Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - bumer

Strony: [1] 2 3 ... 14
1
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 13 Kwietnia 2019, 12:58:06 »
SU46-023 Stan na dzień 13.04.2019. Zdjęcia pudła z dwóch stron, czoła A i B, masa zdjęć elementów wózków i podwozia. Tyle ile zdołałem zrobić na krótkim postoju w Lubaniu Śląskim.

SU46- 023 --> https://eu07.pl/userfiles/4198/SU46-023.rar  <--

2
Służba na SU46-048 z towarem z Wilisia na Janiszew. I odstawienie maszyny na szope.

3
   No dzień dobry. Właśnie chciałem powiedzieć, że przejechałem misję osobowym z Łodzi Kaliskiej do Ostrowa Wlkp, towarowym z Łódź Olechów do Ostrowa Wlkp i dziś Włókniarzem 65113 z Ostrowa Wlkp do Łodzi Kaliskiej. Wcześniej wspomniałem, że semafory w Dobroniu i Kolumnie były ciemne. Po tym jak to napisałem to pobrałem paczkę 19.01 i wszystko wróciło do normy. Misje z Włókniarzem jak najbardziej przejezdne tylko pamiętajcie aby w Rainsted zmienić chociaż elektrowozy połączone ze spalinówkami w celu przejezdności całej scenerii. Przeczytałem wcześniej, że na exe z paczki 19.01 bardzo spada FPS na starszych sprzętach i fakt, to jest prawda. Alternatywą jest exe tmj. Ja przejechałem na exe 190204 i przejezdność oraz stabilność jak najbardziej w porządku.
   Jedynie mam problem z oświetleniem peronów, budynków i wagonów pasażerskich. Niech mi ktoś wytłumaczy od czego zależy to oświetlenie ? Teraz jechałem Włókniarzem, ustawiłem sobie niebo z zachodem Słońca. Po drodze robiło się ciemno, po drodze od Zduńskiej Woli miałem mijanki z EN57 i pospiesznym 16105 i oba składy ciemne (powstawiałem wszystkie nowe modele wagonów z wnętrzem !). Gdy dojechałem planowo do Łodzi Kaliskiej tj. godzina 20:41 to zapaliły się światła wagonów, latarń i budynków. Poza tym przydałyby się kolejne scenariusze, szczególnie za dnia żebyśmy mogli podziwiać tę scenerie i mijanki po drodze.

4
PS. Na linii trwa ostra przebudowa, więc de facto jest to już trochę historia.

Dokładnie tak. W Sieradzu nie ma już semaforów kształtowych, zmieniły się perony na różnych stacjach itd. Na tej scenerii powinniśmy przyjąć lata 2000-2008 jak to na pośpiechach latały zielone i czerwone wagony, EN57 w starych malowaniach. Piękne czasy mi się przypominają jak sam podróżowałem na drugi koniec Polski przez Łódź Kaliską Jaćwingiem albo pośpiesznym Warszawa Wschodnia - Zgorzelec/Gorlitz.

5
Misja z Włókniarzem to jest to, pełen realizm. Jeszcze EP08_015 wspomniał o misji z Jaćwingiem. Tego mi dzisiaj brakuje. Zmiana czoła na Kaliskiej... Aż stare czasy się przypominają. Oczywiście misje z osobówkami i towarowymi też. Sceneria z wielkim potencjałem na scenariusze. Oczywiście tekstury i składy odpowiadające dla tamtych lat.

6
  Środek prawdziwej zimy. Śnieżnie, mroźno, w kabinie ST43 zimnem wieje po nogach a skład z drzewem z Jarkawek do Wilisia trzeba dowieźć.

7
Tabor / Odp: EN57 AKŁ - problemy w obsłudze /wątek zbiorczy/
« dnia: 31 Stycznia 2019, 20:31:31 »
W rzeczywistości zjeździłem wiele służb na EN57AL i EN57AKD. W zasadzie to jeden czort, różnią się innym rozmieszczeniem przycisków. W MaSzynie nie miałem żadnych problemów z jazdą EN57AKŁ, nawet jestem pod wrażeniem szczególnie jeśli chodzi o przełączanie rodzajów hamulca. Szacun twórcy ode mnie. Kawał świetnie wykonanej roboty. Nawet oprawa dźwiękowa, na którą zwracam baczną uwagę przypominała mi jakbym był w pracy niż w domu przed komputerem na MaSzynie. Jedyne co to warto byłoby stworzyć jakiś poradnik uruchamiania i obsługi hamulca. Jest kilka rodzajów hamulca i zielony użytkownik MaSzyny może się w tym nie połapać.

