Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaciejM

Strony: [1] 2 3 ... 106
1
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 12 Czerwca 2025, 00:42:39 »
Manewry lokomotywy ST44 na stacji Podole - sceneria "Tomaszewo".

2
Infrastruktura kolejowa / Jazda na widoczność - 40 kmh
« dnia: 11 Czerwca 2025, 19:21:17 »
Cześć,
Od tego miesiąca obowiązuje nowe brzmienie instrukcji Ir-1 o prowadzeniu ruchu pociągów. Jedną ze zmian jest podwyższenie prędkości jazdy na widoczność do 40 km/h, w następujących przypadkach:
- minięcie semafora SBL wskazującego sygnał stój
- wyjazd na szlak wyposażony w SBL na podstawie Sz lub rozkazu pisemnego (do minięcia czołem pociągu semafora zezwalającego na jazdę)
- po otrzymaniu sygnału "ALARM" bez wyjaśnienia przez dyżurnego ruchu przyczyny jego nadania

W kontekście MaSzyny:
1) należy zaktualizować wszystkie pliki INC semaforów odstępowych, podwyższając prędkość do 40 km/h dla sygnału S1;
 
2) należy dla każdego semafora półsamoczynnego zmienić prędkość dla sygnału zastępczego na 40 km/h. Teraz niektóre pliki INC dla semaforów mają ustawione 20km/h.

3
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 05 Czerwca 2025, 16:04:23 »
A mnie się podoba.

4
Chciałbym tylko powiedzieć, że prace nad scenerią wciąż trwają. Pod linkiem TUTAJ wrzuciłem ostatnio sporo screenów. Powoli uwzględniam i realizuję zgłoszone przez Was poprawki. Dodatkowo doszło nam 31 kilometrów linii:
- linia 89 (~25 km) typu aglomeracyjnego Leosin - Korytowo Centrum
- linia 245 (~6 km) typu lokalnego Orzechowo - Podole

szczegółowy opis scenerii w pliku informacyjnym - https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_opis.png

5
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 23 Kwietnia 2025, 00:56:32 »
Super, działa <3 Ogólnie brakuje mi na naszej wiki przykładów wpisów, to by bardzo rozjaśniło wiele kwestii.

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 22 Kwietnia 2025, 13:05:53 »
1) w jaki sposób wysłać lokomotywie polecenie podłączenia się do stojącego składu?

2) w jaki sposób wysłać nowy RJ dla pociągu?

7
Pomoc doraźna / Odp: Towary same hamują
« dnia: 21 Kwietnia 2025, 12:53:53 »
Czy to nie jest po prostu spadek ciśnienia w PG spowodowany tym, że muszą się napełnić zbiorniki pomocnicze w wagonach po wykonaniu hamowania?

8
1) Kozioł oporowy biały z drewnianą belką https://eu07.pl/userfiles/8463/koziol_bialy_zdj.7z
2) W11p (przód i tył) https://eu07.pl/userfiles/8463/w11p_zdj.7z

3) B-2 z tabliczką ze stacji Stoczek Łukowski: https://eu07.pl/userfiles/8463/b2_stoczeklukowski.7z

4) znak "STOP - Zły Kierunek" (front i tył): https://eu07.pl/userfiles/8463/zly_kierunek.7z

5) drewniany W4 ze stacji Sokołów Podlaski (H=200cm): https://eu07.pl/userfiles/8463/w4_drewno_sokolowpodlaski.7z

9
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 01 Lutego 2025, 19:23:02 »
Responsywność to absolutne minimum. Do wywrócenia do góry nogami jest też treść, odnoszę wrażenie że organizacja i podział treści na stronie nie zmienia się od kilkunastu lat. Strona stoi w miejscu.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 01 Lutego 2025, 19:11:13 »
Od ponad 5 lat mam prawdziwą przyjemność (i piszę to bez ani grama sarkazmu) pracować w PKP IC i jak sięgam swoją pamięcią, to każdy przypadek niesprawnego środka trakcyjnego który mnie spotkał to była lokomotywa EP09. Szczytem była sytuacja, w której mój pociąg (prowadzony EP09) przejmował pasażerów z innego pociągu gdzie zdefektowała EP09, po czym ujechawszy 50 kilometrów "moja" EP09 również odmówiła posłuszeństwa. Dwa defekty jednego dnia.

