Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - PEKAP

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Edytor scenerii autorstwa @PEKAP
« dnia: 05 Listopada 2014, 21:41:21 »
W takim razie, może ja również pochwalę się moim edytorem. W obecnej chwili posiada on następujące możliwości:
•   Niweleta:
-   tworzenie ręczne (na podstawie mapy topograficznej),
-   tworzenie za pomocą danych z pliku *.gpx (dane z GPS),
-   tworzenie za pomocą danych NMT (dane GUGiK i SRTM),
-   ręczna modyfikacja niwelety utworzonej z powyższych danych,
-   przypisywanie położenia pionowego torów i dróg do niwelety.
•   Przechyłka toru i krzywe przejściowe:
-   obliczanie przechyłki toru w łuku i długości KP (i/lub rampy przechyłkowej) na podstawie znajomości prędkości pociągów pasażerskich i towarowych, dopuszczalnych wartości przyspieszeń niezrównoważonych, promienia łuku, dopuszczalnej wartości zmiany przyspieszenia, dopuszczalnej wartości prędkości podnoszenia się koła taboru na rampie przechyłkowej.
•   Określenie współrzędnych geodezyjnych danego kilometra linii kolejowej (działa dla wszystkich linii zarządzanych przez PLK).
•   Mapy:
-   obsługa usług WMS z możliwością wyboru warstwy oraz użycia parametru TIME,
-   przeliczanie współrzędnych z układu PUWG92 na WGS84 i odwrotnie.
•   Numeryczny model terenu:
-   obsługa modelu zapisanego w pliku tekstowym (tak dostarczany jest model z GUGiKu) oraz w pliku binarnym (SRTM).
•   Pomiary parametrów geometrycznych:
-   szereg podstawowych pomiarów (długości, kąty, promienie),
-   przesunięcia (równoległe, prostopadłe) i obroty krzywych pomiarowych,
-   funkcja pomiaru promienia łuku z uwzględnieniem krzywych przejściowych (dane początkowe to proste styczne do odcinków prostych przed i za łukiem; podczas płynnej zmiany promienia łuku, długości KP są na bieżąco wyliczane i cała geometria łuku (łuk + KP) ulega zmianie, co pozwala na łatwe, szybkie i precyzyjne dopasowanie łuków do ortofotomapy).
•   Tory:
-   zamiana krzywych pomiarowych na tory (optymalne dopasowanie kształtu krzywych Beziera do krzywych pomiarowych),
-   podział toru w formie krzywej Beziera w dowolnym punkcie,
-   wstawianie rozjazdów z szablonów,
-   łącznik giętki – flex (użycie niezalecane),
-   narzędzia pomocne w tworzeniu głowic rozjazdowych (ustawianie odpowiednich odległości między rozjazdami na podstawie kątów).
•   Drogi:
-   wczytywanie warstwy dróg z plików UMP,
-   modyfikacja danych UMP po wczytaniu (korekta położenia oraz zamiana na krzywe sklejane)
-   tworzenie odręczne linii osi drogi na podstawie mapy (krzywe sklejane),
-   zamiana utworzonych linii na krzywe Beziera,
-   podział drogi w formie krzywej Beziera w dowolnym punkcie,
•   Teren:
-   tworzenie terenu równoległego do toru lub drogi o dowolnym kształcie (rowy, perony, itp.),
-   automatyczne tworzenie skarp o danym pochyleniu na podstawie NMT (mała dokładność ze względu na duże błędy NMT),
-   tworzenie dowolnych wielokątów (które są potem automatycznie dzielone na trójkąty) terenu z możliwością przyciągania do trójkątów już utworzonych oraz możliwością ustawienia wysokości na danym poziomie lub na podstawie NMT,
-   wypełnianie komórek NMT trójkątami terenu (sposób na bardzo szybkie tworzenie terenu w miejscu, gdzie nie jest wymagana dokładność – duże odległości od toru).
-   uśrednianie wektorów normalnych między sąsiednimi trójkątami (w MaSzynie teren wygląda na wygładzony i wizualnie nie posiada „ostrych” krawędzi).
•   Obiekty:
-   automatyczne tworzenie konturu (wektorowego) budynku na podstawie podkładu WMS; możliwość wysłania utworzonego konturu budynku do edytora budynków 3D.

