Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciej

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
121
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 14 Czerwca 2017, 15:32:25 »
A nie można zrobić takiej możliwości, żeby były wyświetlana dwa obiekty z przezroczystością? W sensie, że jeśli tekstura podstawowa (czyli np. niepodświetlony hasler) ma alfę oraz tekstura podświetlenia ma alfę, to i tak obie się wyświetlą. Bo spojrzałem na te haslery od @TZs i widzę, że gdybym usunął alfę z niepodświetlonego haslera, to po załączeniu podświetlenia, cyfry od licznika kilometrów nie będą widoczne przez, to że nie będą oświetlone.

122
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Czerwca 2017, 19:45:59 »
W SP45 alfa była bez sensu, zaś z tego co widzę to w przypadku haslerów od @TZs alfa była użyta do cyferek od liczenia kilometrów, ale chyba jak ją usunę to nic złego się nie stanie?

123
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Czerwca 2017, 19:09:18 »
Wina tekstur. Podmieniłem sobie z ciekawości plik kabina1.tga w folderze z SP45 na tą z SU45. Mierniki obrotów i temperatury wody wyświetlają się teraz prawidłowo.

EDIT: Powodem błędnego wyświetlania był zbędny kanał alfa na teksturach niepodświetlonych mierników i haslera.

124
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Czerwca 2017, 19:00:05 »
To nie to. Sprawdziłem kilka rzeczy i doszedłem do wniosku, że na 100% znika podstawowa tekstura, czyli przykładowo w przypadku haslera znika jego tarcza, a zamiast niej pojawia się tylko przezroczyste podświetlenie. Teraz pytanie do tych, którzy znają się na modelach: dlaczego tak się może dziać?

125
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Czerwca 2017, 18:24:22 »
Z podświetleniem haslera cyrki są też na siódemkach i ósemkach, czyli tam gdzie zostały podmienione na nowe (autorstwa @TZs). Przyczyna będzie prawdopodobnie ta sama co w przypadku mierników na SP45. Tylko pytanie jaka to przyczyna.

126
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Czerwca 2017, 17:07:07 »
Krzysiek, ale Ty dałeś screena z SP45, a teraz mówimy o SU45.

127
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Czerwca 2017, 17:02:03 »
SU45 wczytana na nowym exe z t3d działa prawidłowo. Z SP45 jest problem.

128
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Czerwca 2017, 16:53:09 »
Moim zdaniem to nie jest problem w sortowaniu/generowaniu e3d, tylko raczej jakiś problem z t3d. T3d jest jednak podstawowym plikiem, z którego generowany jest e3d. Stare exe być może pomijało przezroczystości przy generowaniu czy coś, w związku z czym wyświetlało się poprawnie. Więc wydaje mi się, że skoro e3d pokazuje tak samo jak t3d, to nie w tym leży problem. Albo coś jest nie tak z modelem (kolejność submodeli albo coś innego?), albo coś nie tak z exe. Mi osobiście wydaje się, że coś jest źle w modelu t3d, skoro np. w SU45 wszystko działa prawidłowo.

129
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Czerwca 2017, 16:40:32 »
@tmj masz prawidłowo, bo zapewne wczytałeś z modelu e3d (załączonego do wydanej oficjalnie paczki), który z tego co się domyślam został wygenerowany na tradycyjnym, starym exe, w związku z czym problem nie jest widoczny. Usuń sobie z folderu z SP45 modele w wersji e3d i zostaw t3d. Wtedy zobaczysz problem.

130
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Czerwca 2017, 15:56:32 »
Znalazłem błąd dotyczący przezroczystości niektórych elementów na lokomotywach SP45. Manometry, amperomierze i woltomierze działają prawidłowo. Problem dotyczy mierników obrotów silnika, haslera oraz temperatury wody obwodu głównego i pomocniczego (widać to na screenie). Na sceneriach nocnych, po zapaleniu oświetlenia przyrządów, sprawa wygląda tak jakby tylko nakładane były tekstury z przezroczystością (czyli tekstury podświetlenia), zaś sama podstawa (czyli tekstury nieoświetlonych przyrządów) znikała, przez co powstaje taki problem. Jakiś czas temu zgłaszałem w innym wątku, że po zapaleniu oświetlenia na nowych haslerach na EU07 stawał się on przezroczysty (tylko w wersji t3d). Wtedy (na starym tradycyjnym exe) problem znikał po wygenerowaniu e3d. Na obecnej wersji nawet wygenerowanie e3d nie zmienia przezroczystości. Z tego wynika, że najprawdopodobniej problem podświetlenia SP45 jest taki sam jak na EU07. Pytanie tylko co jest przyczyną takiego działania? Jakiś błąd w modelu czy exe?

