Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krzysiek626

Strony: 1 ... 6 7 [8]
211
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 10 Lutego 2017, 21:17:33 »
Ja raczej bym powiedział że w większości przypadków to sprzęg maszyny ląduje na haku wagonu. W przetoku to 99% przypadków. Co tak naprawdę decyduje ? Zwykle sprzęg maszyny jest lepiej rozruszany więc jest bardziej skory do współpracy.
Do tego trzeba rozkręcać przy jeździe na ciasne łuki. Potem kiedy skład jest gotowy do wysyłki ktoś ma wątpliwą przyjemność skręcać wszystko.

212
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 10 Lutego 2017, 19:54:09 »
Chyba nie ma zasady. Obserwuję to często i widzę, że zasady nie ma, podejrzewam że rewidenci zakładają tak, jak jest akurat wygodnie. Zauważyłem jedynie, że gdy maszyniści sprzęgają się z wagonem to prawie zawsze używają ucha z wagonu.

213
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Lutego 2017, 19:27:35 »
Tak cos mi sie dziwnie wydaje, ze to rozlaczanie moze miec zwiazek ze zmiana w funkcji przejecia kontroli przez AI. Anulowalem na probe ta zmiane, i wlaczylem przy okazji logowanie aktualnego rozkazu dla pojazdow prowadzonych przez AI, wiec bedzie troche lepiej widac, co tam sie dzieje.

Wlaczona jest tez generacja mipmap dla tekstur .dds ktorym ich brakuje -- takich tekstur jest calkiem sporo, a po zmianach w renderingu moglo to powodowac brak tekstur na obiektach, co bylo dosc zauwazalne ;d


214
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 10 Lutego 2017, 15:15:36 »
Witam.
W logu u mnie jest jak się nie mylę taki wpis z tego zdarzenia odprzęgnięcia ET22-213 od reszty składu:
EVENT ADDED TO QUEUE: se_i12_s1 by et22-213
EVENT LAUNCHED: se_i12_s1 by et22-213
SetVelocity    40.00     0.00 != ShuntVelocity * *
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: se_i12_sem_ligh1 by et22-213
EVENT ADDED TO QUEUE: se_i12_sem_info_stop by et22-213
EVENT LAUNCHED: se_i12_sem_ligh1 by et22-213
EVENT LAUNCHED: se_i12_sem_info_stop by et22-213
Type: UpdateValues - SetVelocity 0.000000 0.000000
Z tego co pamiętam komenda "Shunt" odnosi się właśnie do przejścia Ai w tryb manewrowy.

215
Forum / Odp: Dziwna nazwa użytkownika
« dnia: 09 Lutego 2017, 23:57:57 »
Powinna się tam wyświetlić grafika Yahoo (link prowadzi do zewnętrznego serwera), ale się nie wyświetla, dlatego jest tekst alternatywny (z pola "alt" w znaczniku). Z tego co pamiętam, przy jakimś innym komunikatorze też chyba tak się działo, postaram się to ogarnąć jutro, o ile mnie ktoś nie uprzedzi ;)

216
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 07 Lutego 2017, 22:00:10 »
Uzupelnilem parser plikow .fiz o brakujace elementy, pozytywny efekty ktore dalo sie zaobserwowac (moga byc tez takie, ktorych nie zauwazylem) to przywrocenie mozliwosci jazdy elektrowozami bez drutu przy zaznaczonej opcji, i dzialajacy znowu woltomierz. Niestety nie pomoglo to z poslizgiem, na co mialem nadzieje, czyli problem jest gdzie indziej.
Poprawiony jest tez blad z rozjezdzajacym sie rozkladem przy braku podanego wyposazenia stacji.

