Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaciejM

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 22 Kwietnia 2025, 22:59:20 »
1. W odpowiednim momencie należy przekazać za pomocą eventu PutValues komendę Shunt z odpowiednimi do sytuacji wartościami. Wszystko jest na wiki ładnie rozpisane: https://wiki.eu07.pl/index.php/Event_commands
2. Analogicznie jak wyżej, tylko komendą będzie Timetable:sciezka_do_rozkladu oraz dodatkowe parametry.
Z tą różnicą, że w tych przypadkach, można eventy PutValues wywołać za pomocą eventu Multiple który posiada wpisanego "właściciela" (czyli gdzieś wcześniej był wywołany przez event wpisany w tor).

Łopatologicznie:
tor:eventX -> Multiple -> (Multiple ->Multiple -> ... ->) PutValues

W takim układzie komendy wpisane w PutValues wskoczą do tego samego składu który wcześniej wywołał tor:eventX. Niema też potrzeby wpisywać współrzędnych więc można sobie zrobić taką zmyślną listę komend jak w obrazku poniżej.

2
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 14 Kwietnia 2025, 20:58:06 »
W sumie to mozna to exe wrzucic dla szerszej publicznosci cobyście mogli się zapoznać z tym co oferuje.
Wymagania: conajmniej Windows 10 i karta graficzna obsługująca DirectX 12.
(powiekszam bo juz dostaje spam priv ze nie dziala)
W zipie macie moją konfigurację (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem). Poniżej garść screenów




https://eu07.pl/userfiles/24886/exe_d3d12.zip.zip

przepisania backendu podjął się @MichauSto (manul). Zrodla macie we wpisie wyzej, ta wersja exe ma tylko lekko zmieniony wybor renderera zeby dalo sie uruchamiac scenerie ze startera (renderer full odpala od razu renderer na nvrhi a nie opengl3.3)

Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów, naprawienie deszczu/sniegu i czasem randomowych crashy.

3
Pomoc doraźna / Odp: Problem zamknięcia WS
« dnia: 19 Marca 2025, 20:26:36 »
Panowie problem rozwiązany :D błędy popełniałem ja, poprzez moje niedoczytanie i na "szybko"
Jednak 7 lat nie grania w Maszyne daje swoje i dużo się pozmieniało od tamtego czasu, tak czy inaczej bardzo dziękuję wszystkim za pomoc a szczególnie użytkownikowi Jaco. Temat uważam za zamknięty
Dziękuję jeszcze raz!! <33

4
Pomoc doraźna / Odp: Problem zamknięcia WS
« dnia: 19 Marca 2025, 20:12:23 »


Tutaj filmik na prośbe

5
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 14 Marca 2025, 22:03:29 »
Tym razem przychodzę do was z małym akcentem z 2004 - czyli nieokreślony pospieszny. Czasy gdy pociągi były "kolorowe" raczej już nie wrócą, na szczęście można je przywrócić za pomocą MaSzyny. Niestety mało co pamiętam z dzieciństwa (i lat wcześniejszych), więc mam okazję do tego wrócić, ewentualnie ożywić wspomnienia jakie mam. Jestem w stanie przypomnieć sobie obraz kibla z błyskawicą niż rasowego pośpiecha...

Do sedna. Skład jaki udało mi się zestawić jest inspirowany tym zdjęciem http://rail.phototrans.eu/14,18494,0,AEI_E_.html. Kluczową różnicą jest inna lokomotywa (siódemka za anglika). Nie mam równiez pewności co do ilości dwójek w zestawieniu, więc przyjmuję, że jest pięć pudeł.

wpisy do wszelkich składów umieszczę w odpowiednim wątku

6
Misja z pociągiem 41220-na podg Rypinek Brzesk brak podanego sygnału zezwalającego. Do tego momentu symulacja przebiegła poprawnie. Log: https://eu07.pl/userfiles/27520/log.txt.

7
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 14 Stycznia 2025, 21:33:55 »
Eyooo nowe exe just dropped!

Co nowego:
- modele statyczne mogą mieć zestaw submodeli pokazywanych w zależności od pory roku. Mamy:
  • winter_variant   - wariant zimowy
  • spring_variant   - wariant wiosenny
  • summer_variant - wariant letni
  • autumn_variant  - wariant jesienny

Jak to zastosować w modelu? Przykładowa hierarchia:


Wszystko co znajduje się po za tagami *_variant jest wspólne dla wszystkich pór roku.

