Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciej

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14
91
Jeszcze jedno pytanie. Co prawda może nie związane z tematem ruszania, ale nie chcę zakładać nowego wątku o Dragonie. Dzisiaj jechałem na Drawinowie i w pewnym momencie wystąpił zanik napięcia w sieci. W tym momencie chciałem opuścić hebelki od sprężarki oraz wyłącznika szybkiego. Hebelek sprężarki opadł po wciśnięciu klawisza c, zaś hebelek od wyłącznika szybkiego nie drgnął po kliknięciu m. I teraz pytanie z czego to wynika i czy jest to błąd?

92
Wrócę do tematu hamulców w E6ACT. Czy Dragon w rzeczywistości posiada nastawę hamulca towarową i pasażerską? Jeśli tak, to gdzie znajduje się taki przełącznik? Pytam z ciekawości, gdyż zauważyłem, że w Maszynie mamy takie nastawy przypisane do Dragona.

93
Jeśli chodzi o hamowanie ze składem to sam mam problemy. Bardzo długo odhamowuje się skład oraz sama lokomotywa. Często przy nawet delikatnym hamowaniu skład praktycznie się zatrzymuje. Być może muszę nabyć więcej wprawy w hamowaniu, ale nie wiem. A odluźniacz praktycznie nic nie daje. Tak powinno być?

94
Pomoc doraźna / Odp: SM42 bez dźwięku silnika
« dnia: 10 Stycznia 2018, 18:40:26 »
Która to wersja Maszyny oraz exe? I czy coś modyfikowałeś samodzielnie w mmd?

95
Tabor / Odp: EN57-608 i SP42 - problem z dźwiękiem i kabiną (17.07)
« dnia: 10 Stycznia 2018, 17:54:28 »
Również potwierdzam kolegę co do kibli, w EN57-001 hebel od światła w kabinie ma źle ustawiony pivot, hebel lata za szybę czołową.
Na paczce z patchem rzeczywiście taki błąd występuje, natomiast na repo takiego efektu nie zauważyłem.
U mnie błąd na EN57-20xx po przejściu do członu rb brak dźwięku nawrotnika oraz brak animacji nastawnika.
W przypadku EN57 zauważyłem brak animacji na haslerze. (Exe 171231)
Brak dźwięku nawrotnika potwierdzam, dotyczy to chyba wszystkich wersji EN57. Mamy jakiś dźwięk który ładnie by pasował pod niego? Nastawnik na wersji z repozytorium animuje się. W której wersji występuje brak animacji na haslerze (numer kibla)?

96
Tabor / Odp: EN57-608 i SP42 - problem z dźwiękiem i kabiną (17.07)
« dnia: 07 Stycznia 2018, 13:16:38 »
Próbowałem tak zrobić, żeby poustawiać hierarchię tak jak opisujesz, ale problem jest z tym że wtedy lampka na pulpicie znika. Wnioskuję zatem, że wynika to z transformów. Czyli lampka prawdopodobnie jest gdzieś w kabinie, ale nie na swoim miejscu.

97
Tabor / Odp: EN57-608 i SP42 - problem z dźwiękiem i kabiną (17.07)
« dnia: 06 Stycznia 2018, 13:59:32 »
Dzięki. Wydaje mi się, że wszystkie hebelki działają teraz prawidłowo. Poprawka poszła na repo.

Przy okazji jazdy wyszło, że wypadałoby zajrzeć do kontrolek w kabinie, typu przetwornica, wyłącznik szybki itp., bo w EN57-608 lampka "przetwornica wyłączona" świeci się tylko czasem, po opuszczeniu pantografów, a nie wyłączeniu przetwornicy. Podobnie wygląda to na zwykłych EN57, z tym że dla lampki wyłącznika szybkiego.

EDIT: Lampkę przetwornicy myślę, że mam poprawioną. Jeszcze widzę, że na wersji kabiny z EN57-608 nie świeci się lampka radiotelefonu na pulpicie. Chciałem to poprawić. Znalazłem, że ta lampka ma submodel nazwany jako rezerwa, ale widzę że notatnikiem tej lampki nie podepnę jako radio. Mam też pytanie: w jaki sposób wyłącza się wyłącznik szybki na EN57? Jest do tego osobny hebelek czy jak to działa?

