Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 275854 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 339
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2220 dnia: 17 Kwietnia 2019, 00:10:36 »
Powrócę do sprawy temperatur silnika w spal-elek:
1) Na biegu jałowym, po odpaleniu zimnego loka, temperatura silnika dalej spada.
2) Pewnie ma to taki związek, że nawet pełne obroty na postoju nie grzeją silnika, a wręcz przeciwnie.
3) Ogólnie silnik można zagrzać tylko na obrotach i ustawionym nastawniku kierunkowym.

Do testów polecam SM42, aktualna wersja po modyfikacjach temperaturowych na repo.

PS. Przed moimi modyfikacjami zachowania bardzo podobne, np. max. temperatura na postoju przy 1000 ob/min to 47 st. C.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2907
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2221 dnia: 17 Kwietnia 2019, 00:53:11 »
Obawiam sie ze tak to po prostu dziala -- ilosc wytwarzanego ciepla jest proporcjonalna do obliczonej chwilowej mocy silnika, a ta jest na minimalnym poziomie w sytuacji gdy silnik tylko kreci sie w kolko. Przy obecnych parametrach nawet pasywna wymiana silnik->woda->chlodnica->powietrze jest wydajniejsza niz wzrost temperatury w sytuacji gdy silnik nie robi praktycznie nic... z tym ze tutaj powstaje kwestia czy nie jest to zachowanie prawidlowe, tzn czy w rzeczywistosci stonka stojaca sobie na biegu jalowym, nawet na wyzszych obrotach, kiedykolwiek sama z siebie sie zagotuje lub chocby nagrzeje do jakiejs wyzszej temperatury?

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 324
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 49
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2222 dnia: 17 Kwietnia 2019, 08:21:35 »
Ciekawe - wygląda na to, że w Trainz mi to dobrze działa przypadkiem - albo też, inaczej mówiąc, jakoś to się nie chce na Maszynę przenieść. Moja stonka w Trainz na postoju się powolutku nagrzeje do jakiejś tam temperatury roboczej. Przy typowej jeździe pociągowej nie powinna się zagotować. Natomiast zagotuje się, jeśli w nieco cieplejszy dzień będziemy jechać na pełnej mocy z niską prędkością (w stylu długi stromy podjazd z ciężkim składem) i nie włączymy wentylatora z wyprzedzeniem. Testowane z rzeźnią Lębork-Łeba przy podjeździe do Garczegorza - wynik w symulacji zgadza się z anegdotami ;)

Dziwne, że w Maszynie te same parametry dają zupełnie różne wyniki. Może to kwestia innej fizyki samego silnika spalinowego? Bo chyba ode mnie braliście chłodzenie, ale silnik jest inaczej liczony? W takim wypadku nie zdziwiłbym się, jak nie pasuje.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2019, 08:22:50 wysłana przez adamst »

Offline firleju

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1580
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 116
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2223 dnia: 17 Kwietnia 2019, 09:11:25 »
@tmj, no ale mamy chyba zasymulowane działanie termostatu? Silnik na biegu jałowym powinien osiągnąć temperaturę pracy tylko mu to dużo czasu zajmie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2907
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2224 dnia: 17 Kwietnia 2019, 15:36:21 »
Może to kwestia innej fizyki samego silnika spalinowego? Bo chyba ode mnie braliście chłodzenie, ale silnik jest inaczej liczony? W takim wypadku nie zdziwiłbym się, jak nie pasuje.
Dokladnie, tez podejrzewam ze roznica zwiazana jest z tym wlasnie elementem. Niestety, nie znam sie na tym w ogole a moc silnika jest dla szamynowych spal-ele liczona niejako od konca (bo wszystko jest siudemkom) wiec nic tutaj nie rusze, bo to by bylo jak slepy slon przeprowadzajacy operacje na otwartym sercu w skladzie z porcelana.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 324
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 49
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2225 dnia: 17 Kwietnia 2019, 18:58:36 »
To może ja powiem jak to u mnie mniej więcej wygląda (dla fiatów i stonek, bo innych nie robiłem). Możesz ewentualnie porównać. Też jest trochę od końca, albo od środka ;)