Prezentacja działania (model zrobiony przez @lcddisplay)


Exe:
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r10.exe

PR: https://github.com/eu07/maszyna/pull/79

Uwaga: To exe zawiera wszystkie poprzednio dodane funkcjonalności, również te eksperymentalne!

8
Bieżące kolejowe / Odp: Próba hamulca..
« dnia: 10 Stycznia 2025, 00:07:17 »
Jeśli pytasz o próbę szczegółowa wygląda to tak:
Przychodzi rewident, puka w drzwiczki. Witasz się z nim a następnie omawiasz z nim próbę - najczęściej, że idzie najpierw na koniec z powietrzem czyli sprawdza drożność na końcu pociągu i ciśnienie. Potem szczelność czyli napełniasz zbiornik główny do conajmniej 0,7 MPa wyłączasz sprężarkę, spuszczasz z PG 0,1 MPa, dajesz kran w odcięcie i odliczasz 5 minut - spadek ciśnienia w pociągu pasażerskim nie powinien być większy niż 0,05 MPa w PG i 0,07 w PZ (BTW; wyjazd loka z szopy powinien być także poprzedzony sprawdzeniem szczelności a spadki samej lokomotywy nie powinny być większe niż odpowiednio 0,01 czerwony i 0,02 MPa żółty. Jeśli pociąg masz szczelny to hamujesz 1 stopniem (upuszczasz ok 0,05 MPa z PG) i rewident idzie sprawdza czy hamulce wszędzie zadziałały. Potem luzujesz a on sprawdza czy wyluzowały, ewentualnie potem powinno się jeszcze sprawdzić "magnetyki" czyli hamulce szynowe - żeby to zrobić, musisz dać w nagłe. Potem popełniasz i jak wyluzuje po nagłym to hamulce są w porządku. Dostajesz kartę proby hamulca i spis wagonów w składzie i jest to jeden z trzech dokumentów koniecznych do wyjazdu pociągu.

Jeśli pytasz o próbę uproszczoną:
Przychodzi rewident, kierownik pociągu lub inny maszynista - czyli uprawniony pracownik. Idzie do ostatniego wagonu i sprawdza drożność - potem zahamowanie i wyluzowanie. Następnie do pierwszego wagonu i jeśli ten hamuje i luzuje to hamulce uznaje się za sprawne.

Tak to wygląda z perspektywy czynnego maszynisty.
Zachęcam do przeczytania instrukcji hamulcowej - na przykład ICkowe Bw-56.

9
A więc dzień dobry, witam w mojej kuchni (teście scenerii Tomaszewo).

Słowem wstępu: Przejechałem scenerię na obu scenariuszach, ich nie będę komentować bo są przejezdne i mają tylko i wyłącznie pokazać scenerię.

Będę opisywać poniżej każdą stację/posterunek i szlak, wymieniając jego wady i zalety aby było to przejrzyste i klarowne, na samym końcu dodam coś od siebie. Screeny znajdują się pod tym linkiem, są ponumerowane: https://imgur.com/a/CKprbgz

KALETNIK:

minusy:
- brakuje budynku dworca
- bloki są powtarzalne.. jest tyle ładnych modeli, zamieniłbym je na inne aby było większe urozmaicenie [screen 01]
- załatać pustki na wjeździe do stacji od strony granicy mapy bo wygląda to dość słabo, dodać tam też jakieś bloki albo opuszczone budynki przemysłowe np [screen 02]
- usunąć W4 przed semaforami jednokomorowymi i dodać tam stałą tarczę zaporową (która przypomina wskaźnik) [screen 03]
- połatać dziury na wyjeździe po prawej stronie z Kaletnika w stronę podg. Młynów (po lewej są jakieś drzewka w tle, tu też by się przydały) [screen 04]

plusy:
- stacja jest fajnie rozbudowana
- wjazd z granicy mapy przemyślany jak na Bałtyku np.

