Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krzysiek626

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Pomoc doraźna / Odp: Symulator nie działa bez dźwiękówki
« dnia: 18 Lutego 2023, 15:52:52 »
Karta dźwiękowa, pierwsza lepsza to koszt 10zl. Włożyć i zapomnieć o problemie.

2
Kilka wersji wczesniej to dzialalo. Teraz ta stonka utyka pod tm.

Aktualne exe znowu nie obsługuje komend "shunt", "timetable" wysyłanych przez semafory, to jest pewnie przyczyna.
To jest to, o czym pisałem, budujesz scenerie ale co kawałek do innego symulatora..
O czym tu dyskutować, kiedy exe przestaje obsługiwać zaczęte dopiero co scenariusze.

3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 15:10:05 »
@Jan21. Nie masz racji. @Pozdze zrobil najlepsza scenerie, do tego pozwolił udostępnić co skwapliwie zrobiłem. @Pozdze należą się slowa uznania, że wykonał tyle pracy. O jej jakości masz marne pojęcie i nawet nie podejmę się tłumaczenia tego faktu.
Wspomnę ogólnie, Przejezdność scenerii była psuta przez magiczne zmiany w exe przez @Ra. Wciąż zmieniały się warunki pisania eventów o czym dawno wspominałem. Znam przynajmniej 20 scenerie, które nie dokończono z powodu wciąż zmienianych zasad dzialania exe. Te co są w paczce kosztowały tysiące godzin pracy ludzi na forum. Zarówno tych którzy wspierali moje pomysły jak też tych mniej przychylnych. @Celus i @Jan21, nie zgadzam się z Wami. Do tego ganicie/ Szczekacie na stare a pomysłu na nowe zero.
Szczekociny, idziemy na czołowe.

4
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 11:15:18 »
Komercyjny projekt, zatrzymajmy się na chwilę bez nadęcia. Mam kilka pytań, bo nie wiem na jakim etapie jest ta forma działania. Czy istnieje możliwość pobrania przez zwykłego zjadacza chleba, taki płatny symulator? Jakie koszty dla chętnego użytkownika wchodzą w grę? Nie wiem jaki etap ma taki projekt, dlatego moje pytania są naiwne. Chodzi o szacunkowe kwoty i plany.


Jest tyle komercyjnych gier i ludzie się z tym godzą, kupują i grają. Nie widzę powodu, czemu taki projekt symulatora, miałby nie powstać. Pozostanie jednak niesmak i rozgoryczenie. Nie znalazłem w Twójej wypowiedzi jednej rzeczy. Co dalej z forum i zabawą za free, bo to, że możliwości rozwoju są prawie żadne już dociera do wszystkich. Ktoś jeszcze jest za tym, że takie informacje są w dobrym tonie a może nam się należą?
@AtapiCL Głos do Ciebie.

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 22:44:23 »
To w takim razie pytanie postawione w tytule wątku jest retoryczne. W związku z tym należy z archiwizować forum i stronę eu07 na wypadek lockdownu. Materiały zawarte tutaj są własnością wszystkich twórców, i powinni mieć do tego nadal dostęp. Z powyższego co napisał @Szogun, wynika, że jelenie wymarły z powodu braku siana.

6
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 20:45:58 »
nie ma szans zmusić kogoś do porzucenia swojego projektu i zmuszenia do dłubania w czymś innym.

Jedyny sposób to komercjalizacja projektu, wtedy taki scenariusz jest możliwy, ale do takiego przedsięwzięcia jest potrzebny budżet i to niemały i wątpię, że kiedykolwiek znajdzie się osoba która by była w stanie poświęcić na maszynę taką masę środków i czasu.
Komercjalizacja maszyny jest niemożliwa. Chyba, że założona zostanie firma i napiszecie wszystko od początku. Tu zawsze rozbija się o licencję, przynajmniej większość pomysłów.
Cytuj
Dla mnie jakiekolwiek tworzenie czegokolwiek tutaj jest wąskim gardłem - trudność w stworzeniu czegokolwiek własnego, głupiego wsadzenia boxa z teksturami na scenerie może niejednego zniechęcić, a bo modele musza być w .t3d, nie działa exporter z nowym Blenderem, ze starym coś się krzaczy i tak w kółko, a co dopiero testować, postawić na scenerii... Trzeba anielskiej cierpliwości, której wielu w obecnych czasach brakuje.Malujesz coś eleganckiego w Substance, to tu nie ma shaderów, które to potem obsłużą i ostatecznie wychodzi z tego paint.
Mało zawsze było tych, co umieli właśnie opisane rzeczy. Tu kłania się organizacja produkcji dodatków i aspiracji pojedynczych osób. I nadal tak jest. Natomiast z punktu widzenia przepisania exe, jestem innego zdania. Wręcz przeciwnie, zbyt długo monopol @Ra odcisnął się na kierunku rozwoju prac.


