Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaciejM

Strony: [1] 2 3 ... 9
1
Na warsztacie / Kolej wąskotorowa cegielni Bielowice - Nowy Sącz
« dnia: 29 Stycznia 2024, 19:55:10 »
Siema!

Udostępniamy Wam do pobrania scenerię wąskotorową odwzorowującą do pewnego stopnia tory należące do sieci kolejowej Zakładów Ceramicznych Bielowice na przedmieściach Nowego Sącza.

Całkowita długość torowiska na scenerii to około kilometr torów o rozstawie 600mm z testowymi podkładami 3D, okraszonych w pocie czoła robionym otoczeniem w taki sposób, aby użytkownik toczący się kilka kilometrów na godzinę nie był odrzucony przez nijakość świata go otaczającego.

Na razie jedyne, co gracz może robić na scenerii, poza manewrami na mini-szopie, to podjazd na górną część kopalni gliny w celu załadunku wagonów. Tor z eventem załadunku znajduje się na wysokości znaku z przekreślonym ludzikiem. Załadunek jednej koleby trwa około 20-30 sekund, ale jest widoczny dopiero po skończeniu całego procesu. Po powrocie na zakład nie ma jednak opcji rozładunku wagonów, ponieważ event do rozładunku nie chce współpracować.

Tabor do obsługi naszej małej zakładowej sieci to koleby wąskotorowe w kilku wariantach tekstur, WLs40 w trzech wariantach i Ls600. Lokomotywy nie posiadają działającego wnętrza. Mogą być obsługiwane wyłącznie klawiaturą. Odpalamy klasycznie jak każdego diesla, a reszta kontrolek podobna do SM03. Staramy się hamować ręcznym, zamiast zespolonego/pomocniczego pneumatycznego.

Do poprawnego działania taboru wąskotorowego potrzebny jest plik .exe i shadery dostępne do pobrania w zależnościach do scenerii Galicja. - https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
Do tego jeszcze trzeba mieć zestaw zależności do scenerii Glinojeck, bądź aktualną wersję z repozytorium. W przeciwnym wypadku brakować będzie paru tekstur.


Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/25531/cegielka.7z

Autorzy:
- teren z malowaniem, tory, podkłady - Jan21
- tabor wąskotorowy - Manul/MichauSto, dźwięki i ładunki - Toprus
- dekoracje na scenerii - Toprus

W związku z nietuzinkowym charakterem scenerii występuje na niej kilka problemów:
-zakręcanie hamulca ręcznego, jak i łączenie i rozpinanie wagonów jest bardzo utrudnione ze względu na ich mały rozmiar
-skład potrafi czasami dziwnie 'falować'
-WLs40 na pierwszym biegu może bardzo łatwo zerwać przyczepność i zgasnąć, uważać!
-podczas załadunku resetuje się długość i napięcie całego składu, więc może szarpać.

W samym taborze jak i scenerii może występować dalej sporo błędów. Udostępniamy ją wyłącznie jako ciekawostkę do pobawienia się.

Miłej zabawy

2
Obie instrukcje po aktualizacji 20.12.2023 zezwalają na jazdę z prędkością do 160 km/h w przypadku wystąpienia usterki ETCS po którejkolwiek ze stron.