Młynów:

minusy:
- pod wiaduktem z obu stron jest pustka i brzydko to wygląda [screen 05]
- brakuje trochę życia na tych ulicach obok peronów, są po prostu puste, jedyne co je ratuje to auta i domy obok [screen 06]
- otoczenie w stronę Tomaszewa okropnie się powtarza (aleja drzew) [screen 07]
- moim zdaniem brakuje oznaczenia posterunku na froncie tak jak PLK ma w modzie (jest tylko mały napis z boku) [screen 08]

plusy:
- wskaźnik W3 na wyjeździe do Emilianowa
- stacja ma bardzo dobry klimat i jest dobrze zbudowana

Emilianowo:

minusy:
- bardzo słabe i puste otoczenie na stacji i szlakach przyległych, proponowałbym na stacji rozbudowę jakiś zakładów np [screen 09 i 10]

plusy:
- bardzo klimatyczny po Grodzisk, po prostu oddaje

TOMASZEWO:

minusy:
- można skład drewna wymienić, chyba są w paczce nowe tekstury sterty drewna (o ile mnie pamięć nie myli) [screen 11]
- rozbudować ten wyład bo się marnuje przestrzeń a można tu piękne rzeczy uczynić [screen 12]
- można by zmienić budynek nastawni bo się powtarza na krótkiej odległości oraz można by dodać jakąś nastawnię wykonawczą albo i 2, nie każda zmodernizowana stacja ma zmodernizowane również urządzenia, tu można uznać, że zostały mechaniczne np [screen 13]
- na po Tomaszów Zalew trochę pusto obok Lidla [screen 14]

plusy:
- również bardzo dobry klimacik stacji
- dobrze przemyślany układ stacyjny

Czerepy:

minusy:
- poprawić otoczenie na szlakach (szczególnie przy jeziorze) bo jest 2/10 [screen 15]
- brakuje mi na wyjeździe ze scenerii bardziej rozbudowanej grupy torów dla składów AI [screen 16]
- można by wymienić wiadukt na szlaku do Komnic [screen 17]

plusy:
- dobre miejsce na umieszczenie posterunku podg
- również dobry vibe po Tomaszewo Wschodnie

Komnice:

minusy:
- również wymienić budynek nastawni, powtarza się [screen 18]
- również wymienić budynek dworca bo też się powtarza [screen 19]
- można by trochę poruszyć życie na stacji, szczególnie wokół dworca bo są pustki a prosi się tam o jakiś pomnik np [screen 20]
- również otoczenie na szlakach jest dość powtarzalne i nudne [screen 21]
- ten remont mostu za po Brody mam nadzieję, że nie jest na stałe przypisany do scenerii a jedynie wariantem do scenariuszy bo fajna odskocznia ale nie na każdy scenariusz imo [screen 22]

plusy:
- stacja również ma super vibe i czuć klimacik
- bardzo dobry układ stacji pod zabawę scenariuszami

Witnica:

minusy:
- otoczenie na stacji słabe po mimo dużego potencjału [screen 23]
- na po Witnica miasto można by zrobić tylko 1 przejście podziemne aby urozmaicić ten przystanek [screen 24]
- do Sadkowic na wjeździe te stare tory boczne powinny być całkowicie zarośnięte, obecnie są łyse [screen 25]
- również otoczenie na szlakach kuleje
- brakuje przejść między peronami na po Sadkowice [screen 26]

plusy:
- porządna stacja towarowa na szlaku bardzo się przyda

Grabina:

minusy:
- brakuje budynków nastawni i dworca kolejowego
- również brakuje życia w tej mieścinie, nic się nie dzieje [screen 27]
- otoczenie do poprawy na stacji i szlakach

plusy:
- dobry vibe małej zmodernizowanej stacyjki

Lipka:

minusy:
- trawa w drodze w km 225.600 [screen 28]
- ta grupa torów mogłaby być bardziej zarośnięta i zdezelowana [screen 29]
- brakuje mi jakiś starych tarcz kształtowych zaporowych i manewrowych
- na po Rypinek Miasto bardzo mi brakuje tunelu drzew i zmniejszonej przyczepności [screen 30]
- otoczenie do poprawy na szlakach i posterunkach
- brakuje nastawni na podg Rypinek Brzesk

plusy:
- dobry vibe takiego starego posterunku bocznicowego

RYPINEK:

minusy:
- biała tabliczka na stacji Rypinek km 267.150 km [screen 31]
- rozbudowałbym wszystkie bocznice w Rypinku oraz poprawił całe otoczenie na stacji i szlakach a także dodał stacji życie wokół peronów [screen 32 i 33]
- brakuje mi ciut więcej nastawni jak to kiedyś panowało na kolei (nawet opuszczonych starych budynków, byleby był po tym ślad)

plusy:
- najlepszy vibe stacji gdzie kolej się trochę zatrzymała
- dużo bocznic do zabawy

