Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - PEKAP

Strony: [1] 2 3 ... 17
1
Na warsztacie / Odp: Edytor scenerii autorstwa @PEKAP
« dnia: 06 Listopada 2014, 17:49:26 »
W czym to piszesz (język / framework) ? (pytanie do @PEKAP) Mam nadzieję, że masz jakieś repo na źródła inne niż maszyna na której developujesz? Dyski to złośliwe bestie...
Piszę w Borlandzie C++. Jako, że nie zajmuję się programowaniem zawodowo (jestem samoukiem), to zabawa z repo nie wchodzi w grę. Wystarcza mi raz na pewien czas spakować folder roboczy i wrzucić na dysk googli.

2
Na warsztacie / Odp: Edytor scenerii autorstwa @PEKAP
« dnia: 06 Listopada 2014, 12:36:39 »
Rzeczywiście trudne pytanie. Nie mam pojęcia, ale sądzę, że nieprędko. Robię go w wolnych chwilach. Prace nad nim rozpocząłem chyba na początku 2013 roku, przy czym wiele funkcji zostało przepisanych z pierwszej wersji edytora (która okazała się niewypałem). Ogólnie przyjąłem taki tryb pracy, że po wprowadzeniu danej funkcji jest ona testowana przy tworzeniu scenerii. Można się więc tylko spodziewać, że jak wydam edytor, to w nieodległym czasie powinna się też pojawić trasa "tunel".

3
Na warsztacie / Odp: Edytor scenerii autorstwa @PEKAP
« dnia: 06 Listopada 2014, 10:27:07 »
Mam tylko pytanie czy to jest na openglu i jesli tak, to jak sobie radzi ze spadajaca precyzja float podczas wzrostu oddalenia od punktu 000 osi?
Edytor używa do rysowania i obliczeń gotowej biblioteki CAD przeznaczonej dla Borlanda. Biblioteka ta wykorzystuje liczby typu double.
PEKAP, czy narzedzie ktore tworzysz jest od poczatku myslane jako edytor z przeznaczeniem dedykowanym do MaSZyny, czy np jest to polaczenie twojej innej pasji badz wiedzy zawodowej z maszynowym hobby, a program powstaje glownie np jako praca dyplomowa?
Wykształcenie czy też wiedza zawodowa (mimo, że techniczne) nie mają wiele wspólnego z programem. Edytor powstaje od początku do końca tylko i wyłącznie na cele MaSzyny. A jako, że pasjonuję się koleją (wyłącznie od strony technicznej; wszelka statystyka, daty, numerki - nie dla mnie) oraz bliskie mi są zagadnienia kartograficzne i geodezyjne, to jak na razie nie napotykam większych problemów po drodze. Projekt powstał głównie ze względu na to, że brak jest (przynajmniej z mojego punktu widzenia) intuicyjnego i szybkiego narzędzia do tworzenia scenerii realistycznych.

