Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - bumer

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 16
61
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 02 Lipca 2018, 08:10:38 »
Coś z tą fizyką jest nie tak. Wy dziwicie się, że silnik gaśnie. Lampka uszkodzenia zapala się bez powodu a jak silnik zgaśnie to nie chce się uruchomić.

62
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 01 Lipca 2018, 11:54:07 »
Testowane na exe180624 oraz na exe3046 (patch18.05). Z Wilisia do Janiszewa pospieszny z SU45 temperatura w normie i maksymalna jaką udało mi się uzyskać to 85 stopni a obroty to maksymalnie 1250 i ani więcej. Po dojechaniu do Janiszewa i dociskaniu się do składu zapaliła się lampka uszkodzenia lokomotywy. Zdążyłem jeszcze zjechać do szopy. Kolejny pospieszny z SU45 z Janiszewa do Wilisia. Defekt w Paszkach Wielkich. Na magistrali między Janiszewem a Macierzewo miałem maksymalną temperaturę 90 stopni i delikatne traktowałem maszynę. Obroty 1250 miałem  tylko do rozruchu 65-70 km/h i schodziłem do 1100 obrotów i ona jakoś utrzymywała prędkość 80 km/h. Przed Macierzewem zapaliła mi się lampka uszkodzenia lokomotywy gdzie temperature miałem lekko poniżej 90 stopni. Dojechałem w perony do Paszek Wielkich gdzie silnik samoczynnie zgasł. Dosłownie mówię - w obu przypadkach temperaturę jaką osiągnąłem to było 90 stopni. Niech mi ktoś wyjaśni. Dlaczego te uszkodzenie lokomotywy zapala się bez powodu ? Rozumiem żebym katował po 1500 obrotów non stop i przekraczał 100 stopni C temperaturę, ale jadę delikatnie i nawet nie patrząc na rozkład.

63
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Czerwca 2018, 15:41:30 »
Dziś oddaję materiały czeskiego motoraczka spółki GWTR 810 053-9. W paczce znajdują się:
- zdjęcia pudła tj boki i czoła,
- zdjęcia detali tj wózki, zderzaki itp,
- zdjęcia wnętrza tj siedzenia, podłoga, obicia,
- zdjęcia kabiny,
- materiały na dźwięki do wycięcia przez dźwiękowca tj odpalanie silnika, jałowe, na obrotach.
Wszelkie uwagi, porady aby coś lepiej wykonać na przyszłość proszę o wiadomość na PW.
Link:
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-810_543-9.rar <--

64
Bieżące kolejowe / Odp: Radiotelefon kierownika pociągu
« dnia: 18 Czerwca 2018, 13:08:04 »
Kierownik pociągu jak i maszynista musi tak samo robić zapoznanie szlaku. Musi również za podpisem zapoznać się z regulaminami technicznymi stacji (tzw. RTS-y). Także jak amen w pacierzu musi wiedzieć gdzie w danym miejscu się zmienia kanały radiowe. Drużyny konduktorskie są wyposażane w różnej marki radiotelefony. Są to zazwyczaj Motorole albo Maxon. Zresztą to zależy od spółki kolejowej jakie zakupi na drodze przetargu. Te radiotelefony mają kanały tylko i wyłącznie kolejowe od 1 do 8. Nie można z nich nadać Radiostopu, ewentualnie jak istnieje niebezpieczeństwo to drużyna konduktorska obsługująca taki radiotelefon musi wypowiedzieć pięć razy słowo ALARM.