3
Infrastruktura kolejowa / Odp: Lokalizacja rezonatorów SHP
« dnia: 22 Stycznia 2024, 14:45:36 »
Cześć, generalnie polecam zajrzeć do § 56 instrukcji Ie-4 (WTB-E10) - jest dostępna na stronie PLK. To powinno Ci wyjaśnić wszystkie ewentualne wątpliwości.
- 200 metrów przed semaforami wjazdowymi
- 200 metrów przed tarczami ostrzegawczymi oraz przez TOP
To się zgadza.
- 200 metrów przed semaforami samoczynnej blokady liniowej
Jeżeli semafor sbl stoi na szlaku to rezonator umieszcza się 200m przed tym semaforem. Jeżeli natomiast jest sytuacja, że semafor sbl stoi jeszcze w granicach posterunku ruchu, to wtedy, zgodnie z § 56 ust. 1 pkt 2 instrukcji Ie-4, rezonator należy umieścić na wysokości semafora.
- na równi z semaforem wyjazdowym ze stacji w kierunku szlaku wyposażonego w SBL
To dotyczy generalnie każdego semafora w obrębie posterunku ruchu, który może pełnić rolę tarczy ostrzegawczej do następnego semafora, czyli informować o wskazaniu następnego semafora. Czyli tak jak piszesz - wyjazdowe na szlak z sbl, ale również np. semafory drogowskazowe też się do tego zaliczają.
- na równi z semaforem wjazdowym na posterunku odgałęźnym w kierunku szlaku wyposażonego w SBL
Tutaj rezonator powinien być 200m przed semaforem. Niezależnie czy mówimy o semaforze wjazdowym posterunku odgałęźnego nieposiadającego semaforów wyjazdowych czy o semaforze wjazdowym posterunku odgałęźnego posiadającego semafory wyjazdowe.
*- w połowie długich szlaków niewyposażonych w blokadę samoczynną (w obu kierunkach jazdy)
Zasada została opisana w § 56 ust. 5 instrukcji Ie-4. Generalnie, jeżeli odległość pomiędzy kolejnymi rezonatorami wynosi więcej niż 10km to należy zainstalować dodatkowe rezonatory. W praktyce zawsze ich lokalizacja wypada na szlaku oraz instaluje się je od razu dla dwóch kierunków jazdy (w tym samym kilometrze linii).
Czy coś jeszcze?
Jeżeli w jakimś miejscu występują semafory grupowe wyjazdowe to rezonatory umieszcza się na wysokości tych semaforów. Rezonatory umieszcza się też jeśli nie ma semafora wjazdowego np. z toru lewego - 200m przed miejscem teoretycznego ustawienia semafora wjazdowego i odnoszącej się do niego tarczy ostrzegawczej (§ 56 ust. 2 instrukcji Ie-4). Rezonatory można również umieszczać przed miejscem niebezpiecznym w odległości drogi hamowania (§ 56 ust. 4 instrukcji Ie-4). Rezonatory umieszcza się również przy wyjeździe z lokomotywowni czy innych miejsc stacjonowania lub naprawy taboru. Wtedy umieszcza się dwa rezonatory następujące tuż po sobie, z czego jeden powinien jest malowany na czerwono. Rezonator malowany na czerwono nie zawiera obwodu rezonansowego i ma nie oddziaływać na urządzenia umieszczone na pojeździe. Podczas przejazdu nad tymi rezonatorami sprawdza się reakcję urządzeń pojazdowych na przejazd nad "normalnym" rezonatorem, czyli wyposażonym w obwód rezonansowy, oraz na przejazd nad atrapą rezonatora.

4
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 21 Stycznia 2024, 20:30:32 »
W ten sposób przypisując, trzeba bezpośrednio wywołać event odpowiedzialny za sygnalizacje SHP. Analogicznie działa to z ograniczeniami i wszystkim innym czego działanie jest zależne od tabelki skanowania.
W tym przypadku zamiast:
event kaletnik891:event2 multiple 0 none rez101_shp endeventBędzie:
event kaletnik891:event2 putvalues 0 none (p2) (p3) (p4) CabSignal -1 -1 endeventNie jestem pewien czy do działania potrzebne będą współrzędne czy można wpisać zera, na L61 przy ograniczeniach wpisywałem, ale chyba nie testowałem czy działa bez.

5
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 15 Stycznia 2024, 22:51:54 »
Kiedy będziesz gotowy, nagram zapowiedzi dla SIP. Jak by co, mogę też nagrać siebie dla zapowiedzi albo ewentualnego ruchu radiowego, czy też jakiegoś kierpocia.

6
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 12 Stycznia 2024, 22:42:01 »
@Artysta51 scenariusze to kwestia wtórna. Najpierw sceneria powinna być dopracowana + jakieś podstawowe scenariusze, tak jak na Wrzosach. Im mniej scenariuszy na początku tym większa szansa na sprawne wydanie scenerii.

7
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 22:39:28 »
Czy w Leosinie zapowiadac na stacji bedzie Young Leosia?