98
Tabor / Odp: EN57-608 i SP42 - problem z dźwiękiem i kabiną (17.07)
« dnia: 06 Stycznia 2018, 13:10:06 »
Już próbowałem dodać wpis mmd, ale właśnie problem jest z brakiem lampek w modelu. Mógłbyś spróbować je dodać?

99
Tabor / Odp: EN57-608 i SP42 - problem z dźwiękiem i kabiną (17.07)
« dnia: 06 Stycznia 2018, 13:03:53 »
Mam zrobione obecnie zmienione mnożniki z -1.18 na -0.18, dzięki czemu hebelki już nie obracają się o 180 stopni, a także poprawioną tą ścieżkę do tekstur. Pokrętła drzwi chyba już mniej więcej wiem co jest nie tak, ale jeszcze sprawdzam. W tej chwili jedyny błąd, który jeszcze rzucił mi się w oczy to nieświecąca lampka radia.

100
Tabor / Odp: EN57-608 i SP42 - problem z dźwiękiem i kabiną (17.07)
« dnia: 06 Stycznia 2018, 12:09:54 »
W kabinie EN57-608 jeden hebelek fruwa po załączeniu
Który hebelek fruwa? Przygotowuję właśnie poprawkę na zauważone błędy z w tym składzie. Przy okazji proszę, by ktoś sprawdził dlaczego nie obracają się przyciski otwierania/zamykania drzwi.

101
Podepnę się pod temat. Po pobraniu EP08-001 (zez) w kabinach pojawił się taki zielony element jak na screenie.

102
Tabor / Odp: Lokomotywa EU07-409 z kabiną do pobrania
« dnia: 06 Października 2017, 21:57:10 »
Zauważyłem, że w kabinie B leży element od bodajże mechanizmu wycieraczki. Tak ma być?

103
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Września 2017, 18:06:53 »
W jaki sposób można by zatem rozwiązać ten problem np. w lokomotywie, w której w kabinie B przycisk P otwiera tylny pantograf, a animuje się hebelek od pantografu opisanego jako "pant. przód"? Zmiana nazwy submodelu hebelka?

104
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Września 2017, 15:34:00 »
Tylko, że przez te przyciski są pomieszane też hebelki, np. w kab. A otwarcie pantografu tylnego jest podpięte pod hebelek z tylnym pantografem, to jest dobrze. W kab. B otwarcie pantografu tylnego (przez przycisk P) jest podpięte pod hebelek z przednim pantografem. Na starym exe pantograf przedni/tylny był otwierany tym samym przyciskiem w obu kabinach i tego problemu nie było.

105
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Września 2017, 13:07:29 »
Czy jest możliwość poprawy błędu, który już kiedyś zgłaszałem w innym wątku?
Cytuj
Podczas przeciążenia podstacji (na 60 sekund) lub gdy napięcie w sieci wynosi 0V co chwilę słychać dźwięk pantografu, tak jakby został on podniesiony i zetknął się z siecią.
Dźwięk, o którym tutaj piszę jest wpisany do mmd jako: pantographup.

Jeszcze mi się przypomniało, że klawisz O podnosi pantograf tylni w kabinie A (w obojętnie której lokomotywie), a ten sam przycisk w kabinie B podnosi pantograf przedni. Podobnie klawisz P - w kab. A podnosi pantograf przedni, zaś w B - tylni.

106
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 16 Września 2017, 14:52:38 »
Mi nie chodziło o to, że trzeba dostosowywać narzędzia, tylko żeby kontrolować, to co zostało zmienione, żeby potem nie było takich sytuacji jak teraz.