7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 10:59:07 »
Cytuj
...Zaczniemy dyskutować o wyborze scenerii/modelu/funkcjonalności do "dokończenia", a dyskutować o tym będą osoby niemające realne wpływu na ich powstawanie, bo nieliczne osoby które coś robią, robią swoje i tyle. Nie wyobrażam sobie sytuacji w której ktokolwiek mógłby komuś kazać porzucenia prac nad swoim projektem i zacząć pracę przy innym. Żeby taka współpraca istniała, osoby muszą się same ze sobą dogadać, a od dłuższego czasu panuje atmosfera temu niesprzyjająca...
Może doprecyzuję. W Twojej wypowiedzi widzę pewne niezrozumienie mojego zamysłu, być może mało precyzyjnie się wyraziłem.
Propozycja moja polega na takim przykładzie: Wypuścić paczkę z dotychczasowym exe i jedną scenerią, która jest długa, w miarę realna i poświęcić na to teraz wszystkie siły. To wymaga jednorazowego konsensusu, osób chętnych do pracy. Wykluczam dyskusję w sprawie poprawek exe, wykluczam dyskusję nad raz wybraną scenerią, może być inna niż kaliska. Nikomu nie zabronimy prowadzenia prac innych niż to co opisałem, ale nie stawiał bym tu żadnych oczekiwań, bo większość projektów trwa całe lata i wiele kiśnie. Maszyna od zarania dziejów nie miała planu rozwoju. Zamiast skupiać siły na jednej scenerii, to większość powstała w małych grupkach, lub samotnie i wciąż mają niedociągnięcia. Taki bałtyk dostałem do dokończenia, postawienia sieci trakcyjnej, bo mateu był nią już zmęczony a plik był zmaltretowany, większość torów zduplikowana w pliku scm. To samo z Quarkiem, Dokończyłem elektryfikacje, usunąłem kilka drobiazgów i dodałem kilka scenariuszy. Nikt wcześniej nie chciał ruszyć tego kijem. To bardzo stare dzieje, ale od tamtego czasu parę osób zaczęło pisać scenerie i robiła to pod presją wciąż zmienianego exe, co wymuszało na twórcach zmiany w eventach i składach. To wyczerpujące i syzyfowe podejście.
Admin odpowiedzialny za rozwój symulatora powinien mieć wizję stworzenia symulatora po kolei. EXE, jedna sceneria, później następne. To powinna być osoba mająca autorytet na forum.


Bzdury, które uważam za złe pomysły:
Łamanie pantografu. Tu nie rozumiem zamysłu, bo nie przynosi on nic, po za zakończeniem jazdy. Nigdy nie było możliwe stworzenie możliwości dojazdu ekipy składającej złamany patyk i ściągnięcie składu do najbliższej stacji z podmianą loka. Mimo to, ta możliwość exe wymusiła rewizję wszystkich drutów na każdej scenerii i poprawienie sieci. Poczytaj ile osób było zaangażowanych w ten kaprys.
Nie mam zamiaru krytykować, starałem się pokazać, że ta cała lista osób poprawiających sieci na każdej scenerii, mogła napisać trasę Wrocław Poznań aż do Kalisza licząc na połączenie z kaliską.


8
Bieżące kolejowe / Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 07 Lutego 2023, 00:45:43 »
4,5Mw poboru prądu z sieci przy rozruchu dla rzeczonej SNCF ma istotne znaczenie. Obejrzałem podłączenie patyków i stwierdzam, że podniesienie dwóch znacznie powinno zredukować spadki napięć na styku ślizgacz/ drut jezdny a także na przewodzie od patyków do silników. Francuska dokumentacja podaje maksymalną prędkość tej serii na 220km/h.
Z prawa oma policzcie sobie jak niewielkie ułamki oma mają wpływ na spadki napięć i spadki mocy, choćby na styku drut/ ślizgacz, nie mówiąc o spadku na szynie zasilającej. Moim skromnym zdaniem, lokomotyw nie zamówiono ze względu na niewydolność polskiej sieci energetyki kolejowej.
Konkretna uwaga, nawet w PRLu była cała masa dobrych inżynierów, tyle że większość decyzji była zależna od polityki i zasobów państwowej kasy.