9
Cześć,
Orientuję się ktoś czy jest możliwe żeby dźwięki komunikatów na radiotelefonie były przekierowane na inny "głośnik" (chodzi o inne urządzenie) niż dźwięki z kabiny? Jeśli tak to jak to zrobić?
Pozdrawiam

10
Symulator / Odp: Działanie magnetycznego hamulca szynowego
« dnia: 13 Listopada 2023, 13:34:09 »
Siła hamulca magnetycznego dodaje się do oporów ruchu, a nie siły hamowania, ponieważ nie korzysta z przyczepności kół.

11
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 07 Listopada 2023, 08:01:03 »
Może lepiej nie.

12
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 14:09:19 »
wafel i karpatka, ludzie litosci

13
Inne niekolejowe / Odp: Michał - wielki fan Kolei ♾️
« dnia: 08 Października 2023, 22:54:16 »
Rok temu rano dane Mu było wykonać ostatnie samodzielne oddechy. Jednak ukochaną kolej przez wiele dni nadal miał w sercu... 💗

15
Cześć. Jako że jakiś czas temu repozytorium MaSzyny zostało udostępnione do pobierania dla wszystkich mających konto na forum, a w ostatnim czasie otwarty został test dodatków, w którym znajdują się dodatki wymagające plików z repozytorium, zdecydowałem się na napisanie tego poradnika, aby pomóc osobom, które nie są w stanie poradzić z dociąganiem plików samemu.

Zatem zaczynamy.

1. Pobieranie TortoiseSVN
Programów do pobierania treści z repozytorium jest kilka. Dlaczego TortoiseSVN? Używa go najwięcej deweloperów w symulatorze. Ponadto integruje się z Eksploratorem Windows, przez co używanie go jest łatwiejsze niż wpisywanie komend ręcznie. Przyda nam się to później.

Wchodzimy zatem na stronę programu, a konkretnie do zakładki Downloads: https://tortoisesvn.net/downloads.html
Przewijamy w dół i oczom naszym ukażą się takie guziki:


Wybieramy przyciski w górnym rzędzie, w dolnym znajduje się starsza wersja programu. W zależności od architektury/bitażu wybieramy opcję 32-bit, 64-bit lub ARM64. Jeżeli nie wiecie co kliknąć, a macie system Windows 10/11, na 99% prawidłową opcją będzie opcja 64-bit.
Pojawi wam się reklama, należy zamknąć ją krzyżykiem. Po jej zamknięciu zostaniemy przeniesieni na stronę SourceForge (ha tfu!) i po zakończeniu odliczania pobierze nam się plik instalatora.

Instalację możemy przeprowadzić z domyślnymi ustawieniami - nie trzeba nic zaznaczać.
Po zainstalowaniu programu sprawdzamy czy integracja z Eksploratorem Windows działa - wchodzimy na pulpit i klikamy prawym przyciskiem myszy. Powinny pojawić się dodatkowe przyciski, których nie było wcześniej:


Jeżeli takich przycisków nie ma, spróbuj ponownie uruchomić komputer.

2. Pobieranie folderu
Możemy teraz pobrać dowolną część (całość lub jakikolwiek folder wraz z zawartością) z repozytorium MaSzyny. Aby to uczynić, tworzymy sobie i wchodzimy do dowolnego folderu, gdzie ma pojawić się folder, który chcemy pobrać. Kilkamy prawym przyciskiem na puste pole w eksploratorze plików i wybieramy SVN Checkout....
Pojawi nam się takie okienko:


I tak oto:
- W sekcji Repository w pierwszym polu wpisujemy adres do naszego repozytorium. Zaczynać się on zawsze będzie od https://eu07.pl/svn/pctga/. Dalej jest struktura folderów taka, jak w plikach MaSzyny, co widać na załączonym przykładzie. Drugie pole to ścieżka docelowa - zostawiamy tak, jak wpisał nam komputer.
- W sekcji Checkout Depth nic nie ruszamy.
- W sekcji Revision możemy sobie wybrać, czy chcemy najbardziej aktualny zestaw plików (w większości przypadków to właśnie to chcemy zrobić), ewentualnie możemy wpisać numer rewizji w celu pobrania archiwalnych plików. Zalecam zostawić domyślne wartości.

Po wciśnięciu przycisku OK program poprosi nas o login i hasło. Wpisujemy dane z forum.
I to w sumie tyle, program powinien pobrać nam pliki. Po zakończeniu operacji ujrzymy napis Completed! i będziemy mogli zamknąć okno.

