Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Maciej

Strony: [1]
1
Bocznica / Odp: Repozytorium.
« dnia: 31 Maja 2020, 11:51:31 »
del

2
Forum / "Znikające" polubienia
« dnia: 26 Czerwca 2019, 14:52:57 »
Jakiś czas temu zauważyłem, że gdy ktoś da polubienie danej wiadomości, a następnie ta wiadomość zostanie zmodyfikowana, wówczas polubienie znika. To znaczy pod wiadomością nie wyświetla się napis "ktoś lubi to." Jednak w podsumowaniu profilu te polubienia zostają (w sensie w ilości otrzymanych polubień ta ilość zostaje). Ponadto po wejściu w profilu w "Pokaż wiadomości" -> "Otrzymane polubienia", wiadomość ta się wyświetla wraz z ilością osób, które ją lubią. Ale tutaj pojawia się kolejny problem, bo po kliknięciu w napis "X polubienia" wyświetla się pusta ramka. Czyli wniosek jest taki, że te polubienia niby zostają po zmodyfikowaniu wiadomości, ale nie do końca.

I przy okazji: po kliknięciu w "X polubienia" w niemodyfikowanej wiadomości, wyświetla się napis Użytkownicy, którzy to lubiš . Bez polskiej litery ą.

3
Poszukuję, chcę zrobić / Modyfikacja modelu kozła oporowego
« dnia: 16 Lutego 2019, 13:49:10 »
Szukam osoby chętnej do modyfikacji modelu kozła. Obecnie z gotowych modeli mamy kozły betonowe, kozła z poduszka ziemną i wskaźnikiem. Nie mamy modelu samego kozła. Posiadam obecnie taki model, niestety jest on niewymiarowy. Jak widać na screenie, rozstaw szyn kozła jest zdecydowanie za szeroki względem toru. Rozstaw szyn kozła powinien się pokrywać z rozstawem szyn (oraz szerokością samej szyny). Jak widać na drugim screenie, konieczne by tutaj było przesunięcie szyn kozła, tak aby pokrywały się one ze śrubami (jako element je mocujący) oraz jego przeskalowanie. Załączam model oraz teksturę: https://eu07.pl/userfiles/23301/koziol.zip.

4
Symulator / Obliczanie transformu po zmianie parenta
« dnia: 23 Lutego 2018, 15:22:22 »
Chciałbym spróbować zmienić w notatniku parenta jednego z submodeli, ale problem jest w tym, że po takiej zmianie znika ten submodel. W związku z tym myślę, że należałoby zmienić jego transform. I tu moje pytanie: jak obliczany jest transform w symulatorze, że dany submodel wyświetlany jest w takim a nie innym miejscu? Wszystkie liczby znajdujące się w transformie "rodzica" są wymnażane przez liczby znajdujące się w transformie "dziecka" czy jak to działa?

5
WWW / Pobieranie kolejnych wersji pliku w Firefoxie
« dnia: 13 Lutego 2018, 20:16:02 »
Ostatnio chyba coś się pozmieniało, bo kolejne wersje plików dodawanych do testu nie dostają już kolejnych numerów. Przedtem działało to tak, że był np. dodatek.7z. Kolejne wersje to były dodatek_1.7z, dodatek_2.7z itd. Teraz, gdy jest tylko jedna nazwa (ciągle ta sama), to Firefox ciągle "pobiera" paczki sprzed poprawek, tak jakby gdzieś je zapamiętywał i nie odświeżał. Jest na to jakiś sposób?

6
Publikacje / Patch 16.08
« dnia: 14 Września 2016, 18:10:11 »
Przedstawiamy Patch 16.08, który jest nakładką na Paczkę Całościową "MaSzyna 15.04". Patch 16.08 to jubileuszowe wydanie Symulatora "MaSzyna" przygotowane z okazji 15 lat istnienia projektu. Wydanie to ma bardziej wymiar symboliczny niż praktyczny - jest to swoisty hołd złożony dla całego projektu oraz twórców Symulatora z ostatnich kilkunastu lat. Patch należy wypakować do głównego folderu Symulatora, a następnie wejść do zakładki "Tabor posiadany" w Rainsted i kliknąć "Sprawdź posiadany tabor".