9
Dawno mnie tu nie było z różnych względów. Jak jestem tu kilkanaście lat, widziałem już różne pytania i początki twórców chcących coś zrobić. Ponieważ w pierwszym poście wątku jest kilka pytań, to twierdzę że:


1) Nie masz statywu do aparata/telefonu;
2) Nie ma odpowiednich funkcji w aparacie/telefonie;
3) Mieszkasz w mieście/wsi bez kolei;
4) Nie masz pieniądze na statyw do aparatu/telefonu;
5) Nie masz 18 lat?
Pozbawia Ciebie wszelkiej możliwości wykonania zdjęć.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Wrocław.potracenie.
« dnia: 11 Stycznia 2021, 19:14:51 »
Nie mam więcej informacji niż te powszechnie podane. Zrobiłem setki zdjęć i wiem, że łażenie wzdłuż torów jest bardzo niebezpieczne, szczególnie jak składy się mijają. Absolutnie nie słychać tego za plecami. Mam zdjęcie z podobnej sytuacji, szczęściem nic się nie stało.
Jeśli to nikt od nas, to i tak żadna pociecha na to co się wydarzyło.



11
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 21:14:33 »
@EU40. Słabo skręcony znaczy za luźno, wtedy szarpie? Czynników powodujących szarpanie, jest więcej. Sposób jazdy preferowany przez mechanika. Sprzęgi, jakość i ilość sprzęgów, im dalej od lokomotywy tym lepsza amortyzacja. Moc lokomotywy i konstrukcja sterowania mocą.
To ostatnie, można przyrównać do ruszania standardowego kibla, gdzie po zadaniu pierwszej pozycji nastawnika słychać uderzenie przekładni i sprzęgów między sekcjami a, r i b. Sposób sterowania silnikami do obserwacji latem przez otwarte okno wagonu, kiedy słychać zadawanie pozycji nastawnika i  czuć w wagonie za lokiem występujące przeciążenia.  Fajna jazda jest z bykiem i dwoma wagonami, kiedyś standard z Łodzi Fabrycznej do Skarżyska.

12
Trasy / Odp: Błąd na scenariuszach bałtyk SKM
« dnia: 11 Stycznia 2020, 16:36:55 »
Grasz z nami w kota i mysz. Załącz log. txt