4
Na warsztacie / Edytor scenerii autorstwa @PEKAP
« dnia: 05 Listopada 2014, 21:41:21 »
W takim razie, może ja również pochwalę się moim edytorem. W obecnej chwili posiada on następujące możliwości:
•   Niweleta:
-   tworzenie ręczne (na podstawie mapy topograficznej),
-   tworzenie za pomocą danych z pliku *.gpx (dane z GPS),
-   tworzenie za pomocą danych NMT (dane GUGiK i SRTM),
-   ręczna modyfikacja niwelety utworzonej z powyższych danych,
-   przypisywanie położenia pionowego torów i dróg do niwelety.
•   Przechyłka toru i krzywe przejściowe:
-   obliczanie przechyłki toru w łuku i długości KP (i/lub rampy przechyłkowej) na podstawie znajomości prędkości pociągów pasażerskich i towarowych, dopuszczalnych wartości przyspieszeń niezrównoważonych, promienia łuku, dopuszczalnej wartości zmiany przyspieszenia, dopuszczalnej wartości prędkości podnoszenia się koła taboru na rampie przechyłkowej.
•   Określenie współrzędnych geodezyjnych danego kilometra linii kolejowej (działa dla wszystkich linii zarządzanych przez PLK).
•   Mapy:
-   obsługa usług WMS z możliwością wyboru warstwy oraz użycia parametru TIME,
-   przeliczanie współrzędnych z układu PUWG92 na WGS84 i odwrotnie.
•   Numeryczny model terenu:
-   obsługa modelu zapisanego w pliku tekstowym (tak dostarczany jest model z GUGiKu) oraz w pliku binarnym (SRTM).
•   Pomiary parametrów geometrycznych:
-   szereg podstawowych pomiarów (długości, kąty, promienie),
-   przesunięcia (równoległe, prostopadłe) i obroty krzywych pomiarowych,
-   funkcja pomiaru promienia łuku z uwzględnieniem krzywych przejściowych (dane początkowe to proste styczne do odcinków prostych przed i za łukiem; podczas płynnej zmiany promienia łuku, długości KP są na bieżąco wyliczane i cała geometria łuku (łuk + KP) ulega zmianie, co pozwala na łatwe, szybkie i precyzyjne dopasowanie łuków do ortofotomapy).
•   Tory:
-   zamiana krzywych pomiarowych na tory (optymalne dopasowanie kształtu krzywych Beziera do krzywych pomiarowych),
-   podział toru w formie krzywej Beziera w dowolnym punkcie,
-   wstawianie rozjazdów z szablonów,
-   łącznik giętki – flex (użycie niezalecane),
-   narzędzia pomocne w tworzeniu głowic rozjazdowych (ustawianie odpowiednich odległości między rozjazdami na podstawie kątów).
•   Drogi:
-   wczytywanie warstwy dróg z plików UMP,
-   modyfikacja danych UMP po wczytaniu (korekta położenia oraz zamiana na krzywe sklejane)
-   tworzenie odręczne linii osi drogi na podstawie mapy (krzywe sklejane),
-   zamiana utworzonych linii na krzywe Beziera,
-   podział drogi w formie krzywej Beziera w dowolnym punkcie,
•   Teren:
-   tworzenie terenu równoległego do toru lub drogi o dowolnym kształcie (rowy, perony, itp.),
-   automatyczne tworzenie skarp o danym pochyleniu na podstawie NMT (mała dokładność ze względu na duże błędy NMT),
-   tworzenie dowolnych wielokątów (które są potem automatycznie dzielone na trójkąty) terenu z możliwością przyciągania do trójkątów już utworzonych oraz możliwością ustawienia wysokości na danym poziomie lub na podstawie NMT,
-   wypełnianie komórek NMT trójkątami terenu (sposób na bardzo szybkie tworzenie terenu w miejscu, gdzie nie jest wymagana dokładność – duże odległości od toru).
-   uśrednianie wektorów normalnych między sąsiednimi trójkątami (w MaSzynie teren wygląda na wygładzony i wizualnie nie posiada „ostrych” krawędzi).
•   Obiekty:
-   automatyczne tworzenie konturu (wektorowego) budynku na podstawie podkładu WMS; możliwość wysłania utworzonego konturu budynku do edytora budynków 3D.

Na razie tyle możliwości. Prace nad edytorem cały czas trwają (raz wolniej a raz szybciej) a wraz z nimi rozwijana jest linia 8 na odcinku Kraków Gł. – Kozłów. Obecnie będę się skupiał nad możliwością wstawiania trakcji (już mam wstępny zarys metody liczenia położenia słupów, długości i konfiguracji geometrycznej wysięgników  – szczególnie na łuku z przechyłką). W następnej kolejności planuję się zająć możliwością wstawiania obiektów.

Wraz z edytorem rozwijam przystawki – narzędzia pomocnicze. Są nimi:
•   edytor wysięgników trakcyjnych (możliwość wczytania schematu, profili stalowych określonych w PN, modeli izolatorów, itp.; w przyszłości: ustalanie zmiennych parametrów danego wysięgnika – jeden wysięgnik i możliwość wstawienia go w różnych konfiguracjach geometrycznych do MaSzyny),
•   edytor budynków 3D,
•   narzędzie umożliwiające automatyczne obliczenie przechyłki na łuku na podstawie danych zebranych z czujników (np. telefonu komórkowego) – przyspieszeń bocznych, prędkości (GPS), promienia łuku (GPS), itp.

