacie / Odświeżanie Quark-u
« dnia: 10 Lipca 2020, 18:12:11 »
Odświeżamy od jakiegoś czasu z przerwami, scenerię quarkmc2007, jako że sceneria jest zróżnicowana, postanowiliśmy nią odświeżyć i "od pustelnić"

Obecnie zajmujemy się odcinkaki:
@koszowy - Dejawy Kopalnia
@hubernator23 - Koniewice
@Stele - Skwarki
Ja zajmuje się odcinkiem Wielki Kac - Dejawy Kopalnia
Jeżeli jest ktoś chętny, aby dołączyć proszę bardzo, Potrzebna będzie osoboba do kolejnych części scenerii, również do ogarnięcia includów, ponieważ edytor wypluwa wpisy które potrem trzeba zmienic na include. W załączniku szopa w Wielkim kacu oraz plan zagospodarowania przestrzennego stacji Koniewice.

82
W dzisiejszym uaktualnieniu rowniez tylko jedna zmiana, ale wieksza :V

- zeby bylo tak jak bylo, przeszczepiona z galazki Milka7 mozliwosc wstawiania obiektow w edytorze scenerii, zgodnie z dokumentacja dostepna w watku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.msg512361.html

83
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 09 Lipca 2020, 17:28:01 »
Tak się reklamuje na Google Maps!

84
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Lipca 2020, 17:04:48 »
EN63A-050 (36WEa) Filharmonia Opolska, focone telefonem bok + brzydkie czoło

http://eu07.pl/userfiles/24394/foto-en63a-050.zip

85
EU07-349 z pociągiem TLK.

87
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 28 Czerwca 2020, 13:48:30 »
Kolejny Impuls świętokrzyski: EN63A-020 (bok+ 2 czoła)
https://eu07.pl/userfiles/1053/Impuls_020.7z

88
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 24 Czerwca 2020, 18:26:54 »
Macie pomysły które malowania można jeszcze 'odrestaurować'? ;)

Brakuje trochę starych malowań EN57 - klasyczne żółto-niebieskie, pomarańczowe z czerwonym pasem na dole, czerwone z szerokim białym pasem w dolnej części na całej długości (malowanie "Ornak"), i szczecińskie - dosyć rzadkie, chociaż ciekawe.

Linki do zdjęć:
Żółto-niebieskie: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/405.jpg
Pomarańczowe z czerwonym pasem: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/44250.jpg
Czerwone z białym pasem: https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/13837.jpg
Szczecińskie: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/55836.jpg

89
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 23 Czerwca 2020, 20:41:01 »
Impuls EN63A-021: bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/1053/Impuls.7z

Turbo kibel EN57ALd-2210: bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/1053/Turbo_kibel.7z

Wagony typu Fals 6 szt: bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/1053/Falsy.7z

90
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 14 Czerwca 2020, 02:48:28 »
Drodzy Forumowicze,

Odkąd rozpocząłem prace nad PassPackiem z numerkiem 3, minęło prawie 9 lat. Przez pierwsze kilka miesięcy od rozpoczęcia projektu miałem tę słynną 'wenę' która pozwalała mi, jak na tamte czasy, przygotować materiał całkiem solidnej jakości utrzymując niezłe tempo. Zdecydowana większość tekstur nie została początkowo wydana ze względu na wówczas brakujące modele - to był dosć rozwojowy okres dla MaSzyny, wiele projektów zostało rozpoczętych, a ja kisiłem tekstury w nadziei na opublikowanie nowych modeli, które to w założeniu miały powiększyć ich podstawową bazę tekstur. Czas mijał, dochodziło mi coraz więcej obowiązków (jak to w życiu ;)), modele wciąż były w trakcie rozwoju, a ja powoli zapominałem o projekcie, a później i o samej MaSzynie. Moja obecność na forum przez ostatnie lata ograniczała się do odwiedzin raz na kilka miesięcy, sprawdzenia jak rozwijają się scenerie (głównie L61 z Częstochową na czele ;)) oraz "dział pasażerski". Za każdym razem ogromnie cieszyły mnie nowe modele oraz tekstury do wagonów pasażerskich/EZT. Przez ten czas zdarzyło mi się czasem wspierać innych twórców, w międzyczasie wróciłem także z nowym projektem (EP09 pack), a także zdarzało mi się zaoferować pomoc, by za kilka dni o niej zapomnieć - tak to jest, gdy nawyk odświeżania forum po kilka razy dziennie odszedł w niepamięć. Wszystkim osobom którym obiecałem jakąś formę wsparcia i nie wywiązałem się z obietnic jestem winien przeprosiny, wobec czego podsumuję to krótkim, ale szczerym: przepraszam.

