Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - jakol112

Strony: [1] 2
1
Inne niekolejowe / Blue screen po instalacji sterowników karty
« dnia: 21 Listopada 2018, 12:37:26 »
Cześć.
Zmieniłem grafikę z ATI na NVidię, zainstalowałem sterowniki i po resecie, podczas ładowania systemu moim oczom ukazały się artefakty a po sekundzie BSOD i reset.
Karta to GF GTX460
System Windows 7 x64
Zasilacz 600W Spire
Dodam, że na drugim komputerze po włożeniu tej karty i instalacji sterowników dzieje się dokładnie to samo a system wstaje w trybie awaryjnym. Jaka może być przyczyna?

2
Poszukuję, chcę zrobić / Materiały 6Dl
« dnia: 01 Czerwca 2018, 09:10:52 »
Czołem
Poszukuję wszelkich zdjęć 6Dl/SU4210 nadających się na materiał do modelowania (zdjęcia prostopadle z boku, z przodu itp.). Chętnie przyjmę również zdjęcia na tekstury zewnętrzne i wewnętrzne i dokładne zdjęcia poglądowe kabiny (umiejscowienie wszelkich manipulatorów). Przyda się również opis umiejscowienia podstawowych aparatów typu wyłącznik baterii. Mile widziane materiały dźwiękowe/filmy.

3
 Witam,
jak pewnie wszyscy wiedzą w exe mamy ficzer umożliwiający rozdzielenie dźwięków różnych elementów kabin za pośrednictwem których sterujemy obwodami lokomotyw i zespołów trakcyjnych. Dodawanie wpisów w mmd wszystkich pojazdów byłoby żmudne i zastanawia mnie czy nie ma możliwości napisania narzędzia, które wyszukiwałoby wpis w mmd odpowiadający za funkcje sterowane odpowiednim manipulatoem (zależnie czy bt czy sw) np za załączanie WS:
Cytuj
main_on_bt:
kopiuje
Cytuj
przycisk-szybki-on  mov -0.005 0 0.2
wstawia przed nim " {' i na końcu linijki dopisywałby żądane dźwięki a wpis kończy "}" np:
Cytuj
{ przycisk-szybki-on  mov -0.005 0 0.2 soundinc: N1_1.wav, sounddec: N1_0.wav }
Na programowaniu nie znam się i pytam naszych fachowców. Co o tym myślicie? Gra warta świeczki?

4
Pomoc doraźna / exe używa 100% zasobów karty graficznej
« dnia: 01 Sierpnia 2017, 21:06:41 »
 Cześć,
ostatnio wymieniłem kartę na coś lepszego niż 256 DDR2 ale wciąż dosyć starego - Geforce GTX260. Jak w temacie symek ciągle pobiera 100% zasobów karty, przez co po minucie pracy exe mam na GPU >85 stopni. Dodam, że w dosyć wymagającej zasobów Armie 2 temperatury nie przekraczają 80 stopni. Coś zaradzę?

P.S. na TD mam ponad 200 FPS natomiast na sceneriach około 60/70. Ciągle użycie 100% zasobów.

5
Na warsztacie / Udźwiękowienie przełączników w kabinach
« dnia: 15 Lipca 2017, 14:09:06 »
Pobawiłem się z moimi dźwiękami przycisków itp. Krótko mówiąc : Brawo @tmj!



Tu można zobaczyć u siebie. Dźwięki nie są najlepsze ale jako "demonstrator technologii" się nadają.
http://eu07.pl/userfiles/21101/priv-303e_sound.7z

6
Publikacje / Kabina Lowpoly do lokomotyw serii 6dg
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 17:51:38 »
 Witam,
przedstawiam pierwszy dodatek mojego autorstwa - jest to lowpoly do 6dg. Za pomoc w przygotowaniu dodatku dziękuję naszym deweloperom. Wszystko wykonałem przy pomocy filmów autorstwa @Stele. W kabinie siedzi Pan maszynista, który zależnie od kierunku jazdy zmienia pulpit.
 Dodatek instaluje się za pomocą skryptu Rainsted. Dla tych co nie wiedzą co i jak polecam film autorstwa Szoguna