Pozdrawiam.

Wydzielam do osobnego tematu.
Benek

5
Inne niekolejowe / Odp: Symulator tramwaju Bombardier NGT6
« dnia: 17 Stycznia 2014, 20:28:09 »
Sam osobiście jestem ciekaw jak z dostępnością do tej kabiny (jest tu ktoś z Wydziału Mechanicznego PK?)

Chodzą słuchy, że w najbliższym czasie symulator zostanie udostępniony "do zabawy" wszystkim studentom WM PK. Nie wspomina się jak to będzie wyglądać dla ludzi "z zewnątrz".

6
810:
Pákovým prevodom od brzdového valca sú obojstranne brzdené kolesá každej nápravy typizovanými jednoklátikovými brzdami (SK).
163:
Lokomotiva nemá klasické brzdové válce a špalíky, ale je vybavena osmi brzdovými jednotkami, které sdružují brzdový válec, pákoví i brzdové špalíky. Brzdový válec jednotky má průměr 8" (pmax = 6,4 bar). Všechna čtyři dvojkolí jsou brzděna jednostranně (CZ).
DK-GP: P 44t, G 24t, r 2+2t

7
Wydział zamówień / Odp: Wykaz rzeczy potrzebnych do wydania DP2
« dnia: 14 Października 2012, 18:02:40 »
Coś takiego udało mi się znaleźć. Może się przyda...

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 07 Października 2012, 19:02:51 »
Opór składu na łukach
Potrzebny model fizyczny zjawiska.

W tej prezentacji: www.i15.p.lodz.pl/wyklady/trakcja/pt_zi/rozdz2.ppt znajdują się empiryczne wzory do obliczania oporu składu na łuku (str. 21).

9
Infrastruktura kolejowa / Odp: Androidowcy wspomóżcie tworzenie tras!
« dnia: 07 Stycznia 2012, 08:32:00 »
Cześć!
Już od dawna wykorzystuję ten sposób do tworzenia trasy. Nawet nie trzeba posiadać telefonu z Androidem. Wystarczy "zwykły" telefon oraz zewnętrzny odbiornik GPS, łączący się z telefonem przez bluetooth. Odbiornik kupiłem na allegro za ok. 60zł. Do obsługi tego wszystkiego używam znakomitego (darmowego) programu TrekBuddy. Ślad trasy, zapisany przez program jest otwierany m.in. przez Google Earth.

Tym sposobem, przy ładnej pogodzie (dobry sygnał) już przy pierwszym przejeździe trasą wyniki niemal w 100% pokrywają się z mapą topograficzną (w poziomie jak i w pionie) i nie trzeba nic aproksymować (jedynie szybko sprawdzić zgodność z mapą). Programu można też użyć z wbudowanym odbiornikiem, ale z moich obserwacji wynika, że taki odbiornik posiada znacznie mniejszą dokładność niż odbiornik zewnętrzny.

Pozdrawiam

10
Jak wiadomo, teraz lokomotywy i jednostki to jeżdżące komputery. Wie ktoś z Was na jakich systemach/sterownikach działa oprogramowanie w jednostkach?

Z tego co słyszałem to w lokomotywach Siemensa jest system Windows NT Workstation.

11
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3dsmax-zbliżenie przedmiotu
« dnia: 10 Listopada 2011, 19:58:45 »
Ja ten problem rozwiązuję w ten sposób, że na aktywnym widoku Perspective naciskam na klawiaturze "U" i przechodzi mi do widoku User, gdzie można dowolnie przybliżać.

12
Wydział zamówień / Odp: Płyty przejazdowe
« dnia: 26 Września 2011, 09:03:32 »
W załączniku podsyłam teksturę płyty, którą już od dłuższego czasu stosuję na linii 99.

13
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia kamienic oraz bloków.
« dnia: 26 Września 2011, 08:40:09 »
Jak możesz, przedstaw przykład, na razie za głupi jestem.