edit: znalazlem ten cholerny poslizg :d  dla zainteresowanych, w Pascalowym oryginale bylo:
    if Max0R(Abs(FTrain),Fb)>TotalMassxg*Adhesive(RunningTrack.friction) then    {poslizg}
     SlippingWheels:=true;
    if SlippingWheels then
      begin
     nrot:=ComputeRotatingWheel ( ... // etc

a w tlumaczeniu:
    if (Max0R(abs(FTrain), Fb) > TotalMassxg * Adhesive(RunningTrack.friction)) // poslizg
    {
      SlippingWheels = true;
      nrot = ComputeRotatingWheel( ... // etc

i w rezultacie w wersji c++ po wpadnieciu w poslizg predkosc obrotowa kol byla przeliczana tylko raz, a potem juz zawsze krecily sie ze stala predkoscia bez szans na zatrzymanie. Teraz jest juz jak trzeba :)

217
Po ostatnich poprawkach do nowego .exe ET22-1008 prowadzony przez autopilota przekulal sie profesjonalnie cala droge do Ostrowa, stajac na W4 wg rozkladu. Pozostale pociagi na trasie tez wygladaly, jakby robily to co trzeba.

218
W skrocie, enkoder optyczny wysyla dwa przebiegi prostokatne przesuniete w fazie (dla rozroznienia kierunku- patrz ten moj zalaczony link). Teraz te nadchodzace przebiegi trzeba zinterpertowac i nastepnie wyslac do komputera informacje w protokole powiedzmy ps2. Interpertacja i przetwarzaniem sygnalow, zajmuje sie specjalny uklad scalony. Mozesz sobie zaprojektowac np. za pomoca mikrokontrolera swoj wlasny interpertator sygnalow, uzyc pokeysa, czy inne tam wynalzki. prosto tak sie nie da.

219
Bieżące Symulatorowe / Odp: Format mmd zgodny z YAML
« dnia: 28 Stycznia 2017, 02:52:48 »
Teraz juz wezmie, jesli trzeba -- dodalem "nowemu" parserowi ta umiejetnosc, tzn. jesli napotka cudzyslow, to wciaga wszystko co jest za nim, az do napotkania nastepnego cudzyslowu i traktuje to jako pojedynczy token. Ale zeby nie bylo za rozowo wymusza to ograniczenie parsera do pobierania symboli (przynajmniej tych tekstowych) pojedynczo, tzn
parser.getTokens(); parser >> token;
parser.getTokens(); parser >> token;

itd, co bedzie wymagac troche pogrzebania w kodzie w miejscach  gdzie czytanych jest teraz kilka symboli naraz. Na szczescie zbyt wiele ich chyba nie ma.

edit: w sumie szybciej wyszlo przerobic parser troche bardziej. Teraz obsluguje cudzyslowy, ale jest kompatybilny wstecz i nie wymaga gmerania w reszcie kodu. Lenistwo ftw.

220
Na warsztacie / Odp: Exe od wersji 476
« dnia: 26 Stycznia 2017, 19:02:01 »
Walczę z kaliską. Na razie bez powodzenia. Tylko stwierdziłem, że sam event jest przypisywany pierwotnie do tabelki z zeskanowaną dotychczas odległością, co daje punkt początkowy toru do którego jest przypisany.

EDIT:
Skład zawsze skanuje od końca składu. W tej chwili dorzuciłem informację o długości składu przy pierwszym skanowaniu, żeby seradz_pod100 był od razu na ujemnej długości.

221
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 26 Stycznia 2017, 03:00:47 »
Znalazl sie tez blad w odluzniaczu. W oryginale w Pascalu bylo
procedure TBrake.Releaser(state: byte);
begin
  BrakeStatus:=(BrakeStatus and 247) or state*b_rls;
end;

w tlumaczeniu bylo

BrakeStatus = (BrakeStatus & 247) || state * b_rls;

a powinno byc

BrakeStatus = (BrakeStatus & 247) | ( state * b_rls );

bo w C++ logiczne or czyli || i or bitowe czyli | to sa dwie rozne operacje. Ot tak, zeby latwiej sie bylo powiesic ;d

(tak na 90% ten blad wyskoczy jeszcze pewnie gdzie indziej, bo wystapil co najmniej w dwoch przupadkach, ale wybitnie nie chce mi sie czesac calego pliku zeby sprawdzic czy aby na pewno. Moze kiedys)