13
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 06 Stycznia 2020, 13:48:35 »
Cytuj
W 2003 na pewno ten wskaznik stał miedzy nastawnią a peronem.
Całkiem możliwe, że tam był. Nie będę się sprzeczać.
Wątek ma kilkadziesiąt stron, ze scenerią działy się już różne rzeczy i uznano, że jest ona nierzeczywista, jedynie wzorowana na oryginale. Dzisiaj w tym terenie prowadzona jest rewitalizacja i należy traktować tę trasę do symulatora jako historyczną z przybliżonym przebiegiem torów. W związku z tym czepianie się rozmieszczenia wskaźników, shp, semaforów, lub innych elementów infrastruktury jest sprzeczne z ideą tej scenerii. Nie pamiętam, co jest w opisie w pliku txt w paczce, ale jest tak, jak napisał @Sawi.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 04 Stycznia 2020, 09:41:24 »
Zaraz, twierdzi Pan, że podanie sygnału Rp 1 "Baczność" zwalnia Pana z obowiązku zatrzymania się przed przejazdem oznakowanym znakiem B-20 STOP lub przed krzyżem/krzyżami św. Andrzeja?
Na forum przyjęto formę zwracania się do siebie bez Pan. Tak będę kontynuował. Nigdzie w mojej wypowiedzi nie napisałem, że jakiekolwiek znaki zwalniają mnie (?), lub kogokolwiek z jakiegokolwiek obowiązku. Raczysz robić ze mnie nadal balona. Jednak ludzie popełniają błędy, mają nawet prawo je popełniać. W takich okolicznościach zakłada się możliwości popełnienia błędu i stąd na lokomotywie jest dźwiękowa instalacja sygnałowa. Mówimy o wykroczeniach nieumyślnych, nie o idiotach co omijają zapory i ignorują przepisy z premedytacją, czego nie chcesz zauważyć. Nie napisałem również w jakich okolicznościach, rp1 ostrzegło mnie przed niebezpieczeństwem, stąd dywagacja, o krzyżu Św, Andrzeja jest bez sensu, bo go tam nie było.
Byc moze postawilo Cie do pionu to dodatkowe, bo maszynista widzial zagrozenie. I to sie nie zmieni. W przypadku zagrozenia sygnal Bacznosc bedzie.
Wszelkie inne podawanie sygnalu kilometr dalej jest bez sensu. Definitywnie.
O to chodzi, podanie rp1 na kilometr przed pustym przejazdem jest bez sensu.
Trafione w punkt. Winą katastrof na przejazdach są kierowcy. Dopóki sposób ich karania się nie zmieni dopóty dalej będzie do nich dochodzić. Podejrzewam, że gdyby kary były wyższe tj. nie chodzi o więzienie bo to deprawuje, ale o dowalenie tak wysokiego mandatu, który będzie spłacać do końca życia. Nie jakieś 500 czy 1000 zł, ale 10 lub setki tysięcy z gwiazdką, że nawet w przypadku śmierci kierującego spłacać za niego będą członkowie rodziny.
Nie dość, że nie masz racji o bezwzględnej winie kierowców (to nie jest ich obrona), to jeszcze fantazjujesz na temat kar.
Tych dwóch, co zginęło w Volkswagenie, mieli by twoje kary wiesz gdzie...
Zaproponuj jeszcze kary dla rodzin samobójców.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 23 Grudnia 2019, 14:27:49 »
Tak wtrącę, bo mam nieco inne zdanie. Jeśli widać z kabiny mechanika, że palant wjeżdża na tory, to trąbimy czy mamy zakaz? Dodatkowo pytanie, czy palant wjeżdżający na przejazd, to autentyczny debil, czy ofiara splotu okoliczności? Pytam, ponieważ ostatnio na jednym, z przejazdów zginął komendant straży miejskiej w jednym z miast. Co prawda były, ale dodatkowo mieszkający w pobliżu przejazdu na którym stracił życie. Ciężko posądzić człowieka o nieostrożność.
Ostatnio pojawiło się wiele informacji na temat udzielenia bezwzględnego pierwszeństwa na pasach pieszym, oni tacy niechronieni są. Może udzielić pierwszeństwa samochodom na przejazdach? Kiedy zamykanie kościołów, lub wydanie zakazu bimbania dla kościelnych dzwonów?

16
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 11 Sierpnia 2019, 18:59:28 »
Remonty w rejonie Pabianic.




17
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 25 Lipca 2019, 11:04:41 »
Ze szlaku kilka zdjęć. Sporo czasu minęło, jednak niewiele się zmieniło.

18
A Google Play jest zaufanym źródłem... Historia zna przypadki, że nie.

19
Forum / Odp: "Znikające" polubienia
« dnia: 26 Czerwca 2019, 18:46:14 »
Również potwierdzam, często poprawiałem swoje posty już polubiony. Natomiast ogólna liczba nie zmieniała się.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 22 Czerwca 2019, 08:25:50 »
Pabianice, ul. Lutomierska 22/06/2019, godzina 06,30.Od tygodnia niewiele się zmieniło.
https://eu07.pl/userfiles/1234/IMG_20190622_064033.jpg
https://eu07.pl/userfiles/1234/IMG_20190622_063950.jpg

21
Bieżące kolejowe / Odp: Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 14 Czerwca 2019, 23:07:23 »
Na przejeździe z drogą 71 stoi mała koparka na demontowanym torze.

22
Bieżące kolejowe / Bieżące remonty linii kolejowych.
« dnia: 14 Czerwca 2019, 22:00:52 »
W maju zdjęto na jednym torze trakcję elektryczną na odcinku Lublinek - Pabianice. Zaczęto także demontaż tego toru. Na wymienionym odcinku zamontowano już nowe słupy. Być może uda się zrobić jakieś foty lub filmik.

23
... są tworzone z prawdziwych zdjęć. Mamy zakłamywać? To samo z realnymi sceneriami?
Padam ze śmiechu, jakie zakłamanie? Niecenzuralne napisy są likwidowane na wagonach i infrastrukturze,. Są to elementy niestale, co za tym idzie nie należą do otoczenia. Było dziesięć dyskusji na ten temat.