107
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 16 Września 2017, 14:39:18 »
Taki nieco odkop, bo dotyczy sprawy z lipca, a konkretnie usuwania zdegenerowanych trójkątów z plików scenerii. Był np. taki wpis:
node 1500 0 none triangles material specular: 230 230 230 endmaterial zima/snieg
5194.75 5.6 9775.29 0 0 0  0 0 end 5196.48 5.4 9774.29 0 0 0  1 1 end 5194.75 5.4 9773.29 0 0 0  -1 1 end
5194.75 5.6 9775.29 0 0 0  0 0 end 5194.75 5.4 9773.29 0 0 0  1 1 end 5193.02 5.4 9774.29 0 0 0  -1 1 end
5194.75 5.6 9775.29 0 0 0  0 0 end 5193.02 5.4 9774.29 0 0 0  1 1 end 5193.02 5.4 9776.29 0 0 0  -1 1 end
5194.75 5.6 9775.29 0 0 0  0 0 end 5193.02 5.4 9776.29 0 0 0  1 1 end 5194.75 5.4 9777.29 0 0 0  -1 1 end
5194.75 5.6 9775.29 0 0 0  0 0 end 5194.75 5.4 9777.29 0 0 0  1 1 end 5196.48 5.4 9776.29 0 0 0  -1 1 end
5194.75 5.6 9775.29 0 0 0  0 0 end 5196.48 5.4 9776.29 0 0 0  1 1 end 5196.48 5.4 9774.29 0 0 0  -1 1 endtri
Sam po raz pierwszy spotkałem się z takim zapisem, ale narzędzie usunęło to całe. W jednym pliku inc zostały usunięte wszystkie takie rzeczy. W innych plikach z kolei zostały np. usunięte co niektóre end i teraz przykładowo na repo, przy próbie uruchomienia "Niebezpiecznego pociągu" sypie błędami.

108
Tabor / Odp: Lokomotywa EU07-409 z kabiną do pobrania
« dnia: 12 Września 2017, 18:23:21 »
Niestety jest błąd. Brak możliwości przełączenia nastaw hamulca GPR.
Na repo jest w porządku. Na zwykłej paczce DDS/E3D (z patchem) i EU07-409 zainstalowaną przez skrypt, rzeczywiście występuje ten błąd.

EDIT: Błąd znaleziony. W pliku 303e-409.mmd jest wpis:
rakeprofile_sw: przelacznik-hamulec-typ rot 0.25 -0.25 0.2Powinno być:
Brakeprofile_sw: przelacznik-hamulec-typ rot 0.25 -0.25 0.2Na repo zostało to poprawione przy zmianie dźwięków, dlatego tam działa.

Tylko nie rozumiem, dlaczego po poprawieniu wpisu, przełącznik lata po całej kabinie A. W kabinie B jest dobrze. Kwestia złego skalowania w E3D?

109
Tabor / Odp: Lokomotywa EU07-409 z kabiną do pobrania
« dnia: 10 Września 2017, 19:41:08 »
EU40, ST44-003, wypakujcie sobie paczkę z załącznika do dynamic/pkp/303e_v1. Tam są poprawione pliki fiz, mmd, t3d dla EU07-409 pod względem formatowania. Nie mam pojęcia czy to może być przyczyna Waszych problemów, ale sprawdzić nie zaszkodzi. Przypominam o konieczności wyrzucenia plików e3d (303e_4]kabina_a, 303e_4]kabina_b oraz ewentualnie 303e-409_int), jeśli takie są.

EU40: odnośnie problemów z wykrywaniem pojazdów przez starter sprawdź czy istnieją odpowiednie wpisy w plikach textures.txt. Spróbuj tez usunąć pliki: dynamic/tabor.txt oraz dynamic/textures.ini.

110
Pomoc doraźna / Odp: Radio Telefon
« dnia: 21 Sierpnia 2017, 19:05:31 »
W oficjalnej paczce mamy 27 napisów po polsku i co ciekawe są one włączone. Na początku którejś misji na L053 gdzieś się jeden z nich pojawiał. Na innych scenariuszach napisów nie widać, ponieważ jest ich mało, a pozostaje jeszcze kwestia czy dany dźwięk (i napis) jest używany na jakiejkolwiek scenerii.

111
WWW / Odp: Zgłaszanie błędów na eu07.pl
« dnia: 19 Sierpnia 2017, 10:15:08 »
Po znalezieniu danej wiadomości przez wyszukiwarkę na forum i kliknięciu na nazwę wątku, następuje przejście do pierwszej wiadomości w wątku. Jeśli dobrze pamiętam, dotychczas działało to w taki sposób, że po wyszukaniu przez wyszukiwarkę danej wiadomości i kliknięciu na nazwę wątku, przechodziło się od razu do tej wiadomości.