TGA:
http://eu07.pl/userfiles/21101/6dg_lowpoly_tga.7z

Dodane do repozytorium, rev. 1710. - @Maciej

7
Na warsztacie / Maszyniści w każdej kabinie lowpoly
« dnia: 11 Kwietnia 2017, 15:27:19 »
 Witam,
zacząłem wprowadzać do każdego pojazdu posiadającego wnętrze lowpoly mechaników zmieniających kabinę zależnie od kierunku jazdy pojazdu. Gotowe mam obecnie 303e i 6dg. Wykorzystuje repainty cadnavovych ludzików i poradnik @Stele. W załączniku owoc prac nad 303e. Proszę o ocenę pracy, podpowiedzi, uwagi ale i repainty ludzików (o ile takowe ktoś ma) bo nie łatwo wymyślić coś nowego a klepanie na jedno kopyto to nie to.

Figurki są widoczne wyłącznie w modelu wnętrza widocznym z zewnątrz!

http://eu07.pl/userfiles/21101/priv-mechy.7z

8
Bocznica / test-6dg lowpoly 6.7z
« dnia: 07 Kwietnia 2017, 18:28:29 »
Bocznicę proszę.

9
Bocznica / test-6dg lowpoly 1.7z
« dnia: 21 Lutego 2017, 11:26:43 »
Minimalny czas testów do dnia 2017-02-28 11:21.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2017-03-07 11:21.

Poprawiona wersja. Poprawione zostało:
 -Rozdzielczość i mapowanie tekstury (1024x1024, elementy zdublowane są mapowane jak jeden element), chyba nie straciliśmy znacząco na jakości - to ma być lowpoly :)
 -Zauważyłem, że prowadnice rolet wychodzą poza obrys kabiny - przebijałyby szyby, poprawiłem je
 -Między meshem lowpoly a meshem pudła, z przodu i z tyłu zauważyłem sporą szparę, dodałem półeczki na których opierają się prowadnice rolet, zakrywają szczeliny. Mesh LP został również przesunięty delikatnie w tył - leżał nierówno.
 -Podciągnąłem w dół krawędzie bocznych okien, lekko zdeformowało to wyświetlaną teksturę ale poprawiłem to na samej teksturze naciągając w dół czarne obramowanie okien.
 Niestety nie udało mi się poprawić okien (sporo bawiłem się gumką ale albo ucinało do pełnej przezroczystości albo szyby były nieprzezroczyste. @Fuji8 miał coś dłubać ale może zna ktoś przyczynę takiego stanu rzeczy? W tej paczce są okna przybrudzone gumkowane na 60% krycia. Może tylko u mnie nie działa?


Plik o rozmiarze 12019676 bajtów:
http://eu07.pl/userfiles/21101/test-6dg_lowpoly_1.7z

   Date      Time    Attr         Size   Compressed  Name
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
2017-02-17 15:13:22 ....A         3477     12019398  6dg.mmd
2017-02-21 10:49:21 ....A       329802               lowpoly.t3d
2017-02-21 08:45:00 ....A     12179937               6dg-101.tga
2017-02-20 15:24:07 ....A     16777260               6dg-1204.tga
2017-02-20 15:12:33 ....A     16777260               6dg-33.tga
2017-02-21 11:17:56 ....A      2633193               lowpoly.tga
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
                              48700929     12019398  6 files, 0 folders


Wiadomość wygenerowana automatycznie[/s]

Proszę o bocznicę albo usuniecie, nie wiem czemu założył się nowy wątek.

10
Poszukuję, chcę zrobić / Pomoc przy LowPoly 6dg.
« dnia: 14 Lutego 2017, 16:40:48 »
Witam,
 Jakiś czas temu rozpocząłem pracę nad LP do 6dg. Rozpocząłem i nie mogę skończyć. Mój max nie chce poprawnie wypalić tekstur a i sam model LP chyba jest trochę do poprawy (weldowanie, poprawienie siatki, był to mój pierwszy model ale wyszło okej). Wszystko co istotne jest wymodelowane. Szukam kogoś, kto podjąłby się dokończenia projektu.
http://eu07.pl/userfiles/21101/priv-6dgLP.rar   
Screeny poniżej nie przedstawiają faktycznego wyglądu modelu, gdyż jest on bogatszy o pewne detale.

