Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaciejM

Strony: [1] 2 3 ... 102
1
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: Dzisiaj o 13:10:10 »
Obrót pociągu na Łodzi Fabrycznej. Czołowa stacja wymusza przy składach wagonowych pozostawienie lokomotywy w stacji i najechanie drugą lokomotywą na drugi koniec składu aby móc wyjechać. Dlatego na tej stacji zobaczymy głównie elektryczne zespoły trakcyjne, a pociągów złożonych ze składów wagonowych zobaczymy tutaj dosłownie 4-5 par dziennie.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Karta próby hamulca.
« dnia: 02 Sierpnia 2022, 22:03:08 »
To jest z kolei wzór dla zespołów trakcyjnych. Różnią się pozycją nr 5 oraz brakiem pozycji 14 (towary niebezpieczne) oraz 21-23 (dwa pierwsze / ostatnie wagony).

Post #4000 :)

3
Forum / Chat - netykieta też obowiązuje!
« dnia: 10 Października 2017, 00:03:48 »
Do dyspozycji użytkowników forum mamy CHAT, ze swojej strony pragnę przypomnieć że na nim również obowiązują pewne zasady, w szczególności kultura osobista i poszanowanie drugiej osoby. Rozumiem, że Chat jest przeznaczony głównie na luźne dyskusje, ale i w nich trzymajmy jakiś poziom - niedopuszczalne są wycieczki osobiste czy rzucanie mięsem na lewo i prawo.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5012.0.html

!!

Uprzejmie przypominam się w powyższej sprawie.

Temat wciąż jest aktualny.

Temat wciąż jest bardzo aktualny.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Karta próby hamulca.
« dnia: 29 Lipca 2022, 14:05:40 »
Przewoźnicy mają różne wzory. W instrukcji PLK Itw-3 mamy taki wzór.

5
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 02:40:25 »
Zgodnie z instrukcją Ir-5 o radiołączności pociągowej §3 punkt 1, drużyna konduktorska może używać środków radiołączności:
- w komunikacji z maszynistą
- w komunikacji z dyżurnym ruchu, jedynie w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa oraz potrzeby realizacji skomunikowań.


6
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Kwietnia 2022, 13:37:42 »
Jak wymusić na wirtualnym rewidencie, aby ustawiał mi na pociągach konkretną nastawę przebiegu działania hamulców? Nastawiam "długą lokomotywę", tzn 5xG, reszta P i podczas jazdy rewident zmienia nastawę na "G" na całym składzie. Lub przy nastawie R+Mg zmienia mi na nastawę R na całym składzie. Jak go ogarnąć?

7
Bocznica / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 19:05:14 »
Gdy usuwają bdhinu_v1 :(


8
Tabor / Odp: EU44-Nie można podnieść pantografów
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 10:22:11 »
Cześć, aby podnieść pantografy musisz przejść do przedziału maszynowego (klawisze end/home) i tam podnieść pantografy klawiszami 'p' lub 'o'. Miej na uwadze, że kabina do EU44 jest prowizoryczna i ciężko będzie jeździć tą lokomotywą.

9
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 23:01:55 »
Jedna siudemka ma około 16,2 m długości, czyli jeszcze 10 siudemek i okrążymy TD. Cel do osiągnięcia na koniec kwietnia 2022 r.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Stawność blokad
« dnia: 15 Marca 2022, 12:33:25 »
Odstęp znajduje się na szlaku, w stacji nie mamy odstępów. W załączniku wycinek aktualnej instrukcji Ir-1 gdzie PLK definiuje odstęp. I wydaje mi się, że błędne jest traktowanie toru głównego zasadniczego w stacji jako "odstęp" i wyświetlanie na ostatnim SBL typu 4SS sygnału S3 (zielone migające), no bo nie jest to odstęp tylko tor stacyjny. S3 na ostatnim SBL czterostawnej jest to jasna informacja dla maszynisty, że ma podany wjazd w stację bez wyjazdu, ale wiedza ta wynika z praktyki a nie z przepisów.

11
Symulator / Odp: Stare scenerie w MaSzynie
« dnia: 26 Lutego 2022, 01:47:07 »
Ej... Wrzosy ważą ~80 MB, z czego połowa to nagrania radiotelefoniczne. A pliki scenerii, które wymieniłeś ważą:
Zwierzyniec - 12 MB
Tarniowo - 9 MB
Moczniki - 5 MB
Krzyżowa - 6 MB

Jedna tekstura kolejnej siódemki to około ~12 MB.

12
Bieżące Symulatorowe / Odp: Semafory wjazdowe/wyjazdowe na L053
« dnia: 17 Lutego 2022, 12:51:30 »
To jest kompromis na który poszedł autor scenariusza. Mamy scenariusz, który "sam" kieruje ruchem i jest dosyć zautomatyzowany kosztem tego że semafor poda się te 30-40 sekund później.

13
Pomoc doraźna / Odp: Pytanie o tablice informacyjne
« dnia: 14 Lutego 2022, 00:37:08 »
Tablic informacyjnych na kolei jest mnóstwo. O które konkretnie masz na myśli? Na wagonach, na peronie?

14
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Lutego 2022, 00:51:42 »
Szanowni,
Bardzo dziękuję za aktywność w wątku. Etap otwartych testów uważam za zakończony.

Wątek zamykam.

15
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 09 Lutego 2022, 23:01:15 »
@Zigi3OO, masz rację. Był błąd. Poprawiono rev262.

16
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 06 Lutego 2022, 16:58:03 »
Ok, numer rewizji oraz datę wrzucę. Zrobione, rev244.