8
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 31 Stycznia 2019, 20:04:34 »
Parę postów wyżej podałem link. Jak pobierzesz to w Rainsted szukasz kaliska_cegielski i masz w wyborze składów pociąg 52106.

9
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 31 Stycznia 2019, 19:26:02 »
A problem polega na tym ze osobowka z LK do OW nie dostaje wjazdu do Kalisza mimo wolnych torow.
Mi na najnowszej aktualizacji 19.01 udało się objechać osobowym z Łodzi Kaliskiej do Ostrowa Wielkopolskiego. W zasadzie bez przeszkód, tylko 5 minutowe opóźnienie złapałem przed Kaliszem. Zjeździłem tę misję sporo razy i czasem się zdarzało, że nie mogłem dostać wyjazdu ze Zduńskiej Woli albo Kalisza. Nie wiem od czego to zależne ale czasem na tej misji się tak zdarza. Oczywiście mowa o wersji z Włókniarzem co podałem linka.
Jakaś porada jak tego Włókniarza zainstalować? Nie jest zachowana zdaje się hierarchia, a jak wrzuciłem .scn do scenery z resztą plików to crashuje przy ładowaniu.
Wypakuj do głównego folderu z MaSzyną i tyle. Mi działa wszystko jak ta lala.

Przy okazji na osobowym z Łodzi Kaliskiej do Ostrowa Wielkopolskiego przetestowałem EN57AKL-1226. Chciałem twórcom pogratulować dobrej roboty i wielki plus za możliwość wyboru rodzaju hamulca, nawet jest MED. Brawo !

10
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 31 Stycznia 2019, 11:15:06 »
Przypomnę tylko link do włókniarza, którego już tu wrzucałem:
 https://eu07.pl/userfiles/4198/priv-KaliskaWlokniarz.rar

Właśnie instaluję wersję 19.01. Czy ktoś się orientuje czy na tej paczce włókniarz działa poprawnie ?

11
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 07 Stycznia 2019, 12:05:12 »
Wszystko jest przejezdne tylko kwestia ustawienia składów w Rainsted. Już ktoś wspomniał, że są połączone elektrowozy ze spalinówkami sprzęgiem 55. Teraz to nie działa i nic dziwnego, że w Zduńskiej Woli robią się korki. Po prostu chwilkę trzeba się pobawić w Rainsted przed uruchomieniem służby. Jedyny błąd jaki zauważyłem to semafory dwukomorowe w Kolumnie czy Dobroniu. Są ciemne. Jeżeli tarcza ostrzegawcza pokazuje semafor na stój to musiałem wyjść z pojazdu i cofać się kamerą do tarczy i czekać aż zacznie pokazywać inny sygnał. Aż się przejadę zaraz Włókniarzem to wrzucę screena.
Tak naprawdę to do tej flagowej scenerii brakuje scenariuszy. Moim zdaniem powinny być pospieszne od Łodzi Kaliskiej do samego Ostrowa Wlkp oraz w drugą stronę. Osobowe również w dwie strony jak i skrócone do innych miejscowości. No i oczywiście towarowe na całej rozciągłości scenerii.

12
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 02 Stycznia 2019, 15:24:02 »
Potwierdzam to co kolega @jageer. Włókniarz działa bez zakłóceń. Kwestia tylko dopasowania składów w Rainsted gdyż brakuje kilku modeli taboru ale to żaden problem.

13
  Wcześniej wam udostępniłem poprzednią wersję z Włókniarzem. Dzisiaj objechałem na Włókniarzu od Ostrowa Wielkopolskiego do samej Łodzi Kaliskiej bez żadnych zakłóceń. Jedyne co to semafory dwukomorowe w Borszewicach i Kolumnie są ciemne. Gdy tarcza jest podana na wolną a semafor ciemny to znaczy, że jest na S2, gorzej gdy tarcza pokazuje, że semafor jest na stój. Wtedy trzeba kamerą cofnąć się do tarczy i zobaczyć co wyświetla. Ale tak to misja przejezdna.
  Co do samej scenerii, owszem znajdzie się trochę błędów. Mimo wszystko Kaliska to flagowa sceneria MaSzyny. Zauważcie sami, że mamy do scenerii linia053 kilka genialnych scenariuszy. Pomijając błędy kaliskiej to do pełni szczęścia brakuje scenariuszy, już nie muszą być tak barwne jak na linii053. Wystarczą pośpiechy, osobowe i towarowe między Ostrowem Wlkp a Łodzią Kaliską. Sam zamierzam teraz wejść w pliki .scn i powpisywać aktualne modele i tekstury składów na włókniarzu. Co rusz jak chcę pojeździć Włókniarzem to zmiana w Rainsted poruszających się składów zajmuje mi około 30 minut.

