Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciej

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 14
61
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 12 Kwietnia 2018, 20:43:27 »
W ET22 w wersjach z halogenami nie działają przełączniki świateł.
Potwierdzam. Z resztą nie tylko tam i nie tylko te przełączniki nie działają. Problem pojawił się od rev. 2398, kiedy wrzucone zostały nowe dźwięki. Prawdopodobnie jest to efekt kopiuj-wklej z innego mmd.

Może niech autor sam zobaczy co tam jest z tym nie tak, porównując sobie zmiany z rev. 2398, bo widzę że oprócz przełączników pozmieniały się gdzieniegdzie pozycje w kabinach i inne. Ogólnie poszło trochę nie to co trzeba i bez sprawdzania dodanych zmian porównywarką.

62
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 03 Kwietnia 2018, 22:01:58 »
Wczoraj pojawiła się poprawka na repozytorium: https://wiki.eu07.pl/websvn/dl.php?repname=pctga&path=%2Fdynamic%2Fpkp%2Fet41_v2%2Fskins%2F41-048-a.tga&rev=2539&peg=2539. Jest to bezpośredni link do pobrania tekstury, którą należy skopiować do folderu dynamic/pkp/et41_v2/skins/. Dla przypomnienia aktualne pliki można pobierać klikając na Narzędzia dla deweloperów / REPOZYTORIUM -> Repozytorium Paczki -> pctga.

63
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 02 Kwietnia 2018, 10:07:10 »
Cytuj
Bad scenario: vehicle with duplicate name "et41-091" encountered in file "scenery/$td.scn" (line 2403)
Chodzi o to, że przy wstawianiu do scenerii lokomotyw dwuczłonowych czy EZT, Rainsted nadaje członom identyczne nazwy. Czyli np. zamiast ET41-091-A oraz ET41-091-B mamy dwa pojazdy o nazwie ET41-091. Można to obejść w taki sposób, ze wstawiamy do td żądany skład, czyli w tym przypadku ET41-091. Nastąpi wtedy crash. W folderze scenery należy następnie wyszukać pliku $td.scn. Na dole pliku znajduje się wpis do składu. Zmieniasz nazwy członów ET41 tak, by oba miały inne nazwy. Potem kopiujesz wpisy i zamieniasz wpisy lokomotywy w pliku scn danej scenerii. Niestety tak to obecnie funkcjonuje. Sprawa była zgłaszana do Ra, ale odzewu brak.

64
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.03 - problemy
« dnia: 01 Kwietnia 2018, 12:02:48 »
Poprawka na teksturę nastawnika: http://eu07.pl/userfiles/23301/priv-4e_v1.zip. Archiwum należy wypakować do dynamic/pkp/4e_v1.

65
Mamy taki dźwięk: 65113_odjazd.wav i teraz słychać w nim kierpocia mówiącego 65113 od kierownika odjazd. W takim razie jaka powinna być prawidłowa nazwa pliku, żeby kierpocia słyszeć w radiu? 65113_odjazd_radio.wav?

66
Poziom głosu kierownika pociągu już od dłuższego czasu jest zbyt cichy. Z tego co pamiętam, to na l053-sluzba-4-night_v2 w Rudawie kierpocia praktycznie w ogóle nie słychać. Jeżeli dobrze zauważyłem, to po wyjściu z kabiny głos kierownika jest jakby głośniejszy.

67
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Lutego 2018, 12:43:18 »
Było ustawione 3.0. Zmieniłem na 1.0 i jest w porządku. Tak to jest jak na bieżąco nie przegląda się zmian w exe i na repo.

68
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Lutego 2018, 12:13:31 »
Coś zmieniło się w obsłudze przycisków Num3 i Num9? Na obecnym exe nie da się prawidłowo zahamować kiblem, bo jednokrotne wciśnięcie Num3 powoduje wzrost ciśnienia w cylindrze hamulcowym, a dwukrotne wciśnięcie Num3 (licząc od pozycji "jazda") powoduje przejście hamulca na pozycję odcięcia. W efekcie nie ma możliwości zmniejszenia ciśnienia w przewodzie głównym do pewnej wartości, tak jak można było to zrobić dotychczas. Ponadto wydaje mi się, że wciskając Num3 i Num9 na siódemkach kran hamulca przesuwa się wolniej niż przedtem. Być może takie złudzenie, ale nie wiem.

