Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaciejM

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Symulator / Odp: Kabina pociągu SA133.
« dnia: 13 Kwietnia 2022, 16:13:46 »
Mam tylko takiego screena pod ręką, przedstawiającego jedynie śrubki 3d z tej kabiny. :D

2
EU07 Simulator English forum / A guidebook to MaSzyna 22.03 in Chinese
« dnia: 12 Kwietnia 2022, 15:54:28 »
I have emailed before, here is the guidebook we wrote in March and April.
It was too big to be attached(108MB), so I have to put it on OneDrive
https://1drv.ms/w/s!AjgBqM5DpYeSgQt-uZJ6kXj2PfVx?e=io3rUZ
It includes:
- A introduction to MaSzyna
- What do Pc1 and other lamp modes mean
- Signalling system in Poland
- What you can see and control in cabs
- How to operate each locomotive
- Some questions that already have answers in the user's manual in English
- Coupling, decoupling, and other common controls.

I'm not sure whether I translate everything right, so if someone could tell me how the converter works when driving a train. I looked it up in some dictionaries, but Pike told me it is something different.
At last, I hope this guidebook will be helpful to introduce MaSzyna to Chinese railfans.

John "3N" Yu

3
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 07 Kwietnia 2022, 09:59:40 »
W scenariuszu wrzosy_rom44702 występuje w Mostkach problem z SP42-260. Otóż po uruchomieniu scenariusza skład ten zamiast pozostawać na miejscu, podjeżdża pod semafor wyjazdowy, blokując możliwość wjazdu SN61 i ukończenia misji.
Tymczasowo problem rozwiązałem uruchamiając SP42-260 w trybie manewrowym. W poprzedniej wersji na exe od @Tmj problem nie występował.


Tam jest SP42 :)
M123

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Marca 2022, 15:54:09 »
Wrzucam zdjęcia 189 846 podczas pierwszej jazdy po P4

https://eu07.pl/userfiles/24253/189%20846.zip


5
Bocznica / Odp: Toprusiowe złomowisko 1
« dnia: 09 Marca 2022, 20:13:53 »
Zanim zabiorę się do testów, zapytam- co to za dziwne ustawienia graficzne?

6
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 13 Lutego 2022, 19:07:19 »
Zauważyłem jeden błąd,lecz nie wiem czy to błąd. Nie mogę,używać sygnałow "Sz" oraz "ZDP" nie,idzie ich potwierdzić w żaden sposób.

Proszę pilnować reguł pisowni. Proszę poprawić oba posty.
Matek123

 ?


Zdanie powinno się zaczynać wielką literą i kończyć odpowiednim znakiem interpunkcyjnym. Proszę pamiętać też o przecinkach.

Nie uważasz,że czepianie się o takie pierdoły jest nie istotne? zajmij się robotą a nie czepianiem.


Rejestrując się akceptujesz regulamin. Posty nie poprawione
+30.


smieszny jesteś dzieciaku 1 post edytowałem i twojego ego ;> dajesz dalej


Pół roku odpoczynku. Ban.
Matek123

7
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 10 Lutego 2022, 17:48:36 »
Scenariusz Innofreight na odcinku Wolica Tow-Jerzynianka (GT) przejechany bez problemu, dalej niestety nie miałem czasu dojechać.

8
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 06 Lutego 2022, 22:28:10 »
Powitać,
182 166, bok + czoło:
https://eu07.pl/userfiles/24253/182%20166-9.rar
186 361, bok + czoło:
https://eu07.pl/userfiles/24253/186%20361-2.rar
ET22-842 z charakterystycznymi obwódkami lamp, bok + czoło:
https://eu07.pl/userfiles/24253/ET22-842.rar

9
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 06 Lutego 2022, 16:56:56 »
Maćku, prośba. Weź na repo wrzosów w folderze scenery daj rev.txt i wpisz numerek wrzucanej rewizji. Będzie można łatwo weryfikować aktualność plików co mają użytkownicy.

