Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - PEKAP

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 17
61
Pomoc w tworzeniu / Odp: Opcja rotate
« dnia: 29 Maja 2009, 07:35:08 »
Tak, 'triangle' obraca się prawidłowo, w każdą stronę.

62
Pomoc w tworzeniu / Opcja rotate
« dnia: 28 Maja 2009, 13:22:41 »
Witam
Mam następujący plik .inc:
//1 - tekstura szyny, 2,3,4 - współrzędne, 5,6,7 - obrót
origin (p2) (p3) (p4)
rotate (p5) (p6) (p7)

node 1000 0 none model 0 0 0 0 plk/TpB.t3d (p1) endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
A wpis do scenerii wygląda tak:
include;plk/tpb.inc;plk/rail_screw_used2-n.bmp;0.0;0.0;0.0;10;10;10;end

Chcę aby ten model był obrócony w każdej płaszczyźnie o kąt 10o. Jak włączam scenerię, okazuje się, że obrót zastosował się tylko do płaszczyzny poziomej [rotate (p5) (p6) (p7)]. Nie wiem czy ja coś źle robię, czy opcja rotate działa niewłaściwie?

Pozdrawiam

Przenoszę.
Akvin




64
Bocznica / Wydzielone z: Najlepsze screeny
« dnia: 20 Maja 2009, 16:37:23 »
Mam nadzieje, że jak PEKAP poprawi jeszcze mapowanie, to będą jeszcze lepsze :)
To już jest poprawione mapowanie. Brak płynności przejścia tekstury wynika tutaj z oświetlenia modelu (zresztą ze światłem mam ostatnio same problemy - zainteresowani wiedzą o co chodzi :P). Koniec OT.

65
Na warsztacie / Odp: Kraków Bieżany - Bochnia (Tarnów)
« dnia: 14 Maja 2009, 07:22:13 »
Mam nadzieję, że odwzorujecie też profil pionowy linii. A tak na serio to już kilka osób pisało, że robi jakieś trasy z okolic Krakowa, więc można byłoby po skończeniu tego wszystkiego połączyć je w całość i stworzyć jakąś "multi" trasę realistyczną. Jakby co to ja mam zrobioną całą część północną (torowisko, perony, zadaszenie, część budynków przytorowych) Krakowa Głównego (no i dalej od Kozłowa w stronę Krakowa - no ale to jeszcze z rok czasu jak zdążę "połączyć" się z Krakowem :P).

66
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-424 za dawnych czasów
« dnia: 08 Maja 2009, 07:10:31 »

67
Bocznica / Odp: Kabina ED72
« dnia: 26 Marca 2009, 07:18:06 »
Oczywiście, że wytrzymamy. Dziękuję :)

68
Na warsztacie / Odp: Tunel i EN57...
« dnia: 25 Marca 2009, 19:56:10 »
czy planujesz zrobić kabinkę ze ścianką rozdzielającą stanowisko maszynisty i pomocnika/konduktora

Nie, planuję zrobić tylko pozostałość po ściance działowej. Będzie to występowało w kabinie z hamulcem Knorr'a.

69
Na warsztacie / Odp: Tunel i EN57...
« dnia: 25 Marca 2009, 17:25:41 »
...nie poprawiłeś bryły dachu nad kabiną jednostki, w kabinie kontrolki po lewej stronie są za blisko siebie.

Tak, o dachu cały czas pamiętam, lecz jakoś nie mam zacięcia, żeby go poprawić. No ale przed wydaniem będę musiał to i tak uczynić :) a kontrolki są już poprawione tylko screen jest z przedwczorajszej wersji kabiny. Nawet jakby się przyjrzeć screenowi to widać, że nie pasują one do fototekstury pulpitu :)

A, jeszcze przypomniało mi się, że przydałyby mi się zdjęcia na fototekstury białej kabiny jednostki (nie dotyczy wersji z kwadratowymi miernikami elektrycznymi) i zdjęcia na fototekstury kabiny ED72, bo te co posiadam są miernej jakości i musiałbym poświęcić dużo czasu na zrobienie z nich ładnych tekstur.

70
Na warsztacie / Tunel i EN57...
« dnia: 24 Marca 2009, 20:46:53 »
Witajcie. Zmobilizowany przez REWIZORA (dziękuję za mobilizację), mimo braku wolnego czasu nadal brnę poprzez trudy tworzenia trasy i jednostek. Kible niedługo przejdą badanie przeprowadzone przez pracowników z zakładu "DEVS" a z trasą także planowane są pewne działania tyczące się jej temporalnej wersji... więcej nie powiem bo to TAJEMNICA! A oto kilka screenów:

71
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 24 Marca 2009, 19:31:14 »
A ty skąd masz Tunel?