Kaczyce:

minusy:
- poprawić otoczenie stacji bo kuleje
- za dużo imo tych wejść/zejść z peronu na po Byczyna

plusy:
- również super vibe stacji

Orzechowo Miasto:

minusy:
- otoczenie do poprawy na stacji i szlakach
- pokusiłbym się zmienić ten peron na trochę starszy a na bokach zostawić semafory kształtowe jak za czasów bieda modernizacji [screen 35]

plusy:
- kolejna stacja co ma super vibe

Orzechowo:

minusy:
-semafor wjazdowy C bym również zmienił na zapuszczony semafor kształtowy unieważniony [screen 36]
- imo za dużo trawy na tej grupie odstawczej [screen 37]
- i tu standardowo również otoczenie do poprawy
- po nowa zimnica mógłby znajdować się w głębokim lesie, wiatraki na wzgórzu dają taki urok a las bo ty doprawił, wystarczy w sumie usunąć tylko budynki wokół [screen 38]

plusy:
- i kolejna stacja z super vibe

Borkowice:

minusy:
- ten tor mógłby być bardziej zapuszczony i zarośnięty [screen 39]
- całe otoczenie do poprawy
- domki na podg Korty to atak klonów, wymieniłbym je dla urozmaicenia [screen 40]
- za podg Korty dodałbym nową stację (gdzie obecna granica stacji) aby mogły tam jeździć składy aglomeracyjne coś jakby SKM, pisałem o tym wcześniej [screen 41]
- na po Leosin Zawodzie buguje się tekstura po prawej [screen 42]

plusy:
- również dobry vibe z tej stacji czuć

LEOSIN:

minusy:
- dodać życia stacji szczególnie przy dworcu [screen 43]
- poprawić otoczenie na stacji i szlakach, szczególnie dodać dużo więcej wysokich bloków i wieżowców jak na duże miasto przystało
- dodać grupę postojową dalekobieżną/regio coś jak GP np [screen 44]

plusy:
- duża stacja, duże możliwości, bardzo fajnie przemyślana

Boguszyce:

minusy:
- poprawić otoczenie na szlaku i stacji
- zmniejszyć prędkość szlakową coś pomiędzy 60-80 aby linia była tzw "drewnianą koleją'
- troszkę wykrzywić tory i dać stukot
- można by się pokusić o semaforki kształtowe
- zmienić budynek wieży ciśnień na ten nowszy, który by odpowiadał jako odrestaurowany zabytek

plusy:
- cudowna stacyjka, vibe nieziemski

Coś od siebie:

Po pierwsze to wielkie brawa dla Macieja, że odwalił kawał dobrej roboty ale miejmy nadzieję, że nie spocznie na laurach i dokończy to dzieło.
Sceneria niby fikcyjna i płaska ale tego nie czuć imo. Porównać do wrzosów tego nie porównam, tamten projekt był absolutnym miszmaszem wszystkiego i nie wiadomo o co tam chodzi. Tu jest zupełnie inaczej, widać że autor miał jasną myśl i oddał ją w pełni.

Na dzień dzisiejszy to tak:
- scenariusze jak i sama sceneria są przejezdne (tyle wystarczy) - test udany