69
Symulator / Odp: Obliczanie transformu po zmianie parenta
« dnia: 23 Lutego 2018, 21:01:40 »
Bardzo Wam dziękuję. Udało się obliczyć transformy. Lampka została przeparentowana i została na swoim miejscu. Jeszcze raz ogromne dzięki. Wątek zamykam.

70
Symulator / Odp: Obliczanie transformu po zmianie parenta
« dnia: 23 Lutego 2018, 20:25:54 »
Właśnie dłubię w excelu. I teraz tak: mam wymnożone macierze przy oryginalnym przyparentowaniu. Teraz zmieniam parenta. I co mam dalej z tym zrobić? W excelu mam tylko dwie funkcje: MACIERZ.ILOCZYN (mnożenie macierzy) i MACIERZ.ODW (odwrotność macierzy).

71
Symulator / Odp: Obliczanie transformu po zmianie parenta
« dnia: 23 Lutego 2018, 19:15:43 »
Mi na Blenderze żaden model nie chce się importować niestety i w tym cały problem :/.

A co się dzieje, jeżeli rodzic ma wpisane w transformie 0, a dziecko inną liczbę, np. 0.6489? To wtedy przecież chyba i tak dla dziecka wyjdzie 0, bo 0.6489*0=0.

72
Symulator / Obliczanie transformu po zmianie parenta
« dnia: 23 Lutego 2018, 15:22:22 »
Chciałbym spróbować zmienić w notatniku parenta jednego z submodeli, ale problem jest w tym, że po takiej zmianie znika ten submodel. W związku z tym myślę, że należałoby zmienić jego transform. I tu moje pytanie: jak obliczany jest transform w symulatorze, że dany submodel wyświetlany jest w takim a nie innym miejscu? Wszystkie liczby znajdujące się w transformie "rodzica" są wymnażane przez liczby znajdujące się w transformie "dziecka" czy jak to działa?

73
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 22 Lutego 2018, 22:57:04 »
Czyli wniosek jest taki, że póki co nie ma sensu kombinować z narzędziami i po prostu nie przejmować się tymi paroma logowanymi trójkątami.

74
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 22 Lutego 2018, 21:08:26 »
Doba, zwracam honor. Ogólnie nie wiem o co chodzi, ale te trójkąty raz są logowane w errors a raz nie. Nie wiem z czego to wynika. A napisałem wcześniej to co napisałem, bo akurat rzuciły mi się w oczy te degeneraty w errors na Twoim exe, czego u @tmj nie zauważyłem. Czyli wygląda na to, że jednak trzeba by trochę te narzędzia przerobić, tak aby również usuwały trójkąty, które tak jak napisałeś, 10^-12 != 0, ale są zdegenerowane, bo mają wysokość ~0.6µm, albo coś zmienić w exe.

75
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 21 Lutego 2018, 17:06:52 »
Na Twoim miejscu bym się nie spieszył. Dzisiaj sprawdziłem jeszcze jedną rzecz. Nie wiem czy coś nie jest w exe, bo na poprzednim (który trafił do repozytorium) tego trójkąta jak i innych, które wykryły i usunęły wcześniej Twoje narzędzia, nie logowało. Dopiero po ostatniej aktualizacji zaczęło się to pojawiać. Jeżeli okaże się, że to jakiś błąd w exe, to myślę, że nie warto modyfikować narzędzi i usuwać trójkątów, które degeneratami nie są i nie są logowane.

76
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 19 Lutego 2018, 20:08:37 »
W roli uzupełnienia: chodzi o model models/linia61/isdr/fos_wierza_cisnien.t3d. Tak wynika przynajmniej z loga i też z niego wyczytałem wierzchołki, które są logowane jako degeneraty.