65
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowej patologii w Pomorskim ciąg dalszy
« dnia: 07 Czerwca 2018, 21:00:43 »
Trochę odbiegnę od tematu kolejowego Pomorza. W zeszłym roku mój przełożony zadzwonił do mnie, że otrzymam na szkolenie praktykanta na konduktora. Nie pierwszy i nie ostatni przeze mnie wyszkolony, więc się zgodziłem. Okazało się, że to zapalony miłośnik kolei ale tych z pokroju co walczą o kolej na szlakach już dawno zapomnianych, urządzają przejazdy drezynami i piszą do Urzędu Marszałkowskiego i PKP PLK. Nic w tym by nie było złego gdyby nie ów praktykant zamiast się uczyć to co go czeka w drużynach konduktorskich, całe służby potrafił gadać tylko o rewitalizacji dwóch zapomnianych przez świat linii kolejowych i że oni to uruchomią. Nawet będąc praktykantem próbował uzdrawiać kolej w mojej firmie. Jako, że mam charakter taki a nie inny, odechciało mi się go szkolić i powiedziałem swojemu przełożonemu aby go zabrał ode mnie i dał do kogoś innego. Dodam fakt, że bardzo upierał się w swoich racjach i wymyślał swoje przepisy kolejowe i jednym z przykładów to "sygnał zatrzymania pociągu trzy krótkie gwizdawki". Oczywiście nie ma takiego sygnału ale musiał się ze mną kłócić, że taki sygnał jest. Owszem ale sygnał "stój", który skwitował, że jest to samo. Następnie zagroziłem mojemu przełożonemu, że jak go nie zabierze to idę na dwa tygodnie chorobowego a przed nami szykowało się Boże Narodzenie i Sylwestra. Powiem wam, że nigdy tak przekichanego miesiąca w pracy nie miałem jak z tym praktykantem, który zwał się miłośnikiem kolei i chciał swoimi filozofiami uzdrawiać kolej. Miałem go dosyć i jak to w życiu bywa nie powiodło mu się w mojej firmie i nie zdał trzech egzaminów. Dlatego apeluję do młodych miłośników kolei - nie uzdrowicie kolei ani jej niedoskonałości pisząc bzdety na forach, pisząc do UTK, gazet wyborczych czy TVN Turbo. To są odgórne decyzje na szczeblach organizatora przewozów. Nastolatek nie kupi dwudziestu Elfów ani nie wyremontuje stu kilometrów szlaku. Ja też bym chciał żeby benzyna była po 1,50 zł ale co ja mogę zrobić jako szary obywatel ? NIC !
Młodzi miłośnicy kolei ! Nic nie uzdrowicie, żadnej patologii na kolei nie naprawicie. Lepiej brać się do nauki, zdobyć wykształcenie i jak was pasjonuje kolei to od kuchni inaczej będziecie śpiewać. Po latach poczytacie sobie swoje posty o patologii na kolei to będziecie boki zrywać ze śmiechu jakie głupoty wypisywaliście. Znam tu wiele osób z forum osobiście, które pamiętam jako czynnych miłośników kolei ale z tym zdrowym rozsądkiem. Dzisiaj są maszynistami, maszynistami instruktorami, dyspozytorami, naczelnikami - robią karierę na kolei i idźcie ich tropem !

Zamykam na prośbę autora. @Stele

66
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 13 Czerwca 2018, 23:04:32 »
Moje aczkolwiek skromne doświadczenie mówi to samo. Miałem okazję raz na SU45 się przejechać na dłuższym odcinku i kilka razy SU46. Co prawda nie byłem na obu lokomotywach już z 10 lat ale pamiętam, że tam temperatura utrzymywała się max 85 stopni. Rozpędzanie pociągu odbywało się tylko do 10 pozycji czyli około 1250 obrotów. Nawet maszynista, który zjadł zęby na tych lokomotywach stwierdził, że nawet 13 pozycja nie poprawi osiągów bo czy na 10 czy 13 pozycji rozpędzi się tak samo. To samo tyczy się ST43 - tam wystarczy 16 pozycja i on sam sobie będzie się rozpędzał charakterystycznie bulgocząc. Co do osiągów SU45 czy SU46 w MaSzynie to rzeczywiście - osiągi trochę odbiegają. Oto przykład na odcinku Pieńsk - Lasów (160 km/h szlakowa) czyli SU46 rozpędza się na tak krótkim odcinku do 100 km/h:


A tu już wariactwo, 13 pozycja na SU46 (nic dziwnego, że w Węglińcu tylko dwie albo trzy sztuki zostały na chodzie):

67
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 11 Czerwca 2018, 20:18:16 »
@Stele testowałem na najnowszym exe 180609.
@tmj Skoro temperatura utrzymywała Ci się blisko 100 stopni to zapaliła Ci się czerwona lampka na pulpicie ? Z tego co wiem i pamiętam z SU46 to temperatura przy takim 7 wagonowym składzie i sprawności maszyny oscylowała się między 80 góra 90 stopni. O ile nie katujemy jej na 13 pozycji. Na każdej spalinówce w MaSzynie nigdy nie używam maksymalnych obrotów w jeździe pociągowej. No chyba, że w skrajnych przypadkach.