Sentymenty na bok. Pociągi muszą jeździć punktualnie, w pełni wykorzystywać parametry linii i ciągnąć pociągi po 12-14 wagonów z prędkością 160 km/h bez ryzyka, że lokomotywa się rozkraczy po drodze i 1000+ podróżnych w pociągu będzie czekać w lesie 2-3 godziny na ratunek. Przewoźnik już od poprzedniego roku wszystkie pociągi jadące z Warszawy nad morze uruchamia lokomotywami serii EU160 / EU200 i Vectronami (co jest do potwierdzenia m.in. w ogólnodostępnych źródłach typu Vagonweb czy Bocznica.eu), co pozwala na zminimalizowanie ryzyka defektu wysłużonych lokomotyw i wykorzystanie w pełni parametrów linii (w tym jazdę pod nadzorem urządzeń ERTMS co znacząco zwiększa bezpieczeństwo).

Wraz z ostatnią EP09 odstawioną w krzaki przeleję sowitą darowiznę na Fundację Grupy PKP i strzelę korkiem bezalkoholowego szampana na Dworcu Centralnym.

11
W zeszłym roku dostarczyłem Patrykowi ponad 3 GB zdjęć z kabiny ED160, cała kabina zrobiona dosyć szczegółowo.

12
Na warsztacie / Odp: calkowo_drezyny
« dnia: 27 Stycznia 2025, 12:15:09 »
Więc no, jakby ktoś miał ochotę poklikać na przemian "+" i "-" przez bite 20 minut to zapraszam.

13
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 25 Stycznia 2025, 21:47:02 »
Obstawiam, że klawisz 0 (zero) jest wciśnięty i wdraża hamowanie nagłe, a AI próbuje wrócić kranem w pozycję jazdy.

14
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:39:25 »
Powinniśmy również wprowadzić podział syren na te słyszalne w kabinie z fotela maszynisty, a te słyszalne na zewnątrz pojazdu. Czyli to samo o czym pisze @JAN21.

15
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - EIC3420 Sandomierz - Wolica
« dnia: 04 Stycznia 2025, 15:04:37 »
Po zmianie sygnału na semaforze z S9 na S2 nie jest uruchamiany event wygaszania zielonego pasa. Wrzucę poprawkę na INC semaforów żeby wyświetlenie S2 wygasiło zielony pas. Błąd znany od kilkunastu lat u nas, ale nie było chęci jego poprawy.

16
Pomoc doraźna / Odp: Problem z wersja Maszyna 24.06
« dnia: 02 Stycznia 2025, 12:12:12 »
PC2010 to wersja symulatora sprzed ponad 15 lat, a przez te 15 lat zmieniło się tak naprawdę wszystko. Spróbowałeś może pobrać najnowszą wersję https://eu07.pl/pobierz/ ?

17
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Tworzenie papierowych RJ
« dnia: 01 Stycznia 2025, 18:35:58 »
Chciałbym zwrócić uwagę, że te templatki .odt niestety nie są zgodne z obowiązującym wzorem służbowego RJ wydawnictwa PKP PLK.

18
Z kwestii wizualnych dodałbym trochę jakiś linii WN, SN i nn, oraz trawek przy torach, oczywiście jeżeli Maciej pozwoli to zajmę się liniami energetycznymi :3
Wolna droga:)

Poprawiłem tabelę z listą posterunków, dodałem postój pociągów pospiesznych w Tomaszewie. Usunąłem link do WOS-u do momentu aż go nie przygotuję. Ponadto za Leosinem przygotuję dodatkową stację postojową dla składów dalekobieżnych.

19
Scenariusz IC przejechany bez większych problemów. Dekoracje mega, czuć klimat fajnej scenerii. Super też było wleczenie się za towarowym na jednotorze przed Witnicą.
Z rzeczy do których się przyczepiłem:
1) ograniczenia prędkości - zauważyłem, że (chyba na nową modłę w PLK jak na linii 276 po remoncie) ograniczenia zrobione są w formie zmiany prędkości drogowej (m.in w Witnicy, okolicach Kaczyc ale nie tylko) a mimo to są nieujęte w rozkładzie jazdy i dodatkowo poprzedzone wskaźnikiem W8, mimo, że nie powinny. No i są to czasami dość krótkie ograniczenia więc imo bez sensu stosować zmianę prędkości drogowej więc lepiej zastosować "sierżanty" W9 i wtedy zostawić W8 i ująć w WOSie.
Ograniczenia o których piszesz wynikają z małego promienia łuku i z tego co zauważyłem, to PLK od kilku dobrych lat to praktykuje, że zmienia prędkość drogową zamiast wstawiać ograniczenia prędkości i dodawać do do WOS-u. Przed zmianą prędkości drogowej należy ustawić wskaźnik W8.

Da się krańce scenerii (tego zielonego materiału) podnieść o metr czy dwa lub kilka wyżej lub zabudować jakoś to  aby tego nie było widać. Wtedy efekt podobny do zlewania się gruntu z niebem w oddali.
Tak się zrobi.