10
Bocznica / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 01 Lutego 2022, 09:41:42 »
Czyli już po tej poprawce wszystkie scenariusze przejechane bez żadnego problemu. :)

11
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Stycznia 2022, 21:45:28 »
Załączam zdjęcia ED78-018 z drugiej puli Impulsów 4-członowych dla województwa zachodniopomorskiego oraz EN63A-042. Oba komplety posiadają zdjęcia boku oraz czoło z perspektywy peronu.

https://eu07.pl/userfiles/26148/ED78-018.rar

https://eu07.pl/userfiles/26148/EN63A-042.rar

12
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 12 Stycznia 2022, 20:32:18 »
Transkrypcja o nazwie 43411_wolica-dla_ic_8310-pl i jej angielski odpowiednik (oczywiście odpowiednio przetłumaczony) zawierają następujący tekst:
[00][30] Bim-Bam-Bom!
[25][90] Pociag Intercity "Matejko" ze stacji Wolica wjedzie na tor drugi przy peronie drugim.
[80][100] Pociag konczy bieg.
[100][150] Przesylki Konduktorskie wydaje Kierownik Pociagu w wagonie 16
[140][185] Prosimy zachowac ostroznosc i nie zblizac sie do krawedzi peronu.
podczas gdy faktycznie zapowiedź brzmi inaczej. Transkrypcja ic8310_wolica-pl/en bez uwag. Transkrypcja ic8310_jerzynianka-pl/en bez uwag. Transkrypcja ic8310_turow_koniec-pl/en to skopiowana transkrypcja dla pociągu ic8310 w Jerzyniance, natomiast zapowiedź brzmi inaczej.

Poprawione Rev220. @MaciejM

13
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 12 Stycznia 2022, 19:54:41 »
Z up. Maćka Wrzosy z rewizji 219. https://eu07.pl/userfiles/11222/Wrzosy_219.7z   Do działania potrzebne wszystkie paczki wspocze.

To do:
Sprawdzić podpięcia W4 do torów - niektóre mogą być przypięte za wcześnie podpięte.

14
Na warsztacie / Odp:  Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 28 Grudnia 2021, 22:47:52 »
Dorzucamy do tego moją misję osobową opartą o scenariusz TLK?

15
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 28 Grudnia 2021, 18:12:34 »
Scenariusze ic_8310 i ks_34800 przejechane bez problemów.

16
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 28 Grudnia 2021, 16:10:11 »
Uwagi końcowe - wypadałoby jeszcze:
- oskryptować treść na wyświetlaczach SDIP na L053
- dorobić transkrypcje do zapowiedzi w języku polskim i angielskim
- dograć sygnał odjazdu dla pociągu retro ROM44702 (w miarę możliwości zaimplementować paczkowe rozmowy radiowe)
- oteksturować tabliczkę dla tarczy zaporowej w Mostkach-Groszex (screen 1).
ic_8310, innforeight1, ks_34800 na najnowszej rewizji przejechane przez bota, bez problemów (poza otwartym przejazdem w Dębicy Towarowej w scenariuszu innofreight_1, potwierdzam błąd zgłaszany wyżej).

17
Infrastruktura kolejowa / Odp: Sygnalizator sygnału zastępczego
« dnia: 27 Grudnia 2021, 23:07:39 »
Takie sygnalizatory są umieszczane, gdy blokada liniowa jest przystosowana tylko do jazdy w kierunku parzystym.

Gdy zachodzi potrzeba wyprawienia pociągu po torze niewłaściwym, gdzie blokada liniowa nie jest do tego przystosowana (niezależnie czy tor właściwy jest zamknięty) dyżurni ruchu wprowadzają ruch jednotorowy dwukierunkowy po torze niewłaściwym. Od tego momentu wszystkie pociągi jadące tym torem niezależnie od kierunku jazdy muszą być zapowiadane tak jak przy szlaku jednotorowym (pytanie o wolną, oznajmianie odjazdu i przyjazdu).