Liczę sobie moc "na wale" silnika z charakterystyki książkowej mocy w funkcji obrotów, i mnożę przez "gaz", czyli współczynnik regulacji mocy, w przypadku tych loków nastawiany przez regulator Woodwarda tak aby utrzymać znamionowe obroty dla pozycji. Równolegle z innej charakterystyki liczę sobie spalanie - i oczywiście mnożę przez tenżesam "gaz". A dokładniej to chyba korzystałem z charakterystyki spalania w funkcji mocy. Po pomnożeniu obliczonego spalania przez wartość opałową paliwa dostaję całkowitą moc wytworzoną w silniku. Po odjęciu od tego wyliczonej wcześniej mocy "użytecznej"/obciążenia zostaje mi to co nagrzewa silnik i "wchodzi" na układ chłodzenia.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2907
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2226 dnia: 19 Kwietnia 2019, 20:40:05 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ekran elfa nie powinien pokazywac sily trakcyjnej w sytuacji gdy sklad stoi zahamowany

- poprawka, ai powinna zachowywac sie mniej po polsku na przejazdach. Uwaga: poprawka wiaze sie ze zmiana w procedurze skanowania trasy, dlatego prosze zwrocic uwage czy nie wystapia niepozadane efekty uboczne, w postaci eventow pojawiajacych sie w tabelce skanowania wiecej niz raz w sytuacji gdy trasa pojazdu nie zapetla sie

- eksperymentalnie, kalkulacja oporow powietrza uwzglednia redukcje oporu przez pojazd poprzedzajacy

- w ramach koncertu zyczen, poziom glosnosci komunikatow radiowych moze byc modyfikowany parametrem w pliku .ini sound.volume.radio X gdzie X to liczba w zakresie 0.0-1.0 bedaca mnoznikiem glosnosci bazowej

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 339
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2227 dnia: 20 Kwietnia 2019, 00:03:40 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, kalkulacja oporow powietrza uwzglednia redukcje oporu przez pojazd poprzedzajacy
Jeżeli mogę zapytać, jak ten temat wygląda z różnymi typami wagonow. Np mamy weglarke, a za nim kryty, wyższy. Duzo opór idzie na roznice wysokości wagonow branych z fiz?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Et mortuus est super mortuo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2228 dnia: 20 Kwietnia 2019, 04:10:02 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:
- eksperymentalnie, kalkulacja oporow powietrza uwzglednia redukcje oporu przez pojazd poprzedzajacy

- w ramach koncertu zyczen, poziom glosnosci komunikatow radiowych moze byc modyfikowany parametrem w pliku .ini sound.volume.radio X gdzie X to liczba w zakresie 0.0-1.0 bedaca mnoznikiem glosnosci bazowej
Ja w kwestii formalnej. O jaki plik .ini chodzi bo nie widzę po dacie aby coś się zmieniło we wpisach?
Chodzi o ten wpis?
Cytuj
sound.volume 1.5 // globalna głośność dźwięków
Chce ciszej to jaką cyfrę wpisać?
Oczywiście jeżeli o ten wpis chodzi. wyżej wspomniano o wpisie sound.volume.radio, którego nigdzie w plikach .ini nie widzę.
« Ostatnia zmiana: 20 Kwietnia 2019, 04:22:19 wysłana przez EU40 »
Ongoing custodia circumdant

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5696
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2229 dnia: 20 Kwietnia 2019, 06:41:58 »
Wpis sound.volume.radio musisz dodać sobie we własnym zakresie do eu07.ini.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Et mortuus est super mortuo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2230 dnia: 20 Kwietnia 2019, 06:46:08 »
Dziękuję @youby. Tak jak niegdyś pisałem. Nie zawsze instrukcja obsługi jest prosta jak karteczka z meblami w IKEA. :)
Ongoing custodia circumdant