Na razie tyle możliwości. Prace nad edytorem cały czas trwają (raz wolniej a raz szybciej) a wraz z nimi rozwijana jest linia 8 na odcinku Kraków Gł. – Kozłów. Obecnie będę się skupiał nad możliwością wstawiania trakcji (już mam wstępny zarys metody liczenia położenia słupów, długości i konfiguracji geometrycznej wysięgników  – szczególnie na łuku z przechyłką). W następnej kolejności planuję się zająć możliwością wstawiania obiektów.

Wraz z edytorem rozwijam przystawki – narzędzia pomocnicze. Są nimi:
•   edytor wysięgników trakcyjnych (możliwość wczytania schematu, profili stalowych określonych w PN, modeli izolatorów, itp.; w przyszłości: ustalanie zmiennych parametrów danego wysięgnika – jeden wysięgnik i możliwość wstawienia go w różnych konfiguracjach geometrycznych do MaSzyny),
•   edytor budynków 3D,
•   narzędzie umożliwiające automatyczne obliczenie przechyłki na łuku na podstawie danych zebranych z czujników (np. telefonu komórkowego) – przyspieszeń bocznych, prędkości (GPS), promienia łuku (GPS), itp.

Pozdrawiam.

Wydzielam do osobnego tematu.
Benek

2
Publikacje / EN57 do pobrania
« dnia: 26 Lipca 2009, 18:46:06 »
http://eu07.pl/userfiles/872/priv-EZTost7.rar

Nowy model jednostki EN57 do pobrania.

Autorzy:
PEKAP
Kolejarz
Poprawki:
Sakorius
CT
Tekstury:
Patrykos
Dźwięki:
Pobrane gdzieś z forum :P

Jakbym o kimś zapomniał to proszę krzyczeć :P

PS. Doszły mnie słuchy, że .chk, które udostępniam, może nie działać na obecnym .exe. W razie czego proszę, kogoś o udostępnienie właściwych plików .chk. Ja tego nie zrobię bo właśnie wyjeżdżam a nie będziemy czekać ponad tydzień z wydaniem tylko ze względu na .chk.

Dodano dnia 29 sierpnia 2009
Udostępniam poprawkę do EN57. Została ona utworzona na podstawie komentarzy użytkowników w temacie EN57 z działu Pomoc doraźna. Zawiera ona charakterystyki, które powinny działać na starszych wersjach .exe

http://eu07.pl/userfiles/872/priv-EN57.rar

W razie problemów zapraszam do odpowiedniego tematu w dziale Pomoc doraźna.

3
Pomoc w tworzeniu / Opcja rotate
« dnia: 28 Maja 2009, 13:22:41 »
Witam
Mam następujący plik .inc:
//1 - tekstura szyny, 2,3,4 - współrzędne, 5,6,7 - obrót
origin (p2) (p3) (p4)
rotate (p5) (p6) (p7)

node 1000 0 none model 0 0 0 0 plk/TpB.t3d (p1) endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
A wpis do scenerii wygląda tak:
include;plk/tpb.inc;plk/rail_screw_used2-n.bmp;0.0;0.0;0.0;10;10;10;end

Chcę aby ten model był obrócony w każdej płaszczyźnie o kąt 10o. Jak włączam scenerię, okazuje się, że obrót zastosował się tylko do płaszczyzny poziomej [rotate (p5) (p6) (p7)]. Nie wiem czy ja coś źle robię, czy opcja rotate działa niewłaściwie?

Pozdrawiam

Przenoszę.
Akvin




4
Bocznica / Odp: Kabina ED72
« dnia: 26 Marca 2009, 07:18:06 »
Oczywiście, że wytrzymamy. Dziękuję :)

5
Na warsztacie / Tunel i EN57...
« dnia: 24 Marca 2009, 20:46:53 »
Witajcie. Zmobilizowany przez REWIZORA (dziękuję za mobilizację), mimo braku wolnego czasu nadal brnę poprzez trudy tworzenia trasy i jednostek. Kible niedługo przejdą badanie przeprowadzone przez pracowników z zakładu "DEVS" a z trasą także planowane są pewne działania tyczące się jej temporalnej wersji... więcej nie powiem bo to TAJEMNICA! A oto kilka screenów:

6
Screeny / EN57
« dnia: 05 Stycznia 2009, 18:14:46 »
Może to nie jest najlepszy screen ale osobnego tematu nie chciałem zakładać. EN57 po przemapowaniu. W szczególności został poprawiony dach, tekstura została zrobiona jako TGA by ukrywać niepotrzebne detale. Teraz pozostało wykończyć człon silnikowy. Screena zamieszczam po to, by zmobilizować społeczność forum do robienia zdjęć na tekstury, o które już wiele razy prosiłem.

Wydzielono do nowego tematu.
Akvin

7
Pomoc w tworzeniu / Prośba o pomoc przy teksturach EN57
« dnia: 13 Grudnia 2008, 09:36:54 »
Witam,
W związku z małą ilością posiadanego czasu, mam prośbę do osób, które mają ochotę pomóc przy tworzeniu tekstur na nowy model EN57. Chodzi o wykonanie dobrych zdjęć, następnie tekstury na podstawie mapowania, które udostępniam w tym poście. Sądzę, że nie będzie z tym problemu, gdyż po kraju jeździ wiele kibli i prawie w każdym zakątku można je spotkać. Na podstawie udostępnionego mapowania można wykonać tekstury na wszystkie odmiany i modernizacje jednostek o typowym kształcie czoła (czyli NIE można np. na U-boota itp). Jakby ktoś zrobił teksturę, proszę o dołączenie pliku tekstowego z krótkim opisem, w którym będzie napisane czy na czole występują poręcze, stopnie itp, jakiego typu są reflektory oraz czy tablicą kierunkową jest wyświetlacz czy też może jest ona tradycyjna.

W tym wątku proszę jedynie pisać pytania związane z niejasnościami w mapowaniu (ale sądzę, że nie powinno ich być :P), tekstury z opisem proszę wysyłać na PW. Mapowania dla członów RA i RB są identyczne.

http://eu07.pl/userfiles/872/priv-ezt.rar

Dziękuję

8
Symulator / Przechyłki
« dnia: 24 Czerwca 2008, 08:12:28 »
Nie ruszałem tych conrtoli i nie zauważyłem czegoś negatywnego. W scenery.doc, jest napisane, że to są wektory, ale nie wiem tak do końca o co chodzi z nimi. Wiem, że jakiś Bézier czy Geizer czy cuś :)

Trochę się wtrącę bo ostatnio się tym bawiłem. Wszystkie te łuki i flexy w symku tworzone są właśnie za pomocą krzywej Béziera, którą ilustruje obrazek:

I tak, punkt P0 odpowiada punktowi 'point 1' w Maszynie, P3 odpowiada punktowi 'point 2', natomiast 'control vector 1' i 'control vector 2' są to współrzędne wektorów, którymi można, że tak powiem, regulować wygięcie krzywej. Na obrazku są to odcinki P0 do P1 i P3 do P2.

9
Symulator / Teren do scenerii otrzymywany z SRTM
« dnia: 22 Maja 2008, 18:34:22 »
Musimy posiadać program Microdem, który można ściągnąć tutaj: http://www.usna.edu/Users/oceano/pguth/website/microdemdown.htm i oczywiście 3dsmax'a.
Aby możliwe było użycie niżej opisanych opcji musimy ściągnąć dodatkowo samo .exe Microdem'a dostępne tutaj: http://www.eu07.pl/userfiles/microdem.rar i podmienić oficjalne.

Następnie ściągamy „prostokąt” terenu, który nas interesuje: http://netgis.geo.uw.edu.pl/srtm/Poland/ (Polska) http://netgis.geo.uw.edu.pl/srtm/Europe/ (Europa).

Nazwy  prostokątów to nic innego jak współrzędne geograficzne. Znając współrzędne danego miejsca możemy szybko odnaleźć chciany kawałek.

Uruchamiamy Microdem'a, klikamy File->Open DEM, wybieramy wcześniej ściągnięte dane wysokościowe.