Pociągi jadące torem niewłaściwym są wyprawiane na rozkaz pisemny N, w którym dyktuje się działkę 1 jeśli tor sąsiedni jest zamknięty, działkę 2 zezwalającą na pominięcie sygnału stój i wyjazd torem niewłaściwym oraz działkę 4 informującą, że wjazd pociągu z toru niewłaściwego odbędzie się po otrzymaniu Sz. Opcjonalnie może być podyktowana działka 6 ostrzegająca o robotach na sąsiednim torze, jeśli takie występują.

Pociąg po minięciu rozjazdów jedzie z prędkością szlakową (rozkładową) aż do wspomnianego sygnalizatora. Po otrzymaniu Sz wjazd odbywa się z prędkością do 40 km/h. Maszynista wie, że zbliża się do stacji, bo widzi tarczę ostrzegawczą przy sąsiednim torze.

Po ustaniu potrzeby wyprawiania pociągów torem niewłaściwym dyżurni przywracają ruch dwutorowy i wszystko wraca do normy.

18
Bieżące Symulatorowe / Wesołych świąt :)
« dnia: 24 Grudnia 2021, 13:01:41 »
Chciałbym wam wszystkim życzyć miło spędzonych świąt w gronie rodzinnym, oraz miło spędzonych chwil z symulatorem. ;)

19
Bocznica / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 22 Grudnia 2021, 07:58:02 »
Raport z jazdy pociągiem IC 8310:
Scenariusz- przejezdny w połowie.
Na sam początek chciałem zgłosić dość istotny błąd, który jednak nie ma nic wspólnego z pociągiem IC, mianowicie, stojąca na depo w Wolicy EN57-2041 w środku jest wygaszona, a z pasażerami
Drugi błąd, najistotniejszy:
Pociąg KolTaru prowadzony przez 6Dg-033 jedzie sobie z Mokrej do Mostik. Przy czym, kiedy stałem w Mostikach nieplanowo w celu przepuszczenia tego pociągu, jak to zwykle bywa, wybiegłem sobie do przodu i zacząłem patrzeć na trasę. W Mokrej zauważyłem coś dziwnego. Na torze głównym zasadniczym, tym po którym to mój pociąg miał jechać, stała grupka wagonów, a chwilę potem dostałem S2 po tym torze. A skład ma sygnały końca pociągu, czyli jest urwany od jakiejś towarówki. A jedynym pociągiem towarowym jaki napotkałem przed Jerzynianką był pociąg KolTar-u... Uratowało mnie ręczne przestawienie zwrotnicy, ale normalnie tak nie powinno być...

- pasażerowie usunięci
- błąd z wagonami na torze gł. zas. jest poprawiony
+
@MaciejM

20
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 21 Grudnia 2021, 21:58:53 »
Wrzosy_innofreight1 przejezdne. Z błędów wyłapałem:
- Na wyhamowanie do ograniczenie do 20 km/h pomiędzy Hipolitem, a Rycinami jest zbyt mała droga (przepraszam jeśli było to już zgłoszone) przez co jadąc nie podmienionym składem (723 tony) wdrożyłem hamowanie pełne i tak przy wskaźniku W9a moja prędkość wynosiła 50 km/h.
- przejazd w Dębicy Towarowej był otwarty.
Na wypadek załączam loga.

Z obu stron ograniczenie jest osygnalizowane wskaźnikiem W8 na 750 metrów przed miejscem ograniczenia. Dla prędkości 100 km/h (drogowa na tym odcinku) droga hamowania wynosi 700 metrów. Jest ok, a nawet z zapasem. Ponadto ograniczenie jest ujęte w WOS-ie. Nie widzę sensu poprawki.
@MaciejM

21
Bieżące kolejowe / Odp: Stacja Oderbrucke
« dnia: 19 Grudnia 2021, 15:47:43 »
Jest filmik na kanale Tmechanik.
Nie ten kanał. ;)



&t=19s

Wjazd do "Odera" jest prosty. W kwestii ruchu towarowego dość istotne jest czy biorą Cię "na prawo" czy "na lewo". Na lewo do 40km/h na prawo do 60km/h. Od strony Rzepina do ok 3/4 stacji jest na 3kV. Reszta na 15kV AC. Wjeżdżając od PL przed wskaźnikami opuszczasz pantografy i wjeżdżasz z wybiegu. Bardzo ważne jest to żebyś zatrzymał się możliwie blisko niemieckiego semafora wyjazdowego. W zależności jak długi mam pociąg zatrzymuję się zaraz przed semaforem albo zostawiam miejsce na manewrówkę. Zazwyczaj przestawiania obsługuje DELTA.