Ponoć na allegro.pl sprzedają, ale musisz dobrze poszukać.

Przepraszam, ale już więcej nie wytrzymam z utrzymaniem tajemnicy... <rotfl>


72
Bieżące Symulatorowe / Odp: Bałtyk- misja EU07
« dnia: 18 Marca 2009, 07:25:54 »
z tego co pamiętam jazda lokomotywy ,,z tyłu" była nie tak dawno surowo zabroniona

Tak, było coś takiego wprowadzone. Przez pewien czas występowała sytuacja, że lokomotywa "dodatkowa" była wprzęgnięta zaraz za lokomotywą "główną". Najśmieszniej to wyglądało jak jechało EU07 i ET21. A jeżeli jechały dwa EU07 to nie były one łączone kablami ukrotnienia i w obu lokomotywach znajdowali się maszyniści.

73
Bieżące Symulatorowe / Odp: Bałtyk- misja EU07
« dnia: 17 Marca 2009, 20:57:44 »
Tak, w obu lokomotywach znajdują się maszyniści. Częściej niż EU07 na "popychu" do Zakopanego jechało ET21. Dodatkowa lokomotywa występowała tylko jeżeli skład był dłuższy lub równy chyba dziewięciu (liczby dokładnie nie pamiętam bo stosowane to było już dawno, na pośpiesznym do Szczecina) wagonom, ze względu na górski charakter linii.

74
Najczęściej na manewrach zatrudniają tam SM42.

Najczęściej na manewrach jest brak lokomotywy, a jeżeli jest (w czasie zwiększonego ruchu, np. ferie) to tylko SM42.  :)

...BTW mieszkam 15 km od Żywca a o tym nie słyszałem... hmmm...

A ja mieszkam w Zakopanem i też o wykolejeniu stonki nie słyszałem. Będę dziś na dworcu to się czegoś dowiem jak spotkam jakiegoś znajomego pracownika. Ale jak napisali, że wyjazd w stronę Krakowa był zablokowany to podejrzewam, że do zdarzenia doszło na angliku, który nie jest już w najlepszej kondycji. Innym, a zarazem głównym czynnikiem mógł być śnieg, którego mamy bardzo dużo (ok. 1m).

75
Witam,

"Najlepsza" opowieść z jaką się spotkałem to uderzenie (nie wiem dokładnie kiedy to było, ale bardzo dawno) w stado owiec, które były przeprowadzane przez przejazd niedaleko przystanku Szaflary Wieś (linia 99), przez pociąg ekspresowy jadący z prędkością około 100 km/h. Od tamtego czasu na przejeździe jest ograniczenie do 80.

Inna historia tyczy się bażanta, który wybijając sobą szybę w jadącej jednostce, wpadł do kabiny i złamał maszyniście obojczyk. A co najśmieszniejsze, zwierze przeżyło i zostało wypuszczone na wolność.

Pozdrawiam

76
Screeny / EN57
« dnia: 05 Stycznia 2009, 18:14:46 »
Może to nie jest najlepszy screen ale osobnego tematu nie chciałem zakładać. EN57 po przemapowaniu. W szczególności został poprawiony dach, tekstura została zrobiona jako TGA by ukrywać niepotrzebne detale. Teraz pozostało wykończyć człon silnikowy. Screena zamieszczam po to, by zmobilizować społeczność forum do robienia zdjęć na tekstury, o które już wiele razy prosiłem.

Wydzielono do nowego tematu.
Akvin

77
Bocznica / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 01 Stycznia 2009, 09:32:29 »
[offtopic]
Tak... a ja już się któryś raz przekonałem, że można na was polegać. Dziękuję pewnemu koledze, który rozpowszechnił (mimo zapewnień) moją przeróbkę kabiny Barta*. Chciałbym też wyrazić swoją wdzięczność kolegom, którzy publicznie chwalą się posiadanym dodatkiem.

Także pozdrawiam i zarówno przepraszam, że tak musiałem rozpocząć Nowy Rok.


*To co widać na filmiku jest jeszcze dodatkowo poprawione, już nie przeze mnie, ale główna część pulpitu jest mojego autorstwa.

[/offtopic]

78
Pomoc w tworzeniu / Prośba o pomoc przy teksturach EN57
« dnia: 13 Grudnia 2008, 09:36:54 »
Witam,
W związku z małą ilością posiadanego czasu, mam prośbę do osób, które mają ochotę pomóc przy tworzeniu tekstur na nowy model EN57. Chodzi o wykonanie dobrych zdjęć, następnie tekstury na podstawie mapowania, które udostępniam w tym poście. Sądzę, że nie będzie z tym problemu, gdyż po kraju jeździ wiele kibli i prawie w każdym zakątku można je spotkać. Na podstawie udostępnionego mapowania można wykonać tekstury na wszystkie odmiany i modernizacje jednostek o typowym kształcie czoła (czyli NIE można np. na U-boota itp). Jakby ktoś zrobił teksturę, proszę o dołączenie pliku tekstowego z krótkim opisem, w którym będzie napisane czy na czole występują poręcze, stopnie itp, jakiego typu są reflektory oraz czy tablicą kierunkową jest wyświetlacz czy też może jest ona tradycyjna.