222
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 25 Stycznia 2017, 18:44:55 »
Hm, co się tyczy dzielenia służb które trwaja powyżej 2h to powiem tak: jak sie nie ma czasu na jazde to sie nie jezdzi, lub jezdzi rzadko. Ja sam przejechalem tylko raz Włókniarzem i dwa razy Ceglarzem( reszte testów robiło AI) na więcej nie mam czasu. Nie che mi sie tego dzielić to nie jest takie proste. Wolę czas poswięcić na coś nowego. NIe wiem czy wiecie ale jest jeden czlowiek ktory ma ulozone torowisko w rainsted z lini131 od Chorzowa do Herb Starych. Juz to gdzies pisałem , teraz w wolnych chwilach robię kolejne scenariusze na kaliska  i zamierzam sie wziasc za tworzenie linii 131 (węglówka) w rainsted dla maszyny, poczynajac od poczatku kilometraza. Oraz linie CHS - Wyczerpy - Częstochowa no i Zajaczkowo - Porty.

223
Bieżące Symulatorowe / Odp: Format mmd zgodny z YAML
« dnia: 25 Stycznia 2017, 17:25:25 »
Jakie korzyści da ta zmiana?

224
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 24 Stycznia 2017, 17:21:49 »
OK. Przekonaliscie mnie. Zrobię pacza, ale nie dziś i pewnie nie jutro. Popoprwiam tam w tym paczu rzeczy które sa do poprawy. I dodam tam oficjalne nastepujace misje : towarek mieszaniec z OW do ŁO na ET22 , beczki do Miedzylesia z ŁO do OW z odpinaniem ET42 i zjazd na szope , zdawke z Blaszek na OW, (ale ono losowo na prawde dlugo stoi w NS, tam jeszcze Majkoltrans z naprzeciwka czesto leci zanim tą zdawke puszczą z NS) No i popatrze co tam jeszcze mozna by dodac. Towar z ZWK i gruchy z LOC startuja grubo po 19tej , prosze  nie sugerujcie sie RJ dla nich.

225
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 23 Stycznia 2017, 18:37:36 »
Ok damy rade. Jak narazie pisze z telefonu na kompa siadam w weekendy i po 20stej. Wtpunktujcie co pitrzeba do kaliskiej i wystawie w devs.

226
Pomoc doraźna / Odp: Problem z teksturami kabin widocznych z zewnątrz.
« dnia: 20 Stycznia 2017, 15:47:52 »
Nie wiem czy to ma sens czy nie ale wnioskując po wątku @Adm powiem tak-dopóki nie wyjdzie paczka całościowa lub patch do obecnej paczki zawierający już kabiny Low Poly Interior, proponuję pod każdą teksturą siódemki zawrzeć zapis, iż żeby kabina LPI działała poprawnie, potrzebne są 2 dodatki z kabinami LPI do 303E i 4E. A co zrobicie-no to już wasza sprawa.

227
Bieżące Symulatorowe / Odp: Odp: Kaliska i progotrony
« dnia: 18 Stycznia 2017, 21:21:41 »
Sporo może wyjaśnić ten film:

Choć jak wygląda sytuacja dzisiaj, 9 miesięcy po jego nagraniu, nie wiem.