68
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 11 Czerwca 2018, 17:46:56 »
Też mi się tak wydaje. Czasem rozmawiam ze starymi maszynistami, którzy zęby pozjadali na SP45 lub później na SU45 czy SU46. Jak ciągali składy z Jeleniej Góry do Szczecina to nie 5 wagonów tylko z 8 lub 10. Szopa w Jeleniej Górze słynęła z niezawodnych EN57 zimą czy sprawnymi w 100 % spalinówkami. Na SU45 też mieli zasadę, że maksymalnie wystarczyło dać 10 pozycję i miała obroty około 1250 i nie było z nimi problemów czy nawet z przegrzaniem.

69
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 11 Czerwca 2018, 15:24:21 »
Dzisiaj rano pojechałem służbę z Janiszewa do Wilisia na SU45. Miałem jakieś 460 ton na haku czyli 9 wagonów. Misja pospieszny oczywiście. Na magistrali Janiszew - Macierzewo w okolicy Orzechowa zapaliła mi się czerwona lampka na pulpicie a temperatura urosła do 95 stopni. A jechałem z obrotami max 1250 i tylko do 10 pozycji. W Macierzewie temperatura spadła do 90 stopni i trochę spadała ale przed Paszkami Wielkimi silnik zgasł. Defekt.

70
Na warsztacie / Odp: Pług odśnieżny 411S
« dnia: 09 Maja 2018, 09:03:40 »
A że w Wałbrzychu jest komenda SOK... :P
Defiler, jak masz dojście, to rób. Kilka repli zawsze się przyda, a model był bliski końca jak go ostatnio widziałem.

W dziale na tekstury wrzucałem kiedyś materiały tego wałbrzyskiego pługu. Posterunek SOK w niczym nie przeszkadza i tak siedzą w środku i ich nie widać.

71
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tabor w scenariuszach
« dnia: 07 Maja 2018, 08:48:17 »
A propos nowych wagonów. Od czego zależy włączanie się trybu nocnego ? Na linii053 nie ma z tym problemu bo nowe wagony z wnętrzem są oświetlone a na Kaliskiej pomimo ciemności są też ciemne.

72
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tabor w scenariuszach
« dnia: 06 Maja 2018, 22:58:59 »
No dobra to jak będę miał parę dni wolnego to zajmę się jakąś scenerią na początek. Wpisy taboru do .scn pamiętam z czasów STV. Pliki z .scn będę wrzucał w tym wątku.

73
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tabor w scenariuszach
« dnia: 06 Maja 2018, 22:25:53 »
   Ostatnio tak przeglądałem tekstury różnych wagonów i chyba wypadałoby wywalić większość starych i niepotrzebnych tekstur. Z roku na rok folder z MaSzyną zaczyna ważyć coraz więcej. Sam mam manie przed uruchomieniem MaSzyny powstawiać w Rainsed wszystkie składy po swojemu. Często w scenariuszach są składy z różnych epok np: ET22 z żółtym czołem (mowa o stanie z przed 2006 roku) a obok skład z 6Dg albo EU43 albo jeszcze EU07 z EccoRail i PR-owskimi wagonami. Albo to fantazja scenarzystów albo ja za mało w życiu widziałem.
   Pomysł ze zrobieniem porządku z taborem w scenariuszach wydaje się dobrym pomysłem ale chyba trochę roboty będzie. Gdyby wywalić niepotrzebne tekstury wagonów i na nowo powstawiać składy w sceneriach to folder MaSzyny by schudł parę MB. U mnie MaSZyna waży teraz 15,3 GB.

74
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 05 Maja 2018, 12:22:58 »
@Kolejowy Maks taki mundur to już historia. Obecnie można spotkać tak ubranych kolejarzy podczas jakiś uroczystości. Za czasów jednej kolei   PKP takie mundury były na porządku dziennym i każdy wyznaczony pracownik jak dyżurny ruchu , konduktor czy maszynista musiał tak chodzić ubranym. To nadawało charakteru całej kolei. Obecnie jest wiele spółek kolejowych i jeżeli chodzi o standardy ubioru pracowników to rządzą się swoimi prawami. PKP Inter City ma białe koszule, Koleje Mazowieckie mają zielone koszule a Koleje Dolnośląskie dla odmiany mają czerwone koszule. PKP PLK dyżurnych ruchu nie ubiera w mundury choć jedno z najważniejszych stanowisk w ruchu kolejowym powinien mieć mundur. Widząc cywila na nastawni nigdy nie możemy być pewni czy mamy do czynienia z osobą nieuprawnioną.