Lata mijały, przygotowane przeze mnie tekstury przestały być obiektem zainteresowania, w sumie temat zniknąłby w otchłani forum gdyby nie stopka do moich postów. Zdarzyło mi się przekazać niektóre tekstury innym forumowiczom w nadziei, że zechcą je dokończyć. Kilka razy próbowałem również wrócić do teksturowania, ale uczenie się od nowa mapowania poszczególnych modeli było dosyć uciążliwe jeśli nie robi się tego 'taśmowo' - aktywni teksturowicze na pewno wiedzą jak to jest gdy wpada się w ciąg tworzenia. ;)

Anyway, zmierzając do celu, ponieważ odkładając to 'na kiedyś' wiem, że cała praca pójdzie na marne (może pewnego dnia i mnie dopadnie słynne uszkodzenie dysku). Sam już nie wiem ile przez ten czas powstało modeli na które można naciągnąć przygotowane przeze mnie tekstury, a przekopanie się od zera przez masę dodatków całkowicie mnie do tego zniechęca. Podjąłem decyzję o opublikowaniu wszystkich przygotowanych przeze mnie tekstur (sklejek) w nadziei, że znajdą się osoby które zechcą przystosować je pod aktualne modele. Na forum obecnie jest wielu wspaniałych teksturowiczów (chapeau bas!), dla których takie przeróbki nie będą wielką trudnością - z podziwem przeglądam promocyjne posty na FB symulatora oraz wątki w których publikowane są nowe tekstury. Mam nadzieję, że zrobicie z moich sklejek dobry użytek - nie twierdzę, że ze wszystkiego, ale być może choć część z nich zostanie wykorzystana na potrzeby MaSzyny. Liczę na Was!

Kilka słów od strony technicznej - w paczce znajdują się wersje sklejone, tj. po połączeniu, wyprostowaniu zdjęć oraz po obróbce detali/kolorów/kontrastu/poziomu/balansu bieli itp.. Część z nich przenosiłem na mapowanie aby weryfikować ich ułożenie na modelu, ale ze względu na możliwe przedawnienie tychże układów załączam jedynie sklejki + wybiórcze zdjęcia poglądowe na których się opierałem.
Pliki które załączam są w oryginalnych rozdzielczościach, bez przeskalowania, w formacie PNG/TGA. Dla wybranych tekstur posiadam rozszerzenia PSD (Photoshop) zawierające warstwy, np. wysokiej jakości repainty WL/Bc narysowane zostały od podstaw (ze zdjęć są tylko skopiowane okna, drzwi i niektóre detale - reszta to elementy możliwe do edycji, tj. oznaczenia na dole wagonu, kolor burty wagonu itd.), które bardzo łatwo można przystosować i wykorzystać do stworzenia dowolnej tekstury dowolnego wagonu. Ze względu na duży rozmiar plików PSD nie dołączam ich do paczki, jednak na życzenie (zaawansowanych teksturowiczów) mogę je przesłać. Generalnie sklejki są ukończone (obrobione) w 99%, ale przez rozpoczęciem przekładania ich na mapowanie sprawdźcie czy nie są konieczne jakieś poprawki (wystemplowanie etc.). Rozmiary plików (rozdzielczości) są ogromne, więc może być problem z ich otwieraniem na mniej wydajnych komputerach. ;)