17
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 06 Lutego 2022, 15:45:30 »
Zmieniłem wyzwalanie w Nurzcu (scenariusz KS-34800), wyjazd dla osobowego poda się po zwolnieniu głowicy rozjazdowej przez Eszelona. Przetestuję i jak będzie 'ok' to wrzucę aktualizację.

Rev243: poprawka wrzucona, wyjazd podaje się po zwolnieniu głowicy rozjazdowej. Przyjechałem +1, wyjazd podany na 30 sekund przed planowym odjazdem.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Masa hamującą.
« dnia: 29 Stycznia 2022, 12:14:47 »
Cytuj
Jeżeli nic się nie zmieniło w ostatnim czasie, to na kolejach radzieckich do określania skuteczności hamowania używa się parametru nazywanego u nas intensywnością hamowania. Intensywność hamowania to stosunek sumy nacisków klocków hamulcowych na koła do sumy nacisków kół na szyny.
Czyli wg radzieckich standardów skuteczność hamowania P = G?

19
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 28 Stycznia 2022, 17:23:59 »
Najprościej będzie zamienić w starterze brakujący tabor (oznaczony jako ???) na jakikolwiek inny dostępny w paczce. Wgranie plików starszych może narobić sporo błędów, bo zmian było mnóstwo.

20
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 28 Stycznia 2022, 16:53:34 »
Wiele osób współtworzących scenerię zaktualizowało wpisy taboru na scenerii o tabor niedostępny w paczce 21.04 (który jednak jest już na repo), m.in. EN57AL czy tekstury lokomotyw EP07. Rozwiązaniem będzie dograć paczki taboru z testu / repo lub podmiana taboru na inny.

21
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 24 Stycznia 2022, 16:46:18 »
Tabliczka to problem u Ciebie w paczce. Na repo tekstura jest i wyświetla się prawidłowo. Słup spróbuję poprawić, łuk za Mostkami w stronę Arkadii mi nie wyszedł szczególnie ładnie :/

22
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 21:19:30 »
Słuchajcie, kod eventów spadku zasilania to parę linijek, mogę teraz zrobić prawdopodobieństwo 0%, a później jak poprawione zostanie zachowanie AI to można prawdopodobieństwo zwiększyć do 1-3%. To w mojej  ocenie będzie najlepsze rozwiązanie.

23
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 15:56:29 »
Tak. Ale to nie wina scenerii, że AI nie umie hamować przy braku napięcia :< Mogę zanik napięcia usunąć całkowicie do czasu aż nauczymy AI jazdy bez prądu.

24
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 15:31:53 »
Zanik napięcia skonstruowałem tak, że po rozpoczęciu symulacji w przeciągu 10 minut mam 10% szansy na to, że zniknie napięcie na scenerii na półtorej minuty. Zmniejszyłem prawdopodobieństwo do 3%. Problem z manewrującym kiblem jest taki, że AI traci umiejętność hamowania przy braku napięcia w sieci (pamiętam, że o tym już kiedyś rozmawialiśmy), dlatego EN57 wyjechał poza perony. Na swoim semaforze ma ciągłe S1 i nie ma prawa go przejechać.

25
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 18 Stycznia 2022, 00:26:37 »
Rev230 / 18.01.2022 r.
Zmiany względem rev219:
- dodane i poprawione transkrypcje nagrań RT oraz megafonów
- poprawki RJ
- poprawki przypisania W4 (AI powinno zatrzymywać się bardziej przepisowo)
- przypisane "zwr_koniec.inc" co urealni jazdę AI po scenerii


W pierwszym poście link.

26
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Stycznia 2022, 11:14:46 »
Mamy gotową rozmowę RT dla scenariusza PXE, muszę tylko obrobić dźwięk.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Stacja Oderbrucke
« dnia: 04 Stycznia 2022, 23:02:31 »
Z MPG:

Miarodajne pochylenia
- w kierunku Frankfurt (Oder) Pbf 10,0‰
- z kierunku Frankfurt (Oder) Pbf 12,0‰
- w stacji Oderbrücke 3,3‰
- do i od Kunowic 8,0‰

28
Teoretycznie tak - maszynista który posiada znajomość infrastruktury kolejowej (znajomość szlaku) ma wiedzę na temat regulaminów technicznych posterunków na których pracuje. Natomiast jest to wszędzie ustandaryzowane.

Granicę posterunku wyznaczają:
- semafor wjazdowy
- jak na torze nie ma semafora wjazdowego (wjazd z toru lewego bez semafora) to granicą jest linia prostopadła do toru na wysokości semafora przy torze prawym
- jak nie ma żadnego semafora wjazdowego to granica posterunku znajduje się 100 metrów przed pierwszym rozjazdem

29
Infrastruktura kolejowa / Odp: Sygnalizator sygnału zastępczego
« dnia: 28 Grudnia 2021, 20:04:58 »
W praktyce: nie słyszę w korespondencji radiowej określeń "niewłaściwy", a jeżdżę po liniach w modernizacji i remontach w całej PL gdzie tory zmieniamy z lewego na prawy jak chorągiewka na wietrze. Wszyscy się pilnują i używają określeń z aktualnej instrukcji, bo wszystko jest nagrywane, zarówno na posterunkach jak i radiotelefonach na pojazdach. Potocznie, między sobą kolejarze mówią pewnie "po staremu", ale w codziennej pracy jest to wyeliminowane.

30
Infrastruktura kolejowa / Odp: Sygnalizator sygnału zastępczego
« dnia: 28 Grudnia 2021, 19:44:29 »
No ale rozmawiamy o obecnych zapisach. Jutro mogą sobie nazwać "tor purpurowego zająca" i będziemy mówić "tor purpurowego zająca". Dziś mamy zapisy "przeciwny do zasadniczego" oraz "lewy" i tego się trzymajmy.

Strony: [1] 2 3 ... 102