131
Forum / Odp: Reklamy po wejsciu na forum zamiast forum
« dnia: 04 Czerwca 2017, 11:23:13 »
U mnie od pewnego czasu pojawiają się reklamy (np. typu wygrałeś smartfona, ale nie tylko) gdy wchodzę na eu07.pl. Pojawiają się one dość rzadko, ale jednak. Zarówno na telefonie jak i na komputerze. Co więcej niektóre z nich są blokowane przez antywirusa, którego mam zainstalowanego, z komunikatem, że na strona jest niebezpieczna.

132
Bieżące Symulatorowe / Odp: Opisy tekstur dla startera
« dnia: 04 Marca 2017, 14:11:23 »
Pół godziny temu wysłałem poprawkę do repo. Oprócz tego co napisałem w opisie commita, jest dodatkowo poprawione kodowanie pliku (zamiast ASCII było UTF-8) i teraz polskie znaki wyświetlają się poprawnie.

133
Pomoc doraźna / Odp: Patch 16.08 - problemy
« dnia: 08 Lutego 2017, 19:01:42 »
Jest ta metoda gdzieś opisana? Co prawda ostatnio mam mało czasu na Maszynę, ale jeżeli nie jest to jakieś skomplikowane, to mógłbym spróbować to naprawić.

134
Tabor / Odp: Dziwny błąd z pythonem w E483
« dnia: 30 Stycznia 2017, 20:32:37 »
A tak w zasadzie co mają tory do pythona?
Nic. Jak próbowałem odpalić tę scenerię (gdzie były te przecinki), to mi wyskoczył komunikat "Unrecognized command...". Wczytał się jedynie fragment torów i błękitne tło. Składu, słupów trakcyjnych czy jakichkolwiek tekstur nie było. Po prostu wczytywanie scenerii zostało zakończone na tym błędzie, czyli na przecinkach.

135
Tabor / Odp: Dziwny błąd z pythonem w E483
« dnia: 30 Stycznia 2017, 13:54:38 »
W pliku scn masz takie coś:
node -1 0 tdo_n603 track normal 50 1,435 0,15 25 20 0 flat vis
rail_screw_used1 6 1435mm\tpbps-new2 0,2 0,5 1,1
1200,4 0,2 986,111 0
0 0 0
0 0 0
1200,4 0,2 1036,11 0
0
endtrack

node -1 0 tdo_n612 track normal 50 1,435 0,15 25 20 0 flat vis
rail_screw_used1 6 1435mm\tpbps-new2 0,2 0,5 1,1
1200,4 0,2 936,111 0
0 0 0
0 0 0
1200,4 0,2 986,111 0
0
endtrack
Trzeba pozmieniać przecinki na kropki w tym fragmencie i powinno działać dobrze. Czyli będzie tak:
node -1 0 tdo_n603 track normal 50 1.435 0.15 25 20 0 flat vis
rail_screw_used1 6 1435mm\tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
1200.4 0.2 986.111 0
0 0 0
0 0 0
1200.4 0.2 1036.11 0
0
endtrack

node -1 0 tdo_n612 track normal 50 1.435 0.15 25 20 0 flat vis
rail_screw_used1 6 1435mm\tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
1200.4 0.2 936.111 0
0 0 0
0 0 0
1200.4 0.2 986.111 0
0
endtrack
A np. w porównaniu z oryginalnym fragmentem ze scenerii TD to powinno być:
node -1 0 tdo_n603 track normal 50.0 1.435 0.15 25.0 20 0 flat vis
 rail_screw_used1 6 1435mm/tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
1200.4 0.2 986.111  0.0  //point 1
0.00012207 0.0 16.6666  //control vector 1
0.0 0.0 -16.6667  //control vector 2
1200.4 0.2 1036.11  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 tdo_n612 track normal 50.0 1.435 0.15 25.0 20 0 flat vis
 rail_screw_used1 6 1435mm/tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
1200.4 0.2 936.111  0.0  //point 1
0.00012207 0.0 16.6667  //control vector 1
0.0 0.0 -16.6667  //control vector 2
1200.4 0.2 986.111  0.0  //point 2
0
endtrack