77
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 18 Lutego 2018, 20:13:44 »
No dobra, zatem zostawiam tak jak jest. Dzięki za wyjaśnienie.

78
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 18 Lutego 2018, 20:09:42 »
Czyli one dobrze działają? Ja to zacząłem poprawiać, bo wydawało mi się dziwne, że one świecą tak jak kontrolka styczników, czyli przy zahamowanej lokomotywie gasną, a zapalają się przy odluzowaniu. Dla mnie dziwne, że kontrolki oporow czy wentylatorów świecą nawet na postoju, przy odluzowanej lokomotywie.

79
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 17 Lutego 2018, 22:41:19 »
Udało się rozwiązać problem z przyciskiem piasecznicy na EU07-15xx. Okazało się, że w pliku mmd była wpisana pozycja początkowa 0.015 zamiast 0.0. Wystarczyło zatem to zmienić oraz przesunąć w górę grzybek piasecznicy w pliku t3d kabiny. Jutro poleci poprawka do repo.

Widzę, że pojawiły się na repo poprawki do kabiny w 4e (4e_1]kabina_a oraz 4e_1]kabina_b). Postanowiłem, że trochę dokończę to pod względem lampek i hebelków. Na chwilę obecną poprawiłem lampki wentylatorów oraz jazdy na oporach, które świeciły się praktycznie cały czas. Zastanawiam się czy dorzucić jeszcze poprawkę na ciągle załączony hebel wentylatorów. W pozostałych wersjach 4e (4e-zez, 4e-tv itd.) hebel ten jest w pozycji "wyłączony". Zostawić go tak jak jest w 4e, tzn. "załączony" czy poprawić?

80
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Lutego 2018, 09:51:06 »
Jeżeli chodzi o pantografy działające impulsowo to na starej wersji kabiny tak ma być. Tam masz jeden hebelek do podnoszenia obu pantografów i jeden grzybek do opuszczania. A który pantograf ma być podniesiony czy opuszczony jest ustawiane chyba w maszynowni, ale nie jestem pewien. Kiedyś już ten temat był poruszany na forum.

81
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 17 Lutego 2018, 19:33:46 »
L61 była w dobrym stanie do momentu, kiedy robiłem w niej poprawki. Pamiętam, że wyglądało to wtedy tak, że @Ra dłubał przy L61, a potem odszedł z forum i zaprzestał wrzucania kolejnych wersji scenerii do repo. Wówczas zacząłem robić jakieś drobne poprawki i sceneria była wtedy przejezdna i dobrze wyglądała. Oczywiście zdarzały się drobne błędy, jednakże były one bardzo małe i raczej nie miały wpływu na symulację. Natomiast później zaczęło się sypać, gdyż Ra zaczął dłubać u siebie, więc ja zaprzestałem działań przy tej scenerii. Ogólnie rzecz ujmując w chwili obecnej sceneria mnie osobiście nie powala i w zasadzie na niej nie jeżdżę. Z drugiej strony nie widzę cofania plików do wersji sprzed jakiegoś czasu, bo zaszło trochę zmian na repo, a dostosowywanie dawnych plików do obecnej paczki to masa roboty, a i poniekąd strata czasu, bo przecież kiedyś @Ra w końcu doda dokończoną scenerię. Obecnie jestem za tym, żeby co jakiś czas dogrywać zmiany wprowadzane przez @Ra do repozytorium. Bardziej tej scenerii już chyba nie da się rozwalić, a jest szansa na to, że kiedyś będzie lepiej :).

82
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 17 Lutego 2018, 15:40:27 »
Nie mam programu do obróbki modeli, tak że nie jestem w stanie tego sprawdzić.

83
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 17 Lutego 2018, 15:17:01 »
Na EU07-15xx nie ma przycisku piasecznicy w kabinie po włączeniu symulatora. Pojawia się on dopiero po wciśnięciu shift+s. Później już nie znika, aż do przejścia do drugiej kabiny. Kombinowałem z mmd, ale tu chyba sprawa jest z modelem.