11
Pomoc doraźna / Wysyp na sceneriach nocnych
« dnia: 17 Listopada 2016, 18:16:43 »
Jak w temacie mam problem ze sceneriami nocnymi - po wczytaniu wszystkiego, w momencie gdy powinienem ujrzeć kabinę lokomotywy wyświetla błąd "eu07.exe przestał działać...". Konfiguracja to:
Intel Celeron E3300 2,63GHz
NVidia GeForce 9400GT

Załączam log

P.S. Po uruchomieniu z innym niebem nocnym część obiektów oświetlona jest nocnie a część jak w dzień.


Problem rozwiązany. Wyłączyłem VBO i synchronizację z częstotliwością monitora. Bocznica.

12
Pomoc doraźna / Ciężki symek - procesor nie wyrabia
« dnia: 22 Września 2016, 07:53:24 »
 Witam,
Od pewnego czasu symulator na moim komputerze chodzi jakby chciał a nie mógł. Mianowicie co kilka sekund przycina sam ruch pojazdu przy czym płynność pozostaje zachowana. Przy sprawdzeniu wykorzystania procesora menedżer Windows pokazuje 95÷100%. Dla porównania przy ETS 2 jest to około 78%. Procesor to dwurdzeniowy Intel Celeron E3300 z zegarem 2,5GHz. Jakieś rady?

13
Inne niekolejowe / Pilne! Sterowanie tyrystorem.
« dnia: 12 Czerwca 2016, 18:06:17 »
 Witam. Mam problem z obwodem sterowania tyrystorem a mianowicie nie wyłącza się. Przyczyną tego jest brak zmiany polaryzacji na okładzinach kondensatora. Układ działa tak, że po załączeniu Tp ładuje się Ck. Załączam Tg i silnik pracuje a Ck powinien zmienić swoją polaryzację. Cewka ma 14 zwojów, kondensator 10uF. Nie wiem na 100% czy dobrze obliczyłem cewkę...

14
Bocznica / Odp: test-4e 1 lowpolyinterior.7z
« dnia: 22 Maja 2016, 22:33:21 »
Bocznica.

15
Tabor kolejowy / Przekaźnik nadmiarowy przetwornicy - film
« dnia: 22 Maja 2016, 21:39:10 »
Czołem!
 Jakiś czas temu natknąłem się na film naszego kolegi, w którym pokazuje on działanie przekaźnika nadmiarowgo przetwornicy na siódemce. Zastanawia mnie dlaczego po zadziałaniu przekaźnika, rozłączeniu hebelka przetwornicy i odbloku, gdy hebelek sprężarki jest w pozycji załączony, sprężarka na moment rusza.
Link do filmu https://youtu.be/u1nWGdV69FM
Chodzi o moment od 0:19.
Z góry dzękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

16
Bieżące kolejowe / EZT do identyfikacji
« dnia: 08 Lipca 2015, 22:12:59 »
Witam.
 Na stacji Olsztyn Główny stoi nieznany mi EZT, prawdopodonnie na testach (fotele zafoliowane, w środku szpece z komputerami), jednostka nie jest oznaczona, ma 9 członów, 2 patyki, wózki między członami, tylko w jednym miejscu konwencjonalnie. Prosze o pomoc w identyfikacji.

P.S. przepraszam za zdjęcia, robione telefonem.

17
Symulator / Dźwięki przełączników Z oraz przycisków N
« dnia: 07 Kwietnia 2015, 11:04:25 »
Witam!
 Jak łatwo zauważyć dźwięki hebelków i przycisków są mocno niedopracowane i nierealistyczne. Przyciski nie mają dźwięku albo mają dźwięk hebelków, które i tak brzmią jakby ktoś nagrał trafienie przełącznikiem w ścianę (nie mówię tu o nowej SU45). Czy istnieje możliwość przypisania innego dźwięku dla przycisków i innego dla hebelków?