136
Pomoc doraźna / Odp: Patch 16.08 - problemy
« dnia: 27 Stycznia 2017, 21:17:49 »
Po zatrzymaniu się na danej stacji i otwarciu drzwi w wagonach (bdhpumn, 16Xa), drzwi próbują się zamykać co około 10 sekund. Dokładnie wygląda to tak, że na stacji, gdzie uruchamia się misja wszystko jest w porządku. Drzwi otwierają się i dopiero zamykają się, gdy jest godzina odjazdu. Wjeżdżając na kolejne stacje i zatrzymując się na nich, drzwi otwierają się i po około 10 sekundach zaczynają się zamykać (jest animacja drzwi i dźwięk ich zamykania) i natychmiast się otwierają. I tak do końca postoju na stacji. Co około 10 sekund. Po czasie odjazdu, drzwi zamykają się, ale na kolejnej stacji jest ten sam błąd. Sprawdzane na exe z patcha i 482 na nocnym Drawinowie i Bałyku Interregio.

137
Pomoc doraźna / Odp: Problem z kabinami EP09 po modernizacji
« dnia: 06 Stycznia 2017, 10:40:17 »
A skopiowałeś teksturę i wpisałeś w jednej z nich nazwę 104E-016-1.dds (bez żadnych spacji przed myślnikami - ja na tym się "nadziałem" jak testowałem ten sposób)?

138
Pomoc doraźna / Odp: Problem z kabinami EP09 po modernizacji
« dnia: 06 Stycznia 2017, 10:35:42 »
Po prostu są dwie możliwości: można zrobić wpis tylko dla lokomotywy z nową kabiną lub tak jak opisałem w poprzedniej wiadomości. Jeśli wybrałbyś ten sposób, to wtedy w textures.txt będzie coś takiego:
Cytuj
104E-005.dds=104E_3,EP09,EP09-005
104E-005-1.dds=104E_5,EP09,EP09-005
Wtedy będzie możliwość wyboru tej samej tekstury, ale z różnymi kabinami. Sposób opisany w instrukcji u mnie też nie działa. Ciekawe, czy ktoś to w ogóle sprawdzał.

139
Pomoc doraźna / Odp: Problem z kabinami EP09 po modernizacji
« dnia: 06 Stycznia 2017, 10:24:32 »
Nie wiem czy jest możliwe używanie jednej tekstury dla dwóch modeli. Raczej nie. Spróbuj sobie skopiować teksturę danego pojazdu i nazwać np. 104E-005-1.dds. Czyli będziesz wtedy miał dwie identyczne tekstury (104E-005.dds i 104E-005-1.dds). Dodajesz wpis dla tej tekstury 104E-005-1.dds do textures.txt. Po sprawdzeniu posiadanego taboru powinno być w porządku.

140
Pomoc doraźna / Odp: Patch 16.08 - problemy
« dnia: 05 Stycznia 2017, 22:44:21 »
Jak dla mnie to powinno to działać tak: jeśli pantograf zetknie się z siecią, w której jest napięcie, to odtwarza się dźwięk; jeśli napięcia nie ma to się nie odtwarza. Jeśli dojdzie do przeciążenia podstacji i nie ma napięcia, to dźwięk odtwarza się tylko w przypadku ponownego pojawienia się napięcia. Tak to na logikę biorąc (maszynistą nie jestem i ciężko mi określić jak funkcjonuje to w rzeczywistości).

141
Pomoc doraźna / Odp: Patch 16.08 - problemy
« dnia: 05 Stycznia 2017, 22:15:30 »
No to jest dokładnie to samo. One są właśnie wpisane do mmd jako
pantographup:Dla różnych lokomotyw ten dźwięk jest inny. Niekoniecznie są to pantup.wav i pantup1.wav. Wystarczy sobie wziąć traxxa i tu dźwięk jest zupełnie inny.

142
Pomoc doraźna / Odp: Patch 16.08 - problemy
« dnia: 05 Stycznia 2017, 22:10:15 »
Chodzi o dźwięk wpisany w mmd jako:
pantographup:

143
Pomoc doraźna / Odp: Patch 16.08 - problemy
« dnia: 05 Stycznia 2017, 21:40:31 »
Podczas przeciążenia podstacji (na 60 sekund) lub gdy napięcie w sieci wynosi 0V co chwilę słychać dźwięk pantografu, tak jakby został on podniesiony i zetknął się z siecią.