14
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 03 Listopada 2018, 16:44:08 »
No na Kaliskiej mam straszny syf widzę ... Chyba trzeba od nowa wrzucić maszynę, bo nawet jak odpalam jakąś misję, to zamiast zaczynać np. w SM42 to w szczerym polu się znajduję...

Jeżeli chcesz karnąć się cegielskim to od razu w Rainsted klikaj na niego i uruchamiaj Maszyne. Właśnie teraz to robię.

15
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 05 Października 2018, 21:10:23 »
@marconi to jest spakowane w .rar.  Co do misji z pośpiesznym (bodajże pociąg Wrocławianin ?) z Łodzi Kaliskiej to też jedna z lepszych służb była. Pierwotnie prowadziło się ET22 gdzie dekadę temu to był częsty widok na pośpiechach.

16
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 05 Października 2018, 14:03:08 »
Ale z drugiej strony fajnie jest mieć odzwzorowany w 100% WOS z tej linii, a że kiedyś się tak jeździło, to trudno.

Dokładnie tak było. Często podróżowałem między Legnicą a Białymstokiem i często przez Łódź Kaliską a wtedy jako młody mikol nie mogłem się oderwać od okna albo stać w pierwszym wagonie za elektrowozem. A były to lata 2006 - 2010. Wtedy czuło się ten zapach podkładów kolejowych, żółtki na osobowych, bipy, zielone lokomotywy i zielone i czerwone wagony. Te czasy nie wrócą, nikt całą podróż nie siedział gapiąc się w ekran telefonu tylko rozmawiało się w przedziale ze współpasażerami. Dlatego cieszy mnie fakt, że ta sceneria wzorowana jest na tych latach. Brakuje jeszcze rozmaitych scenariuszy na pociągach pospiesznych, osobowych, towarowych. Sceneria jest długa i aby ją całą przejechać należy poświęcić trochę czasu. Ale żeby poczuć kolejowy klimat z przed dekady to warto. Kilka postów wcześniej wrzuciłem link dp misji z Włókniarzem. Oczywiście na 18.07 działa jak najbardziej. Wczoraj testowane.

17
Jesienna służba na sześć pięć sto trzynastym, nie obyło się bez 10-cio minutowego opóźnienia. Maszyna EU07-336.

1. Mijanka 65113 z pospiesznym do Wrocławia Gł.
2. To on mnie opóźnił, 10 minut oczekiwania na dojście do Opatówka.
3. Mijanka z towarowym nieopodal Radliczyc.
4. Pędzimy w kierunku Zduńskiej Woli.
5. Oczekiwanie na dojście po towarowym w kierunku Łaska i mijanka z osobowym do Sieradza.

18
@Maupex, dodam też coś od siebie. Pamiętam jak w 2008 roku jeździłem jako kursant na nauce jazdy. Instruktor zawsze sam deptał na hamulec kiedy ja tego nie robiłem. Pamietam sytuacje gdy pominąłem kawałek białej linii przed przejazdem i instruktor ostro depnął na hamulec, przy okazji dostałem ostrą reprymende. W tym wypadku może egzaminator miał ochote kursantke uwalić i nie reagował na jej błąd na przejeździe. Ale to tylko gdybam.

19
Brytan13 tam brakuje paru modeli, które zostały wywalone z paczki ale to nic nie szkodzi. Ja jestem taki wariat, że za nim uruchomie kaliską to i tak zmieniam sobie składy pod moje widzimisie. Ale to już dla mnie rytuał aby przejechać całą scenerie od a do z.

20
Witam
Skąd można pobrać, poprzednią wersję scenerii tam gdzie startuje się ET42 z beczkami z OL?
Z góry dziękuję.

Normalnie link wygasł ale jeszcze, na szczęście posiadam ekstra Pendrive z Tesco za 110 zł i tam mam prawdziwy skarb. Misja ET42 z beczkami i misja z Włókniarzem.
http://eu07.pl/userfiles/4198/priv-KaliskaWlokniarz.rar

21
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 20:37:06 »
EU40 toż wiem, że to pomocnik bo przecież wiem z kim pracuję ale do czego zmierzam. Jak leci się po SBLce 160 km/h osobowym to chyba lepiej aby ten pomocnik skupił się na szlaku a nie ćwiczył kciuka na telefonie.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 19:32:22 »
Nie raz świadkiem byłem jak pomocnik czy teraz maszynista uczeń siedząc po prawej stronie zamiast obserwować przedpole jazdy to trenował kciuka na telefonie bo przecież oglądanie głupot na fejszbóku jest ważniejsze. Serce człowieka boli jak patrzy na to wszystko.