228
Ja bym chciał, żebyśmy rozmawiali o tym, co chcemy z tym dalej zrobić i jak to ma wyglądać.

No to hop.
  • Po pierwsze primo - Moim zdaniem obecne podejście do rozwoju symulatora jest zupełnie od dupy strony. Zajmujecie się kompletnie niepotrzebnymi rzeczami i liczeniem jakichś bzdur, podczas gdy nie ma po czym jeździć, a świat wygląda jak w Tomb Raider III. A dlaczego nie ma po czym jeździć? A no dlatego, że jak ktoś przyjdzie i poczyta co musi ściągnąć, oraz w jakiej formie nanosi się obiekty na scenę, to mu się bardzo szybko odechciewa. Wstawianie jakichś linii jako tory, wstawianie jakichś boxów jako modele i inne tego typu. Nic na tej podstawie nie widać. Nie widać jak obiekty są zorientowane, czy się nie nakładają itp. Jeśli chodzi o edytor rainsted - bazując na opiniach - jest to narzędzie bardzo dobre, ale moim zdaniem niepotrzebne. W to miejsce powinno być stworzone kompleksowe dedykowane narzędzie 3D dające rzeczywisty podgląd wstawionych obiektów, wyprofilowania terenu, swobodnego latania po scenie, intuicyjnej edycji torowiska. Narzędzie z uwzględnieniem podejścia tzw. "user experience" (czyli prostota obsługi dla zwykłego użytkownika - jakby ktoś nie wiedział).
  • Po drugie primo - obecna grafika w symulatorze jest na ŻADNYM poziomie biorąc pod uwagę możliwości dzisiejszych układów GPU. Jak ktoś mi wspomniał o próbach obracania skydome, to się długo zastanawiałem jak można wpaść na taki pomysł... Z takich absolutnie podstawowych rzeczy, na jakie powinien być postawiony nacisk, to realistyczny model oświetlenia (już nie mówię tutaj o light scatteringu, które ma nawet głupie google earth), cienie oraz wielopunktowe źródła światła - chociażby początkowo dla składu prowadzonego przez użytkownika. Co więcej, jeśli chodzi o globalne oświetlenie, to modele już są do tego przystosowane. Wystarczy napisać odpowiednie shadery, co osoba obeznana z tematem zrobi maximum w godzinę. Ale nie... Co ja gadam... Przecież to nie symulator oświetlenia...
  • A po co upubliczniać źródła? - a no właśnie z tego powodu, co napisałem wyżej. Na bank znajdą się ludzie znający się na OpenGL na tyle, by wprowadzić te proste, ale mające ogromne znaczenie dla estetyki zmiany. Zrobią sobie brancha, pogrzebią, zmergują i tyle. A jak nie zadziała, to przecież po to jest repozytorium, by zmiany cofnąć. Miałem i mam do czynienia z kilkoma projektami opensource i jeszcze się nie spotkałem z sytuacją, żeby ktoś z zewnątrz coś popsuł. Po to są prawa dostępów, by z nich korzystać i ustalać, kto może commitować i gdzie. Jakoś w zagranicznych projektach nie ma z tym problemu. A jak ktoś chce im pomóc, chociażby jakieś drobnostki, to witają z otwartymi rękoma. A u nas oczywiście dokładnie odwrotnie...

Tyle mam na razie do powiedzenia.

229
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 25 Sierpnia 2012, 00:19:53 »
Witam
Zgodnie ze słowem danym w innym temacie, załączam Wam dzisiaj zdjęcia na tekstury:
1. ET22-304 w dwóch częściach (około 8-9mb ma jedno zdjęcie). Lok posiada bardzo dobrze sfotografowany "w kawałkach" jeden bok, jedno czoło, i poglądowo drugi bok (nie dało się inaczej, bo równolegle na sąsiednim torze stała 22-1181)

http://eu07.pl/userfiles/20920/foto-ET22-304_part_I.rar    87.35 MB

http://eu07.pl/userfiles/20920/foto-ET22-304_part_II.rar


2. SM42-1284  Obydwa czoła i jeden bok + gratis kilka detali


http://eu07.pl/userfiles/20920/foto-SM42-1284_part_I.rar   51.65 MB


http://eu07.pl/userfiles/20920/foto-SM42-1284_part_II.rar   65.60 MB

Zaopiekował się nimi @Pierog_SU42


Dwa zdjęcia poglądowe


Jak ktoś się będzie chciał zaopiekować to poproszę o PW. W przypadku zainteresowania wstawię kolejne 4 byki i jedną trumnę.

Strony: 1 ... 6 7 [8]