144
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 04 Stycznia 2017, 18:04:21 »
Wystarczy, że po tym jak pojawi się napięcie (po jego wcześniejszym zaniku), ponownie uruchomisz lokomotywę (wyłącznik szybki, przetwornica, sprężarka). Oczywiście wcześniej nastawnik jazdy na 0. Odłączanie silników stosujemy w przypadku, gdy pod klawiszem F2 w damage status będzie Engine demaged. Kiedy mamy do czynienia z awarią silników napisał @ST44-003.
To w przypadku poślizgu jak Ci zaczyna WS puszczać przy którejś z pozycji nastawnika.
Wtedy mamy awarię silników i konieczne jest przejście do maszynowni i ich odłączenie (Shift+E).

Zanik napięcia jest wywoływany przez zbytnie obciążenie sieci lub nieprawidłowe jej ułożenie (przez co pantograf przez chwilę się z nią nie styka, bo jest zbyt wysoko).

145
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 04 Stycznia 2017, 17:41:37 »
Tekstura ET22-233 została wydana przez @kornel4d: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28377.0.html.

146
Pomoc doraźna / Odp: Nie instalujące się archiwa RAR/ZIP.
« dnia: 04 Grudnia 2016, 10:02:13 »
Co do modeli, to jeśli pojawiają się jakieś w Publikacjach to jeśli są to nowe modele, np. z otoczeniem dla scenerii (budynki, drzewa itp.), to dotychczas w większości były pakowane w wersjach tga/t3d do plików rar lub zip. To powinno się wypakować bezproblemowo do Maszyny. Natomiast jeżeli były to poprawki do jakichś starszych modeli, to powinny być one w wersji e3d, by bezproblemowo zostały nadpisane. Jeżeli pobrałbyś poprawkę w wersji t3d do modelu, to wtedy trzeba sobie odszukać ten model w folderach i usunąć plik e3d o tej samej nazwie co nowo pobrany t3d.

147
Pomoc doraźna / Odp: Nie instalujące się archiwa RAR/ZIP.
« dnia: 03 Grudnia 2016, 13:08:02 »
Jeśli pobierasz przez archiwum (rar, zip) tekstury lokomotyw to trzeba sobie ręcznie dodać wpisy do pliku textures.txt. Plik ten znajduje się w każdym folderze pojazdów (np. w folderze dynamic/pkp/et22_v2 będzie plik textures. txt dla lokomotyw ET22; w dynamic/pkp/ep09_v1 będzie dla EP09 itd.). Wpisy dla nowo wydanych lokomotyw są zawsze w pliku info.txt, np.
Cytuj
Wpisy do pliku textures.txt:

201E-001.TGA=201E,ET22,ET22-001
201E-073.TGA=201E,ET22,ET22-073
Wtedy kopiujesz sobie:
Cytuj
201E-001.TGA=201E,ET22,ET22-001
201E-073.TGA=201E,ET22,ET22-073
I wklejasz do pliku textures.txt, znajdującego się w dynamic/pkp/et22_v2, bo są to tekstury lokomotyw ET22. W archiwach są zazwyczaj tekstury w wersji TGA, a wersje użytkowe (DDS) instalujemy poprzez instalator. Wtedy nie ma konieczności dodawania wpisów do textures.txt, ponieważ instalator zrobi to za nas.

148
Forum / Odp: Podgląd wiadomości
« dnia: 05 Listopada 2016, 10:22:02 »
Ja maile w sprawie nowych wiadomości dostawałem normalnie do końca kwietnia, czyli tak jak napisał to @miko22. Ostatnio dostałem takie maile w połowie września, chociaż na Forum nie miałem żadnej nowej prywatnej wiadomości.

149
Inne niekolejowe / Odp: Film
« dnia: 08 Października 2016, 11:23:21 »
TurKol i Koleje Dolnośląskie uruchomiły dzisiaj łącznie 4 pociągi specjalne relacji Wrocław Główny - Wrocław Nadodrze - Wrocław Główny z parowozem Tkh05353 i dwoma zabytkowymi wagonami. Nie wiem w jakim sensie było dużo kamer, ale podejrzewam, że to turyści fotografujący skład.

150
Na warsztacie / Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« dnia: 22 Września 2016, 19:43:18 »
Jeśli wstawisz jako include będzie w porządku, bo w pliku .inc jest zapisana wysokość (współrzędna z) jako 1.304. Ale jeśli miałoby to być wstawione jako model, to przejście będzie powiedzmy w połowie schowane pod ziemią, a w połowie będzie na powierzchni.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14