Co trzeba poprawić:
- otoczenie na CAŁEJ scenerii wymaga poprawy, szczególnie szlaki i stacje
- mi osobiście brakuje lasów, sceneria idzie samymi polami albo pustynią..
- brakuje pojedynczych traw blisko torów
- doceniam smaczki jak np. scenę z Fanatyka Wędkarstwa (kto wie gdzie to pozdro) ale brakuje więcej scenek na stacjach, opisywałem to właśnie jako brak życia na stacjach
- wszędzie W4 jest to samo.. stara lampa... tu była modernizacja, więc powinien być to normalny wskaźnik W4, tabliczka (w zamyśle odblaskowa)
- brakuje wskaźników W32 w peronach (nie mówię o każdym ale by się przydały na niektórych)
- każdy peron na po wygląda tak samo.. jak na wrzosach heh, wystarczy zmienić wiaty, śmietniki, ławki, lampy i już będzie coś innego co je odróżni
- większość peronów ma przejścia podziemne na początku i końcu.. no sorry ale najczęściej są tylko w 1 miejscu.. przykład gdzie tak powinno być to np. po Rypinek Miasto - zejście na peron z wiaduktu
- drzewa wokół torów również są powtarzalne.. ciągle taki sam korytarz drzew a nie jest to dobra imitacja lasu imo..
- brakuje linii elektrycznych  NN i WN a słupów jest masa
- urozmaicić pojazdy (dojdą nowe skody) a także pozmieniać trochę autobusy
- powywalać trochę starych zakładów bo przy każdym przejeździe się taki znajduje.. przejazd może być też w środku lasu, po środku pola i będzie lepszy vibe
- pozamieniać przejścia podziemne na może jakieś zróżnicowane? też to monotonnie wygląda..
- mam nadzieję, że jak pojawi się sieć trakcyjna to pojawią się tabliczki hektometryczne (jak na Bałtyku np)
- trochę za dużo pól imo.. też trochę bym je ograniczył jako dekorację..
- co do lasów.. brakuje też jakiejś chociaż 1 stacji w środku lasu pośród samych drzew, najlepiej głównie towarowej jak to w zwyczaju
- tak samo szlak do Boguszyc.. pokusiłbym się o starą kolej tak jak pisałem aby jeszcze bardziej oddać vibe tej stacji, która jest zapomniana i dojeżdża tam tylko kilka pociągów osobowych a sezonowo jakiś 1-2 dalekobieżne
- na niektórych po brakuje mi wiat.. przydałby się chociaż kilka po z wiatami

Słowem zakończenia ja wiem, że to nie koncert życzeń ale jak czytałem wyżej to ludziom też trochę brakuje takiego vibe pomieszanego w czasach biednych modernizacji, gdzie modernizowano szlak na 160, zabudowano 4SS a stacje z drewnianymi podkładami i anglikami na 100 km/h a tory dodatkowe to najlepiej na 20 km/h... takie czasy były gdzie modernizowano tylko minimum i to tu trochę jest ale imo  za mało..
Mam nadzieję, że chociaż kilka takich zmian wejdzie i sceneria będzie po mimo swojej fikcyjności dość klimatyczna jak na standardy maszyny bo osobiście jedyny klimat gdzie czuję coś ciekawego to Całkowo i Galicja (ale tego nie da się porównać heh)
Gratulację i życzę wytrwałości w tym projekcie, trzymam kciuki i czekam na kolejną wersję testów już z siecią trakcyjną i poprawkami!


Screeny proszę wrzucić na upload forum, albo jako załączniki.
Matek123

10
Przejechałem w całości pospiesznym 14109, wiele rozglądając się po bokach. Oprócz dwóch wspomnianych odcinków otoczenie jest ślicznie, wielki atut tej scenerii.

Cytuj
Jednakże chciałbym żebyśmy skupili się tutaj przede wszystkim na samej scenerii, a nie scenariuszu.
Scenariusz też niczego sobie, jazda na tyłach towarowca po SBLce, zjazd na tor lewy, a wjazd do Leosina to już wisienka na torcie. Poczułem się pozytywnie przytłoczony ruchem na stacji.

Zagłębiając się w opis zauważyłem to:
1) Postoje w Tomaszewie wg. wykazu stacji mają Os i OsP, jednak nasz 14109 też się zatrzymuje. Wypadało by dopisać kategorię P
2) Link z opisu nie odnajduje WOSu

Ogółem bardzo przyjemna mapa, trzymam kciuki za szybkie wydanie

11
Z kwestii wizualnych dodałbym trochę jakiś linii WN, SN i nn, oraz trawek przy torach, oczywiście jeżeli Maciej pozwoli to zajmę się liniami energetycznymi :3

12
Technicznie rzecz biorąc, brak grupy postojowej czy miejsca do odstawienia pociągów w Leosinie jest problemem scenerii. Jak dorobić dodatkową grupę torów gdzieś w okolicy, to teraz.

13
Moje odczucie jest takie, że dopóki patrzy się tylko na wprost z kabiny to sceneria jest ok, ale tylko wystarczy spojrzeć na lewo albo prawo i cały czar pryska - od razu widać gdzie kończy się teren. Może i L61 czy Galicja na pierwszy rzut oka wydają się puste, ale nawet przy braku obiektów ten dość obszerny teren maskuje braki w otoczeniu i nie ma takiego efektu, że teren kończy się 50m od kabiny.