3. Aktualizowanie plików
Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na katalog, który pobraliśmy, otrzymujemy cały zestaw akcji, jakie możemy wykonać. Jeżeli już wcześniej pobieraliśmy folder, który został w międzyczasie zaktualizowany (np. poprawione błędy), pliki muszą zostać zaktualizowane do nowego stanu. Robimy to poprzez kliknięcie na taki folder i wybranie z menu operacji SVN Update. Pliki zostaną zaktualizowane automatycznie.

16
Infrastruktura kolejowa / Odp: Szyny
« dnia: 12 Lipca 2023, 16:24:39 »
Najpewniej styk dylatacyjny. Kompensacja wydłużania i skracania szyn pod wpływem zmian temperatury.

17
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 20 Czerwca 2023, 23:50:07 »
Zauważyłem poważny błąd w fizyce. Podczas mocnego hamowania (przeważnie nagłym) wagony i/lub lokomotywa mogą wpaść w poślizg, który będzie istniał aż nie wyluzuje się składu. Niby nic wielkiego, ale to powoduje że cały pociąg się powoli przesuwa. Tyczy się to pojazdu kontrolowanego przez gracza jak i AI.

Tutaj przykład z linia61_regio gdzie jadąc EN71 w Herbach wjeżdżamy równocześnie z towarem na stację. W drodze powrotnej zauważyłem że towar się porusza. Screeny pokazują różnicę około 3-4 minut.

18
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zmiana tekstury wskaźnika W18
« dnia: 22 Kwietnia 2023, 09:52:26 »
Jak były malowane, to ktoś stwierdził, że są paintowe. Chyba, że ktoś w substancu by namalował.


EDIT. Zrobiłem z @Parka nowy wskaźnik. Zapraszam do obejrzenia w teście.  :)

19
Na warsztacie / Odp: Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 29 Maja 2023, 09:41:32 »
fajna trasa

20
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 05 Maja 2023, 10:13:56 »
A SHP przed niektórymi tarczami na Wrzosach nadal nie poprawione...

21
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 04 Maja 2023, 19:17:15 »
Scenariusz z pociągiem osobowym 34800 na scenerii L053 Wrzosy. Na semaforze półsamoczynnym posterunku odgałęźnego Wolica Piastowska sygnał wątpliwy. Na WoB wyświetlał się sygnał S5 jedno pomarańczowe migające.

22
Tabor kolejowy / Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 20 Lutego 2023, 07:56:47 »
Witam Szanownych Forumowiczów.
Ostatnimi dniami, podczas dyskusji na naszym czacie pojawila się myśl załozenia wątku dotyczacego szkoleń, w którym specjalisci z dziedziny taboru kolejowego udzielą kilku rad dotyczacych działania zespołów i podzespołów wchodzacych w sklad taboru kolejowego. Z osobistego doswiadczenia wiem, ze bez wiedzy teoretycznej ciężko jest zajmowac sie przydzielonym zadaniem. Dotyczy to także obslugi pojazdów Naszej MaSzyny.
W tym celu chciałbym spróbować załozyć w tym dziale wątek który dzialalby na zasadzie Q&A na zglaszane tematy.
W związku z powyższym mam prosbe o zglaszanie ponizej tematyki,l z ktorej chcielibyscie uzyskać wiedzę.
Posty beda co jakis czas zglaszane do usuniecia (nie obrażajcie sie o to). Związane to bedzie z tym, ze np. dana odpowiedź zostala udzielona. W odpowiedzi bedziemy oczywiscie udzielali informacje kto zadal pytanie.
Zapraszam Was do zadawania tematow i watpliwosci. Odpowiedzi bedziemy konsultować, bo co kilka głów to nie jedna.
Zgloszenia można takze zgłaszac do mnie w prywatnych wiadomosciach, jesli komus zalezy na anonimowosci.