23
Symulator / Moja propozycja dźwięków do EP09
« dnia: 23 Lipca 2018, 19:09:00 »
Witajcie ! Ostatnio znalazłem u siebie starą wersje MaSzyny z 2007 roku (MaSzyna 160704-unoff). Wygrzebałem dźwięki od EP09 jak dźwięk oporów rozruchowych, dźwięk sprężarki oraz dźwięk silników trakcyjnych. Co prawda nie jechałem nigdy na EP09 ale kiedyś obejrzałem dużo filmów z kabiny podczas jazdy. Te wyżej wymienione dźwięki w aktualnej wersji MaSzyny są... niesatysfakcjonujące. Sam dźwięk sprężarki jest nagrany podczas włączonej przetwornicy co go powinno dyskwalifikować. Dźwięk oporów rozruchowych słabo słyszalny a dźwięku silników trakcyjnych prawie nie było słychać tylko opory toczenia kół. Z tego wszystkiego pozamieniałem te dźwięki i wstawiłem te stare z pierwszego modelu epoki do Maszyny (rok chyba 2007). Wrzucam tutaj próbkę pliku mmd oraz folder ze starymi dźwiękami. Co o tym sądzicie ?

Link: http://eu07.pl/userfiles/4198/priv-EP09_oldsoundpack.rar

24
Dzis w końcu odpaliłem nowy komputer. Sciagam wlasnie wersje 18.06 i będę sprawdzal co tam nie hula na tej wersji, jeśli cos nie hula
Posiadam na 18.06 jeszcze scenariusz z Włókniarzem. Mam wrażenie, że działa jakoś stabilniej. Objechałem ostatnio towarowym z Łodzi Olechów do Ostrowa Wlkp (ET42 z beczkami). Świetna jazda z wyprzedzaniem innych pociągów jak na prawdziwym PKP Cargo. Trochę czasu ta misja zajęła ale na 18.06 idzie bez problemu. Tyle, że nie 18:24 odjazd jak w rozkładzie a 18:50 dostaję dopiero wyjazd z Olechowa.

25
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 02 Lipca 2018, 17:02:58 »
Bo aby dostać się pod Tm21 wyjeżdżasz tylko za rozjazdy i sobie sam układasz drogę (shift+t).

26
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 02 Lipca 2018, 08:10:38 »
Coś z tą fizyką jest nie tak. Wy dziwicie się, że silnik gaśnie. Lampka uszkodzenia zapala się bez powodu a jak silnik zgaśnie to nie chce się uruchomić.

27
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 01 Lipca 2018, 11:54:07 »
Testowane na exe180624 oraz na exe3046 (patch18.05). Z Wilisia do Janiszewa pospieszny z SU45 temperatura w normie i maksymalna jaką udało mi się uzyskać to 85 stopni a obroty to maksymalnie 1250 i ani więcej. Po dojechaniu do Janiszewa i dociskaniu się do składu zapaliła się lampka uszkodzenia lokomotywy. Zdążyłem jeszcze zjechać do szopy. Kolejny pospieszny z SU45 z Janiszewa do Wilisia. Defekt w Paszkach Wielkich. Na magistrali między Janiszewem a Macierzewo miałem maksymalną temperaturę 90 stopni i delikatne traktowałem maszynę. Obroty 1250 miałem  tylko do rozruchu 65-70 km/h i schodziłem do 1100 obrotów i ona jakoś utrzymywała prędkość 80 km/h. Przed Macierzewem zapaliła mi się lampka uszkodzenia lokomotywy gdzie temperature miałem lekko poniżej 90 stopni. Dojechałem w perony do Paszek Wielkich gdzie silnik samoczynnie zgasł. Dosłownie mówię - w obu przypadkach temperaturę jaką osiągnąłem to było 90 stopni. Niech mi ktoś wyjaśni. Dlaczego te uszkodzenie lokomotywy zapala się bez powodu ? Rozumiem żebym katował po 1500 obrotów non stop i przekraczał 100 stopni C temperaturę, ale jadę delikatnie i nawet nie patrząc na rozkład.