Dodał bym więcej elementów statystycznych w okolicy Emilianowa, w szczególności drzewa ponieważ na niektórych odcinkach jest łyso jak już Jakub wyżej wspomniał.
Odcinki Kaletnik - Tomaszewo, Orzechowo Miasto - Orzechowo wymagają dopracowania, faktycznie jest tam dosyć pusto.

Tabor podmieniłem, dzięki @Kuba_PL. Scenariusze zrobiłem tylko po to, aby można było się przejechać po scenerii i wyłapać błędy, docelowo one pójdą do paczki. Jednakże chciałbym żebyśmy skupili się tutaj przede wszystkim na samej scenerii, a nie scenariuszu.


20
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 23 Grudnia 2024, 20:48:06 »
Cześć, od dziś sceneria jest dostępna w ramach otwartych testów. Zapraszam do zapoznania się z aktualizacją w 1 poście.

21
Inne niekolejowe / Odp: Pytanie o tytuł filmu
« dnia: 22 Grudnia 2024, 20:16:05 »
Sugeruję przejrzeć bloga https://motyw-kolejowy.blogspot.com/ gdzie autor dosyć szczegółowo opisuje każdy motyw kolejowy w polskiej kinematografii.

22
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 23 Listopada 2024, 13:02:43 »
Cytuj
O tym, że towar będzie przed Panem jechał, bym darował osobiście. Chyba że taki wymóg.
Jaka jest szansa, że na dwóch sąsiednich szlakach będzie ta sama usterka z fałszywą zajętością?
Od ~roku dyżurni ruchu muszą informować drużyny pociągowe o tym w jaki sposób będzie prowadzony ruch pociągów w kontekście nieregularności, krzyżowań czy opóźnień. Obserwuję to na co dzień, stąd zaproponowałem taki komunikat.

Co do zajętości to są to dwa różne zdarzenia losowe o prawdopodobieństwie 10%, tak więc jest prawdopodobieństwo 1%, że oba odcinki będą zajęte.



Wersja 0.01 prawie na ukończeniu. Gotowy jest scenariusz na pociągu osobowym Boguszyce - Kaletnik (~2h jazdy) oraz na pociągu pospiesznym Leosin - Kaletnik (~75 min. jazdy).

23
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 13 Listopada 2024, 17:20:29 »
Autodesk 3dsMAX 2020, Gimp, Notepad++.

Cześć,
potrzebuję następujących nagrań dyżurnych ruchu:
41220, w Borkowicach wjazd podany wyjątkowo na tor nr 1.41220, w Rypinku wjazd podany na tor nr 4.41220, semafor odstępowy 'dwadzieścia osiem pięćdziesiąt siedem' będzie wskazywać sygnał "stój", szlak do Kaczyc jest wolny41220, do Kortów jedzie pan za pociągiem 'cztery cztery sześć trzy zera'41220, proszę uważać, pierwszy odstępowy wykazuje zajętość, szlak do Rypinka jest wolny
I maszynisty:
Boguszyce, 41220 do planu gotowy. Jednostka numer dwadzieścia cztery, nazwisko Maszyński.Jeśli ktoś jest chętny nagrać, to proszę się tutaj zapowiedzieć (aby nie dublować roboty) i nagrania poproszę wysłać mi na PW.

24
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 03 Listopada 2024, 15:15:00 »
Prezentuję film z jazdy po scenerii pociągiem przyśpieszonym oraz pospiesznym. -> https://www.youtube.com/live/Clp-JEty1iE?si=r9HaD6x8Tw9ifNcz

Edit.:
W ostatnich dniach intensywnie zalesiam puste tereny i dekoruję okolice stacji i przystanków. W załączniku przedstawiam aktualny stan prac. Gdy wszystko będzie "na zielono" (pomijając sieć trakcyjną) to wrzucę tutaj do publicznych testów pierwszą wersję alpha scenerii.

25
Na warsztacie / Odp: SDR 19 - Reaktywacja
« dnia: 08 Listopada 2024, 07:48:03 »
Zabawa z istniejącymi sceneriami jest bardzo dobra dla zrozumienia struktury plików i zasad działania wpisów. Uważam że jest to najlepsza nauka. Życzę powodzenia.

26
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 03 Listopada 2024, 15:13:39 »
Wpis nastawienia hamulca w służbowym rozkładzie jazdy wg PKP PLK ma wskazać na użycie pociągu hamulców szybkodziałających lub wolnodziałających. Nastawienia P,R,R+Mg są to nastawienia szybkodziałające, nastawa G to wolnodziałające. Pociągi trasowane na 200 km/h mogą mieć w rozkładzie jazdy wpis "P", a faktycznie jadą na nastawie "R+Mg" i wszystko jest w porządku, bo pociąg używa nastawy szybkodziałającej.

