Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - koszowy

Strony: [1] 2 3 ... 17
1
Bocznica / Odp: Materiały filmowe na dźwięki do MaSzyny
« dnia: 07 Czerwca 2025, 11:43:57 »
No dobrze, że się zapytałeś, szkoda tylko, że wiadomość napisana zbyt ogólnie. Nie ma wyprost wzmianki o zgodzie (chyba że nie widzę).

Poza tym autor filmu ma konto na forum. Szkoda tylko, że jest nieaktywny od 2022.

2
Na warsztacie / Odp: "MaSzynowy Zakład Komunikacji" - dodatki Koszowego
« dnia: 19 Kwietnia 2025, 15:04:20 »
Wesołej wielkanocy!

3
Bieżące kolejowe / Odp: EN57AL-1527
« dnia: 28 Marca 2025, 21:56:59 »
Z kolei z
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pozostalosci-en57al-rozbitego-pod-budzyniem-na-sprzedaz-121770.html?fbclid=IwY2xjawJT6AxleHRuA2FlbQIxMAABHeNaDPgi2BBEyLc8nCx5--UH7O2-a1G2g51JHMLb4boliB5Attp2H5rizA_aem_MP0YWJj6ay4B_gdPhLerTA dowiedzieć się można, że:
Cytuj
[...]przedmiotem postępowania są tylko dwa człony zespołu trakcyjnego.
Cytuj
Jednostka biorąca udział w zdarzeniu – zgodnie z przewidywaniami – ze względu na duże zniszczenia członu rb została przeznaczona do kasacji. Na sprzedaż wystawiono więc jedynie pozostałe, nieuszkodzone człony (rozrządczy ra i silnikowy s).

Co prawda artykuł z początku roku. Zapytania dot. przetargu w BIP również są niejasne. Ale to tak na marginesie.

4
Bocznica / Odp: Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 25 Marca 2025, 21:49:38 »
Co masz na myśli? Chyba nie darowizne...?
Dodatki z tego wątku są dawno wydane (poza jednym) ;)

5
Trasy / Odp: l053 calkowo sluzba tlk1
« dnia: 22 Marca 2025, 18:31:24 »
Ogólnie to tam trzeba przeorać cały tabor i pozmieniać by była spójność co do epoki.

6
Inne niekolejowe / Odp: [Szukam] Symulator "Kolejarz" - edytor
« dnia: 20 Marca 2025, 20:24:52 »
To może teraz ja się dołącze do posta. Kolejarza znam też od jakiegoś czasu ale prawdziwa zabawa w tym programie zaczęła się niestety dopiero niedawno. "Jara" mnie wybór scenariuszy do wyboru, podoba mi się to, że w ogóle taki programik istnieje. Co jak co, fajny do nauki logicznego myślenia, mimo, że jest prosty i bardzo uproszczony.

Gdyby ktoś pracował nad jakąś stacją, lub w ogóle próbował czegokolwiek, to chętnie się pobawie edycją rysunków taboru (o ile ktoś po kilkunastu latach nadal o nich pamięta i pozwala na edycje - jak nie, narysuje na nowo).

Co do propozycji zmian z poprzedniego posta, najlepiej wyglądałby widok izometryczny, rodem z OpenTTD. Aczkolwiek domyślam się, że to dużo pracy, by wszystko dostosować i poprawić.

7
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 17 Marca 2025, 16:46:48 »
Przy okazji zapytam czy ten sokista to wyzwalacz eventów czy dekoracja?

8
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 16 Marca 2025, 00:09:42 »
Chodzi o te tory z mapki?

Teraz zamiast pętelki jest super łącznik ze Zwierzyńcem/Koniewicami. Moim zdaniem wyglada to naturalniej niż z tą pętlą.

9
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 15 Marca 2025, 17:37:11 »
Rozumiem twoją koncepcję, ale ta proponowana przeze mnie również bazuje na kilku konkretnych sceneriach (fikcyjnych).

10
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 15 Marca 2025, 13:35:34 »
No i tam były oddzielne scenariusze z taborem na różne lata. To nawet lepiej niż na paczkowym Drawinowie gdzie jest niespójność w taborze, a poprawić nie ma komu :P

11
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 15 Marca 2025, 13:10:31 »
Ponieważ różne scenerie zostały przedłużone w sposób nie uwzględniający moich propozycji połączenia, dalsze próby łączenia czegoś od Drawinowa na północ straciły swój sens i ewentualnie należałoby to ponownie przemyśleć.

Przepraszam za offtopic i za snucie marzeń.

Mało popularna opinia - ale za Grodziskiem lepiej pasowałby tor na Całkowov2 ew. połączenie z tamtejszym Janiszewem. A jak dobrze wiemy, za tą stacją jest Bałtyk, przynajmniej w głowach trasopisarzy. Jak łączyć te scenerie to po wydaniu cv2 i raz a porządnie.