W tym wątku proszę jedynie pisać pytania związane z niejasnościami w mapowaniu (ale sądzę, że nie powinno ich być :P), tekstury z opisem proszę wysyłać na PW. Mapowania dla członów RA i RB są identyczne.

http://eu07.pl/userfiles/872/priv-ezt.rar

Dziękuję

79
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zdjęcia "perełki" poszukiwane.
« dnia: 08 Grudnia 2008, 18:04:56 »
A co z innymi kiblami?

Jest na razie po jednej teksturze dla każdego zrobionego rodzaju kibla. Czyli różne wersje pługu, wersja 001, wersja 608. Znalazłem przykładowe zdjęcie jednostki, której szukam na tekstury: http://www.mundek.krakow.pl/images/ezt/en57/1200-1299/EN57-1256_2005-11-12.jpg

80
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zdjęcia "perełki" poszukiwane.
« dnia: 07 Grudnia 2008, 21:05:35 »
W związku z chęcią wydania paczki całościowej, w której mają znaleźć się nowe jednostki, ponawiam prośbę o zdjęcia na tekstury zmodernizowanej EN57, tzw. perełki. Jednostki te wyglądają jak zwyczajne jednostki :P, różnią się tylko tym, że na przodzie posiadają charakterystyczny klocek (gniazdo nagłośnienia). Kabina ich utrzymana jest w odcieniach szarości i posiadają jajkowate lampki kontrolne na pulpicie. Aktualnie nie jestem w stanie znaleźć zdjęć przykładowych.

Pamiętaj, robiąc dobre zdjęcia tej jednostki na tekstury przyczyniasz się do szybszego wydania paczki i masz swój wkład w rozwój symulatora.

Dziękuję, pekap.

81
Bocznica / Odp: Najlepsze screeny
« dnia: 10 Września 2008, 21:04:15 »
PEKAP, to aby na pewno skrin z MaSzyny jest :> ??

Tak, jak najbardziej z MaSzyny. Kawałek prostego toru, trawka tga, siódemka, i niebo selfillum. :P

82
Pomoc w tworzeniu / Odp: Program do tworzenia tras
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 22:03:20 »
Nie jestem pewien, ale chyba coś podobnego miałem na (bardzo) starym komputerze i pomogło pokombinowanie czegoś w opcjach (customize->preferences - viewports) dotyczących sterownika grafiki (choose driver/configure driver).

83
Witam

Jak wszyscy wiemy wstawianie drzew lub innych tzw. "passive objects" w 3dsmaxie zajmowało dużo czasu gdyż za każdym razem trzeba było kliknąć "Create" i tak dalej... następnie trzeba było ręcznie ustawić wysokość obiektu, tak żeby był dobrze dopasowany do terenu.

Jako, że w mojej, obecnie tworzonej trasie (o nazwie roboczej "Tunel") znajduje się wiele drzew, domków... na terenie stworzonym z pomocą danych SRTM, co za tym idzie jest on kwieciście wyprofilowany, musiałem stworzyć coś co dałoby mi możliwość szybkiego wstawianie tych obiektów.

Wpadłem na pomysł zrobienia narzędzia do wstawiania tych elementów. W chwili obecnej ten niby-edytor potrafi otworzyć scenerię (*.scn, *.scm) i można za jego pomocą wstawiać "passive objects", które już automatycznie dopasowują się do wysokości terenu w danym miejscu.

Osoby bardziej zainteresowane zapraszam na gg.

I jeszcze załączę screeny, wykonane na scenerii testowej. Dla ciekawskich: wstawienie drzew zajęło mi 23 sekundy.

84
Bocznica / Odp: Trasa Zbąszynek-Rzepin
« dnia: 11 Lipca 2008, 16:00:19 »
Jak zawsze polecam: http://212.244.179.188/website/Orto/viewer.htm -> zdjęcia lotnicze Polski w dobrej jakości.

85
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 03 Lipca 2008, 13:15:09 »
Tak..., z Zakopanego do Gdyni przez Sanok, Tarnów...