14
Prosiłbym o dodanie w plikach scenerii wpisu:
config
livetraction no
enabletraction no
endconfig
na czas braku sieci trakcyjnej oraz proszę wszystkich pobierających o wyłączenie opcji "zasilanie tylko pod siecią trakcyjną" w Starterze przed włączeniem scenerii, aby nie tracić czasu na ładowanie scenerii tylko po to, by zobaczyć, że nigdzie nie pojedziecie.

Przejechałem się pociągiem IC. Co prawda, nie trafiłem na żadne nietypowe zdarzenie, ale sama sceneria - mega.
Na początku trasy i w okolicach Tomaszewa jest parę miejsc, gdzie przy torach jest tylko pojedynczy rząd drzew, droga i dalej puste miejsce. Warto by było uzupełnić je jakimiś polami, z jakimś sznurem krzaczków i pojedynczych drzew tam i ówdzie w tle.
Postój pociągu w Rypinku Miasto jest moim zdaniem kompletnie nieuzasadniony.
Miasta dość szybko się kończą - na przykład w Orzechowie za wjazdowymi mamy pełną wieś, a w Rypinku przy blokowiskach stoi las. Warto pomyśleć o jakichś ogródkach działkowych tu i ówdzie.
Klimat na odcinku Orzechowo - Leosin wymiata. Świetna robota!
W Leosinie w kilka minut na stacji kończą bieg trzy pociągi. O ile Podlasie można po prostu puścić dalej w głąb scenerii, o tyle Mazurka i Odrę warto by było odstawić na jakąś grupę odstawczą. Tej niestety brak na scenerii. Ogólnie brak jest cech dużej stacji z krwi i kości - perony zadaszone na całej długości, grupa odstawcza dla pociągów pasażerskich, itp. Są pojedyncze tory, ale to zdecydowanie za mało. Chyba, że jednotor odchodzący mocno na prawo prowadzi do takiej grupy torów.

15
Przejechany scenariusz osobowy, wszystko huczy gra i buczy. Jedyna moja uwaga to ten przerażający EN Chopin w Leosinie, chyba trochę przesadziłeś z ilością wagonów.

Moja sugestia: odcinek Boguszyce - Leosin mógłby pozostać niezelektryfikowany. Pasuje do klimatu a dałoby to duże możliwości dla przyszłych scenariuszy.

16
Na warsztacie / Jastarnia
« dnia: 25 Sierpnia 2024, 17:28:49 »
Cześć, jak ktoś będzie chciał zrobić trasę na Hel, to mam do zaoferowania stację Jastarnia. Sceneria będzie wykorzystana w MSFS 2020. 

17
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 25 Lipca 2024, 23:11:31 »
Zapomniałeś zrobić salto z półobrotu. Bez tego ani rusz.

18
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 12 Lipca 2024, 11:42:39 »
W końcu coś co nie jest chorą ambicją realistycznej scenerii. Miejmy nadzieję, że będzie to rzeczywiście mniej monotonne od Wrzosów, bardziej realistyczne. Fajnie też, że otoczenie wygląda git, jak będzie na poziomie takiego Całkowa lub lepiej nawet - to będzie petarda. Szkoda jednak że płaska, bo wtedy nie ma 80% zabawy z prowadzeniem ciężkich towarowych.

19
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 03 Lipca 2024, 02:46:33 »
Większość z tych błędów to sprawka od dawna zaszytego w kodzie exe błędu związanego z aktywacją kabiny i wyborem kierunku jazdy.

- w drodze powrotnej ni z gruchy i pietruchy podczas jazdy ekrany wyłączyły się tak jakby kabina się zdezaktywowała (prawy ekran miał nawet "brak aktywnej kabiny"), trzeba było wyłączyć baterię i się odpalić na nowo by to naprawić,
PESA :)
(wyjaśnienie: każdy Elf ma w skrypcie losowanie - rzadko zdarza się, że ekrany zgasną i należy wówczas zrobić restart składu.)

20
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« dnia: 28 Czerwca 2024, 12:52:12 »
Mamy pewną niekonsekwencję w starterze przy Elfach (27WE SKM, 27WEb) - na liście EZT są prezentowane tylko pierwsze człony, gdy w przypadku innych EZT są wszystkie człony oddzielnie.
Było.
Sześcioczłonowe pojazdy zabierają bardzo dużo miejsca na liście. Problem ten zostanie rozwiązany dopiero kiedy Starter zostanie zastąpiony starterem wbudowanym w exe.