24
Nie chodzi o prędkość 900km, ale o rygor i organizację pracy.
Praca w białych rekawiczkach:

Proszę zwrócić uwagę na współpracę maszynisty i osoby za nim siedzącej.
Milego oglądania.
Można?
Tak czy inaczej, albo ETCS lub inna zaawansowana metoda wsparcia musi być, jeśli w najbliższym czasie ma być rozwój polskiej kolei. A teraz proszę o zrozumienie tego co napiszę. Być może można zaakceptować jazdę jednym maszynistą, ale nie pogodzę się z tłumaczeniem, że drugi jest niepotrzebny, bo przeszkadza. Jeśli przeszkadza, to nie wykonuje należycie swojej pracy. I tu jestem bezwzględny i tu porównanie do pilotów w rejsowych samolotach. Pisanie, że przeszkadza jest najgorszym argumentem na zniesienie stanowiska pomocnika.Na filmie jest dwóch maszynistów, mało tego mają system ostrzegawczy i potwierdzenia wzajemnych komunikatów. Prowadzenie pociągu to odpowiedzialna praca, kilkaset osób lub ładunek za sporą kasę. No chyba, że .... mówimy o czymś innym?

25
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 28 Stycznia 2019, 18:47:39 »
Jesteś niekonsekwentny, co to znaczy raczej? Albo są jakieś wyroki za nasłuch kolei, lub nie. To samo straż pożarna, lotniska i inne służby, jeśli emisja jest niekodowana i nie jest zabezpieczona, to raczej małe prawdopodobieństwo na wyrok. Zakładam, że nasłuch nie służył celom przestępczym {przykładowo napad}.Natomiast zgadzam się z Mariuszem w sprawie moralnego niepokoju jaki wywołuje taki nasłuch. Ale to sprawa głębsza w dobie miniaturyzacji sprzętu i masowego podsłuchiwania wraz z nagrywaniem. Takie mamy czasy.

26
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 30 Października 2018, 18:54:42 »
Tablice paintowe i ponoć nieproporcjonalne lekko. Do dynamic/pkp/11xa_v2 i 110a.
Antek, myślę że jako nieoficjalny dodatek, Kaliska może posiadać, póki co, paintowe tablice. Trzeba sfocić tablice biało nieco brudną i podrdzewiałą i na to wrzucić literki.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 23 Października 2018, 11:59:14 »
Przeczytaj dokładnie to co znajduje się w artykule. Minister i prezes utk byli przeciwko przed przedstawioną opinią, a ta jest jak beton uzasadniona. Są niezbite dowody na to że dwóch w kabinie obniża bezpieczeństwo.
Swoją drogą nie wiem co Ci pomocnik pomoże jak przeoczysz ograniczenie.
Myślę, że to jest błędny wniosek. Skoro w badaniach wyszło, że dwoje radzi sobie źle, oznacza to, że nie zajmują się czym trzeba. Zwykły brak dyscypliny. W innym wątku zamieściłem film z pracy maszynistow na dalekim wschodzie. Wiedza co mają robić i robią to sumiennie. Niestety, nikt do tej uwagi o filmie się nie odniósł.
A co do badań, jak wprowadza 160 z jednym maszynistom na stałe, to po 5 latach będzie można ocenić, który wariant jest bezpieczniejszy. Teraz to pisanie palcem na wodzie.

28
Inne niekolejowe / Odp: Gdzie na urlop zimą?
« dnia: 18 Października 2018, 18:03:26 »
Ja jeżdżę zimą nad polskie morze. Wszystko jest taniej niż latem.  Polecam.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 03 Października 2018, 21:20:17 »
Praca w białych rekawiczkach:

Proszę zwrócić uwagę na współpracę maszynisty i osoby za nim siedzącej.
Milego oglądania.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Założenia rozkładu PIC 2018/2019
« dnia: 06 Września 2018, 00:25:29 »
Czyli cały ten opis i plany wcale nie muszą się zgadzać. Prace są jeszcze w toku. Kacper, odnoszę wrażenie że w Polsce wszystko Ci nie pasuje. Zawsze można wyemigrować lub próbować coś zmienić. Najgorsze co można zrobić, to marudzić. Albo mało rozumiesz, albo ...
Tajemnica handlowa, wszystko jasne.

Strony: [1] 2 3 ... 8