27
Tabor kolejowy / Odp: EP09 ED
« dnia: 02 Listopada 2024, 23:11:58 »
Spróbuję odpowiedzieć, jak to widzi instrukcja Ir-1 dziś.
EP09 luzem przy sprawnym hamowaniu ED (jazda na nastawie hamulca R+E) ma %rzeczywisty masy hamującej = 160%, przy niesprawnym ED (jazda na nastawie R) ma %rzeczywisty masy hamującej = 114%. I te 114% pokrywa się z tabelą D procentów wymaganej masy hamującej w instrukcji Ir-1 dla miarodajnego pochylenia 5 promili (114% = Vmax 140 km/h). Słyszałem natomiast teorię o nadmiernym ścieraniu się klocków hamulcowych w EP09 przy hamowaniu bez ED z prędkości 160 km/h, ograniczenie prędkości maksymalnej pozwoli na mniejsze zużycie klocków hamulcowych.

Dla "siódemek" ograniczenie 110 km/h dla jazdy luzem również ma potwierdzenie w w/w tabeli: "siódemka" luzem ma ~84% rzeczywisty masy hamującej, dla pochylenia 5 promili wychodzi nam Vmax = 110 km/h :)

28
Bieżące kolejowe / Zakup biletu w pociągu EIP (Pendolino)
« dnia: 08 Października 2024, 19:28:47 »
Cześć,
W grudniu 2014 roku w Polsce uruchomiona została nowa kategoria pociągów EIP obsługiwana pociągami ED250 Pendolino. Od początku istnienia tej kategorii pociągów przez 10 ostatnich lat wyróżniały się one tym, że bilety na przejazd należało kupić przed odjazdem w kasie lub kanałach zdalnych (strona, appka, pośrednicy itd.). W przeciwnym razie w pociągu poza ceną biletu należało uiścić opłatę dodatkową za brak ważnego biletu. Opłata ta wynosiła na przestrzeni lat 650, 130, 150 zł.

14 października 2024 powyższe zasady zmieniają się, w moje subiektywnej ocenie, na plus. Opublikowany został regulamin przewozu pociągami obowiązujący od 14 października, zmiana dopuszcza sprzedaż biletów w pociągu kategorii EIP pod warunkiem zgłoszenia się po bilet na peronie i pod warunkiem wolnych miejsc. Pociągi będą wciąż objęte obowiązkową rezerwacją miejsc, z tą różnicą że dopuszcza się sprzedaż biletów w pociągu. Zasady opłaty pokładowej nie zmieniają się, tj. w przypadku czynnej kasy doliczyć należy 20 zł opłaty pokładowej. W przypadku braku miejsc nie można odbyć przejazdu, należy wybrać inne połączenie.

29
Bieżące kolejowe / ISDR - Kraków Główny
« dnia: 07 Października 2024, 23:11:37 »
Cześć,
na stronie https://www.isdr.pl/ dostępny jest Symulator Prowadzenia Ruchu Kolejowego, czyli wielu tutaj znanym symulator ISDR. Na koniec września 2024 r. dodany został nowy posterunek ruchu: Kraków Główny, wraz z rozkładem jazdy z 2016 roku. Jest to najbardziej rozbudowana stacja dostępna w tym Symulatorze. Obsługa pulpitu jest bardzo skomplikowana, nie ma tutaj automatycznego nastawiania przebiegów wobec czego drogę oraz przebiegi i położenia ochronne należy ustawiać ręcznie. Jeśli ktoś dopiero rozpoczyna zabawę z tym Symulatorem, to sugeruję rozpocząć od mniejszych posterunków, gdyż na Krakowie ruch jest ogromny, co w połączeniu ze skomplikowanym pulpitem sprawi że po prostu satysfakcja z rozgrywki może być zerowa.

Symulator i posterunki są dostępne do pobrania na stronie podanej na początku.

30
Tabor / Odp: Usuwanie pociągów AI
« dnia: 17 Września 2024, 19:02:31 »
Usuwanie pociągów AI ze scenerii może doprowadzić do tego że scenariusze nie będą działać prawidłowo. Niektórzy scenarzyści dzielą pociągi AI na dekoracyjne (które można usuwać bez wypływu na przebieg scenariusza) i na te które mają wpływ na przebieg, ale są to nieliczne wyjątki.

Strony: [1] 2 3 ... 106