23
Na warsztacie / Używanie formatu FBX zamiast E3D
« dnia: 01 Grudnia 2022, 21:27:17 »
Witam.
Jako że ilość zmian jaką chcę zrobić w kodzie maszyny w praktyce będzie oznaczać napisanie symulatora od zera, chcę zadać pierwsze pytanie do forumowiczów, a w szczególności osób tworzących modele.
Obecnie w maszynie jest binarny format E3D oraz tekstowy T3D. Problem z tymi formatami jest taki że są one trochę przestażałe, i każda zmiana oznacza praktycznie stworzenie nowego formatu pliku. (np dodanie informacji które mogłby by być używane przez shadery). Wiele z tych nowinek format e3D posiada, ale nie jest ze wszystkim na bieżąco.

I moja propozycja to przeniesienie się na jakiś z góry ustalony format np. fbx który posiada swój własny standard i dokumentację. Jest też uniwersalny więc nie wymagałoby to używania specjalnych eksporterów, które idealne nigdy nie są, i posiadaja jeszcze mniej funkcji niż customowy format.

Jednak żyjąc trochę w środowisku modelarzy spotkałem się z tym że niektórzy modelerzy preferują takie customowe formaty, by nikt nie mógł ich modeli sobie "przywłaszczyć" lub modyfikować bez permisji. Przy uniwersalnym formacie jak fbx, taka edycja byłaby możliwa bez większego problemu.
Oczywiście jest to bariera kiepska, bo jak ktoś chce wyciągnac z pliku model to i tak jakoś to w końcu zrobi.

Od strony kodu, jak i od strony edytora "the mikols" nie byłoby specjalnie dużej różnicy, wystarczy lekko poprzerabiać deserializer.

Jest też opcja pomiędzy, czyli wspieranie obydwu formatów, jak to jest zrobione w najnowszym trainz, jednak jest to według mnie niepotrzebna komplikacja kodu, jako że można napisać osobny konwerter i pokonwertować wszystkie modele do nowego formatu i już tego nowego formatu używać w kolejnych paczkach całościowych.


24
Just for fun, I also make a brake visualization (I wanted to do this for a long time)



If it is useful, I will try and make a pull request on github.

25
I made a graph of the forces in couplers to investigate this issue. It is in the debug menu.

With this graph you can see the coupler forces become chaotic when there is > 450 kN.

I attached the executable.




26
Forum / Odp: Zmiany w regulaminie
« dnia: 21 Listopada 2022, 23:56:26 »
Jeżeli można, mały feedback:
- Zakazy 4:
-> Propozycja zmiany "punktów ostrzeżenia" na % ostrzeżenia, aby zgadzało się z tym co wyświetla się w profilu użytkownika.
-> Opisanie "zablokowania dostępu do czatu" jako Maskotka Forum.
- Zakazy 10: sformułowanie "znaczników BBC" zamieniłbym na "nadmierne formatowanie tekstu".
- Zakazy 16: usunąłbym "Jeżeli jest inaczej, licz się z moderacją.", brzmi to jakby za złamanie tego punktu zawsze przysługiwało nadanie statusu moderacji.
- Obowiązki 14: rozdzieliłbym na dwa oddzielne punkty: "By dodać coś nowego w temacie, w którym Twoja wiadomość jest ostatnia, użyj funkcji modyfikuj, dopisując treść do istniejącej wiadomości." oraz "Nie modyfikuj wiadomości na skutek odpowiedzi udzielonej przez innego Użytkownika."

To chyba tyle :)

27
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 15 Listopada 2022, 00:09:37 »
Gdy patrzę bykowi w oczy, to widzę jego duszę.

28
Witam,

Chciałbym właściwie otworzyć dyskusje na temat pozostałości "Reliktu" z symulatora, mianowicie latarni. MaSzyna posiada dynamiczny system pogody, System dnia i nocy, "Dynamiczne" reflektory pociągów jednakże pozostał chyba ostatni relikt przeszłości MaSzyny czyli plamy światła na latarniach, czy obecnie w tym kierunku są prowadzone prace? Czy wymagają one aż tak głębokich zmian w symulatorze że ten temat został zaniedbany już od kilku wydań?

29
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Listopada 2022, 20:23:18 »
EP07-338 ( czoło lekki skos + bok ) lekkie światło na czole
--> https://eu07.pl/userfiles/28087/EP07-338.rar  <---

30
Domyślam się, że w celu dokonywania delikatnych korekt góra-dół powstał ten betonowy fundament, którego zastosowanie widać przy porównaniu screena pierwszego i drugiego.

Strony: [1] 2 3 ... 9