75
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 05 Maja 2018, 08:13:23 »
Praca na kolei nie jest dla wszystkich. Poznałem dużo osób co próbowały swoich sił w drużynach konduktorskich. Pomijam fakt wynagradzania bo już o nich wspomniał @mechatronik. Pracujące święta, sylwestra, weekendy i wstawanie do pracy o 1 czy 2 w nocy przerasta wielu młodych ludzi i nie dawali sobie rady. Pozostają tylko ci , którym odpowiada nienudna praca.
Co do umundurowania to maszyniści się ubierają według standardów przewoźnika. Nie ma czegoś takiego jak mundur galowy. Na galowo to można iść do szkoły w dzień nauczyciela.

76
Inne niekolejowe / Radiotelefon Radmor R-2434
« dnia: 26 Kwietnia 2018, 10:09:46 »
Witam ! Pytałem na różnych forach a w sieci jest bardzo mało informacji na temat radiotelefonu Radmor R-2434. Wiem, że jest temat o odbiornikach szerokopasmowych więc może się tu znajdzie jakiś specjalista i poda parę informacji na temat tego radiotelefonu:
http://milicja.net/?21,radiotelefon-unitra-radmor-r-2434

Z góry dziękuję.

77
Bieżące kolejowe / Odp: Przejazd w kabinie z maszynistą
« dnia: 24 Kwietnia 2018, 10:16:49 »
Jako dawny MiKol powiem tak: nieoficjalnie taki przejazd jest możliwy. Wystarczy dobra gadka. Sam mam na koncie kilka takich jazd ale to było dekadę temu. Teraz jest na pewno trudniej o taką jazdę ponieważ w większości pojazdów są kamery czołowe a nawet nagrywanie rozmów w kabinie. Pół biedy jak przełożeni maszynisty się dowiedzą o takim przejeździe MiKola w kabinie, gorzej jak trafi na to UTK. Więc młodzi MK, rozumiem doskonale wasz zapał aby przejechać się w kabinie ale wybierajcie taki tabor, który nie jest wyposażony w "wielkiego brata". Teraz są takie czasy na kolei, że UTK chce się bardzo wykazać. Nawet zarządy spółek kolejowych chcą się trzymać od nich z daleka.

78
Bocznica / Odp: CMK + ED250
« dnia: 01 Kwietnia 2018, 12:35:39 »
Niesamowita sceneria !!! Na razie dojechałem do Zawiercia ale po świętach przejadę całą. Przydałoby się więcej mijanek po drodze i kilka dekoracyjnych składów. Jeszcze pytanie do speców - ED250 hamujemy pneumatykiem czy można cały czas używać elektrodynamicznego ?

79
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Marca 2018, 10:50:13 »
Na dziś ode mnie:
1. Eaos 84 51 538 2113-5 spółki Pol Miedź Trans (mamy czym jeździć a nie mamy co wozić), przepraszam za brak detali ale miejsce do zdjęć było ryzykowne więc musiałem się spieszyć.
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-84_51_5382113-5eaos_pmt.rar <--
2. Traxx 5 170 062-1 również spółki Pol Miedź Trans; zdjęcia robiłem w tym samym miejscu co powyższy wagon.
--> http://eu07.pl/userfiles/4198/foto-5_170_062-1_traxx_pmt.rar <--

80
Pomoc doraźna / Odp: Problem z wpadaniem w poślizg.
« dnia: 18 Marca 2018, 13:44:37 »
Pisałem o tym w wątku testowym misji Poranek. Te poślizgi robią się irytujące i mało tego. Jeszcze nie zdążysz przyhamować a już Ci obwód główny wywalić i musisz odłączyć uszkodzoną parę silników. A wtedy zapomnij że pojedziesz z rozkładową prędkością.

81
Zwykła, spokojna służba w letni dzień na SM42-284 i osobowy z Wilisia do Janiszewa. Taka odskocznia od pośpiechów i elektrowozów.

