Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakol112

Strony: [1]
1
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 18 Czerwca 2023, 01:03:55 »
"West End Girls" na tyłach biedronki.

2
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 06 Września 2019, 19:31:16 »
Symulator Pojazdów Szynowych w pigułce. Ujowy mem znaczy się.

3
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Kwietnia 2019, 18:58:36 »
To może ja powiem jak to u mnie mniej więcej wygląda (dla fiatów i stonek, bo innych nie robiłem). Możesz ewentualnie porównać. Też jest trochę od końca, albo od środka ;)

Liczę sobie moc "na wale" silnika z charakterystyki książkowej mocy w funkcji obrotów, i mnożę przez "gaz", czyli współczynnik regulacji mocy, w przypadku tych loków nastawiany przez regulator Woodwarda tak aby utrzymać znamionowe obroty dla pozycji. Równolegle z innej charakterystyki liczę sobie spalanie - i oczywiście mnożę przez tenżesam "gaz". A dokładniej to chyba korzystałem z charakterystyki spalania w funkcji mocy. Po pomnożeniu obliczonego spalania przez wartość opałową paliwa dostaję całkowitą moc wytworzoną w silniku. Po odjęciu od tego wyliczonej wcześniej mocy "użytecznej"/obciążenia zostaje mi to co nagrzewa silnik i "wchodzi" na układ chłodzenia.

4
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 23 Marca 2019, 18:21:30 »
Buzię widzę w tym cieniu!

5
Screeny / Trailer EN57AKŁ
« dnia: 08 Lutego 2019, 17:28:33 »
Z racji ważnej dla symulatora premiery pierwszego asynchronicznego EZT postanowiłem zrobić trailer EN57AKŁ.
Zapraszam do oglądania i oceny :)


6
Pomoc doraźna / Odp: Sterowanie pociągami w MaSzyna
« dnia: 29 Stycznia 2019, 18:57:55 »
Trzeba miec Swiadectwo Maszynisty i odpowiednie autoryzacje.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Jaki odbiornik wybrać?
« dnia: 29 Listopada 2018, 20:57:43 »
A tak na poważnie to Baofengi są dobre tylko dokupić antenę i wsio. Żadne tam unideny czy motorole. Jak trafisz okazję to również Maxon :)

9
Bocznica / Odp: NIEPODLEGŁA
« dnia: 11 Listopada 2018, 10:56:37 »
Dziękujemy że możemy cieszyć się Gryffinem w MaSzynie! Wielka MaSzyna Niepodległa!

10
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 03 Listopada 2018, 22:42:33 »
Autobusem po Całkowie, trasą Jarkawki dw PKP - Boldy Polna :) PS. Gdyby tak wymodelować jakieś 200m ulicy dało by się dojechać dalej, bo tam też autobus kursuje, który robi jakies 5 km trasy do Pomianek na dworzec kolejowy. I dalej gdzieś tam jeszcze ze 2 km jedzie gdzie nawraca.   
https://youtu.be/IUhPPBltLFk

11
Pociąg regionalny do Janiszewa.

12
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 21:39:59 »
I zatem przyspieszenie. A siła pociągowa to przyspieszenie.

13
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 21:38:56 »
Regulator Woodward'a odpowiednio dawkuje paliwo do cylindrów silnika spalinowego zgodnie ze stopniem wzbudzania prądnicy głównej tak, że zachowana jest równowaga pomiędzy obrotami i mocą silnika spalinowego i prądnicy głównej.

Po dojściu kołem nastawnika jazdy do ostatniej 11 pozycji możliwe jest zbocznikowanie uzwojeń silników trakcyjnych. Bocznikowanie polega na wyłączeniu z obwodu głównego części uzwojenia stojanów w wyniku czego następuje zmniejszenie strumienia magnetycznego uzwojeń stojanów silników trakcyjnych przez co zwiększa się prędkość obrotowa wirników silników trakcyjnych.

14
Tabor kolejowy / Odp: Utrzymanie mocy i efekty bocznikowania w spal-ele
« dnia: 08 Października 2018, 21:34:05 »
Regulator Woodwarda nic nie dławi, tylko podaje większa dawkę wtedy kiedy jest zapotrzebowanie na moc żeby utrzymać stałe obroty silnika spalinowego. W SM 42 jest to znamienne kiedy na danej pozycji podjeżdżasz pod wzniesienie. Silnik kopci , głośniej pracuje i turbina inaczej gwiżdże aby utrzymać stałe obroty silnika. W innych dieslach też. Po to jest ten regulator.

15
No nareszcie, odpoczynek na szopie po siłowaniu się ze składem węglarek z drewnem.

16
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 26 Kwietnia 2018, 07:13:40 »
Siódemki też się liczą ? :p

17
w dzisiejszym uaktualnieniu Symulatora Zamykania Drzwi Wagonow:

- zaimplementowana obsluga drzwi automatycznych (AutomaticCtrl)  Drzwi tego typu zamykaja sie po przekroczeniu przez pojazd predkosci 5 km/h lub, opcjonalnie, po uplywie okreslonego czasu od zakonczenia wsiadania/wysiadania; czas do zamkniecia definiowany jest parametrem DoorStayOpen w pliku .fiz

- w ramach koncertu zyczen, efekt wezykowania dla danego pojazdu moze byc wywolywane losowo; prawdopodobienstwo definiowane jest w sekcji W opcjonalnych parametrow podawanych dla danego pojazdu w pliku .scn w formacie Hxx (gdzie x to szansa ze dany pojazd bedzie wezykowac, w przedziale 0-100) Np wpis
node -1 0 EN57-1542ra dynamic PKP\EN57_V1 EN57-1542RA 6BAII 0 headdriver 55.WH35 0 enddynamic
okresla 35% prawdopodobienstwo wezykowania EN57-1542ra w scenariuszu.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Grudnia 2017, 18:49:07 »
A tutaj taki na szybko jeden:


19
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury SU46.
« dnia: 22 Grudnia 2017, 01:13:05 »
Maszynownia już prawie pokolorowana stoi. Teraz tylko ruchome elementy znaleźć i podopasowywać...