21
Na warsztacie / Kolej wąskotorowa cegielni Bielowice - Nowy Sącz
« dnia: 29 Stycznia 2024, 19:55:10 »
Siema!

Udostępniamy Wam do pobrania scenerię wąskotorową odwzorowującą do pewnego stopnia tory należące do sieci kolejowej Zakładów Ceramicznych Bielowice na przedmieściach Nowego Sącza.

Całkowita długość torowiska na scenerii to około kilometr torów o rozstawie 600mm z testowymi podkładami 3D, okraszonych w pocie czoła robionym otoczeniem w taki sposób, aby użytkownik toczący się kilka kilometrów na godzinę nie był odrzucony przez nijakość świata go otaczającego.

Na razie jedyne, co gracz może robić na scenerii, poza manewrami na mini-szopie, to podjazd na górną część kopalni gliny w celu załadunku wagonów. Tor z eventem załadunku znajduje się na wysokości znaku z przekreślonym ludzikiem. Załadunek jednej koleby trwa około 20-30 sekund, ale jest widoczny dopiero po skończeniu całego procesu. Po powrocie na zakład nie ma jednak opcji rozładunku wagonów, ponieważ event do rozładunku nie chce współpracować.

Tabor do obsługi naszej małej zakładowej sieci to koleby wąskotorowe w kilku wariantach tekstur, WLs40 w trzech wariantach i Ls600. Lokomotywy nie posiadają działającego wnętrza. Mogą być obsługiwane wyłącznie klawiaturą. Odpalamy klasycznie jak każdego diesla, a reszta kontrolek podobna do SM03. Staramy się hamować ręcznym, zamiast zespolonego/pomocniczego pneumatycznego.

Do poprawnego działania taboru wąskotorowego potrzebny jest plik .exe i shadery dostępne do pobrania w zależnościach do scenerii Galicja. - https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
Do tego jeszcze trzeba mieć zestaw zależności do scenerii Glinojeck, bądź aktualną wersję z repozytorium. W przeciwnym wypadku brakować będzie paru tekstur.


Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/25531/cegielka.7z

Autorzy:
- teren z malowaniem, tory, podkłady - Jan21
- tabor wąskotorowy - Manul/MichauSto, dźwięki i ładunki - Toprus
- dekoracje na scenerii - Toprus

W związku z nietuzinkowym charakterem scenerii występuje na niej kilka problemów:
-zakręcanie hamulca ręcznego, jak i łączenie i rozpinanie wagonów jest bardzo utrudnione ze względu na ich mały rozmiar
-skład potrafi czasami dziwnie 'falować'
-WLs40 na pierwszym biegu może bardzo łatwo zerwać przyczepność i zgasnąć, uważać!
-podczas załadunku resetuje się długość i napięcie całego składu, więc może szarpać.

W samym taborze jak i scenerii może występować dalej sporo błędów. Udostępniamy ją wyłącznie jako ciekawostkę do pobawienia się.

Miłej zabawy

22
Obie instrukcje po aktualizacji 20.12.2023 zezwalają na jazdę z prędkością do 160 km/h w przypadku wystąpienia usterki ETCS po którejkolwiek ze stron.