Ponieważ opierałem się o dostępne na forum zdjęcia, może zdarzyć się tak, że niektóre tekstury zostały już przygotowane przez innych użytkowników. W takiej sytuacji dajcie znać w komentarzu abym mógł to zaznaczyć na poniższym spisie. Autorzy zdjęć na przestrzeni czasu byli przeróżni, jednak w każdym przypadku były to zdjęcia przeznaczone pod tworzenie tekstur za zgodą autorów. Nie wiem dokładnie jak stanowi licencja, ale jeśli nie ma przeciwwskazań, to osobiście nie mam nic przeciwko aby wykorzystać je również w innych projektach (symulatorach) - skrobnijcie jednak w info.txt o autorze. ;)

Poniżej lista tekstur (sklejek) które zawiera paczka:
  • 01_Bh_pomorskie_505121180895
  • 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 03_WLAB10nouz_525170700278
  • 04_A9mnouz_615119702558
  • 05_A9mnopuz_615119900426
  • 06_B11mnouz_615121700962
  • 07_B9mnopuz_615129900192
  • 08_Bx_5151207x
  • 09_ED73-001
  • 10_EN57SKMWAWA
  • 11_EU07-424
  • 12_B6bnopuvz_75518471002
  • 13_WLAB_IC-WARS_repaint
  • 14a_Asdmnu_615189900025
  • 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 15_Bcdmnu_615150700099
  • 16_Brdmnu_6151710006
  • 17_B9nopuvz_505184700654
  • 18_EN57-889
  • 19_EN57-1318
  • 20_EP09-009_bombonierka
  • 21_EP09-006_zloty
  • 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
  • 23_Bh_104A-3_PassPack2
  • 24_SN61-183_PassPack2
  • 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
  • 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
  • 27_Wnetrza
W niektórych folderach można znaleźć teksturę powiększoną za pomocą programu Topaz Gigapixel (skalowanie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji). W ten sposób podciągnąłem jakość kilku tekstur z poprzedniego PassPacka 2. Do paczki dodałem również dwie tekstury EP09 oraz zdjęcia wnętrz wagonów (WL, Bc, Wr, B) które znalazłem na dysku - do linków poniżej dodaję również wiszące na serwerze pozostałe zdjęcia które (mam nadzieję) pomogą w przyszłości stworzyć wnętrza kolejnych wagonów. W razie jakichś wątpliwości lub problemów z paczką - odpisujcie pod tym postem.

Ten post nie jest pożegnaniem ze sceną MaSzyny, a raczej pozbyciem się materiału który ciążył mi nie tylko na dysku, ale także trochę na głowie - ilekroć wchodziłem na forum, czułem dyskomfort z powodu niedokończonych spraw. Dzięki MaSzynie poznałem wiele świetnych osób z naszej społeczności, z częścią wciąż utrzymuję kontakt, ale od jakiegoś czasu na forum usunąłem się w cień i, mówiąc szczerze, zapewne moja aktywność dalej będzie opierać się jedynie na zasadzie sporadycznego czytania Waszych postów.

Koniec tego biadolenia, obecni użytkownicy pewnie w większości nawet mnie nie kojarzą, moderatorzy też pewnie będą niezadowoleni z braku merytoryki w poście, ale czułem jakąś wewnętrzną potrzebę rozpisania się, wszak wkrótce strzeli mi na forum 16 lat, a więc jestem związany z MaSzyną połowę swojego życia.

Życzę Wam dużo samozaparcia i sukcesów w rozwoju projektu, S2.

Grzegorz

EDIT: Dodałem link poprawiający dwie tekstury, a także edytowałem trochę wpis - był pisany w nocy i pojawiły się błędy językowe.


Linki:
    Passpack 3 workshop:
      Passpack 3 update 14.06.2020 - poprawka 02_Bc_Gigapixel (usunięty wielokolorowy szum), 14_Bcdu (warstwa imitująca brud rozciągnięta na całą szerokość wagonu):

      Wnętrze Bc po modernizacji:

      Wnętrze WL po modernizacji:

      Wnętrze Bc stara-pościelowa:

      Wózek KWZ-CNII (WLAB):

      Wózek 4ANc:

      ASF (Adolf):

      Pociąg Papieski EN61-01:

      Zdjęcia Częstochowa Osobowa (2010):

      Strony: 1 2 [3] 4 5