Wystarczy obrócić całe Drawinowo tak by początek scenerii był bliżej północy, a Włodowice na dole. Akurat pomysł z łączeniem L053 węzłem przed Włodowicami mi się podoba, Drawinowo (zwłaszcza to niewydane "od rana" etc) pasuje bardziej niż te standardowe, ale to moje zdanie.

12
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 14 Marca 2025, 23:19:18 »
Jest w tym wątku https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35607.msg570211.html#msg570211, jako załącznik. Pobierasz i wrzucasz do scenery/quark :)

13
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 14 Marca 2025, 22:22:04 »
Pospieszny z 2004. Na podstawie fotki z http://rail.phototrans.eu/14,18494,0,AEI_E_.html. Niestety nie mam pewności czy ilość wagonów jest wystarczająca.

node -1 0 EU06-07 dynamic pkp\4e_v1 EU06-07 4E 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 bcdu_5970042-3 dynamic pkp\110a_v2 bcdu_5970042-3 110Ac 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdrdsu_8288074-1 dynamic pkp\11xa_v2 bdrdsu_8288074-1 609a 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 adu_1970552-0 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1970552-0 112ae_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 wrbd_8870177-3 dynamic pkp\11xa_v2 wrbd_8870177-3 113a_pkppr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 adu_1970552-0 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1970552-0 112ae_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000575-4 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000575-4 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000612-5 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000612-5 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000601-8 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000601-8 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000575-4 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000575-4 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000612-5 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000612-5 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic

14
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 14 Marca 2025, 22:03:29 »
Tym razem przychodzę do was z małym akcentem z 2004 - czyli nieokreślony pospieszny. Czasy gdy pociągi były "kolorowe" raczej już nie wrócą, na szczęście można je przywrócić za pomocą MaSzyny. Niestety mało co pamiętam z dzieciństwa (i lat wcześniejszych), więc mam okazję do tego wrócić, ewentualnie ożywić wspomnienia jakie mam. Jestem w stanie przypomnieć sobie obraz kibla z błyskawicą niż rasowego pośpiecha...

Do sedna. Skład jaki udało mi się zestawić jest inspirowany tym zdjęciem http://rail.phototrans.eu/14,18494,0,AEI_E_.html. Kluczową różnicą jest inna lokomotywa (siódemka za anglika). Nie mam równiez pewności co do ilości dwójek w zestawieniu, więc przyjmuję, że jest pięć pudeł.

wpisy do wszelkich składów umieszczę w odpowiednim wątku

15
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 14 Marca 2025, 20:57:42 »
Po wgraniu poprawki z wątku "Quark - zapętlenie" wszystko działa jak należy.

16
Trasy / Odp: Sceneria quark.
« dnia: 14 Marca 2025, 16:53:04 »
Potwierdzam sytuację.

Problem dotyczy osobowego ROJ1104, blokuje się pod semaforem przed Koniewicami. Siódemka z pospiesznym zatrzymuje się w Suchaczu (cytuję nazwę z RJ, jest za wspomnianą kopalnią).  Sprawdzane oba pociągi z włączonym debugmode i AI. Log do kibla:

17
A mi się marzy Main Midland Line :P
Żarty na bok, powodzenia jeśli rzeczywiście pracujesz nad tym projektem. Swoją drogą w czym chcesz zrobić scenerię?

18
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 06 Marca 2025, 16:49:06 »
Skoro słońce za oknem, to i można pokusić się o powrót do wakacyjnych klimatów, a dokładniej do roku 1999.
W związku z tym, inspiracją do stworzenia tych zestawień widocznych na screenach były pociągi z końcówki lat 90, które są w pewien sposób symboliczne dla linii kolejowej 402 (Koszalin - Goleniów)
1. ST44 z pociągiem pospiesznym. Za inspirację posłużyło mi rzeczywiste zestawienie, a dokładnie skład nr 28503 relacji Kielce - Trzebiatów. Na potrzeby screenów pociąg został przerobiony.
2. SP42 i bonanzy. Choć skład powstał ze względu na kontrastowanie z w.w pospiesznym, to wydawać się może oklepany i oczywisty. Tego typu zestawienie wpisało się na karty historii lk 402 i zostało wyparte przez szynobusy serii SA109 i SA103, a nawet niemieckie VT24, noszące w Polsce oznaczenie SA110.

W ten sposób chcę oddać hołd pociągom, które swoją wyjątkowością mnie fascynują.


19
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 25 Lutego 2025, 12:12:05 »
Mi to wygląda na zwykłą nakładkę "W grze".

20
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 24 Lutego 2025, 23:18:30 »
Cytuj
jeszcze nie jestem taki zaawansowany w te klocki typu c++, praca z OpenGL itp.
Dlatego wszystko na spokojnie ;) Bardziej na ten moment przydałyby się prostsze rozwiązania (jak te z nodebankiem).