Oczywiście. Załóżmy, że wymiar 1 (patrz: zdjęcie w załączniku) odczytaliśmy z ortofotomapy (powiedzmy 7 metrów). Następnie otwieramy obrazek np. w programie Paint i mierzymy ile pikseli ma dany wymiar (pomiaru dokonujemy przeciągając linię. Po prawej stronie na dole wyświetla się długość linii wzdłuż osi x i y. Uważamy na to, aby linia nie miała odchyłek od pionu lub poziomu, pomocny może być klawisz Shift). W tym konkretnym przypadku wyszło, że wymiar 1 ma 357 pikseli. Następnie dokonujemy pomiaru wysokości (wymiar 2). Wyszło nam, że ma ona 266 pikseli. Teraz układamy proporcję:
357 pikseli --- 7 metrów
266 pikseli --- h metrów
h=(266*7)/357
h=5,22 [m]
Wyszła nam wysokość. Tylko, tak jak pisałem wcześniej, trzeba zwrócić uwagę aby zdjęcie było wykonane pod kątem prostym do budynku.

14
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia kamienic oraz bloków.
« dnia: 25 Września 2011, 21:05:35 »
Do każdego budynku potrzebne są jakiekolwiek wymiary- należy  zmierzyć wysokość na przykład bramy, okna (choćby ,,na oko"), natomiast szerokość i długość budynku można sprawdzić na mapach satelitarnych.

Mając przykładowo szerokość budynku z ortofotomapy, można bez problemu z proporcji obliczyć wysokość jeżeli zdjęcie zostało wykonane w miarę pod kątem prostym.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Tajemniczy maszt przy torach
« dnia: 07 Lipca 2011, 19:38:33 »
Może to być kamera na zdalnie obsługiwanym przejeździe lub kamera SKP (Stwierdzenia Końca Pociągu).

16
Bieżące kolejowe / Odp: Z Krakowa do Zakopanego w 30 min :)
« dnia: 10 Czerwca 2011, 21:40:26 »
Tak... Pierwsze były projekty "obwodnic" Chabówki i Suchej, potem pojawiła się wizja poprowadzenia kolei przez Piekiełko. Następnie Skośnoocy zaproponowali tunel łączący Kraków z Zakopanem, w którym miały kursować pociągi osiągające czas przejazdu 15min między skrajnymi stacjami. Teraz pojawił się EagleRail ze swoją, jakże to profesjonalną stroną internetową: http://www.eaglerail.us/?page_id=80,  na której prezentowany jest nowy projekt.

...a Szwagropol ma się coraz lepiej :P

17
Inne niekolejowe / Odp: Zażyjmy świeżego powietrza
« dnia: 15 Maja 2011, 13:59:03 »
Czy chodzi Wam o szczyt Veľký Choč? Piękne okolice, polecam :) Ogólnie jeżeli chodzi o Słowację to często tam bywam ponieważ mam niedaleko z mojej miejscowości (Zakopane). Podróżuję głównie na rowerze. Mogę polecić wycieczkę dookoła Tatr (niesamowite widoki). Dla bardzo wprawnych rowerzystów do pokonania w jeden dzień, ale znam też takich którzy rozkładali sobie podróż na 2, 3 dni. Wyruszamy z Zakopanego, granicę przekraczamy na Łysej Polanie. Jedziemy przez "zespół" miejscowości Vysoké Tatry, potem przez Štrbské Pleso, Liptovský Mikuláš, Liptovské Matiašovce. Następnie pięknym podjazdem wjeżdżamy na Przełęcz Huciańską i zjeżdżamy z niej do Zuberca, z którego to kierujemy się na Oravice. W Oravicach odbijamy na południowy wschód i wjeżdżamy na drogę leśną w Dolinie Cichej Orawskiej, którą to dojeżdżamy do samej granicy (teren, błota). Po przekroczeniu w lesie granicy wyjeżdżamy w Dolinie Chochołowskiej, z której to kierujemy się już do Zakopanego. Z tego co pamiętam wyszło mi 184 km.
Pozdrawiam.