7
Bocznica / Test
« dnia: 21 Lipca 2016, 22:06:44 »
Test

8
Bocznica / test-x
« dnia: 02 Lipca 2016, 23:11:26 »
Do usunięcia.

9
Bocznica / test-111a DDS.7z
« dnia: 01 Lipca 2016, 13:46:19 »
Do usunięcia

10
Publikacje / Patch 16.05
« dnia: 29 Maja 2016, 11:27:34 »
Przedstawiamy patcha 16.05, który jest nakładką na Paczkę Całościową "MaSzyna 15.04". Patch należy wypakować do głównego folderu Symulatora, a następnie wejść do zakładki "Tabor posiadany" w Rainsted i kliknąć "Sprawdź posiadany tabor".


Cytat: info.txt
Dziękujemy za pobranie patcha 16.05. Znajduje się w nim wiele poprawek oraz nowości dla Symulatora "MaSzyna".

Oto lista najważniejszych zmian wprowadzonych względem Paczki Całościowej 15.04:

Dynamic:
- ekrany dla ET22-2000 i ST45 (@mamut)
- dodana tekstura ET22-818 (@Stele)
- wagony Es554 (@TZs)
- nowa kabina dla ET21 (@szogun)
- wagony 16Xa (@szogun, @hanys,@ youBy, @Patrykos, @Sawi, @Stele, @Floyd, @adsim, @mk1991, @Joachimowicz)
- tekstury nowych wagonów (@Joachimowicz)
- dodana nowa drezyna ręczna DR-2 (@Stele)
- EU07-327 (@hanys)
- EP07-1023 (@Joachimowicz)
- motorak 810 (@Lelek)
- lampki dla ED72, EN57-2000 i EP09 (@EP08_015)
- modyfikacje kabin i dwa repainty lokomotywy EP05 (@EP08_015)
- nowe haslery dla 303e, 4e i EP08 (@TZs)
- animacje piasecznic (@Stele)
- lokomotywy E186 z kabiną (Adam Nagy, @szogun, @hanys, @Stele,@ Sawi, @mk1991, @byczek, @matek123, @TGV)

Scenery/models/textures:
- zaktualizowane pliki .inc napędów (@Surgeon)
- zwierzyniec SM42: Poprawki na rozkład jazdy i napisy do dźwięków (@Lelek)
- rozkłady jazdy dla Drawinowa EP09, L053m1 i L053m3 (@RoboBatman)
- poprawki dla L61: m.in. dodanie brakujących słupów sieci trakcyjnej, poprawione wskazania niektórych zwrotnic  (@Maciej)
- dyskontpack (@Stele)
- modele (@eu07-001)
- usunięte zbędne parametry tekstury wymiennej z kilku domków (@Siecool)
- zwiększona widoczność niektórych modeli (@macius5991)
- fundamenty palowe (@macius5991)
- ekran akustyczny (@macius5991)
- pragotorony (@eu07-001)
- maszt gsm-r i pasażerki (@Stele)
- poprawiona wysokość siedzeń w ławkach i siedzących ludzików (@Stele)
- bramki sygnałowe (@youBy)
- nowe opisy scenariuszy na L61 (@macius5991)
- L61+L144_spalinowy (@Woku)
- siano (@sebastian82)
- wskaźniki zmiany zasilania sieci (@Lelek)
- rury CO (@Stele)
- kabiny sekcyjne (@sebastian82)
- podświetlenie okien w niektórych modelach (@Mariusz1970)
- L053_TLK83202 + manewry po przyjeździe do  Dębicy Osobowej (@macius5991)
- modele z Trainza (@sebastian82)
- kurnik i wskaźniki (@danniel)
- poprawki wskaźników na kozłach oporowych na L053 (@Maciej)
- płyty CBP (@danniel)
- tekstury przejściowe szyn (@danniel)
- czerpak (@macius5991)
- latarnia, megafon, zegar i kamera na perony pomodernizacyjne (@Stele)
- poprawione wpisy dachów, usunięcie zdublowanych budynków w Psim Polu (@Maciej)
- poprawki dla Drawinowa: nazwanie wskaźników W4, przesunięcie EP08-015, by nie łamała pantografów itp. (@Stele)
- poprawione wygaszanie pasów i W24 na semaforach (@Stele)
- nastawnia KLC (@eu07-001)
- semafor sk12 z możliwością symulacji pęknięcia pędni (@Benek)
- model betonowego płotu; segment 10 metrów (@macius5991)
- latarnie betonowe heksagonalne (@Stele)
- szlabany Bombardiera (@Pitek, @Stele)
- Całkowo Odyseja Spalinowa (@Transkei)
- zestaw naprawczy torowiska (@sebastian82)
- płoty przeciwśnieżne i wiata na wskaźniki (@sebastian82)
- podstacja trakcyjna (@sebastian82)
- linia 053 - TKS 2261/2 manewry + zdawka (@mareczek)
- zmodyfikowany model apart2 (@joey)
- wyłączenie świecenia znaków i wskaźników (@Stele)