82
Bieżące kolejowe / Odp: Nielegalne kasy biletowe w Gdańsku
« dnia: 16 Marca 2018, 19:19:14 »
Kacper, nie widzę ani jednego powodu, aby te informacje podawać na eu.07! To temat polityczno gospodarczy z naciskiem na polityczny.

Zgadzam się. Czasem jak przeglądam różne wątki w tym dziale to się zastanawiam czy jestem na forum MaSzyny czy na infokolej.pl

83
Pomoc doraźna / Odp: Przełączenie stanu wyłącznika szybkiego
« dnia: 16 Marca 2018, 14:48:17 »
Wszystkie są podpisane.

Szkoda, że ze strony głównej symulatora zniknęły opisy kabin. Kiedyś mieliśmy EU07, ET22 wszystko ładnie opisane.

84
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 05 Marca 2018, 13:15:34 »
Usuwacie po każdej aktualizacji pliki .sbt?
Yyyyy nie. Nadpisuję pliki kolejną aktualizacją. Oczywiście mowa o wersji Ra.

85
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 04 Marca 2018, 18:15:32 »
Waldi, godzinę temu przejechałem ten scenariusz. W Ozimku będziesz miał "wyjazd na rozkaz pisemny S". Po 8:41, śmiało mijaj semafor a dalej sceneria jest jak najbardziej przejezdna.

86
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 04 Marca 2018, 14:11:39 »
Obecnie w paczce ta dobrze zapowiadająca się sceneria ma dużo braków. Lewitujące przejazdy, niedostatki w terenie. Lepiej poczekać na finalne dokończenie tej scenerii. Takie jest moje zdanie. Trasa modyfikowana przez Ra ma duży potencjał. Tym, którzy regularnie pobierają poprawki tej scenerii zalecam przed instalacją robić kopie zapasowe z MaSzyną aby nie mieć problemów jakie ja sobie zrobiłem. Po ostatnich pobranych aktualizacjach mam taki problem: zamiast układu torowego mam tekstury trawy (patrz załącznik) lub brak tekstur i modeli wiaduktów i peronów. Cały czas jakieś problemy. Jedyny plus, że niektóre służby możemy przejechać od Ozimka do Częstochowy Osobowej (nieukończonej).


Koledzy testujemy scenerie z paczki wyżej jako wersje v1.

Jak na razie próbowałem przejechać tlk1 pociągiem 16113 (Częstochowa Stradom - Lubliniec). Brak wyjazdu ze Stradomia (19:29). Po czasie nadal wyjazd jest na "stój". Spróbuję inne służby objechać i dam znać.

EDIT: Dla służby tlk1 pociąg 16113 - w pliku scn zmieńcie sobie godzinę na 04:45 bo odjazd ze Stradomia jest o godzinie 04:47, u mnie działa. To co kolega EP08_015 kilka postów wyżej podał link to właśnie tam zaglądajcie do plików scn i rozkładów jazdy w scenerii.

87
Inne niekolejowe / Odp: Czyż bym o czymś nie wiedział ?:)
« dnia: 22 Lutego 2018, 15:51:39 »
O ile pamiętam to z 10 lat wstecz w Quarku stał parowóz pod szopą jak dekoracja. Młodzi userzy raczej nie pamiętają. A to co Jakub podesłał to stara tekstura nieba.

88
@kevin.c - biały pociąg widmo to nic innego jak brak tekstur i pojawia się sam model. Zawsze możesz w Rainsted pozmieniać sobie składy i tekstury i po problemie.

89
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 15 Lutego 2018, 15:44:58 »
Ja ściągnąłem. W Stradom brak budynku dworca , w Ozimku brak peronów, lewitujące przejazdy, Herby Stare brak wiaty na peronach i ławek.

90
Pomoc doraźna / Odp: Patch 18.01 - problemy
« dnia: 04 Lutego 2018, 21:29:35 »
Dopiero co pobrałem i sprawdziłem sobie kilka pojazdów. Czasu mało ale co znalazłem to brak dźwięku silników trakcyjnych na siódemkach oraz brak dźwięku silnika spalinowego na ST43. Niestety nie mam więcej czasu na sprawdzanie bo trzeba rano do roboty wstać.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 16