18
Screeny / Odp: Drzewa, kolorystyka, gestosc i estetyka
« dnia: 13 Maja 2011, 13:57:50 »
No i co z tymi rowami, ktos mi powie jakie maja byc, poprosze o przyklady jakies screeny?

Screeny w załącznikach prezentują rowy na linii 99. Ostatni Przedostatni załącznik zawiera wymiary podtorza z rowami.

EDIT: W ostatnim załączniku screen rowu betonowego.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Kabina EW55
« dnia: 18 Stycznia 2011, 11:29:51 »
W tej kronice:
w minucie 0:26 jest pokazana kabina.

20
Trasy / Odp: Brak tekstur?
« dnia: 05 Kwietnia 2010, 16:22:34 »
Poszukaj czy nie wstawił Ci się gdzieś przez przypadek tor o zerowej długości.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Akcja Palnik
« dnia: 11 Marca 2010, 18:02:02 »
...w Nowym Sączu pod palnik idzie łącznie 6 ET21...

Czy orientujesz się może które numery?

22
Pomoc doraźna / Odp: Podczas symulacji obraz się przycina
« dnia: 13 Lutego 2010, 23:11:18 »
Przy podobnym problemie u mnie pomogło zmienienie w eu07.ini wartości "bpp 32" na "bpp 16".

23
Pomoc doraźna / Odp: Wahania FPS
« dnia: 08 Lutego 2010, 22:22:24 »
Włączone zapisywanie log.txt?

24
Bocznica / Odp: Jak prawidłowo połączyć pulpit z komputerem?
« dnia: 24 Stycznia 2010, 20:56:27 »
A exe trzeba samemu zrobić? A i jeszcze pytanie: To exe do haslera też bedzie pasować do manometrów?
Tak, najlepiej zrobić samemu. Jak się postarasz to będzie też obsługiwało manometry.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Zima sparaliżowała kolej
« dnia: 11 Stycznia 2010, 18:27:16 »
Pamiętasz numer tego rumuna? Albo do którego zakładu należy?
72

26
Bieżące kolejowe / Odp: Zima sparaliżowała kolej
« dnia: 11 Stycznia 2010, 18:13:08 »
Jakieś 20 min temu wychodząc z polibudy widziałem ja z Krakowa Głównego wyjeżdżał jakiś pospieszny w zestawieniu SM42+EU07+wagony. Widać koszmar dalej trwa.

Ooo, to widzę, że kolega na tej samej uczelni studiuje. Ja zaś jakąś godzinę temu byłem na dworcu (KG) i próbowano podłączyć rumuna do kibla (ze skutkiem pozytywnym) i skład odjechał na północ :)

27
Tabor / Odp: Damage status
« dnia: 10 Stycznia 2010, 17:54:12 »
-Występuje przy poślizgach kół,
-Ładunek przesunięty,
-Występuje przy poślizgach kół,
-Łożysko uszkodzone,
-Sprzęg urwany,
-Wentylator uszkodzony,
-Ładunek uszkodzony,
-Silnik uszkodzony,
-Ładunek zniszczony!,
-Pęknięta oś,
-WYKOLEJENIE!

28
Tabor / Odp: Damage status
« dnia: 10 Stycznia 2010, 16:42:03 »
-Thin wheel,
-Load shifted,
-Wheel wear,
-Bearing damaged,
-Coupler broken,
-Ventilator damaged,
-Load damaged,
-Engine damaged,
-Load destroyed!,
-Axle broken,
-DERAILED!

29
Bieżące kolejowe / Odp: EN57 książka
« dnia: 03 Stycznia 2010, 18:41:32 »
A jeśli nie ma to podajcie mi jakieś tytuły tych książek.

Ja się nie spotkałem z wersją internetową.
Tytuł:
Elektryczne zespoły trakcyjne serii EW55 i EN57 / Emilian Domański, Edward Kowalczyk, Janusz Skoniecki

30
Tabor / Odp: Popych w symku.
« dnia: 29 Grudnia 2009, 21:19:22 »
Można po prostu uruchomić symulator z drugiej lokomotywy. Ja tak się kiedyś bawiłem w Krzyżowej, że pchałem AI SMrodem i działało.

Strony: [1] 2 3 ... 17