Sounds:
- nowe dźwięki stukotu dla 408w, 412w, falns, zaes, z1b (@mk1991)
- zmiana dźwięku rozrusznika dla DL2 na mono (@mk1991)
- dźwięk dla SM42 z rozklekotaną szybą (@fuji8)
- syreny dla EN57 (@mk1991)
- paczka gwizdków (@mk1991)
- dźwięki piasecznic i odluźniacza (@mk1991)

Exe:
- moduł wyświetlaczy opartych na skryptach Pythona (@mamut)
- zmiany obsługi ograniczeń prędkości przez AI (@gfirlejczyk)
- rozbudowana komunikacja z PoKeys (@gfirlejczyk)
- poprawiona obsługa wskaźników W4 i W5 (@gfirlejczyk)
- rozbudowana komunikacja po WM_COPYDATA (@gfirlejczyk)
- dodanie programatora świateł (@youBy)
- rozbudowa asynchronów, m.in. tempomat, zadawanie siły (w kN), przeciwpoślizg, czyste ED itd. (@youBy)
- dodanie animacji drzwi odskokowo-przesuwnych (@youBy)
- wyłączanie radiostopu przez wyłączanie radia, a nie przez ruch zaworem maszynisty (@youBy)
- wstępna wersja hamowania rekuperacyjnego wraz z przechodzeniem na hamowanie oporowe (@youBy)
- nowa smuga z dawnego SPKSu (@youBy)
- animacja i dźwięk dla przycisku piasecznicy (piasecznica do działania wymaga przełącznika w modelu) (@Stele)
- poprawka działania blokady drzwi włączanej z hebelka (@Stele)
- obsługa hamulca ręcznego dla AI (do drezyn) (@Stele)
- wiele poprawek stabilności programu (@gfirlejczyk)

UWAGA! Patch jest jedynie nakładką na Paczkę Całościową 15.04. Najpierw należy pobrać MaSzynę 15.04, a następnie patch wypakować do głównego folderu Symulatora. Po wypakowaniu patcha należy wejść do zakładki "Tabor posiadany" w Rainsted i kliknąć "Sprawdź posiadany tabor".