28
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Czerwca 2018, 15:41:30 »
Dziś oddaję materiały czeskiego motoraczka spółki GWTR 810 053-9. W paczce znajdują się:
- zdjęcia pudła tj boki i czoła,
- zdjęcia detali tj wózki, zderzaki itp,
- zdjęcia wnętrza tj siedzenia, podłoga, obicia,
- zdjęcia kabiny,
- materiały na dźwięki do wycięcia przez dźwiękowca tj odpalanie silnika, jałowe, na obrotach.
Wszelkie uwagi, porady aby coś lepiej wykonać na przyszłość proszę o wiadomość na PW.
Link:
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-810_543-9.rar <--

29
Bieżące kolejowe / Odp: Radiotelefon kierownika pociągu
« dnia: 18 Czerwca 2018, 13:08:04 »
Kierownik pociągu jak i maszynista musi tak samo robić zapoznanie szlaku. Musi również za podpisem zapoznać się z regulaminami technicznymi stacji (tzw. RTS-y). Także jak amen w pacierzu musi wiedzieć gdzie w danym miejscu się zmienia kanały radiowe. Drużyny konduktorskie są wyposażane w różnej marki radiotelefony. Są to zazwyczaj Motorole albo Maxon. Zresztą to zależy od spółki kolejowej jakie zakupi na drodze przetargu. Te radiotelefony mają kanały tylko i wyłącznie kolejowe od 1 do 8. Nie można z nich nadać Radiostopu, ewentualnie jak istnieje niebezpieczeństwo to drużyna konduktorska obsługująca taki radiotelefon musi wypowiedzieć pięć razy słowo ALARM.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowej patologii w Pomorskim ciąg dalszy
« dnia: 07 Czerwca 2018, 21:00:43 »
Trochę odbiegnę od tematu kolejowego Pomorza. W zeszłym roku mój przełożony zadzwonił do mnie, że otrzymam na szkolenie praktykanta na konduktora. Nie pierwszy i nie ostatni przeze mnie wyszkolony, więc się zgodziłem. Okazało się, że to zapalony miłośnik kolei ale tych z pokroju co walczą o kolej na szlakach już dawno zapomnianych, urządzają przejazdy drezynami i piszą do Urzędu Marszałkowskiego i PKP PLK. Nic w tym by nie było złego gdyby nie ów praktykant zamiast się uczyć to co go czeka w drużynach konduktorskich, całe służby potrafił gadać tylko o rewitalizacji dwóch zapomnianych przez świat linii kolejowych i że oni to uruchomią. Nawet będąc praktykantem próbował uzdrawiać kolej w mojej firmie. Jako, że mam charakter taki a nie inny, odechciało mi się go szkolić i powiedziałem swojemu przełożonemu aby go zabrał ode mnie i dał do kogoś innego. Dodam fakt, że bardzo upierał się w swoich racjach i wymyślał swoje przepisy kolejowe i jednym z przykładów to "sygnał zatrzymania pociągu trzy krótkie gwizdawki". Oczywiście nie ma takiego sygnału ale musiał się ze mną kłócić, że taki sygnał jest. Owszem ale sygnał "stój", który skwitował, że jest to samo. Następnie zagroziłem mojemu przełożonemu, że jak go nie zabierze to idę na dwa tygodnie chorobowego a przed nami szykowało się Boże Narodzenie i Sylwestra. Powiem wam, że nigdy tak przekichanego miesiąca w pracy nie miałem jak z tym praktykantem, który zwał się miłośnikiem kolei i chciał swoimi filozofiami uzdrawiać kolej. Miałem go dosyć i jak to w życiu bywa nie powiodło mu się w mojej firmie i nie zdał trzech egzaminów. Dlatego apeluję do młodych miłośników kolei - nie uzdrowicie kolei ani jej niedoskonałości pisząc bzdety na forach, pisząc do UTK, gazet wyborczych czy TVN Turbo. To są odgórne decyzje na szczeblach organizatora przewozów. Nastolatek nie kupi dwudziestu Elfów ani nie wyremontuje stu kilometrów szlaku. Ja też bym chciał żeby benzyna była po 1,50 zł ale co ja mogę zrobić jako szary obywatel ? NIC !
Młodzi miłośnicy kolei ! Nic nie uzdrowicie, żadnej patologii na kolei nie naprawicie. Lepiej brać się do nauki, zdobyć wykształcenie i jak was pasjonuje kolei to od kuchni inaczej będziecie śpiewać. Po latach poczytacie sobie swoje posty o patologii na kolei to będziecie boki zrywać ze śmiechu jakie głupoty wypisywaliście. Znam tu wiele osób z forum osobiście, które pamiętam jako czynnych miłośników kolei ale z tym zdrowym rozsądkiem. Dzisiaj są maszynistami, maszynistami instruktorami, dyspozytorami, naczelnikami - robią karierę na kolei i idźcie ich tropem !

Zamykam na prośbę autora. @Stele

Strony: [1] 2 3 ... 14