Offline Wiggle

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 399
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2231 dnia: 20 Kwietnia 2019, 10:56:55 »
A da radę do tego podpiąć klawisze albo przełącznik w radiotelefonach?
"Standardowa edukacja zapewni Ci przeżycie. Samokształcenie - fortunę." - Jim Rohn

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 515
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2232 dnia: 20 Kwietnia 2019, 11:56:14 »
Właśnie, jeśli dałoby zrobić przyciski głośniej/ciszej na manipulatorze radiotelefonu to byłoby wygodniej.
https://www.youtube.com/channel/UCw1v6CajLi0qa0PH3zpB3dA "Odpowiadam za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś"

Mój sprzęt: Lenovo Y50-70 Intel Core i7 4710HQ 3,5GHz, Nvidia GeForce 860M 4GB VRAM,8GB RAMDysk SSD 480GB GoodRAM,Windows 10 Home 64 bit

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2907
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2233 dnia: 20 Kwietnia 2019, 14:33:41 »
Wszystko sie da tylko ktos musi zrobic ;v

Offline jochand

  • Wiadomości: 815
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2234 dnia: 21 Kwietnia 2019, 12:56:00 »
Na tym ostatnim exe 419 nie przewija sie rozklad jazdy pod F2. PC dopiero co sciagnieta. Moglby ktos to sprawdzic?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3642
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2235 dnia: 21 Kwietnia 2019, 13:57:58 »
Napisz jaka sceneria.

Offline jochand

  • Wiadomości: 815
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2236 dnia: 21 Kwietnia 2019, 15:12:43 »
Linia 61 osobowy 1. Sprawdze jeszcze na innych scn.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2907
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2237 dnia: 21 Kwietnia 2019, 15:47:40 »
Wsiadlem sobie do EN57-1051 na tej trasie ale obawiam sie ze "u mnie dziala", rozklad odhacza obsluzone stacje normalnie.

Offline Marconi

  • Wiadomości: 267
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2238 dnia: 28 Kwietnia 2019, 20:31:04 »
Nie wyświetla się tekstura drewna i łańcucha w pliku lumber.e3d i tekstura pasów mocujących w pliku planks.e3d w wagonach eams oraz tekstura drewna w pliku lumber.e3d w wagonach eaos. Po wpisaniu pełnej ścieżki dostępu do tekstur, wyświetlają się one prawidłowo.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2019, 09:23:10 wysłana przez Marconi »
Pozdrawiam.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2907
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2239 dnia: 01 Maja 2019, 03:40:43 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, tekstury modeli ladunkow umieszczone w katalogu pojazdu nie powinny sie juz gubic

- poprawka, skrypty pythona powinny otrzymywac informacje o pozycji nastawnikow z pojazdu kontrolowanego zamiast obsadzonego

- dobra zmiana, przygotowana przez youBy modyfikacja hamowania ED w bydgoskich produktach pociagopodobnych

- eksperymentalnie, drobne zmiany w obsludze hamowania przez AI, szczegolnie dla szynobusow. Przygotowane pod uaktualniona przez youBy wersje plikow .fiz dla SA134, wiec na wersji paczkowej moga sie potencjalnie pojawic niepozadane efekty uboczne

Offline Tomnord15

  • Betatester
  • Wiadomości: 520
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2240 dnia: 03 Maja 2019, 21:17:50 »
Spróbowałem na ostatnim exe przejechać się EN57AKL i czy to normalne że jeśli zatrzymam się na przystanku, otworzę drzwi i zamknę to powtórnie nie mogę ich otworzyć, przyciski nie reagują.
T.N

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 7481
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1062
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2241 dnia: 03 Maja 2019, 21:19:31 »
Jak tylko dajesz zgodę, to nic się nei stanie, bo wszyscy już wsiedli.
Mój kanał youtube