23
Infrastruktura kolejowa / Odp: Lokalizacja rezonatorów SHP
« dnia: 22 Stycznia 2024, 14:45:36 »
Cześć, generalnie polecam zajrzeć do § 56 instrukcji Ie-4 (WTB-E10) - jest dostępna na stronie PLK. To powinno Ci wyjaśnić wszystkie ewentualne wątpliwości.
- 200 metrów przed semaforami wjazdowymi
- 200 metrów przed tarczami ostrzegawczymi oraz przez TOP
To się zgadza.
- 200 metrów przed semaforami samoczynnej blokady liniowej
Jeżeli semafor sbl stoi na szlaku to rezonator umieszcza się 200m przed tym semaforem. Jeżeli natomiast jest sytuacja, że semafor sbl stoi jeszcze w granicach posterunku ruchu, to wtedy, zgodnie z § 56 ust. 1 pkt 2 instrukcji Ie-4, rezonator należy umieścić na wysokości semafora.
- na równi z semaforem wyjazdowym ze stacji w kierunku szlaku wyposażonego w SBL
To dotyczy generalnie każdego semafora w obrębie posterunku ruchu, który może pełnić rolę tarczy ostrzegawczej do następnego semafora, czyli informować o wskazaniu następnego semafora. Czyli tak jak piszesz - wyjazdowe na szlak z sbl, ale również np. semafory drogowskazowe też się do tego zaliczają.
- na równi z semaforem wjazdowym na posterunku odgałęźnym w kierunku szlaku wyposażonego w SBL
Tutaj rezonator powinien być 200m przed semaforem. Niezależnie czy mówimy o semaforze wjazdowym posterunku odgałęźnego nieposiadającego semaforów wyjazdowych czy o semaforze wjazdowym posterunku odgałęźnego posiadającego semafory wyjazdowe.
*- w połowie długich szlaków niewyposażonych w blokadę samoczynną (w obu kierunkach jazdy)
Zasada została opisana w § 56 ust. 5 instrukcji Ie-4. Generalnie, jeżeli odległość pomiędzy kolejnymi rezonatorami wynosi więcej niż 10km to należy zainstalować dodatkowe rezonatory. W praktyce zawsze ich lokalizacja wypada na szlaku oraz instaluje się je od razu dla dwóch kierunków jazdy (w tym samym kilometrze linii).
Czy coś jeszcze?
Jeżeli w jakimś miejscu występują semafory grupowe wyjazdowe to rezonatory umieszcza się na wysokości tych semaforów. Rezonatory umieszcza się też jeśli nie ma semafora wjazdowego np. z toru lewego - 200m przed miejscem teoretycznego ustawienia semafora wjazdowego i odnoszącej się do niego tarczy ostrzegawczej (§ 56 ust. 2 instrukcji Ie-4). Rezonatory można również umieszczać przed miejscem niebezpiecznym w odległości drogi hamowania (§ 56 ust. 4 instrukcji Ie-4). Rezonatory umieszcza się również przy wyjeździe z lokomotywowni czy innych miejsc stacjonowania lub naprawy taboru. Wtedy umieszcza się dwa rezonatory następujące tuż po sobie, z czego jeden powinien jest malowany na czerwono. Rezonator malowany na czerwono nie zawiera obwodu rezonansowego i ma nie oddziaływać na urządzenia umieszczone na pojeździe. Podczas przejazdu nad tymi rezonatorami sprawdza się reakcję urządzeń pojazdowych na przejazd nad "normalnym" rezonatorem, czyli wyposażonym w obwód rezonansowy, oraz na przejazd nad atrapą rezonatora.

24
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 21 Stycznia 2024, 20:30:32 »
W ten sposób przypisując, trzeba bezpośrednio wywołać event odpowiedzialny za sygnalizacje SHP. Analogicznie działa to z ograniczeniami i wszystkim innym czego działanie jest zależne od tabelki skanowania.
W tym przypadku zamiast:
event kaletnik891:event2 multiple 0 none rez101_shp endeventBędzie:
event kaletnik891:event2 putvalues 0 none (p2) (p3) (p4) CabSignal -1 -1 endeventNie jestem pewien czy do działania potrzebne będą współrzędne czy można wpisać zera, na L61 przy ograniczeniach wpisywałem, ale chyba nie testowałem czy działa bez.

25
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 15 Stycznia 2024, 22:51:54 »
Kiedy będziesz gotowy, nagram zapowiedzi dla SIP. Jak by co, mogę też nagrać siebie dla zapowiedzi albo ewentualnego ruchu radiowego, czy też jakiegoś kierpocia.

26
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 12 Stycznia 2024, 22:42:01 »
@Artysta51 scenariusze to kwestia wtórna. Najpierw sceneria powinna być dopracowana + jakieś podstawowe scenariusze, tak jak na Wrzosach. Im mniej scenariuszy na początku tym większa szansa na sprawne wydanie scenerii.

27
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 22:39:28 »
Czy w Leosinie zapowiadac na stacji bedzie Young Leosia?

29
Cześć,
Orientuję się ktoś czy jest możliwe żeby dźwięki komunikatów na radiotelefonie były przekierowane na inny "głośnik" (chodzi o inne urządzenie) niż dźwięki z kabiny? Jeśli tak to jak to zrobić?
Pozdrawiam

30
Symulator / Odp: Działanie magnetycznego hamulca szynowego
« dnia: 13 Listopada 2023, 13:34:09 »
Siła hamulca magnetycznego dodaje się do oporów ruchu, a nie siły hamowania, ponieważ nie korzysta z przyczepności kół.

Strony: [1] 2 3 ... 10