331
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 24 Czerwca 2015, 09:58:03 »
ET41 oraz przepięcia łączeniowe na silnikach trakcyjnych EE541...
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Od dłuższego czasu męczy mnie jakie są różnice w tych lokomotywach. Pomijając że jedna jest ze stajni Bombardiera a druga Siemensa. Wizualnie niemal identyczne. Więc w czym tkwi haczyk?
(Jeżeli był temat to bocznica ale nie mogłem znaleźć podobnego)
Jak plotki głoszą, mechanik któremu wczoraj nie udał się bezpieczny powrót do MNS, jeździł krótko, bo drugi miesiąc. Był bardzo obiecującym maszynistą, podobno rewelacyjne zdawał egzaminy, a teraz będą ujadali przeciwnicy licencjatów.To ja zapytam: jak wyglądają ci mniej obiecujący?
Branża producentów taboru jak i przewoźnicy nie widzą niestety tutaj przyszłości z powodu rażąco niskiej mocy (1 koń niemechaniczny)
Nie rozumiem trochę tego - po 3 tygodniach kursowania zepsuło się Pendolino. No faktycznie klapa, falstart, porażka. Tylko teraz zestawcie to sobie z defektami niezawodnych, ergonomicznych i ogólnie cacy lokomotyw EU07, EP09. Obawiam się, że Pendolino wyjdzie z tej konfrontacji obronną ręką.
Kiedyś miałem na kasecie VHS defiladę parowozów, którą zakończył przejazd i prezentacja własnie TGV. Ponad 10 lat czekaliśmy na tabor podobnej klasy.
Dlatego — moim zdaniem — automat sterujący powinien nie tylko reagować na stan aktualny pojazdu, ale również mieć zaprogramowane parametry trasy, a także z wyprzedzeniem znać stan semaforów...
Lepiej napisałbyś, czy łatwo bez tempomatu utrzymać stałą prędkość na ED74 i jak to się ma do siódemki z 8 pudłami. Oczywiście, jeśli masz taką wiedzę.
Folder dotyczący elfa 22WE: moc maksymalna 2500 kW oraz siła 35,7 kN przy prędkości 160 km/h (co daje 1600 kW). Daleko tam do 3MW.
Lecz czeski tabor ma trzy białe lecz jeżdżą na dwóch.
A chociaż ten na testach był standardowy, czy zmieniali coś w przełożeniu i rozmiarze kół?
Nie dostosowano prędkości, a pośrednio pobieranej mocy do panujących warunków :) Na razie uczą się tym jeździć, a jeszcze inni obsługiwać/serwisować i tak ma być. Bardzo dobra lekcja dla wszystkich :)
PS: Czemu rurka się przetarła? Chyba musiał być jakiś powód.
Czyżby szykował się kolejny przetarg na symulator(y)?
Cześć.
W załączeniu garść zdjęć z tegorocznych targów InnoTrans w Berlinie. Kilka firm prezentowało swoje symulatory-trenażery. Generalnie pod względem grafii MaSzyna jednak nie ma się czego wstydzić :]
Masz może zgrane to wraz z prędkością na wykres? Jakiej aplikacji na telefonie używałeś?
Czy towarowy Traxx na 140 km/h - silniki zawieszone za nos - również ma tam łożyska ślizgowe?
Jaką wartość ustala zadajnik w lokomotywach i zespołach trakcyjnych z silnikami asynchronicznymi?
Jeżeli ktoś z was będzie prowadził ET41 i wjedzie bez problemów na drugi układ niech wie, że jest osobą nieliczną, której się to udało. Maszyniści będą wiedzieli o co chodzi...
Na Sląsku nie widziałem jeszcze aby ET42 miały popych. Byc może to być spowodowane też tym, że brakuję ET41, czasami na Kozienice jeździł ET22. Poza tym tutaj w lubelskim znów nie będzie brutta 4000 t.ZTCW to wiem od dróżnika MK z Katowic-Murcek, że ET42 wiodą prym w utykaniu tam. Oczywiście pierwsze miejsce
No to dziwny manewr, że chcą ET42 bo z autopsji wiem, że mimo mniejszej mocy, ET41 rzadziej utykają od ET42. Może kwestia złego wyważenia?Nie masz racji - ET42 posiada możliwość połączenia wszystkich ośmiu silników trakcyjnych w szereg - to wyjedzie wszędzie.
No to dziwny manewr, że chcą ET42 bo z autopsji wiem, że mimo mniejszej mocy, ET41 rzadziej utykają od ET42. Może kwestia złego wyważenia?
No nie do końca, chodzi o ograniczenie prądu wzbudzenia na pierwszych pozycjach jezdnych, natomiast w czasie jazdy na wyższych pozycjach już ten opór jest niepotrzebny. Dlatego rozwiązanie automatycznie wyłączające ten opór jest lepsze niż ręczne.Nie widzę problemu w tym. Nawet gdyby użyć do włączenia ogrzewania zwykły "hebelek"
Ja myślę, że jest to też kwestia nastawnika — należałoby wtedy przerabiać połowę krzywek.
Czyli chodzi o oszczędność? Na Skodach ZTCP również jest taki myk.
@youBy, mówisz o natężeniu prądu na stykach pomocniczych?
Na 181/182 w symulatorze na pierwszej pozycji załączają nam się styczniki liniowe, ale nie płynie przez nie prąd do trakcyjnych, chyba, że w rzeczywistości jest inaczej.
EU07 z 2200 tonami przyspieszała tak jak na załączniku.