Offline Tomnord15

  • Betatester
  • Wiadomości: 520
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2242 dnia: 03 Maja 2019, 21:25:53 »
Próbuję dać otwarcie drzwi środkowym przyciskiem i nic się nie dzieje. Ale to chyba zgodne z obecnym exe zachowanie? Wg. dokumentacji jest-
Cytuj
Drzwi otwierają się na ciepły guzik (na razie automatycznie po zatrzymaniu w peronie w MaSzynie) a zamyka się normalnie przyciskami sterującymi daną stroną. Lewą, , lub prawą.
T.N

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2907
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2243 dnia: 03 Maja 2019, 22:17:31 »
Po niedawnych zmianach w exe pliki mmd wymagaja dostosowania, konkretnie przyciski udzielenia zgody musza miec w swojej konfiguracji wpisany parametr type: return by przywrocic im dzialanie impulsowe.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Et mortuus est super mortuo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2244 dnia: 04 Maja 2019, 07:25:20 »
Miałbym jeszcze ostatnią już prośbę do Ciebie @tmj. Czy można przy podglądzie rozkładu zlikwidować pusty akapit między parametrami pociągu a tabelą rozkładu jazdy? Chciałbym maksymalnie zawęzić niezbędne do jazdy dane.
Ongoing custodia circumdant

Offline Tomnord15

  • Betatester
  • Wiadomości: 520
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2245 dnia: 04 Maja 2019, 13:01:14 »
Na ostatnim exe w scenariuszu Linia053_cargo_part1 po uruchomieniu symulacji, włączeniu wszystkich urządzeń w lokomotywie okienko z poleceniami dla maszynisty miga na przemian- przygotować pojazd do jazdy oraz prowadzić manewry. W oknie pomocnika pokazuje limit 0 km/h mimo że sygnalizacja działa. W załączeniu log i errors.
Edit: na exe 190419 to samo, oraz na exe 190411. Czyli wychodzi że to prawdopodobnie wina scenariusza.
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2019, 21:43:40 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2907
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2246 dnia: 05 Maja 2019, 00:57:51 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, tryb przygotowania pojazdu nie powinien aktywowac sie gdy pojazd jest juz przygotowany

- poprawka, ai powinna nieco skuteczniej rozpinac pojazdy w skladzie

- funkcjonalnosc, metoda uruchomienia sprezarki pantografow moze byc definiowana w pliku .fiz wpisem PantCompressorStart w sekcji Cntrl.

- funkcjonalnosc, przycisk stanu baterii moze byc skonfigurowany jako impulsowy

- funkcjonalnosc, dodane urzadzenie kabinowe, przelacznik doormode_sw: pozwalajacy na przelaczenie sterowania drzwiami miedzy trybem indywidualnym i centralnym; przycisk domyslnie obslugiwany jest kombinacja Shift + Ctrl + /

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2907
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2247 dnia: 11 Maja 2019, 22:27:02 »
W dzisiejszym uaktualnieniu Szamyna Kroliq Edyszon czyli szereg modyfikacji przygotowanych przez youBy:

- dobra zmiana, kran typu MHZ_K8P powraca do pozycji neutralnej podobnie jak krany kibluff

- funkcjonalnosc, turbokible dysponuja teraz dzialajacym tempomatem

- funkcjonalnosc, dodane mozliwosci konfiguracji nastawnika do elfa (ale szczegoly bedzie musial podac sam autor bo ja sie nie znam i nie wiem o co tam chodzi :v

- lekcje dla AI, prowadzac pojazdy z silnikiem diesla AI nie powinno "machac nastawnikiem jak poje...e" bo osiagnieciu predkosci podroznej

Offline Lipek

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2248 dnia: 11 Maja 2019, 22:56:35 »
Wydaje mi się, że po najnowszym uaktualnieniu nastawnik ELFa, a raczej prękość nadawania mocy i hamowania ED jest dużo za szybka. Mam na myśli, że pasek mocy i sily hamowanie ED porusza się zbyt szybko.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5696
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2249 dnia: 11 Maja 2019, 23:10:11 »
W fizach trzeba ustawić InitCtrlDelay=1 IniCDelay=1.0 SCDelay=0.15
« Ostatnia zmiana: 12 Maja 2019, 09:37:46 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.