11
Bocznica / Do usunięcia
« dnia: 26 Maja 2016, 10:26:52 »
Do usunięcia.

12
Bieżące Symulatorowe / Event "..." ignored in multiple "..."!
« dnia: 22 Czerwca 2015, 21:26:51 »
Obecnie na wielu scenariuszach podczas ładowania pokazują się błędy, tak jak w tym fragmencie:
Event "none_os1" ignored in multiple "stacja1_psc1_os1"!
Event "none_os2" ignored in multiple "stacja1_psc1_os2"!
Event "none_os3" ignored in multiple "stacja1_psc1_os3"!
Event "none_os4" ignored in multiple "stacja1_psc1_os4"!
Event "none_os1" ignored in multiple "stacja1_psk1_os1"!
Event "none_os2" ignored in multiple "stacja1_psk1_os2"!
Event "none_os3" ignored in multiple "stacja1_psk1_os3"!
Event "none_os4" ignored in multiple "stacja1_psk1_os4"!
Event "none_os1" ignored in multiple "stacja1_psb2_os1"!
Event "none_os2" ignored in multiple "stacja1_psb2_os2"!
Event "none_os3" ignored in multiple "stacja1_psb2_os3"!
Event "none_os4" ignored in multiple "stacja1_psb2_os4"!
Event "none_os1" ignored in multiple "stacja1_psc2_os1"!
Event "none_os2" ignored in multiple "stacja1_psc2_os2"!
Event "none_os3" ignored in multiple "stacja1_psc2_os3"!
Event "none_os4" ignored in multiple "stacja1_psc2_os4"!
Z czego one wynikają? Da się je jakoś szybko naprawić?

13
Bocznica / Do usunięcia
« dnia: 08 Listopada 2014, 09:50:53 »
Do usunięcia.

Bocznica.
Benek

14
Symulator / PORADNIK: wstawianie sieci trakcyjnej
« dnia: 08 Listopada 2014, 09:55:48 »
Witajcie,
Prezentuję poradnik dotyczący wstawiania sieci trakcyjnej. Spróbuję w nim jak najlepiej wszystko objaśnić. Całość będzie opierała się na przykładach.

CZĘŚĆ 1 - trakcja
Cytuj
[1.wiersz]node 800 0  none traction pwr195 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
[2.wiersz]-63.88 8.2 5720.82
[3.wiersz]-51.02 8.2 5746.25
[4.wiersz]-63.88 9.9 5720.82
[5.wiersz]-51.02 9.9 5746.25
[6.wiersz]0.8 4.0 3 0.04 vis
[7.wiersz]endtraction
  • [1.wiersz]wpis "node", widoczność trakcji (-1 oznacza nieskończoność, w praktyce ok. 2000m, 800 - 800m, 900 - 900m itd.), wpis "0"nazwa przęsła, wpis "traction", wpis "pwr..." (może być jakikolwiek inny) - odnosi się do nazwy zasilacza (wpis w trakcji i nazwa zasilacza muszą być takie same), napięcie znamionowe (jeżeli w trakcji nie ma zasilaczy), pobór prądu powodujący spadek napięcia o połowę (jeżeli w trakcji nie ma zasilaczy), rezystancja jednostkowa przewodu, materiał, z którego wykonana jest trakcja (może być "cu" (miedź) - trakcja zielonkawa lub "al" (aluminium) - trakcja czarna), grubość przewodów (podane w mm), stan trakcji (1 - trakcja nieuszkodzona, nowa; 0 - patyna, czyli nieuszkodzona, mocno używana; 128 - zerwana)
  • [2.wiersz]początek sieci trakcyjnej - położenie przewodu jezdnego (dolnego) - oś X, Z, Y
  • [3.wiersz]koniec sieci trakcyjnej - położenie przewodu jezdnego (dolnego) - oś X, Z, Y
  • [4.wiersz]początek sieci trakcyjnej - położenie przewodu nośnego (górnego) - oś X, Z, Y
  • [5.wiersz]koniec sieci trakcyjnej - położenie przewodu nośnego (górnego) - oś X, Z, Y
  • [6.wiersz]wysokość przewodu nośnego nad jezdnym na środku przęsła, odstęp między wieszakami, czyli łącznikami pomiędzy przewodem (przewodami) jezdnym i nośnym, ilość przewodów (może być 2 - jeden przewód jezdny i jeden nośny lub 3 - dwa przewody jezdne i jeden nośny), odstęp między przewodami jezdnymi (w przypadku, gdy są dwa jezdne i jeden nośny), widoczność
  • [7.wiersz]wpis "endtraction", który kończy wpis dla jednego przęsła*