86
Symulator / Przechyłki
« dnia: 24 Czerwca 2008, 08:12:28 »
Nie ruszałem tych conrtoli i nie zauważyłem czegoś negatywnego. W scenery.doc, jest napisane, że to są wektory, ale nie wiem tak do końca o co chodzi z nimi. Wiem, że jakiś Bézier czy Geizer czy cuś :)

Trochę się wtrącę bo ostatnio się tym bawiłem. Wszystkie te łuki i flexy w symku tworzone są właśnie za pomocą krzywej Béziera, którą ilustruje obrazek:

I tak, punkt P0 odpowiada punktowi 'point 1' w Maszynie, P3 odpowiada punktowi 'point 2', natomiast 'control vector 1' i 'control vector 2' są to współrzędne wektorów, którymi można, że tak powiem, regulować wygięcie krzywej. Na obrazku są to odcinki P0 do P1 i P3 do P2.

87
Bocznica / Odp: 409Da
« dnia: 19 Czerwca 2008, 18:28:50 »
Edit:
Hm... pewnie mój błąd... Grzebałem sie w chk by poprawić to i owo i zapomniałem jednego usunąć. Zmienię to w następnej aktualizacji.

A jeżeli ktoś od razu chce sobie to poprawić to który wpis jest właściwy, a który należy usunąć?

88
Symulator / Odp: Teren do scenerii otrzymywany z SRTM
« dnia: 23 Maja 2008, 15:24:06 »
Czy da się nakładać mapy topograficzne na to, aby się połapać gdzie są tory itp? Masz na to jakiś sposób?

Ja to tak robię, że pierwsze na mapie dokładnie sprawdzam współrzędne geograficzne rogów mapy, potem w Microdem'ie sprawdzam gdzie znajdują się te współrzędne na SRTM-ie i ideale według tego wycinam odpowiedni obszar danych wysokościowych. W 3dsmax'ie mam zaimportowany teren i tworzę plane'a o rozmiarach terenu, nakładam na płaszczyznę teksturę mapy. Niestety trochę jest z tym zabawy ale jak się dojdzie do wprawy to nie ma z tym większego problemu. Aha, jeszcze zapomniałem wspomnieć, że zaimportowany teren jest minimalnie przekręcony (o około 0.74o) względem siatki.

89
Symulator / Odp: Teren do scenerii otrzymywany z SRTM
« dnia: 23 Maja 2008, 13:19:30 »
Wrzucę na serwer sam plik .exe mojego microdem'a, spróbuj podmienić, może zadziała.

http://www.eu07.pl/userfiles/microdem.rar

90
Symulator / Teren do scenerii otrzymywany z SRTM
« dnia: 22 Maja 2008, 18:34:22 »
Musimy posiadać program Microdem, który można ściągnąć tutaj: http://www.usna.edu/Users/oceano/pguth/website/microdemdown.htm i oczywiście 3dsmax'a.
Aby możliwe było użycie niżej opisanych opcji musimy ściągnąć dodatkowo samo .exe Microdem'a dostępne tutaj: http://www.eu07.pl/userfiles/microdem.rar i podmienić oficjalne.

Następnie ściągamy „prostokąt” terenu, który nas interesuje: http://netgis.geo.uw.edu.pl/srtm/Poland/ (Polska) http://netgis.geo.uw.edu.pl/srtm/Europe/ (Europa).

Nazwy  prostokątów to nic innego jak współrzędne geograficzne. Znając współrzędne danego miejsca możemy szybko odnaleźć chciany kawałek.

Uruchamiamy Microdem'a, klikamy File->Open DEM, wybieramy wcześniej ściągnięte dane wysokościowe.

W menu górnym Calculate->Where is? (keyboard)->Lat/Long możemy sprawdzić gdzie znajduje się punkt o danych współrzędnych geograficznych. Za pomocą narzędzia Subset & Zoom (załącznik - 1srtm.jpg) wybieramy chciany obszar (im większy, tym dłużej będzie się generował teren).

Potem File->Save DEM->Current subset, MD DEM i zapisujemy wybrany kawałek terenu. Następnie zamykamy wszystkie okna.

Powtarzamy początkową czynność, File->Open DEM, ale tym razem otwieramy plik, który przed chwilą zapisaliśmy.

Następnie File->Save Dem->3D->DXF, polygons.

Otwieramy 3dsmax'a, File->Import... i na dole wybieramy Plik typu: AutoCAD Drawing (.*DWG, .*DXF), otwieramy wcześniej wyeksportowany plik. W oknie, które się pokazało muszą być zaznaczone opcje pokazane na obrazku (załącznik - 2srtm.jpg) i klikamy OK.

Teraz wystarczy przesunąć teren do początku układu współrzędnych (by nie występowały drgania w Maszynie) i oteksturować. Koniec zabawy.

UWAGA! Jako, że dane SRTM charakteryzują się małą dokładnością, nasypy i wykopy pod tory musimy wykonać ręcznie.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 17