84
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Lutego 2018, 14:12:10 »
Mi pod pewnym kątem ustawienia kamery znika jedno z przęseł mostu na Bałtyku, a także fragment wody. Już jakiś czas temu to zaobserwowałem, natomiast sytuacja ta wciąż się powtarza. Efekt ten występuje u mnie na pewno na Bałtyku Cargo oraz zimie przy przejeździe przez ostatnie przęsło mostu w stronę Alakowic. Reszty nie sprawdzałem. Na screenach widać: 1 - prawidłowo wyświetlany most i woda; 2 - część wody znikła; 3 - przesunięcie kamery o pewien kąt i zniknięcie przęsła.

85
WWW / Odp: Pobieranie kolejnych wersji pliku w Firefoxie
« dnia: 13 Lutego 2018, 23:18:01 »
Wygląda na to, że sposób z ctrl+f5 działa. Dzięki za pomoc.

86
WWW / Odp: Pobieranie kolejnych wersji pliku w Firefoxie
« dnia: 13 Lutego 2018, 20:39:07 »
No właśnie o to chodzi, że Firefox gdzieś to chyba zapamiętuje czy coś. Teraz @joey poprawił to co mu napisaliśmy, a mi się ciągle "pobiera" (raczej otwiera) to co sprzed poprawek. Ostatnio też się z kimś kłóciłem, że coś ma źle z paczkami, bo ciągle sprzed poprawek wysyła. Potem na lapku pobrałem i się okazało, że paczki były dobre, tylko mi ciągle Firefox na kompie to samo pokazywał.

EDIT: Doszedłem do tego, że należy skorzystać z opcji czyszczenia pamięci podręcznej. Natomiast czy jest możliwość usunięcia z niej konkretnego elementu czy za każdym razem muszę czyścić całą?

87
WWW / Odp: Pobieranie kolejnych wersji pliku w Firefoxie
« dnia: 13 Lutego 2018, 20:23:34 »
A zobacz np. w tym wątku: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28111.0.html. Są te same nazwy.

88
WWW / Pobieranie kolejnych wersji pliku w Firefoxie
« dnia: 13 Lutego 2018, 20:16:02 »
Ostatnio chyba coś się pozmieniało, bo kolejne wersje plików dodawanych do testu nie dostają już kolejnych numerów. Przedtem działało to tak, że był np. dodatek.7z. Kolejne wersje to były dodatek_1.7z, dodatek_2.7z itd. Teraz, gdy jest tylko jedna nazwa (ciągle ta sama), to Firefox ciągle "pobiera" paczki sprzed poprawek, tak jakby gdzieś je zapamiętywał i nie odświeżał. Jest na to jakiś sposób?

89
Czyli wychodzi na to, że to jednak kwestia exe, a nie czegoś związanego z samym Dragonem.

90
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Stycznia 2018, 19:39:24 »
Przy okazji dźwięków to też mam sprawę, o której pisałem x czasu temu (konkretnie tu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28181.msg434418.html#msg434418 - odpowiedzi od #35 do #42), tzn. dźwięk pantografu (w mmd jest to pantographup) jest odtwarzany co chwilę, jeśli w sieci trakcyjnej nie ma napięcia. Szczególnie jest to słyszalne na Traxxie E186. Można by spróbować zrobić uzależnienie, że jeśli napięcie w sieci wynosi 0 to dźwięk nie jest odtwarzany. To samo z pantographdown. W sumie można by też te dźwięki rozdzielić na dźwięk podnoszenia/opuszczania pantografu oraz dźwięk łuku elektrycznego, tak jak zostało to zasugerowane w jednej z wiadomości w przytoczonym przez mnie temacie:
Cytuj
Przydałoby się to rozbić na dwa dźwięki. Siłownika pantografu i zapłonu łuku między ślizgaczem a przewodem. Teraz zazwyczaj mamy to scalone w jeden.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 14