*Jedno przęsło to cały fragment (7 wierszy) kodzie (pliku trakcji) a na trasie jest to odcinek pomiędzy jednym słupem a drugim.
**We wpisach nie ma czegoś takiego jak [wiersz 1.,2.,...]. To ma służyć tylko zrozumieniu w poradniku.


Warto zauważyć jeszcze zasadę wpisywania trakcji. Jest to dość pomocne:
Cytuj
node 800 0  none traction pwr195 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
-63.88 8.2 5720.82
-51.02 8.2 5746.25
-63.88 9.9 5720.82
-51.02 9.9 5746.25
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction

node 800 0  none traction pwr195 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
-84.95 8.2 5669.58
-63.88 8.2 5720.82
-84.95 9.9 5669.58
-63.88 9.9 5720.82
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction

node 800 0  none traction pwr195 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
-100.52 8.2 5624.11
-84.95 8.2 5669.58
-100.52 9.9 5624.11
-84.95 9.9 5669.58
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction

node 800 0  none traction pwr195 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
-116.62 8.2 5567.90
-100.52 8.2 5624.11
-116.62 9.9 5567.90
-100.52 9.9 5624.11
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction


node 800 0  none traction pwr195 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
-130.29 8.2 5502.70
-116.62 8.2 5567.90
-130.29 9.9 5502.70
-116.62 9.9 5567.90
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction

node 800 0  none traction pwr195 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
-139.45 8.2 5437.87
-130.29 8.2 5502.70
-139.45 9.9 5437.87
-130.29 9.9 5502.70
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction

node 800 0  none traction pwr195 3500 4500 0.01 cu 3.0 1
-142.8 8.2 5390.94
-139.45 8.2 5437.87
-142.8 9.9 5390.94
-139.45 9.9 5437.87
0.8 4.0 3 0.04 vis
endtraction


Jeżeli chodzi o trakcję idącą od zwykłego słupa sieci trakcyjnej do słupa kotwowego (sieć bez połączenia miedzy słupem nośnym a jezdnym), to wpis wygląda identycznie, tylko zamiast wpisu:
0.8 4.0 3 0.04 vis
jest:
0.8 40.0 3 0.04 vis lub:
0.8 24.0 3 0.04 vis


CZĘŚĆ 2 - słupy sieci trakcyjnej
O słupach napiszę krótko. Wpisy mogą być takie jak na Bałtyku, tj. słupy oddzielnie, sieć (przęsła) oddzielnie, lub jak na Mocznikach, tj. słupy i trakcja razem -> nie będę cytować, bo to nie ma sensu.
Wpisy dla słupów wyglądają następująco:
include tr/p-sts1-3k.inc -51.02 8.2 5746.25 30.202 est-polbramkaszara-s770 endPrzekładając na zapis literowy, wygląda to tak:
wpis include słupa, położenie względem osi X Z Y, rotacja wokół własnej osi (w o), nazwa słupa (może mieć różne nazwy, zależy od Was, można się też spotkać z nazwą none).
Poza tym warto wspomnieć, że słupy sieci trakcyjnej, które mają wpisane jako jeden model słup i wysięgnik, mają położenie względem osi dopisane do "chwytaków" trakcji. Chodzi mi o to, że, aby wstawić je względem osi X i Y, to trzeba zwracać uwagę na położenie tych "chwytaków", a nie słupa.
*Mówiąc "chwytaki" mam na myśli na elementy, które trzymają przewody jezdne.