W telegraficznym skrócie:
-wjeżdżasz do Oder
-przed wskaźnikiem opuszczasz pantografy
-zatrzymujesz pociąg przed niemieckim semaforem
-zabezpieczasz pociąg (spadek w kierunku PL)
-urywasz loka
-podjeżdża DELTA i przestawia Cię na sieć 3kV
-odstawiasz się na zelektryfikowane żeberko albo wracasz do PL (z pociągiem lub luzem)

W kwestii wjazdów od Frankfurtu. Maszynista niemiecki postępuje analogicznie. Spora liczba pociągów jest bez wymiany lokomotywy więc skład jedzie dalej z polskim maszynistą. Jeśli jednak jest wymiana, a lok jest jednosystemowy to tak jak z polską maszyną, przyjeżdża np. DELTA i przestawia niemca na 15kV AC.

ps.
1. Niemcy mają czujniki "przeniesienia napięcia". Więc jeżeli w porę nie opuścisz pantografu i wjedziesz z 3kV na odcinek izolowany to dyżurny o tym się dowie i masz prze... chlapane.

2. W "Oder" u dyżurnego ruchu jest "Polski" koordynator. Ma pomagać w razie problemów w komunikacji na linii dyżurny - maszynista

22
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 27 Listopada 2021, 13:56:04 »
Przejechałem kilka scenariuszy i właściwie ze swojej strony bym sugerował zmniejszyć powtarzalność niektórych modeli dworców, nastawni i strażnic przejazdowych. Ostatnio na repo weszło sporo modeli z tego wątku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32965.msg535192.html#msg535192

- poprawione, modele zmienione. @MaciejM

23
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 21 Listopada 2021, 19:28:50 »
W ostatnich dniach wspólnie ze @SpawaczemTIG141 poustawialiśmy posersów na peronach stacji i przystanków.
Odcinek Wolica - Nurzec: @Kogut
Odcinek Nurzec - Nowe Sady po: @SpawaczTIG141
Link: https://eu07.pl/userfiles/27520/wrzosy_posersi.7z

Paczka nadpisuje plik 10-posers.scm. W razie zauważenia rażących błędów - lewitantów lub wtopieńców prosimy o wejście w tryb edytora exe (F11), kliknięcie na feralny obiekt i podesłanie screena z widocznymi współrzędnymi. Jeśli ktoś miałby chęć rozbudować liczbę posersów, nic nie stoi na przeszkodzie.

24
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 29 Października 2021, 22:51:41 »
Na TLK 43150 stacja Kującin jest podana w rozkładzie na km 27.75 a w rzeczywistości jest to 25 km lini.
Sprawdziłem, potwierdzam. Powinno być raczej 25.75.

25
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 27 Października 2021, 21:29:54 »
...
-Rozkład cofa się po powrocie z Mokrej (Screen rozkład)
...
Przyjrzałem się problemowi, dokonałem małej korekty rozkładu jazdy i teraz przewija się on prawidłowo.
Jednak są dwa problemy:
1. w trybie AI po minięciu semafora wjazdowego w Mostki_Groszex skład zatrzymuje się przed rozjazdem na bocznicę, zalicza postój i przechodzi w tryb manewrowy,
2. w trybie maszynisty po dojechaniu do wskaźnika W4 na bocznicy nie zalicza postoju, ponieważ wskaźnik ten jest wskaźnikiem biernym (modelem).
W związku z tym sugerowałbym przesunięcie eventu na torze głównym w okolice semafora osłaniającego wyjazd z bocznicy oraz wstawienie na bocznicy w okolicy wskaźnika W4 wskaźnik W4unwis wraz z odpowiednim zdarzeniem.

