331
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy rekord prędkości polskiego EZT.
« dnia: 02 Września 2015, 21:08:26 »Zakładam, że byłeś na testach i widziałeś. To TGV co przytaczasz to na 3 KV? Mój francuski jest żaden, ale w opisie widzę 29 KV.
Biegłem z czerwoną chorągiewką przed ;) Czytałem to: http://zeus.krb.com.pl/?rekord-predkosci-na-szynach-380-km-h,188 380 km/h, to nie było maksimum możliwości tego składu. Można było jeszcze więcej, ale bano się o sieć i brakło czasu na wzmocnienie przewodu jezdnego przed planowanym oddaniem linii do użytku. Prawda że TGV zrobił to na innym napięciu. Moc podniesiono mu z ok.6,5 MW na 10MW i zmniejszono masę do ok. 300 ton. Impuls 31WE waży ok. 135 ton...Co do Impulsa 45WE, to ZTCW ma jeszcze szybszą przekładnię niż rekordowy 31WE. Prędkość 225 km/h uzyskiwał przynajmniej dwa razy i nie zawsze potrzebne było do tego 100% mocy. Podczas jednego z przejazdów zadajnik mocy ustawiony był na 84%, a moc pobierana np. przy 223 km/h wynosiła niecałe 2770 kW (całkowity pobór z sieci 838A przy napięciu 3304 V). Moc ta wystarczała do przyspieszenia od 222 do 226 w ok. 10 sekund.