W menu górnym Calculate->Where is? (keyboard)->Lat/Long możemy sprawdzić gdzie znajduje się punkt o danych współrzędnych geograficznych. Za pomocą narzędzia Subset & Zoom (załącznik - 1srtm.jpg) wybieramy chciany obszar (im większy, tym dłużej będzie się generował teren).

Potem File->Save DEM->Current subset, MD DEM i zapisujemy wybrany kawałek terenu. Następnie zamykamy wszystkie okna.

Powtarzamy początkową czynność, File->Open DEM, ale tym razem otwieramy plik, który przed chwilą zapisaliśmy.

Następnie File->Save Dem->3D->DXF, polygons.

Otwieramy 3dsmax'a, File->Import... i na dole wybieramy Plik typu: AutoCAD Drawing (.*DWG, .*DXF), otwieramy wcześniej wyeksportowany plik. W oknie, które się pokazało muszą być zaznaczone opcje pokazane na obrazku (załącznik - 2srtm.jpg) i klikamy OK.

Teraz wystarczy przesunąć teren do początku układu współrzędnych (by nie występowały drgania w Maszynie) i oteksturować. Koniec zabawy.

UWAGA! Jako, że dane SRTM charakteryzują się małą dokładnością, nasypy i wykopy pod tory musimy wykonać ręcznie.

10
Poszukuję, chcę zrobić / Zdjęcia "perełki" poszukiwane.
« dnia: 15 Lutego 2008, 19:00:46 »
W związku z (odległą) chęcią wydania nowych EN57, zwracam się z uprzejmą prośbą (do osób, które mają możliwość) o wykonanie zdjęć na tekstury jednostki zmodernizowanej tzw. perełki (np. http://www.gpk.polskakolej.info/details.php?image_id=407). Dziękuję.

11
Publikacje / Kabiny ET21 (pekap, kolejarz) do pobrania
« dnia: 01 Września 2007, 19:31:49 »
Wpisy do dynamic.dat:
3E
ET21
1

3E1
ET21
1

3E2
ET21
1

Przykładowe wpisy do scenerii:
node -1 0 ET21-1 dynamic PKP\Et21 et21-1 3e 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
 
node -1 0 ET21-422 dynamic PKP\Et21 et21-422 3e1 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
 
node -1 0 3E-75 dynamic PKP\Et21 3E-75 3e2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

Obsługa hamulca knorr (zaczerpnięte z http://shaxbee.superhost.pl/maszyna/wiki/pmwiki.php?n=PlDoc.ET21):
W czasie jazdy zawór główny maszynisty powinien znajdować się w położeniu II (jazdy).
Aby rozpocząć hamowanie służbowe, należy przestawić zawór główny w położenie V (hamowanie służbowe) i utrzymać go w tym położeniu dopóty, dopóki ciśnienie na manometrze przewodu hamulcowego nie zmaleje do 0,4 MPa, po czym należy zawór natychmiast przestawić w położenie IV.
Jeżeli pociąg nie zwalnia w dostatecznym stopniu dla zatrzymania się w przepisowym miejscu, to należy ponownie przestawić zawór w położenie V, a następnie w położenie IV. Obniżenie ciśnienia w przewodzie hamulcowym poniżej 0,35 MPa jest bezcelowe, gdyż nie powoduje zwiększenia siły hamowania, a tylko zwiększa stratę sprężonego powietrza.
Przed zatrzymaniem się pociągu trzeba rozpocząć luzowanie hamulców. W tym celu należy przestawić zawór główny maszynisty w położenie I (napełnianie i luzowanie). Zależnie od dłuugości pociągu czas trzymania zaworu w położeniu I jest różny i tak się kształtuje z grubsza, że na każde 10 osi składu pociągu przypada 1 s pozostawienia zaworu w tym położeniu.
Następnie należy przestawić w położenie II, z tym że ciśnienie w przewodzie głównym nie może zmaleć poniżej 0,5 MPa, jeżeli okaże się, że ciśnienie w przewodzie hamulcowym jest mniejsze niż 0,5 MPa?, to należy przestawić zawór ponownie w położenie I, a po chwili w położenie II, i powtarzać te czynności, dopóki ciśnienie w przewodzie hamulcowym nie osiągnie 0,5 MPa.
W razie potrzeby przyhamowania pociągu należy wykonać czynności wg punktu 6. oraz 7. z tą różnicą, że luzowanie należy rozpocząć odpowiednio wcześniej.
Przy hamowaniu nagłym główny zawór maszynisty należy od razu przestawić zawór w położenie VI i utrzymać go w tym położeniu aż do zatrzymania pociągu.

link -> http://www.sendspace.com/file/73if6m <-
link -> http://milicz.co.uk/maszyna/pliki/ET21.exe <- dzięki emo2047

EDIT. Dopisanie autorów kabiny na życzenie kolejarza.