18
Pomoc doraźna / Zmiana modelu kabiny
« dnia: 11 Grudnia 2013, 13:14:12 »
Cześć!
 Mam pewien problem, a mianowicie chciałbym zmienić kabinę konkretnej lokomotywy (kabina z EP07 nie bardzo mi pasuje do EU07-166). Kombinowałem ale nie mogę sobie poradzić, a na forum odpowiedzi nie znalazłem. Mam model nowej kabiny wraz z teksturami, oddzielną fizykę (kabina ta musi mieć inną niż oryginalna), *.mmd też już gotowe. Nie wiem jak mam złożyć to do kupy.
 Czy muszę w tym celu edytować textures.txt?
 Proszę o szybką odpowiedź.
Pozdrawiam!

19
Bocznica / Odp: Dwa komputery, jeden modem
« dnia: 20 Sierpnia 2013, 13:45:40 »
Nie><wiele mi to mówi. Możesz mi wyjaśnić, co to jest?

Niewiele piszemy razem. Poza tym poszukaj w googlach. Bocznica.
adsim

20
Inne niekolejowe / Dwa komputery, jeden modem
« dnia: 20 Sierpnia 2013, 13:38:45 »
Czołem!_Kupiłem drugi komputer i mam dylemat w związku z podłączeniem go do internetu. Pierwszy jest podłączony do sieci przez modem THOMSON BROADBAND._Zastanawia mnie, czy jest możliwość fizycznego rozdzielenia kabla Ethernet (tego z modemu do komputera) za pomocą rozdzielacza na dwa przewody i podłączenie po jednym do obu urządzeń? Czy może jest to niemożliwe i muszę kupywać router sieci bezprzewodowej?_Z góry dziękuję za pomoc!

Do moderatora: Czy styl posta jest w porządku?

Nie, na tym forum piszemy poziomo. Zaczynanie każdego zdania od nowej linii jest bez sensu w tym przypadku.
adsim

21
Bocznica / Kamera laguje
« dnia: 20 Czerwca 2013, 19:00:14 »
Cześć.
Mam problem z kamerą. Cała symulacja chodzi płynnie ale kamera ma lagi| przeskakuje. Nie mogę jej precyzyjnie ustawić, to bardzo denerwujące.
Proszę o pomoc.

Reg. zakazy 10.
Dodatkowo: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3022.0.html
Bocznica.
Benek

22
Symulator / Tekstura *.gif
« dnia: 14 Czerwca 2013, 16:18:28 »
Witam!
Mam pewne pytanie. Czy da się nałożyć na model teksturę z rozszerzeniem .gif? Chodzi mi konkretnie o dodanie spalin nad dieslami. Czy możliwe jest również pojawianie się części modelu |tu dym| po włączeniu jakiejś funkcji |zapłon|?

Pozdrawiam!

P.S. Do admina- Przepraszam, że zadaję tyle pytań, ale te zagadnienia mnie bardzo ciekawią i szukam odpowiedzi na forum.

23
Symulator / Załadunek wagonów
« dnia: 24 Maja 2013, 18:59:36 »
Witam!
Niedawno nauczyłem się ładować wagony w Rainsted i myślę, że ktoś też ma z tym problemy.

Każdy chyba powinien umieć zmienić skład w scenerii więc przejdę do załadunku wagonu towarowego, w tym wypadku platformy EAMS 401ZL.
Zaczynamy:
1. wpisujemy tonaż ładunku (u mnie to 0)
2. wybieramy jego rodzaj- screen
Poradnik myslę, że prosty ale pomocny. Napisałem najbardziej łopatlogicznie jak mogłem.
Pozdrawiam!

Regulamin, obowiązki, pkt 2. Proszę usunąć białe pola ze screenów.
adsim

24
Bocznica / Sprzęt/ samochody w waszych OSP/PSP
« dnia: 17 Maja 2013, 17:50:22 »
Czołem!

Jestem ciekawy w jakie samochody są wyposażone OSP/JRG w waszych okolicach.