26
EU07 Simulator English forum / Looking for up to date source code
« dnia: 26 Października 2021, 19:23:29 »
Hello from a fan in the UK,

I have been made some personal edits to the source code of maszyna on github. However I notice there has been no commit to master since January this year. Also I notice that that even though github is older, there are many new features compared to v21.04 (I can see many interesting new features such as the map, but my 100% favourite is  the new "independent brake releaser")

Is the source code in github a good starting place to make edits? I am only making changes for my personal use but if I can learn the source code, I hope I can make a useful contribution. It would be nice to know if there is more recent code that I can edit.

I have a couple of ideas for changes I would like to make to the exe:
* Sometimes due to bad alignment of 3kv wire, the locomotive can disconnect from the traction network (e.g Kaliska). When the pantograph becomes disconnected, I have been thinking to "extend" the connection for a short time (maybe 0.5-2 seconds). Hopefully the pantograph will reconnect to the wire before the time runs out. Hopefully this will make it easy for the authors of a long scenery such as Kaliska
* There is a bug in v21.04 the brake handle of the BR285, where if you place it in position 2 (cutout) it will refill the brake pipe. It is currently impossible to run 2*BR285 because your train will never stop!
* For locomotives with 3-position type brake handle {apply, lap, release} such as dragon, traxx, ET21, SM48, I want to change the keyboard buttons to be the same for every locomotive (i.e 6=release, 5=lap, 2=apply)

P.S I saw this diagram in another thread. Google translate gets confused when I try and put it in English, but maybe a good translation is "Its complicated"?

Thanks!
Tom

27
Kratownica do paczki słupów przelotowych 110kV, będących uwerturą do Słupów WN i NN.
Kratownica jest wykonana z kątowników na podstawie rysunków technicznych z Katalogu ENPROM, oraz rysunków znormalizowanych kątowników stalowych według PN-EN 10056-2:1998
Czyli mówimy tu o full realizmie. słup jest podzielony na 3 stopnie LOD w zerowym stopniu planuję odwzorowanie szczebli, oraz połączeń blachownicowych, izolatory 3D z elementami Łukochronnymi.
Nie bójcie się, tak szczegółowy model będzie renderowany tylko do 50m :3

28
Na warsztacie / Odp:  Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 17 Października 2021, 10:31:41 »
Tu nie ma co dumać, tylko nazwać wszystkie rezonatory i przypisać na nowo do torów. Kiedyś nazwa była bez znaczenia i mogło być jedno zdarzenie shp na całą scenerię.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Mieszanie wagonów z różnym systemem ogrzewania
« dnia: 16 Października 2021, 16:55:35 »
Tak. Nawet wagony bez ogrzewania elektrycznego (a takie też mamy w IC) mają sprzęg WN, bo musi być przelot na dalszą część składu.
A które to są wagony Maćku, bo przyznam szczerze mam zaniki pamięci? Leksy kojarzę, ale nimi się już dawno ogoliłem.

30
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Października 2021, 21:03:25 »
Dobry wieczór
Na początku chciałem podziękować autorowi za tą wspaniałą scenerię. Lepszego otoczenia i tylu "smaczków" nie widziałem nigdzie indziej! Nie mogę się doczekać, kiedy wrzosy będą w kolejnej wersji Maszyny.
Od momentu wyjścia wrzosów, udało się przejechać scenariusze: tlk 43150, kś 34800, ic 8310 oraz (skończony przed chwilą) rom 44702. Wszystkie scenerię są przejezdne. Jedyne co zauważyłem to podczas misji z SN61, po wyjeździe z Wolicy nie wygasł semafor, przez co dyżurny nie mógł ułożyć wjazdu dla ic 3400.

Strony: [1] 2 3 ... 8