Chociaż w sumie dziwnie to działa, bo w niektórych przypadkach następuje przekierowanie do konkretnej wiadomości, a w innych - tylko do pierwszej. Do pierwszej wiadomości przekierowuje np. po wejściu tu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28159.0.html, a następnie wpisaniu w wyszukiwarce shadows. Wybrałem sobie przykładowo wiadomość, która jako czwarta pokazała się w wynikach wyszukiwania (screen). Kliknąłem na nazwę wątku i zamiast tej konkretnej wiadomości, pokazuje się pierwsza wiadomość w wątku.

112
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 23 Lipca 2017, 14:55:56 »
U mnie to rozświetlenie całej scenerii po włączeniu reflektorów lokomotywy występuje tylko na laptopie (na komputerze stacjonarnym jest w porządku). Nie wiem czy nie jest to wina grafiki Intel, którą mam na laptopie. Mój znajomy ma ten sam problem i także posiada grafikę Intel.

113
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 20 Lipca 2017, 22:06:50 »
Ja nie znalazłem jeszcze błędu w nowej wersji patcha, ale znalazłem błąd w instrukcji. W części "Uruchamiamy lokomotywę", znajduje się błąd ortograficzny "wyłanczamy".
Poprawione wraz z kilkoma innymi literówkami. Administratorów proszę o wrzucenie poprawionej wersji na eu07.pl, bo to "wyłanczamy" rzuca się w oczy.

114
Bieżące kolejowe / Odp: Turkol - Pociąg na Pomorzu i Mazurach
« dnia: 20 Lipca 2017, 10:16:07 »
Na 90% Pojedzie Ol49-59, lub ewentualnie Pt47-65.
Skąd ta informacja? Od samego początku planowany jest przejazd z parowozem Pt47-65. Jest to napisane na stronie Turkola (w zakładce dotyczącej pociągów 21-24.07. oraz na stronie głównej). Dzisiaj pierwsza para pociągów Kolei Wielkopolskich, prowadzonych przez parowóz (Wolsztyn-Zbąszynek/Zbąszynek-Wolsztyn) zgodnie z planem miała być prowadzona przez Pt47-65, a kolejne dwie pary - przez Ol49-59, ponieważ Pt47 miała być przygotowywana do wyjazdu.

115
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Czerwca 2017, 19:01:41 »
Dobra, cofam. Przy convertmodels 0 wszystko działa jak należy, a po zmienieniu na convertmodels 135 powstaje ten błąd.

116
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Czerwca 2017, 18:55:18 »
Ja mam e3d wygenerowane najnowszą wersją exe.

117
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Czerwca 2017, 18:47:15 »
Pantografy działają prawidłowo, gdy wczytuje się je z t3d. Po wczytaniu z e3d wciąga je do środka (w sensie znika jakby część pantografu).

118
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Czerwca 2017, 11:30:34 »
Łamanie patyków można sobie przecież wyłączyć. Po co wywalać z exe i cofać się z rozwojem. Odnośnie tego, co @Sawi pisze, to rzeczywiście na samym starcie patyki się łamią. Włączyłem sobie też jakąś siódemkę i tam również patyki się połamały. Przezroczystości działają poprawnie :).

119
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 14 Czerwca 2017, 15:51:22 »
Na tej podstawowej teksturze alfa jest użyta do cyfr, co widać na screenie. Dzięki temu w nocy po zapaleniu oświetlenia, cyfry są podświetlone. Gdyby alfy nie było, cyfry byłyby ciemne i nie dałoby się ich odczytać (tak jest np. na ET21).

120
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 14 Czerwca 2017, 15:40:49 »
Czyli w jaki sposób można by rozwiązać problem podświetlenia tych haslerów? Bo tekstura podstawowa ma alfę (a jej brak spowodowałby, że na sceneriach nocnych ilość przejechanych kilometrów nie byłaby widoczna) i tekstura podświetlenia także.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14