20
"Wyjazd będzie zaraz jak Włókniarz przejedzie." Czyli pasjonujące pół godziny pod semaforem.

21
Publikacje / ST43-189
« dnia: 14 Sierpnia 2017, 12:01:33 »
Przedstawiam teksturę lokomotywy ST43-189 w zielonym malowaniu PKP Cargo.

Autor tekstury: DieselPower
Autor zdjęć: Bumer




Wersja TGA dla deweloperów:
http://eu07.pl/userfiles/24710/ST43-189_TGA.7z

Dodane do repozytorium. bc2e15e02b8749e3c3c38dd3e29bd72127bbbb8a @Stele

22
Trochę tutaj spamuje, ale zainspirowany zdjęciem w tle na WRP naszło mnie na taki oto skład. Osobowy w relacji Wiliś - Janiszew.

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Sierpnia 2017, 18:38:00 »
Rzucały cień, ale bez shadera efekt był tragiczny, więc zostały świadomie wyłączone. Na shaderze będą rzucać.

25
SU45-079 z zaszynobusem relacji Macierzewo-Wiliś-Paszki Wielkie zatrzymujący się na każdej stacji i przystanku. W tle SP42-260 ze składem desek dla Paszek, Chrościeli i, Macierzewa...

26
Inne niekolejowe / Z okazji Dnia Administratora :-)
« dnia: 28 Lipca 2017, 09:43:21 »
W dniu dzisiejszym obchodzony jest Dzień Administratora więc z tej okazji w imieniu całego forum życzę @Stele @REWIZOR @AtapiCI @iwan @macius5991 @nbmx @Quark-t @ShaXbee @Winger wszystkiego dobrego, wytrwałości w prowadzeniu naszej społeczności, codziennej pogody ducha, szczęścia w życiu prywatnym i aby bany były jak najrzadziej rozdawane :-)
Pozdrawiam.

27
Bieżące Symulatorowe / Odp: Widoczność semaforów
« dnia: 25 Lipca 2017, 18:34:46 »
Nie wymagajcie od grafiki komputerowej imitujacej kolej efektow specjalnych. Na moje oko zastosowane od zawsze rozwiazane zoptymalizowane poprzez zwiekszenie zasiegu renderowania (nie pamietam tylko, czy teraz freespotlight swieci sie niezaleznie od rodzica swoim zasiegiem, czy tez maxdist rodzica nadpisuje spotlight) jest wystarczajace i nie ma potrzeby na sile tego zmieniac. Zwlaszcza, jezeli zdania sa podzielone nawet wsrod osob jezdzacych na codzien.

28
Bieżące Symulatorowe / Odp: Widoczność semaforów
« dnia: 25 Lipca 2017, 00:13:12 »
Przecież to jest określone z jakiej odległości powinien być rozróżniany sygnał semafora.  Wjazdowy na liniach magistralnych i pierwszorzędnych – co najmniej 400 m przy prędkościach do 120 km/h i co najmniej 10*v/3 [m] przy prędkościach większych od 120 km/h. Wyjazdowych i drogowskazowych przy torach głównych zasadniczych i głównych dodatkowych, po których odbywają się przebiegi bez zatrzymania oraz semaforów dostępowych obsługiwanych i samoczynnych 10*v/4 [m], jednak nie mniej niż 200 m. Dla tarcz ostrzegawczych 10*v/4 [m], jednak nie mniej niż 200 m. Dla linii drugorzędnych, lokalnych te odległości mogą być mniejsze. Jak sygnał nie jest widoczny z odpowiedniej odległości stosuje się semafory powtarzające, wskaźniki W11.

29
Bieżące Symulatorowe / Odp: Widoczność semaforów
« dnia: 21 Lipca 2017, 17:40:53 »
No dobrze, ale monitor to nie jest oko, i odzwierciedla rzeczywistosc bardziej jak zdjecie wlasnie. Jesli ktos ma sensowny, wykonalny pomysl jak przeskoczyc fizyczny limit tego, jak dobrze rzuca sie w oczy element wielkosci dwoch pikseli na krzyz na obrazie ktory tych pikseli moze miec pare milionow (inny niz "oszukiwanie" powiekszaniem elementu 10-20 razy) to ja to bardzo chetnie zastosuje, ale sam dosc inteligentny zeby cos takiego wymyslec niestety nie jestem.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Czas jazdy skrócony?
« dnia: 12 Lipca 2017, 22:32:12 »
Rozkłady jazdy tworzone są w taki sposób, aby dać maszyniście mały zapas. Stosując "normalną" jazdę, tzn. niezbyt szybkie rozruchy i hamowanie z wykorzystaniem pełnej drogi hamowania powinniśmy mieścić się w standardowym czasie jazdy. W przypadku opóźnienia lub na żądanie dyżurnego ruchu stosujemy skrócony czas jazdy, czyli jazda "pod kreskę", stosujemy dynamiczny rozruch i hamujemy np. z połowy drogi hamowania (jeżeli nie stwarza to zagrożenia przejechania semafora lub wskaźnika) używając większego ciśnienia w cylindrach hamulcowych.

Strony: [1]