Myślę tak o tym otwieraniu drzwi i dochodzę do wniosku, że sterowanie każdym ruchomym elementem odbywa się przecież w specjalnie wymodelowanej kabinie (zakładając, że używamy myszki). W przypadku jazdy jako pasażer rozwiązanie z drzwiami miałoby troszkę sensu, zaś podczas latania freecamem po scenerii i otwierania każdych wagonów w pociągach ai to wątpię. To nie są inne symulatory, że gracz może przez otwarte drzwi w siódemce stojąc na zewnątrz podejrzeć jak wygląda w środku. Tutaj takie rzeczy są jedynie ficzerem dekoracyjnym.

21
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 24 Lutego 2025, 23:02:55 »
A co gdyby dodać możliwość ręcznego otwierania drzwi w wagonach pasażerskich? Np. w debugu pod f12 w vehicle czy może dedykowanym klawiszem na klawiaturze ?

Fajny pomysł, ciekawie by to wyglądało również z ciepłym guzikiem (gdy jest de facto odblokowany). Tylko trzeba wyznaczyć punkty odpowiedzialne za integrację z ficzerem (nie wiem czy da się to zrobić bez ingerowania w modele, oraz czy exe jest w stanie wykryć, że jeśli obiekt jest ruchomy to możemy na niego wpłynąć ot tak)


Patrząc daaaaleko w marzenia: sens tego ficzera byłby gdyby w maszynie każdy obiekt miał kolizję oraz istniała możliwość przełączenia się na tryb dajmy na to "rzeczywisty", czyli bez swobodnego ruszania kamerą i z animacją chodzenia.


A ode mnie kolejna propozycja do nodebanku, zrobienie osobnej kategorii na zapisane wpisy modeli (opcja copy to bank), na ten moment wszelkie losowe wpisy mieszają mi się z kaflami z ostatniej kategorii, przez co za każdym razem muszę zjeżdżać na sam dół do kategorii "Placki z tekstura terenu" i dokopywać się do chcianego modelu.

22
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rogatki automatyczne i Top
« dnia: 21 Lutego 2025, 21:19:54 »
Pytanko niezwiązane bezpośrednio z pytaniami, czy chodzi o wypadek z udziałem EN63H na odcinku linii 402?

23
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 12 Lutego 2025, 16:28:06 »
Z podobnego powodu także znikają siódemki. Z tym, że siódemki to inny temat. Poza tym po co pudrować taką lokomotywę, skoro za rogiem Griffiny?

24
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 07 Lutego 2025, 19:08:13 »
Możesz nawet i tutaj :) Spakuj plik .scn do archiwum i załącz w poście.

25
Trzeba mieć rangę.

26
Zapewne czytałeś o modelu z 2007, który miał również fizykę z SN61. Modelu na ten moment nie ma nigdzie do pobrania (poza stroną pod tytułem "opublikowane pojazdy - tabor"). Tam w paczce była zachpomowa 001 i któraś z opolskich, ale nie pamiętam numeru. BTW nie istniało nigdy w MaSzynie SA109-004 (KD).

A ja zachęcam po raz drugi osoby, które mają ten szynobus u siebie do fotografowania czynnych egzemplarzy na tekstury.

27
Bo wątek jest z działu zamkniętego. A tekstura o której pisał @Jaco jest już dawno w paczce całościowej.

28
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 04 Lutego 2025, 17:51:12 »
Zimowy krajobraz i wahadło Grabówek - Włodowice - Grabówek.

29
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 04 Lutego 2025, 17:17:03 »
Dzięki jeszcze raz, zadziałało :). Akurat ta wersja pliku z regułami była taka sama co w moim folderze.

30
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Lutego 2025, 22:20:59 »
Ach fakt, przecież jest duży guzik, nie wiem czemu mi umknął. W każdym razie dzięki.
Po paru testach owej funkcji losowania dochodzę do wniosku, że ficzer nie posiada:
-możliwości wpisania identyfikatora (np. PKPPR), po zwykłym losowaniu powstają kwiatki jak 6dg z bipą (co jest ciekawe, bo zwykła stonka zamieniła się w kioska), czy pospieszny z wagonami pół IC pół PKP Przewozy Regionalne;
-zdolności losowania tekstur dla konkretnego składu, zamiast dla wszystkich dostępnych pojazdów;
-umiejętności wychwytywania innych podtypów wagonów z tej samej kategorii co te obecne w składzie - czyli to co w moim poście z propozycją. Załóżmy jest sobie skład złożony z samych 111A i chcę automatycznie zastąpić go czymś aktualnym. Ustawiam sobie rok bądź epokę i otrzymuję podmiankę tekstur - najczęściej zdublowanych. Warto dodać także możliwość zamiany modelu zamiast tekstur.

Strony: [1] 2 3 ... 17