CZĘŚĆ 3 - zasilanie
O zasilaniu napisał już @Stele w tym temacie: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26060.0.html, więc póki co, nie będę się o tym się rozpisywać.



Przydatny jest również ten PDF stworzony przez Sebastiana (@sebastian82): http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=24982.0;attach=76725 - PDF aktualnie niedostępny. Z tego co mi wiadomo, jest on obecnie uzupełniany/poprawiany. Więcej na temat obecnej trakcji w Maszynie znajdziecie tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24982.0.html.

Jeżeli chcecie poznać dokładniej sieć trakcyjną w rzeczywistości, to tu znajdziecie chyba wszystko o niej: http://www.transportszynowy.pl/trakcja.php, a także tu: http://www.trakcja.prv.pl/.

15
Symulator / Poprawianie lewitujących słupów kotwowych
« dnia: 28 Października 2014, 16:05:25 »
Zacząłem się zajmować poprawianiem lewitujących słupów kotwowych. Postanowiłem zmienić tylko parametry słupa (bez naciągu) względem osi Z w pliku t3D. Wszystko niby jest OK, ale gdy stoimy dalej od słupa, to jego wysokość jest taka jak była poprzednio (tj. przed poprawieniem). Z kolei, gdy się zbliżymy jest dobrze, tzn. znajduje się w poprawionej pozycji.

Opisany przypadek przedstawiają screeny:
  • Słup widziany z daleka
  • Słup widziany z bliska

Dodaję także fragment pliku t3D. Zmienione wartości zaznaczyłem kolorem pomarańczowym. Oto on:
Wersja I:
Cytuj
Transform:
           1.0 -4.54485e-007 5.06639e-007 0.0
           5.02914e-007 1.0 3.27826e-007 0.0
           -4.47035e-007 -5.06639e-007 1.0 0.0
           -5.00679e-005 0.000329018 -5.04768e-005 1.0
Wersja poprawiona:
Cytuj
Transform:
           1.0 -4.54485e-007 5.06639e-007 0.0
           5.02914e-007 1.0 3.27826e-007 0.0
           -4.47035e-007 -5.06639e-007 1.0 0.0
           -5.00679e-005 0.000329018 --1.0e-005 1.0

Gdyby kogoś interesowały całe pliki t3D, to je dodaję (są spakowane). Plik, gdzie nazwa to: stb1-kotwa-napr14-nowy.t3D to plik poprawiony, a stb1-kotwa-napr14.t3D to plik oryginalny (czyli niepoprawiony).

16
Symulator / Wpis do wskaźników na kozłach oporowych
« dnia: 19 Października 2014, 18:08:45 »
Chciałem zająć się poprawianiem wskaźników przy kozłach oporowych na l053 (screen 1), które lewitują (są to prawdopodobnie wskaźniki Z1). Moje pytanie brzmi: za pomocą jakiego wpisu dodaje się ten wskaźnik? Chciałem to zrobić według jakiegoś wzoru, więc szukałem w pliku baltyk.scm, gdyż w Alakowicach znajduje się ten wskaźnik (screen 2). W pliku tym jednak nic takiego nie znalazłem.

17
Symulator / Dodawanie wskaźników W27a
« dnia: 11 Października 2014, 18:57:56 »
Za pomocą jakiego wpisu mogę dodać do scenerii wskaźnik W27a?

18
Bocznica / Problem z drzwiami w wagonach bdhpumn
« dnia: 04 Października 2014, 21:58:06 »
Mam problem z zamknięciem drzwi w wagonach bdhpumn. Otwierają się one pod wskaźnikami W4, np. na quarku. Niestety, po „wybiciu” godziny odjazdu pociągu, drzwi się nie zamykają. Jeżeli to AI prowadzi pociąg, to drzwi funkcjonują prawidłowo.

Już o to pytałeś w innym temacie. Bocznica.
Benek

Strony: [1]