12
Bocznica / Modele z teksturą .tga
« dnia: 26 Sierpnia 2007, 09:53:12 »
Gdy podobiekty w modelu ułoży się w odpowiedniej kolejności a oba są pokryte teksturą .tga, i patrzy się przez pierwszy na drugi, drugi znika. Czy da się tak je ułożyć by znikał pierwszy a drugi pozostawał bez zmian? Takie dziwne pytanie ale może ktoś zna odpowiedź.


13
Screeny / Nowe jednostki na linii numer 8
« dnia: 24 Sierpnia 2007, 13:03:45 »







14
Publikacje / Wagon Flls
« dnia: 18 Maja 2007, 18:38:10 »
Po pomyślnych jazdach testowych, oddaję w wasze ręce wagon Flls.

Przeznaczenie
Wagony przeznaczone są do przewozu odpadów kopalnianych, kamienia wapiennego i różnego rodzaju kamienia o granulacji do 300 mm.


http://michalpkp.my-place.us/Flls.rar
Prawym i zapisz element docelowy jako...

Wagon ten winien być umieszczony w folderze dynamic/pkp

Przykładowy wpis:
node -1 0 flls dynamic PKP\flls flls2 203Vb 0.0 nobody 3 28 gravel enddynamic

15
Bocznica / wydzielone
« dnia: 01 Lutego 2007, 17:22:07 »
Trochę nie podobają mi się dźwięki z działu "odjaz...", sądzę jednak, że lepiej zamiast np. "Towarowy z węglarkami odjazd" byłoby podać "nr pociągu odjazd". Wyglądało by to bardziej realistycznie. Bo jakby na trasie były dwa towarowe z węglarkami to co... :)

16
Pomoc doraźna / Pytanie o teksturę oraz o rozkład
« dnia: 19 Stycznia 2007, 08:58:00 »
Czy ktoś posiada teksturę zwrotnic (normalnych) i rozjazdu krzyżowego przystosowaną do tekstury torów TpD-oil1.bmp oraz czy ktoś ma aktualny służbowy (wewnętrzny) rozkład jazdy pociągów pasażerskich lub/i towarowych obejmujący odcinek Kozłów - Kraków Główny. Jest mi to potrzebne do trasy, którą robię. Jakby co to zgłaszajcie się na PW. Dziękuję.

17
Bieżące Symulatorowe / Pokazywanie prądów drugiego członu
« dnia: 26 Czerwca 2006, 17:31:51 »
Zobaczyłem takie coś w klawiszologii do nowego .exe:
z   - o ile jest w .mmd zdefiniowane - pokazywanie prądów drugiego członu
Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi. Jaką linijkę/słowo/wartość trzeba wpisać do .mmd, żeby prądy drugiego członu były pokazywane przy naciśnięciu klawisza 'z'?

18
Symulator / Teren do MaSzyny z danych SRTM
« dnia: 12 Stycznia 2006, 21:35:05 »
Ostatnio odkryłem jak to można zrobić i napisałem mały tutorial: http://members.lycos.co.uk/michalpkp/

19
Forum / Dyskusja nad regulaminem forum
« dnia: 18 Września 2005, 14:48:28 »
Ostatnio w profilu każdego urzytkownika pojawiły się dwie nowe linijki takie jak: ostrzeżenia i pochwały. W regulaminie było wspomniane o ostrzeżeniach ale za to nic nie było napisane o pochwałach. Za co można je dostać?