U mnie:
JRG2 Olsztyn

SCRt- Volvo
GBA- MAN
GCBA- MAN
SH- MAN
SRChem- RENAULT Midliner
SLOp- NISSAN PICKUP
SLRChem- MB Sprinter
Separator- OLSEP

OSP Barczewo

GBA- Star 266 BoCar
GBARt- MB Atego 1326
GLBAM- MB 608D
SRw- Mitsubishi Pajero
SLOp- Golf III
GCBA- Jelcz
2 łodzie rat. wodnego
Kamera termowizyjna

Reg. zakazy 10, obowiązki 16.
Załóż sobie konto na forum straży pożarnej i tam pisz. To jest forum dotyczące symulatora kolejowego.
Gdy każdy tak zacznie tworzyć wątki o strażakach, rolnikach i rybach, to do niczego dobrego to nie doprowadzi.
Benek


25
Symulator / Cienie? Czy to możliwe?
« dnia: 11 Maja 2013, 14:55:16 »
Witam!
 Moje pytanie brzmi następująco: Czy na obecnym etapie rozwoju symulatora/exe możlie jest wyrenderowanie cieni lub czy możliwe będzie to wogóle w MaSzynie kiedykolwiek. WIEM, że obciąża to grafę, ale jazda byłaby realistyczniejsza "wizualnie".

Pozdrawiam!



26
Bocznica / Wydzielone z: BR285
« dnia: 10 Czerwca 2012, 09:57:04 »
Wielkie, wielkie dzięki. Już tylko dokończyć model i kabinę. Kuuuuupa czasu do ukończenia loka. Niestety nie znam się na tworzeniu kabin, więc potrzebuję jakiegoś twardziela do pomocy.

To kabina przekonwertowana z Rigs of rods. Nie wiem czy się nada ale to zawsze coś.

PILNIE potrzebuje kogoś kto podejmie się zadania stworzenia kabiny. Nie znam sie na tym. Sam próbowałem ale efekt to pudełko po butach, więc...

Bocznica.
Rozi

27
Bocznica / stonka- klejnot nilu
« dnia: 25 Kwietnia 2012, 09:59:39 »
W filmie "Klejnot nilu" jest scena na stacji kolejowej, na którą wjeżdża SM42! Filn amerykański- stonka polska. Co prawda lampy są zmienione ale da się dostrzec logo FABLOKu. Czy to naprawde stonka?

Wystarczy w wyszukiwarkę wpisać "Klejnot nilu" i od razu wyskakują Ci 2 wątki odpowiadające na twoje pytanie.
Następnym razem użyj wyszukiwarki.
Bocznica.
Rozi

28
Symulator / BR285
« dnia: 16 Kwietnia 2012, 19:24:52 »
Witam!
Niedawno na bocznicę w Olsztynie zajechała BR285. Chciałbym się zapytać czy istnieje możliwość napisania *.chk dla tego loka (czy exe obsłuży fizyke) i czy pudło różni się czymś więcej niż tylko dachem nad maszynownią od E186. Jeśli ktoś ma zdjęcia na tekstury, tej lokomotywy, najlepiej z Lotosu proszę o pisanie.

Z góry dzięki!!!

29
Bocznica / Wydzielone z: Parowozy
« dnia: 22 Marca 2012, 15:27:04 »
Może coś pokombinuje i uda się z tą fizyką.

Wiadomość nic nie wnosi do tematu.
Quark-t

30
Tabor kolejowy / Parowozy
« dnia: 20 Marca 2012, 15:30:59 »
Nie mogłem wytrzymać. W Rainsted w zakładce Tabor do edycji składu jest pusta kategoria Parowozy. Do rzeczy. Co myślicie o stworzeniu jakiegoś ,nawet zupełnie fikcyjnego, parowozu do symka. Wiem, że mogą być problemy z dźwiękami itp. ale od czego jest wujek Google.
Piszcie co myślicie.

Strony: [1] 2