20
Bieżące kolejowe / Kontrolki ET21
« dnia: 15 Sierpnia 2005, 19:43:41 »
Czy ktoś z was wie co wskazują te (http://www.michalpkp.republika.pl/Kontrolki.jpg)kontrolki w ET21. Wiem tylko że ta najbardziej po prawej na dole sygnalizuje wyłącznik szybki załączony. Z góry dzięki za odpowiedź.

21
Bocznica / Hasler-wymiary
« dnia: 11 Czerwca 2005, 11:13:00 »
Jakie wymiary ma Hasler? (wysokość, długość, szerokość)

22
Pomoc w tworzeniu / Zegar
« dnia: 24 Kwietnia 2005, 06:29:59 »
Chcę zrobić model działającego zegara. Zrobiłem pudło zegara i wskazówki i nazwałem je tak jak są nazwane w plikach .t3d kabin lokomotyw(czyli ClockMhand, ClockHhand) ale zegar nie działa. Co zrobić by działał? Z góry dzięki.

23
Bocznica / Rozjazd krzyżowy w gmaxie
« dnia: 13 Kwietnia 2005, 15:24:35 »
Czy jest możliwość wstawienia rozjazdu krzyżowego w gmaxie. Czy ktoś mógłby zapisać go w formacie czytanym przez gmaxa i wysłać na michalpkp@gazeta.pl

Bardzo bym prosił

24
Pomoc w tworzeniu / "Origin stack underflow"
« dnia: 05 Kwietnia 2005, 21:41:56 »
Co oznacza ten błąd:

25
Pomoc w tworzeniu / Zakończenie trakcjii
« dnia: 04 Lutego 2005, 09:50:19 »

co zrobić by górny drut był poprawnie dopasowany do wysięgnika.

26
Bieżące Symulatorowe / FPS
« dnia: 16 Grudnia 2004, 19:57:29 »
Na początek zaznaczę że poszukałem na forum i przeczytałem FAQ. Na forum nawet było o mojej karcie graficznej napisane, też ktoś miał ten problem co ja(2 fps na quarku). Tylko on zainstalował nowsze sterowniki i wszystko było ok, a ja instaluje najnowsze, nowsze, starsze, najstarsze i na wszystkich jest ten sam rezultat. Mam RADEONA 9200 128MB, AMD sempron 2500+ i 256 RAM. Co mogę zrobić by było więcej FPSów lub gdzie mogę znaleźć odpowiedni sterownik.

27
Pomoc w tworzeniu / Modele
« dnia: 23 Listopada 2004, 15:48:47 »
Robię model w gmaxie wg instrukcji podanej w FAQ. Wstawiam go do trasy. Podczas ładowania scenerii wyskakuje mi błąd że ten model nie istnieje. A potem wyświetla się następny błąd Scene parse error near node. I wyskakuje program wykonał nieprawidłową opercję i nastąpi jego zamkniecie... . Co mam zrobić aby te błędy się nie pokazywały i model był widoczny w scenerii.

28
Pomoc w tworzeniu / Problem z wagonem
« dnia: 01 Listopada 2004, 07:44:34 »
Zrobiłem sobie wagon towarowy Ugpps. Wszystko działa poprawnie tylko ten że właśnie wagon zamiast stać na torach jest obrócony pionowo ku górze. Obracałem go w gmaxie na wszystkie możliwe strony ale on i tak jest w takim samym położeniu. Co mam zrobić by stał w prawidłowej pozycji?

P.S. Jedno koło nie jest na swym miejscu tylko gdzieś obok.

29
Pomoc w tworzeniu / Siatka w gmaxie
« dnia: 15 Października 2004, 17:02:18 »
Znalazłem ostatnio na forum jak robić siatkę trójkątów w gmaxie http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=972&highlight=trawa Wszystko ok ale przy włączaniu wyświetla mi się Unrecognized command: 57.8431
log:
...
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Scenery atmo definition
Scenery light definition
Unrecognized command: 57.8431
Co się z tym dzieje. Z góry dziękuję.

30
Pomoc w tworzeniu / GMAX pytanie?
« dnia: 04 Października 2004, 15:38:10 »
Czy w GMAX-ie da się włączyć schematic view? Czy ktoś może ma opis przełączników w kabinie ET21. Jak tak to proszę wysłać na adam.sidor@neostrada.pl

Strony: [1] 2